صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: انصاف در انتقاد از ادیان و آیین ها

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    15
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17

    انصاف در انتقاد از ادیان و آیین ها




    سلام به همه حق پویان
    در این وب سایت خوب است دایره انصاف رعایت شود .شما مکاتب مختلف را نقد می کنید و با شدت و حدت می کوبید که خواننده آن ها را کفر مطلق تجسم کند. آیین هایی هستند که اهداف متعالی دارند اگر چه مثل اسلام قابل انتقادند. دیدم پست اکنکار همش توهین به آن ها بود. در بهاییت آن ها قایل به وحدت عالم انسانی هستندٰ قایل به صلح عمومی هستند. اگر این ها بد است خوب بگویید اگر خوب است انصاف به خرج بدهید و کتمان نکنید.
    شما در سال به اصطلاح جهاد خودکفایی هستید خوب در بهاییت این از اصول است که معیشت مردم در جهت رفع مشکل اقتصادی باید تعدیل شود.
    اگر این بد است بیان کنید اگر خوب است با انصاف بیان کنید.




  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    با سلام
    دوست گرامی در این سایت سخنان و گفتها بر حسب امیال و غرایز شخصی گفته نمیشود که خوشایند باشد و یا نباشد ملاکهایی وجود دارد برای شناخت که بر حسب آنها ادیانها شناخته میشوند
    اگر از طرفداران فرقه ضاله
    بهائیتهستید و یا فرق دیگر شروع کنید تا برویم سر اصل مطلب !

    یا علی ع

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۶/۲۳ در ساعت ۲۳:۴۳
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط incoming نمایش پست ها
    در بهاییت آن ها قایل به وحدت عالم انسانی هستندٰ قایل به صلح عمومی هستند. اگر این ها بد است خوب بگویید اگر خوب است انصاف به خرج بدهید و کتمان نکنید. شما در سال به اصطلاح جهاد خودکفایی هستید خوب در بهاییت این از اصول است که معیشت مردم در جهت رفع مشکل اقتصادی باید تعدیل شود. اگر این بد است بیان کنید اگر خوب است با انصاف بیان کنید.
    سلام
    مشکل بهاییت این است که خود را دین الهی معرفی می کند و همه این سخنانی را که از افکار عادی هم قابل صدور و تایید است تحت عنوان سخن خدا مطرح می کند در حالیکه پایه گذاران آن می توانستند بجای دروغ پردازی در خصوص آمدن دین جدید از سوی خدا اندیشه های خود را مثل هر فرد دیگری مطرح کنند . اندیشه های بهاییت را تحت عنوان اندیشه عادی بشری می توان نقد کرد اما بعنوان سخن وحی هرگز .
    اگر دوست داشته باشید همین صلح کل را بررسی کنیم
    موفق باشید

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    اصل پنجم: ترک تعصبات جاهلانه
    بدون ترديد معناي منفي کلمه تعصب مورد علاقه و تأييد انسانهاي آزاد انديش نيست ، رهبري بهائيت اين بار نيز مي کوشد با بکار گيري واژگان« ترک تعصب» به تحريک احساسات پرداخته و به وسيله آن بسياري از خواسته هاي خود را جامه عمل بپوشاند
    «اي احبّاي الهي از رائحه تعصب جاهلانه و عداوت و بغض عاميانه و اوهام جنسيّه و وطنيه و دينيّه كه به تمامه مخالف دين الله و رضاي الهي و سبب محرومي انساني از مواهب رحماني است بيزار شويد. . . و به هر نفسي از هر ملت و هر آئين و هر طايفه و هر جنس و هر ديار ادني كرهي نداشته باشيد بلكه در نهايت شفقت و دوستي باشيد. . . »
    براساس گفته عبدالبهاء تفاوتي ميان تعصب و غيرتمندي که مورد تأکيد نبي بزرگوار اسلام و ساير انبيا بوده است وجود ندارد بنا بر اين بهائيان بايد نسبت به نواميس مختلف مادي و معنوي خود کاملاً بي تفاوت باشند لازم به ذکر است اگر مقصود از اين تعليم پيراستن جان از قيد جهالت باشد که هزار و دويست سال قبل از بهائيت در اسلام تبيين شده است .

    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۶/۲۴ در ساعت ۲۱:۲۱

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    اصل ششم: تساوی حقوق زن و مرد
    نمي توان پذيرفت که بهاءالله منادي تساوي حقوق زن و مرد باشد است زيرا براساس نصوص و احکامي که از او برجاي مانده است ثابت مي شود که وي به برتري ذاتي مردان معتقد است و دستور العمل هاي دين مجعول خود را بر پايه اين انديشه بنا نهاده است به طور مثال در بدائع الآثار از کتب معتبر بهائي آمده است که :
    سؤال خانمي بحضور مبارک عرض شد که گفته بود تا حال از جانب خدا زني مبعوث نشده و همه مظاهر الهيّه رجال بوده اند . فرمودند:
    هر چند نساء با رجال در استعداد و قواء شريکند ولي شبهه اي نيست که رجال اقدمند و اقوي حتّي در حيوانات مانند کبوتران و گنجشگان و طاووسان و امثال آنان هم اين امتياز مشهود .[1]
    دقت در واژگان اقدم و اقوي و توجه به محتواي سؤال و فحواي کلام جناب بها در شاهد مثال آورده شده هيچ ترديدي باقي نميگذارد که بها به اين اصل اساساً بي اعتقاد است علاوه بر نص فوق، بهأالله زنان را از حضور در بيت العدل که مهمترين نهاد مديريتي در سازمان شبه ديني بهائي است محروم و ممنوع ساخته است و در تمام الواح مربوط به بيت العدل از کلمه رجال استفاده کرده است وي در شرايع و احکام ديني نيز در كتاب اقدس،نيز ميان مردان و زنان قائل به تفاوت است است :

    [1] رياض قديمي گلزار تعاليم بهائي نسخه هاي
    word ـوpdf موجود در سايت جامع آثار بهائي ص288 نقل از بدائع الآثار ص ١٥٣ ج١
    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۶/۲۵ در ساعت ۰۰:۵۹

  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    نقل قول نوشته اصلی توسط incoming نمایش پست ها
    در بهاییت آن ها قایل به وحدت عالم انسانی هستندٰ قایل به صلح عمومی هستند. اگر این ها بد است خوب بگویید اگر خوب است انصاف به خرج بدهید و کتمان نکنید. شما در سال به اصطلاح جهاد خودکفایی هستید خوب در بهاییت این از اصول است که معیشت مردم در جهت رفع مشکل اقتصادی باید تعدیل شود. اگر این بد است بیان کنید اگر خوب است با انصاف بیان کنید.
    با سلام و احترام
    شما دقیقا چه مطلبی می فرمایید، این ها که اشاره کردید تعدادی از اصول دوازده گانه فرقه ضاله بهاییت است. خوب اگر شما هم بخواهید انصاف به خرج دهید باید همه این اصول را بررسی نموده ، بعد نظر جامعی درباره آن بدهید.
    اگر واقعا هدف بهاییت صلح جهانی است چرا نسبت به کشتار مردم فلسطین و غزه بی تفاوت است؟ چرا رابطه خاص با اسراییل تعریف نموده و مقر بیت العدل خود را در شهر حیفا مستقر نموده است؟ این چه سیاست یک بام و دو هوایی است که بهاییت دارد؟


  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    بهاییت دوازده اصل را به عنوان اصول جامع خود در نظر گرفته است که علی رغم رنگ و لعاب زیبای آن انتقادات اساسی به آن ها وارد است.

    عبدالبها در سفرتبليغي که به اروپا و امريکا انجام داد در مجامع ، كليساهای مختلف به سخنراني پرداخته و به عنوان مبين آثار بهاءالله اصولي را در ۱۲ سرفصل به عنوان تعاليم بهائيت معرفي کرد كه برخي از اين تعاليم ريشه در انديشه هاي بهاءالله نداشته و حتي در مواردي مثل تساوي حقوق زن و مرد مخالف تفكر بهاءالله بوده است و برخي ديگر موضوعاتي است كه در دوره هاي قبل از بهاءالله وجود داشته و بسيار علمي تر و منطقي تر از آنچه عبدالبها مدعي آن است مورد بحث قرار گرفته است بعدها به اصول دوازده گانه بهائيت شهرت يافت.

    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۶/۲۴ در ساعت ۲۲:۱۰

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    اصل اول : تحری حقیقت

    واژه تحري حقيقت به معني آزاد سازي حقيقت است و به اين معني است که،انسان بايد شخصا و بدون هيچ فشاري از جانب کسي خود عقيده‌اش را انتخاب کندو اساساً يکي از امور فطري است که در تمام ملل واديان مورد پذيرش و قبول است ، اساساً آدميت انسان به تلاش در جهت همين امر است قرآن نيز به عنوان منشور هدايت و نيز به عنوان کتاب آسماني دين خاتم براين معني تأکيد بسيار کرده است،مصاديق تبعيت نکوهيده در قران تقليد از آباء و اجداد ، تبعيت و تقليد از بزرگان منحرف قوم و تبعيت از آنچه اكثريت مي گويند مي باشد و پيامبر اسلام نيز بنا به اين اوامر الهي از پيروانش مي خواهد كه كوركورانه از ديگران تبعيت ننمايد.

    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۶/۲۴ در ساعت ۲۲:۱۵

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    تحری حقیقت در بهاییت جز شعاري و پنداري بيش نيست زيرا
    الف) از طرفي ادعا ميشود در بهائيت هر كس بايد با توكل بر خداوند ، با گوش خود بشنود و با چشم خود ببيند و بخواند و با عقل خود ، تفكر و تعقل كند و از طرف ديگر بهاالله پنبه تمام اين ادعاها رامي زند و ميگويد” فهم كلمات الهيه و درك بيانات معنويه هيچ دخلي به علم ظاهري ندارد . اين منوط به صفاي قلب و تزكيه نفوس و فراغت روح است [1] بنا بر اين وقتي با گوش خود شنيدن و با چشم خود ديدن و با عقل خود تفکر و تعقل کردن که اسباب فراهم شدن علم ظاهري است دخلي به فهم کلمات الهيه نداشت تحري حقيقت نيز ادعائي بيش نخواهد بود
    ب) مطالعه احوال کساني که از بهائيت کناره گرفته اند به طرز شگفت آوري از عدم آزادي عقيده و تفکر در اين جماعت مدعي تحري حقيقت حکایت دارد.[2]


    [1]
    ايقان ص 163

    [2] علاقمندان به کتاب سايه شوم اثر خانم مهناز رئوفي منتشره ازسوي مؤسسه کيهان مراجعه نمايند
    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۶/۲۴ در ساعت ۲۲:۲۴

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    اصل دوم : وحدت عالم انسانی
    يکي ديگر از تعاليم دوازده گانه بهاييان وحدت عالم انسانياست ، وجود جهاني متحد که احاد آن همدل و هميار وهمراه هم باشند چيزي است که مورد علاقه تمام انسانها است اما اين وحدت در صورتي ارزش دارد که يک جامعه متحد ايماني تشکيل گردد وحدت عالم انسانيبه آن معنا که در بهائيت آمده است، مورد قبول اسلام نيست بلکه با خرد و وجدان آدميان کاملا ‏مغايرت دارد. اسلام نه تنها با اين وحدت بي معنا توافقي ندارد بلکه کافران سياه دل رااز چهارپايان هم بدتر مي داند ‏ شوقي افندي وحدت عالم انساني را در رأس تمام تعاليم بهائي معرفي کرده است عبدالبها: جفاكار را مانند وفادار بنهايت محبت رفتار كنيد و گرگان خونخوار را مانند غزالان ختن و ختامشك معطّر به مشام رسانيد. »([1]).اما قبل از هرچيز بهائيت بايد توضيح دهد که :
    مقصود واضح وحدت عالم انساني چيست ؟
    راه کار و مکانيزم دست يابي به وحدت عالم انساني چيست ؟
    در صورت ايجاد شدن اين وحدت رهبران و متصديان اداره اين جهان متحد با توجه به تضارب آراء متعدد و متشتت چگونه انتخاب خواهند شدتا حقوق اقليت ها نيز رعايت شده باشد.

    [1]
    عبدالبها مكاتيب-ص160

    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۶/۲۴ در ساعت ۲۲:۲۸

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی چرا نگوییم عالم علت ندارد؟
    توسط velayat در انجمن براهین اثبات خدا
    پاسخ: 674
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۹, ۰۹:۰۹
  2. پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۰/۱۰, ۲۰:۰۰
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۲۸, ۱۴:۰۷
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۱۷, ۱۲:۴۲

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود