صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ارتباط با نامحرم و....

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    ورزش
    نوشته
    7
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    99

    ارتباط با نامحرم و....





    ویرایش توسط nznnshr : ۱۳۹۰/۰۱/۲۹ در ساعت ۱۷:۴۱

  2. صلوات ها 15


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    5,555
    حضور
    148 روز 4 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    31823



    نقل قول نوشته اصلی توسط nznnshr نمایش پست ها
    با سلام چند تا سوال دارم که خیلی وقته افتاده توی سرم : 1- من خانمی هستم که الان ازدواج کرده ام و تقریبا 5 سال پیش بود که به حج عمره مشرف شدم در آن زمان رابطه تلفنی از مکه به اصطلاح با دوست پسرم که در ایران بود داشتم الان این سوال برام پیش اومده که آیا حج من قبول واقع شده یا نه؟اگه درست نباشه مسلما من الان به شوهرم محرم نیستم و عباداتم قبول نیست راهنماییم کنید لطفا
    با سلام و تشکر از سئوال شما

    لطفا نام مرجع تقلید خود را ذکر فرمایید تا مطابق نظر ایشان پاسخ شما داده شود .

    اگر اعمال عمره را به درستی انجام داده باشید ، عمره صحیح است و ارتباط تلفنی مورد نظر عمره را باطل نمی کند (1)
    اگر هم مسئله دیگری هست در پیام خصوصی مطرح فرمایید .


    نقل قول نوشته اصلی توسط nznnshr نمایش پست ها
    - الن که شوهردارم یک بار با همون دوست پسرم زنا داشتم آیا در این صورت من و همسرم به هم حرام می شویم یا نه؟و اگه موقع زنا با آن مرد از همسرم باردار باشم و ندانم مشکل شرعی برای بچه وجود داره یا نه؟ خواهش میکنم سریع جوابم رو بدید .

    عمل زشتی که انجام شده است گناه بزرگی است که اگر توبه نکنید غضب الهی را به دنبال دارد اما حکم شرعی آن اینست که از نظر بیشتر مراجع موجب حرام شدن زن و شوهر نمی شود و مشکل شرعی(حرام زادگی) برای فرزند به وجود نمی آورد (2)


    پی نوشت:
    1. مناسک حج مراجع م 348
    2. توضیح المسائل مراجع م 2403

    ویرایش توسط سجاد : ۱۳۹۰/۰۱/۲۹ در ساعت ۱۲:۱۶

  5. صلوات ها 17


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    33
    حضور
    1 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    288





    ویرایش توسط خاطره : ۱۳۹۰/۰۱/۲۹ در ساعت ۱۲:۴۴

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

    دوستان حکم شرعی را گفتند و اشاره ای به زشتی عمل شما نکردند

    حکم شرعی یکطرف است و عقابی که خدا برای چنین جنایتی مقرر کرده یکطرف دیگر

    زنا؛ یعنی آمیزش میان دو جنس مخالف است ، بی آنکه رابطه ازدواج قانونی میان آنها وجود داشته باشد.
    پیشینه تاریخی‌زنا
    این عمل نه تنها در همه ادیان الهی ، که در قوانین بشری در طول تاریخ نیز ممنوع بوده ومعمولا کیفر سختی برای مرتکبان آن پیش بینی شده است.
    کیفر زنا در تورات
    در تورات زنا از جرائم قبیح به شمار آمده است ؛ به گونه ای که کیفر زنا با زن شوهردار ، اعدام است . در سفر لویان ، فصل ۲۰ آیه چنین آمده است:
    کسی که با زنان غیر، یعنی با زن همسایه خود زنا کند، البته زانی و زانیه کشته م‍ی شود.
    افزون بر آن زنا با دختر کاهن و زنا با محارم ، مجازات شدید تری‌مانند سوزاندن درآتش داشت . وسنگسار شدن ، کیفر زنا با دختر ی بود که نامزد داشت .
    و هر گاه کسی با دختر باکره ای که نامزد دیگری نبود زنا می کرد باید پنجاه مثقال نقره به پدر دختر می پرداخت و باید باوی ازدواج کرد و حق نداشت او را تا پایان عمر طلاق دهد .


    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  9. صلوات ها 7


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    کیفر زنا درآموزه های زرتشت
    درآموزه های زرتشت ، زنا به شدت نکوهش شده است و کیفری هم چون اعدام را به همراه دارد .
    دربند ۶۵-۶۱از باب « ونداید» چنین آمده است :
    زرتشت ازاهورومزدا پرسید : کیست که تو رابه تلخ ترین اندوه دچار کند ؟‌ کیست که تو را به تلخ ترین درد، دردمند می کند ؟‌!
    اهورومزدا پاسخ داد : ای سپتیمان زرتشت ، چنین کسی « جهی » است که به روسپی گری در پس آشون و ناآشون مزداپرست و دیو پرست و نیکوکار می رود .
    نگاه او یک سوم از سیلاب های روان کوهستان را می خشکاند نگاه او یک سوم از اندیشه نیک گفتار نیک و کردار نیک و یک سوم از گیاهان رویان زرین فام را می پژمراند نگاه او یک سوم از رستنی هایی را که پوشش زمین است می میراند نزدیک شدن به او یک سوم از نیرومندی و توان آشون مرد را می کاهد
    ا‌ی سپتیمان زرتشت به راستی من ـ اهورومزدا ـ می گویم چنین آفریدگاری بیش از ماران سیاه بیش از گرگان زوزه کش بیش از ما دو که به گله گرگی که به گله شبیخون زند سزوار کشتن است »‌


    ویرایش توسط **عبدالله** : ۱۳۹۰/۰۱/۲۹ در ساعت ۱۲:۵۱
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  11. صلوات ها 5


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    کیفر زنا در آموزها ی بودا
    در آموزه های بودا نیز بر آثار زیان بار زنا تأ‌ کید شد ه است ؛ چنان که درآیه ۲۴۶ از سوره آلودگی ها چنین آمده است :‌
    آن کس که زندگانی را ویران می کند ، دروغ می گوید ، آن چه را که دراین جهان ره او نداده می گیرد ، به سوی همسر دیگری می رود ، آن کس که خود را به می خواری می سپارد او دراین جهان نیز ریشه خویش را بر می کند
    کیفر زنا از دیدگاه افلاطون
    افلاطون ضمن تقبیح زنا بر این باور بود که قانون گذار باید محرومیت ها ی شدید ی را برای مرتکبان این جرم پیش بینی کند وی می گوید :
    مردی که با ‍زنی جز زن قانونی خود رابطه جنس‍ی بر قرار کند و این رابطه از نظر همه مردان و زنا ن شهر پنهان نماند از همه امتیازاتی که درشهر متداول است بی نصیب خواهد ماند ؛ زیرا چنان مرد ی درشهر بیگانه ای بیش نخواهد بود .

    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  13. صلوات ها 5


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    کیفر زنا از دیدگاه ارسطو
    او نیز بر لزوم به کیفر رساندن زنا کار تأ کید دارد و می گوید :
    پس از زناشویی ، ارتباط با زن یا مرد دیگری جز آن مرد یا زنی که همسر آدمی‌است کاری نکوهید و زشت است و زنا کار باید به تناسب با نوع جرم به مجازات برسد .
    کیفر زنا در دوره جاهلیت
    در جاهلیت زنای آشکار را حرام ، ولی زنای پنهان را روا می دانستند
    بر اساس گفته مورخان زنا برای مران ننگ و عار به شمار نمی آ مد . مردان این عمل زشت را آشکارا انجام می دادند و آن را برای خود افتخار می دانستند ، ولی زنای زنان شوهردار هم کاری‌زشت و هم دارای کیفر به شمار می آمد .
    زن شوهر دار اگر بودن آگاهی شوهرش این جرم را انجام می داد به مرگ محکوم می شد و گاه خویشاوندان زنی که باوی زنا شده بود مرد زناکار را آزار و اذیت می کردند .
    برخی از مورخان این احتمال را که کیفر درسنگسار شدن » برای زنا کار در دوره جاهلیت هم رایج بوده و اسلام آن را تأ یید کرده است بعید نشمرده اند .

    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    از پاره ای روایات نیز استفاده می شود که زن زنا کار را برای همیشه درخانه ای حبس می کردند و تا هنگام مرگ نان و خوراکی در اختیار او می گذاشتند ولی مرد زنا کار را از مجالس خود طرد و شماتت و اذیت و سرزنش می کردند .
    بد ترین راه دفع شهوت : در کتاب بلاهای اجتماعی درشرح این آیه شریفه ۳۴ از سوره اسراء (۱۷) چنین می نگارد :
    یعنی گرد زنا نروید زیرا این کار یک کردار پلید و راه گمراه کنند ه ای است شاید دقیقترین تعبیری که درقرآن مجید از زنا شد ه همین جمله «‌ ساء سبیلا » باشد زیرا این جمله ای است که اساسی ترین منطق اسلام را دربارۀ‌ مخالفت و مبارزۀ با فحشاء روشن می کند این جمله می گوید :‌عمل شنیع زنا یک راه طبیعی و خالی از خطر برای اطفاء شهوات نیست . جامعه ای که شهوت خود را از طریق زنا اشباع می کند در یک جادۀ‌ ناهموار و خطر ناکی افتاده که عاقبت آن دوری از مقصد و افتادن در پرتگاههای هولناک است نیروی خدا دادی شهوت برای ابقاء نسل انسانی و ایجاد یک سلسله هیجانات روحی و عاطفی درمرد و زن است که این هیجانات ضامن تشکیل کانون خانواده و اطفاء شهوت از یک طریق محدود و قانونی است اما ارتکاب زنانه تنها اجتماع را به مقصد ابقاء نسل نزدیک نمی کند بلکه اجتماع رادرهزاران درۀ‌مخوف پرت می کند که دهها میلیون بیماران مقاربتی و میلیاردها دلار بودجه معالجۀ آنها و میلیونها کودکان بی سرپرست تنها گوشه ای از این پرتگاه را نشان می دهد . ( بلاهای اجتماعی ص ۱۴۳)

    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    و درصفحه ۱۳۱ چنین می نگارد :
    هزاران مفاسد مختلفی که از توسعه فحشاء و روابط نا مشروع به وجود آمده راستی آن چنان حیرت انگیز و ناراحت کننده است که نسبت دادن آن به بشر قرن بیستم بی شباهت به تناقض نیست .
    آدم فکر می کند بشری که دل ذره ها را با هزاران زحمت می شکافد تا از نیروی دورن آن بهره مند شود چرا نیروهای خدادادی خود را در کثیف ترین وضعی به انواع فحشاء تباه می کند و در حالی که یک طرف قوای طبیعت را به کمک خود می طلتد از طرفی عوامل نیستی و اضحلال خود را فراهم می سازد .

    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  19. صلوات ها 6


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    گناه زنا در اسلام

    آثار دنیوی و اخروی زنا :
    امام باقر ( علیه السلام ) فرمود : زنا شش اثر دارد : سه اثر دردنیا ، سه اثر درآخرت ،

    اما آثار دنیویۀ
    زنا آبرورا می برد
    ، رزق را کم می کند
    ، و مرگ و نیستی را نزدیک می نماید

    اما آثار آخرویۀ آن پس غصب پروردگار و سختی حساب و دخول در آتش و جاودان ماندن آن را ایجاب می نماید

    عذاب برزخی‌زنا کار
    و نیز فرمود : کسی که به زن مسلمانی یا یهود ی یا نصرانی یا مجوس‍ی آزاد یا کنیز زنا کند پس توبه نکند و با اصرار به این گناه از دنیا برود

    خداوند درقبرش سیصد درعذاب را باز می فرماید که از هر درمارها و عقربها واقعی هائی از آتش بیرون می آیند
    پس می فرماید : تا روز قیامت می سوزد .
    و چون از قبرش بیرون شود از بوی گندش مردم اذیت می شوند پس به این بوی زننده شناخته می شود و دانسته می گردد که زنا کار است تا اینکه امر کرد ه می شود او را به آتش برند
    زینهار به دوستی که خداوند محرمات را حرام فرمود و حدودی را تعیین فرمود ه پس هیچ کس از خداوند غیرتمندتر نیست و از غیرت الهیه است که فواحش را حرام فرمود


    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  21. صلوات ها 6


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود