صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شبهه ای از سوی وهابیت

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    25
    حضور
    53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    109

    شبهه ای از سوی وهابیت




    با سلام

    عضو جدید انجمن هستم!

    چندتا سؤال دارم که انشاءالله یکی یکی مطرح خواهم نمود! اما اولین سؤال:

    در سوره یس آیه 68 می خوانیم:
    { وَمَن نُّعَمِّرْهُ نُنَكِّسْهُ فِي الْخَلْقِ } ؛ و به هر کس عمر طولانی دهیم، او را در عرصه آفرینش [به سوی حالت ضعف، سستی، نقصان و فراموشی] واژگونش می کنیم؛

    عمر امام زمان (عج) تا امسال 1143 سال شمسی می باشد و در روایات می خوانیم که امام در زمان ظهور، جوانی 30 یا کمتر 40 ساله هستند.

    بنابراین مسئله عمر امام زمان (عج) و جوان بودنشان در زمان ظهور با آیه فوق ذکر در تعارض است.

    (ضمناً پرسشگر را وهابی در نظر بگیرید!!!)

    منتظر پاسخ دوستان هستم.


    برای آمدنت، زود هم دیر است!

    اللهم عجل لولیک الفرج

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط followerr نمایش پست ها
    بنابراین مسئله عمر امام زمان (عج) و جوان بودنشان در زمان ظهور با آیه فوق ذکر در تعارض است. (ضمناً پرسشگر را وهابی در نظر بگیرید!!!) منتظر پاسخ دوستان هستم.
    سلام
    عمر حضرت ولی عصر و ویژگی خلقیش را اعجاز خداوند قادر در مورد خاتم الاولیاء و ذخیره الهی می دانیم
    موفق باشید

    ویرایش توسط حامد : ۱۳۹۰/۰۳/۱۴ در ساعت ۱۷:۳۹
    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    25
    حضور
    53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    109



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    سلام
    عمر حضرت ولی عصر و ویژگی خلقیش را اعجاز خداوند قادر در مورد خاتم الاولیاء و ذخیره الهی می دانیم
    موفق باشید
    سلام دوست عزیز:

    یه توضیحی راجع به آیه مذکور بدم:

    وهابیت و همچنین اهل سنت بر خلاف شیعیان مدعی این هستند که حضرت مهدی (عج) هنوز متولد نشده اند لذا تا اینجای عقیده آنها هیچ تعارضی با آیه ندارد اما وقتی که در روایات شیعه می خوانیم امام (عج) زنده هستند و به صورت جوانی کمتر از 40 ساله ظهور می کنند این عقیده با آیه قرآن همخوانی ندارد!!!

    لذا اگر از روی اعجاز هم در نظر بگیریم باید از قرآن اثبات بشه! ما شیعیان برای رد ادعای آنها ، نباید به همین اکتفا کنیم! زیرا او می گوید من برای اثبات ادعایم هیمن آیه مذکور کافی است! به نظر شما ما نباید آیه ای در برابر آیه ی استنادی آنها بیاوریم تا آیه قبل توجیه شود؟؟؟
    برای آمدنت، زود هم دیر است!

    اللهم عجل لولیک الفرج

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    238
    حضور
    16 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1136



    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام

    با اینکه با این جور بحث مخالفم که طرف بخواهد ادعایش را فقط از قرآن اثبات کند چون این امر امکان پذیر نیست حتی برای تعداد رکعات نماز ولی چند جمله ای می نویسم.

    می توانید در مقابل آیه مذکور شما هم این آیات را بیاورید :

    ان الله علی کل شیء قدیر

    اینکه خداوند تبارک و تعالی اگر بخواهد هرکاری می کند و این برای خداوند سخت نیست.

    در ضمن از این مثالها خداوند قبلا هم نشان داده مثلا در مورد حضرت نوح علی نبینا و آله و علیه السلام عمر طولانی بدون کسالت و ... در قرآن هم آمده.
    یا اینکه مثلا در پیری خداوند به یکی از پیامبران فرزند میدهد که حتی خود آن پیامبر هم از این ماجرا تعجب می کند چرا که خودش از پیری خودش خبر داشت ولی خداوند می فرماید ان الله علی کل شیء قدیر.

    در آخر هم آیه مشهوری که در جواب یهودی ها داده شده است که می فرماید :

    وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُواْ بِمَا قَالُواْ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ

    اینکه خداوند دیگر نمی تواند به کسی عمر طولانی دهد که پیر نشود و ... دقیقا جوابی مانند همین جواب به یهودیان را می خواهد که دست خدا باز است برای هرکاری که بخواهد.

    باتشکر - یاعلی
    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام

    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط followerr نمایش پست ها
    لذا اگر از روی اعجاز هم در نظر بگیریم باید از قرآن اثبات بشه! ما شیعیان برای رد ادعای آنها ، نباید به همین اکتفا کنیم! زیرا او می گوید من برای اثبات ادعایم هیمن آیه مذکور کافی است! به نظر شما ما نباید آیه ای در برابر آیه ی استنادی آنها بیاوریم تا آیه قبل توجیه شود؟؟؟
    سلام
    آیه مورد استناد ایشان یک حکم کلی را بیان می کند که قابل تطبیق بر ولی عصر نیز می باشد . آیات متعدد دال بر اعجاز نیز حکم کلی را بیان می کنند که قابل تطبیق بر ولی عصر می باشد . آنوقت یک وهابی چطور می تواند حکم مقدم اعجاز را بر حکم کلی نکس در خلق که قانون عمومی طبیعی است مقدم سازد ؟ چه ترجیحی برای حکم آیه نکس در خلق است در حالیکه امثال آیات اعجاز حاکم بر آیات دال بر قوانین عادی طبیعی هستند ؟
    موفق باشید

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط followerr نمایش پست ها
    بنابراین مسئله عمر امام زمان (عج) و جوان بودنشان در زمان ظهور با آیه فوق ذکر در تعارض است. (ضمناً پرسشگر را وهابی در نظر بگیرید!!!) منتظر پاسخ دوستان هستم.
    سلام
    جواب دوم
    آیه ، نقص در خلق را به عنوان یک امر جبری بیان نمی کند همانطور که وقتی می فرماید : ما شما را می میرانیم . معنایش این نیست که بی دلیل و بدون اسباب عادی این اتفاق می افتد لذا نکس در خلق هم بطور عادی صورت می گیرد به این معنا که انسانها با عدم احاطه علمی بر اسباب حفظ سلامتی و جوانی و عدم توانایی در رعایت اصول آن بطور معمول پیر و فرتوت می شوند لذا اگر کسی به علم الهی بر این اسباب مطلع باشد و قدرت بر رعایت آنها را هم داشته باشد دلیلی ندارد خلقت او هم نقصان بردارد همانطور که حضرت نوح ع بطور عادی حدود 1000 سال عمر نمود
    پس آیه یک حکم عمومی به لحاظ اکثر قریب به اتفاق انسانها را بیان می کند نه یک قاعده جبری خارج از مسیر طبیعی و عادی را لذا این قانون استثناء بردار است
    موفق باشید

    ویرایش توسط حامد : ۱۳۹۰/۰۳/۱۴ در ساعت ۱۸:۲۲
    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  13. صلوات ها 5


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6203



    با سلام و عرض ادب

    دوست عزيز به جمع ما خوش آمديد اميد است به جواب هاي خبي برسيد.آيه مزبور در حقيقت يك ناموس طبيعي و قانون الهي را توضيح مي دهد؛ يعنى، انسانها مطابق سير طبيعى، پس از آن كه به سر حدّ تكامل جسمي رسيدند، تدريجاً نيروهاي خود را يكي پس از ديگري از دست داده و به ضعف و ناتواني روز اوّل بازگشت مي كنند. اين «منحني» ضعف و قدرت يك قانون عمومي براي تمام موجودات زنده است و همگي روي سير طبيعي و معمولي اين سرنوشت را خواهند داشت؛ ولي در موضوع طول عمر امام زمان(عج) با اين كه يك سلسله مطالعات علوم طبيعي چنين طول عمري را طبق موازين علمي امري كاملاً ممكن معرّفي مي كند، در عين حال بايد اعتراف كرد كه اين طول عمر فعلاً جنبه استثنايي دارد.
    به عبارت ديگر، عمر هزار ساله و بيشتر براي انسان مطابق اصول علمي امروز به هيج وجه محال نيست؛ به دليل اين كه دانشمندان علوم طبيعي براي طولاني ساختن عمر انسان همواره مشغول مطالعاتي هستند و به ما نويد مي دهند كه روزي موفّق شوند از طرق علمي حدّاكثر طول عمر انسان رابه مراتب افزايش دهند، اين خود نشانه امكان و معقول بودن چيزي طول عمري است.
    ولي نمي توان انكار كرد كه فعلاً چنين طول عمري جنبه استثنايي دارد و هنوز انسان از طريق معمولي موفّق به آن نشده است، بنابراين خداوند براي اصلاح جامعه بشريّت يكي از بندگان برگزيده خود را طول عمر فوق العاده اي داده كه در موقع معيّني قيام كند و جهاني را مملوّ از عدالت گرداند. پر واضح است آيه مزبور كه نظر به افراد معمولي و عادي دارد شامل حال چنين فردي نخواهد شد كه وضع او يك وضع فوق العاده است و از جريانهاي معمولي بركنار مي باشد.
    خلاصه، همان خدايي كه برخلاف وضع عادّي چنين عمر طولاني را به آن حضرت داده و به صورت فوق العاده او را زنده نگاه داشته، از عوارض طول عمر كه ضعف و ناتواني و بازگشت به قهقراست نيز حفظ مي نمايد و اين مطلب با آيه مزبور كه نظر به افراد عادي و معمولي دارد، هيچگونه منافاتي نخواهد داشت.
    پاسخ به پرسش هاي مذهبى/ حضرات آیات جعفر سبحانی ـ مكارم شيرازى.

    شبهه ای از سوی وهابیت

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    نقل قول نوشته اصلی توسط followerr نمایش پست ها

    { وَمَن نُّعَمِّرْهُ نُنَكِّسْهُ فِي الْخَلْقِ } ؛ و به هر کس عمر طولانی دهیم، او را در عرصه آفرینش [به سوی حالت ضعف، سستی، نقصان و فراموشی] واژگونش می کنیم؛

    عمر امام زمان (عج) تا امسال 1143 سال شمسی می باشد و در روایات می خوانیم که امام در زمان ظهور، جوانی 30 یا کمتر 40 ساله هستند.

    بنابراین مسئله عمر امام زمان (عج) و جوان بودنشان در زمان ظهور با آیه فوق ذکر در تعارض است.


    با سلام و احترام
    عمر انسان حد و مرز معيّني ندارد تا تجاوز از آن حد غير ممكن باشد. مرگ مانند ساير پديده ها معلول عواملي است كه اگر شناخته شوند، مي توان از وقوع آن جلوگيري كرد و آن را به تأخير انداخت، هر چند سرانجام هر انساني مرگ است.
    عوامل مختلفي در طول عمر نقش دارد مانند ارث، محيط، شغل و كيفيت تغذيه. قطعاً با شناخت علل و رعايت آن مي توان به عمر طولاني دست يافت. البته بشر امروز اسرار زيست انساني و علل بقاي سلامت و عمر طولاني را نتوانسته است كشف كند. از اين رو معماي مرگ براي بشر هنوز حل نشده است.
    قرآن مجيد علم انسان را بسيار اندك مي داند،[1] ولي امام زمان(ع) قطعاً به آن اسرار دست يافته است.
    از طرفي فلاسفه گفته اند:‌ بهترين دليل براي امكان چيزي، واقع شدن آن است. اگر مسئلة دراز عمري در تاريخ زندگي بشر اتفاق افتاده باشد، اگر چه در مواردي نه چندان بسيار تكرار يافتن موارد، يا مور مشابه آن امري خواهد بود طبيعي و معقول.
    [1] اسراء (17) آية 85.





    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۳/۱۵ در ساعت ۱۰:۰۱

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    سلام
    با این آیه هم می توانید حکم آیه مذکور را در مورد امام عصر جواب دهید :
    وانظر الی طعامک و شرابک لم یتسنه
    که در مورد حضرت عزیر است که پس از صد سال هنوز غذا و نوشیدنیش سالم مانده بود در حالیکه بنابر قانون عادی طبیعی یک غذا پس از مدت کوتاهی فاسد و از بین می رود
    موفق باشید

    ویرایش توسط حامد : ۱۳۹۰/۰۳/۱۴ در ساعت ۲۳:۵۶
    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    نقل تاريخي يكي از راه هاي حصول علم و يقين است و ما در تاريخ نام برخي از معمرين (انسان دراز عمر) را مشاهده مي كنيم. قرآن مجيد دربارة عمر نوح مي فرمايد: " او نهصد و پنجاه سال در بين قومش زندگي كرد".[1]
    عمرهاي طويلی نیز در کتب دینی ادیان مختلف براي افرادي ذكر شده است كه عبارتند از: حضرت آدم: 930 سال، شيت:‌ 912 سال، لوط: 732 سال و ابراهيم: 195 سال.
    بنابراين عمر طولاني داشتن نه با عقل و علم منافات دارد و نه با تجربه و هيچ چيزي محال بودن آن را ثابت نمي كند. از سوي ديگر اگر قدرت الهي را در نظر بگيريم و بدانيم همه چيز در اختيار پروردگار است، اين مسئله بسيار آسان خواهد شد. " إنّ الله علي كل شيء قدير" خداوندي كه مي تواند به كسي هفتاد سال عمر دهد،‌ مي تواند به كسي 170 سال عمر دهد و به ديگري 1700 سال. ارادة‌ الهي بر اين تعلق گرفته است كه امام زمان(ع) از عمر طولاني برخودار باشد.
    [1] عنكبوت( ) آية‌14.

    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۳/۱۵ در ساعت ۱۰:۰۸

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود