صفحه 1 از 15 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا مردگان و کسانی که در گورهايند شنوا هستند

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    105
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    55

    اشاره آیا مردگان و کسانی که در گورهايند شنوا هستند




    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

    در حادیث(بخاری) آمده است که الله تعالی به پیامبر فرموده:
    و زندگان و مردگان يكسان نيستند. خداست كه هر كه را بخواهد شنوا مى‌گرداند؛ و تو كسانى را كه در گورهايند نمى‌توانى شنوا سازى.

    پیامبر با آن مقام بلندش نزد الله نمی تواند مردگان را شنوا کند. آیا من و شما این کار را قادر هستیم . الله هستد که مردگان را شنوا می سازد.
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۵/۰۷/۱۶ در ساعت ۲۰:۳۴

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط توحید-یکتاپرستی نمایش پست ها
    و زندگان و مردگان يكسان نيستند. خداست كه هر كه را بخواهد شنوا مى‌گرداند؛ و تو كسانى را كه در گورهايند نمى‌توانى شنوا سازى.
    سلام
    این حدیث نیست بلکه آیه 22 سوره فاطر است و منظور از مردگان در این آیه کفارند نه مردگان معمولی به قرینه آیه 18 و 171 بقره و آیه س9 انعام و 45 انبیاء در همه این آیات کفار را ناشنوا می داند
    و اما دلیل بر شنوا بودن مردگان معمولی آیه 12 سجده و 37 فاطر که مکالمه مردگان را با خدای تعالی بیان می کند . مطمئنا مکالمه منوط به نوعی شنوایی است وگرنه مکالمه معنا ندارد بخصوص در آیه12 سجده دقیقا از تعبیر سمعنا استفاده شده که صراحت در سمع دارد
    والحمد لله

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  5. صلوات ها 12


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    105
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    55



    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

    سوره 35: فاطر

    وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاء وَلَا الْأَمْوَاتُ إِنَّ اللَّهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاء وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ ﴿22﴾
    و زندگان و مردگان يكسان نيستند خداست كه هر كه را بخواهد شنوا مى‏گرداند و تو كسانى را كه در گورهايند نمى‏توانى شنوا سازى (22)

    إِنْ أَنتَ إِلَّا نَذِيرٌ ﴿23﴾
    تو جز هشداردهنده‏اى [بيش] نيستى (23)

    سوره 27: النمل

    إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَى وَلَا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاء إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِينَ ﴿80﴾


    البته تو مردگان را شنوا نمى‏گردانى و اين ندا را به كران چون پشت بگردانند نمى‏توانى بشنوانى (80)



    شما از کجا می فهمید که اینجا منظور مردگان کافر هست؟
    اول که اینجا تمام مردگان شامل میشه اگه منظور الله مردگان کافر هست اشاره میکرد.

    الله با تمام مردگان قادر هست مکالمه کند . پس ما هم می توانیم مکالمه کنیم البته نه
    شما چرا الله تعالی با خود مقایسه مکنید.
    مثل خداوند زمین را شنوا میکند و مکالمه میکند . پس شما میگوید ما هم می توانیم
    با زمین صحبت کنیم.

    و اما برسی آیات 12 سجده و 37 فاطر
    سوره 32: السجدة

    وَلَوْ تَرَى إِذِ الْمُجْرِمُونَ نَاكِسُو رُؤُوسِهِمْ عِندَ رَبِّهِمْ رَبَّنَا أَبْصَرْنَا وَسَمِعْنَا فَارْجِعْنَا نَعْمَلْ صَالِحًا إِنَّا مُوقِنُونَ ﴿12﴾
    و كاش هنگامى را كه مجرمان پيش پروردگارشان سرهاشان را به زير افكنده‏اند مى‏ديدى [كه مى‏گويند] پروردگارا ديديم و شنيديم ما را بازگردان تا كار شايسته كنيم چرا كه ما يقين داريم (12)


    سوره 35: فاطر
    وَهُمْ يَصْطَرِخُونَ فِيهَا رَبَّنَا أَخْرِجْنَا نَعْمَلْ صَالِحًا غَيْرَ الَّذِي كُنَّا نَعْمَلُ أَوَلَمْ نُعَمِّرْكُم مَّا يَتَذَكَّرُ فِيهِ مَن تَذَكَّرَ وَجَاءكُمُ النَّذِيرُ فَذُوقُوا فَمَا لِلظَّالِمِينَ مِن نَّصِيرٍ ﴿37﴾
    و آنان در آنجا فرياد برمى‏آورند پروردگارا ما را بيرون بياور تا غير از آنچه مى‏كرديم كار شايسته كنيم مگر شما را [آن قدر] عمر دراز نداديم كه هر كس كه بايد در آن عبرت گيرد عبرت مى‏گرفت و [آيا] براى شما هشداردهنده نيامد پس بچشيد كه براى ستمگران ياورى نيست (37)

    پاسخ:اینجا مردگان کافر هستند نه معمولی چون در جهنم هستند. و الله با آنها مکالمه دارد در جهنم .

    ویرایش توسط توحید-یکتاپرستی : ۱۳۹۰/۰۴/۲۸ در ساعت ۱۶:۲۳

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    55
    حضور
    16 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    175



    بسم رب الحسین علیه السلام

    سلام بر شما

    ابن تیمیه با آن همه عداوتش با اهل بیت علیهم السلام ، این حرف را قبول ندارد بلکه صراحت دارد که مردگان می شنوند ....


    وسئل عن الأحياء إذا زاروا الأموات هل يعلمون بزيارتهم وهل يعلمون بالميت إذا مات من قرابتهم أو غيره


    فأجاب : الحمد لله نعم قد جاءت الآثار بتلاقيهم وتساؤلهم وعرض أعمال الأحياء على الأموات كما روى إبن المبارك عن أبى أيوب الأنصارى قال ( إذا قبضت نفس المؤمن تلقاها الرحمة من عباد الله كما يتلقون البشير في الدنيا فيقبلون عليه ويسألونه فيقول بعضهم لبعض أنظروا أخاكم يستريح فإنه كان في كرب شديد قال فيقبلون عليه ويسألونه ما فعل فلان وما فعلت فلانة هل تزوجت ... الحديث )
    وأما علم الميت بالحي إذا زاره وسلم عليه ففي حديث إبن عباس قال قال رسول الله ( ما من أحد يمر بقبر أخيه المؤمن كان يعرفه في الدنيا فيسلم عليه إلا عرفه ورد عليه السلام ) قال إبن المبارك ثبت ذلك عن النبى e وصححه عبد الحق صاحب الأحكام
    وأما ما أخبر الله به من حياة الشهيد ورزقه وما جاء في الحديث الصحيح من دخول أرواحهم الجنة فذهب طوائف إلى أن ذلك مختص بهم دون الصديقين وغيرهم والصحيح الذى عليه الأئمة وجماهير أهل السنة ان الحياة والرزق ودخول الأرواح الجنة ليس مختصا بالشهيد كما دلت على ذلك النصوص الثابتة .....

    سوال شده است از زندگانی که به زیارت مردگان می روند ، آیا مردگان از این زیارت شدن مطلع می شوند و آیا مرده از مردن کسی در نزدیکی اش مطلع می شود ؟

    ( ابن تیمیه ) جواب داد : الحمدلله . بله . روایاتی آمده است در مورد ملاقات اموات و سوال نمودن از ایشان و عرضه نمودن اعمال زندگان بر مردگان همچنان که ابن مبارک از ابی ایوب انصاری روایت می کند : هر وقت جان مومن قبض می شود ، از بندگان خوب خداوند آن را ملاقات کرده همانند بشارت یافتن در دنیا . پس به سمت وی پیش روند و از وی سوال می کنند . پس برخی به بعض دیگر گویند : به برادرتان نگاه کنید که الان راحت است در حالی که در سحتی زیاد بود . فرمود : پس به سمت وی می روند و از او سوال می کنند که فلانی چه کرد و آیا فلان زن ازدواج کرد یا خیر )

    و اما علم و فهم مرده نسبت به زنده ای که او را زیارت می کند و بر او سلام می فرستد ، پس در روایت ابن عباس آمده است که از قول پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می گوید احدی نیست که از کنار قبر برادر مومنش که او را در دنیا می شناخته بگذرد و سلام بر او بفرستد مگر اینکه آن مومن مرده ، می فهمد و سلام بر او وارد می شود . ) ابن مبارک می گوید این روایت از جانب پیامبر ثابت می باشد و عبدالحق - صاحب کتاب الاحکام - این روایت را صحیح می داند .

    و اما آنچه که خداوند از حیات شهید و روزی خوردن وی خبر داده است و آنچه که در حدیث صحیح آمده است در مورد دخول ارواح ایشان به بهشت ، پس گروهی از علما بر این نظر هستند که این امور مخصوص شهدا و صدیقین می باشد ولی عقیده صحیحی که ائمه و جمهور اهل سنت بر آن هستند این است که حیات و رزق و دخول ارواح در بهشت فقط مخصوص شهید نیست آنچنان که نصوص ثابت برآن اذعان دارند .

    كتب ورسائل وفتاوى شيخ الإسلام ابن تيمية ، ج 24 ص 331 - 332 ، اسم المؤلف: أحمد عبد الحليم بن تيمية الحراني أبو العباس ، دار النشر : مكتبة ابن تيمية ، الطبعة : الثانية ، تحقيق : عبد الرحمن بن محمد بن قاسم العاصمي النجدي


    (( با تشکر از دوست عزیز : محب علی ))

    یا علی ع

    قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم :

    من مات و لیس فی عنقه بیعه ، مات میته جاهلیه

    **********************************

    یا اهل السنه :

    من هو امام الفاطمه الزهرا ( سلام الله علیها ) ؟

  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    105
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    55



    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

    سوره 27: النمل


    إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَى وَلَا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاء إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِينَ ﴿80﴾


    البته تو مردگان را شنوا نمى‏گردانى و اين ندا را به كران چون پشت بگردانند نمى‏توانى بشنوانى




    الله به پیامبر می گوید اگه با مردگان صحبت کنی مثل این هست با کسی که قادر به شنوای نیست صحبت میکنی بعد میگوید این فرد کر پشت به تو هست یعنی تو را نمی بیند .


    اگر با کسی که کر باشد روبه رو صحبت کنیم آن فرد کر متوجه صحبت ما میشود . و اگر پشت به ما کند متوجه صحبت ما نمی شود.



    الله چه مثلی زده اگر فکر کنید


    ویرایش توسط توحید-یکتاپرستی : ۱۳۹۰/۰۴/۲۸ در ساعت ۱۷:۱۳

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    105
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    55



    دوست عزیز وقتی الله به این روشنی در قران می گوید پیامبران وانسانها نمی توانیم مردگان شنوا سازیم
    شما از روایات می گوید . حضرت علی (ع) تنها خدا را می خواند. نه مردگان یکبار هم مرده پیامبر را نخواند
    این کار شرک است و اگر مردگان را بخوانید الله میگوید از دعای شما بی خبراند و شمارا اجابت نمکنند.

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
    غافر

    وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ﴿٦٠﴾
    و پروردگارتان فرمود: «مرا بخوانيد تا شما را اجابت كنم. در حقيقت، كسانى كه از پرستش من كبر مى‌ورزند به زودى خوار در دوزخ درمى‌آيند.» ﴿٦٠﴾


    اعراف

    إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ عِبَادٌ أَمْثَالُكُمْ ۖ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجِيبُوا لَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿١٩٤﴾
    در حقيقت، كسانى را كه به جاى خدا مى‌خوانيد، بندگانى امثال شما هستند. پس آنها را [در گرفتاريها] بخوانيد، اگر راست مى‌گوييد بايد شما را اجابت كنند. ﴿١٩٤﴾

    یونس

    أَلَا إِنَّ لِلَّهِ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَمَن فِي الْأَرْضِ ۗ وَمَا يَتَّبِعُ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ شُرَكَاءَ ۚ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ ﴿٦٦﴾
    آگاه باش، كه هر كه [و هر چه‌] در آسمانها، و هر كه [و هر چه‌] در زمين است از آنِ خداست. و كسانى كه غير از خدا شريكانى را مى‌خوانند، [از آنها] پيروى نمى‌كنند. اينان جز از گمان پيروى نمى‌كنند و جز گمان نمى‌برند. ﴿٦٦﴾

    شما فقط گمان میکنید که مردگان می شنوند

    مردگان شنوا نیستند. به این روشنی الله در قرآن فرموده
    پس چرا خدا را نخوانم که شنوای نهان و آشکار هست
    ویرایش توسط توحید-یکتاپرستی : ۱۳۹۰/۰۴/۲۸ در ساعت ۱۷:۵۳

  13. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط توحید-یکتاپرستی نمایش پست ها
    شما از کجا می فهمید که اینجا منظور مردگان کافر هست؟ اول که اینجا تمام مردگان شامل میشه اگه منظور الله مردگان کافر هست اشاره میکرد. الله با تمام مردگان قادر هست مکالمه کند . پس ما هم می توانیم مکالمه کنیم البته نه شما چرا الله تعالی با خود مقایسه مکنید. مثل خداوند زمین را شنوا میکند و مکالمه میکند . پس شما میگوید ما هم می توانیم با زمین صحبت کنیم.
    سلام
    1- ظاهرا شما متوجه مطلب ما نشده اید . ما نگفتیم این مردگان ، کافران مرده هستند گفتیم منظور از من فی القبور ، کافران هستند به قرینه آیاتی که ذکر شد و به قرینه جمله : اذا ولوا مدبرین
    2- ما گفتیم مکالمه مستلزم نوعی شنوایی است ضمن اینکه مکالمه از سوی مردگان صورت گرفته است نه از سوی خدا و آخر اینکه خود مردگان تصریح به شنیدن می کنند : سمعنا

    نقل قول نوشته اصلی توسط توحید-یکتاپرستی نمایش پست ها
    اینجا مردگان کافر هستند نه معمولی چون در جهنم هستند. و الله با آنها مکالمه دارد در جهنم .
    عنوان مرده مد نظر نیست چه مرده مومن چه مرده کافر . منظور قرآن کریم از نسبت ناشنوایی به من فی القبور کفاری است که از شنیدن کلام حق ناشنوا هستند
    والحمد لله

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  14. صلوات ها 4


  15. #8

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    105
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    55



    شما چرا معنی قرآن را تعریف میکنید. چرا با معانی قرآن بازی میکنید.
    اینها مرده هستند مگه کلام حق برای مردگان هست. سخن حق برای زندگان هست نه برای مردگان. حال اگر مردگان سخن حق بشنوند. مگر به بهشت میروند. نه
    اگر این طور بود. که کلام حق برای مردگان هم است چرا پیامبری برای آنها نیامده؟


    قرآن کتاب مبین و روشن است. نیازی به تعریف ندارد.

    ویرایش توسط توحید-یکتاپرستی : ۱۳۹۰/۰۴/۲۸ در ساعت ۱۹:۵۱

  16. صلوات


  17. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    105
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    55



    منظور قرآن این است که مردگان را در برابر خدا نخوانید.
    کاری که مشرکین می کردند مشرکین میگفتند. ما اینها (مردهگان) را نمی پرستیم. بله شفاعتگران نزد الله هستند. حال اینکه مردگان (کامل) کران هستند. چرا فقط خدا را نخوانیم حال مگه الله نیازی مه شریک دارد؟

    الله در قرآن میفرماید: کسانی که مرده بودند و آنها را می خوانند با کسانی که این کار میکردن فکر می کردنند مردگان شنوا هستند باهم محشور میکنیم به آنها (کسانی که در قبر بودند) میگویم شما گفته بودی ما شنوا هستیم و به ما میتوانتی توکل کنید می گوینند منزهی تو مرا نرسدکه خیر از تو به کسی توکل کنیم.

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
    فاطر

    يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي لِأَجَلٍ مُّسَمًّى ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ وَالَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِهِ مَا يَمْلِكُونَ مِن قِطْمِيرٍ ﴿13﴾

    شب را به روز درمى‏آورد و روز را به شب درمى‏آورد و آفتاب و ماه را تسخير كرده است [كه] هر يك تا هنگامى معين روانند اين است‏خدا پروردگار شما فرمانروايى از آن اوست و كسانى را كه بجز او مى‏خوانيد مالك پوست هسته خرمايى [هم] نيستند (13)



    إِن تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا دُعَاءكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا مَا اسْتَجَابُوا لَكُمْ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍ ﴿14﴾

    اگر آنها را بخوانيد دعاى شما را نمى‏شنوند و اگر [فرضا] بشنوند اجابتتان نمى‏كنند و روز قيامت‏شرك شما را انكار مى‏كنند و [هيچ كس] چون [خداى] آگاه تو را خبردار نمى‏كند (14)






    فرقان



    وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ وَمَا يَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَيَقُولُ أَأَنتُمْ أَضْلَلْتُمْ عِبَادِي هَٰؤُلَاءِ أَمْ هُمْ ضَلُّوا السَّبِيلَ ﴿١٧﴾
    و روزى كه آنان را با آنچه به جاى خدا مى‌پرستند، محشور مى‌كند، پس مى‌فرمايد: «آيا شما اين بندگان مرا به بيراهه كشانديد يا خود گمراه شدند؟» ﴿١٧﴾


    قَالُوا سُبْحَانَكَ مَا كَانَ يَنبَغِي لَنَا أَن نَّتَّخِذَ مِن دُونِكَ مِنْ أَوْلِيَاءَ وَلَٰكِن مَّتَّعْتَهُمْ وَآبَاءَهُمْ حَتَّىٰ نَسُوا الذِّكْرَ وَكَانُوا قَوْمًا بُورًا ﴿١٨﴾
    مى‌گويند: «منزهى تو، ما را نسزد كه جز تو دوستى براى خود بگيريم، ولى تو آنان و پدرانشان را برخوردار كردى تا [آنجا كه‌] ياد [تو] را فراموش كردند و گروهى هلاك‌شده، بودند.» ﴿١٨﴾


    فَقَدْ كَذَّبُوكُم بِمَا تَقُولُونَ فَمَا تَسْتَطِيعُونَ صَرْفًا وَلَا نَصْرًا ۚ وَمَن يَظْلِم مِّنكُمْ نُذِقْهُ عَذَابًا كَبِيرًا ﴿١٩﴾


    قطعاً [خدايانتان‌] در آنچه مى‌گفتيد، شما را تكذيب كردند؛ در نتيجه نه مى‌توانيد [عذاب را از خود] دفع كنيد و نه [خود را] يارى نماييد و هر كس از شما شرك ورزد عذابى سهمگين به او مى‌چشانيم. ﴿١٩﴾


    معانی تمامی آیات این هست که مردگان شنوا نیستند. و دعای ما را نمی شنوند حال اگر این کس مرده پیامبران باشد.
    حال مگه پیامبر و علی(ع) بر مردگان توسل کردند یا بر این باور بودند مردگان شنوا هستند. نه و فقط بر خدا توکل و او را میخوانند.
    ویرایش توسط توحید-یکتاپرستی : ۱۳۹۰/۰۴/۲۸ در ساعت ۲۰:۱۸

  18. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط توحید-یکتاپرستی نمایش پست ها
    شما چرا معنی قرآن را تعریف میکنید. چرا با معانی قرآن بازی میکنید. اینها مرده هستند مگه کلام حق برای مردگان هست. سخن حق برای زندگان هست نه برای مردگان. حال اگر مردگان سخن حق بشنوند. مگر به بهشت میروند. نه اگر این طور بود. که کلام حق برای مردگان هم است چرا پیامبری برای آنها نیامده؟
    سلام
    القرآن یفسر بعضه بعض
    بعضی از قرآن بعض دیگر را تفسیر می کند
    کسی که می خواهد نظر قرآن را در مورد شفاعت یا هر مساله دیگر بداند نمی تواند فقط به یک آیه تمسک کند باید تمام آیات شفاعت را ببیند و با دقت نظر ، به ابعاد مختلف نظر قرآن در این خصوص پی ببرد
    برخورد عوامی با قرآن عظیم فقط مال کوته فکران است
    موفق در تامل

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  19. صلوات ها 4


صفحه 1 از 15 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود