صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: یک بحث داغ: "اسلام" و "ملی گرایی"

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682

    یک بحث داغ: "اسلام" و "ملی گرایی"




    سلام
    آیا اسلام برای بشریت است و بشری یا برای ملت و ملی ؟
    قومیت و ملیت در اسلام تایید شده یا رد ؟
    ملی گرایی و اسلام گرایی چگونه قابل جمع است ؟
    ملی گرایی برای اسلام گرایی یک فرصت است یا آسیب ؟
    یک ملت مسلمان باید اسلام را اصل قرار دهد یا ملیتش را ؟
    تمجید اسلام از بعضی ملتها بر چه مبنایی است ؟
    قومی گرایی بعضی ملتهای مسلمان مقبول است یا مردود ؟
    در حکومت جهانی مهدوی ملیتها چه میشود ؟
    وووو
    دوستان در این سرفصلها نظر خود را ارائه فرمایند انشاء الله
    موفق در پناه حق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    86
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    259



    هر جا كه مكتبم هست همان جا نيز وطنم هست ...........
    آنجا كه مكتبم نيست وطنم نيست

  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    86
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    259



    يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ

    اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ترديد خداوند داناى آگاه است

    .
    .
    خداوند متعال محمد بن عبد الله را به خاطر عرب بودنش انتخاب كرد يا به خاطر ...............
    اشهد ان محمد عـبـــده ................................ورسوله

    بندگي او ........... شايستگي به دوش گرفتن رسالت را به داد .........
    .
    مليت محمد بن عبد الله............به اندازه سرسوزن به وي ارزش ومقام وقرب الله نداد ..........كه نداد

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط بيتاب نمایش پست ها
    هر جا كه مكتبم هست همان جا نيز وطنم هست
    سلام
    خوب باتشکر از جناب بیتاب
    ایشان معتقدند که وطن انسان مکتب اوست
    حال چند سوال :
    1- در این وطن ، ملتها و کشورها و قومیتها چه جایگاهی دارند ؟
    2- آنهایی که مکتب ندارند وطن دارند یا ندارند ؟
    موفق باشید

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069

    آیا اسلام با ملیت در تضاد است






    سلام علیکم جمیعا

    جناب حامد شما اول بگو ملیت شما چیست . اگر ملیتی دارید و تعریفی از ملیت هم دارید تفاوت بین اهل جائی بودن و ملیت گرائی به نظر شما در چیست آیا تفاوتی دارند ؟

    دوم اینکه آیا اسلام با ملیت در تضاد است یا خیر.

    یعنی اینکه اگر شما مسلمان باشی لاجرم اهلیت و ملیت شما حذف میگردد یا خیر.

    این مفاهیم را توضیح دهید تا ببینیم تکلیف ما با این نوع اسلام گرائی به کجا می انجامد.



    یاحق
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۰/۰۱/۰۶ در ساعت ۱۹:۵۰
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    جناب حامد شما اول بگو ملیت شما چیست . اگر ملیتی دارید و تعریفی از ملیت هم دارید تفاوت بین اهل جائی بودن و ملیت گرائی به نظر شما در چیست آیا تفاوتی دارند ؟ دوم اینکه آیا اسلام با ملیت در تضاد است یا خیر. یعنی اینکه اگر شما مسلمان باشی لاجرم اهلیت و ملیت شما حذف میگردد یا خیر. این مفاهیم را توضیح دهید تا ببینیم تکلیف ما با این نوع اسلام گرائی به کجا می انجامد.
    سلام
    در بحثی دیگر موضوع وطن را مطرح کردیم و آنجا بحث می کنیم
    اما اینجا بیشتردوست دارم ناقد باشد تا ماتن
    لذا شما اظهار نظر بفرمایید ما نقدش می کنیم آنوقت شما بر نقد ما نقد بنویسید و الی آخر
    موفق باشید

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    در بحثی دیگر موضوع وطن را مطرح کردیم و آنجا بحث می کنیم اما اینجا بیشتردوست دارم ناقد باشد تا ماتن لذا شما اظهار نظر بفرمایید ما نقدش می کنیم آنوقت شما بر نقد ما نقد بنویسید و الی آخر

    سلام علیکم جمیعا

    مثل اینکه شما هم نمیخواهید پاسخ دهید.
    یخورده جرات بخرج بدهید ببینیم در ذهن شما چه میگذرد یک موقع ما نگوئیم شما چه تفکری در ذهن دارید آنوقت کم و زیاد شود و ما مدیون.


    نقل قول نوشته اصلی توسط بيتاب نمایش پست ها
    يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ

    اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ترديد خداوند داناى آگاه است

    نمیدانم بیتاب برای تائید دیدگاه شما این آیه شریفه را آورد یا میخواست بر له شما مطلبی را آورده باشد در هر حال

    در این آیه شریفه خداوند میفرماید که قبلیه قبیله کردن و ملت ملت کردن مردم کار خودش بوده و مردم را با خلقت و حکمتی ایچنین خلق کرده برای چه ؟ برای شناخت.

    حال اگر کسی به خواست و اراده خداوند اعتقادی ندارد و حکمتی والاتر از حکمت خداوند سراغ دارد که ملیت را قبول ندارد و فاکتورهای جدیدی ارائه میدهد بسم الله بگوید ببینیم این حکمت الهی که برای شناخت خداوند ایجاد شده چه نقصی داشته
    و شما چه پیشنهادی میدهید؟


    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    ضمنا دوستان هرکسی پاسخی در نظر دارد میتواند ارائه دهد . این را برای عوت عرض میکنم از این لحاظ که کسی فکر نکند این بحث دو طرفه است ودر این بحث خواستار اظهار نظر دیگران نیستیم .

    و من الله التوفیق

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    یخورده جرات بخرج بدهید ببینیم در ذهن شما چه میگذرد یک موقع ما نگوئیم شما چه تفکری در ذهن دارید آنوقت کم و زیاد شود و ما مدیون.
    وطن و ملت هرکسی به اندازه سعه نگاه اوست . اگر بگویم لاریم چرا فارسی نباشم اگر بگویم ایرانیم چرا آسیایی نباشم و لذا از همان ابتدا می گویم خداییم که فرمود : انا لله و انا الیه راجعون
    حال که خدایی شدم و وطنم اوست و ملتم عالمیان باید پایبند دین و مکتب او باشم . به معیار او نیز پایبندم و خلایق را از روی رنگ و شهر و دیار و زمان و مکان باز می شناسم و فقط همین نه بیشتر .
    به زمینی که از آن آب خوردم و از میوه گیاهش تناول کردم مدیونم و به او اهل دیارش خدمت می کنم چه اینکه او به من فرمان خدمت داد به کسی که به من خدمتی کرد
    و اینگونه در وطنم زندگی می کنم . هرجا که باشم وطن من است چون : و هو معکم اینما کنتم و چون فرمان او فوق فرمانهاست با هرکه از اهل این ملت که او بگوید دوستم و با هرکه او بگوید دشمن . با هر که او بگوید صلحم با هرکه او بگوید جنگ . صلح و جنگم را نیز هر دو خدمت به وطن و ملتم محسوب می کنم .
    اهل عالم همه هموطنان منند لذا برای کمک و یاری به هیچیک مشکلی ندارم . ووووووووووووووووو
    اوست وطن من و عالمیانند ملتم
    موفق باشید

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069





    سلام علیکم جمیعا

    خب الحمدلله که منظور شما از سرزمین اعتقاداتتان است ولی بسیار شنیده و دیده ایم گفته اند که اعراب قوم برگزیده هستند چراکه قرآن به زبان عربی نازل شد و پیامبر نیز عرب بود لذا ما اگر بخواهیم دین را بفهمیم باید عرب زبان شویم و اینکه این اعراب هستن که دین را میفهمند چراکه زبانشان است و زبان عربی فصیح است چون کلام خداست ... الی الانتها که البته این تاثیر آموزه های حوزوی نجفی است که به دیگر اقوام سرایت کرده و نمونه بارز نزادپرستی ای است که برای سرپوش نهادن بر این تفکر و بیانات منحط و منحرف به ایرانیان تهمت نزادپرستی و مجوسی و .. میزنند.

    والله علیم بذات الصدور

    اینجا قصد ندارم بحث دینی - فلسفی کنم که چرا پیامبر عرب بود و قرآن به زبان عربی نازل شد و ..

    این تاپیک بهانه خوبی است که درباره قوم که کلمه ای است که 278 بار در قرآن ذکر شده صحبتی بکنیم و کمی درباره حکمتهائی که در این دسته دسته شدن انسانها با نزاد رنگ آئین و رسوم و مذاهب در سرزمینهای مختلف نهفته است و ما و پیشینیان صالحمان از تعابیر قرآنی و دینی فهمیده ایم سخن به میان آوریم.

    يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ

    اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ترديد خداوند داناى آگاه است

    این آیه و آیاتی اینچنینی هدایت کرد اهل معرفت را برای طی طریقی که منجر به شناخت خداوند میشود
    و اما آنها این آیات را چگونه تعبیر و تفسیر کردند و چه فهمیدند و چگونه بدان عمل نمودند را در ادامه عرض خواهم کرد.

    یاحق



    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جدایی بین پدر و مادر
    توسط مدیر ارجاع سوالات در انجمن آسیب شناسی و آسیب زدایی
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۰/۲۶, ۲۳:۲۱
  2. پاسخ: 17
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۰۹, ۰۹:۴۴
  3. پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۸, ۲۱:۴۲
  4. مقایسه ؛ بلایی خانمان سوز یا سکویی برای پرش؟؟؟؟؟
    توسط راهی در انجمن مهارت های زندگی
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۹, ۲۲:۰۲

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود