صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سوالاتي در ارتباط با عالم ذر و پيمان روز الست

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    5
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25

    سوالاتي در ارتباط با عالم ذر و پيمان روز الست




    سلام

    جایی خواندم در عالم ذر ما قیافه ها و پدر و مادر و شرایط زندگیمان را خودمان انتخاب می کنیم. از دوستان و کارشناسان می خواهم که اگر در این رابطه اطلاعاتی دارند لطف کنند (البته اگر با ذکر منبع باشد جدا ممنون می شوم).
    با تشکر از همگی

  2. صلوات ها 15


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    بسم الله الرحمن الرحیم

    منابع مختلف نظریه ای را برایتان قرار می دهم خودتان قضاوت بفرمایید

    http://www.hawzah.net/hawzah/Magazin...=3853&id=29729

    http://www.tebyan.net/religion_thoug.../8/120049.html

    http://manvkhoda.mihanblog.com/post/84

    http://www.shiabloggers.ir/forum/index.php?topic=3545.0
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    5
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25



    با سلام
    از آقا عبدلله برای جوابشان تشکر می کنم .مطالبتان را خواندم ولی هیچ کدام حتی اشاره ای به سوال من نداشت. اگر چه اطلاعات جالبی در مورد عالم ذر (به طور کلی) بود می خواستم بدانم فقط سوال در مورد خداوندگاری خدا از بندگان پرسیده شده یا چیزهای دیگری چون شیوه ی زندگی ، قیافه ، محل زندگی و ... هم بوده است.
    سپاس بسیار

  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    سلام

    انچه شما فرمودید به دلیل عدم سندیت علمی و دینی بحثی درباره اش ننمودم
    متاسفانه این نظریه که فرمودید نظریه ای باطل و انحرافی است که چند وقت است باب شده
    درباره مضرات و آفات این نظریه مطالبی عرض خواهم نمود
    اما به اجمال خودتان قضاوت کنید و لو اینکه بنده در یک عالمی قبل از این عالم حیاتی دیگر داشته و در انجا خود را رقم زده دیگر حیات این عالمم مطلقا بی معنا و مطلقا خالی از اختیار خواهد بود


    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  9. صلوات ها 7


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط نسیم2 نمایش پست ها
    سلام

    جایی خواندم در عالم ذر ما قیافه ها و پدر و مادر و شرایط زندگیمان را خودمان انتخاب می کنیم. از دوستان و کارشناسان می خواهم که اگر در این رابطه اطلاعاتی دارند لطف کنند (البته اگر با ذکر منبع باشد جدا ممنون می شوم).
    با تشکر از همگی
    سلام

    http://www.askquran.ir/showthread.php?t=10004
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    قرآن مي فرمايد: "و إذ أخذ ربك من بني آدم من ظهورهم وأشهدهم علي أنفسهم ألستُ بربكم قالوا بلي شهدنا أن تقولوا يوم القيامة إنّا كنّا عن هذا غافلين؛ به خاطر بياور زماني را كه پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذرية آن ها را بر گرفت و آن ها را گواه بر خويشتن ساخت (و فرمود:)آيا من پروردگار شما نيستم. گفتند: آري، گواهي مي دهيم. (چرا چنين كرد؟) براي اين كه در روز رستاخيز نگوييد ما از غافلان بوديم".1
    امام علي(ع) در مورد علت بعث انبيا مي فرمايد: "زماني كه بيشتر خلق خدا آن پيماني را كه پروردگار با آن ها بسته بود عوض كردند و از آن تخلف نمودند، و به حق خدا جاهل شدند و ... پس خدا ميان مردم پيامبراني فرستاد".2
    حضرت در اين سخن تصريح كرده اند كه خداوند با بشر عهد و پيماني بسته است.

    1 اعراف (7) آية 172.
    2 نهج البلاغه فيض الاسلام، ص24، خطبة 1.
    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۳/۰۲ در ساعت ۰۱:۲۵

  13. صلوات ها 9


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    بنابراين عالَمي وجود داشته كه در آن خدا با همة مردم عهد و پيمان بسته و مردم در آن عالَم به معرفت و توحيد خدا اقرار كرده، ولي بعد اين را فراموش نموده اند كه از اين عالَم به عالَم ذر، تعبير شده است.
    اما اين كه عالم ذر چه عالمي است، نظريه هاي مختلف وجود دارد كه روشن ترين آن ها اين است:
    منظور از اين عالَم و اين پيمان، همان عالَم استعدادها و پيمان فطرت و تكوين و آفرينش است. به اين ترتيب كه به هنگام خروج فرزندان آدم به صورت نطفه از صلب پدران به رحِم مادران كه در آن هنگام ذراتي بيش نيستند، خداوند استعداد و آمادگي براي حقيقت توحيد به آن ها داده است؛ هم در نهاد و فطرتشان اين سرّ الهي به صورت يك حسن درون ذاتي به وديعه گذارده شده است و هم در عقل و خِردشان به صورت يك حقيقت خود آگاه.
    بنابراين همة افراد بشر داراي روح توحيدند و سؤالي كه خدا از آن ها كرده، به زبان تكوين و آفرينش است و پاسخي كه آن ها داده اند، نيز به همين زبان است.1
    1.تفسير نمونه،‌ج 7، ص 6.
    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۳/۰۲ در ساعت ۰۱:۴۰

  15. صلوات ها 8


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    نقل قول نوشته اصلی توسط نسیم2 نمایش پست ها
    جایی خواندم در عالم ذر ما قیافه ها و پدر و مادر و شرایط زندگیمان را خودمان انتخاب می کنیم
    اگر دقت کنید این یک نظریه بسیار ظریف و زیرکانه جبری است
    در حقیقت پذیرش این نکته انسان را ناخودآگاه به سوی این فکر سوق می دهد که همه چیز از پیش برایش تعیین شده است و تلاش او بیهوده است
    نکته ای که در این نظریه زیرکانه تغییر کرده این است که در این سناریوی جدید جبری انسان خودش در آن عالم سرنوشتش را رقم زده است (( چه علی خواجه چه خواجه علی))
    در هر حال چه انسان سرنوشتش را رقم زده چه خدای یکتا --هر دو ره آوردش جبر است در این عالم
    به هر حال بسیار مراقب عرفانهای نوظهور باشید که بعضا بر دست علمای حوزوی هم گاهی بروز می کند
    دقت کنید ببینید شریعت ناب چه فرموده و همان را عمل کنید

    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  17. صلوات ها 6


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه کتاب
    نوشته
    125
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    432

    چه جبری؟




    نقل قول نوشته اصلی توسط **عبدالله** نمایش پست ها


    اگر دقت کنید این یک نظریه بسیار ظریف و زیرکانه جبری است
    در حقیقت پذیرش این نکته انسان را ناخودآگاه به سوی این فکر سوق می دهد که همه چیز از پیش برایش تعیین شده است و تلاش او بیهوده است
    نکته ای که در این نظریه زیرکانه تغییر کرده این است که در این سناریوی جدید جبری انسان خودش در آن عالم سرنوشتش را رقم زده است (( چه علی خواجه چه خواجه علی))
    در هر حال چه انسان سرنوشتش را رقم زده چه خدای یکتا --هر دو ره آوردش جبر است در این عالم
    به هر حال بسیار مراقب عرفانهای نوظهور باشید که بعضا بر دست علمای حوزوی هم گاهی بروز می کند
    دقت کنید ببینید شریعت ناب چه فرموده و همان را عمل کنید
    برادر عزیز همانطور که گفتید چون اطلاعی ندارید ای کاش وارد نمی شدید. این مهملات چیه که به هم می بافی.
    درباره حقیقت عالم ذر خلاصه مطلب همان است که عالم ذر عالم ارواح است و از مسلمات است که ارواح قبل ابدان آفریده شده است و خداوند در آن نشئه از بندگانش عهد گرفته که جز خدا را نپرستند از این عالم به عالم فطرت هم یاد می شود.هر چند جزئیاتاین عالم در اختیار ما نیست و متون دینی هم در این مورد چنان رسا نیستند اما یادآوری این نکته هم خالی از لطف نیست جبری هم در انجا در کار نبوده بلکه انسان در کمال اختیار راه خودش را انتخاب کرده است.

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه کتاب
    نوشته
    125
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    432



    به نظرم بهترین منبع تفسیر المیزان ذیل ایه قالو بلی و کتاب فطرت آیت الله جوادی است که این استاد و شاگرد هر چند در این باب اختلاف نظر دارند ولی به درستی مطلب را ادا کرده و تبیین کرده اند. که به مرور و در جواب سوالات به انها اشاره می کنیم

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 4

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود