صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا عمر مقام ابراهيم را از جاي خود برداشت و در جاي كنوني آن قرار داد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247

    چرا عمر مقام ابراهيم را از جاي خود برداشت و در جاي كنوني آن قرار داد؟




    چرا عمر مقام ابراهيم را از جاي خود برداشت و در جاي كنوني آن قرار داد؟ و چرا شيعيان اين را پذيرفتند؟

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ
    نوشته
    444
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2100



    از كتاب هاي تاريخي چنين استفاده ميشود كه عمر بن خطاب در سال هفدهم هجري، در ماه رجب به مكه سفر كرد و مسجدالحرام را توسعه داد و حتّي بيست خانه را كه صاحبانش راضي نبودند، تخريب كرد و پول آن را در بيتالمال قرار داد و ظاهراً در همان زمان، مقام ابراهيم را در محلي كه در جاهليت بود، نصب كرد و احتمالا به خاطر مخارج خانه خدا بود كه در نظر داشت سهم خدا را از خمس، به خانه خدا اختصاص دهد كه اميرالمؤمنين(عليه السلام) اين پيشنهاد را رد كرد و فرمود: خداوند در قرآن، چنين مصرفي براي آن قرار نداده است. بعد از نصب مقام در جايگاه جديد، سيل، مقام را از جاي خود حركت داد و خليفه در رمضان سال هفدهم كه سيل «امنهشل» آمده بود، مجدداً مقام را در جايي كه قبلا قرار داده بود، نهاد و جاي آن را مستحكم كرد. ابن حجر از ابيعيينه نقل ميكند كه مقام در زمان رسول خدا(صلي الله عليه وآله)به خانه چسبيده بود و عمر جاي آن را تغيير داد. پس از آن، سيلي آمده آن را برد و عمر بر جايي كه قبلا تعيين كرده بود، برگردانيد. در اقدامات عمر نوشتهاند:هوالذي أخّر مقام ابراهيم إلي موضعه اليوم و كان ملصقاً بالبيت. عمر كسي است كه مقام ابراهيم را در جايگاه فعليش قرار داد، در حالي كه به خانه خدا چسبيده بوده است.
    از برخي روايات چنين استفاده ميشود كه چون عمر ازدحام جمعيت را ديد و به خاطر اينكه مطاف تميز و پاك بماند، مقام را از خانه خدا جدا ساخته و در اين جايگاه قرار داد. حال ببينيم كه آيا اين اقدام خليفه، مورد پذيرش امامان شيعه بوده است يا نه؟

    روايات متعددي وجود دارد كه نشان ميدهد امامان شيعه، نسبت به كار خليفه دوم ناخرسند بودهاند و آن را قبول نداشتند:
    1ـ رواياتي كه قبلا ذكر شد، همه نشانگر آن بود كه اين كار عمربن خطاب برخلاف عمل رسول خدا(صلي الله عليه وآله) بوده است و اين خود نشانه اعتراض امامان(عليهم السلام) به اين كار است; گر چه بالصراحه آن را ذكر نفرموده و به گونه گزارش تاريخي مطرح نمودهاند; ولي لحن، لحن اعتراضي است.
    2 ـ اميرالمؤمنين(عليه السلام) در دوران خلافت خويش، در يك سخنراني، بدعت ها و كارهاي خلافي را بر ميشمارد كه امكان تغيير آن براي حضرت ميسّر نشده و اولين مورد را تغيير جايگاه مقام ابراهيم(عليه السلام) ذكر ميكند:
    ارأيتم لو أمرت بمقام ابراهيم فرددته إلي الموضع الذي وضعه فيه رسولالله(صلي الله عليه وآله)؟ آيا شما از من ميپذيريد، اگر درباره مقام ابراهيم، فرمان دهم و آن را به موضعي كه رسول خدا(صلي الله عليه وآله) نهاده، برگردانم؟ 3 ـ در روايات وارد شده است كه يكي از اقدامات امام زمان(عليه السلام) اين است كه مقام ابراهيم را به جايي كه رسول خدا قرار داده بود، بر ميگرداند:
    روي ابوبصير قال قال ابوعبدالله(عليه السلام): «اذا قام القائم هدم المسجد الحرام حتي يردّه الي اساسِه وحوّل المقام إلي الموضع الذي كان فيه...» ابوبصير روايت كرده كه امام صادق(عليه السلام)فرمود: «زماني كه قائم قيام كند، مسجدالحرام را خراب مينمايد تا آن را بر اساس اوليهاش بنيان نهد و مقام ابراهيم را به جايي كه بوده، منتقل مينمايد.
    بنابراين، امامان شيعه اين تغيير را خلاف و نادرست دانستهاند و حكم طواف و نماز را بايد به گونهاي دانست كه با سيره رسول خدا(صلي الله عليه وآله) هماهنگ باشد و اين جابهجايي با آن منافاتي نداشته باشد. از اين رو، محدود ساختن مطاف بهحدّ فاصل بيت و مقام، برخلاف ديدگاه ائمه مينماياند و در نتيجه، محدودساختن محلّ نماز به محدوده پشت مقام (نه سمتي كه مقام در آن قرار دارد)، نياز به دليل محكم و قوي دارد كه مفسّر اين تغيير نيز باشد
    اما اینکه چرا شیعه این را پذیرفت همانگونه که از این روایات بر می اید شیعیان این امر را نپذیرفته اند و البته چون قدرتی هم نداشتند ان را جابجا نکردند


  5. صلوات ها 10


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    49
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    102



    با سلام.
    دوست عزیز بهتر نیست قرآن محمدی(ص) را با دقت بخوانی این افکار پوسیده عربی را از ذهن خود دور نمائی.
    سوره ال عمران 96- همانا نخست خانه که بپا شد ببکه مبارکه است و آنست هدایتی برای جهانیان .
    بکه نه مکه ( کلمه مکه یکبار در قرآن آمده است سوره فتح آیه 24) بنابراین
    مکه نمیتواند بکه باشد.
    ال عمران 97 در آنست آیت های مقام ابراهیم و کسیکه در آیدش ایمن باشد.
    ابراهیم خلیل(ع) 2700 سال پیش از محمد قدمت تاریخی مکه چند سال است؟
    سوره حج 52- نفرستادیم پیشاز تو رسول یا نبی ای مگر.......
    سوره سجده 2- یا گویند دروغ بست آنرا بلکه آنست حق از پرورگارت تا بترسانی
    گروهیرا که نیامدستشان بیم دهنده پیش از تو شاید ایشان رهبری شوند .
    سوره سبا 44- در صورتی که ما هیچ کتابی که آنرا بخوانند یا رسولی پیش از تو
    بر آنها نفرستادیم.
    سوره یس آیه 6- تا بیم دهی قومی را که بیم داده نشدن پدران ایشان پس آنانند نا آگاهان.
    اگر پیش از حضرت محمد فرستاده یا نبی ای به سر زمین عربستان فرستاده نشده
    حتی برای پدرانشان هیچ بیم دهنده ای آیا داستان ابراهیم و اسماعیل یک داستان تخیلی و خیال پر دازی عرب نمی باشد.
    برای آگاهی بیشتر به سایت www.salamtwo.comمراجعه و حقایق قرآن محمدی را در یاب.
    با تشکر م- مهدی

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ
    نوشته
    444
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2100



    سلام دوست عزیز بنده نفهمیدم منظور شما از افکار پوسیده عربی چیست و ایا شما به بنده اشکال نموده ای یا به پرسشگر یا به تاریخ یا به روایات لطفا دقیقتر و با ذکر مورد اشکالتان را بیان نموده واز سخنرانی و کلی گویی اجتناب نمایید ممنون


  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    49
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    102



    با سلام.
    دوست عزیز بحث ما تاریخ است بحث ما روایت غلطی است که به قرآن محمدی(ص) تحمیل نموده اند.
    تنها ديدگاه جهاني براي آينده اسلام است. دين, صلح و دوستي. ولي سوال اينست کدام اسلام؟
    اسلام خدائي (جهان وطني) يا اسلام عربی (قومي گرائي و ملي گرائي)

    سوره ال عمران آيه 19 دين نزد خدا اسلام است…

    سوره ال عمران آيه 85 کسي که جز اسلام را بعنوان دين بپذيرد از او پذيرفته نمي شود.
    پس مي بينيم دين نزد تمام پيام آوران اسلام بوده و حضرت محمد(ص) اولين عربي است که به اسلام ايمان مي آورد. انعام آيه 14 و 163 الزمر آيه 11-12
    در رابطه با اسلام

    کلمه اسلام از شهر اورشليم گرفته شده (Urshalem). در زمان حضرت ابراهيم سفر پيدايش باب 14 آيه 18ملک صديق و ملک ساليم نان و شراب بيرون آورد و او کاهن خداي تعالي بود.

    کلمه اسلام در زبان عبري به معني صلح (Peace) مي باشد و آن تائيد مي شود با عبرائيان باب 7 آيه 2

    همانطور که مي بينيم در زمان حضرت ابراهيم Urshalem در زمان حضرت عيسي Jerusalem در زمان حضرت محمد(ص) Mosalem و هر سه در کلمه سلام مشترک مي باشند.

    پس همانطور که مي بينيم يهوديت و مسيحيت و محمدي شاخه اي از اسلام است.

    سوره حج آيه 78

    خداوند براي شما در دين بيچارگي قرار نداده است اين آئين پدر شما ا براهيم است او شما را مسلمان ناميده است تا قبل از آن که اين شريعت (منظور حضرت محمد) آمده باشد.
    اورشليم يا بيت المقدس

    کنعانیها اولین گروه موحد در این منطقه بودند اند که در این سرزمین میزیسته اند و آنرا (اورسالم) ناميدند.اورسالم نامي تركيبي از دو واژه‌ي «اور» و «سالم» است.
    «اور» كلمه اي سومري به معناي شهر است و در زبان عبري نيز اور را آتش،روشنايي و مقدس ترجمه كرده‌اند. اين واژه را در كلماتي چون اورميه (آب مقدس)، اورمزد (روشن‌مقدس) نيز مي‌توانيم مشاهده بكنيم. «سالم»نيز به مفهوم صلح،سلامتي و آرامش ذكر شده‏. تركيب اين دو واژه اورسالم را نتيجه ميدهد كه به معناي شهر سلامتي و صلح و آرامش است.
    اورسالم نزد يهود به "يروشالايم" (יְרוּשָׁלַיִם)‎ و فراعنه به "اوشامام" و يونان و روم به "هيروسوليما" و نزد غرب به "جروسالم"(Jerusalem) * (Holy land) شهرت يافت. مسلمين و اعراب آن را بيت المقدس (شهر قدس) ناميدند كه همان ترجمه‌ي اورسالم (مدينة السلام) است. اين شهر در طول تاريخ نام‌هاي ديگري چون ارين ئيل، ايليا، بيت هميقداش‏، ايليا‌كاپيتولينا را نيز به خود ديده است كه در حال حاضر استعمال نمي‌شود.
    خلاصه کوتاهی از سایت " آینده جهان اسلام. کدام اسلام ? www.salamtwo.com
    م-مهدی


  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ
    نوشته
    444
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2100



    با سلام هنوز منظور شما از روایتی که به قران تحمیل نموده اند را ندانستم باور کن خیلی سطح بالا بحث می نمایی من از دوستانم کمک می خواهم تا بفرمایند منظور شما چیست
    دوست من روشن و واضح بگویید به کجای کلام بنده اعتراض دارید


  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    49
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    102



    باسلام.
    .
    دوست عزیز پیام آور اسلام مبعوث شد که دینداران را بطرف دین هدایت کند یا مشرکان را بطرف دین .
    مذهب یهود و مسیحی و زردشت که به دین اعتقاد داشتند ؟ اسناد تاریخی آن موجود است.
    دکترین محمدی (ص) چه بود ؟
    اما در رابطه با ابراهیم(ع) اختلاف زمانی او و حضرت محمد (ص) 2700سال شمسی است .
    .
    دوست عزیز پیام آور اسلام مبعوث شد که دینداران را بطرف دین هدایت کند یا مشرکان را بطرف دین .
    مذهب یهود و مسیحی و زردشت که به دین اعتقاد داشتند ؟ اسناد تاریخی آن موجود است.
    دکترین محمدی (ص) چه بود ؟
    اما در رابطه با ابراهیم(ع) اختلاف زمانی او و حضرت محمد (ص) 2700سال سمسی است .


    از پيدايش آدم
    bce
    4026

    1
    تا شروع طوفان
    bce
    2370
    1656 سال
    2
    تا آغازوبنيان گذاشتن پيمان حضرت ابراهيم
    bce
    1943
    427 سال
    3
    تا زمان خروج از مصر
    bce
    1513
    430 سال
    3
    تا زمان شروع ساختمان معبد سليمان
    bce
    1034
    479 سال
    4
    تا انشعاب پادشاهی
    bce
    997
    37 سال
    5
    تا ويرانی (خانه خدا) معبد
    bce
    607
    390 سال
    6
    تا بازگشت بنی اسرائيل از تبعيد
    bce
    537
    70 سال
    7
    تا بازسازی ديوار اورشليم
    bce
    455
    82 سال
    8
    تا تعميد حضرت عيسی
    ce
    29
    483 سال

    تا تولد حضرت محمد (ص)
    تا سال 1975ميلادی برابربا 1354 شمسی
    ce
    ce

    570
    1975
    541 سال
    1405 سال
    6000 سال
    سو ره فتح آیه 23-
    سنت خدا (حج خدا )که از پیش نوشته شد بر شما هرکز نیابی برای شیوه خدا تبدیل ای
    همانطور که در آیات بالا مطرح نمودم حضرت ابراهیم و اسماعیل هرکز به مکه نیامدند
    این یک داستان تخیلی اعراب جاهلی است.همانطور که امروز خلیج فارس ایرانی را عربی می نامد.به مقاله اینجانب در همین سایت "آینده جهان اسلام. کدام اسلام ؟"
    را مطالعه نمائید.
    اغنیا مکه روند و فقرا نزد تو آیند
    که تو شاهها حج فقرائی
    یک طواف مرقد موسی الرضا
    هفت هزار و هفصد و هشتاد حج اکبر است
    این هم تفکردانشمند وعارف زمان صفوی
    با تشکر: م- مهدی

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ
    نوشته
    444
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2100



    با سلام دوست عزیز با تمام ابهامی که جملات شما دارد گمان می رود شما در این مطالب امدن ابراهیم ع را به مکه نفی نموده باشی اگر مسلمان باشی باید بدانی که بین مسلمین اجماع است در اینکه ابراهیم ع به مکه امده و کعبه را باز سازی نموده و ایات قران و روایات نیز این مطلب را تایید می نماید اما اگر مسلمان نیستی و قران و روایات را قبول نداری بسم الله ادله خویش مبنی بر نیامدن ابراهیم ع به مکه را بیان دارید تا ما ا را بررسی نماییم
    تنها درخواست بنده اینست که از کلی گویی و ادعای بی دلیل پرهیز نمایید در ضمن موضع خود را مشخص نمایید تا اگر مسلمان هستی با ادله اسلامی و اگر مسلمان نیستی با ادله دیگر با شما بحث نماییم


  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    49
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    102



    سوره فرقان آیه 30- وگفت پیامبر پرورگارا همانا قوم من ترک قرآن گفته اند.
    با سلام.
    اقای عزیز در سخنان من ابهام وجود ندارد.سئوال نموده بودی مسلمان هستی در آن هم شکی نداشته باش ولی شما را چه عرض کنم ؟ در باره آیات قران هیچکونه مسئله نیست تمام آیات معتبر هستند در مورد روایات اسناد دتاریخی باید معتبر باشد وپیش ازحضرت محمد(ص) هر گونه آیات کتاب مقدس(عهد عتیق و عهد جدید ) هم مورد تائید است.
    البته از مطالب من که در همین سایت در خال نمایش هست " آینده جهان اسلام. کدام اسلام" میتوانی استفاده کنی.
    با تشکر :م-مهدی

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ
    نوشته
    444
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2100



    با سلام دوست من خلاصه بفرمائيد نقد شما بر كلام من و سوال حضرتعالي چيست؟

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود