صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: صرفا برای شهادت یا برای خدا و اسلام؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    علاقه
    مباحث دینی،علمی،فلسفی
    نوشته
    82
    حضور
    3 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    518

    صرفا برای شهادت یا برای خدا و اسلام؟




    سلام
    خیلی ناراحتم به طوری که اصلا حرف زدن برام سخته
    با چند نفر بحث کردم راجع به راهیان نور، که اونا می گفتن چرا بچه های دانشگاه رو می برن راهیان نور؟
    گفتم برای اینکه اگه از صبح تا شب برای شما بگن که رزمنده ها در فلان جا به فلان شیوه جنگیدن و چه فداکاری ها کردن و ... و همه کتابهای این زمینه رو بخونید نمی تونید واقعا ان را لمس کنید باید حتما برید کنار اروند ببینید در حالت عادی این رود چه وضعیتی داره؟دیگه حساب دستتون میاد که شبهای عملیات وقتی که آب رود بالا بیاد و سرعتش زیاد بشه چه طور یه غواص ممکنه ازش رد بشه؟اصلا چرا باید رد بشه؟باید برید فکه رو ببینید تا بفهمید گرما یعنی چه ؟باید برید هویزه بفهمید حسین علم الهدی نبرد تن به تانک کرد یعنی چه؟ و... و آدم بره اونجا تا بهمه چه خونهایی داده شده و قدر اونها رو بدونه و مملکت رو به باد فنا نده و احساس مسئولیت کنه
    گفتند اینهایی که رفتن برای چی رفتن؟
    گفتم برای خدا و برای اسلام.
    گفتن نه خیر!آنها برای شهادت رفتن،رفتند شهید بشن همین،رفتند بر بال ملائک سوار شوند.اصلا آن روزها مردم آنقدر سطح فکر بالایی نداشتند که برای دفاع از اسلام و این حرفا برن.اکثرشون رفتن که شهید بشن و به بهشت برسند.
    گفتم دلیل شما چیه؟
    گفتن کسایی که جبهه رفتن میگن.حتی یکیشون که سنش به جبهه میرسه می گفت کسایی که هم دوره من بودن رفتن جبهه اینطوری بودن.یا اون یکی می گفت ما یه استاد داریم که جبهه بوده تعریف کرده که مثلا شب عملیات اکثر بچه ها می ترسیدند اما تا حاج صادق آهنگران می اومد و شور به پا می کرد همه آماده شهادت می شدند.یا فیلمهایی که ساخته شده هم این موارد را تایید می کنه مثل اخراجی ها که نشون میده مردم کوچه بازار(عامی) چطور و چرا جبهه رفتن.و از همه مهمتر آقای هاشمی رفسنجانی هم تو خاطراتش می گه که "نباید هدف ما این باشد که به جبهه برویم تا ما را بکشند.جوانان عاشقی داشتیم که دلشان می‌خواست از خانه‌هایشان که به جبهه رفتند، روی بال ملائک به بهشت بروند"!

    گفتم:
    یعنی چمران،همت،باکری،باقری و... برای این رفتند؟
    گفتند نه آنها افراد عادی که بیشتر لشکر را تشکیل می دادند.

    خلاصه وقت نبود بحث را تمام کنیم ولی تصمیم گرفتم دفعه دیگه ببینمشون حتما با دلایل قاطع قانعشون کنم-البته بنده های خدا مغرض نیستند و فریب توطئه های آدم های منافق و دشمن رو خوردن- اما به هرحال باید حقیقت را برایشان روشن کرد باید روشن شود چند درصد مردم با شوروشعور به جنگ رفتند نه فقط با شور.حرف اینها 1 کلام است : در جبهه ها شور بوده نه شعور یا لا اقل شعور از شور کمتر بوده.
    اون شب رو حدود 2.5 ساعت خوابیدم همش فکرم درگیر بود.

    حالا از دوستان خواهش می کنم تمام اطلاعات و دلایل محکم خودشون رو اینجا بذارن تا حقیر استفاده کنم.
    خودم موارد زیر را در نظر دارم :

    • وصیت نامه های شهدا به عنوان سند اینکه آنها چه می خواسته اند و برای چه می جنگیدند(که البته قابل انکار نیست در میان انها هستند موارد زیادی که فقط از شهادت نام برده شده بدون هیچ هدفی،صرفا شهادت).
    • کرامات شهدا(که نمی شود برای دلیل استفاده کرد بلکه در صورت اثبات برای تایید از آنها استفاده خواهم کرد)
    • و اینکه این سوال را مطرح کنم که اصلا کار به اسلام نداریم.آیا رفتن به جبهه برای حفظ میهن و حفظ شرف و ناموس کار مقدسی نیست؟


    ای شور و وعده دادن کلید های بهشت و بخشش گناهان و سوار شدن بر بال ملائک بود که افراد عامی جامعه را به جبهه ها کشاند؟یا دفاع از اسلام؟
    ویرایش توسط saber_r : ۱۳۹۰/۰۳/۳۱ در ساعت ۱۱:۱۷
    و سیعلموالذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,858
    حضور
    55 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    42
    آپلود
    2
    گالری
    344
    صلوات
    19556



    سلام
    به نظرم اگر قدری از مفهوم شهادت برای دوستانتان سخن بگویید مشکل آنها به کلی حل خواهد شد.
    به این مساله دقت کنید که شهید بر چه کسی اطلاق می شود؟ آیا به قول ایشان سوار بر بال ملائک شدن به همین راحتی است؟ شروط قبول شهادت از یک فرد چیست؟ خدا واسلام در این بین چه نقشی دارند؟


  5. صلوات ها 9


  6. #3

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    10,197
    حضور
    143 روز 19 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    622
    آپلود
    104
    گالری
    1493
    صلوات
    93051



    عاشق‌ راه‌ خدا حوريّه‌ چه‌ مي‌فهمد؟ جنَّـاتٌ تَجْرِي‌ مِن‌ تَحْتِهَا الآنْهَـارُ چه‌ ميداند؟ او با نداي‌ إلَهِي‌! مَا عَبَدْتُكَ خَوْفاً مِنْ عِقَابكَ وَ لَا طَمَعًا فِي‌ جنّتِک بَلْ وَجَدْتُكَ أَهْلاً لِلْعِبَادَةِ فعَبَدْتُكَ[1] پشت‌ پا بر هر نيّت‌ و منظوري‌ جز لقاء ذات‌ خدا ميزند، و يگانه‌ جهت‌ عمل‌ و اطاعت‌ و عبادت‌ را فقط‌ واجديّت‌ ذات‌ حقّ مي‌فهمد؛ و در مضمار اين‌ ميدان‌ گوي‌ سبقت‌ از عالميان‌ ميربايد. كسيكه‌ ديگر دوره تحصيل‌ خود را كامل‌ كرده‌، حال‌ بيايد در صفّ اوّلين‌ اطفال‌ دبستاني‌ أبجدبخواند
    إنَّ اللَّهَ اشْتَرَی‌' مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُم‌ بأنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ. [2]

    «بدرستيكه‌ خداوند از مؤمنان‌ اموال‌ آنها را و جانهاي‌ آنها را ميخرد در مقابل‌ آنكه‌ براي‌ آنان‌ بهشت‌ باشد.»
    ذات‌ اقدس‌ حضرت‌ حقّ بهشت‌ برين‌ او ميباشد.

    من‌ كه‌ امروزم‌ بهشت‌ نقد حاصل‌ ميشود وعده‌ فرداي‌ زاهد را چرا باور كنم‌ [3]

    من‌ خودم‌ را با خدا معاوضه‌ كردم‌ معنايش‌ اين‌ نيست‌ كه‌ صفات‌ و اسماء او را براي‌ خود گرفتم‌ و اُلوهيّت‌ او را به‌ خود نسبت‌ دادم‌؛ اين‌ غلط‌ است‌؛ يعني‌ تصديق‌ كردم‌ و اقرار و اعتراف‌ نمودم‌ كه‌ در برابر نور تو هيچ‌ نيست
    ***
    [1] ـ «بحار الانوار» ج‌ 9، كمپاني‌، ص‌ 511؛ از كلام‌ أميرالمؤمنين‌ عليه‌ السّلام‌ است‌ كه‌: «بار پروردگار من‌! من‌ تو را عبادت‌ نكردم‌ به‌ جهت‌ ترسي‌ كه‌ از عقاب‌ تو داشتم‌ و نه‌ به‌ جهت‌ دلبستگي‌ كه‌ در بهشت تو در خود يافتم‌! بلكه‌ تو را سزاوار عبادت‌ يافتم‌؛ و بنابراين‌ تو را عبادت‌ كردم‌!»

    اين‌ كلام‌ را در «بحار» از ابن‌ ميثم‌ در «شرح‌ نهج‌ البلاغة‌» آورده‌ است‌، آنجا كه‌ أميرالمؤمنين‌ عليه‌ السّمم‌ در باب‌ حِكَم‌ در حكمت‌ 237 فرموده‌ است‌ كه‌: إنَّ قَوْمًا عَبَدواللَهَ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُ التُّجّارِ، وَ إنَّ قَوْمًا عَبَدواللَهَ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُ الْعَبيدِ، وَ إنَّ قَوْمًا عَبَدواللَهَ شُكْرًا فَتِلْكَ عِبادَةُ الاحْرارِ.

    در اينجا مجلسي‌ (ره‌) از ابن‌ ميثم‌ نقل‌ ميكند كه‌ فرموده‌ است‌: أي‌: لاِنَّهُ مُستحِقٌّ لِلعبادَة‌. و سپس‌ ابن‌ ميثم‌ ميفرمايد: كه‌: عليّ عليه‌ السّلام‌ در جاي‌ ديگر فرموده‌ است‌ كه‌: إلَهي‌! ما عَبَدْتُكَ خَوْفًا مِنْ عِقابِكَ ـ إلخ‌.

    و اين‌ مطلب‌ در «شرح‌ نهج‌» ابن‌ ميثم‌، ج‌ 5، ص‌ 361 بعينه‌ موجود است‌.

    [2] ـ صدر آيه‌ 111، از سوره‌ 9: التّوبة‌

    [3] ديوان حافظ شيرازي طبع پژمان ص 157

    منبع

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    علاقه
    مباحث دینی،علمی،فلسفی
    نوشته
    82
    حضور
    3 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    518



    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیر اجرایی نمایش پست ها
    سلام
    به نظرم اگر قدری از مفهوم شهادت برای دوستانتان سخن بگویید مشکل آنها به کلی حل خواهد شد.
    به این مساله دقت کنید که شهید بر چه کسی اطلاق می شود؟ آیا به قول ایشان سوار بر بال ملائک شدن به همین راحتی است؟ شروط قبول شهادت از یک فرد چیست؟ خدا واسلام در این بین چه نقشی دارند؟
    ممنونم
    اما مشکل شبهه اینجا است که کسانی که رفتند مفهوم شهادت را نمی دانستند بلکه فقط برای کشته شدن می رفتند.یعنی فکر می کردند شهادت و کشته شدن در راه خدا یعنی همینکه بری جبهه و کشته بشی!
    وگر از سخنان آن روحانی نمای معلوم الحال دلیل ارائه نمی کردند که "امام هم می گفتند نباید هدف ما این باشد که به جبهه برویم تا ما را بکشند.جوانان عاشقی داشتیم که دلشان می‌خواست از خانه‌هایشان که به جبهه رفتند، روی بال ملائک به بهشت بروند".
    آنها حتی رزمنده هایی را به عنوان شاهد می آورند که به این مطالب شهادت می دهند که همه می ترسیدندو می خواستند برگردند و فقط با یک ساعت نوحه خوانی و شور به پا کردن حاج صادق آهنگران تصمیمشان عوض می شد.بدیهی است کسانی که در عرض یک ساعت از این رو به آن رو می شوند شعور کسب نکرده اند بلکه فقط شور کاذب دارند!من هم که نمی توانم بگویم شاهد های شما دروغ می گویند چون دلیلی ندارم.
    حتی انها می گویند بعد از پذیرش قطعنامه خیلی از رزمنده ها ناراحت بودند که چه شده در باغ شهادت بسته شد و ما کشته نشدیم!
    اگر انسان برای هدف دفاع (حالا هرچیز اسلام،ناموس،میهن و...) برود برای انجام تکلیفی که احساس می کند درست است می رود که حساب کتاب نیت او با خداست اما بهرحال برای تکلیف می رود نه برای هدف و برگردن بازماندگان حق دارد که در این مورد کشته شدن باشد یعنی چه کشته شود و چه نشود می جنگد اگر شد که شهید است اگر هم نشد اجرش کم از شهید نیست.نه اینکه برود که حتما شهید شود.

    کاملا حرف منطقی است مگر اینکه ثابت شود شاهدان و آن روحانی نما که در کنار دست امام بوده دروغگو هستند!
    خدا حق شهدا را از این منافقان بگیرد که هرچه فتنه و مصیب می کشیم از دست اینها می کشیم.
    ویرایش توسط saber_r : ۱۳۹۰/۰۳/۳۱ در ساعت ۱۱:۴۹
    و سیعلموالذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,858
    حضور
    55 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    42
    آپلود
    2
    گالری
    344
    صلوات
    19556



    نقل قول نوشته اصلی توسط صابر_ط نمایش پست ها
    اما مشکل شبهه اینجا است که کسانی که رفتند مفهوم شهادت را نمی دانستند بلکه فقط برای کشته شدن می رفتند.یعنی فکر می کردند شهادت و کشته شدن در راه خدا یعنی همینکه بری جبهه و کشته بشی!
    چند فراز از وصیت نامه شهدا اگر اینها مفهوم شهادت را نمیدانند پس چه کسانی میدانند:
    وصيت نامه شهيد ناصر بختياري
    ...من خودم را لايق نميدانم كه در جواب نداي هل من ناصر ينصرني به امام كبيرمان لبيك بگويم... ولي از امام (ره) مي خواهم كه مرا دعا كند تا بلكه نزد خداوند مورد قبول واقع شوم و به درجه اي كه در نهايت شهادت است برسم.
    وصيت نامه شهيد محمود دايه علي
    بسم الله الرحمن الرحيم
    و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احيا عند ربهم يرزقون گمان مبريد كسانيكه در راه خدا كشته مي شوند، مرده اند بلكه زنده اند و نزد خدا روزي مي خورند. من محمود دايه علي وصيت نامه ي خود را به نام خدا و در راه تداوم انقلاب اسلامي به رهبري زعيم عاليقدر امام امت خميني روح خدا شروع مي كنم....
    وصيت نامه شهيد سيد جمال دربان فلك
    اي امت حزب اللهي! اسلام مكتب انسان سازي است و انقلاب اسلامي با رهنمودها و رهبري صحيح امام امت (خميني بت شكن) مي رود تا جهاني شود و تمامي ابرقدرت ها را نابود كند و انقلاب را به صاحب اصلي اش امام زمان (عج) تحويل دهد پس بر همه شما وظيفه شرعي است كه در هركجا كه باشيد از اسلام و جمهوري اسلامي دفاع كنيد..... از ولايت فقيه و روحانيت مبارز اطاعت و پشتيباني كنيد كه هردو ضامن پيروزي و پشتوانه اسلام هستند".
    وصيت نامه شهيد صفر علي داوودي
    "مادرم سلام اين فرزندت را از كردستان غريب و مظلوم بپذير، اينجا كسي را جز خداي بزرگ و ملائك نداريم مادرم براي ما دعا كن".
    وصيت نامه شهيد سيد كريم حسيني
    بارالها به جبهه آمدم تا تكليف خود را ادا كنم و از من راضي باشي، اما افسوس كه نتوانستم مأموريت خود را به نحو احسن انجام دهم كه به تو نزديكتر شوم و از من راضي باشي.
    منبع




  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    علاقه
    مباحث دینی،علمی،فلسفی
    نوشته
    82
    حضور
    3 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    518



    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیر اجرایی نمایش پست ها
    چند فراز از وصیت نامه شهدا اگر اینها مفهوم شهادت را نمیدانند پس چه کسانی میدانند:
    وصيت نامه شهيد ناصر بختياري
    ...من خودم را لايق نميدانم كه در جواب نداي هل من ناصر ينصرني به امام كبيرمان لبيك بگويم... ولي از امام (ره) مي خواهم كه مرا دعا كند تا بلكه نزد خداوند مورد قبول واقع شوم و به درجه اي كه در نهايت شهادت است برسم.
    وصيت نامه شهيد محمود دايه علي
    بسم الله الرحمن الرحيم
    و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احيا عند ربهم يرزقون گمان مبريد كسانيكه در راه خدا كشته مي شوند، مرده اند بلكه زنده اند و نزد خدا روزي مي خورند. من محمود دايه علي وصيت نامه ي خود را به نام خدا و در راه تداوم انقلاب اسلامي به رهبري زعيم عاليقدر امام امت خميني روح خدا شروع مي كنم....
    وصيت نامه شهيد سيد جمال دربان فلك
    اي امت حزب اللهي! اسلام مكتب انسان سازي است و انقلاب اسلامي با رهنمودها و رهبري صحيح امام امت (خميني بت شكن) مي رود تا جهاني شود و تمامي ابرقدرت ها را نابود كند و انقلاب را به صاحب اصلي اش امام زمان (عج) تحويل دهد پس بر همه شما وظيفه شرعي است كه در هركجا كه باشيد از اسلام و جمهوري اسلامي دفاع كنيد..... از ولايت فقيه و روحانيت مبارز اطاعت و پشتيباني كنيد كه هردو ضامن پيروزي و پشتوانه اسلام هستند".
    وصيت نامه شهيد صفر علي داوودي
    "مادرم سلام اين فرزندت را از كردستان غريب و مظلوم بپذير، اينجا كسي را جز خداي بزرگ و ملائك نداريم مادرم براي ما دعا كن".
    وصيت نامه شهيد سيد كريم حسيني
    بارالها به جبهه آمدم تا تكليف خود را ادا كنم و از من راضي باشي، اما افسوس كه نتوانستم مأموريت خود را به نحو احسن انجام دهم كه به تو نزديكتر شوم و از من راضي باشي.
    منبع


    اجرتون با شهدا
    اجرتون با امام شهدا
    اجرتون با امام زمان
    اگه ممکنه بیشتر بذارید.
    بیشتر هم مال شهدایی که از افراد به اصطلاح عامی بودن نه شهدای شاخص
    اگه سندی چیزی هم برای رد کردن گفته های آن شاهدان و آن روحانی نما دارید خواهش می کنم دریغ نکنید
    ویرایش توسط saber_r : ۱۳۹۰/۰۳/۳۱ در ساعت ۱۲:۰۲
    و سیعلموالذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,858
    حضور
    55 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    42
    آپلود
    2
    گالری
    344
    صلوات
    19556



    نقل قول نوشته اصلی توسط صابر_ط نمایش پست ها
    اجرتون با شهدا اجرتون با امام شهدا اجرتون با امام زمان اگه ممکنه بیشتر بذارید. بیشتر هم مال شهدایی که از افراد به اصطلاح عامی بودن نه شهدای شاخص
    به منبعی که پایین مطلب هست مراجعه کنید بنده که به شخصه غیر از یکی دوتا اسم بقیه رو نشنیدم.

  15. صلوات ها 6


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    10,197
    حضور
    143 روز 19 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    622
    آپلود
    104
    گالری
    1493
    صلوات
    93051



    llıllı پیام و وصیت نامه شهدا ▒ دفاع مقدس ▒
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=9078


  17. صلوات ها 6


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    با سلام

    اعمال و کردار جوانان در جبهه نشان از علم و آگاهی ایشان به مبانی و معارف اسلام عزیز است

    این که فردی شبانه به دور از چشم دیگران قید خواب و استراحت را می زند و به راز و نیاز می پردازد

    این که فردی چکمه های دیگران را واکس می زند

    و این که جوانی لباس دیگران را شبانه می شوید

    و ان که فردی خود کارهای سخت را انجام می دهد و کارهای اسان را به دیگران واگذار می کند

    و این که فرماندهی بدون معرفی خود در جمع حاضر می شود و مثل انها کار میکند

    و.......................

    همه اینها حکایت از رواج معارف دین بین جوانان ان دوره زمانه است

    اخلاص و ریا نشدن اعمال و ایثار و تواضع و تقوا در عبادت و شجاعت و ........همه و همه از معارف دین هستند که بین جوانان ان زمان رواج تبیین شده بود

    ادامه دارد.....




  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    باز سلام

    جوان می دانست این که لباس رزمندگان را می شوید نزد الله ماجور است و هیچ فرقی با شهادت ندارد

    جوان می دانست این که کار سخت را خود می کند و کار اسان را به دیگران وامی گذارد حدیث و روایتی دارد که فرموده با ارزش ترین کارها سخت ترین انهاست

    جوان ان زمان می دانست:
    تواضع چیست
    غرور چیست
    دروغ چیست
    غیبت چیست
    تهمت چیست
    بیت المال چیست
    محافظت از بیت المال چیست
    حق الناس چیست
    رعایت حقوق دیگران چیست
    امر به معروف چیست
    و نهی از منکر چیست
    جهاد چیست
    خمس چیست
    ولایت چیست
    نماز شب چیست
    ثواب نماز جماعت چقدر است
    و...............

    خب بزرگوار
    مگر اسلام غیر از این معارف و مبانی است
    کاش جوانان امروز هم اندکی از این معارف را می دانستند
    جوانان ان زمان معارف دینی در سطح عالی داشتند
    اهل بیت(ع) را می شناختند
    اعتقاد به کرامت ائمه داشتند
    معجزه الهی را در جبهه می دیدند
    به وضوح می دیدند که هر کس با تقواست و نماز با حال دارد و اعمال درست دارد و تقرب الهی بیشتری دارد گلچین می شود

    در اخر :
    شما چرا بین شهدای شاخص مثل باکری و همت و ......با دیگران فرق می گذارید
    اینها مگر عالم و اندیشمند ومتفکر .....بودند
    اینها هم مثل دیگر جوانان معارف اسلام را می داستند
    و در جهاد شرکت داشتند
    هیچ فرق نمی کند که از وصیت نامه ها و مطالب ایشان هم در مناظرات خود بیاورید

    ادامه دارد.....


  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود