جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ايا خدا ناراحت ميشود؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    271
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    841

    ايا خدا ناراحت ميشود؟




    سلام ايا حسي بنام ناراحتي در خدا وجود دارد يا خدا فقط خشمگين ميشود؟يا حسي بنام عشق در خدا هست؟البته بيشتر حس ناراحتي را شك دارم
    ویرایش توسط fargol : ۱۳۹۰/۰۶/۱۷ در ساعت ۱۲:۱۵

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    نقل قول نوشته اصلی توسط fargol نمایش پست ها
    سلام ايا حسي بنام ناراحتي در خدا وجود دارد يا خدا فقط خشمگين ميشود؟يا حسي بنام عشق در خدا هست؟البته فكر بيشتر ناراحتي را شك دارم


    با سلام

    بزرگوار با شناخت بهتر ما از خدا این سوالات جواب پیدا خواهند کرد

    http://www.askdin.com/showthread.php?t=2868

    http://www.askdin.com/showthread.php?t=2408

  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط fargol نمایش پست ها
    سلام ايا حسي بنام ناراحتي در خدا وجود دارد يا خدا فقط خشمگين ميشود؟يا حسي بنام عشق در خدا هست؟البته فكر بيشتر ناراحتي را شك دارم
    سلام
    خدای متعال حقیقت بیکران هستی است و هیچیک از اوصاف محدود قابل نسبت به او نیست مگر به لحاظ ظهور آن اوصاف در مظاهرش لذا شادی و خشم اولیاء الهی نیز شادی و خشم خداست چه اینکه آنها مظاهر تامه الهی و از خود رهیده اند پس تمام افعالشان فعل الهی است . اگر به این اعتبار بگیرید خدا هم شادی و خشم دارد . لذا در حدیث است که رضایت و خشم فاطمه سلام الله علیها رضایت و خشم خداست .
    موفق باشید

    ویرایش توسط حامد : ۱۳۹۰/۰۶/۱۵ در ساعت ۱۰:۱۰
    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432




    با سلام

    با تامل در آیات زیر شاید نتیجه بهتری بگیریم :

    فَلَمَّا آسَفُونَا انتَقَمْنَا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْنَاهُمْ أَجْمَعِينَ (55زخرف)

    وقتى ما را به خشم درآوردند از ايشان انتقام گرفتيم .

    همچنین :

    فان اللّه لا يحب الكافرين
    یحب التوابین و ....

    این خشم و دوستی خدای سبحان به چه معنی و نحو است ؟


  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    علاقه
    سیاست .مذهب .شغلم .هنر
    نوشته
    1,737
    حضور
    19 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11108



    این نظر یه بنده ی ناچیزه و علمی نیست .خواهش میکنم سوئ تابیر نشه.

    به نظر من ما ادمها وقتی یه کارایی میکنیم که خلاف قوانین خداست ، خدا غمگین میشه.
    مثلا یه حدیث قدسیه که همتون شنیدین اگه بنده ی خطاکارم یه قدم به من نزدیکتر بشه من صد قدم به اون نزدیک میشم و خیلی از این چیزها که هممون میدونیم .
    پس خدا مارو دوست داره و اگه خطایی کنیم ازمون دلگیر میشه .
    بگذار آدمها تا میتوانند سنگ باشند. من و تو از تبار چشمه ایم

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    1,160
    حضور
    5 روز 4 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2443



    سلام.

    حب یک تعلق وجودی است نتیجتا خداوند حب دارد و به خاطر حب است که می افریند،به عبارتی چون خداوند به ذاتش حب دارد نتیجتا به انچه به این ذات تعلقی داشته باشد نیز حب دارد،مثلا دستگاه هاضمه چون به ذاتش حب دارد نتیجتا انچه به ان تعلق داشته باشد یعنی غذا را نیز دوست دارد نتیجتا حب یک تعلق وجودی است.....


    اما در مورد خشم حق باید به صفاتش نظاره کرد ،به عبارتی دوری و غضب از صفات حق هستند و لی اینها صفاتی هستند که از عدم امری در فعل خبر می دهد نه در ذات،به عبارتی غضب یعنی عدم امری در فعل که از ان غضب انتزاع می گردد وگرنه غضب یک صفت کمالی نیست که در ذات باشد،نتیجتا غضب منشا عدمی دارد نه ثبوتی و منشا عدمی(عدم کمال) در مخلوقات است نه در خالق.....مثلا شخصی به علت گناهی محل طرد و غضب حق قرار می گیرد ولی این صفت از ناحیه خود شخص است که منشا ان ،عدم کمالی است که انرا ندارد و گرنه اگر ان کمال را داشت که عمل مربوطه را انجام نمی داد پس غضب و طرد شدن به عدم بر می گردد و عدم نیز به معلول ...

    یاحق
    ویرایش توسط erfan_alavi : ۱۳۹۰/۰۶/۱۵ در ساعت ۱۶:۱۸

    هر
    کسی را نتوان گفت که صاحب نظر است -----عشقبازی دگر و نفس پرستی دگر
    است

    نه هر
    آن چشم که بیند که سیاه است و سپید ---یا سپیدی ز سیاهی بشناسد بصر است

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    157
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    436



    نقل قول نوشته اصلی توسط fargol نمایش پست ها
    سلام ايا حسي بنام ناراحتي در خدا وجود دارد يا خدا فقط خشمگين ميشود؟يا حسي بنام عشق در خدا هست؟البته بيشتر حس ناراحتي را شك دارم
    با سلام خدمت همه دوستان، در پاسخ به این سوال باید گفت : خیر اصلا این حالات در خداوند راه ندارد، به طور کلی هیچ گونه تغییر و تبدلی در ذات باری تعالی راه ندارد. زیرا در علم کلام اثبات می شود خداوند تبارک و تعالی اصلا نفسی ندارد تا این حالات بر او عارض شود و بسیط من جمیع الجهات است. از طرفی تغییر و تبدل به معنای حرکت است و در جای خود اثبات می شود حرکت در ذات باری تعالی راه ندارد و باعث نقص و نیاز در خداوند متعال می شود .
    خلاصه این که هیچ یک از حالات انسان مثل محبت و عشق و دلتنگی و ... در خداوند متعال راه ندارد؛ و این تعبیر ها به معنای خوشخالی و ناراحتی تشریعی خداوند است، که عبارت است از همان امر و نهی الهی باشد؛ امر الهی به معنای خوشنودی خداوند از عمل است، و خشنودی خداوند از انسان به معنای قرب آدمی به خداوند است؛ و ناراحتی خداوند به معنای دوری انسان از خداوند متعال است.

    ویرایش توسط فرقان : ۱۳۹۰/۱۲/۰۷ در ساعت ۲۰:۴۷

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود