صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بازگرداندن بكارت دختران، اختفاء روسپيگري يا اماره هدايت

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    509
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    2417

    بازگرداندن بكارت دختران، اختفاء روسپيگري يا اماره هدايت




    متأسفانه پديده بازگرداندن بكارت دختران از طريق عمل جراحي امروزه به عملي نه چندان كم در برخي كشورهاي اسلامي تبديل شده و اين مسأله موجب مورد مطالعه قرار گرفتن آن توسط علماي ديني و صدور برخي فتواها شده است.



    به گزارش شيعه آنلاين، در همين راستا اخيرا آيت الله شيخ اسحاق فياض از مراجع تقليد نجف اشرف با صدور فتوايي انجام چنين عمل جراحي براي زنان روسپي تنها با هدف بازگرداندن شرافت و نجابت وي را حلال اعلام كرده است.


    صدور چنين فتوايي موجب به وجود آمدن جنجال و اختلاف نظر ميان برخي مراجع و علما شده و برخي شكوك در مورد صحت صدور چنين فتوايي را به وجود آورد.

    در همين راستا شيخ علي ربيعي سخنگوي دفتر مرجعيت آيت الله فياض طي گفتگويي صحت صدور اين فتوا را صادر كرد و گفت: اين حكم در صورتي جايز است كه زندگي و آينده اين فرد به انجام چنين عمل جراحي بستگي داشته باشد و انجام آن موجب دوري وي از فساد و گناه شود.

    گفتني است پيش از اين شيخ علي جمعه، مفتي اعظم مصر طي فتوايي مشابه، انجام چنين عمل جراحي با هر دليلي را جايز و حلال دانسته بود كه به شدت مورد انتقاد علماي ديني عربستان سعودي قرار گرفت و آنرا عامل نشر، گسترش و افزايش فحشا دانستند.

    وي در دفاع از فتواي خود كه در سال 2007 ميلادي صادر شد گفت: دين اسلام به استرار و پوشاندن فحشا دعوت كرده است.

    از سوي ديگر شيخ حسام الدين بن موسي عفانه، استاد فقه و اصول در دانشگاه بيت المقدس فلسطين طي اظهاراتي گفت: چنين مسأله‌اي به دليل جديد بودن، حديثي يا روايتي ديني در مورد آن در كتب ديني يافت نمي‌شود و فقهاي گذشته نيز به آن نپرداخته‌اند اما بررسي هايي كه شخصا بر روي نظر برخي از علماي معاصر در اين مورد انجام دادم نشان مي‌دهد كه اين كار غيرجايز و حرام به شمار مي‌رود، به هر دليل هم كه باشد.

    حسن السفر، استاد حقوق در دانشگاه ملك عبدالعزيز عربستان نيز گفت:‌ اين كار حتي براي دختران مورد تجاوز قرار گرفته و آنانيكه بر اثر يك حادثه قرباني شده اند نيز غيرجايز است.

    در پايان گفتني است آخرين نظرسنجي انجام شده ميان 500 تن از مسلماناني كه در اروپا زندگي مي‌كنند نشان ميدهد كه بيش از 70% آنان نيز مخالف چنين كاري هستند و تنها 20% آن را تأييد مي‌كنند.

    http://www.seemorgh.com/news/default...54&conid=16252


    بازگرداندن بكارت دختران، اختفاء روسپيگري يا اماره هدايت


  2. صلوات ها 18


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه کتاب
    نوشته
    125
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    432



    از مدیر بخش فقه و احکام سایت خواهش دارم که این جواب این مسئله را از مراجع بزرگوار بپرسند و ر سایت قرار دهند.

  5. صلوات ها 16


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    5,555
    حضور
    148 روز 3 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    31823



    آیت الله خامنه ای :

    ترمیم بکارت ، بخاطر اینکه مستلزم لمس یا نگاه حرام است ، جایز نیست (1)


    پی نوشت:
    1. استفتاء از دفتر آیت الله خامنه ای در قم


  7. صلوات ها 19


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    5,555
    حضور
    148 روز 3 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    31823



    آیت الله سیستانی:

    ترمیم بکارت فی حد نفسه مانع ندارد ولی چون مستلزم لمس یا نگاه حرام است جایز نیست اما اگر بدون آن دختر در حرج شدید قرار می گیرد ، جایز است (1)


    پی نوشت:
    1.
    استفتاء از دفتر آیت الله سیستانی در قم

  9. صلوات ها 19


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    5,555
    حضور
    148 روز 3 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    31823



    آیت الله صافی گلپایگانی:

    جراحی برای ترمیم بکارت اگر موجب نظر و لمس غیر شوهر باشد ، حرام است (1)

    پی نوشت:
    1. آیت الله صافی گلپایگانی ، پاسخ کوتاه به 300 پرسش از احکام ص 72 س 214


  11. صلوات ها 16


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    5,555
    حضور
    148 روز 3 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    31823



    آیت الله مکارم شیرازی:

    ترمیم بکارت چون مستلزم لمس یا نگاه حرام است جایز نیست.
    اما اگر اشخاص مزبور واقعا ضرورتی برای این کار احساس کنند و قصد تدلیس نداشته باشند ، جراحی فوق شرعا اشکالی ندارد.(1)


    پی نوشت:
    1. آیت الله مکارم شیرازی ، اسفتائات جدید ج 3 ص 516 س 1413


  13. صلوات ها 16


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    نقد
    نوشته
    811
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3330



    ترمیم بکارت ، بخاطر اینکه مستلزم لمس یا نگاه حرام است ، جایز نیست (
    دکتر اینجور عمل ها تو ایران اکثرا خانمه




    ویرایش توسط منتقد : ۱۳۹۰/۰۲/۰۷ در ساعت ۱۴:۴۶
    حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی / دام تزوير مکن چون دگران قرآن را
    وقتی عنان و افسار عقل آزاد شود و عقل، محبوس در سه زنجیز نباشد : هوای نفس،عادت دینی و اعمال دینی- تعصب بر تفکر و يا سنت گذشتگان یا این شرط ، این عقل آزاد صاحبش را به منزل نجات می رساند
    (
    شرح نهج البلاغه(ابن ابی الحدید)ج 20 ص 343، روایت شماره ی 950)

  15. صلوات ها 16


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    5,555
    حضور
    148 روز 3 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    31823



    نقل قول نوشته اصلی توسط منتقد نمایش پست ها
    دکتر اینجور عمل ها تو ایران اکثرا خانمه

    با سلام خدمت سرکار منتقد محترم

    خانم یا آقا بودن جراح تفاوتی در حکم ایجاد نمی کند.

    موفق و پیروز باشید

  17. صلوات ها 18


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    تدریس - تألیف - تحصیل
    نوشته
    1,916
    حضور
    34 روز 17 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    12300



    نقل قول نوشته اصلی توسط سجاد نمایش پست ها
    با سلام خدمت سرکار منتقد محترم

    خانم یا آقا بودن جراح تفاوتی در حکم ایجاد نمی کند.

    موفق و پیروز باشید
    سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

    وبا اجازه از جناب استاد سجا د بزرگوار

    با توجه به این مطلب که این موضوع شایع است و در کلاسهای فقه مرتبا" مطرح شده وپاسخگویی مطلب را همانطور که در جلسات درس وبحث رایج است عرض میکنم خدمتتان .


    دلیل اینکه میان خانم وآقای جراح تفاوتی ندارد این است که این عمل اصولا"ضرورت ندارد یعنی این که جان بیمار در خطر نیست . ودر این صورت زن هم جایز نیست .....

    مطلب بسیار مهم دیگر این که اکثر قریب به اتفاق علماء این عمل را تلویحا" رد کرده اند .زیرا در این عمل ترمیمی خانم وآقای دکتر را نامحرم تلقی نموده و حتی ذکر کرده اند که به جز شوهر ! به همین دلیل هم تلویحا" آن را جایز نداسته اند . ومسئله ی ضرورت که از طرف علماء بزرگوار نیز مطرح شده ضرورت برنفس است نه ضرورت بر ظاهر عمل که تدلیس (فریب) نام دارد(اکثرا" دلیل میآورند که خوب ما در روابط قبلی مان فریب خوردیم واکنون نباید تاوان این فریب را پس بدهیم !!! ومتاسفانه این دلیل شرعی ومجوزی برای فریب افراد دیگر نیست) و ضرورت بر نفس عمل وقتی بوجود میاید که :

    اولا" خود دختر در این امر دخالت نداشته و مرتکب گناهی نشده باشد و بلکه به دلیل وقوع غیر ارادی این موضوع دچار بحران های روحی شده باشد وزندگی او مختل شده باشد

    ثانیا" آن خانم به مرحله ای از مراحل توبه و ندامت رسیده باشد که این امر برای ثبات و کمک روحی به فردی که واقعا" توبه کرده مؤثر باشد .


    .................................................. ............................. حق یارتان .................................................. ...............................
    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۹۰/۰۲/۰۸ در ساعت ۰۸:۳۶

  19. صلوات ها 21


  20. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    نقد
    نوشته
    811
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3330



    (اکثرا" دلیل میآورند که خوب ما در روابط قبلی مان فریب خوردیم واکنون نباید تاوان این فریب را پس بدهیم !!! ومتاسفانه این دلیل شرعی برای فریب افراد دیگر نیست)
    هرکس هرغلطی دلش خواست بکنه بعد بره دیگران رو گول بزنه با کسی که سالمه ازدواج کنه!؟ این که نمیشه
    کلا این مسئله حرامه فقط و فقط کسی که مورد تجاوز قرار گرفته باید ازش استفاده کنه

    ولی اینم یادتون رفت: خیلی ها این عملو انجام میدن، خیلی از انسانهای ناپاک، اونی که توبه کرده باشه میاد سراغ فتوا ،کسی که گناهکار و فریب کاره نیازی به فتوا نداره اصلا نمیپرسه که حلاله یا حرام

    اگه بخوان از این فتواها استفاده قانونی بکنند،اون وقت میشه ایراد گرفت ولی تا الان شنیدم که برای قربانیان تجاوز پزشک قانونی خیلی وقته چنین جوازی داره




    حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی / دام تزوير مکن چون دگران قرآن را
    وقتی عنان و افسار عقل آزاد شود و عقل، محبوس در سه زنجیز نباشد : هوای نفس،عادت دینی و اعمال دینی- تعصب بر تفکر و يا سنت گذشتگان یا این شرط ، این عقل آزاد صاحبش را به منزل نجات می رساند
    (
    شرح نهج البلاغه(ابن ابی الحدید)ج 20 ص 343، روایت شماره ی 950)

  21. صلوات ها 8


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود