صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا شیعیان علیرغم فرموده قرآن اولیایی غیر از خداوند دارند؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    60
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    45

    چرا شیعیان علیرغم فرموده قرآن اولیایی غیر از خداوند دارند؟




    به نام خداوند بخشنده مهربان

    متاسفانه پیروان مذهب شیعه بر خلاف سنت پیامبر و آیات قرآن و بر طبق سنت جاهلیت و بت پرستی معبودهای دیگری غیر از خدا را اولیای خود انتخاب میکنند.

    این عمل اصل شرک و بت پرستی بوده و در جای جای قرآن بر دوری از آن تاکید شده. مانند سوره فرقان آیه 25 که میفرماید:

    وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ وَمَا يَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَيَقُولُ أَأَنتُمْ أَضْلَلْتُمْ عِبَادِي هؤُلاَءِ أَمْ هُمْ ضَلُّوا السَّبِيلَ (17)
    (به خاطر بیاور) روزی را که همه آنان و معبودهایی را که غیر از خدا می پرستند جمع می کند، آنگاه به آنها می گوید: « آیا شما این بندگان مرا گمراه کردید یا خود آنان راه را گم کردند؟! »

    قَالُوا سُبْحَانَکَ مَا کَانَ يَنبَغِي لَنَا أَن نَّتَّخِذَ مِن دُونِکَ مِنْ أَوْلِيَاءَ وَلکِن مَّتَّعْتَهُمْ وَآبَاءَهُمْ حَتَّي‏ نَسُوا الذِّکْرَ وَکَانُوا قَوْمَاً بُورا (18)

    (در پاسخ) می گویند: « منزهی تو! برای ما شایسته نبود که غیر از تو اولیایی برگزینیم، ولی آنان و پدرانشان را از نعمت ها برخوردار نمودی تا اینکه (به جای شکر نعمت) یاد تو را فراموش کردند و تباه و هلاک شدند. »

    فَقَدْ کَذَّبُوکُم بِمَا تَقُولُونَ فَمَا تَسْتَطِيعُونَ صَرْفاً وَلاَ نَصْراً وَمَن يَظْلِم مِنکُمْ نُذِقْهُ عَذَاباً کَبِيرا (19)

    (خداوند به آنان می گوید: ببینید) این معبودان، شما را در آنچه می گویید تکذیب کردند، اکنون نمی توانید عذاب الهی را برطرف بسازید، یا از کسی یاری بطلبید. و هر کس از شما ستم کند، عذاب شدیدی به او می چشانیم!


    حالا شیعیان پاسخ میگویند که این با آن فرق میکند. آنها ما را به خداوند نزدیک تر میکنند.

    خداوند در اینباره در سوره زمر آیه 3میفرمایند:

    أَلاَ لِلَّهِ الدِّينُ الْخَالِصُ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَي اللَّهِ زُلْفَي‏ إِنَّ اللَّهَ يَحْکُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لاَ يَهْدِي مَنْ هُوَ کَاذِبٌ کَفَّارٌ (3)
    آگاه باشید که دین خالص از آن خداست، و آنها که غیر خدا را اولیای خود قرار دادند، (دلیلشان این بود که): اینها را نمی پرستیم مگر بخاطر اینکه ما را به خداوند نزدیک کنند. خداوند روز قیامت میان آنان در آنچه اختلاف داشتند داوری می کند، خداوند آن کس را که دروغگو و کفران کننده است هرگز هدایت نمی کند.

    یا میگویند اینها شفیعان ما در نزد خداوندند.

    خداوند در سوره جاثیه آیه 10 در اینباره میفرماید:


    مِن وَرَائِهِمْ جَهَنَّمُ وَلاَ يُغْنِي عَنْهُم مَا کَسَبُوا شَيْئاً وَلاَ مَا اتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاءَ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ (10)
    و پشت سرشان دوزخ است، و هرگز آنچه را به دست آورده اند آنها را (از عذاب الهی) رهایی نمی بخشد، و نه اولیایی که غیر از خدا برای خود برگزیدند (مایه نجاتشان خواهند بود)، و عذاب بزرگی برای آنهاست!


    در اینجا منظور خداوند بت ها نبوده است چون در روز قیامت از اشخاصی که اولیا انتخاب شده اند سوال شده و آنها جواب داده اند، و خود را بری از آنها دانسته اند:

    قَالُوا سُبْحَانَکَ مَا کَانَ يَنبَغِي لَنَا أَن نَّتَّخِذَ مِن دُونِکَ مِنْ أَوْلِيَاءَ وَلکِن مَّتَّعْتَهُمْ وَآبَاءَهُمْ حَتَّي‏ نَسُوا الذِّکْرَ وَکَانُوا قَوْمَاً بُورا (18)
    (در پاسخ) می گویند: « منزهی تو! برای ما شایسته نبود که غیر از تو اولیایی برگزینیم، ولی آنان و پدرانشان را از نعمت ها برخوردار نمودی تا اینکه (به جای شکر نعمت) یاد تو را فراموش کردند و تباه و هلاک شدند. »

    خداوند تکذیب کنندگان را به راه راست هدایت کند.

    وَالَّذِينَ کَفَرُوا وَکَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولئِکَ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ (10)
    و کسانی که کافر شدند و آیات ما را تکذیب کردند، اهل دوزخند.



    ویرایش توسط Ye Mosalman : ۱۳۹۰/۰۲/۰۱ در ساعت ۱۱:۱۹
    فقط

    الله - قرآن - محمد(ص)

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط ye mosalman نمایش پست ها
    خداوند تکذیب کنندگان را به راه راست هدایت کند. وَالَّذِينَ کَفَرُوا وَکَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولئِکَ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ (10) و کسانی که کافر شدند و آیات ما را تکذیب کردند، اهل دوزخند.
    سلام
    متاسفانه این یکسویه نگری به آیات قرآن و دیدن بخشی و ندیدن بخشی دیگر از ویژگی های اهل سنت است چه عوامشان و چه خواصشان .
    در قرآن کریم دو ولایت یکی ولایت حق و یکی ولایت باطل مطرح است .
    ولایت از نوع اول ولایت الله و اولیاء اوست و ولایت دوم ولایت شیطان و خدایان دروغین است
    تمام آیاتی که آقای یک مسلمان آورده در مورد ولایت باطل است و هیچ ذکری از آیات مربوط به ولایت نوع اول نکرده است چون به نفع او نبوده است که این آیات را بیاورد چرا که هرکس این آیات راببیند می فهمد قضیه آنطور نیست که وی مدعی شده است .
    خدای تبارک و تعالی در عرض ولایت ذاتی خود ولایت انبیاء و اوصیاء را مطرح کرده است .
    نمونه روشن آن آیه 55 سوره مبارکه مائده است .
    انما ولیکم الله و رسوله و والذین آمنوا الذین یقیمون الصلاه و یوتون الزکاه و هم راکعون
    که در آن خدای متعال علاوه بر خود رسول و مومنان خاصی را (
    که به اتفاق علمای فریقین منظور الذین آمنوا علی بن ابیطالب ع است ) ولی مومنین معرفی کرده است . بلکه ولایت حق را منحصر در این سه مصداق می فرماید .
    در آیاتی دیگر ولایت بعضی از اهل ایمان بر بعض دیگر را مطرح می کند :
    ان الذین آمنوا و هاجروا و جاهدواباموالهم و انفسهم فی سبیل الله والذین آووا و نصروا الئک بعضهم اولیاء بعض انفال 72
    و در آیاتی دیگر از پذیرش ولایت کفار نهی و قبول ولایت اهل ایمان را مورد تاکید قرار داده است :
    یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوالکافرین اولیاء من دون المومنین اتریدون ان تجعلوا لله علیکم سلطانا مبینا نساء 139
    و در آیاتی برای خود اولیایی ثابت می کند :
    الا ان اولیاء الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون یونس 62
    همانطور که واضح است یک جانبه نگری امثال یک مسلمان مصداق :
    یومنون ببعض و یکفرون ببعض
    و چه بسا نشانه بی خبری از قرآن باشد
    هیچیک از آیاتی که یک مسلمان آورده آن ولیی نیست که شیعیان به آن اعتقاد دارند بلکه ولی از نظر شیعه همین ولی آیات مذکور است .
    البته خیلی عادی است که در قرآن کریم آیات متعددی در رد و نفی افکارمشرکان جاهلی باشد اما نسبت دادن این آیات به افکار حقه شیعه نشان دهنده غرض ورزی و عدم فهم قرآن و مقاصد آن است .
    این اشکالات بیش از این که مایه آبرویی برای دشمنان اهل بیت ع و پیروان راستین آنها باشد نشانه نفاق ، دورویی ، بی خبری و بی سوادی و قشری گری آنهاست .
    موفق در کشف حقیقت

    ویرایش توسط حامد : ۱۳۹۰/۰۲/۰۱ در ساعت ۱۲:۰۶
    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6203



    نقل قول نوشته اصلی توسط Ye Mosalman نمایش پست ها
    متاسفانه پیروان مذهب شیعه بر خلاف سنت پیامبر و آیات قرآن و بر طبق سنت جاهلیت و بت پرستی معبودهای دیگری غیر از خدا را اولیای خود انتخاب میکنند.
    با سلام و عرض ادب
    دوست عزيز اين بحث بارها توسط بردان اهل تسنن و يا ديگر دوستان در اين سايت مطرح شده و به طور كامل توسط كارشناسان به شبهات شفاعت و توسل جواب داده شده است كه برداران اهل تسنن بحث رو نصفه رها كرده و يا جوابي براي گفتن نداشتند.لذا بنده لينك اين مباحث رو در خدمتتون قرار ميدهم خوب مطالعه بفرماييد تا بحث تكراري صورت نگيرد
    و اگر نسبت به جواب ها ايرادي بود بفرماييد تا بحث شود.
    لينك هاي مرتبط اين بحث عبارتند از:

    آيا شفاعت خواستن از غير خداوند شرك است ؟

    شبهه:شفاعت ائمه اطهار(ع) و انبیاء(ع)

    موضوع شفاعت از قبر و غیره...

    آیا توسل ، شرک است؟

    تعریف توسل و تحلیل و تشخیص ابعاد و چگونگی توسل در تشیع.

    توسل به اهل بیت (ع) از منظر منابع اهل سنت.

    ----------...:::توسل،شرک یا توحید:::...----------

    ویرایش توسط عمار : ۱۳۹۰/۰۲/۰۱ در ساعت ۱۵:۲۴
    چرا شیعیان علیرغم فرموده قرآن اولیایی غیر از خداوند دارند؟

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    60
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    45



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    ولایت از نوع اول ولایت الله و اولیاء اوست و ولایت دوم ولایت شیطان و خدایان دروغین است.
    تمام آیاتی که آقای یک مسلمان آورده در مورد ولایت باطل است و هیچ ذکری از آیات مربوط به ولایت نوع اول نکرده است چون به نفع او نبوده است که این آیات را بیاورد چرا که هرکس این آیات راببیند می فهمد قضیه آنطور نیست که وی مدعی شده است .
    خدای تبارک و تعالی در عرض ولایت ذاتی خود ولایت انبیاء و اوصیاء را مطرح کرده است .
    سلام جناب حامد خان

    به نظر شما این گفته، کلام اولیایی دروغین و شیاطین است:

    (به خاطر بیاور) روزی را که همه آنان و معبودهایی را که غیر از خدا می پرستند جمع می کند، آنگاه به آنها می گوید: « آیا شما این بندگان مرا گمراه کردید یا خود آنان راه را گم کردند؟! »
    (در پاسخ) می گویند: « منزهی تو! برای ما شایسته نبود که غیر از تو اولیایی برگزینیم، ولی آنان و پدرانشان را از نعمت ها برخوردار نمودی تا اینکه (به جای شکر نعمت) یاد تو را فراموش کردند و تباه و هلاک شدند. »

    کاملا واضح است که این گفته، فرموده اشخاصی است که خودشان مانند حضرت علی از این کار مشرکین بیزار می باشند.

    شما در اینجا زحمت کشیدید و آیاتی را ذکر کردید.

    به نظر شما اولیایی غیر از خداوند تا چه حد قابل احترامند.

    آیا سزاوار است که ما عبادت خداوند را رها کرده و بجای او عبادت کسانی را بکینم که سالها پیش از بین ما رفته اند.

    اگر شما میفرمایید که ما عبادت آنها رانمی کنیم که این دروغ است.

    چون وقتی شما زیارت عاشورا میخوانید یا به زیارت امام رضا میروید، خود را در حال عبادت میبینید و از خداوند انتظار اجر و ثواب دارید. پس شما این کار را عبادت می دانید.

    در اینجاست که خداوند این آیه را فرموده:

    آگاه باشید که دین خالص از آن خداست، و آنها که غیر خدا را اولیای خود قرار دادند، (دلیلشان این بود که): اینها را نمی پرستیم مگر بخاطر اینکه ما را به خداوند نزدیک کنند. خداوند روز قیامت میان آنان در آنچه اختلاف داشتند داوری می کند، خداوند آن کس را که دروغگو و کفران کننده است هرگز هدایت نمی کند.

    پس این اولیای خداوند نیستند که مشکل دارند. اولیاء خداوند وظیفه دارند در زمان زنده بودن مردم را رشد دهند و یا در زمان زنده بودن از خود آثاری به جای بگذارند که مردم با رجوع به این آثار راه هدایت در پیش بگیرند. نه اینکه پس از مرگشان، مردم بر گور آنها یک بتکده بسازند و برای امور دنیوی خود دست به دامان آنها شوند و یا اگر کمی عاقلتر باشند، امورشان را به آنها رجوع دهند تا آنها آن امور را به خدا بگویند.

    در اینجاست که خداوند از انها سوال می کند:

    ... فَيَقُولُ أَأَنتُمْ أَضْلَلْتُمْ عِبَادِي هؤُلاَءِ أَمْ هُمْ ضَلُّوا السَّبِيلَ (17)
    ... آیا شما این بندگان مرا گمراه کردید یا خود آنان راه را گم کردند؟!



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    همانطور که واضح است یک جانبه نگری امثال یک مسلمان مصداق :
    یومنون ببعض و یکفرون ببعض
    و چه بسا نشانه بی خبری از قرآن باشد.
    هیچیک از آیاتی که یک مسلمان آورده آن ولیی نیست که شیعیان به آن اعتقاد دارند بلکه ولی از نظر شیعه همین ولی آیات مذکور است .
    البته خیلی عادی است که در قرآن کریم آیات متعددی در رد و نفی افکارمشرکان جاهلی باشد اما نسبت دادن این آیات به افکار حقه شیعه نشان دهنده غرض ورزی و عدم فهم قرآن و مقاصد آن است .
    این اشکالات بیش از این که مایه آبرویی برای دشمنان اهل بیت ع و پیروان راستین آنها باشد نشانه نفاق ، دورویی ، بی خبری و بی سوادی و قشری گری آنهاست .
    پس جناب حامد خان این را بدان که دین خالص از آن خداست

    أَلاَ لِلَّهِ الدِّينُ الْخَالِصُ...
    آگاه باشید که دین خالص از آن خداست...

    یعنی دینی که در آن چیزی جز یاد خداوند و ذکر او و عبادت او نیست واگر باشد آن دین خالص نیست.

    شما شیعیان هم به چیزهای بیهوده دلبسته اید و به آن خوشحالید:

    مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَکَانُوا شِيَعاً کُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ (32)
    از کسانی که دین خود را پراکنده ساختند و به دسته ها و گروه ها تقسیم شدند، و (عجب اینکه) هر گروهی به آنچه نزد آنهاست (دلبسته و) خوشحالند!



    فقط

    الله - قرآن - محمد(ص)

  9. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    60
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    45



    نقل قول نوشته اصلی توسط عمار نمایش پست ها
    با سلام و عرض ادب
    دوست عزيز اين بحث بارها توسط بردان اهل تسنن و يا ديگر دوستان در اين سايت مطرح شده و به طور كامل توسط كارشناسان به شبهات شفاعت و توسل جواب داده شده است كه برداران اهل تسنن بحث رو نصفه رها كرده و يا جوابي براي گفتن نداشتند.لذا بنده لينك اين مباحث رو در خدمتتون قرار ميدهم خوب مطالعه بفرماييد تا بحث تكراري صورت نگيرد
    و اگر نسبت به جواب ها ايرادي بود بفرماييد تا بحث شود.
    لينك هاي مرتبط اين بحث عبارتند از:

    آيا شفاعت خواستن از غير خداوند شرك است ؟

    شبهه:شفاعت ائمه اطهار(ع) و انبیاء(ع)

    موضوع شفاعت از قبر و غیره...
    آیا توسل ، شرک است؟

    تعریف توسل و تحلیل و تشخیص ابعاد و چگونگی توسل در تشیع.

    توسل به اهل بیت (ع) از منظر منابع اهل سنت.

    ----------...:::توسل،شرک یا توحید:::...----------
    سلام جناب عمار

    شما فقط لینک هایی را گذاشتید که ممکن است در آن دیگران نتوانسته اند بدرستی پاسخ بگویند یا اینکه شما قانع نشدید. ولی اگر یادتان باشد در این تاپیک


    اگه شیعیان راست میگویند پس این آیه؟ [تطبیق آیه سوم سوره زمر بر شیعیان]


    که بنده باز کردم همین مسئله مطرح شد و خود شما هم حضور داشتید. دست آخر هم دوستان شیعه بودند که کم آوردند و بحث رها شد.

    خوشبختانه این تاپیک در صدر 10 تاپیک مهم این انجمن قرار دارد و تا بحال 1700 نفر آن را مطالعه نموده اند.
    حالا اگر خواستید دوباره ان را مطالعه فرمایید:

    http://www.askdin.com/showthread.php?t=9195

    ویرایش توسط Ye Mosalman : ۱۳۹۰/۰۲/۰۱ در ساعت ۱۵:۳۳
    فقط

    الله - قرآن - محمد(ص)

  10. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,902
    حضور
    84 روز 14 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40515



    نقل قول نوشته اصلی توسط ye mosalman نمایش پست ها
    به نام خداوند بخشنده مهربان

    متاسفانه پیروان مذهب شیعه بر خلاف سنت پیامبر و آیات قرآن و بر طبق سنت جاهلیت و بت پرستی معبودهای دیگری غیر از خدا را اولیای خود انتخاب میکنند.

    این عمل اصل شرک و بت پرستی بوده و در جای جای قرآن بر دوری از آن تاکید شده.
    با سلام
    جناب واهابی مسلک
    هرچند از شما بیش از این انتظاری نیست
    محمد بن عبدالوهاب مي گويد : من جعل بينه وبين اللَّه وسائط يدعوهم ويسألهم الشفاعة كفر إجماعاً.
    اما اگر شعور دینی در بین وهابیون وجود
    داشت که دیگر این قدر قلم فرسایی نمیکردند

    خداوند در قرآن مي فرمايد :‌
    ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاءوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما ) . النساء / 64 .
    و اگر آنان وقتى به خود ستم كرده بودند ، پيش تو مى آمدند و از خدا آمرزش مى خواستند و پيامبر ] نيز ] براى آنان طلب آمرزش مى كرد ، قطعاً خدا را توبه پذيرِ مهربان مى يافتند .
    و در باره منافقين مي‌گويد :
    وإذا قيل لهم تعالوا يستغفر لكم رسول الله لووا رؤوسهم ورأيتهم يصدون وهم مستكبرون . المنافقون / 5 .
    و چون بديشان گفته شود : «بياييد تا پيامبر خدا براى شما آمرزش بخواهد» ، سرهاى خود را بر مى گردانند ، و آنان را مى بينى كه تكبركنان روى برمى تابند .
    زماني که اعراض و رو گرداني از طلب استغفار از پيامبر را (که در حقيقت طلب شفاعت از ايشان است ) خداوند علامت نفاق مي داند پس قطعا طلب نمودن اين مطلب و ممارست بر آن علامت ايمان خواهد بود .
    همانطوري که ملاحظه مي فرمائيد خداوند در اين دو آيه طلب استغفار از پيامبر را ( که در حقيقت همان طلب شفاعت از ايشان است )
    نه تنها جايز بلکه نشانه ايمان مي داند .

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  11. صلوات ها 3


  12. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    60
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    45



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    با سلام
    جناب واهابی مسلک
    هرچند از شما بیش از این انتظاری نیست
    محمد بن عبدالوهاب مي گويد : من جعل بينه وبين اللَّه وسائط يدعوهم ويسألهم الشفاعة كفر إجماعاً.
    اما اگر شعور دینی در بین وهابیون وجود
    داشت که دیگر این قدر قلم فرسایی نمیکردند


    آقا رضای عزیز شما که خود را یه مومن و شیعه میدانید چرا فحاشی میکنید.

    وَمَثَلُ کَلِمَةٍ خَبِيثَةٍ کَشَجَرَةٍ خَبِيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ الْأَرْضِ مَالَهَا مِن قَرَارٍ (26)
    (همچنین) « کلمه خبیثه » (و سخن آلوده) را به درخت ناپاکی تشبیه کرده که از روی زمین برکنده شده، و قرار و ثباتی ندارد.



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    خداوند در قرآن مي فرمايد :‌
    ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاءوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما ) . النساء / 64 .
    و اگر آنان وقتى به خود ستم كرده بودند ، پيش تو مى آمدند و از خدا آمرزش مى خواستند و پيامبر ] نيز ] براى آنان طلب آمرزش مى كرد ، قطعاً خدا را توبه پذيرِ مهربان مى يافتند .
    و در باره منافقين مي‌گويد :
    وإذا قيل لهم تعالوا يستغفر لكم رسول الله لووا رؤوسهم ورأيتهم يصدون وهم مستكبرون . المنافقون / 5 .
    و چون بديشان گفته شود : «بياييد تا پيامبر خدا براى شما آمرزش بخواهد» ، سرهاى خود را بر مى گردانند ، و آنان را مى بينى كه تكبركنان روى برمى تابند .
    زماني که اعراض و رو گرداني از طلب استغفار از پيامبر را (که در حقيقت طلب شفاعت از ايشان است ) خداوند علامت نفاق مي داند پس قطعا طلب نمودن اين مطلب و ممارست بر آن علامت ايمان خواهد بود .
    همانطوري که ملاحظه مي فرمائيد خداوند در اين دو آيه طلب استغفار از پيامبر را ( که در حقيقت همان طلب شفاعت از ايشان است )
    نه تنها جايز بلکه نشانه ايمان مي داند .

    در آیاتی این چنینی خداوند فرموده که پیامبر برای ایشان در زمان زنده بودنشان طلب مغفرت از خداوند کند. مغفرت به معنای طلب بخشش، مربوط به این دنیاست چون در آن دنیا طلب بخشش وجود ندارد. و آن هم فقط مخصوص به شخص پیامبر بوده است.

    در آن دنیا فقط شفاعت است که آنهم مربوط به 1) پیامبران و 2) فرشتگان آنهم برای مومنانی است که اولا مشرک نبوده اند ثانیا کافر نبوده اند.

    وَکَم مِن مَلَکٍ فِي السَّماوَاتِ لاَ تُغْنِي شَفَاعَتُهُمْ شَيْئاً إِلَّا مِن بَعْدِ أَن يَأْذَنَ اللَّهُ لِمَن يَشَاءُ وَيَرْضَي‏ (26)
    و چه بسیار فرشتگان آسمان ها که شفاعت آنها سودی نمی بخشد مگر پس از آنکه خدا برای هر کس بخواهد و راضی باشد اجازه (شفاعت) دهد.


    اگر شما آیه ای از قرآن سراغ دارید که غیر از این افرادی میتوانند شفاعت کننند قید کنید ما هم چشممان به این ایه تازه نازل شده روشن شود.

    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    زماني که اعراض و رو گرداني از طلب استغفار از پيامبر را (که در حقيقت طلب شفاعت از ايشان است ) خداوند علامت نفاق مي داند پس قطعا طلب نمودن اين مطلب و ممارست بر آن علامت ايمان خواهد بود .
    حالا به نظر شما بین پیامبر اسلام در زمان زنده بودن و انسان های خوب در زمان مرگشان جهت طلب مغفرت، نه شفاعت فرقی نیست؟
    ویرایش توسط Ye Mosalman : ۱۳۹۰/۰۲/۰۱ در ساعت ۱۶:۱۵
    فقط

    الله - قرآن - محمد(ص)

  13. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,902
    حضور
    84 روز 14 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40515



    نقل قول نوشته اصلی توسط ye mosalman نمایش پست ها


    آقا رضای عزیز شما که خود را یه مومن و شیعه میدانید چرا فحاشی میکنید.

    وَمَثَلُ کَلِمَةٍ خَبِيثَةٍ کَشَجَرَةٍ خَبِيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ الْأَرْضِ مَالَهَا مِن قَرَارٍ (26)
    (همچنین) « کلمه خبیثه » (و سخن آلوده) را به درخت ناپاکی تشبیه کرده که از روی زمین برکنده شده، و قرار و ثباتی ندارد.
    با سلام
    بنده فحاشی نکردم
    شما اگر از اهل سنت هستید چرا از وهابیون مطلب ارائه میدهید ؟
    خود اهل سنت شفاعت را قبول دارند !تنها وهابیون هستند که چنین ادعای دارند !
    اول بگذارید تعریفی طبق نظر علمای اهل سنت از شفاعت داشته باشیم !
    أبو حفص النسفي ( متوفي 538 ه)‍ : در کتاب‍ العقائد النسفية :
    الشفاعة ثابتة للرسل والأخيار في حق الكبائر بالمستفيض من الأخبار .
    العقائد النسفية ، ـ لأبي حفص النسفي ـ ، ص 148
    امتياز شفاعت خواهي در مورد کساني اهل گناه کبيره هستند براي‌ پيامبران و بنده گان خوب خدا به واسطه اخبار و روايات زيادي ثابت شده است .

    ناصر الدين أحمد بن محمد بن المنير الإسكندري المالكي در کتاب الانتصاف مي‌ گويد :
    وأما من جحد الشفاعة فهو جدير أن لا ينالها ، وأما من آمن بها وصدقها وهم أهل السنة والجماعة فأولئك يرجون رحمة الله ، ومعتقدهم أنها تنال العصاة من المؤمنين وإنما ادخرت لهم ... .
    الانتصاف فيما تضمنه الكشاف من الاعتزال ، للإمام ناصر الدين الإسكندري المالكي المطبوع بهامش الكشاف ج1 ، ص 214 .
    کسي که شفاعت را انکار کند شايسته است مشمول شفاعت نشود ولي کسي که ايمان به شفاعت دارد اما اهل سنت و جماعت که ايمان به شفاعت دارند و آن را تصديق مي نمايند پس آنها به رحمت خداوند اميد دارند و اعنقادشان اين است که شفاعت در مورد مؤمنين گنهکار است ( پيامبر فرمودند ) من شفاعتم را براي افرادي از امتم که اهل گناه کبيره هستند نگه داشته ام ...
    قَالَ الْقَاضِي عِيَاض : مَذْهَب أَهْل السُّنَّة جَوَاز الشَّفَاعَة عَقْلًا وَوُجُوبهَا سَمْعًا بِصَرِيحِ قَوْله تَعَالَى : { يَوْمَئِذٍ لَا تَنْفَع الشَّفَاعَة إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَن وَرَضِيَ لَهُ قَوْلًا } وَقَوْله : { وَلَا يَشْفَعُونَ إِلَّا لِمَنْ اِرْتَضَى } وَأَمْثَالهمَا ، وَبِخَبَرِ الصَّادِق صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، وَقَدْ جَاءَتْ الْآثَار الَّتِي بَلَغَتْ بِمَجْمُوعِهَا التَّوَاتُر بِصِحَّةِ الشَّفَاعَة فِي الْآخِرَة لِمُذْنِبِي الْمُؤْمِنِينَ . وَأَجْمَعَ السَّلَف وَالْخَلَف وَمَنْ بَعْدهمْ مِنْ أَهْل السُّنَّة عَلَيْهَا. . . .
    نقلا عن : شرح صحيح مسلم ، للنووي ج3 ، ص 35 ، باب إِثْبَات الشَّفَاعَة وَإِخْرَاج الْمُوَحِّدِينَ مِنْ النَّار .
    قاضي عياض مي گويد: اهل سنت شفاعت را عقلا جايز و شرعا واجب مي دانند و دليل وجوب آن آيه 109 سوره طه : (در آن روز ، شفاعت ( به كسى ) سود نبخشد ، مگر كسى را كه( خداى) رحمان اجازه دهد و سخنش او را پسند آيد )
    و آيه 28 سوره انبياء (و جز براى كسى كه (خدا ) رضايت دهد ، شفاعت نمى كنند ) و امثال اين آيات و روايات پيامبر اکرم صلي الله عليه و ( آله) و سلم مي باشد .
    و روايات زيادي که مجموع آنها به حد تواتر مي رسد در مورد صحت شفاعت در قيامت براي مؤمنين گنهکار وارد شده است .
    و تمامي علماي اهل سنت از قبل تا به حالا بر صحت شفاعت اجماع دارند ... .

    بنابراين شفاعت ، واسطه شدن ، انبياء ، امامان و صالحان بين خدا و خلق براي بخشيده شدن گناها ني است كه از مؤمنان سر زده است .



    نقل قول نوشته اصلی توسط ye mosalman نمایش پست ها
    در آیاتی این چنینی خداوند فرموده که پیامبر برای ایشان در زمان زنده بودنشان طلب مغفرت از خداوند کند. مغفرت به معنای طلب بخشش، مربوط به این دنیاست چون در آن دنیا طلب بخشش وجود ندارد. و آن هم فقط مخصوص به شخص پیامبر بوده است.
    خیر اینطور نیست !!
    محمد بن حبيب مي گويد : ثم لما فرغ على من غسله وأدرجه في أكفانه كشف الأزار عن وجهه ثم قال بأبي أنت وأمي طبت حيا وطبت ميتا ... بأبي أنت وأمي اذكرنا عند ربك ... .
    التمهيد - ابن عبد البر - ج 2 ، ص 162 ، شرح نهج البلاغة - ابن ابي الحديد - ج 13 ، ص 42 ، باب ذکر طرف من سيرة النبي عليه السلام عند موته .
    محمد بن حبيب مي گويد: زمانيکه علي (عليه السلام ) غسل پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم ) را به اتمام رساند و کفن بر قامت ايشان پوشاند کفن را از صورت ايشان کنار زذ و عرضه داشت :‌ پدر و مادرم فدايت پاک و پاکيزه زندگي نمودي و پاک و پاکيزه به پيشگاه خداوند شتافتي ... پدر و مادرم فدايت ما را در پيشگاه پروردگارت ياد کن ... .

    قالت عائشةوغيرها من أصحابه إن الناس أفحموا ودهشوا حيث ارتفعت الرنة... حتى جاء الخبر أبا بكر ... حتى دخل على رسول الله صلى الله عليه وسلم فأكب عليه وكشف عن وجهه ومسحه وقبل جبينه وخديه وجعل يبكي ويقول بأبي أنت وأمي ونفسي وأهلي طبت حيا وميتا .... اذكرنا يا محمد عند ربك

    تمهيد الأوائل وتلخيص الدلائل - الباقلاني - ص 488 ؛ سبل الهدي و الرشاد ج 2 ، ص 299 ، الباب الثامن و العشرون في بلوغ هذا الخطب الجسيم الي الصديق الکريم ؛ الدرر السنية في الرد علي الوهابية ــ احمد زيني دحلان ــ ص 34 ؛ مخالفة الوهابية للقرآن و السنة ــ عمر عبدالسلام ــ ص 33 .
    عايشه و غير او از اصحاب رسول خدا ( در جريان وفات رسول خدا )مي گويند ‌: مردم متحير و سرکشته و وحشت زده شده بودند صداي ناله ها به گوش مي رسيد ... تا اينکه خبر به ابوبکر رسيد ... ابو بکر بر پيامبر ( صلي الله عليه (و آله) و سلم ) وارد شد خود را بر روي( پيکر مطهر ) پيامبر انداخت و پارچه روي صورت پيلمبر را کنار زد و دست به صورت و پيشاني و گونه هاي ايشان کشيد و در حالي که گريه مي کرد عرضه داشت پدر و مادرم و جانم و خانواده ام فدايت پاک و پاکيزه زندگي نمودي و پاک و پاکيزه از دنيا رفتي .... اي محمد ما را در پيشگاه پروردگارت ياد کن ... .

    قال العلامة ابن حجر في الجوهر المنظم وروى بعض الحفاظ عن أبي سعيد السمعاني أنه روى عن علي بن أبي طالب رضي الله عنه وكرم وجهه إنهم بعد دفنه صلى الله عليه وسلم بثلاثة أيام جاءهم أعرابي فرمى بنفسه على القبر الشريف على صاحبه أفضل الصلاة والسلام وحتى ترابه على رأسه وقال يا رسول الله قلت فسمعنا قولك و وعيت عن الله ما وعينا عنك وكان فيما أنزل الله عليك قوله تعالى ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاؤوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما وقد ظلمت نفسي وجئتك مستغفرا إلى ربي فنودي من القبر الشريف إنه قد غفر لك وجاء مثل ذلك عن علي رضي الله عنه من طريق أخرى فهي تؤيد رواية السمعاني ويؤيد ذلك أيضا ما صح عنه صلى الله عليه وسلم من قوله حياتي خير لكم تحدثون وأحدث لكم ووفاتي خير لكم تعرض على أعمالكم ما رأيت من خير حمدت الله تعالى وما رأيت من شر استغفرت لكم
    تفسير قرطبي ج 5 ، ص 265 ، 266 ، ذيل آيه 64 سوره نسا ء ؛ تفسير بحر المحيط ــ أبوحيان أند لسي ــ ج 4 ، ص 180 ، باب 64 ، ذيل آيه 64 سوره نسا ء ؛ الدرر السنية في الرد على الوهابية - أحمد زيني دحلان - ص 21 – 22 .

    احمد زيني دحلان به نقل از ابن حجر در کتاب الجوهر المنظم مي گويد :
    بعضي از حفاظ حديث از أبي سعيد سمعاني نقل کرده اند که او از علي بن أبي طالب ( صلوات الله و سلامه عليه ) کرده است :
    سه روز از مراسم تدفين پيامبر اکرم (صلي الله عليه (و آله) و سلم ) گذشته بود فردي اعرابي نزد ما آمد ، خودش را روي قبر پيامبر اکر م (عليه أفضل الصلاة و السلام ) انداخت و از خاک قبر بر سر خود مي ريخت و مي گفت:‌ يا رسول الله شما ( در دوران رسالتت ) مطالبي‌فرمودي و ما هم فرمايشات شما را شنيديم و همانگونه که تو از خداوند فرامين و دستورات ديني را اخذ نمودي‌ ما نيز اين فرامين و دستورات ديني را از تو فرا گرفتيم يکي از آياتي که خداوند بر تو نازل فرمود اين بود :ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاؤوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما ( اگر مسلمانان به خود ظلم نمود ند و پيش تو آمدند و از خداوند طلب بخشش نمود ند و رسول خدا نيز براي آنها از خداوند طلب بحشش نمود خداوند را تو به پذير و بخشنده مي يابند ( کنايه از اينکه خداوند آنها را مي بخشد )
    حال اي رسول خدا من به نفسم ظلم کرده ام و به درگاه شما آمده ام که براي من از خداوند طلب بخشش کنيد ، پس از قبر شريف ندايي آمد که خداوند تو را بخشيد .

    زيني دحلان در ادامه مي گويد :
    مثل همين روايت از علي‌ (عليه السلام ) از طريق ديگري نيز رسيده است که آن هم اين روايت را تائيد مي کند . و يکي ديگر از مؤيدات اين روايت ، روايت صحيحه ديگري است که از پيامبر اکرم رسيده است که ايشان فرمودند : دوران زندگي من براي شما خوب است زيرا شما با من صحبت مي کنيد و من هم با شما صحبت مي کنم ( براي شما حديث مي گويم ) و وفات من براي شما خيلي خوب است زيرا اعمال شما بر من عرضه مي شود اگر عمل خيري در ميان اعمال شما ببينم خداوند را سپاس مي گويم و اگر گناهي مشاهده کنم براي شما استغفار ميطلبم .
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  14. صلوات ها 2


  15. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    60
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    45



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    با سلام
    بنده فحاشی نکردم
    شما اگر از اهل سنت هستید چرا از وهابیون مطلب ارائه میدهید ؟
    خود اهل سنت شفاعت را قبول دارند !تنها وهابیون هستند که چنین ادعای دارند !
    آقا رضا شما هرکسی رو که با شما موافق باشه سنی میگید و هر کسی که مخالف شماست وهابی . خب یه دفعه به اون سنیه بگید شیعه خودتونو راحت کنید دیگه.

    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    اول بگذارید تعریفی طبق نظر علمای اهل سنت از شفاعت داشته باشیم !
    أبو حفص النسفي ( متوفي 538 ه)‍ : در کتاب‍ العقائد النسفية :
    ناصر الدين أحمد بن محمد بن المنير الإسكندري المالكي در کتاب الانتصاف مي‌ گويد :
    قاضي عياض مي گويد:
    محمد بن حبيب مي گويد:
    عايشه و غير او از اصحاب رسول خدا ( در جريان وفات رسول خدا )مي گويند ‌:
    احمد زيني دحلان به نقل از ابن حجر در کتاب الجوهر المنظم مي گويد :
    زيني دحلان در ادامه مي گويد :

    من برای شما از آیات قرآن مطلب می آورم اون موقع شما برای ما حدیث و روایاتی می آورید که اصلا در صحت آنها تردید وجود دارد.

    شما بجای اینکه زحمت بکشید در کتب موضوعه اهل سنت مطلب پیدا کنید یک آیه از قرآن در این باره بیاورید استفاده کنیم.

    روش بنده در بحث ها رجوع به کلام خداوند در قرآن کریم می باشد و هیچ گونه نقل قولی را هم قبول ندارم.

    ویرایش توسط Ye Mosalman : ۱۳۹۰/۰۲/۰۱ در ساعت ۱۷:۰۰
    فقط

    الله - قرآن - محمد(ص)

  16. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط ye mosalman نمایش پست ها
    چون وقتی شما زیارت عاشورا میخوانید یا به زیارت امام رضا میروید، خود را در حال عبادت میبینید و از خداوند انتظار اجر و ثواب دارید. پس شما این کار را عبادت می دانید.
    سلام بر حقیقت جویان
    اینکه ما می گوییم اولیاء الله را نمی پرستیم بلکه احترام می کنیم و دوست داریم اما شما می گویید می پرستید و از ما به چیزی که بدان باور نداریم خبر می دهید نزد هیچ عاقلی پذیرفته نیست .
    دیگر اینکه اگر انسان در حال انجام کاری درارتباط با غیر خدا احساس عبادت کند دلیلی بر مشرک بودن و پرستش غیر خدا نیست چه اینکه انسان در حال احترام و تواضع نسبت به والدین خود هم حس تواضع و در عین حال عبادت خدا را دارد یا در حین انجام کمک به یک فقیر یا هنگام درس گرفتن از یک استاد بزرگوار ووووو
    بله قشری گری و یکجانبه نگری شما درمان ندارد . یعنی معتقدم ذات شما این مسائل عمیق را نمی کشد
    والسلام
    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  17. صلوات ها 5


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 17
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۰۹, ۰۹:۴۴
  2. تو میایی ای پسر فاطمه
    توسط safareeshghe در انجمن مهدویت و آخرالزمان
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۲۰, ۱۹:۴۷
  3. پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۸, ۲۱:۴۲
  4. مقایسه ؛ بلایی خانمان سوز یا سکویی برای پرش؟؟؟؟؟
    توسط راهی در انجمن مهارت های زندگی
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۹, ۲۲:۰۲

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود