صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: راه های ساده برای دوری از گناه+درمان فکر گناه

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    185
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    880

    راهنما راه های ساده برای دوری از گناه+درمان فکر گناه




    دوستان و عزیزان سلام

    در مورد گناه و رفتن به سمت گناه و انجام اون دلایل زیادی وجود داره .... که مهمترینش غفلت از خدا و یاد خداست...

    من راهی رو که خودم انجام میدم و واقعا تأثیر اون رو در وجودم حس میکنم و اثراتش رو در رفتار و اخلاق و کل زندگیم میبینم که باعث شده کمتر به گناه آلوده شم رو خدمت شما بزرگواران عرض میکنم و شما رو تشویق میکنم که انجامش بدید چون علاوه بر اینکه انجام دادنش کار سخت و دشواری نیست میتونه تأثیرات مثبت و حتی عالی در شما ایجاد کنه ...

    ================================================== =======
    و اما راهش :
    دوستان سعی کنید مدام با وضو باشید
    و اسما الهی رو زیر لب تکرار کنید توی وقت کار ، وقت استراحت ، قدم زدن و ...
    یکی از اسماء الهی هم که واقعا معجزه میکنه یا الله ست
    مدام یا الله بگید...

    خودتون امتحان کنید .... ان شاء الله که نتیجش واسه شما هم عالی باشه...


    ================================================== =======

    التماس دعا
    ویرایش توسط سادات : ۱۳۹۰/۰۶/۱۶ در ساعت ۱۰:۵۱

  2. صلوات ها 21


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    185
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    880

    اسماء الهی




    این هم اسماء الهی خدمت شما بزرگواران

    اسما الحسنی------- رنگ سبز
    معنی اسما --------- رنگ آبی
    الملک
    پادشاه مطلق

    القدوس
    پادشاه پاک

    السٌلام
    همیشه قائم و بی عیب

    المومن
    ایمن کننده

    المهیمن
    گواه درست

    العزیز
    عزت دهنده

    الجبٌار
    زور کننده

    المتکبر
    صاحب غرور

    الخالق
    هست کننده

    البارئ
    آفریدگار مطلق

    المصوٌر
    نگارنده صورتها

    القهٌار
    غضب کننده

    الغفٌار
    آمرزگار

    الرزٌاق
    روزی دهنده

    الفتٌاح
    گشاینده

    العلیم
    دانا بهر چیزی

    القابض
    قبض کننده روزی

    الباسط
    فراخ کننده روزی

    الرٌافع
    بردارنده

    الخافص
    فرو برنده

    الٌوهاب
    بخشاینده

    المُعِزٌ ُ
    عزیز کننده

    السَمیعُ
    شنونده به همه حال

    البَصیر
    بیننده پنهان و آشکار

    الحکیم
    صاحب حکمت



  5. صلوات ها 15


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    185
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    880



    اللطیف
    پاکیزه مهربان

    العدل
    دادگر خلایق

    الخبیر
    خبردار از همه چیز

    الرقیب
    نگاهبان مطلق

    الحبیب
    قبول کننده دعا

    الواسعُ
    بسیار عطا کننده

    الحُکمُ
    استوار کار درست گفتار

    الوَدود
    دوستدار

    الغفور
    آمرزگار

    الشَکور
    سپاس دارنده نیکان

    العلِیّ ُ
    برتر از همه چیز

    الکبیرُ
    بزرگوار بر همه چیز

    الحفیظُ
    نگاهدارنده

    المقیتُ
    توانا و قدرت دهنده

    الحَسیبُ
    حساب کننده

    الجلیلُ
    بزگوار بزرگان

    الکریمُ
    گرامی کننده

    المجیدُ
    بزرگوارتر از همه

    الباعث
    فرستنده رسولان

    الشهیدُ
    زنده کننده مردگان

    الحقُ
    گواه راست مطلق

    القَویٌ ُ
    خدائی و سلطان درست

    الوکیلُ
    کاردان و نگهبان

    المتینُ
    توانا

    الولیٌ ُ
    یار نیکوکاران

    الحمیدُ
    ستوده بصحت

    المَحَصبی
    شماره کننده

    المبُبدیٌ ُ
    آفریننده باردگر

    المُعیدُ
    وعده کننده

    المُحیی
    زنده

    القَیٌومُ
    همیشه پاینده

    الواجدُ
    یکتا سازنده کارها

    الماجِدُ
    بزرگی کننده

    الواحدُ
    تنها و یکتا

    الاَ حَدُ
    تنها بخدایی

    الصٌمد
    پاک و بینیاز

    القادرُ
    قدرت کننده و داننده

    المقتَدِرُ
    توانا و تقدیر کننده

    المقدٌمُ
    همیشه هست

    المؤخِرُ
    همیشه خواهد ماند

    الاوٌلُ
    آنکه همیشه بوده

    الاخَرُ
    آنکه همیشه باشد

    الباطنُ
    پنهان از چگونگی

    الظاهِرُ
    پیدا هستی

    الوالی
    برتر به قدرت و وارث

    المُتَعالی
    بزرگ و برتر

    البَرة
    نیکوکار مطلق

    التٌوابَ
    قبول کننده توبه

    الغنیٌ ُ
    بی نیاز کننده

    المُنعمُ
    نعمت دهنده بندگان

    النٌَعیمُ
    نعمت دهنده

    العَفوُ
    معاف کننده گناه

    الرٌوف
    در گذر و مهربان

    مالک
    مالک تمام

    ذوالجلالُ
    صاحب بزرگی

    والاِکرامُ
    و کریم کریمان

    الرٌبُ
    پروردگار

    المُقسِطُ
    دادگر

    الجامِعُ
    فراهم کننده

    المُغنیَ
    بی نیاز

    المُعطی
    عطا کننده

    الضٌارُ
    زیان کننده

    المانعُ
    بازدارنده

    النافعُ
    سود کننده

    النٌورُ
    روشن کننده

    اَلهادی
    راه

    البَدیعُ
    آفریننده نادر

    الباقی
    پس از خلق بماند

    الوارثُ
    میراث گیر شده

    الرٌَشیدُ
    راست تقدیر و درست

    الصٌَبور
    جلدی نکننده به عذاب


  7. صلوات ها 14


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    185
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    880



    مجموع اسماء الهی 99 اسم است که در قرآن وجود دارند....



    التماس دعا


  9. صلوات ها 14


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    قرائت دائم سه ایه اخر سوره حشر هم در تزکیه روح تاثیر عجیبی دارد
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  11. صلوات ها 13


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    824
    حضور
    15 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    13
    صلوات
    5631



    نقل قول نوشته اصلی توسط quester نمایش پست ها
    مجموع اسماء الهی 99 اسم است که در قرآن وجود دارند....



    التماس دعا

    با سلام و تشکر از شما دوست گرامی بخاطر تاپیک خوبتون

    ولی در مورد تعداد اسماء الله

    اگر فقط 99 تاست . پس اون اسمهایی که توی جوشن کبیر می خونیم چی هستند؟

    جایی خوندم که اسماء الله 1001 هستن و توی بعضی از نقل ها چهار هزار و خورده ای گفته شده است.
    از کارشناسان محترم تقاضا میکنیم تشریف بیارند و قول صحیح رو بفرمایند .

    ویرایش توسط سایه خورشید : ۱۳۹۰/۰۶/۱۵ در ساعت ۱۶:۵۷
    شهید محمود آقا شیری

    امروز من می روم ، فردا تو

    ولی ببین چه با خود آوردی ، خیر یا شر .

    ***********

    وصیت های پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم به ابوذر غفاری

  13. صلوات ها 8


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    2,182
    حضور
    17 روز 13 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15131



    در مباحث خداشناسی ، منظور از اسم همان است که در قرآن کریم با عنوان "اسماء حسنی " از ان یاد شده است ؛ و( لله الاسماء الحسنی فادعوه بها ) این اسم در اصطلاح عبارت است از ذات همراه با تعینی از تعینات و کمالی از کمالات.

    روایاتی وجود دارد که مضمون آنها اسماء الله را منحصر در عددخاصی می کند؛ مانند روایتی که شیعه و سنی از رسول اکرم صلی الله علیه و آله نقل کرده اند: « ان لله تسعه و تسعین اسماً مأه الا واحداً، من احصاها دخل الجنه»؛برای خداوند نود ونه نام است که هر کس آنها را شماره کند داخل بهشت می شود.

    روایات دیگری نیز به همین مضمون وارد شده است. ولی این گونه روایات،دلالتی بر حصر اسماء در آنچه شمرده شده است؛نمی باشد. چون اولاً در بعضی از این روایات اسامی مخصوصی برای خدا آمده است که در قرآن نیست و ثانیاً بعضی دیگر، اسمایی را که در قرآن آمده است ندارد و ثالثاً در روایات دیگری اسمای الهی بیش از نود و نه اسم است، چنان که در دعای جوشن کبیر هزار ( یا هزار و یک ) اسم برای خدا ذکر شده است.

    اگر چه اسلام همه ی نیازهای سعادت مدار جامعه ی انسانی را بیان کرده، ولی همه ی آنها در ظاهر قرآن کریم نیامده بلکه برخی از آنها در باطن قرآن ارائه شده است که رؤیت آن مخصوص انسانهای کامل، نظیر معصومان است. از این جهت نمی تون گفت همه ی اسمای حسنای خدا و معانی همه ی آنها در ظاهر قرآن مجید ارائه شده است .هنگامی که برخی از انبیاء یعنی بعضی از مظاهر اسمای الهی در قرآن بازگو نشده لازم آن این است که بعضی از اسمای حسنای خدا در ظاهر قران طرح نشده است. بنابراین، ادعا حصر اسمای خدا به همان اندازه که در ظاهر قرآن آمده روا نیست.

    در روایات و ادعیه نیز بسیاری از اسماء و صفات الهی ذکر شده ؛ مثلاً در دعای جوشن کبیر هزار ( یا هزار و یک) اسم خدای سبحان آمده است که می توان آنها را بر خدا حمل کرد و از آنها قضیه ای ساخت که موضوعش «الله» و محمولش اسم یا وصف یا فلعی از افعال الهی است.

    اسم اعظم الله جامع تمام اسمای حسنا و صفات حسنای الهی است و آنچه بعد از اسم شریف الله ذکر می شود از باب تفصیل بعد از اجمال می باشد.

    آن چه از اسماءالله در قرآن مجيد آمده است، ـ برحسب بعضي كتب تفاسير ـ 127 اسم است.

    بر حسب رواياتي كه دركتب معتبر مثل «مجمع البيان» (مجمع البيان، ج7/3) و «توحيد صدوق» (توحيد صدوق/194 و 219) و در كتب شرح اسماء الحسني روايت شده، براي خداوند متعال 99 اسم است؛ هر كس آنها را احصا كند، به بهشت وارد مي‏شود؛ و اين نود و نه اسم در خود روايات ذكر شده است.

    از بعضي اخبار نيز استفاده مي‏شود كه اسماء الحسني 360 اسم است؛ (توحيد صدوق/191)
    بر حسب آن چه «مجلسي» و «سيد عليخان» و «كفعمي» روايت فرموده‏اند، (مصباح كفعمي/349 و بحارالانوار. ج 4/211) چهار هزار اسم مي‏باشد.

    ممكن است مراد از99 اسمي كه در روايات اولي ذكرشده است، اسم هايي باشد كه اشرف يا اشهر يا اظهر و اوفق و اسبق و اصدق به مسمّي باشد. و ممكن است كه اسماء ديگر به اين نود و نه اسم رجوع نمايد.

    گاهي كثرت اسماء به ملاحظة لغات مختلف تصوّر مي‏شود؛ كه به اين لحاظ اسماء الحسني از چهار هزار هم بيشتر مي‏شود. و گاه به لحاظ اضافة، اين كثرت پيدا مي‏شود؛ كه به اين ملاحظه، حدّو حصري ندارد؛ مثل «الخالق» كه يك اسم است؛ ولي اگر اضافه شود متعدّد مي‏شود؛ خالق الأرض، خالق السّماوات، خالق الشّجر، خالق الجبال، خالق الإنسان و …
    ویرایش توسط سینا : ۱۳۹۰/۰۶/۱۶ در ساعت ۱۹:۲۹

  15. صلوات ها 12


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۰
    نوشته
    52
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    332

    یک اسم زیبای خدا برای عشق بین خدا + امام زمان و خودمون





    یادمه یه شعر از حافظ حفظ کرده بودم که :



    ماه و خورشید به منزل چو به امر تو رسند
    یِــار مـــه روی مـــرا نـــــیز به من باز رسان



    بعد مدتی داشتم دعای مشلول رو میخوندم رسیدم به این اسم که توجهم رو جلب کرد

    « یا راد یوسف علی یعقوب »

    ای کسی که یوسف رو به یعقوب برگرداندی
    یار مه روی مرا نیز به من باز رسان



    ویرایش توسط 3erat.com : ۱۳۹۰/۰۶/۱۶ در ساعت ۰۰:۲۲
    ( وَ تَرَكَهُمْ في‏ ظُلُماتٍ لا يُبْصِرُونَ ) بقره 27

    برداشت عرفانی از آیه :
    هر که را خدا در ظلمات ترک کند کور خواهد شد.



  17. صلوات ها 10


  18. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن، اهل بيت
    نوشته
    2,058
    حضور
    15 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17932

    درمان فکر گناه





    درمان فکر گناه!
    راه های ساده برای دوری از گناه+درمان فکر گناه


    یکی از اصول مهم اخلاقی و روانی این است که اگر آدمی نیت خوب و عفیف داشته باشد، اعمال خوب نیز خواهد داشت و اگر به نیت آلوده گرفتار گردد، به بیرون از آن، رفتارش نیز فاسد و تباه خواهد شد.اگر می خواهید خوب باشید، خوب بیندیشید اگر می خواهید سخن زشتی بر زبانتان جاری نشود، در ذهنتان را بر زشتی ها و ناشایست ها ببندید و اگر می خواهید درستکار باشد ، درست بیندیشید.


    جان کلام این که آدمی آن گونه زندگی می کند که می اندیشد. گفتار و رفتار انسان ، خوب یا بد، میوه های شیرین و تلخ باغ اندیشه او هستند پس اگر طالب میوه های شاداب و پر آب و زیبا است لازم است اندیشه خود را اصلاح کند. مولوی چه نیکو فرموده است :
    ای برادر! تو همه اندیشه ای مابقی ، خود ، استخوان و ریشه ای گر بود اندیشه ات گل، گلشنی ور بود خاری ، تو هیمه گلخنی

    درمان فکر گناه:


    تفاوتى که میان گناه در قانون هاى اجتماعى و مذهبى وجود دارد، این است که در جامعه تمام کیفرها به عمل مربوط مى شود و تا شخصى به گناهى دست نزند، تحت پیگیرد کیفرى و قانونى قرار نمى گیرد، اما در فرهنگ اسلامى، امامان معصوم علیهم السلام ما را از اندیشه و فکر گناه نیز برحذر داشته اند.
    به دیگر سخن، اسلام در پى آن است تا گناه را از سرچشمه بخشکاند و آلودگى را در نطفه خفه کند و در حقیقت پایه اعمال را از نظر کیفر و پاداش روى اندیشه و نیت افراد بنا نهاده اند! در این راستا
    حضرت عیسى علیه السلام ضمن گفتارى به حواریون فرمود:
    «موسى بن عمران علیه السلام به شما دستور داد تا زنا نکنید، ولى من به شما امر مى کنم که روح خود را به زنا خبر ندهید (فکر زنا نکنید) تا چه رسد به انجام آن! زیرا کسى که روح و فکرش را به زنا خبر دهد، مانند کسى است که در اطاق رنگینى آتش روشن کند، دود آتش نقشه هاى رنگین آن اطاق را کثیف مى کند، گرچه خانه را نسوزاند!». (مجلسى، بحارالانوار، ج 14، ص 331.)
    گرچه ذهن انسان این توانایی را دارد که حتی بدون استفاده از حواس ظاهری افکاری را تولید کند ولی عمده ن چیزهایی که انسان در مورد ن فکر می کند اعم از چیزهای خوب یا بد. داده های حواس ظاهری او است لذا باید مجاری ورودی ذهن را که همان حواس ظاهری است کنترل کرد؛ یعنی چشم، گوش، زبان و لامسه و...

    یعنى، فکر گناه، کانون تصمیم گیرى وجود انسان را آلوده کرده و چنین کانونى به تاریکى گناه نزدیک تر است تا به سفیدى اطاعت الهى!



    از خلق جهان کناره کردیم *

    سر رشته عقل پاره کردیم *

    کس چاره ما نکرد و ما خود *

    بی منت خلق چاره کردیم *

    ننمود رهی بجز ره عشق *

    هر چند که استخاره کردیم*

  19. صلوات ها 10


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۰
    نوشته
    52
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    332



    خیلی خلاصه میگم

    کسی رو میشناسم که از زمانی که توبه کرده فکر گناه هم نمیکنه

    میگه باید انسان دائما به فکر جلب رضای کسی باشه که قبلا ناراضیش کرده در تمام حالات

    الذین یذکرون الله قیاما و قعودا و علی جنوبهم

    فتامل
    ( وَ تَرَكَهُمْ في‏ ظُلُماتٍ لا يُبْصِرُونَ ) بقره 27

    برداشت عرفانی از آیه :
    هر که را خدا در ظلمات ترک کند کور خواهد شد.



  21. صلوات ها 11


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود