جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عبد الله عمر و آگاهى نداشتن او به احكام شرعىii

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,906
    حضور
    84 روز 15 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521

    مطلب عبد الله عمر و آگاهى نداشتن او به احكام شرعىii




    با سلام

    چرا سنيان عبد الله بن عمر را يكي از صحابه نام آور قلمداد مي كنند ، تا آنجاكه امام مالك در بيشتر احكام خود به او اعتماد كرده و كتاب خود موطّأ را از روايات او پر كرده مي كند در حالي كه او از جايگاه علمى بالائى برخوردار نبوده است.
    سخن در عدم علم و آگاهى او به احكام شرعى بسيار است كه ما در اينجا مواردى را ذكر مى كنيم:
    او نمى دانست كه پيامبر(صلى الله عليه وآله) به زنان اجازه داده است كه در حال احرام كفش دوخته بپوشند وفتوا مى داد كه اين كار حرام است.(1)
    او فتوى داده بود كه بوسه، وضو را باطل مى كند.
    همچنين فتواى ديگر او اين بود كه مرده را به خاطر گريه خانواده اش بر او، عذاب مى كنند.
    مسئله ديگر، چيزى است كه شيخين(مسلم و بخارى) در صحيح خود با سند آورده اند كه: به عبداللّه بن عمر گفته شد: ابوهريره مى گويد: از پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) شنيدم كه مى فرمود: هركس از پى جنازه اى برود، يك قيراط پاداش دارد.
    ابن عمر گفت: ابوهريره زياد حرف مى زند.
    عايشه سخن ابوهريره را تأييد كرد و گفت: من از پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) شنيدم كه اين را مى فرمود.
    ابن عمر گفت: پس ما قيراطهاى بسيارى را از دست داده ايم(2).
    گواهى عمربن خطاب درباره پسرش: وقتى يكى از چاپلوسان به هنگامى كه او در بستر مرگ بود، گفت: عبداللّه بن عمر را جانشين خود ساز.
    عمر به او گفت: چگونه كسى را جانشين خود سازم كه نمى داند چطور بايد همسرش را طلاق گويد؟!



    1-سنن ابى داود، ج 2، ص 166ـ167، سنن بيهقى، ج 5، ص 51، مسند احمد، ج 2، ص 29.
    2-صحيح بخارى، ج 2، كتاب جنائز، باب فضل اتباع الجنائز ص 89.
    اسماعيل امامي
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۵/۱۷ در ساعت ۱۶:۱۳
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  2. صلوات ها 4


  3.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود