صفحه 1 از 22 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مولوی صوفی حضرت ابوطالب را کافر می داند!!!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    تحقیق در مباحث نقد فلسفه و عرفان؛ آثار استاد حسن میلانی
    نوشته
    439
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1225

    مولوی صوفی حضرت ابوطالب را کافر می داند!!!




    بسم الله الرحمن الرحیم


    اعتقاد مسلّم شیعه آن است که حضرت ابوطالب پدر بزرگوار امیر مؤمنان


    سلام الله علیهما, به دین اسلام مؤمن بوده و قبل از آن هم لحظه ای کفر


    نورزیده است.



    این مطلب دلایل متقن و غیر قابل خدشه ای دارد که اینجا محل بحث نیست.


    اما ناصبیان اهل سنت, به هدف منقصت مقام مولای متقیان اصرار دارند که


    ابوطالب را کافر معرفی کنند که با اصرار بر کفر و بت پرستی از دنیا رفته


    است!!!!


    یکی از این سنیان متعصب صوفی معروف, جلال الدین محمد بلخی مشهور

    به مولوی است.


    وی در کتاب مثنویش که آن را همطراز قرآن معرفی می کند!!!

    درباره کفر حضرت ابوطالب می گوید:



    خود يكى بو طالب آن عم رسول / مى‏نمودش شنعه‏ى عربان مهول‏



    كه چه گويندم عرب كز طفل خود / او بگردانيد دين معتمد



    گفتش اى عم! يك شهادت تو بگو / تا كنم با حق خصومت بهر تو



    گفت ليكن فاش گردد از سماع / كل سر جاوز الاثنين شاع‏



    من بمانم در زبان اين عرب / پيش ايشان خوار گردم زين سبب‏



    ليك گر بوديش لطف ما سبق / كى بدى اين بد دلى با جذب حق



    مثنوی دفتر ششم



    مولوی در اینجا صراحتا می گوید حضرت ابوطالب از گفتن شهادتین خودداری

    کرد و با جذبه حق بد دلی نمود!!!




    ألا لعنة الله علی القوم الظالمین


  2. صلوات ها 13


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    بکاءالحسین
    نوشته
    207
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    704



    ياعلي حيدر مددي

    سلام عليكم ورحمت الله

    دوست عزيز درخانه كسي يادگاري نوشتي كه همانند مولوي سينه چاك فلسفه و عرفان نظري هستند وبدبختانه قدرت دفاع هم ندارند وهمانندمولوي خذله الله با همه جهان درصلح كل هستند وفرقي بين موسي وفرعون قائل نيستند چرا كه هر دو اينها به گقته مولوي وقائلان به وحدت وجود همه تجليات حضرت حق است ........
    مولوي از جاعلان بزرگ حديث بوده است وخيلي از فضائل بي بي مظلوم را به عايشه خانم نسبت داده ،اي كاش اساتيد ومديران سايت مقداري محيط سايت را آماده بكنند براي تبادل علم بين كاربران بجاي حذف تاپيك ها
    ویرایش توسط anti310 : ۱۳۹۰/۰۴/۰۸ در ساعت ۱۱:۰۰

  5. صلوات ها 9


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    80
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    251



    سلام
    متاسفانه در افکار مولوی انحراف وجود دارد!!
    آیت الله صافی گلپایگانی اعلام کرد: « برگزاری کنگره هایی مثل مولوی تاسف بار است. » آیت الله نوری همدانی نیز آثار و اندیشه­های مولانا جلال­الدّین را انحرافی خوانده­است.

    نظر آیت الله سید عزالدین زنجانی درباره­ی مولوی
    در اینكه ایشان ] مولوی[ اعتقاد به اهل بیت علیهم السّلام ندارند و مطالبی بسیار بسیار بد و زننده دارند، حرفی نیست.
    مشرب ایشان، سنی است و عایشه را كه در مقابل حجت عصر امیرالمؤمنین علیه السلام لشگركشی كرد و جنگ جمل را به راه انداخت و دشمن مولای متقیان بود، را خاتون پاك معرفی می­كند.
    بدبختی مولـوی این است كه ابوطالب علیه السلام را مشرك می­داند. بدبخت بیچاره می­گوید كه ابوطالب علیه السلام در جهنم، كفش آهنی از آتش دارد.
    در حالی­که حضرت ابوطالب علیه السلام معصومند؛ كما اینكه در زیارت ششم امیرالمؤمنین علیه السلام می­خوانیم : « اَشهَدُ اَنَّكَ طُهرٌ طاهرٌ مُطَهَّرٌ مِن طُهرٍ طاهِرٍ مُطَهَّرٍ» . بلكه این عبارت به نظر من بالاتر از عصمت را می­رساند.

    حضرت ابوطالب علیه السلام چه خدماتی كه به رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم نكردند تا مادامی كه زنده بودند كسی جرأت جسارت به رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را نداشت.
    اما در اینكه مولوی معلومات زیاد داشته حرفی نیست و منافات ندارد كه مولوی علیرغم عقائد نادرستش، حرف­های خوبی هم داشته باشد، حرف­هایی كه عالم پسند باشد.
    اگر ما حرف­هـای خوب او را انكـار كنیم بـه او صدمه نمی­خورد، به مـا صدمه می­خورد چون این حرف­ها در تمام دنیا روشن است و جای انكار ندارد و اشكالی در گفتن حرف­های خوبش نیست، چنانچه در روایات هم آمده است.
    ] سپس معظم­له به حالت شوخی فرمودند: [ مولوی حرف­های خوبی دارد، كما اینكه چرچیل هم حرف­های بسیار خوبی داشت و لابد بوش هم حرف­های خوبی دارد.




    از امام صادق عليه السلام روايت است كه :
    به خدا سوگند نزد ما سرى از اسرار و علمى از علوم خداوند هست ، به خدا سوگند كه فرشته مقرب و پيامبر مرسل و مؤمنى كه خداوند دل او را براى ايمان آزموده باشد نيزتاب تحمل آن را ندارند.
    ...
    ( كافى ) ج 1، ص 402.

  7. صلوات ها 9


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    80
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    251



    مولوی و انکار امام زمان (ارواحنا فدا )

    او علاوه بر این اعتقادش که میگوید (العیاذ بالله) با ریاضت کشیدن میتوان خلیفه و امام زمان شد " اصلا وجود نازنین و مقدس مولایمان حضرت حجه ابن العسکری (عجل الله تعالی شریفه ) را انکار مینماید :
    پس به هر دوری ولیی قائم است ** تا قیامت آزمایش دائم است
    پس امام حی قائم آن ولی است ** خواه از نسل عمر خواه از علی است
    مهدی و هادی وی است ای راه جو ** هم نهان و هم نشسته پیش رو
    مثتوی دفتر اول ص 126

    در افکار و اعتقادات مولوی انحرافات زیادی وجود دارد من جمله اینکه میگوید :
    من با هفتاد و فرقه موجود در میان مسلمین یکی و هم عقیده هستم عزاداری و ماتم بر امام حسین (ع)را به تمسخر گرفته روز عاشورا را روز فرح و شادی میداند و قاتل امام حسین (ع) را اهل نجات و رستگاری میپندارد معاویه را پاک اعتقاد و قاتل امیر المومنین (ع) را آلت حق و دست خداوند میپندارد و ... انحرافان فکری و اعتقادی دیگر....
    آنچه مسلم است در سیره و شیوه مولوی برای رسیدن به عرفان و درجات عرفانی هیچ اثری از توصیه ها و سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت طاهرینش (ع) یافت نمیشود .
    با توجه به اینکه اساس دین بر مبنای توحید و یگانگی خداوند متعال است امااین دسته از عرفا در اصل (( توحید )) دچار انحرافات بسیار اساسی میباشد یا قائل به وحدت وجود گشته یا اینکه قایل به جسم بودن خداوند شده اند ایشان به مریدان خود سفارش میکنند که در دل آدمی نباید محبت هیچ کس غیر از خدا باشد یعنی حتی محبت پیامبر (ص)و اهل بیتش (ع)در دلتان نباشد اما برعکس خود همواره عاشق و دلباخته افرادی مانند خودشان میشوند مانند مولوی که عاشق شمس میگردد و چه عمر ها که تلف نمیکند...
    غالب این افراد با انجام سنن الهی مانند نماز و روزه و حج خانه خدا مخالف بوده و به اعمالی مانند سفر انجام رقص و پایکوبی و سماع موسیقی به جای خواندن نماز که فاقد ثمره اخروی بوده می پرداخته اند...
    البته این را هم ذکر کرده باشیم که عده ای میگویند که دلیل این اهانتها تقیه کردن مولوی میباشد که در ان زمان سنی گری بیداد میکرده و حکومت عصر زمان مولوی دشمن اهل بیت (ع) بوده اند
    ویرایش توسط یا علی (ع) : ۱۳۹۰/۰۴/۰۸ در ساعت ۱۱:۵۵
    از امام صادق عليه السلام روايت است كه :
    به خدا سوگند نزد ما سرى از اسرار و علمى از علوم خداوند هست ، به خدا سوگند كه فرشته مقرب و پيامبر مرسل و مؤمنى كه خداوند دل او را براى ايمان آزموده باشد نيزتاب تحمل آن را ندارند.
    ...
    ( كافى ) ج 1، ص 402.

  9. صلوات ها 9


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط یا علی (ع) نمایش پست ها
    در افکار و اعتقادات مولوی انحرافات زیادی وجود دارد من جمله اینکه میگوید : من با هفتاد و فرقه موجود در میان مسلمین یکی و هم عقیده هستم عزاداری و ماتم بر امام حسین (ع)را به تمسخر گرفته روز عاشورا را روز فرح و شادی میداند و قاتل امام حسین (ع) را اهل نجات و رستگاری میپندارد معاویه را پاک اعتقاد و قاتل امیر المومنین (ع) را آلت حق و دست خداوند میپندارد و ... انحرافان فکری و اعتقادی دیگر.... آنچه مسلم است در سیره و شیوه مولوی برای رسیدن به عرفان و درجات عرفانی هیچ اثری از توصیه ها و سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت طاهرینش (ع) یافت نمیشود .
    سلام
    این کلی گویی ها و اکتفا به ظواهر کلام و خروج از لسان این قوم و نقد بر آنها از مبانی دیگر صحیح نیست . باید با هر قومی به زبان آنها سخن گفت . همانطور که با مبنای اهل کلام نمی توان فلسفه را نقد کرد با مبانی اهل ظاهر هم نمی توان اهل باطن را نقد نمود . در عین حال قائل به عصمت مولوی هم نیستیم . با این بد بینیها که همه را از زیر پرچم ولایت بیرون می کند علی ع می ماند و حوضش
    موفق باشید

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    80
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    251



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    سلام
    این کلی گویی ها و اکتفا به ظواهر کلام و خروج از لسان این قوم و نقد بر آنها از مبانی دیگر صحیح نیست . باید با هر قومی به زبان آنها سخن گفت . همانطور که با مبنای اهل کلام نمی توان فلسفه را نقد کرد با مبانی اهل ظاهر هم نمی توان اهل باطن را نقد نمود . در عین حال قائل به عصمت مولوی هم نیستیم . با این بد بینیها که همه را از زیر پرچم ولایت بیرون می کند علی ع می ماند و حوضش
    موفق باشید
    سلام
    دوست گرامی اینطور که شما می گوید
    نیست
    نکند بیشتر از علما میدانید ؟
    حوض علی ع بزرگتر از ان است که افکار کوچک را در ان راه دهیم
    آیت الله نوری همدانی، یکی دیگر از مراجع در قم مولوی را مورد حمله قرار داده است.
    آقای نوری همدانی ابتدا در دیدار با مسئولین هماهنگ کننده سازمان تبلیغات سراسر کشور گفت: «کتاب شعر مولوی از نظر ادب و تمثیل قابل استفاده است، ولی در این کتاب انحرافات بسیاری وجود دارد که با اصول و عقاید ما همخوانی ندارد و سبب منحرف شدن جامعه میشود. »
    وی مولانا جلالالدین را شاعری منحرف معرفی کرده و گفت: « مولوی بینش درستی نسبت به اهل بیت نداشت و برخی از آثار او از اندیشه های انحرافی سرچشمه گرفته است. »
    ایشان یکی از دلایل منحرف خواندن مولوی را این دانسته که « مولوی کلمه مولا را در روایت من کنت مولاه فهذا علی مولاه به معنای دوست می گیرد در حالیکه در تفکر شیعی به معنای سرپرست و زعامت جامعه است. »
    « بعضی چند صفحه از مثنوی را خواندهاند و تصور کردهاند که کتاب خوبی است، اما اگر با دقت آن را مطالعه کنند با لغزشهای فراوانی مواجه خواهندشد. »
    وی گفت: « ملای رومی، شاعر بسیار قوی است و در تمثیل خیلی مهارت دارد، اما نمیتوان مثنوی را به کسی داد تا از راهنماییهای آن استفاده کند. »

    از امام صادق عليه السلام روايت است كه :
    به خدا سوگند نزد ما سرى از اسرار و علمى از علوم خداوند هست ، به خدا سوگند كه فرشته مقرب و پيامبر مرسل و مؤمنى كه خداوند دل او را براى ايمان آزموده باشد نيزتاب تحمل آن را ندارند.
    ...
    ( كافى ) ج 1، ص 402.

  13. صلوات ها 7


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    80
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    251



    اگر چنین خوانده اید و معتقدید ، اکنون ببینید که صاحب دریای حکمت ! و معرفت ! مولوی رومی ، در این دریا (مثنوی) چه موج ها که در بیان عظمت و زهادت و قداست همان ظالمان بر نینگیخته و چه ستایش ها که از آن جانیان دخترِ پیغمبر کش نکرده است.

    نسبت به ابوبکر؛
    صدیق خواندن او :

    چشم احمد بر ابوبکری زده
    او زیک تصدیق صدیق آمده

    می دانید که ابوبکر صدیقِِ مولوی ، همان کس است که حدیث دروغ ” نحن معاشر الانبیاء لا نورث درهما و لا دینارا و ماترکناه فهو صدقه للمسلمین …” را برای غصب فدک و روایت دروغ ” انا اهل بیت اختار الله لنا … فلن یجتمعا الخلافه و النبوه فینا اهل البیت ” را برای غصب خلافت جعل کرد.
    این صدیق مولوی همان کس است که صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها در خطبه ای غرا ، رسما او را کذاب خواندند و فرمودند :” لقد جئت شیئا فریا” و نیز فرمود: این اولین بار نیست که بر پدرم دروغ می بندید!
    وشما اکنون دو راه دارید ، یا آنکه حضرت زهرا سلام الله علیها را صدیقه بدانید و دشمنش ابوبکر را کذاب و یا آنکه با تکذیب حضرت زهرا سلام الله علیها ، ابوبکر را صدیق بخوانید و ستایشگر او مولوی را صادق بدانید.

    نسبت به عمر ابن الخطاب؛
    عمر را همه شیعیان می شناسند و می دانید که در حق او به چه معتقدند.

    شما را نمی دانم ، اما لااقل ببینید که امامان ما در حق او چه ها گفته اند. حق الیقین و حدیقه الشیعه را هم گهگاهی بخوانید خالی از فائده نیست!
    این روایت را از امام صادق علیه السلام بشنوید که فرموده است : اگر کسی معتقد باشد که آن دو (عمر و ابوبکر) چشم بر هم زدنی ، بخدا ایمان آورده اند ، خود بی ایمان است.
    آن گاه در دریای مثنوی ! این ستایش ها را از عمر ابن خطاب بخوانید و ببینید که این بلخی رومی ، چه سنگ تمامی گذاشته در تمجید از مقام وی!


    از امام صادق عليه السلام روايت است كه :
    به خدا سوگند نزد ما سرى از اسرار و علمى از علوم خداوند هست ، به خدا سوگند كه فرشته مقرب و پيامبر مرسل و مؤمنى كه خداوند دل او را براى ايمان آزموده باشد نيزتاب تحمل آن را ندارند.
    ...
    ( كافى ) ج 1، ص 402.

  15. صلوات ها 8


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    80
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    251




    ۱- فاروق خواندن عمر :
    چون عمر شیدای آن معشوق شد
    حق و باطل را چو دل فاروق شد
    چونکه فاروق آینه اسرار شد
    جان پیر از اندرون بیدار شد
    ضمیمه کنید این ابیات را و ابیات سروده شده در مدح ابوبکر را به روایت امیرالمومنین علیه السلام که فرمود:
    من صدیق اکبر و فاروق امتم و هر که غیر از من این را بگوید ، دروغگو و کذاب است.

    ۲- امیر المومنین خواندن عمر:

    آیا می دانید که شیعه ، لقب امیرالمومنین را مختص به امام علی ابن ابیطالب علیه السلام می داند؟ حال ببینید که آن رومی چه می گوید:
    عهد عُمّر آن امیرمومنان
    داد دزدی را به جلاد و عوان

    آری ! البته عمر ، امیر است ، اما بر مسلمان و مومنی چون جلال الدین محمد رومی بلخی !

    ۳- مومن دانستن عمر از ازل :

    مولوی ، عمر را نه در این دنیا که از عالم الست مومن می داند!
    کجاست جعفر ابن محمد علیهما السلام که بیاید و معرفت عارفان را ببیند و دیگر عمر را منافق مسلمان نما نداند؟!
    بد عمر را نام این جا بت پرست
    لیک مومن بود نامش در الست

    ۴- هتک شیعه برای دفاع از عمر :

    مولوی ، خود هم می داند که شیعه چه ارادتی ! به عمر می ورزد . به همین جهت شیعه را ناسزا گفته و کر می داند :
    کی توان با شیعه گفتن از عمر
    کی توان بربط زدن در گوش کر!
    براستی هزار آفرین بر کسانی که خود را از مریدان ادب بلخی رومی می دانند و او را از بزرگان ادب جهان می دانند و ای بسا او را مایه فخر شیعیان ایران نیز می خوانند .
    و البته این مشت ، نمونه ایست از خروار و :
    ناریان مر ناریان را طالبند نوریان مر نوریان را جاذبند



    از امام صادق عليه السلام روايت است كه :
    به خدا سوگند نزد ما سرى از اسرار و علمى از علوم خداوند هست ، به خدا سوگند كه فرشته مقرب و پيامبر مرسل و مؤمنى كه خداوند دل او را براى ايمان آزموده باشد نيزتاب تحمل آن را ندارند.
    ...
    ( كافى ) ج 1، ص 402.

  17. صلوات ها 8


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    80
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    251



    نسبت به عثمان بن عفان؛
    همان که از شجره خبیثه بنی امیه است (ولعن الله بنی امیه قاطبه)، همان قاتل ابوذر غفاری و ضارب عمار یاسر ، همان که مروان ابن حکم _کسی که پیامبر او را از مدینه بیرون کرد _ را به مدینه باز گرداند و افسار اختیار خود را به او داد …
    حال ببین که عارف نامدار و مولانای شما چه می گوید:
    چونکه عثمان آن عیان را عین گشت
    نور فائض بود و ذی النورین گشت

    نسبت به معاویه ابن ابی سفیان ؛
    همان معاویه ای که فاش می گفت که آرام نخواهد نشست تا نام رسول الله صلی الله علیه وآله را دفن کند ، که روزانه نامش پنج مرتبه بر فراز ماذنه ها برده نشود.
    همان معاویه ای که پیامبر او را لعن فرمود و فرمود اگر او را بر منبر من دیدید او را بکشید!
    حتما می دانید این معاویه همانست که به تمام ممالک اسلامی دستور داد تا بر فراز منابر امام ما علی ابن ابیطالب علیه السلام را لعن کنند.
    آری همین معاویه را جناب جلال الدین محمد بلخی رومی ، مردی مومن ، متدین و معتقد می داند.
    حتی داستانی دروغین _ که مانند بسیاری از داستان های مثنوی بی سند است و در قوطی هیچ عطاری پیدا نمی شود_ می سازد ، که شیطان به سراغ معاویه می آمد و او را برای نماز اول وقت بیدار می کرد تا جایی که : نالیدن معاویه از ابلیس به حق تعالی را ساخته و و می گوید که معاویه چقدر خائف شد از اینکه شیطان به سراغ او می آید!!!
    و در نهایت ببین که در قسمت تتمه اقرار ابلیس به معاویه مکر خود را ، می گوید :
    گر نمازت فوت می شد آن زمان
    می زدی از درد دل آه و فغان
    آن تاسف و آن فغان و آن نیاز
    در گذشتی از دوصد ذکر و نماز
    من تو را بیدار کردم از نهیب
    تا نسوزاند چنان آهی حجاب

    مخاطب گرامی ! شما را به خدا سوگند ، معاویه ای که شما می شناسید ،
    معاویه ای که دشمن علی علیه السلام است ،
    معاویه ای که قاتل امام دوم من وشماست ،
    معاویه ای که امام ما او را سر دسته فئه باغیه (گروه تجاوزکار)خواند و معاویه ای که …
    آیا این معاویه برای فوت شدن نماز اول وقت صبحگاهی ، آه می کشد؟؟؟
    آن هم آهی که حجاب مابین او و حق تعالی را بدرد؟؟؟
    و این آه چنان موثر است که شیطان دست به کار میشود تا مبادا معاویه به سبب این آه به خداوند نزدیک شود؟؟؟
    آیا این شعر در مثنوی جناب بلخی ، به سخره گرفتن وجدان بیدار مسلمین و وارونه جلوه دادن شخصیت مفتضح تاریخ (معاویه) و بزک کردن چهره ننگین امیر شامیان و دشمن شماره چهار اهل بیت ما علیهم السلام نیست؟
    چه بگویم ؟ که بهتر آنست که نگویم چرا که این حکایت ، چنان مفتضح است که بیان شناعت و وقاحت آن توضیح واضحات است و آنکه شامه اش از حقیقت بویی برده باشد ، گند آلودگی این ابیات را که از آن ، محبت شدید شاعر به امویان و دشمنان اهل بیت استشمام می شود ، احساس می کند.
    تاکنون دیدیم که ملای رومی ، اول و دوم و سوم و معاویه ، چهارم آن سه ظالم بر محمد و آل محمد را چگونه ستود و آفرین گفت.
    مخاطب عزیز!
    آیا شما زیارت عاشورا می خوانید؟
    و آیا اساسا به آن اعتقادی دارید؟
    آیا در آن نمی خوانید که انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم؟
    براستی آیا جای سکوت است در برابر کسی که به تمجید دشمنان اهل بیت می پردازد و با این وقاحت خود را در زمره آنان وارد می سازد؟
    گر مسلمانی همین است که حافظ دارد وای اگر از پس امروز بود فردایی



    از امام صادق عليه السلام روايت است كه :
    به خدا سوگند نزد ما سرى از اسرار و علمى از علوم خداوند هست ، به خدا سوگند كه فرشته مقرب و پيامبر مرسل و مؤمنى كه خداوند دل او را براى ايمان آزموده باشد نيزتاب تحمل آن را ندارند.
    ...
    ( كافى ) ج 1، ص 402.

  19. صلوات ها 9


  20. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    80
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    251



    نسبت به ایمان حضرت ابوطالب علیه السلام؛
    پدر بزرگوار امیرالمومنین علی علیه السلام ، وصی دودمان ابراهیم خلیل و کفیل و حامی رسول الله صلی الله علیه وآله ، که اجماع و اتفاق شیعه بر عظمت ایمان او محقق است. در دفاع از ایشان و رد اتهام مشرک بودن به حضرتش ، بزرگان از علماء ، چون شیخ مفید ، کتاب ها نوشته اند و نه تنها شیعه که برخی از سنیان (چون سیوطی و …) نیز ، در اثبات این مهم کتاب نگاشته اند.
    لابد می دانید که اتهام شرک به آن بزرگوار ، ساخته و پرداخته دربار بنی امیه و بنی العباس بوده ، که شرحش مفصل است و قصدشان هم این بوده که لابد تنقیصی به امیرالمومنین علیه السلام وارد سازند.
    جالب است بدانید ، عبدالعظیم حسنی ، با آن همه جلالت و عظمت که خود از بنی الحسن و بنی الزهرا است و از یاران امام رضا و جواد الائمه علیهما السلام است ، همان کس که زیارتش ، همانند زیارت امام حسین علیه السلام در کربلاست ، نامه ای به امام رضا علیه السلام نوشته و درباره ایمان ابوطالب پرسیده تا بدینگونه حقیقت را بر مردم آشکار سازد.
    امام علیه السلام اینگونه مرقوم فرمودند:
    بسم الله الرحمن الرحیم ، اگر درباره ایمان ابوطالب شک کنی ، خود کافری. والسلام
    اکنون این پیر قونیه و مرید شمس تبریزی را بنگرید که چگونه در توصیف کافر مردن جناب ابوطالب شعر می سراید و او را فردی بد دل می خواند که در جذب نور حق ناکام است:
    خود یکی بوطالب آن عم رسول
    می نمودش شنعه عربان جهول

    گفتش ای عم یک شهادت تو بگو
    تا کنم با حق خصومت بهر تو
    لیک گر بودیش لطف ماسبق
    کی بدی این بددلی با جذب حق
    آری ما که مطیع و بنده امام رضا علیه السلام هستیم ، نسبت به این جسور که عم گرامی رسول را بد دل می داند ، بسیار بددل و بد عقیده ایم و او را بی دین و لامذهب می دانیم ، شما خود می دانید و امام رضا علیه السلام !

    نسبت به امام عصر علیه السلام و مهدویت ؛
    یکی دیگر از مطاعن ملای رومی مسئله مهم مهدویت است که به عقیده وی مهدویت ، نوعیه می باشد.
    مهدویت نوعیه ، یعنی اینکه وجود امام لازم است ، ولی لزومی ندارد که آن امام ، حتما حجت ابن الحسن عسکری ، نهمین از ولد امام حسین علیه السلام باشد.
    آیا شنیده اید که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند : من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه.
    بفرمایید ، از ابیاتی که در پی می آید ، چه استفاده ای می شود، آیا این ابیات ، دلالت ندارند بر اینکه مولوی نسبت به امام زمانش یعنی حضرت ولی عصر علیه السلام ، شناختی ندارد؟ و ایشان را امام مفترض الطاعه نمی داند؟
    می گوید :
    پس به هر دوری ولیی قائم است

    پس امام حی قائم آن ولی است
    خواه از نسل عمر خواه از علی است
    می دانید که این ابیات مخالفت تام و معاندت تمام با حضرت حجه ابن الحسن العسکری علیهما السلام است و اگر می فرمائید اینگونه نیست ، بفرمائید ، این ابیات سخیف را چگونه توجیه میکنید؟

    استعمال الفاظ رکیک در مثنوی ؛
    اما کمی هم از ادب این ملای رومی ، بگوییم تا معلوم شود که در مکارم اخلاق ، چه بیانات کریمانه ای داشته اند!!!
    دکتر عبدالحسین زرین کوب در کتاب ” سرّ نی ” _ که برای تعریف و تمجید از مولوی به رشته تحریر در امده است _ معترف است ، که مولوی در مثنوی در بیش از چهل مورد، الفاظ رکیک را بصورت وقیحانه و تمثیلاتی بشدت شنیع ، بکار برده است.
    دفتری از دفاتر مثنوی نیست ، مگر آنکه در آن الفاظ فحش آلود و فاحشانه همچون …… آمده است.
    بطور مثال می توانید حکایت کدو و کنیز و شهید شدن بانو را (دقت کنید استعمال شهادت را در چه کار قبیحی !) در مثنوی ببینید و حظ وافر ! ببرید.
    این بنده در شان خویش و نزاهت این قلم دلریش ، نمی تواند که تمامی آن یاوه ها را یاد کند و یک به یک آن ابیات را در میان آرد ، خود مراجعه فرموده ، آن اراجیف را بنگرید.
    اگر ادب اینست و اینان بزرگان ادب ، که زهی بر بی ادبان !
    در پایان این مختصر لازم می دانم کلامی را از مرحوم علامه مجلسی رضوان الله علیه و از کتاب مستطاب عین الحیاه ، نقل کنم ، تا ببینید ، در حق ملای رومی چه فرموده :
    اگر اعتقاد به روز جزا داری … نمی دانم بعد از ورود احادیث صحیحه از اهل بیت رسالت علیهم السلام و شهادت این بزرگواران از علمای شیعه ( شیخ مفید و سید مرتضی و علامه حلی و …)در بطلان این طائفه (صوفیه) و طریقه ایشان ، در متابعت ایشان ، نزد حق تعالی چه عذر خواهی داشت؟ آیا خواهی گفت متابعت حسن بصری کردم … یا متابعت غزالی را عذر خود خواهی گفت که به یقین ناصبی است و می گوید در کتاب های خود ، به همان معنی که مرتضی علی امام است من هم امامم !
    و می گوید هر کس یزید را لعنت کند گناهکار است و کتابها در رد شیعه نوشته است …
    یا ملای روم را شفیع خواهی کرد که می گوید : ابن ملجم را حضرت امیرالمومنین علیه السلام شفاعت می کند و به بهشت خواهد رفت و حضرت امیر به او گفت تو گناهی نداری ، چنین مقدر شده بود …
    در هیچ صفحه ای از صفحه های مثنوی نیست که اشعار به جبر یا وحدت وجود یا سقوط عبادات یا غیر آنها از اعتقادات فاسد نکرده باشد…
    آری این نظر علامه مجلسی است ، نسبت به مثنوی و صاحب آن ، فاعتبروا یا اولی الابصار!
    از آنجا که بنا گذاشته بودم بر وجیزه نگاری ، سخن را در همین جا به پایان می برم ، لکن حرف بسیار است و اگر بنا بر نوشتن باشد ، مثنوی هفتاد من کاغذ می شود.
    و اگر مخاطب گرامی طالب آن تفصیل باشد ، بنده از جان و دل حاضرم و هرگز از بذل وقت و … دریغ نخواهم کرد.
    والسلام علی من اتبع الهدی

    ویرایش توسط یا علی (ع) : ۱۳۹۰/۰۴/۰۸ در ساعت ۱۲:۱۸
    از امام صادق عليه السلام روايت است كه :
    به خدا سوگند نزد ما سرى از اسرار و علمى از علوم خداوند هست ، به خدا سوگند كه فرشته مقرب و پيامبر مرسل و مؤمنى كه خداوند دل او را براى ايمان آزموده باشد نيزتاب تحمل آن را ندارند.
    ...
    ( كافى ) ج 1، ص 402.

  21. صلوات ها 8


صفحه 1 از 22 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 8

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود