صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اهل سنت ,آیا این دلیل محکمی نیست؟!!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521

    پرسش اهل سنت ,آیا این دلیل محکمی نیست؟!!




    با سلام

    سوالی داشتم از دوستان اهل سنت !!
    که به چه دلیل پیامبر (ص) بجز علی (ع) حاضر نشد با کسی پیوند برداری ببندد ؟

    آیا این باز یکی از دلایل روشن بر افضلیت علی (ع) نیست؟نسبت به خلفای دیگر؟
    در اینجا منابع آمده این حدیث را در کتب اهل سنت برسی میکنیم !!
    باشد که هدایت شوید

    1-رسول خدا " ص " ميان اصحابش پيمان برادرى افكند، به اين ترتيب كه: ابا بكر را با عمر، و فلان را با فلان، برادر خواند.
    پس على " رضى الله عنه " نزد او آمده گفت:
    آخيت بين اصحابك و لم تواخ بينى و بين احد:
    " شما كه بين يارانت پيمان برادرى افكندى ميان من و هيچكس برادرى بر قرار نكردى "؟
    پيغمبر صلى الله عليه و آله فرمود:
    انت اخى فى الدنيا و الاخره؟
    " توئى برادر من در دنيا و آخرت ".
    سند اين حديث مى رسد به:
    امير المومنين على، عمر بن الخطاب، انس بن مالك، زيد بن ابى اوفى، ابن عباس مخدوج بن زيد، جابر بن عبد الله، ابى ذر غفارى، عامر بن ربيعه، عبد الهل بن عمر ابى امامه، زيد بن ارقم، سعيد بن مسيب.
    مراجعه كنيد ترمذى 2ر213، مصابيح بغوى 2ر199، مستدرك حاكم 3ر14 الاستيعاب 2ر 460 كه در آنجا حديث برادرى را يكى از آثار محقق شمرده است و نيز " تيسير الوصول " 3ر271، مشكاه المصابيح حاشيه مرقاه 5ر569، رياض النضره 2ر 167.

    صاحب رياض النضره در صفحه 212 كتابش چنين گويد:
    " بزرگتر دليل عظمت مقام على نزد رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم رفتار پيغمبر در مورد برادرى با اوست هنگامى كه پيغمبر شروع كرد، هر كدام از اصحابش را با هم پايه و هم شكلش به پيوندد تا جائيكه بين ابو بكر و عمر پيوند برادرى بر قرار كرد، على را براى خودش ذخيره گذارد، و او را به خود اختصاص داد، آيا هيچ افتخار و فضيلتى مى تواند با اين فضيلت هم پايه گردد؟! "
    و در تذكره از ترمذى نقل كرده كه او صحت حديث را تصديق كرده است كفايه الكنجى 82 و او گفته است اين حديث، حسن، عالى و صحيح است و اگر بخواهيد مقام تقرب على رانسبت بهه رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم بدانيد.. تا آخر آنچه از رياض النضره نقل شد.
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۲/۱۵ در ساعت ۰۲:۵۸
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  2. صلوات ها 13


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    و نيز سيره النبويه ابن سيد الناس 1ر203- 200 و در اينجا تصريح شده كه: اين برادرى قبل از هجرت بوده است سپس گويد:
    ابن اسحاق گفته است: رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم ميان اصحابش از مهاجر و انصار پيمان برادرى افكند و گفت: هر دو نفر با هم در راه خدا، برادر شويد.
    آنگاه دست على بن ابى طالب را گرفت و گفت: هذا اخى بدين ترتيب على و پيغمبر خدا، دو برادر شدند ".
    و نيز تاريخ ابن كثير 7 ر 335، اسنى المطالب جزرى 9، مطالب السئوال 18 در اينجا گويد: پس پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلك پيمان برادرى ميان هر دو نفر آنها انداخت تا بيارى همديگر و همكارى نسبت به هم ترغيب شوند و هر كدام را برادر كسى قرار داد كه درجه اش در شكل و اندازه به او نزديك تر بود.
    صواعق 75 و 73، تاريخ الخلفا 114، الاصابه 2ر507، المواقف 3ر276، شرح المواهب 1ر373، طبقات شعرانى 2ر55، تاريخ القرمانى در حاشيه كامل 1ر216، السيره الحلبيه 1ر101 و 23 و حاشيه آن السيره النبويه از زينى دحلان 1ر325، كفايه الشنقيطى 34، الامام على بن ابى طالب از استاد محمد رضا 21، الامام على بن ابى طالب از استاد عبد الفتاح عبد المقصود:



    عبد الفتاح گويد 73: " اگر ابو بكر نسبت به پيغمبر وزير صادقش بود، همانا على، سايه پيوسته اى براى او بود كه هيچگاه از او فاصله نگرفت مگر وقتيكه محمد او را مى فرستاد تا دشمنانش را ديده بانى كند و مردانش را پيشاهنگ باشد، حتى در آغاز امر كه رسول خدا شروع كرد، دولت جديد خود را تشكيل دهد و ميان مهاجر و انصار مدينه رابطه برادرى بر قرار سازد، فراموش نكرد كه برادرى خود را تنها به على اختصاص دهد نه ديگران.

    ميان اصحابش كه با او از خارج مدينه آمده بودند و يارانى كه از اهل مدينه بودند و مهمانان خود را با دل و جان پذيرائى مى كردند برادرى بر قرار كرد و على را به عنوان برادر دينى خود برگزيد. از طرح برادرى خود با ابو بكر، عمر، حمزه، شير خدا و شير پيغمبرش دريغ كرد ولى براى اين برادرى معنوى غير از برادرى هم خونى، جوانى را كه تربيت شده دامنش بود انتخاب كرد و او را بر هر دوستى، دور، يا نزديك، مقدم داشت ".
    در عين حال اين ماخذ همه اتفاق دارند كه پيغمبر " ص " بين ابو بكر و عمر پيمان اخوت بر قرار ساخت و هيچ گونه اثرى از آثار پندار ابن حزم مبنى بر برادرى ابو بكر با پيغمبر در آنها ديده نمى شود.
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۲/۱۵ در ساعت ۰۲:۵۹
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  5. صلوات ها 9


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    2- زيد بن ابى اوفى گويد: وقتى پيغمبر " ص " ميان اصحابش پيمان برادرى منعقد كرد، و بين عمر و ابو بكر برادرى بر قرار ساخت، " تا آنجا گويد "على گفت:
    " وقتى ديدم جز من با يارانت كردى آنچه را كردى، روحم مى خواست پرواز كند و پشتم بشكند، اگر اين امر، از خشمى است كه بر من گرفته اى، حق عتاب و بزرگى از كن تست " پيغمبر و ص " فرمود:
    و الذى بعثنى بالحق ما اخرتك الا لنفسى، و انت منى بمنزله هارون من موسى، غير انه لا نبى بعدى و انت اخى و وارثى: " سوگند به خدائى كه مرا به حق مبعوث گردانيد، من كار برادرى تورا تاخير نينداختم مگربه خاطر خودم.
    تو نسبت به من يا على مانند هارونى نسبت به موسى جز اينكه بعد از مكن پيغمبرى نخواهد بود و تو برادر و وارث منى ".
    على پرسيد يا رسول الله من از شما چه چيز را به ارث مى برم؟

    پيغمبر فرمود: آنچه انبياى قبل از من، ارث گذاشته اند.
    على گفت انبياى پيش از تو چه ارث نهادند؟
    فرمود كتاب خدا و سنت پيغمبرشان را.

    و تو و فاطمه دخترم در كاخ من در بهشت بامن خواهيد بود و تو برادر و رفيق منى، آنگاه پيغمبر خدا " ص " اين آيه را خواند:
    اخوانا على سرر متقابلين.
    اين متن حديث را در مناقب احمد حنبل، الرياض النضره 2ر209، تاريخ ابن عساكر 6ر201، تذكره السبط 14 با اعتراف به صحتش و اينكه راويانش همه مورد وثوقند، كنز العمال 6ر390، كفايه الشنقيطى 44 و 35، مى يابيد.



    ادامه دارد...........!!
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  7. صلوات ها 9


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    3- جابر بن عبد الله و سعيد بن مسيب گويند: رسول خدا " ص " ميان اصحابش پيمان برادرى بست، ابو بكر و عمر و على باقى ماندند پيغمبر ابو بكر و عمر را برادر ساخت و على را فرمود:
    انت اخى و انا اخوك فان ناكرك احد فقل انا عبد الله و اخو رسول الله لا يدعيها بعدك الا كذاب:
    " تو برادر منى و من برادر تو، اگر كسى منكرت شد، بگو من بنده خدا و برادر رسول اويم و اگر اين برادرى را جز تو هر كس ادعا كند كذاب است ".
    اين روايت در مناقب احمد، تاريخ ابن عساكر، كفايه الكنجى 83 و 82، تذكره السبط 14 آمده است، در آنجا به صحت حديث اعتراف كرده و بر جدش كه سند آن را ضعيف پنداشته، اعتراض كرده است، المرقاه فى شرح المشكاه 569/5،

    در تعبيرامير المومنين و يعلى بن مره آمده است كه: پيغمبر فرمود: من ترا براى خودم گذاردم تو برادر منى و منهم برادر تو، هر گاه كسى با تو در مقام استدلال بر آمد بگو من بنده خدا و برادر رسول خدايم هر كس بعد از تو آنرا ادعا كند سخت دروغگو است كنز- العمال 6ر399 و 154 نقل از حافظ ابى يعلى در مسندش.

    ادامه دارد...........!!
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۲/۱۵ در ساعت ۱۲:۵۴
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  9. صلوات ها 7


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    4- محمد بن اسحاق گويد: رسول خدا ميان اصحابش از مهاجر و انصار عقد برادرى بر قرار كرد و در آنچه به ما رسيده فرمود:- و به خدا پناه مى برم چيزى را كه نگفته است بر او بندم- تاخوا فى الله اخوين هر دو نفر با هم برادر شويد. آنگاه دست على بن ابى طالب را گرفت و گفت: هذا اخى در نتيجه رسول خدا كه سيد المرسلين، امام المتقين و رسول رب العالمين است و احدى به عظمت و بزرگى مقام او در بين بندگان خدا نيست، با على بن ابى طالب رضى الله عنه برادر شدند.
    اين حديث را ابن هشام 2ر123، تاريخ ابن كثير 3ر226، سيره حلبيه 2ر101 الفتاوى الحديثه 42، نقل كرده اند.

    ادامه دارد...........!!
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    5- امير المومنين " ع " گويد: پيغمبر اكرم " ص " به من فرمود:
    تو برادر، همراه و رفيق منى در بهشت.
    مدرك اين حديث تاريخ خطيب 12ر268، و كنز العمال 402/6 است.

    ادامه دارد...........!!
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    6- امير المومنين " ع " فرمود:رسول خدا بين عمر و ابا بكر و بين حمزه بن عبد المطلب و بين زيد بن حارثه و... و بين من و خودش، پيمان برادرى افكند.
    اين حديث را خليعى، در الخليعات، و سعيد بن منصور، در سنن خود بنقل كنز العمال 6ر396 نقل كرده اند.
    7- ابن عباس در ضمن حديثى آورده: پيغمبر و ص " به على رضى الله عنه: فرمود: انت اخى و صاحبى: تو، با من برادر و رفيقى.
    مسند احمد 1ر230، استيعاب 2ر460، امتاع مقريزى 340 كنز العمال 6ر391 8-

    8-اسماء بنت عميس گويد:
    شنيدم پيغمبر " ص " مى گفت: " بار خدايا من انچه را برادرم موسى گفت، ميگويم: خدايا براى وزيرم از خاندانم كه برادرم على باشد قرار داده، پشتم را به او محكم ساز و او را در كارهايم شريك كن تا هر دو ترا بسيار تسبيح گوئيم و يادت را بسيار متذكر شويم، اين توئى كه بحال و كار ما روشنى ".

    مناقب احمد بن حنبل، رياض النضره 2ر 163.
    ادامه دارد...........!!
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۲/۱۵ در ساعت ۲۱:۱۶
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    9- ابن عباس در حديث محاجه خود با مرد شامى كه حديث پر فائده و طولانى است در قسمتى از آن گويد: و پيغمبر به ام سلمه فرمود: آيا تو او را مى شناسى؟ گفت: بلى او على بن ابى طالب است، پيغمبر فرمود: بلى اين على است كه گوشت او به گوشت من و خونش به خون من پيوسته و نسبت او به من مانند نسبت هارون به موسى است با اين تفاوت كه پس از من پيغمبرى نخواهد آمد، اى ام سلمه اين على، سيدى بزرگوار است، او مايه اميد مسلمانان، امير مومنان و جايگاه سر من و علم من است، او تنها دروازده اى است كه براى رسيدن به من بايد به او پناه برد، او وصى پس از من بر خاندان من و نيكان امت من است و اوست برادرمن در دنيا و آخرت و هو اخى فى الدنيا و الاخره.
    اين حديث در المحاسن و المساوى 1ر31 آمده و حديث ام سلمه به تعبير ديگر در 2ر285 اين كتاب با ماخذش گذشت.



    10- در حديث آغاز دعوت اسلام، سخن پيغمبر " ص " به على " ع " را بيان كرديم كه فرمود:
    انت اخى و وصيى و خليفتى من بعدى
    مراجعه كنيد به 2ر285- 279 متن همين كتاب



    ادامه دارد...........!!
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    11- از طريق طبرى سخن پيغمبر " ص " را در روز غدير خم نقل كرديم كه فرمود " اى مردم همانا على بن ابى طالب برادر، وصى و خليفه من است " و گفتار او كه فرمود: " اى گروه مردم، اين برادر من، وصى من، حافظ علوم من و جانشين من بر كسانيست كه بمن ايمان آورده باشند " ج 88 2 ترجمه همين كتاب.
    و از سخن نويرى كه در 2ر205 همين كتاب بدان اشارت رفت معلوم ميشود: موضوع برادرى پيغمبر " ص " با على در روز غدير در اعصار پيشين معروف بوده است 223.



    12- جابر بن عبد الله انصارى گويد پيغمبر " ص ": فرمود:
    مكتوب على باب الجنه: لا اله الا الله، محمد رسول الله على اخو رسول الله قبل ان تخلق السماوات و الارض بالفى عام.
    از دو هزار سال قبل از خلقت آسمانها و زمين بر در بهشت نوشته شده: خدائى جز الله نيست، محمد رسول خدا و على برادر رسول خدا است.
    مناقب احمد، تاريخ خطيب 7ر387، رياض النضره 2ر168، تذكره السبط 14، مجمع الزوائد 9ر111، مناقب خوارزمى 87، شمس الاخبار 35 نقل از مناقب الفقيه ابن المغازلى، كنز العمال 6ر399 از ابن عساكر، فيض القدير 4ر355، كفايه الشنقيطى 34، مصباح الظلام 2ر56 نقل از طرانى.

    ادامه دارد...........!!
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    13- امير المومنين عليه السلام فرمايد: پيغمبر مرا صدا زد من در پناه ديوارى آرميده بودم با پاى مباركش بمن اشاره كرده فرمود: برخيز، بخدا سوگند من ترا راضى مى كنم، تو برادر م و پدر فرزندان منى كه بر طبق سنت من مى جنگى.
    مناقب احمد، رياض النضره 2ر167، الصواعق 75، كنز، العمال 6ر404 كفايه الشنقيطى 24.



    14- مخدوج بن زيد ذهلى گويد: پيغمبر " ص " به على فرمود: " آيا نمى دانى يا على اول كسى كه روز قيامت سوى من فرا خوانده مى شود.. آنگاه منادى از تحت عرش ندا مى دهد:
    نعم الاب ابوك اراهيم، و نعم الاخ اخوك على.
    چه خوب پدرى است، پدرت ابراهيم و چه خوب برادرى برادرت على: مناقب احمد، مناقب فقيه ابن مغازلى، رياض النضره 2ر201، مناقب خوارزمى 238 و 234 و 83، شمس الاخبار 32، تذكره السبط 13، سبط ابن جوزى در اين كتاب در اين كتاب به كسى كه آنرا ضعيف پنداشته و ايراد مى گرفته كه در طريق حافظ دارقطنى، ميسره، و حكم واقع شده اند گويد: حديثى را كه احمد روايت كرده ميسره و حكم در آن وجود ندارد و احمد پيشوائى است كه چون عالم زمان، و مبرز در نقل و برنده مسابقه اين ميدان است بايد بى دليل از او پيروى كرد.

    ادامه دارد...........!!

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود