جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا علی (ع)هم جانشین دینی وهم سیاسی رسول الله بوده است؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,899
    حضور
    3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    39
    صلوات
    13135

    آیا علی (ع)هم جانشین دینی وهم سیاسی رسول الله بوده است؟




    آیا علی (ع)هم جانشین دینی وهم سیاسی رسول الله بوده است؟
    از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
    زده ام فالی و فریاد رسی می آید . . .

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,146
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5482

    جانشینی




    با تشکر از پرسش زیبای شما . هر کسی که به تاریخ مراجعه کند می بیند که پیامبر هر گاه از مدینه برای جنگ یا کار دیگری خارج می شد معمولا شخصی را به جای خود نصب می کرد تا به امور مردم رسیدگی و نماینده او در بین آنان باشد . این دایره افرادحتی شامل ابن ام مکتوم که گفته شده نابینا هم بود شده است . معمولا نماینده پیامبر در شهر در همه امور نماینده حضرت بود . چه در قضاوت چه در تبلیغ دین چه در سیاست . گاهی هم پیامبر شخصی را برای کارهای دینی و دیگری را برای اداره شهر منصوب می کرد نظیر آنچه در فتح مکه اتفاق افتاد که پیامبر عتاب بن اسید را فرماندار و یک فردی از انصار که به خوبی با اسلام آشنا بود را برای امور دینی مردم معرفی کرد . پس هرگاه پیامبر شخصی را صرفا برای فرمانداری انتخاب می کرد ،فرد دیگری را برای نظم امور دینی نصب می کرد و هرگاه یک نفر نصب شد آن یک نفر مسول کلیه امور بود . اما در تبوک بود که پیامبر علی علیه السلام را به جانشینی خود در شهر نصب کرد و او را متکفل همه امور نمود و در موارد دیگر معمولا دیگران به این سمت انتخاب می شدند . پس جانشینی پیامبر در زمان حیاتش در شهر مدینه نمایانگر ان بود که فرد منتخب در همه امور نماینده پیامبر است . اما در جریان غدیر پیامبر ابتدا سخن از خود و جایگاه خود نسبت به مردم نمود و سپس حضرت علی را به جانشینی خود نصب کرد این انتصاب نشان می داد که حضرت رسول ، امام علی را به همان گونه که خود رهبری جامع مسلمانان را به عهده داشت ،به امامت نصب کرده بود و هیچ تخصیصی مبنی بر این که این انتخاب مربوط به سیاست یا امور دینی است قائل نشدند

  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    49
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    225




    سلام
    اينكه برخي شيعيان اجماع كرده اند بر اينكه آيه ولايت و ركوع در حق علي نازل شده، از بزرگترين ادعاهاي دروغ است، بلكه اجماع بر اين است كه اين آيه در حق عموم نازل شده نه بخصوص علي، و قول يك نفر ثعلبي را قول اجماع مسلمين شمردن خطاء ميباشد.

  7. صلوات


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    49
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    225



    در اين آيه صيغه هاي جمع بكار رفته (الَّذِينَ يُقِيمُونَ) (وَالَّذِينَ آمَنُوا) جمع است و بر يك فرد صدق نمي كند.
    همان‌طور که مي‌دانيد کار اضافي در نماز باعث بطلان نماز مي‌شود. امام علي از خاشعين در نماز بوده و انجام چنين کاري توسط ايشان واقعاً‌ بعيد بوده است و فراموش نکنيم که رکوع در معني به معناي خشوع و خضوع است.

    ویرایش توسط شاهده : ۱۳۸۸/۰۹/۲۸ در ساعت ۰۹:۳۹

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247



    نقل قول نوشته اصلی توسط شاهده نمایش پست ها
    سلام
    اينكه برخي شيعيان اجماع كرده اند بر اينكه آيه ولايت و ركوع در حق علي نازل شده، از بزرگترين ادعاهاي دروغ است، بلكه اجماع بر اين است كه اين آيه در حق عموم نازل شده نه بخصوص علي، و قول يك نفر ثعلبي را قول اجماع مسلمين شمردن خطاء ميباشد.

    سلام این جوری نگید حداقل سوال مطرح کنید نه اینکه اصل موضوع را به خاطر ندانستنتون زیر سوال ببرید اینم جواب شما

    در قرآن كريم موارد زيادي داريم كه يك قانون عمومي ذكر شده، ولي مصداقي جز يك نفر ندارد. مثل آيه «يقولون لئن رجعنا الي المدينه ليخرجن الاعز منها الاذل» (5) يعني وقتي كه به مدينه برگرديم، افراد با عزت، افراد فرومايه را بيرون خواهند كرد. گوينده اين كلام فقط يك نفر بنام عبدالله ابن ابي، رئيس منافقين بوده ولي صيغه جمع بكار رفته است.اينگونه كاربرد در حدود 20 آيه ديگر نيز بكار رفته است.(6)

    5. منافقون - 8 به نقل از تفسيرالميزان ج6/13.
    6. الغدير ج 3/163.
    ویرایش توسط گمنام : ۱۳۸۸/۰۹/۲۸ در ساعت ۱۴:۳۹

  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    [quote=شاهده;5916]اينكه برخي شيعيان اجماع كرده اند بر اينكه آيه ولايت و ركوع در حق علي نازل شده، از بزرگترين ادعاهاي دروغ است، بلكه اجماع بر اين است كه اين آيه در حق عموم نازل شده نه بخصوص علي، و قول يك نفر ثعلبي را قول اجماع مسلمين شمردن خطاء ميباشد. [/quote]

    با سلام

    شاهد بزرگوار بنده چنین متوجه شدم که سیره شما بر ادعا گویی است و دلایل قطعی نمی اورید

    در شان عالم و بحث کننده علمی نیست که :

    -مدعای بی دلیل ذکر کند

    -اگر دلایلی هم ذکر کرد مستند نباشد

    -تهمت نزند این که دروغ می گویند یا نمی گویند به کسی ربطی ندارد اکر مدعای دارید بسم الله

    گذشته از این:

    -چند نفر از غیر برخی، که اجماع نکرده اند را بشمارید

    -منابعی و افراد را که اجماع را در عموم دانسته اند را ذکر فرمایید

    -فرد ثعلبی کیست؟که قولش را به خطا اجماع دانسته اند ؟ کدام منبع؟










  13. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود