صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: 20 جمادی الثانی روز مادر است نه روز زن!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    16
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    83

    شاد 20 جمادی الثانی روز مادر است نه روز زن!




    اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان سایت الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگاناسک دین می توانند با ثبت نام یا ورود در سایت، در مورد نقد یا تایید این مطلب یادداشت خود را بنویسند.

    ***
    یکی ازمباحثی که درآخرالزمان توسط ائمه معصومین ورسول گرامی اسلام به عنوان نشانه های مهم برای ظهور حضرت بیان شده مبحث زنان قبل ازظهور است که یعنی زنان درجایگاه خود به کارگرفته نمی شوندوباآنان درزمینه های سیاسی مشورت شده وحتی کارهای اجرایی بسیاری به آنان داده میشودومردان از زنان اطاعت کرده طوری که قدرت زنان درچامعه وسیاست بیشتر می شود این در حالی است که از نظر اسلام وظیفه اصلی زن خانه داری وتر بیت فرزندان می باشد وجهاد زن خوب شوهرداری کردن است نه به تجارت وسیاست واجتماع گرایش داشته باشند وتاسفانه این عوامل دست به دست هم داده وباعث فسادهای متعددی درجامعه میشود .
    این مقاله اگرچه نوعی نقدعملکرد زنان می باشد ولی سوی توجه به مردان ومسئولین می باشدکه مراقب باشند تادراین دام بزرگ شیطان نیافتند.شاید برخی گویند این روایات برای زنان غربی وخارجی است درحالی که مامی گوییم دربسیاری از روایات واژه امت من نقل شده وزمانی که در کشور های مسلمان اینگونه باشد به طریق اولی در کشور های غیر مسلمان است
    زنان قبله مردان می شود

    20 جمادی الثانی روز مادر است نه روز زن!


    يأتي على الناس زمان إذا سمعت باسم رجل خير من أن تلقاه ، فإذا رأيته لقيته خيرا من أن تجربه ، ولو جربته أظهر لك أحوالا ، دينهم دراهمهم ، وهمهم بطونهم ، وقبلتهم نساؤهم ، يركعون للرغيف ، ويسجدون للدرهم ، حيارى سكارى ، لا مسلمين ولا نصارى(0)
    برای مردم روزگاری فرا می‏رسد که... دین و آئین آن‏ها درهم‏هایشان است و همت آن‏ها شکم‏هایشان و قبله آن‏ها زنانشان می‏باشد. رکوع و سجودشان برای مال دنیاست، در حیرت و مستی خواهند بود و نه مسلمانند و نه نصرانی.

    اطاعت مردان اززنان

    20 جمادی الثانی روز مادر است نه روز زن!


    در حدیثی كه جامع الاخبار از سخنان پیغمبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) در حجه الوداع روایت می‌كند؛ آن حضرت فرمود: ای مردم! آنچه را كه بعد از من روی می‌دهد هم اكنون به شما می‌گویم. از من بشنوید و حاضران شما به غائبان برسانند...
    و اطاع الرجل زوجته ...(1)
    مرد از زنش فرمانبرداری می‌كند

    تشکلیل مجالس زنانه مانندمردان

    20 جمادی الثانی روز مادر است نه روز زن!


    رأيت النساء يتخذن المجالس كما يتخذها الرجال(2)
    زنان بسان مردان جلساتي تشكيل مي دهند
    قدرتمندگشتن زنان( تسلط زنان بر مردان و اجتماع)

    20 جمادی الثانی روز مادر است نه روز زن!


    يأتي علي الناس زمان ، لا يعز فيه إلا الماحل ، ولا يستظرف إلا الفاجر ، ولا يضعف إلا المنصف ، يتخذون الفيء مغنما ، والصدقة مغرما ، والعبادة استطالة علي الناس ، وصلة الرحم منا والعلم متجرا ، فعند ذلك يكون سلطان النساء ومشورة الإماء ، وإمارة الصبيان "(3)
    زماني بر مردم خواهد آمد كه جز اشخاص پست ومنافق و حقه باز كسي احترام نشده وجز اشخاص فاجر وفاسق كسي مورد لطف قرار نگيرد افراد باانصاف ضعيف شده واموال عمومي غنيمت و صدقه ( زكات و حقوق واجبه ) خسارت و زيان محسوب شده و براي منت صله رحم انجام شود و علم و دانش براي تجارت بكار رود ، آن زمان است كه زنان قدرتمند گشته و با كنيزكان مشورت ميشود و بچه ها به حكومت خواهند رسيد .
    البته این حدیث با کمی تغییر درکافی آمده که امام علی علیه السلام از واژه تسلطن یعنی قدرت می یابند اسیتفاده کرده است:
    قال أمير المؤمنين عليه السلام ( ليأتين علي الناس زمان يظرف فيه الفاجر ، ويقرب فيه الماجن ، ويضعف فيه المنصف ، قال : فقيل له : متي ذاك يا أمير المؤمنين ؟ فقال : إذا اتخذت الأمانة مغنما ، والزكاة مغرما ، والعبادة استطالة ، والصلة منا ، قال : فقيل : متي ذلك يا أمير المؤمنين ؟ فقال : إذا تسلطن النساء ، وسلطن الإماء ، وأمر الصبيان ) .(4)

    قدرتمندی زنان به مشورت با آنان

    20 جمادی الثانی روز مادر است نه روز زن!

    فعند ذلك يكون السلطان بمشورة النساء(5)
    ودرآن زمان قدرت وسلطنت با مشورت با زنان است یعنی مدیریت وکشورداری با مشورت زنان انجام میشود.

    مركب سواري زنان

    20 جمادی الثانی روز مادر است نه روز زن!


    إذا تشبه الرجال بالنساء ، والنساء بالرجال ، واكتفي الرجال بالرجال ، والنساء بالنساء ، وركبت ذوات الفروج السروج فعليهن من أمتي لعنة الله (6)
    زمانيكه مردها شبيه زنها و زنها شبيه مردها شده ومردها با مردها و زنها با زنها مشغول شده و زنها سوار بر زينها(مرکب) گشته.وبرآن زنان امت من لعنت خداباد

    امارت زنان بر اجتماع

    20 جمادی الثانی روز مادر است نه روز زن!


    والذي نفسي بيده يا سلمان ، فعندها تكون إمارة النساء(7)
    سوگند به خدايي كه جانم در دست اوست در آن هنگام زنان به فرمانروايي در ميآيند
    مشارکت زنان با شوهران در تجارت

    20 جمادی الثانی روز مادر است نه روز زن!


    عندها تشارك المرأة زوجها في التجارة(8)
    در آن زمان زنها در تجارت و بازرگاني با مردان خود مشاركت ميكنند
    جريان امور بر طبق خواسته هاي زنان
    ورأيت النساء وقد غلبن علي الملك وغلبن علي كل أمر لا يؤتي إلا ما لهن فيه هوي(9)
    وزنهارامیبینی که برامور وملک وحکومت غلبه می کنند وهرچه را که براساس خواسته های خود می خواهند به جامه عمل می پوشانند.
    پرداخت مؤنه مردان توسط زنان شان(خرج منزل بازنان است)
    ورأيت الرجل يكري امرأته وجاريته ويرضي بالدني من الطعام والشراب(10)
    وزمانی رادیدی که مردان توسط زنان آب وغذای کمی بدست می آورند وراضی هستندبه کمترین چیزی توسط زنانشان ارتزاق کنند. یعنی ديدي كه زن شوهر خود را بدبخت مي كند وبرخلاف ميل او عمل مي نمايد وخرجي شوهرش را مي پردازد ! وهرگاه ديدي كه مرد زن و كلفت خود را اجاره ميدهد وبه خوردن وخوراكي كه از راه رذالت تحصيل ميكند راضي ميشود
    نکته:
    شما الان در جامعه می بینیدکه بسیاری از مردان حاضرند زنشان با نامحرمان باشد وسرکاربرود تا اندک قلیلی حقوق زن را بگیرندودرزندگی استفاده کنند واژه الدنی کاملا مشخص می کند که به زنان حقوق کمی می دهند.

    رفتار زنان بر خلاف ميل شوهران

    20 جمادی الثانی روز مادر است نه روز زن!


    ورأيت المرأة تقهر زوجها وتعمل ما لا يشتهي وتنفق علي زوجها(11)
    هرگاه دیدی رفتار زنان بر خلاف ميل شوهران شده وکاری را که شوهرانشان دوست ندارند انجام میدهند وزن خرج شوهرش را می دهد
    نکته:
    البته واژه تقهر دلالت برخشونت زن باشوهرهم میکند
    تانیث در حکومت بنی عباس آخرالزمان
    رايت التانيث في ولد العباس قد ظهر(12)
    قبلا بحث بنی عباس آخرالزمان را گفته بودیم که می توانید دراینجامشاهده کنید
    سه معنی می توان برای این حدیث کرد واژه تانیث را بریکی از این سه معنی می توانید تطبیق کنید:
    الف:گرایش به زنان در حکومتشان
    ب:فرزند دختر درحکومتشان بیشتر می شود
    ج:شباهت ظاهری به زنان مانندبلندکردن موپیدا کردن یعنی خود را شبیه زنان کنند
    زنان تهرانی وزن ذلیلی مردان تهرانی به همراه فایل صوتی
    نکاتی که داین روایت جالبه اینه که زنان طلاق می گیرندسوار مرکب میشوند،حرف شوهرشان را گوش نمی کنندواکثرعلائم بالا در تهران یافت می شود
    عن المفضل بن عمر عن الامام الصادق(ع) قال: یا مفضل! أتدری أینما وقعت الزوراء؟ قال: قلت: الله و حجته اعلم.
    فقال: إعلم یا مفضل أن فی حوالی الری جبلا أسود یبتنی فی ذیله بلدة تسمی بالطهران و هی دار الزوراء التی تكون قصورها كقصور الجنة و نسوانها كحور العین.و اعلم یا مفضل، أنهن یتلبسن بلباس الكفار و یتزین بزی الجبابرة، و یركبن السروج، و لایتمكن لأزواجهن، و لاتفی مكاسب (مساكن- خ ل) أزواجهن لهن فیطلبهن الطلاق منهم، و یكتفی الرجال بالرجال و النساء بالنساء، و تشبه الرجال بالنساء و النساء بالرجال. فإنك إن ترید حفظ دینك فلاتسكن فی هذه البلدة، و لاتتخذها مسكنا، لأنها محل الفتنة، و فر منها إلی قلة الجبال....(13)
    " نقل كرده مفضّل بن عمر ازحضرت صادق(ع) كه فرمود: ای مفضل! آيا مي داني كجا واقع مي شود دار زوراء؟ عرض كردم: خدا و حجت خدا بهتر مي داند. فرمود: اي مفضّل! بدان به درستي كه در حوالی ری، کوهي است سیاه، بنا مي شود در ذيل آن كوه شهري به اسم طهران که داراي قصرهايي است مانند قصرهاي بهشت و زن هاي آن شهر مانند حورالعين مي باشند. بدان اي مفضّل! آن زن ها ملبس به لباس كفار و مزين به زينت جبّارين مي شوند و سوار مي شوند به زين و تمكين از شوهر نكنند و وفا نكند كسب شوهرها بر مخارج آن ها، پس طلاق بخواهند از شوهرها و ... شبيه مي شوند مردها به زن ها و زن ها به مردها، پس اگر خواستی دینت را حفظ کنی، در آن شهر سکني مکن، و منزل و خانه در آن جا اختيار منما. براي خاطر آن كه آن جا محل فتنه است و فرار کن از آن شهر به سوي قله هاي كوه و از سوراخ كوهي به سوراخ كوهي مثل روباه و بچه هاي روباه. "
    فایل صوتی این حدیث تهران
    پی نوشتها
    0-محدث نوری، مستدرک الوسایل، مؤسّسه آل البیت، چاپ اول، ج‏11، ص‏379، ح‏22
    1- الدر المنثور : ج 2 ص 324- جامع الاخبار از سخنان پیغمبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) در حجه الوداع
    2- وسائل الشيعة الي تحصيل مسائل الشريعة ج11 (الجزء الاول من المجلد السادس)- الكافي : ج 8 ص 37 ح 7
    3- البحار : ج 41 ص 331 ب 114 ح 51- منتخب الأثر : ص 437 ف 6 ب 2 ح 18
    4- الكافي : ج 8 ص 69 ح 25
    5- نهج البلاغة ، صالح : ص 485 خطبة 102
    6- مستدرك الوسائل : ج 12 ص 335 ب 39 ح 6- إثبات الهداة : ج 3 ص 570 ب 32 ف 44 ح 686
    7- تفسير علي بن إبراهيم : ج 2 ص 302 – 307
    8-همان
    9- البحار : ج 52 ص 254 - 260 ب 25 ح 147- بشارة الاسلام : ص 125 - 130 - ب 7
    10-همان
    11- إثبات الهداة : ج 3 ص 86 ب 21 ح 31
    12-منتخب الاثرج3 ص 26
    13- مستدرك سفینة البحار، ج4، ص270 ـ به نقل از "منتخب التواریخ"، فصل علائم الظهور، از علامه مجلسی

    ویرایش توسط delgarm2008 : ۱۳۹۰/۰۳/۰۷ در ساعت ۱۱:۰۶

  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    2
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2



    يأتي على الناس زمان إذا سمعت باسم رجل خير من أن تلقاه ، فإذا رأيته لقيته خيرا من أن تجربه ، ولو جربته أظهر لك أحوالا ، دينهم دراهمهم ، وهمهم بطونهم ، وقبلتهم نساؤهم ، يركعون للرغيف ، ويسجدون للدرهم ، حيارى سكارى ، لا مسلمين ولا نصارى(0)
    برای مردم روزگاری فرا می‏رسد که... دین و آئین آن‏ها درهم‏هایشان است و همت آن‏ها شکم‏هایشان و قبله آن‏ها زنانشان می‏باشد. رکوع و سجودشان برای مال دنیاست، در حیرت و مستی خواهند بود و نه مسلمانند و نه نصرانی.
    واي برما


  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    452
    حضور
    14 روز 15 ساعت نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    2996



    نقل قول نوشته اصلی توسط خواهان امام مهدي نمایش پست ها
    يأتي على الناس زمان إذا سمعت باسم رجل خير من أن تلقاه ، فإذا رأيته لقيته خيرا من أن تجربه ، ولو جربته أظهر لك أحوالا ، دينهم دراهمهم ، وهمهم بطونهم ، وقبلتهم نساؤهم ، يركعون للرغيف ، ويسجدون للدرهم ، حيارى سكارى ، لا مسلمين ولا نصارى(0)
    برای مردم روزگاری فرا می‏رسد که... دین و آئین آن‏ها درهم‏هایشان است و همت آن‏ها شکم‏هایشان و قبله آن‏ها زنانشان می‏باشد. رکوع و سجودشان برای مال دنیاست، در حیرت و مستی خواهند بود و نه مسلمانند و نه نصرانی.
    واي برما
    سلام بر شما اگر از ابتدا پستها را دنبال کنین همین جمله نوشته شده ولی باز هم ممنون از پستتون واقعا با شما موافقم

    قسم به وعده شیرین من یمت یرنی

    که ایستاده بمیرم به احترام علی(ع)

    --------------------------------------------------

    تمام لذت عمرم در این است


    که مولایم امیر المومنین(ع) است

  7. صلوات


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    علاقه
    مسایل مذهبی
    نوشته
    178
    حضور
    2 روز 18 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1882



    سلام
    از برخی مسایل درون جامعه شوکه هستیم ولی وقتی این احادیث رو میبینیم خوشحال می شویم زیرا :
    اندکی صبر سحر نزدیک است
    ظهور نزدیک است

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    452
    حضور
    14 روز 15 ساعت نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    2996



    نقل قول نوشته اصلی توسط majid-torabi نمایش پست ها
    سلام
    از برخی مسایل درون جامعه شوکه هستیم ولی وقتی این احادیث رو میبینیم خوشحال می شویم زیرا :
    اندکی صبر سحر نزدیک است
    ظهور نزدیک است
    سلام بر شما
    ممنون بله سحر نزدیک است و ما نیز منتظر
    یا علی مدد

    قسم به وعده شیرین من یمت یرنی

    که ایستاده بمیرم به احترام علی(ع)

    --------------------------------------------------

    تمام لذت عمرم در این است


    که مولایم امیر المومنین(ع) است

  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58295



    با نام و یاد دوست




    20 جمادی الثانی روز مادر است نه روز زن!







    کارشناس بحث: استاد رئوف


  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,327
    حضور
    28 روز 15 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3965

    حضور زنان در جامعه




    با سلام خدمت دوستان گرامی

    احادیثی این چنین در متون دینی ما وجود دارد و البته تحقق آنها را نیز می توان به روشنی در جامعه دید.
    البته باید به این مسئله نیز توجه داشت که در برخی موارد ضرورت جامعه اقتضاء می کند که زنان در برخی از امور حضور داشته باشند به طور مثال اینکه در جامع پزشکان و پرستاران زن وجود داشته باشند که بیماران خانم، بتوانند بدون مراجعه به پزشک نامحرم، درمان شوند، حایز اهمیت است و متناسب به مقاصد شرعی است.امور خاصی مانند موارد فوق می تواند استثناء واقع بشوند.

    موفق باشید


  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه،سوال،طبیعت،سَحر و هر چیزی که یاداور مالکو صاحبم باشه
    نوشته
    1,212
    حضور
    15 روز 8 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    46
    آپلود
    1
    گالری
    5
    صلوات
    3259



    جناب رئوف مواردی که از فعالیتهای اجتماعی زنان در زمان پیامبر هست با این احادیث که در پست اول امد در تضاد نیست؟
    مثلا:
    http://www.quranstudies.ir/content/%...AF%D9%86%D9%8A

       
    ویا این مطلب که از این لینک( http://wiki.hijabportal.com/?p=326) گرفته شده:
    فعالیتهای اجتماعی، علمی و اقتصادی زن در اسلام:
    به گواهی متون معتبر تاریخی، بحث و درس در صدر اسلام تنها برای مردان نبوده است؛ در صحیح بخاری از قول سعید خدری آمده است: ” زنان، نزد پیامبر خدا (ص) آمدند و عرضه داشتند:
    مردان در بهره گیری از محضر شما بر ما غلبه کرده اند، روزی را نیز به ما اختصاص دهید. رسول خدا(ص) روزی را خاص آنها قرار داد.”
    در عصر پیامبر اسماء، دختر یزید انصاری را به خاطر دانش و خرد و قدرت سخنوری اش سخنور زنان لقب داده بوده اند. در کتاب الواقدات من النساء علی معاویة بن ابی سفیان، داستان ملاقات زنان ناموری که در دفاع از امیرالمومنین علی (ع) در مقابل معاویه ایستادند، آمده است. معاویه تعبیر ” قد فقهکم علی ابن ابیطالب … یعنی : علی ابن ابیطالب به گونه ای شما را در فهم مسائل دینی و اجتماعی و سیاسی پرورانده و توانمند کرده که به هیچ وجه تاب تحمل ستم و بی عدالتی نخواهید داشت. ” را دربارۀ زنان به کار برده است. و یا در جای دیگری می گفت: علی ابن ابیطالب به گونه ای جرأت و جسارت نسبت به حاکم و قدرت را به شما چشانده که دیگر امکان باز داشتن شما نقد قدرت حاکم به این زودی میسر نمی گردد.
    زنان در صدر اسلام در مسجد و مراسم دینی و حج حاضر بوده اند. پیامبر اکرم (ص) زنان خود را با قید قرعه به سفر یا جنگ می برد. برخی از اصحاب نیز چنین می کردند.
    در صدر اسلام زنان جواز بیعت کردن با پیامبر را داشته اند و پیغمبر اکرم در بیعت حدیبیه و فتح مکه مانند مردان حضور داشتند و شمار زنان بیعت کننده با پیامبر خدا (ص) به ۴۶۲ تن می رسد. در بیعت روز غدیر خم، نیز زنان شرکت داشته اند و پیامبر ازآنها بیعت گرفت، به این شکل که دستور داد ظرف آبی آوردند، دست خود را در آن فرو برد و دستور داد زنان دست خویش را در آب فرو برند و این را بیعت شمرد.اگر چه جهاد بر زنان واجب نیست، در عین حال رسول خدا به زنان دستور می دادند در جنگ ها برای کمک به سربازان و مجروحان شرکت کنند. از جملۀ این زنان صفیه، دختر عبدالمطلب و ام سنان الاسلمیه اشاره کرد.
    پیامبر (ص) توصیه می کردند: زنان در تشییع جنازه شرکت نکنند، اما آنها را از انجام این کار منع نمی نمود. آنچنانکه وقتی زینب دختر بزرگ رسول خدا وفات کرد، زهرای مرضیه(ع) و زنان مسلمانان آمدند و بر وی نماز خواندند. (
    از دیگر نمونه های بارز حضور زنان در اجتماع، همکاری در مسجد پیامبر می باشد. بنابراین در اسلام زنان با حفظ حجاب اسلامی و حفظ حریم و جدا کردن محیط از مردان در فعالیتهای اجتماعی شرکت داشتند.
    همچنین زنان در صدر اسلام در فعالیتهای اقتصادی شرکت داشتند و در این مورد نیز بین زن و مرد تفاوتی دیده نمی شود. نمونۀ بارز این زنان حضرت خدیجه (س) بوده، که قبل از ازدواج با پیامبر و پس از آن در تجارت نقش چشمگیری داشت. پیامبر اسلام در مورد فضائل حضرت خدیجه فرموده اند: او اولین زنی بود که در مکه با رسول خدا نماز به جماعت خواند، اولین زنی بود که دشمن را از رسول خدا دفع می کرد، اولین زنی بود که تمامی اموال خودرا به رسول خدا بخشید و نیز در اسلام اول زنی بود که ایمانش به حد کمال رسید. (۱۸)
    زنان دیگری که در فعالیتهای اقتصادی صدر اسلام نقش داشته اند: زینب دختر جحش اسدی در صنایع دستی شهرت داشت. قیلۀ انماری تاجر بوده و در داد و ستد از پیامبر راهنمایی می گرفته است. حولاء زنی بوده که در مدینه عطاری داشته ، اسماء و آمنه دختر عنان خواهر عثمان، آرایشگر زنان بودند و پیامبر در این شغل به آنها اجازه داده بود. شفاء دختر عبدا… ابن عبدالشمس عدوی، کتابت می دانسته و به تعلیم آن می پرداخته است.

    یا:http://www.hawzah.net/fa/magazine/ma...674/6066/63992
    و http://mamali90.blogfa.com/
    و http://www.shafaqna.com/persian/gene...%A7%D9%85.html
    و http://farzaneasgari.blogfa.com/post...7%D9%85%D9%8A-
    و....


    ویرایش توسط hoorshid : ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ در ساعت ۱۵:۳۹
    ما دلخوش به سلامی هستیم که پاسخ ان واجب است!السلام علیک یا ابا صالح المهدی!
    یا رب!
    ما رو عامل تعجیل ظهور موعودت قرار بده!
    کمک کن تسکین غم هایش باشیم!
    و خنده ی روی لبهاش!
    نه (پناه بر تو!) اشک گوشه ی چشم هاش!


  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,327
    حضور
    28 روز 15 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3965

    زن در اسلام




    نقل قول نوشته اصلی توسط hoorshid نمایش پست ها
    جناب رئوف مواردی که از فعالیتهای اجتماعی زنان در زمان پیامبر هست با این احادیث که در پست اول امد در تضاد نیست؟
    مثلا:
    http://www.quranstudies.ir/content/%...AF%D9%86%D9%8A

    ...
    [/SPOILER]

    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    توجه به چند مطلب لازم است:

    - متنی که ارسال کردید، برخی از آدرس هایش کامل نیست و ای کاش نویسنده اصلی آنها را به صورت کامل ذکر می کرد. (البته این مطلب حاشیه ای است)

    - به طور کلی در مواجهه با آیات و روایات، نباید تنها به اخذ ظاهر اکتفا کرد بلکه باید 1 مجموع آیات و روایات را با هم در نظر گرفت، زیرا در بسیاری از موارد روایات و آیات نسبت عام و خاص با یکدیگر دارند و برخی، برخی دیگر را تخصیص می زنند. 2 باید به این مسئله توجه شود که هرکدام از آیات و روایات در چه فضا و زمینه ای شکل گرفته است. از همین رو در تفسیر آیات شان نزول آیه بسیار مهم است. روایات نیز چنین است، اینکه امام در چه شرایط سیاسی، اجتماعی و به چه مخاطب (در چه سطح علمی) مطلبی را بیان فرموده اند، بسیار مهم است. و عالم دین با توجه به تمام این مطالب باید، نظر اسلام را استنباط کند.

    - با توجه به توضیح بالا، مواردی در صدر اسلام بوده است که زنان در جامعه حضور داشته اند، برخی از این موارد اضطراری بوده ماننده خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) و برخی دیگر نیز همیشه باید وجود داشته باشد مانند پزشک زنان. بنابراین نمی توان حکم کلی به عدم حضور اجتماعی زنان صادر کرد.

    - با توجه به مطالب فوق، نمی توان به راحتی حکم به تعارض روایات فوق با مطالبی که شما ارائه کردید، نمود بلکه این مسائل نیازمند بررسی تک تک روایات و شرایط صدور آنهاست.

    - اگر مایل هستید که اطلاعات خوبی در مورد نگاه اسلام به زن به دست بیاورید، بنده کتاب "زن در آینه جلال و جمال" اثر آیت الله جوادی آملی را پیشنهاد میکنم.

    موفق باشید


  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه،سوال،طبیعت،سَحر و هر چیزی که یاداور مالکو صاحبم باشه
    نوشته
    1,212
    حضور
    15 روز 8 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    46
    آپلود
    1
    گالری
    5
    صلوات
    3259



    از لطف شما ممنون
    کتابی رو که فرمودید بنده تا حدودی خواندم(گزینشی،بخشهایی که برام سوال بود)
    مشکل اصلی بنده افراط و تفریط است در این مورد شاید هم بنده اشتباه میکنم که فکر میکنم فلان مسئله مصداق افراط و تفریط است
    بعضی زن فعال در اجتماع رو بی تقوا و نفس پرست میدانند میخواهم بدانم واقعا این طور است؟زنی که فکر میکند میتواند بدون لطمه زدن به واظیفش در خانه برای جامعه مفید باشه و مثل مردان که علاقه مند به تاثیر گذاری در جامعه اند دوست دارد او هم کار مفیدی انجام بده این بهانه ی نفسانیش است و یا واقعا عملی خیر است؟
    اید ال اسلام در مورد یک زن چیه؟اینکه اگر استعداد یا علاقه ای در کارهای علمی داشت باز هم شغل و تحصیل رو در ان مورد کنار بذاره و در خانه بماند و یا در جامعه حضور داشته باشه؟و به سهم خودش به پیشرفت کشورش کمک کنه؟
    البته جناب رئوف بنده اونچه نهی شده یا اجازه داده شده رو نمیخوام میخواهم بدانم ایدال اسلام چیست و کدام به تقوی نزدیک تر است؟(با توجه به احادیث ذکر شده در پست اول و لینکهایی که گذاشتم.)

    ویرایش توسط hoorshid : ۱۳۹۲/۰۵/۱۸ در ساعت ۱۱:۰۶
    ما دلخوش به سلامی هستیم که پاسخ ان واجب است!السلام علیک یا ابا صالح المهدی!
    یا رب!
    ما رو عامل تعجیل ظهور موعودت قرار بده!
    کمک کن تسکین غم هایش باشیم!
    و خنده ی روی لبهاش!
    نه (پناه بر تو!) اشک گوشه ی چشم هاش!


  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود