صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا حکم زنای محصنه سنگسار است؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066

    چرا حکم زنای محصنه سنگسار است؟




    بسم الله الرحمن الرحیم


    زنا یعنی ارتباط نامشروع زن و مرد نامحرم که دو حالت دارد:
    1. زنای محصنه
    2. زنای غیر محصنه

    هر گاه یکی از طرفین خواه زن یا مرد یا هر دو انها، دارای همسر (متاهل باشند)، این عمل نامشروع نسبت به او محصنه محسوب می شود

    و هر گاه یکی از انها یا هر دو انها مجرد (فاقد همسر) باشند، نسبت به او غیر محصنه خواهد بود.

    به عبارت دیگرمردی که زن دارد اگر با زن دیگری زنا کند و نیز زنی که شوهر دارد با مرد دیگری زنا نماید

    آن را زنای محصنه گویند که در صورت فراهم بودن شرایط آن بر آنها حد جاری می شود و حد آن رجم یعنی سنگسار کردن زانی و زانیه است.

    جوان مجرد که همسر ندارد خواه مرد باشد یا زن، اگر با دیگری زنا کند آن را زنای غیر محصنه گویند

    و حدش تازیانه است.البته باید توجه داشت اگر مرد مجرد با زن شوهر دار زنا کند،

    حد زن رجم است ولی حد مرد تازیانه است چون زنای در حق مرد زنای غیرمحصنه است و نیز اگر دختر مجردی با مردی که همسر دارد زنا کند.

    تنها مرد را سنگسار می کنند و بر زن تازیانه می زنند.

    با وجود این اگر زن یا شوهر، دور از شهر سکونت همسرش باشند و اقدام به این کار نامشروع کرده باشند رجم اجرا می شود.

    توضیح ( یکی از شرایط محصنه بودن این است_ترجمه تحریر الوسیله ج 4 ص 177 شرط پنجم)اما موارد اجرای در احادیث و نیز کتب تاریخی مضبوط است.

    بسیاری از موارد دال بر ان است که خدمت رسول اکرم(ص) یا علی(ع) می رسیدند و با اعتراف با زشتی این کار، تقاضای تطهیر (دل) و سبک بالی خود از عذاب روحی گناه به وسیله او برای مجازات و حدود اللهی را می نمودند. (ر.ک؛ قضاوت های امام علی(ع)).


    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ در ساعت ۲۰:۴۷ دلیل: با اجازه--------تغيير فونت
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    پرسش:دانشجویان غیر مسلمان سؤال می کنند: چرا کسی که مرتکب عمل منافی عفت زنای محصنه می شود، در اسلام او را اعدام و یا سنگسار می کنند؟ چرا مجازات او را تا روز قیامت به تاخیر نمی اندازند؟
    پاسخ:
    در پاسخ سؤال شما مطالبی را به بیان می کنیم:
    الف: ما وقتی یک مسأله دینی را بررسی می کنیم باید توجه به آن مجموعه داشته و با لحاظ کردن دیگر امور دین آن را بررسی کنیم. شریعت اسلام مجموعه و منظومه ای است که با اخلاق و جهان بینی او در هم تنیده است و نمی توان یک گزاره و یا حکم را بدون در نظر داشتن این منظومه تفسیر و تحلیل کرد. مثلاً چشم آدمی بسیار زیبا است، اما در مجموعه و منظومه بدن او . اگر چشم آدمی را از حدقه بیرون بیاوریم و بعد تحلیل کنیم که چرا زیبا نیست، تحلیل ما موضوعاً نادرست و نابجا است.
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    ب: مکتب اسلام اموری از قبیل آبرو، خون و ناموس مردم بسیار محترم دانسته و برای متجاوزین به این مجموعه احکام سنگین و جدی در نظر گرفته است .

    در مسائل جنسی همان قدر که سختگیری در احکام نموده، در شیوه اثبات آن هم سخت گیری کرده است. مثلاً راه اثبات زنا این است

    که زن یا مرد چهار مرتبه، بدون اکراه و در کمال آزادی، اعتراف به عمل خلاف خود کند و هر بار که اعتراف به زنا کردند، قاضی نه تنها نباید آنها را برای اعتراف مرتبه بعد تحت فشار قرار دهد، بلکه حتی نباید آنها را تشویق به اعتراف نماید

    و بلکه باید به گونه ای این اعتراف آنان را توجیه به امور دیگر کرده و اگر امکان حمل بر عمل صحیح است بر آن حمل کند و... و یا چهار انسان عادل (که عدالت هم شرایط دشواری دارد) به طور محسوس و قطعی این مسأله را دیده باشند و هر چها نفر به آن شهادت دهند.


    ج: زنای محصنه یعنی این که، کسی همسر حلال در اختیار دارد و همسر او هیچ عذری ندارد و نه او و نه همسرش در مسافرت نیستند

    و هم دیگر را در اختیار دارند، با این حال به ناموس دیگران تجاوز کند، اگر زن و یا مردی با این شرایط تن به زنا داده و عمل منافی عفت انجام دهد باید بعد از اثبات از طریق شرعی که بدان اشاره کردیم حکم خداوند را اجرا کنیم.

    ویرایش توسط طاها : ۱۳۹۰/۰۲/۰۲ در ساعت ۱۷:۱۳ دلیل: با اجازه ----تغيير فونت
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    د: اصولاً احکام الهی دارای ملاکات و مصالح و مفاسد هستند. یعنی هر حکمی که واجب است، مصالحی عالی آن را الزامی کرده است و هر حکمی که حرام است، مفاسد خاصی آن را ممنوع کرده است. حال ممکن است ما این ملاکات را دریابیم یا در نیابیم، مهم این است که این احکام گزاف و عبث نیستند و ما را به مقصود می رسانند. حکم رجم برای زنای­محصنه هم از آن احکام است. اما این که کدام حکم در قیامت و کدام حکم در دنیا جاری شود، امری است که تنها خداوند می تواند درباره آن تصمیم بگیرد، چون مصالح و مفاسد واقعی احکام را خدا بیش از هر کس دیگری می داند. آثار زیانبار زنای محصنه که حتی غربیان هم از آن اجتناب می کنند و بسیاری از جنبه های منفی آن، در مورد این جهان است و باید در همین جهان و در ظرف همین جامعه و اجتماع آثار منفی آن زدوده شود و الا امنیت از جهات مختلف رخت خواهد بست.

    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    با سلام
    و تشکر از عبدالله گرامی
    این تاپیک هیم در همین مورد میباشد


    http://www.askdin.com/showthread.php?t=10369&page=3
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    179
    حضور
    2 ساعت نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    753



    سلام
    توجه داشته باشید که حکم سنگسار در ادیان الهی قبلی نیز بوده است و اگر در حال حاضر نیست به دلیل دخل و تصرفهایی است که به مرور زمان در آنها اتفاق افتاده است
    مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    قران مطالعه شب راه رفتن زیر باران نجوم وبگردی عکاسی مسا
    نوشته
    204
    حضور
    1 روز 3 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    622



    حکم سنگسار در قران نیامده است و یک حکم الهی و قرانی نیست .
    محرم راز دل شیدای خود
    کس نمی بینم زخاص و عام را


  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    نقل قول نوشته اصلی توسط مرسل نمایش پست ها
    حکم سنگسار در قران نیامده است و یک حکم الهی و قرانی نیست
    دلایل کافی در تاپیکهای مختلف ارائه شده
    منبع برای احکام نظر شخصی نیست
    ولی احتمالا خیانت زوجین به همدیگر امری پسندیده است

    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  17. #9

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    قران مطالعه شب راه رفتن زیر باران نجوم وبگردی عکاسی مسا
    نوشته
    204
    حضور
    1 روز 3 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    622



    نقل قول نوشته اصلی توسط **عبدالله** نمایش پست ها
    دلایل کافی در تاپیکهای مختلف ارائه شده منبع برای احکام نظر شخصی نیست ولی احتمالا خیانت زوجین به همدیگر امری پسندیده است
    دلایل که خلاف قران باشد ارزشی ندارد .

    نظر شخصی نیست . خدا درباره ان دستوری نداده است

    شما از کجا نتیجه گرفتید که من گفتم پسندیده است . چه قضاوت عجولانه ای !!!!! احتمالا بقیه نظراتتان مثل همین نتیجه گیریتان می باشد .
    محرم راز دل شیدای خود
    کس نمی بینم زخاص و عام را


  18. صلوات


  19. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6207



    نقل قول نوشته اصلی توسط مرسل نمایش پست ها
    حکم سنگسار در قران نیامده است و یک حکم الهی و قرانی نیست .
    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان
    مرسل عزيز حكم رجم وسنگسار واقعا ازاحكام نوراني الهي و اسلام است براي مجازات زن يامردي كه دچار انحراف شديد جنسي گرديده اند وآن زناي محصنه است يعني برغم داشتن همسر ودراختيار داشتن زمينه قانوني وحلال براي پاسخ به نيازهاي جنسي حرمت حريم ديگري راشكسته وكانون زندگي ديگري را ازهم پاشيده وگسترش فساد رادرجامعه سبب گردد ودرحكم فوق بين فقها وكارشناسان ديني اختلاف نيست وازپيامبر (ص) وامام علي (ع) هم نه تنها مخالفتي نسبت به حكم مذكور ثبت نگرديده بلكه روايات متعدد وآيات صريح قرآن اثباتگر حكم مذكور مي باشد اگرچه رأفت اسلامي آن بزرگواران باعث مي گرديده كه زمينه اقرار وتثبيت حكم زنا فراهم نگردد .

    استاد شهيد مطهري دراين باره فرموده اند :"
    آيه قران درباره زاني وزانيه است ، درباره مردوزني كه زنا مي كنند .اگر مرد زن داري زناكند، مجازات او دراسلام سنگسار كردن است واگر زن شوهرداري زناكند، مجازات او نيز سنگسار كردن است .قرآن مي‌گويد: اينها را مجازات كنيد : وليشهد عذابهما طائفة من المؤمنين حتما گروهي ازمؤمنين حاضر باشند ودرمراسم اعدام آنها شركت كنند اينجا جائي است كه نفوس ضعيف كه مصالح عاليه اجتماع رادرنظر نمي گيرند، چه بساوقتي ببينند دو انسان دارند اعدام مي شوند ، عواطفشان تحريك شود وبگويند چه خوب است به اينها رحم كنيدواين كار را نكنيد. قرآن مي گويد : ولاتأخذ كم بهما رأفة في دين الله اينجا موقع مجازات الهي است وقانون الهي براساس مصالح عالي وكلي بشريت تنظيم شده است وجاي رأفت ودل رحمي نيست اين رأفت، قساوت نسبت به اجتماع است."(انسان كامل ،شهيد مطهري ، ص280 و281.)

    استاد شهيد درجاي ديگر مي‌ فرمايند :
    "زني آمد خدمت اميرالمؤمنين علي( وگفت: يا امير المؤمنين ! من زناي محصنه كرده ام . من شوهردار هستم، درنبودن شوهرم زناكرده ام و از راه زنا هم حامله شده ام طهرني مراپاكيزه كن ، من آلوده ام . امام فرمود يك بار اقراركافي نيست ، بايد چهاربار اقرار بكني . (واصلا بناي اسلام براين نيست كه قاضي حتي برود وتجسس بكند يا به لطايف الحيل اقرار بكشد . بلكه فرمودوقتي كه شخص اقرار مي‌كند به يك بهانه‌اي ردش مي‌كند) خيلي خوب يك زن شوهردار اگرزنا بكند بايد "رجم " يعني سنگسار شود.
    ما اگر توراسنگسار كنيم ، آنوقت تكليف آن بچه اي كه دررحم داري چه مي شود؟ بچه را كه ما نمي توانيم سنگسار بكنيم حالا برو هروقت وضع حمل كردي ما به خاطر اين بچه نمي توانيم توراسنگسار بكنيم .
    آن زن رفت . بعد از چندماه يك وقت ديدند آمد درحالي كه بچه اي دربغل دارد گفت يااميرالمؤمنين ! طهرني مراپاكيزه كن ، گفتي عذر من اين بچه است ، بچه بدنيا آمد (اين اقرار دوم ) فرمود : حالا اگرماتورا سنگسار بكنيم اين بچه چه تقصيري دارد ؟

    اومادر مي خواهد ، شير مادر مي خواهد ، پرستاري مادر مي خواهد حالا برو اين بچه بتو احتياج دارد برگشت درحالي كه ناراحت بود بعد ازيكي دوسال آمد ، بچه هم همراهش بود. يااميرا لمؤمنين !طهّرني ، بچه ديگر شيرمرا نمي خورد، احتياج به شير خوردن ندارد ، بزرگ شده است ، مرا پاكيزه كن . فرمود نه ، اين بچه هنوز به مادر احتياج دارد، برو . اين دفعه كه دست بچه اش راگرفت ورفت اشك مي ريخت و مي‌گفت: خدايا اين سومين بار است كه من آمدم پيش امام تو، پيش خليفه مسلمين تامرا پاكيزه كندوهرنوبتي مرا به بهانه اي رد مي كند .خدايا من اين آلودگي رانمي خواهم من آمده ام كه مراسنگسار بكند وبدينوسيله پاك شوم . اتفاقا عَمْرِوبن حُرَيث كه آدم منافقي هم هست ، چشمش افتاد به اين زن درحالي كه مي گويد ومي رود. گفت: چه شده، چه خبر است ؟

    گفت يك چنين قضيه اي دارم گفت بيا من حلش مي كنم ؛ بچه را بده بمن ، من متكفل او مي شوم غافل ازاينكه علي (ع) نمي خواهد اقرار چهارم رااز اوبگيرد يك وقت ديدند اين زن با بچه وعَمْروبن حُرَيث برگشت ؛ ياامير المؤمنين طهّرني من زنا كرده ام ، تكليف بچه ام هم روشن شد ، اين مرد قبول كرده كه اورابزرگ كند ، مرا پاكيز ه كن اميرالمؤمنين ناراحت شد كه چرا قضيه به اينجا كشيد."(گفتارهاي معنوي ، شهيد مطهري ،ص 83 و84 .)

    چرا حکم زنای محصنه سنگسار است؟

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  20. صلوات ها 9


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۴/۰۲/۰۸, ۰۲:۵۵ : 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود