صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا متن نامه های حضرت محمد به سران کشورها با قرآن هماهنگی دارد ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519

    آیا متن نامه های حضرت محمد به سران کشورها با قرآن هماهنگی دارد ؟




    بنام جهاندار

    با درود بر راستپذیران ارجمند


    می دانیم که نامه هایی منسوب به محمد وجود دارد که برای سران کشورهای دیگر و دعوت آنها به اسلام

    نوشته شده است


    بزودی من متن آنها را می آورم و سپس با ارائه دلیلها یی تضاد آنها را با آیات قرآن نشان می دهم

    که دست کم این شبه بوجود آید که متن این نامه ها ساختگی بوده و نوشته ی خود محمد نیست

    بلکه افراد ی با حمیت جاهلی آنها را بعدا ساخته اند

    یا اینکه واقعا نوشته ی خود محمد هستند پس در این صورت ...........

    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۰۲/۱۲ در ساعت ۱۰:۳۳

  2. صلوات


  3.  

  4. #2
    آشنای قریب آنلاین نیست. همکار سابق افتخاری انجمن کلام و عقاید

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    عقایدو تاریخ و فرق و مذاهب و مباحث پیرامون خانواده
    نوشته
    387
    حضور
    46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    2634



    غلام علی نوری
    اینکه از یک شاخه به شاخه دیگری بپری و تنها شبهه کنی این نشان از ضعف توست و نشان از باطل بودن مسلک توست
    شما تو تاپیک زیر شبهه انداختی سپس پیدات نشد
    بعداز یه مدت اومدی یه تاپیک دیگه زدی؟ اگه می خواهی مثل بقیه دوستان اسک دینی حقیقت رو جستجو کنی از این تاپیک به تاپیک دیگه نپر و همین جا یا جوابگو باش یا معترف به اشتباهت
    البته هر انسان عاقلی می فهمد که کسی که بحثی را آغاز می کند و آن را به اتمام نمی رساند در بحث شکست خورده و نتوانسته اعتقادش را به دیگران القا کند
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=11605&page=4

    بخشی از نامه امیر المومنین علیه السلام به مالک اشتر:
    ای مالک
    اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی،
    فردا به آن چشم نگاهش نکن،
    شاید سحر توبه کرده باشد
    و تو ندانی..........
    و تو ندانی......
    و تو ندانی...
    و تو ندانی

  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط آشنای قریب نمایش پست ها
    اینکه از یک شاخه به شاخه دیگری بپری و تنها شبهه کنی این نشان از ضعف توست و نشان از باطل بودن مسلک توست
    شما تو تاپیک زیر شبهه انداختی سپس پیدات نشد
    بعداز یه مدت اومدی یه تاپیک دیگه زدی؟ اگه می خواهی مثل بقیه دوستان اسک دینی حقیقت رو جستجو کنی از این تاپیک به تاپیک دیگه نپر و همین جا یا جوابگو باش یا معترف به اشتباهت
    البته هر انسان عاقلی می فهمد که کسی که بحثی را آغاز می کند و آن را به اتمام نمی رساند در بحث شکست خورده و نتوانسته اعتقادش را به دیگران القا کند

    اولا یاد بگیر مودب باشی که مؤدب بودن نشانه ی شخصیت است

    دوم

    اگر می بینی که نوشته های شماها را پیگیری نمی کنم علتش اینه که حرف درستی برای گفتن ندارین همه اش استدلالات تکراری و فرسوده ای که نخ نما شده اند و آنقدر آنها را از شما دیده ام که دیگر انگیزه ای برای شنیدن حرفای مکرر اندر مکرر شما ندارم

    شما ها سالهاست و بلکه قرنهاست فقط دور دایره ی تنگ عقاید بسته ی خودتون می چرخید و حرف تازه ای برای گفتن ندارید
    حرفایی که شما به عنوان جواب تحویل می دهید من سالها پیش هم شنیده ام و جالب این است که هیچگاه راه تازه ای برای قانع ساختن مخاطب پیدا نکرده اید



    در ضمن به جای آینه شکستن خود بشکنید که آینه شکستن خطاست و مسیر این تاپیک را منحرف نکنید

    اگر سخنی خرد مدار در این مورد داری بیار اگر نه خاموشی برای شما زیبنده تر است

    خوب من منتظرم که نظرت را در مورد این تاپیک بگویی


  7. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست ها
    شما ها سالهاست و بلکه قرنهاست فقط دور دایره ی تنگ عقاید بسته ی خودتون می چرخید و حرف تازه ای برای گفتن ندارید حرفایی که شما به عنوان جواب تحویل می دهید من سالها پیش هم شنیده ام و جالب این است که هیچگاه راه تازه ای برای قانع ساختن مخاطب پیدا نکرده ای
    سلام

    برای راه را پیمودن

    گوشی شنوا دیدی بینا و سخنی گویا می خواهد که اگر داشتید جواب های کهن را

    جوابی نو می دادید

    نه انکه بحث را رها کرده و خود را به خواب بزنید

    این را بدانید ما وظیفه ای جز تذکر نداریم

    و هدایت به دست خدا است

    بله

    خود شکن اینه شکستن خطا است

    ویرایش توسط رستگاران : ۱۳۹۰/۰۲/۱۲ در ساعت ۱۲:۴۰
    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  8. صلوات ها 4


  9. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519

    محمد اصلا نامه ای ننوشته است !!!!!




    نخست ببینیم که واقعا آیا داستان فرستادن چنین نامه هایی راست است ؟؟

    می گویند بن مایه و سند نامه های محمد در تاریخ طبری است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    اما آیا آقای طبری دروغ و و مصلحتی در کارش نبوده است ؟؟؟؟؟؟

    طبری در تاريخ خود اين روايت ها را به ابن اسحاق٬ نخستین «سيره نويس» زندگی محمد نسبت داده است٬ با توجه به متون بسيار قديمی اين سيره که اکنون در دست ما است (ولی طبری تنها نسخه رونوشت برداری دستکاری شده ای از آنرا که امروزه بدان نيز دسترسی داریم در اختیار داشته است) ميتوان تاکيد کرد که ابن اسحاق در سيره خود مطلقا سخنی از این نامه های ارسالی پيامبر به سران کشور های خارجی بمیان نیاورده است. اشاره کوتاهی هم که ابن هشام در سيره خود در اين باره ميکند از جانب خود او است و نه اینکه مانند بقيه کتاب از ابن اسحاق گرفته شده باشد. اضافه بر آن فصلی که اين اشاره در ان آمده فصلی است که نويسنده پس از پايان کتابت اثر خود به آخر ان افزوده است و در متن اصلی کتاب وجود نداشته است. اين سکوت کامل ابن اسحاق دليل بر اين است که يا در زمان تدوین اين کتاب چنین موضوعی اصولا مطرح نبوده٬ يا اصالت آن قويا مورد تردید بوده است.


    « بعضی از خاورشناسان موضوع ارسال نامه های پیغمبر را به پادشاهان و زمامداران عصر با دیده تردید نگریسته اند و اصالت ارسال چنین نامه هایی را منکرند، بدین دلیل که در مدارک و اسناد تاریخی هیچیک از این کشورها اثری از هیچکدام از نامه ها وجود ندارد. » (تاریخ سیاسی اسلام، ترجمه فارسی، ص ۱۷۵).

    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۰۲/۱۲ در ساعت ۱۳:۰۸

  10. صلوات


  11. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,902
    حضور
    84 روز 14 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40515



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست ها
    نخست ببینیم که واقعا آیا داستان فرستادن چنین نامه هایی راست است ؟؟

    می گویند بن مایه و سند نامه های محمد در تاریخ طبری است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    اما آیا آقای طبری دروغ و و مصلحتی در کارش نبوده است ؟؟؟؟؟؟

    طبری در تاريخ خود اين روايت ها را به ابن اسحاق٬ نخستین «سيره نويس» زندگی محمد نسبت داده است٬ با توجه به متون بسيار قديمی اين سيره که اکنون در دست ما است (ولی طبری تنها نسخه رونوشت برداری دستکاری شده ای از آنرا که امروزه بدان نيز دسترسی داریم در اختیار داشته است) ميتوان تاکيد کرد که ابن اسحاق در سيره خود مطلقا سخنی از این نامه های ارسالی پيامبر به سران کشور های خارجی بمیان نیاورده است. اشاره کوتاهی هم که ابن هشام در سيره خود در اين باره ميکند از جانب خود او است و نه اینکه مانند بقيه کتاب از ابن اسحاق گرفته شده باشد. اضافه بر آن فصلی که اين اشاره در ان آمده فصلی است که نويسنده پس از پايان کتابت اثر خود به آخر ان افزوده است و در متن اصلی کتاب وجود نداشته است. اين سکوت کامل ابن اسحاق دليل بر اين است که يا در زمان تدوین اين کتاب چنین موضوعی اصولا مطرح نبوده٬ يا اصالت آن قويا مورد تردید بوده است.


    « بعضی از خاورشناسان موضوع ارسال نامه های پیغمبر را به پادشاهان و زمامداران عصر با دیده تردید نگریسته اند و اصالت ارسال چنین نامه هایی را منکرند، بدین دلیل که در مدارک و اسناد تاریخی هیچیک از این کشورها اثری از هیچکدام از نامه ها وجود ندارد. » (تاریخ سیاسی اسلام، ترجمه فارسی، ص ۱۷۵).

    با سلام
    جناب نوری که نه از تاریخ میدانید و نه از منابع و نه بوی از علم بردید !!؟
    جواب تمامی مغلطه های شما را در مقاله زیر ذکر میکنیم !!
    تا باری دیگر جواب قلم فرسائی مغرضان داده شود


    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  12. صلوات ها 4


  13. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,902
    حضور
    84 روز 14 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40515



    با سلام
    ارسال نامه‌ها و پیام‌ها در عصر رسالت پیامبر اعظم ( ص ) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است . در اهمیت این موضوع همین بس که محققین و دانشمندان کتاب‌های مستقلی درباره آن نگاشته‌‌اند .
    گرچه برخی از نویسندگان از کنار این مهم بی‌تفاوت گذشته‌اند یا به طور سطحی و گذرا در این موضوع نکاتی را یادآور گشته‌اند ، این رویداد از جمله اقدامات حماسی و شگفت‌آور پیامبر اعظم ( ص ) است که هر انسان اندیشمندی آن را تحسین می‌کند و الگوی رفتاری خویش قرار می‌دهد1 اهمیت نامه‌های پیامبر ( ص ) وقتی آشکارتر می‌شود که به ژرفای بازتاب و تأثیر شگفت آنها در ابعاد گوناگون توجه بسزایی شود .
    در این مقاله سعی آن است که :
    1 . اذهان را به اصل بنیادین رسالت جهان شمول اسلام بیشتر سوق دهد و خوانندگان گرامی را با متن نامه‌های پیامبر اعظم ( ص ) و جایگاه آسمانی آنها ، مأنوس تر گرداند .



    2 . در این زمینه ، به معرفی سفیران فداکار و حاملان ایثارگر نامه‌ها بپردازد که برخی با مخاطرات مختلف رو به رو شدند و جان خویش را فدا نمودند طوبی لهم و حسن مآب2 )



    3 . نقش نامه‌های پیامبر اعظم ( ص ) را در صدر اسلام و گذرگاه تاریخ تحلیل و بررسی کند تا انکار حقایقی که برخی خاورشناسان بدان مبادرت ورزیده‌اند ، مردود گردد ؛ زیرا آنان از روی ظلم و غرور و در حالتی که بدان حقایق یقین داشته‌اند ، برای تشتّت اذهان به انکار آنها پرداخته‌اند3



    4 . اینکه نباید بازتاب دائمی و نقش درخشان این مکتوبات را در عرصۀ فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی تاریخ اسلام و اعصار پس از آن فراموش کرد ؛ زیرا از اهمیت بی‌بدیل پیام‌ها و محتوای نامه‌های پیامبر اعظم ( ص ) غفلت می‌شود4
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  14. صلوات ها 4


  15. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,902
    حضور
    84 روز 14 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40515



    عصر ابلاغ رسالت
    پیمان « صلح حدیبیه » نوعی آرامش نسبی برای جامعۀ اسلامی به همراه داشت ؛ از این رو ، پیامبر اسلام ابلاغ رسالت جهانی خویش را آغاز نمود .
    طبیعی است که اگر تهاجم‌های ناجوانمردانۀ عرب نبود ، خیلی زودتر از این پیامبر اعظم ( ص ) به دعوت زمامداران ، رؤسا و رهبران مذهبی می‌پرداخت ولی موضع‌گیری‌های سرسخت قریش و سایر احزاب عرب ، این فرصت را از او سلب کرد و آن حضرت ناچار بود قسمت مهمّی از اوقات شریف خویش را به دفاع از کیان اسلام اختصاص دهد .
    به هر حال ، روزی که پیامبر اعظم ( ص ) از حملات قریش مطمئن گردید ، بی‌درنگ ندای خود را به گوش جهانیان رسانید . نامه‌های آن حضرت به سران و زمامداران به حدود 68 عدد می‌رسد که بررسی آنها بیانگر این واقعیت است که برخلاف تهمت‌های ناروای برخی خاورشناسان ، زبان اسلام ، زبان اندیشه آزاد و استدلال بوده است ، نه زبان شمشیر و زور .5
    در عصری که این پیام‌ها به جهانیان ابلاغ می‌شد ، جهان بین دو امپراتوری بزرگ ایران و روم تقسیم شده و میان آنها از عصر هخامنشیان نبرد و ستیز ریشه گرفته بود و این دشمنی تا عهد ساسانیان ادامه داشت .
    خاور زمین تحت سیطره امپراتوری ایران بود که سرزمین عراق و یمن و بخشی از آسیای صغیر ، از اقمار ایران به شمار می‌رفت .
    دولت روم نیز در آن روز به دو بلوک شرقی و غربی تقسیم گشته بود ؛ زیرا در سال 395 م . امپراتور روم6 کشور خود را میان دو پسرش تقسیم کرد و دو کشور روم شرقی و غربی را به وجود آورد که روم غربی در سال 476 م .
    به دست وحشیان و بربرهای شمالی اروپا منقرض گردید ، ولی روم شرقی ـ که مرکزش قسطنطنیه بود و شامات و مصر را نیز در اختیار داشت ـ در عصر ظهور اسلام ، سردمدار سیاست جهانی محسوب می‌شد .
    سرزمین عربستان نیز میان این دو قطب محصور بود و از آنجا که اراضی حاصل خیز و منابع طبیعی دیگری در ظاهر نداشت7 و مردم آن چادرنشین و متفرّق بودند ، هیچ امپراتوری از خود رغبت نشان نمی‌داد که به تسخیر آن بپردازد و هرگز هم تصور نمی‌رفت که ملتی دور از تمدن بر اثر قدرت ایمان ، به امپراتوری آنان خاتمه دهند و اگر از این اقتدار و کانون نور آگاهی می‌یافتند ، از همان آغاز آن را خاموش می‌کردند و در هم می‌شکستند .8
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  16. صلوات ها 6


  17. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,902
    حضور
    84 روز 14 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40515



    رسالت جهانی اسلام



    قبل از پرداختن به بررسی نامه‌های پیامبر اعظم ( ص ) پاسخ به سؤالی که از سوی برخی خاورشناسان مطرح گردیده ، لازم است و آن اینکه : آیا رسالت آن حضرت ، جهانی بوده و آیا اسلام برای همه نژادها و ملیت‌ها آمده و یا ویژه اعراب و کشور عربستان است ؟
    برخی اظهار نموده‌اند که رسالت پیامبر اعظم ( ص ) جهانی نبوده است و در این زمینه ، به آیاتی از قرآن کریم استشهاد نموده‌اند ؛ نظیر : ( و أنذر عشیرتک الأقربین ...)9 و ( لتنذر امّ القری و من حولها10
    در پاسخ باید گفت :
    اولاً ، آیات فراوانی وجود دارد که بیانگر جهانی بودن رسالت پیامبر اسلام ( ص ) است ؛ نظیر : ( و ما أرسلناک الاّ رحمةً للعالمین11 ( ما أرسلناک الاّ کافّةً للنّاس بشیراً و نذیراً12 و ( قل یا أهل الکتاب تعالوا الی کلمةٍ سواءٍ بیننا و بینکم13
    ثانیاً ، اگر می‌بینیم در جایی به پیامبر اعظم ( ص ) خطاب شده که مثلاً اقارب و خویشان خود را انذار کن ، این موضوع در مراحل آغازین رسالت بود و با جهانی بودن آیین اسلام منافاتی ندارد .14
    همچنین برخی در این زمینه چنین اظهار داشته‌اند که رسالت اسلام ، جهانی نیست و حتی خود پیامبر اعظم ( ص ) چنین ادعایی نداشت .
    به عنوان نمونه ، ویلیام مویر چنین می‌نویسد :
    « عقیده جهانی بودن اسلام بعدها به وجود آمد . خود محمد ( ص ) علی‌رغم اخبار و احادیث نبوی چنین عقیده‌ای به فکرش نرسیده بود و اگر هم رسیده بود ، مبهم و تاریک بود ؛ زیرا جهان وی همان عربستان بود و دین جدید نیز برای همان مقرّر گردیده بود .
    رسالت محمد ( ص ) از بدو بعثتش تا آخر عمر تنها متوجه اعراب بود و بس15
    مونتگمری‌وات نیز می‌نویسد :
    « روش انتقادی کنونی نشان می‌دهد که این بیان – اعزام پیک‌ها به سوی حکمرانان – قابل اعتماد نیست و احتمال دارد علت اصلی این ، علاقه مفرط مسلمانان به این نکته بوده است که محمد ( ص ) دین خود را جهانی می‌دانست و شاید برای منطقی جلوه دادن جنگ‌های خود علیه ایران و بیزانس بوده است ؛ چه این جنگ‌ها پس از دعوت آنها به اسلام صورت گرفت .»16
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  18. صلوات ها 6


  19. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,902
    حضور
    84 روز 14 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40515



    در پاسخ به این سخنان باید گفت :
    اینکه جهانی بودن اسلام برای شخص پیامبر ( ص ) مطرح نبود ، بر خلاف حقیقت است ؛ زیرا شواهد قطعی زیر نشانگر آن است که آن حضرت رسالت خود را جهانی می‌دانست :

    1 . آیاتی که در این زمینه بر آن حضرت نازل شده است و به نمونه‌هایی از آن ، اشاره رفت .



    2 . وجود نامه‌هایی که پیامبر اعظم ( ص ) به سران دول و قبایل نوشت و ارسال کرد و هم اکنون برخی از نسخه‌های اصلی آن نیز زینت بخش موزه‌های جهان است .



    3 . از همان روز اول بعثت ، آن حضرت اعلام فرموده بود که به زودی رسالت او فراگیر خواهد شد و گنج‌های قیصر و کسرا به زیر سلطۀ اسلام درخواهد آمد .



    4 . تعبیرات گوناگون دیگری نیز از آن حضرت نقل شده است که بیانگر این حقیقت است ؛ نظیر : « اُرسِلتُ الی النّاس کافّةً و بی خُتِمَ النّبیون ؛ من به سوی همۀ بشریت فرستاده شدم و به وسیله من ، رسالت انبیا خاتمه یافت17 یا نظیر : « اُرسِلتُ الی الابیض والاسود و الاحمر ؛ من به سوی همه نژادها و ملیت‌ها ، اعم از سفید و سیاه و سرخ ، فرستاده شده‌ام18
    بنابراین ، جهانی بودن رسالت حضرت ختمی مرتبت ، چیزی نیست که مسلمانان برای مشروعیت بخشیدن به کشور گشایی خویش آن را ابداع نموده باشند .19

    همچنین رسول خدا ( ص ) علاوه بر سفر شخصی خود به شامات ، برای آشنایی با تسلیحات مدرن و اهداف دیگر ، به سایر نقاط جهان نیرو اعزام می‌کرد .
    با این وصف ، چگونه گفته می‌شود که جهان وی ، همان عربستان و مخاطب او ، فقط اعراب هستند20
    نویسندگان غیر مسلمان دیگر نیز به این حقیقت اعتراف نموده‌اند ، نظیر : دولاندلن که آیین اسلام را در ردیف آیین‌های جهانی مطرح نمود ،
    در تاریخ جهانی چنین نوشته است :
    « مذهب اسلام نیز مانند مذهب بودا و مذهب مسیح ، دیانتی جهانی بود21
    جواهر لعل نهرو نیز از بلندای همّت و اعتماد به نفس پیامبر اعظم ( ص ) تجلیل نموده و چنین نگاشته است :
    حتی گفته می‌شود که این پیام به « تای تسانک » امپراتور نیز چنین رسیده است .22 لابد این پادشاهان و حکمرانان حیرت کردند که این مرد گمنام کیست که جرأت کرده است به آنها دستور صادر کند ؟

    از فرستادن همین پیام‌ها می‌توان تصوّر کرد که پیامبر چه اعتماد و اطمینان فوق العاده‌ای به خود و به رسالتش داشته است و توانست همین ایمان و اعتماد را در مردم کشورش نیز به وجود آورد و به آنها الهام بخشد ، به طوری که آن مردان بیابانگرد توانستند بدون دشواری بر نیمی از جهان معلوم آن زمان مسلط گردند . ایمان و اعتماد به نفس ، چیز بزرگی است و می‌تواند این ثمرات عالی را به وجود آورد .»23
    بدین ترتیب ، هیچ گونه شک و تردیدی در جهانی بودن رسالت پیامبر اعظم ( ص ) باقی نمی‌ماند و انکار یا تردید در این حقیقت جز از روی جهالت و یا دشمنی و لجاجت نخواهد بود .

    ادامه دارد....!!
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۲/۱۲ در ساعت ۱۴:۲۰
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  20. صلوات ها 7


صفحه 1 از 8 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود