صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: وقت اذان مغرب

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    همه چیز در هم
    نوشته
    591
    حضور
    8 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    69
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3955

    وقت اذان مغرب




    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کارشناسان محترم انجمن احکام

    طبق نظر فقها برای تعیین وقت نماز مغرب برای "مغرب " دو تعریف وجود داره

    یکی غروب خورشید

    و دیگری ذهاب حمره مشرقیه

    ولی برای تعیین وقت نماز مغرب یک اذان گفته میشه .

    تعیین وقت اذان مغرب بر مبنای نظر کدام دسته از فقیهان در نظر گرفته شده ؟

    با توجه اینکه دو نظر بیان شده از فقیهان محترم حدود 20 دقیقه با هم اختلاف دارند و تعیین وقت اذان مغرب علاوه بر اهمیت برای نماز اول وقت برای صحت روزه هم اهمیت داره .


    با تشکر و آرزوی توفیقات روزافزون

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    220
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1636



    باسلام خدمت جناب روشنا

    همان طور كه بيان فرموديد براي زمان نماز مغرب دو نظر وجود دارد :

    1-اختفاء قرص خورشيد (غروب) : ايةالله بهجت (ره)و اية الله مكارم

    2-ذهاب حمره مشرقيه از بالاي سر (مغرب) :بقيه مراجع

    ونكته بعدي ،ملاك مراجع عظام در مورد اخر وقت نماز عصر است :

    1-غروب افتاب :مقام معظم رهبري ،اية الله بهجت (ره) ،ايةالله مكارم

    2-اذان مغرب :بقيه مراجع

    3-براي خواندن نماز عصر بين غروب و مغرب بنابر احتياط واجب بايد نيت مافي اذمه كند :ايةالله سيستاني وايةالله تبريزي (ره)

    اذان مغرب طبق نظر امام (ره) و مقام معظم رهبري در وقت مغرب گفته مي شود و بر اساس وقت مغرب ، نماز خواندن طبق نظر همه مراجع صحيح خواهد بود البته در وقت فضيلت نماز مغرب كمي اختلاف است كه اگر هر كس طبق نظر مرجع خود عمل كند مي تواند اين وقت فضيلت را نيز درك كند و اما وقت افطار طبق نظر اكثريت مراجع همان وقت مغرب است لذا افطار در وقت مغرب نيز طبق نظر همه مراجع صحيح خواهد بود و خللي در روزه مردم ايجاد نمي كند .

    استفتائات موجود در مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني.

  5. صلوات ها 12


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    همه چیز در هم
    نوشته
    591
    حضور
    8 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    69
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3955



    با عرض سلام و تشكر از پاسخ استاد عرفات گرامي و توضيح راجع به وقت نماز عصر

    نقل قول نوشته اصلی توسط عرفات نمایش پست ها
    اذان مغرب طبق نظر امام (ره) و مقام معظم رهبري در وقت مغرب گفته مي شود و بر اساس وقت مغرب ، نماز خواندن طبق نظر همه مراجع صحيح خواهد بود البته در وقت فضيلت نماز مغرب كمي اختلاف است كه اگر هر كس طبق نظر مرجع خود عمل كند مي تواند اين وقت فضيلت را نيز درك كند و اما وقت افطار طبق نظر اكثريت مراجع همان وقت مغرب است لذا افطار در وقت مغرب نيز طبق نظر همه مراجع صحيح خواهد بود و خللي در روزه مردم ايجاد نمي كند .
    اينطور كه من متوجه شدم زمان اذان مغرب هنگام ذهاب حمره مشرقيه كه حدود 20 دقيقه بعد از غروب خورشيد هست در نظر گرفته شده كه همانطور كه فرموديد نماز همه مقلدين در وقت خوانده ميشه و روزه صحيح هست .

    اما مقلدين ايت الله مكارم و ايت الله بهجت ره مي تونن براي اينكه در اول وقت نماز مغرب خونده بشه نمازشونو زودتر از اذان مغرب بخونن ؟

    با تشكر و آرزوي موفقيت


  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    220
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1636



    باسلام و تشكر از روشنا و 313 life بزرگوار

    مقلدين ايةالله مكارم و ايةالله بهجت (ره) مي توانند وقتي كه قرص افتاب در افق پنهان شد(غروب) نماز مغرب را بخوانند ولي هر دو بزرگوار فرموده اند : مستحب است كه صبر كنند تا سرخي طرف مشرق كه بعد از غروب افتاب پيدا مي شود از بالاي سر بگذرد وبه طرف معرب برگردد يعني بهتر است نماز مغرب را با چند دقيقه تاخير بخوانند .

    رساله مراجع / احكام نماز / وقت نماز مغرب وعشا / م 735 .

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    280
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    20
    صلوات
    674




    بسم الله الرحمن الرحیم

    السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

    با اجازه برادر بزرگوارم عرفات و بقیه اساتید

    و اما بعد

    بحث ترکیب و تعیین احادیث و آیات و سپس فتوا بر اساس آن یکی از پیچیده ترین مسائل امروزی جهان تشیع است

    برخی از مراجع بزرگوار تنها به بررسی خود روایت بسنده کرده و در صورتی که آن را در تناقض با شرع ندیدند میپذیرند

    هر چند رجال آن مرسل،مجهول یا حتی ضعیف باشد

    اما گروهی قوام حدیث را از تمام جوانب بررسی مینمایند

    بنده در فتاوی 2 مرجع مورد دوم را بوضوح دیده ام :مرحوم آیت الله محمد تقی بهجت،آیت الله وحید خراسانی

    اما بعد

    پیرامون زمان نماز مغرب


    در فرقه اسلامی تشیع ما دو شیخ بزرگوارد داریم که ایشان را شیخین می نمامیم

    الشیخ الصدوق و الشیخ المفید


    همانطور که در فرقه اهل سنت دو شیخ دارند

    شیخ محمد اسماعیل بخاری و شیخ مسلم نیشابوری

    شیخ صدوق و شیخ مفید بسیار در بیان احادیث سخت گیر بودند

    شیخ صدوق در کتب بسیار اشاره به این نموده است که وقت نماز مغرب آن زمان است

    که خورشید را در پس کوه دیگر نبینید و شعاع نورش نیز بر شما مکشوف نباشد



    در کتاب شریف امالی شیخ صدوق که به املاء ایشان است

    میتوانید برای دیدن تقیربا جمعی از این احادیث به این کتاب شریف مراجعه بفرمایید

    شیخ مفید که شاگرد شیخ صدوق است نیز چنین نظری دارد

    رضوان الله علیهما

    اما نکته ای که بسیار مفید است و در استناد به اینگونه احادیث بنده برای چند تن از مراجع بزرگوار

    بعنوان نکته مکتوب ارسال نموده ام.

    نماز مغرب چیزیست و نافله ان چیز دیگریست

    اگر در شرایط نافله مغرب نماز غفیله دقیق شوید وقت این نماز تا زمانی ست که هنوز تاریکی بر آسمان چیره نشده باشد

    و در صورت چنین رویدادی نماز از دست رفته است

    بر خلاف چیزی که اکنون در سرزمین اسلامیمان عمل میشود

    گرچه باکی نیست

    زمانی که با متعة النساء در این مملکت چنین برخورد شد و اینهمه فساد ببار آورد

    یک نماز غفیله به جایی بر نمیخورد

    و اما بعد

    اگر زمان نافله مغرب در وقت نماز مغرب لحاظ شود صحت بسیاری از احادیث بوضوح مشخص خواهد شد.

    البته بنده در بیان بسیاری از مسائل سکوت اختیار نمودم و تنها اشارتی کردم برای اهل فن که ان شاء الله پیگیر باشند.

    این نکته نیز برای ماه مبارک و پر نور رمضان که ان شاء الله بزودی خواهد امد مورد بهره است


    پاینده باشید

    والسلام علی الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه و علینا و علی عباد الله الصالحین


    ویرایش توسط life313 : ۱۳۹۰/۰۴/۱۸ در ساعت ۲۰:۳۶
    کوچه ها پر زحرامی و عوام الناس بود
    چشم حیدر(ع)پرزاشک و دل پر از احساس بود

    ای که ره بستی میان کوچه ها بر فاطمه (س)
    گردنت را میشکست آنجا اگر عباس(ع)بود

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    5,555
    حضور
    148 روز 4 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    31823



    نقل قول نوشته اصلی توسط life313 نمایش پست ها
    برخی از مراجع بزرگوار تنها به بررسی خود روایت بسنده کرده و در صورتی که آن را در تناقض با شرع ندیدند میپذیرند هر چند رجال آن مرسل،مجهول یا حتی ضعیف باشد

    با تشکر از اظهار نظر شما جناب life313

    هیچ مرجع و فقیهی فقط بر اساس روایات مجهول و ضعیف فتوا نمی دهد اگر موردی دارید مستند ذکر فرمایید تا پاسخ گوییم .

    نقل قول نوشته اصلی توسط life313 نمایش پست ها
    بر خلاف چیزی که اکنون در سرزمین اسلامیمان عمل میشود گرچه باکی نیست زمانی که با متعة النساء در این مملکت چنین برخورد شد و اینهمه فساد ببار آورد یک نماز غفیله به جایی بر نمیخورد

    در مورد وقت اذن مغرب در سرزمین اسلامی ما هم طبق فتوای بیشتر مراجع به ویژه حضرت امام خمینی ره و آیت الله خامنه ای عمل می شود .
    بنابراین با استناد به یکسری احادیثی که قطعا مورد بررسی مراجع قرار گرفته است نمی توان گفت که ما داریم بر خلاف تعالیم اسلامی عمل می کنیم .


    لازم به ذکر است فتوای مذکور یعنی ملاک بودن ذهاب حمره مشرقیه در وقت شرعی مغرب ، نظر مشهور فقهای شیعه در طول تاریخ فقاهت در مقابل نظر مشهور اهل سنت است .

    نقل قول نوشته اصلی توسط life313 نمایش پست ها
    و اما بعد اگر زمان نافله مغرب در وقت نماز مغرب لحاظ شود صحت بسیاری از احادیث بوضوح مشخص خواهد شد. البته بنده در بیان بسیاری از مسائل سکوت اختیار نمودم و تنها اشارتی کردم برای اهل فن که ان شاء الله پیگیر باشند. این نکته نیز برای ماه مبارک و پر نور رمضان که ان شاء الله بزودی خواهد امد مورد بهره است پاینده باشید
    دوست عزیز قبلا هم خدمت شما عرض کردم که این مسائل بسیار تخصصی است و ورود بدون داشتن مقدمات به این وادی و نظر دادن در مسائل شرعی کار نادرستی است .

    مطالب شما اشتباهات دیگری هم دارد که به علت کمبود فرصت به تذکر عمومی بالا اکتفاء می کنم امید است که به این نصیحت برادرانه گوش فرا دهید .

    همیشه سالم و موفق باشید

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 20 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    نقل قول نوشته اصلی توسط سجاد نمایش پست ها
    دوست عزیز قبلا هم خدمت شما عرض کردم که این مسائل بسیار تخصصی است و ورود بدون داشتن مقدمات به این وادی و نظر دادن در مسائل شرعی کار نادرستی است . مطالب شما اشتباهات دیگری هم دارد که به علت کمبود فرصت به تذکر عمومی بالا اکتفاء می کنم امید است که به این نصیحت برادرانه گوش فرا دهید . همیشه سالم و موفق باشید
    به نام خالق هستی بخش

    سلام

    برادر و استاد گرامی جناب سجاد مدیریت انجمن احکام

    یک نکته ای که هست

    اعتراض به حاکم مسلمان وظیفه یک مسلمان و جزء امر به معروف است

    آیا این طور نیست؟

    آیا این سیره امیر المومنین علی (ع) نیست؟

    درست است بحث تخصصی است اما اگر بنا باشد این طوری باشد
    یکی از اوامر خدا روی زمین می ماند

    آیا یکی از نشانه های آخرالزمان بدعت نیست؟
    حلال شدن حرام خدا و حرام شدن حلال خدا چه طور؟

    باقی ماندن جز نامی از اسلام چه طور؟


    اگر ما مسلمانان به این احکام اعتراض نکنیم و در صورت احساس خطر اعلام نکنیم

    چه کسی می رود ببیند صحت دارد یا خیر؟


    کاشکی یک گروه توی انجمن احکام ایجاد بشه به نام بررسی و نقد احکام

    اینطوری کلی شبهه ها در این زمینه نیز رفع می شود

    غیر این است؟


    امید به ان بستیم که بیاید و دل ها با یاد خدا آرام گیرد

    امان از زمانی که یاد خدا دلهره ای بیش نباشد و مردم در تنگنای حلال و حرام های مشتبه شده و در هم آمیخته شده قرار گرفته باشند امان


    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    5,555
    حضور
    148 روز 4 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    31823



    نقل قول نوشته اصلی توسط mkk1369 نمایش پست ها
    سلام برادر و استاد گرامی جناب سجاد مدیریت انجمن احکام یک نکته ای که هست اعتراض به حاکم مسلمان وظیفه یک مسلمان و جزء امر به معروف است آیا این طور نیست؟ آیا این سیره امیر المومنین علی (ع) نیست؟

    با سلام خدمت شما و تشکر از اظهار نظرتان

    یکی از شرایط وجوب امر به معروف و نهی از منکر شناخت معروف و منکر است .

    صحبت ما سر شناخت تخصصی معروف و منکر است یعنی در زمینه احکام دینی هر کسی نمی تواند ادعای شناخت داشته باشد تا امر به معروف و نهی از منکر بر او واجب شود .

    شناخت احکام دینی نیاز به اجتهاد تخصصی در منابع دینی دارد چیزی که افراد بسیار کمی دارای آن هستند و همان ها حق اظهار نظر در زمینه احکام شرعی را دارند نه غیر ایشان که تخصصی در این زمینه ندارند .


    اظهار نظر تخصصی هر کس در هر زمینه ای هرج و مرج عجیبی ایجاد خواهد کرد که ناگفته پیداست .

    البته صحبت ما در مطلق اظهار نظر نیست بلکه اظهار نظر تخصصی و ادعای فهمیدن احکام شرعی از منابع دینی بدون تخصص کافی است .

    در پناه حضرت حق باشید

  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 20 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    نقل قول نوشته اصلی توسط سجاد نمایش پست ها
    شناخت احکام دینی نیاز به اجتهاد تخصصی در منابع دینی دارد چیزی که افراد بسیار کمی دارای آن هستند و همان ها حق اظهار نظر در زمینه احکام شرعی را دارند نه غیر ایشان که تخصصی در این زمینه ندارند . اظهار نظر تخصصی هر کس در هر زمینه ای هرج و مرج عجیبی ایجاد خواهد کرد که ناگفته پیداست .
    با سلام خدمت شما

    درست است که امر به معروف شناخت دقیق لازم دارد و شناخت منکر لازم است


    خو ب دوستمون بیان کردند که نظر دو شیخ و همچینی حکم دو مرجع متفاوت است


    اگر ایشان از این اشخاص پیروی کنند و امر به معروف کنند خطا کرده اند؟


    این درست است بحث فقه تخصصی است و خیلی خطیر


    اما نباید جوری مردم را ترساند تا عطش علم آموزی آنها کور شود



    بالاخره این ها نیز به نوعی شبه است که رفع باید شود


    مثل بقیه شبهات علمی

    که حال شبهه کننده یا نقدر کننده با سند وارد شده اند
    لابد خود نبز از خطر کارشان آگاه اند و با علم منکر بودن وارد شده اند؟
    و اگر منکری نبوده با امر به معروف متقابل ان را رفع باید کرد

    علم فقط در حوزه نیست و خیلی از افراد هم می توانند اجتهاد افتخاری کسب کنند درست است؟



    شاید همین بحث غیر تخصصی و مطرح آن دریچه ی شناخت بیشتر مراجع بوده و هر دو طرف از این بحث سود برند

    الان جناب لایف 313 نقد کردند خوب

    اگر شما درمجامع فقیهان حضور دارید انجا مطرح کنید تا اگر خدای ناکرده بدعتی در ان هست رفع شود

    ویرایش توسط رستگاران : ۱۳۹۰/۰۴/۱۹ در ساعت ۱۱:۱۰
    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  19. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    280
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    20
    صلوات
    674




    بسم الله الرحمن الرحیم

    جناب سجاد کارشناس محترم فقه

    و اما بعد

    اگر شما به مرتبه مقدس آیت اللهی نائل شده اید که موردی نیست پیرامون رجال سخن بگویید.

    اگر نشده اید بگذارید ما رجال شناسان حدیث شناسی کنیم و شما به متون مشغول باشید

    و فیض معنوی ببرید.

    بنده دکترای علوم حدیث هستم بنابرین فرق رجال صحیح و ضعیف را میدانم

    و اما بعد

    نقل قول نوشته اصلی توسط سجاد نمایش پست ها
    هیچ مرجع و فقیهی فقط بر اساس روایات مجهول و ضعیف فتوا نمی دهد اگر موردی دارید مستند ذکر فرمایید تا پاسخ گوییم .

    رجال به دو دسته صحیح و ضعیف تقسیم نمیشود
    که شما کل آن را در دو پیاله ریختید

    بحث رجال شناسی بدین گونه است

    8 حجره که در هر حجره 6 باب است

    و هر 60 باب به 3 حجره باز میشود


    و آن حجره شما را به دالان حقیقت میرساند



    نقل قول نوشته اصلی توسط سجاد نمایش پست ها
    در مورد وقت اذن مغرب در سرزمین اسلامی ما هم طبق فتوای بیشتر مراجع به ویژه حضرت امام خمینی ره و آیت الله خامنه ای عمل می شود . .
    اما پیرامون وقت نماز!!!

    چه کسی این حرف اشتباه را گفته است؟

    چرا شما ویژگی خاص برای 2 مرجع خاص قائل میشوید؟!!!

    مراجع بسیاری از زمان مولایم جعفر بن محمد سلام الله علیهما امده اند و رفته اند

    و جمیع قریب به اتفاق نظر بر آن دارند که شیخ الشیعه شیخ صدوق فرموده است

    این که بنده عرض نمودم نظر فقهی شیخ صدوق بود


    کتاب داستان که معرفی نکرده ام!!!

    اما پیرامون نظر بنده پیرامون زمان نماز غفیله و نماز مغرب تضادی اگر بود شما موظفید به فقه بنده

    ایراد وارد نمایید

    اما شما فرمودید:

    نقل قول نوشته اصلی توسط سجاد نمایش پست ها
    لازم به ذکر است فتوای مذکور یعنی ملاک بودن ذهاب حمره مشرقیه در وقت شرعی مغرب ، نظر مشهور فقهای شیعه در طول تاریخ فقاهت در مقابل نظر مشهور اهل سنت است .
    سندی هم برای کلامتان آوردید؟!!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط سجاد نمایش پست ها
    دوست عزیز قبلا هم خدمت شما عرض کردم که این مسائل بسیار تخصصی است و ورود بدون داشتن مقدمات به این وادی و نظر دادن در مسائل شرعی کار نادرستی است .

    مطالب شما اشتباهات دیگری هم دارد که به علت کمبود فرصت به تذکر عمومی بالا اکتفاء می کنم امید است که به این نصیحت برادرانه گوش فرا دهید
    .
    شما به بنده میگویید فلان چیز تخصصی ست در حالی که تخصص بنده همین است و

    مرا از ورود به وادی تخصصم باز میدارید.

    در حالی که خود در مبحثی وارد شده اید که گمان دارم بیش از 10 سال تا رسیدن به مدخل آن راه دارید.

    ان شاء الله در پیام بعدتان بفرمایید بنده یاد بگیرم چه اشتباهات دیگری دارم.

    در عجبم شما کلامی مستدل و مستند را تنها با آوردن نام دو مرجع معاصر آن هم بدون ذکر فتوا رد میکنید.

    حداقل فتوا را قرار دهید تا دیگران نیز بتوانند از علم شما فیض ببرند.

    برادر بزرگوارمان جناب عرفات بخوبی و کامل بیان حق نموده اند

    و نیازی نیست بنده متن فتاوی مراجع محترم را بیان نمایم

    اگر دقت کنید میبینید که در آنچه که مراجع غروب را جدای از اذان مغرب دانسته اند

    لفظ احتیاط خود نمایی میکند

    برادر بزرگوارم گمان دارم شما به دلیل مباحثه پیشینمان هنوز مکدر هستید

    پیشنهاد دارم بار دیگر متن کلام بنده را بخوانید و به کتاب امالی شیخ صدوق مراجعه بفرمایید

    خواهید دانست حکم بنده همان است که اکثر علمای بزرگوار فتوا داده اند


    اما لفظ بنده این بود

    نقل قول نوشته اصلی توسط life313 نمایش پست ها


    بر خلاف چیزی که اکنون در سرزمین اسلامیمان عمل میشود

    گرچه باکی نیست

    زمانی که با متعة النساء در این مملکت چنین برخورد شد و اینهمه فساد ببار آورد

    یک نماز غفیله به جایی بر نمیخورد
    این نه یعنی مراجع نمیدانند یعنی مردم عمل نمیکنند

    کدام مرجع متعه را حرام کرده؟!!!

    گمان دارم شما نیز در تطبیق دو جمله دچار مشکل هستید


    ان شاء الله تا پیش از ورود به مباحث خارج حتما این مشکل را رفع نمایید

    در غیر اینصورت تنها سوالی که سر مجلس بحث میپرسید این است

    چه ربطی داشت؟

    پیروز و پایدار باشید

    والسلام علی الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه و علینا و علی عباد الله الصالحین



    ویرایش توسط life313 : ۱۳۹۰/۰۴/۱۹ در ساعت ۱۵:۱۹
    کوچه ها پر زحرامی و عوام الناس بود
    چشم حیدر(ع)پرزاشک و دل پر از احساس بود

    ای که ره بستی میان کوچه ها بر فاطمه (س)
    گردنت را میشکست آنجا اگر عباس(ع)بود

  20. صلوات


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود