صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: روش علامه طباطبایی برای بستن دهان گرگ درنده

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519

    روش علامه طباطبایی برای بستن دهان گرگ درنده




    بنام کردگار

    با درود بر راستجویان راستپذیر


    در کتاب 666 پرسش و پاسخ صفحه 252 علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن می گوید :


    راجع به بستن دهان گرگ یکی از سوره های کوچک قرآن بر چاقویی خوانده می شود بعد( دهانه) چاقو را روی هم می گذارند دهان گرگ با این کار بسته می شود ....,(و دیگر نمی تواند گاز بگیرد) ...!!!!!!!!!!!!!!!!

    خوب نظر شما راجع به این گفته ی شادروان علامه چیست ؟؟؟؟

    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۰۳/۱۹ در ساعت ۱۴:۵۲

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    با سلام
    جناب غلام علی بگذارید مطلبی که شاید بعد از کلی پست باید زد را همین اولین پست تقدیمتان کنم
    بنده نمیدانم این مطلب چیست ولی گویا مربوط به علوم غریبه میشود !!!این مطلب درست است و در ان شکی نیست !!
    اما مهم درک کردن ان است که اهل علم خود میدانند نه هرکسی دیگر !!
    و نوشتن اینها کار هرکسی نیست این را نباید فراموش کنید !!؟اگر در مورد علوم غریبه تحقیقاتی داشته باشد درک این مسائل خیلی راحت تر میشود!!
    در ضمن کتاب به نام ۶۶۵ پرسش و پاسخ است
    یا علی ع
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۳/۱۹ در ساعت ۱۵:۵۷
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    با سلام
    جناب غلام علی بگذارید مطلبی که شاید بعد از کلی پست باید زد را همین اولین پست تقدیمتان کنم
    بنده نمیدانم این مطلب چیست ولی گویا مربوط به علوم غریبه میشود !!!این مطلب درست است و در ان شکی نیست !!
    اما مهم درک کردن ان است که اهل علم خود میدانند نه هرکسی دیگر !!
    و نوشتن اینها کار هرکسی نیست این را نباید فراموش کنید !!؟اگر در مورد علوم غریبه تحقیقاتی داشته باشد درک این مسائل خیلی راحت تر میشود!!
    یا علی ع
    با درود

    جناب رضا

    این از معدود بارهایی است که این چنین مفید و مختصر پاسخ می دهی !!!


    اما راجع به موضوع

    روش کار که خیلی ساده است کی بدش می آید که در عرض یک دقیقه دهان گرگ درنده بسته شود ؟؟؟؟؟

    ولی آیا به نظر شما مرتاضان هندی و گروه انحرافی رمال و جنگیر؟؟؟ که هیچ اعتقادی به قرآن و پیامبر ندارند هم نمی توانند این چنین کاری انجام دهند ؟؟؟


    الان اگر کسی همین گفته های علامه را درملا عام بگوید بر عقل و دانش او خندند مرغ و ماهی

    یا او را بجرم رمالی و جن گیری و ارتباط باگروه انحرافی و علوم غریبه باز داشت نمی کنند ؟؟؟؟

    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۰۳/۱۹ در ساعت ۱۵:۳۴

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    نقد
    نوشته
    811
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3330



    در کتاب 666 پرسش و پاسخ صفحه 252 علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن می گوید :
    666؟؟؟

    راجع به بستن دهان گرگ یکی از سوره های کوچک قرآن بر چاقویی خوانده می شود بعد( دهانه) چاقو را روی هم می گذارند دهان گرگ با این کار بسته می شود
    این یعنی چی؟ یعنی باید دهانه چاقو رو روی هم بذارن؟
    چجوری؟

    جملش دقیقا تو اون صفحه چیه؟ دقیقا اینو نوشته؟


    ویرایش توسط منتقد : ۱۳۹۰/۰۳/۱۹ در ساعت ۱۵:۳۸
    حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی / دام تزوير مکن چون دگران قرآن را
    وقتی عنان و افسار عقل آزاد شود و عقل، محبوس در سه زنجیز نباشد : هوای نفس،عادت دینی و اعمال دینی- تعصب بر تفکر و يا سنت گذشتگان یا این شرط ، این عقل آزاد صاحبش را به منزل نجات می رساند
    (
    شرح نهج البلاغه(ابن ابی الحدید)ج 20 ص 343، روایت شماره ی 950)

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست ها


    با درود

    جناب رضا

    این از معدود بارهایی است که این چنین مفید و مختصر پاسخ می دهی !!!:gol:


    اما راجع به موضوع

    روش کار که خیلی ساده است کی بدش می آید که در عرض یک دقیقه دهان گرگ درنده بسته شود ؟؟؟؟؟

    با سلام
    جناب غلام علی
    جواب شما را از همان
    کتاب پرسش و پاسخ میدهم تا مشخص شود


    دعاى بند آمدن باران و بستن دهان گرگ

    س 654 بعضى دعا مى كنند باران مى ايستد يا دهان گرگ را مى بندند، آيا اين واقعيت دارد؟
    ج - راجع به بستن دهان گرگ يكى از سوره هاى كوچك قرآن بر چاقويى خوانده مى شود، بعد چاقو را روى هم مى گذارند، دهان گرگ با اين كار بسته مى شود و گفته شده اين عمل را لجام داده اند و ديده اند گرگ آمده و پوزه خود را به گوسفند ماليده ، ولى چون دهانش بسته بوده ، رفته و آسيبى به آنها نرسانده است .


    ذكار و اوراد

    س 664 علماى اخلاق و اساتيد معرفت ، جهت تربيت و تهذيب نفوس شاگردان خود در راستاى سير و سلوك آنها، اذكار و اورادى به آنان دستور مى دهند، آيا مى شود ديگران هم بدون دستور استاد آن اذكار را بجا آورند؟
    ج - خير، نمى شود؛ زيرا آن اذكار را به تناسب شرائط و حال شاگردان خود دستور انجام آن را به آن ها مى دهند؛ ولى همين اذكار و اوراد براى ديگران به مانند نارنجكى است در دست آنها كه احيانا ممكن است براى آنها خطر داشته باشد.

    س 665 اگر آن اذكار خطرناك است ، پس چگونه اساتيد به شاگردان خود دستور مى دهند و براى آنها خطر ايجاد نمى كند؟
    ج - (هم ) استاد در كنار ذكر، خطر آن را بر طرف مى كند.
    و الحمد لله اولا و آخرا و ظاهرا و باطنا


    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۳/۱۹ در ساعت ۱۵:۵۰
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  11. صلوات ها 10


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    کامپیوتر, کتاب, مستند
    نوشته
    1,141
    حضور
    115 روز 9 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    40
    آپلود
    0
    گالری
    120
    صلوات
    7916



    نقل قول نوشته اصلی توسط منتقد نمایش پست ها
    666؟؟؟
    :moteajeb!:
    این یعنی چی؟ یعنی باید دهانه چاقو رو روی هم بذارن؟
    چجوری؟

    جملش دقیقا تو اون صفحه چیه؟ دقیقا اینو نوشته؟

    با سلام.

    خیر 666 دروغ است, از زننده پست باید جویا شد دلیل این کارشان را.(که معلوم شود غرض چیست)

    اسم صحیح این است:
    665 پرسش و پاسخ (در محضر علاّمه طباطبائى قدس سره )

    تشکر.

  13. صلوات ها 7


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط رحیمی نمایش پست ها
    با سلام.

    خیر 666 دروغ است, از زننده پست باید جویا شد دلیل این کارشان را.(که معلوم شود غرض چیست)

    اسم صحیح این است:
    665 پرسش و پاسخ (در محضر علاّمه طباطبائى قدس سره )

    دوست گرامی درست است که من دین ندارم ولی آزاده که هستم و پای بند ارزشهای انسانی ووجدانی

    من دروغ نمی گویم و چون دیگران نیازی هم به دروغگویی ندارم

    این هم تصویر روی جلد همان کتاب با عدد شیطانی
    666 !!!!!

    روش علامه طباطبایی  برای   بستن دهان گرگ درنده


    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۰۳/۱۹ در ساعت ۱۷:۰۲

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط منتقد نمایش پست ها
    این یعنی چی؟ یعنی باید دهانه چاقو رو روی هم بذارن؟
    چجوری؟

    جملش دقیقا تو اون صفحه چیه؟ دقیقا اینو نوشته؟

    با درود

    منظور علامه چاقوی تا شو که تیغه درون شیار دسته نهاده می شود بوده است

    بله جدا از نوشته های درون کمانکها (....) نوشته به همین گونه است . آقا رضا هم اصل آن را آورده است نگاه کنید

    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۰۳/۱۹ در ساعت ۱۷:۰۸

  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    2,182
    حضور
    17 روز 13 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15131



    انسان دارای روحی است كه اگر تقویت ‏شود، قدرت تصرف در امور و اشیای دیگر را به دست می‏ آورد . البته این تصرف بر اساس نظام علی و معلولی است . مرتاضان و كسانی كه كارهای خارق العاده انجام می ‏دهند، از این جهت‏ با عرفا و صاحبان ولایت تكوینی تشابه دارند . دلیل آن را نیز باید در این نكته جست و جو كرد كه نظام جهان بر اساس علت و معلول است و هر پدیده ‏ای بر اساس علتی موجود می‏شود . علت‏ برخی امور روشن و واضح است . چنان كه علت عادی توقف قطار ترمز لكوموتیوران است؛ اما علت ‏برخی از كارها خلاف عادت است . مثل این كه كسی با قدرت روحی خود قطار را متوقف می‏ كند .


    روح انسان فرمانده بدن است و كلیه كارهای بدن سالم تحت فرمان او انجام می ‏شود . برخی از نفوس به دلیل تمرین‏ها و ریاضت‏های خاص چنان قوی می‏ شوند كه می‏ توانند افزون بر بدن خود، در انسان‏ها و اشیای دیگر نیز حالت تدبیر داشته باشند . انسانی كه اراده خود را قوی كرد، امكان می‏ یابد بر امور و پدیده ‏ها تأثیر بگذارد . این جزئی از نظام علت و معلول جهان مادی و نشانه قدرت نفس انسان است؛ زیرا نفس انسان مظهر خداوند است و در صورتی كه تقویت‏ شود، توان تصرف و انجام كارهای خلاف عادت را به دست می‏آورد .


    تقویت نفس با تمرین‏هایی كه اصطلاحاً ریاضت‏ خوانده می‏شود، حاصل می‏ گردد . ریاضت دو گونه است: ریاضت‏ شرعی كه مطابق با شرع و با راهنمایی معنوی ولی الله الاعظم - سلام الله علیه - انجام می‏شود؛ و ریاضت‏های غیر شرعی . پویندگان راه شریعت ‏به مدارج قرب الهی و ولایت تكوینی نائل می‏ آیند؛ اما آنان كه از روش‏های غیر شرعی بهره می‏ برند، تنها توان تصرف در برخی امور را به دست می‏ آورند . عرفا و مرتاضان از جهت‏ بروز كرامت ‏با هم تشابه دارند و هر دو كارهای خارق العاده انجام می‏دهند . البته آن كه به مقام قرب وارد شد و از خود فانی گردید، در صدد بروز كرامت و كارهای خارق العاده نیست، و آنچه از وی عیان می‏شود، اموری است كه از وسعت وجودی‏ اش ریزش می‏كند .

    آری، برخی انسان‏ها به واسطه قدرت روحی خود می‏ توانند كارهای خارق العاده انجام دهند؛ زیرا نظام عالم براساس علت و معلول است، برخی از علت‏ها برای ما روشن است و آن‏ها را علت‏های عادی می‏خوانیم و برخی برای ما آشكار نیست و آن‏ها را خلاف عادت می‏پنداریم . كارهای خلاف عادت این افراد به نفس انسانی ریاضت كشیده منتسب است . بین این انسان‏ها و عارفان تفاوت‏های زیر قابل توجه می‏نماید:

    1 . عارف به مقام قرب بار یافته، براساس دستورهای شرعی به مقامی رسیده است كه می‏تواند كارهای خدایی انجام دهد . .«رب‏» به معنای مالك و صاحب است كه در آنچه تحت تصرفش است، قدرت تصرف دارد . بدین اعتبار یكی از اسمای حسنای حضرت حق «رب‏» (صاحب اختیار تمام موجودات) است . «مقام ربوبیت‏» یعنی مقام تصرف در امور و اشیا . به عبارت دیگر، حقیقت و كنه بندگی مقام ربوبیت است و آن كه بنده شد، آقای جهان و مظهری از اسم «رب‏» خدای جهانیان می‏گردد . ظاهر بندگی در دنیا اظهار و ابراز ذلت و عجز است و باطن آن آقایی . بنابراین، آن كه به مقام قرب الهی راه یافت، توان تصرف در امور و اشیای بیرون از خود را به دست می‏ آورد . عرفا براساس همین مقام كارهای خارق العاده انجام می‏دهند؛ اما مرتاضان باتمرین‏های خلاف شرع نفس خود را تقویت می‏كنند .

    2 . هدف عرفا بروز كرامت نیست . هدف آن‏ها بندگی خدا و دعوت مردم به توحید و بندگی خداوند متعال است و كراماتشان در جهت دعوت مردم به ماورای طبیعت و حقایق معنوی یا كمك به رفع مشكلات مردم تحقق می‏یابد . در حقیقت مثل آن‏ها مثل ظرف لبریز از آب است كه گاه آب از آن سرازیر می‏شود؛ اما هدف مرتاضان رسیدن به شهرت یا تقویت نفس است .

    3 . عرفا بسته به درجه قربشان دارای قدرت تصرف و كارهای خارق ‏العاده متنوع و گسترده‏ اند؛ زیرا آن‏ها خدایی شده اند وخدای عالم نامحدود است . پس هر چه بهره آن‏ها از فیض الهی بیش‏تر باشد، قدرت بیش‏تری دارند . در حالی كه مرتاضان از قدرت محدود و كارهایی با تنوع اندك بهره می‏ برند.

    4 . تمام كارهای عارفان با توجه به اجازه و رضایت الهی براساس شرع و فضائل اخلاقی است؛ بدون اجازه الهی به هیچ كاری دست نمی زنند و در همه حال بنده اویند . مقام آن‏ها مقام فنای فی الله و بقای بالله است؛ برخلاف مرتاضان كه براساس خواهش نفس كار می‏كنند و چه بسا كارهای خلاف اخلاق نیز انجام می‏دهند .

    5 . كارهای مرتاضان بر آموزش وتمرین استوار است و انجام هر كاری با آموزش و تمرین و پشتكار فرد میسر می‏شود؛ اما عارف بر اساس بندگی و مقام قرب دارای قدرت تصرف می‏شود و در این جهت از كسی آموزش خاصی نمی‏بیند .




  19. صلوات ها 6


  20. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    کامپیوتر, کتاب, مستند
    نوشته
    1,141
    حضور
    115 روز 9 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    40
    آپلود
    0
    گالری
    120
    صلوات
    7916



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست ها
    من دروغ نمی گویم
    این بحث فایده ای نخواهد داشت, در جواب سرکار منتقد گفتم.

    تا جایی که یادم است, نگفتم شما در آن مورد خاص, دروغ می گویید.

    با این عکس حجیم, مثل اینکه به کتاب دسترسی هم دارید.

    اگر امکان دارد سوال ۶۶۶ ام را اینجا قرار دهید.


    تا جایی که ما دیدیم:

    س 665 اگر آن اذكار خطرناك است ، پس چگونه اساتيد به شاگردان خود دستور مى دهند و براى آنها خطر ايجاد نمى كند؟
    ج - (هم ) استاد در كنار ذكر، خطر آن را بر طرف مى كند.
    و الحمد لله اولا و آخرا و ظاهرا و باطنا
    پايان
    عکسی همانند عکس شما ولی با عدد ۶۶۵

    روش علامه طباطبایی  برای   بستن دهان گرگ درنده


    عدد و اسم کتاب همان است که گفتم.

    در مورد عکس شما بر فرض صحتش شیطنت ناشر برای جذب و فروش بیشتر خواهد بود.

    به هر حال جدای از این عدد, اساتید جواب سوال اصلی طرح شده را داده اند فکر کنم.
    ویرایش توسط رحیمی : ۱۳۹۰/۰۳/۱۹ در ساعت ۱۷:۲۶

  21. صلوات ها 6


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 17
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۰۹, ۰۹:۴۴
  2. تو میایی ای پسر فاطمه
    توسط safareeshghe در انجمن مهدویت و آخرالزمان
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۲۰, ۱۹:۴۷
  3. پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۸, ۲۱:۴۲
  4. مقایسه ؛ بلایی خانمان سوز یا سکویی برای پرش؟؟؟؟؟
    توسط راهی در انجمن مهارت های زندگی
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۹, ۲۲:۰۲

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود