صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا ابوبکر و عمر و عثمان از جمله حنفاء بودند؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    علاقه
    نقاشی
    نوشته
    110
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    536

    آیا ابوبکر و عمر و عثمان از جمله حنفاء بودند؟




    آیا ابوبکر و عمر و عثمان از جمله حنفاء بودند؟ قبل از بعثت پیامبر این خلفا چه دینی داشتند؟

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    نقد
    نوشته
    811
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3330



    آیا ابوبکر و عمر و عثمان از جمله حنفاء بودند؟
    بعضیا میگن عمر و ابوبکر یهودی بودن، پیش بینیای کتابشنو خونده بودن چون میدونستن اسلام پیروز میشه پذیرفتنش تا بعدا قدرت بدست بگیرن
    بعضیام میگن مشرک بودن، عمر بت گردنش میبست



    ویرایش توسط منتقد : ۱۳۹۰/۰۳/۲۰ در ساعت ۰۱:۰۲
    حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی / دام تزوير مکن چون دگران قرآن را
    وقتی عنان و افسار عقل آزاد شود و عقل، محبوس در سه زنجیز نباشد : هوای نفس،عادت دینی و اعمال دینی- تعصب بر تفکر و يا سنت گذشتگان یا این شرط ، این عقل آزاد صاحبش را به منزل نجات می رساند
    (
    شرح نهج البلاغه(ابن ابی الحدید)ج 20 ص 343، روایت شماره ی 950)

  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    198
    حضور
    3 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    148



    عضیا میگن عمر و ابوبکر یهودی بودن، پیش بینیای کتابشنو خونده بودن چون میدونستن اسلام پیروز میشه پذیرفتنش تا بعدا قدرت بدست بگیرن
    بعضیام میگن مشرک بودن، عمر بت گردنش میبست
    اگرگفتن بعضی ها استدلال است
    بعضیها میگن شما مشرک هستید آیا قبول دارید ؟

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    نقد
    نوشته
    811
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3330



    اگرگفتن بعضی ها استدلال است
    بعضیها میگن شما مشرک هستید آیا قبول دارید ؟
    تو روایتا اومده
    هرکسی بگه که قبول نیست
    تو روایتا چندجور دین قبلیشونو گفتن
    یکی گفته یهودی بودن یکی گفته به لات و عزی قسم میخوردن یکی گفته .. .. ..


    ویرایش توسط منتقد : ۱۳۹۰/۰۳/۲۱ در ساعت ۱۹:۱۶
    حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی / دام تزوير مکن چون دگران قرآن را
    وقتی عنان و افسار عقل آزاد شود و عقل، محبوس در سه زنجیز نباشد : هوای نفس،عادت دینی و اعمال دینی- تعصب بر تفکر و يا سنت گذشتگان یا این شرط ، این عقل آزاد صاحبش را به منزل نجات می رساند
    (
    شرح نهج البلاغه(ابن ابی الحدید)ج 20 ص 343، روایت شماره ی 950)

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    نقل قول نوشته اصلی توسط منتقد نمایش پست ها
    چقد بی منطقین شما

    تو روایتا اومده
    هرکسی بگه که قبول نیست
    تو روایتا چندجور دین قبلیشونو گفتن
    یکی گفته یهودی بودن یکی گفته به لات و عزی قسم میخوردن یکی گفته .. .. ..
    سلام دوست خوب من

    اخه بهشون هم کمی حق بدهید

    اخه شما نگفتید توی روایات بلکه گفتید می گویند


    بعضیا میگن عمر و ابوبکر یهودی بودن، پیش بینیای کتابشنو خونده بودن چون میدونستن اسلام پیروز میشه پذیرفتنش تا بعدا قدرت بدست بگیرن
    بعضیام میگن مشرک بودن، عمر بت گردنش میبست

    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    با سلام
    دوستان گرامی لطف کرده در مطالب تاریخی بدون منبع سخنی نگویند؟؟؟
    با تشکر

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  13. صلوات ها 5


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    تیراندازی
    نوشته
    266
    حضور
    5 روز 7 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1191



    بالاخره معلوم نشد این سه نفر جزو حنفا بودند یا نه

  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    327
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1147



    بالاخره معلوم نشد جواب این سوال چیه اگر مدرکی در تاریخ هست برایمان بیان بفر مایید
    کاکه موسلمان خه وتن هه تاکه ی
    گوی نه دان به دین سر ه وتن تاکه ی
    مامه له ی کالای مه عریفت و دین
    سه یری سه یرانگای بی گول و په رژین
    هه تا که ی ئه بی ده مارت ببرن
    به رگی زیرینی حه یات دادرن
    با هه مو ساتی تیفکرین به دل
    تامه و داماوه و نه چوینه ته گل
    بزانین بو چی دروس کراوین
    به بنی ئاده م بو ناو براوین

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    نقل قول نوشته اصلی توسط گلبرگ نمایش پست ها
    آیا ابوبکر و عمر و عثمان از جمله حنفاء بودند؟ قبل از بعثت پیامبر این خلفا چه دینی داشتند؟
    با سلام
    آنچه بنده یافتم تقدیم میکنم تا استاد عزیز کاوه ان را تکمیل کنند

    مرحوم دكتر آيتى در كتاب تاريخ پيامبراسلام داستان حنفاء را اينگونه مى‏نويسد:
    «با آن كه مقارن ظهور اسلام،چنانكه گفته شد كيش‏ غالب عرب بت پرستى بود،معذالك در گوشه و كنارجزيره عربستان علاوه بر اقليت‏هاى مذهبى كه بدانهااشاره رفت،حنفائى بوده‏اند كه بر خلاف توده مردم ‏مشرك و بت پرست،از شرك و بت ‏پرستى بر كنار و به‏خداى يگانه و احيانا به ثواب و عقاب و قيامت معتقدبودند.
    و اينك برخى از آنها را نام مى‏بريم:



    1- ورقة بن نوفل بن اسد بن عبد العزى بن قصى(از قريش)
    عموزاده ام المؤمنين خديجه كبرى دختر خويلد بن اسد كه‏به گفته محمد بن اسحاق كيش مسيحى گرفت و ازكتاب‏هاى مذهبى اهل كتاب استفاده كرد.به گفته ‏بعضى:ورقه،به رسول اكرم(ص)ايمان آورد و مسلمان از دنيا رفت.



    2- عبيد الله بن جحش،از قريش،پسر عمه و برادر زن رسول‏اكرم(ص)،كه پيوسته در حيرت و طلب حق بود وبت‏پرستى را رها كرد،تا آنكه بعد از ظهور دين اسلام،مسلمانى گرفت،و با همسر مسلمان خويش‏«ام حبيبه‏»
    دختر«ابو سفيان‏»به حبشه مهاجرت كرد و آنجا از دين‏ اسلام برگشت و مسيحى شد.و چنانكه نوشته‏ اند،در حبشه ‏بر همان كيش مسيحى بدرود زندگى گفت.



    3- عثمان بن حويرث بن اسد بن عبد العزى بن قصى(ازقريش)كه نزد قيصر روم رفت،و كيش مسيحى گرفت،وقيصر مقدم وى را گرامى شمارد.



    4- زيد بن عمرو بن نفيل(از قريش)پدر«سعيد بن زيد»
    صحابى معروف كه از بت‏پرستى و خوردن ميته و خون وقربانى‏هاى بت‏ها،كناره گرفت،او مردم را از كشتن ‏دختران نهى ميكرد و خداى ابراهيم را مى‏پرستيد واشعارى مشتمل بر توحيد و ايمان به معاد مى‏گفت،ازجمله:
    عزلت اللات و العزى جميعا كذلك يفعل الجلد الصبور و لكن اعبد الرحمن ربي ليغفر ذنبي الرب الغفور ترى الابرار دارهم جنان و للكفار حامية سعير
    و در قصيده ديگر مى‏گويد:
    و اياك لا تجعل مع الله غيره فان سبيل الرشد اصبح باديا (1)
    زيد بن عمرو در جستجوى حق از مكه بيرون رفت و در هرجا گمان حق مى‏داشت به تحقيق و جستجو مى‏پرداخت،تا آنكه موصل و جزيره و شام را گشت و در زمين‏«بلقاء»
    (در شام)راهبى را ديد كه از كيش مسيحى نيك آگاه‏بود و دين ابراهيم را از وى جستجو كرد، راهب گفت:
    بهمين زودى در همان شهرى كه از آن بيرون آمده‏اى،پيغمبرى ظهور خواهد كرد و به دين ابراهيم دعوت خواهدكرد.زيد از كيش يهودى و عيسوى صرف‏نظر كرد و باشتاب رهسپار مكه گشت و در بلاد«لخم‏»بدست‏لخميان كشته شد.
    اين چهار نفر در يكى از عيدهاى قريش كه نزد بتى فراهم شده بودند،با يكديگر ميعاد نهادند كه ديگر گردبت‏پرستى نگردند و در جستجوى دين حق برآيند.




    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۳/۲۳ در ساعت ۱۶:۲۷
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    5- نابغه جعدى:قيس بن عبد الله(از شعراى معروف عرب‏در جاهليت و اسلام)كه از ميگسارى و بت‏پرستى دورى‏گزيد و در اشعار دوران جاهليت‏خويش،از توحيد و بعث‏و جزا و بهشت و دوزخ سخن گفت،در يكى از قصائدجاهلى مى‏گويد:
    الحمد لله لا شريك له من لم يقلها فنفسه ظلما (2)
    و نيز از اوست در توصيف بهشت:
    فلا لغو و لا تاثيم فيها و ما فاهوا به لهم مقيم (3)

    6-امية بن ابى الصلت ثقفى(از مردم طائف و طايفه بنى‏ثقيف)كه يكى از بزرگترين شعراى دوران جاهلى عرب‏است و به كتاب‏هاى آسمانى آشنائى داشت،و ميگسارى‏را تحريم كرد و درباره بت‏ها اظهار شك و ترديد كرد و درجستجوى دين حق برآمد و خود در پيامبرى طمع ورزيد،به‏همين جهت چون رسول اكرم(ص)به نبوت مبعوث گرديد،«اميه‏»بر آن حضرت حسد برد و گفت:تاكنون‏اميدوار بودم كه پيامبر شوم.«اميه‏»در سال دوم يا نهم‏هجرت،در يكى از قصرهاى طايف جان سپرد و خواهرش‏كه مسلمان شده بود يكى از قصائد طولانى او را براى‏رسول اكرم(ص)خواند،و از اين قصيده است:
    لك الحمد و النعماء و الفضل ربنا و لا شي‏ء اعلى منك جدا و امجدا (4)
    آنگاه قصيده ديگرى از برادرش به عرض رسانيد كه در آن‏گفته است:
    وقف الناس للحساب جميعا فشقي معذب و سعيد (5)
    رسول اكرم(ص)پس از شنيدن اشعار اميه كه صريح درايمان به خدا و روز حساب بود چنين گفت:
    امن شعره و كفر قلبه شعرش ايمان داشت،اما دلش كافربود.اميه نخستين كسى بود كه‏«بسمك اللهم‏»نوشت،وتا آمدن اسلام معمول بود (6)


    7- قس بن ساعده ايادى،حكيم و خطيب معروف عرب‏ كه رسول اكرم(ص)او را در بازار عكاظ،سوار بر شترى‏سرخ موى در حال سخنرانى ديده بود و خطبه‏اى از وى نقل‏فرموده و آنگاه گفت:اشعارى هم مى‏خواند كه آنها راحفظ ندارم.پس ابوبكر آن‏ها را خواند خطبه‏ها و كلماتى‏مشتمل بر اعتراف به توحيد و ايمان به معاد،از وى نقل‏شده است.



    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۳/۲۳ در ساعت ۱۶:۱۵
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود