نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: میزان تصرف امام عصر در امور ما ؟

رأی دهندگان
29. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • به یک اعتبار در همه امور

    18 62.07%
  • بسیار زیاد

    9 31.03%
  • به ما بستگی دارد

    10 34.48%
  • اصلا دخالت ندارد

    2 6.90%
نظرسنجی با انتخاب چندگانه
صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: "امام عصر" تا چه حد در امور ما تصرف می کند ؟ نظر سنجی

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682

    "امام عصر" تا چه حد در امور ما تصرف می کند ؟ نظر سنجی




    سلام

    برای اینکه عمق اعتقاد ما به جایگاه امام عصر روشن شود بد نیست آن حد اعلای باور خودمان را بر اساس سند و مدرک دینی در خصوص میزان دخل و تصرف ایشان در زندگی فردی و اجتماعی مان بنویسیم یا حد اقل نظر بدهیم .

    امام عصر تا چه حد در امور فردی و اجتماعی ما دخل و تصرف می کنند ؟

    موفق در پناه حق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  2. صلوات ها 19


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    امام عصر تا چه حد در امور فردی و اجتماعی ما دخل و تصرف می کنند ؟
    سلام
    امام عصر بعنوان حجت خدا و خلیف او در ارض عالم امکانی محل تجلی تمام اسماء و صفات الهی بلکه به حکم اتحاد عینیت آن اسماء و صفات است و تمام عالم از بر آن حقیقت برین فیض وجود و آثار وجود دریافت می کنند .
    به این اعتبار امام عصر در تمام شوون ما دخیل و متصرف است بلکه ....
    موفق در پناه حق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  5. صلوات ها 12


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6207



    با سلام و عرض احترام و تشکر از بحث خوب جناب حامد
    بنده هم چند روایت در مورد ولایت امام و تصرف آن خدمت دوستان عرض کنم.

    حضرت امام مهدی (عج)و لو لا ما عندنا من محبة صلاحكم و رحمتكم و الإشفاق عليكم لكنا عن مخاطبتكم في شغل .
    اگر نبود كه ما دوستار صلاح شما هستيم و به شما لطف و مرحمت داريم ، همانا به شما توجه و التفات نمي كرديم
    بحارالأنوار ، ج 53 .

    حضرت امام مهدی (عج):

    إنا يحيط علمنا بأبنائكم ، و لا يعزب عنا شيء من أخباركم .
    علم و دانش ما به خبرهاي شما احاطه دارد و چيزي از اخبار شما بر ما پوشيده نمي ماند
    بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 175

    حضرت امام مهدی (عج) فاتقوا الله ، و سلموا لنا ، و ردوا الأمر إلينا ، فعلينا الإصدار ، كما كان منا الإيراد ، و لا تحاولوا كشف ما غطي عنكم ، و اجعلوا قصدكم إلينا بالمودة علي السنة الواضحة .
    از خدا بترسيد و تسليم ما شويد و كارها را به ما واگذاريد ، برماست كه شما را از سرچشمه سيراب برگردانيم ، چنان كه بردن شما به سرچشمه از ما بود ، در پي كشف آنچه از شما پوشيده شده نرويد و مقصد خود را با دوستي ما بر اساس راهي كه روشن است به طرف ما قرار دهيد
    بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 179

    حضرت امام مهدی (عج) إن الله معنا و لا فاقة بنا إلي غيره و الحق معنا فلن يوحشنا من قعد عنا و نحن صنائع ربنا و الخلق بعد صنائعنا .
    خداوند با ماست و به جز ذات پروردگار به چيزي نياز نداريم ، و حق با ماست ، پس اگر كساني با ما نباشند ، هرگز در ما وحشتي ايجاد نمي شود ؛ ما دست پرورده هاي پروردگارمان ، و مردم دست پرورده هاي ما هستند

    الغيبة للشيخ الطوسي ، ص 172
    حضرت امام مهدی (عج) إني أمان لأهل الأرض كما أن النجوم أمان لأهل السماء .
    وجود من براي اهل زمين سبب امان و آسايش است ، همچنان كه ستارگان سبب امان اهل آسمانند
    . بحارالأنوار ، ج 78 ، ص 380

    حضرت امام مهدی (عج):
    و أما وجه الانتفاع بي في غيبتي فكالانتفاع بالشمس إذا غيبها عن الأبصار السحاب وإني لأمان لأهل الأرض كما أن النجوم أمان لأهل السماء .
    نفع بردن از من در زمان غيبتم مانند نفع بردن از خورشيد هنگام پنهان شدنش در پشت ابرهاست و همانا من ايمني بخش اهل زمين هستم ، همچنانكه ستارگان ايمني بخش اهل آسمانند.
    . بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 181

    حضرت امام مهدی (عج) إنا غير مهملين لمراعاتكم و لا ناسين لذكركم ، و لو لا ذلك لنزل بكم اللأواء و اصطلمكم الأعداء ، فاتقوا الله جل جلاله و ظاهرونا .
    ما در رعايت حال شما كوتاهي نمي كنيم و ياد شما را از خاطر نبرده ايم ، كه اگر جز اين بود گرفتاريها به شما روي مي آورد و دشمنان شما را ريشه كن مي كردند . پس از خدا بترسيد و ما را پشتيباني كنيد
    حارالأنوار ، ج 53 ، ص 175


    "امام عصر" تا چه حد در امور ما تصرف می کند ؟ نظر سنجی

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  7. صلوات ها 11


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط عمار نمایش پست ها
    از خدا بترسيد و تسليم ما شويد

    سلام علیکم جمیعا

    از خدا بترسید و تسلیم ما شوید .
    تا آنجائی که بنده شنید ه ام :
    اسلام به معنای تسلیم امر خدا شدن و پناه بردن از غیر به خدای متعال از ترس عقوبتی که بواسطه جهالت در انتظار ماست.
    و
    پناه بردن به غیر خدا گمراهی در پی دارد و این گمراهی خوف ناک است برای آنانکه اهل تعقل تفکر و یقین و پرهیزگاریند.


    ولی در مورد سوال که پرسیده شده بود امام زمان تا چه حد در امور ما تصرف میکن ( تا چه حد بر زندگی ما موثر است )

    بنا بر آن توصیفاتی که بنده در این صفحه

    http://ketaab.iec-md.org/QAAEM/molaa...aazi_01.html#1

    از ایشان خواندم و تحلیل آن نقلی که ذکر گردیده
    ایشان تاثیری معادل خدا بر روی اهل زمین دارد.


    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  9. صلوات ها 8


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    ایشان تاثیری معادل خدا بر روی اهل زمین دارد.
    سلام
    پاسخ بخش اول به جناب عمار حواله است
    اما این بخش
    کسی معادل خدا نیست چه اینکه وجود را حقیقتی واحداست که مثل ندارد الا اینکه این حقیقت واحد در مقام ظهور در حضرت اسماء و صفات متجلی می شود و به این سبب همه امور را تدبیر می نماید پس آنها صنعت خدایند و خلق بعد ایشان مصنوع اند . پس عالم امکانی عالم اسباب است و اول سبب در این عالم صاحب مقام خلافت کلیه است .
    موفق باشید

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  11. صلوات ها 9


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    کسی معادل خدا نیست چه اینکه وجود را حقیقتی واحداست که مثل ندارد

    سلام علیکم جمیعا

    خب این سخن که شما فرمودید تعارف است چون خداوند را اگر به زبان بگوئیم که مثال ندارد ولی در تعریف مشابه برایش تعریف کنیم که تعارفات افاضه فرموده ایم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    الا اینکه این حقیقت واحد در مقام ظهور در حضرت اسماء و صفات متجلی می شود

    اینهم دلیل
    . (اسماء و صفاتی که در زمان ظهور متجلی میشود منظوشان اسماء و صفات احدیت الهی است)
    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    پس عالم امکانی عالم اسباب است و اول سبب در این عالم صاحب مقام خلافت کلیه است .

    مقام خلافت کلیه

    تفاوت بین آنچه که در تثلیث مسیحیت و آنچه که شما الان در اینجا بیان کردید در چیست ؟

    خب آنها هم مسیح را مصنوع خدا میدانند و البته خلیفه نمیگویند میگویند پادشاه و خدای زمین.
    (و البته پطرس دستش باز بود لذا مسیحیان و مسیح را فرزندان خدا ( مانند یهود ) توصیف کرد)

    ضمنا من پاسخی در فرمایشات جناب عمار نیافتم لذا حواله حضرت عالی دوباره مستندات را نقل فرمائید.


    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  13. صلوات ها 5


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6207



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    از خدا بترسید و تسلیم ما شوید . تا آنجائی که بنده شنید ه ام : اسلام به معنای تسلیم امر خدا شدن و پناه بردن از غیر به خدای متعال از ترس عقوبتی که بواسطه جهالت در انتظار ماست. و پناه بردن به غیر خدا گمراهی در پی دارد و این گمراهی خوف ناک است برای آنانکه اهل تعقل تفکر و یقین و پرهیزگاریند.
    با سلام و عرض ادب
    دوست عزیز منافات بين تسلم شدن به اهل بیت و اولياي الهي با توحيد، زماني پيش مي آيد كه توجه به
    اولياء الهي در عرض توجه به خدا قرار گيرد وحال آنكه اين توجه در طول توجه به خداست،
    ما در روي آوردن وتوجه به خدا دريچه هايي به روي خودمان باز مي كنيم كه اولياء الهي هستند .
    اولياء الهي انسان هاي كاملي هستند كه خداوند متعال در باره آنها فرمود" وعلم ‌ادم الاسماء كلها "
    (سوره بقره، آيه 31 .)

    انسان كامل مظهر اسماء وصفات خداوند است بنابراين تسلیم بودن به اولياء خدا همان تسلیم بودن
    به خداست مثل اذكاري كه به وسيله آن اذكار به خداوند توجه مي كنيم نظير " لا اله الا الله" و
    بعد از شهادت به خداوند، شهادت به رسالت رسول مي دهيم زيرا در واقع پرستش خدا در اطاعت از
    رسول خدا مي باشد . پس اولياء الهي آيينه اي هستند كه از خود هيچ ندارند ودر واقع ما را
    به خدا مي رسانند.لذا ما تسلیم هستیم چون تمام دستورات و خواسته های آنها خواسته خدای متعال می باشد.

    ویرایش توسط عمار : ۱۳۹۰/۰۱/۰۷ در ساعت ۲۱:۵۴
    "امام عصر" تا چه حد در امور ما تصرف می کند ؟ نظر سنجی

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  15. صلوات ها 8


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    خب این سخن که شما فرمودید تعارف است چون خداوند را اگر به زبان بگوئیم که مثال ندارد ولی در تعریف مشابه برایش تعریف کنیم که تعارفات افاضه فرموده ایم.
    سلام
    مثل نداشتن خدای تعالی تعارف نیست صریح کلام اوست :
    و لم یکن له کفوا احد
    و مقام خلافت را نیز ما جعل نکردیم بلکه او خود جعل فرمود به جعل تکوینی :
    انی جاعل فی الارض خلیفه
    و به خلفای خود در ارض عالم امکانی اعمال فوق بشری نسبت داد :
    طوفان نوح ، گلستان کردن آتش توسط ابراهیم خلیل ، زنده شدن مرده توسط مسیح ، اژدها شدن عصا در دست موسی وووو
    و صادق آل محمد ص فرمود :
    خداوند ابا دارد از اینکه امور را جز به اسباب جاری سازد
    عموم این کلام نورانی تمام افعال الهی را در تمام مقامات و شوون شامل می شود
    در عین حال همه این امور و اسبابش باز به او راجع است و حقیقت توحید سالم :
    و الی الله ترجع الامور
    و اما آنچه که در مسیحیت است تفاوتی عمیق با کلام ما دارد چه اینکه ایشان مسیح را صاحب وجود مستقل می دانند و دیگر اینکه اورا فرزند خدا بلکه خدا می دانند و هیچیک از این امور با کلام ما سازگار نیست
    بلکه ما صاحبان خلافت الهیه را عباد او می دانیم ( نه خدا ) و ذات و صفت و فعلشان را در ذات و صفت و فعل الهی مستهلک و فانی :
    و ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی
    و بساط استقلال تمام عالم امکانی و از جمله خلیفه را نیز بر چیده ایم ( نه مستقل ) و جدایی خلق را از خالق انکار می کنیم ( خلق را فرزند خالق و جدا از او نمی دانیم ) .
    به عبارت دیگر در توجه به خدای احد واحد همه حقایق عالم که از شوون حق تعالی هستند فانی در او و غیر ملحوظند و این وقتی است که از نگاه وحدت نگر به حضرت وجود نگاه کنیم . در این نگاه یک حقیقت بیش نیست که به انحاء مختلف تجلی فرموده است و در یک نگاه کثرت نگر هم شوون حق تعالی را بعنوان عباد او در ظاهر ساختن حقایق اسماء و صفاتش ملحوظ می داریم و کاملان قادرند که این دو نگاه را با هم جمع کنند و به حُسنیین نائل شوند .
    در این بیانات تامل کافی بفرمایید تا مرز روشن بین آندو را متوجه شوید
    موفق باشید

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  17. صلوات ها 8


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    "امام عصر" تا چه حد در امور ما تصرف می کند ؟ نظر سنجی
    سلام
    در ادامه می گوییم :
    وقتی ملت و امتی در خط ایمان و نصرت دین خدا قرار گرفتند بر اساس بیان قرآن نصرت الهی برای آنها واجب می شود :
    و کذلک حق علینا نصر المومنین و ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
    و نصرت الهی یک ملت در بالاترین درجه آن هدایت شدن توسط رهبر الهی است چه اینکه هدایت بهترین عطیه خدا به افراد و ملتهاست .
    بدین ترتیب ملتی همچون ملت ایران که ملت مومنی است و برای یاری دین خدا بپا خواسته و در این راه جانفشانیها کرده است قاعدتا باید از این فیض عظیم ( هدایت جمعی ) برخوردار گردد . ما معتقدیم این فیض بزرگ طی سی سال گذشته در قالب رهبری امام خمینی و امام خامنه ای محقق شده است و ما آنرا از فیوضات الهی و تجلی هدایتگری امام عصر می دانیم .
    وقایع مستند تاریخی هم نشان می دهد هیچگاه مجتمع شیعه و مرجعیت بیدار آن از هدایتهای پنهان و آشکار ولی عصر محروم نبوده و نیست همچنانکه در نامه امام عصر به شیخ مفید همین معنا روشن است . چه رسد به امروز که این مجتمع بر حق کمر به اقدامی بزرگ در تاریخ اسلام بلکه بشریت بسته و می خواهد زمینه های ظهور آن نمونه دوران را فراهم نماید .
    موفق در پناه حق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط عمار نمایش پست ها
    انسان كامل مظهر اسماء وصفات خداوند است بنابراين تسلیم بودن به اولياء خدا همان تسلیم بودن به خداست مثل اذكاري كه به وسيله آن اذكار به خداوند توجه مي كنيم نظير " لا اله الا الله" و بعد از شهادت به خداوند، شهادت به رسالت رسول مي دهيم زيرا در واقع پرستش خدا در اطاعت از رسول خدا مي باشد . پس اولياء الهي آيينه اي هستند كه از خود هيچ ندارند ودر واقع ما را به خدا مي رسانند.لذا ما تسلیم هستیم چون تمام دستورات و خواسته های آنها خواسته خدای متعال می باشد.

    سلام علیکم جمیعا

    سپاس عمار گرامی .

    گاها بعضی مطالب را نمیشود در انظار عمومی بالاخص جائیکه نگاه بت پرستان وهابی بدانجا معطوف شده مطرح کرد.
    ولی بالاجمال و گذرا بعضی مطالب را نه در جواب دوستان بلکه تکرار آنچه که تشیع بیان گردیده اشاره میکنم.

    صفات باری تعالی به دو بخش صفات احدیت ( مختص ذات اقدس الهی ) و صفات وحدانیت ( که صفاتی مشترک بین خالق و مخلوق است ) تقسیم میشود.

    صفاتی وحدانیت که پایه و اساس فلسفه وحدت وجود است صفاتی مانند جمیل ( زیبا) رحمان و رحیم ( بخشنده و مهربان ) قادر 0 توانا ) حکیم ( دارای خرد ) و ...

    این صفات در مخلوقات ( بالاخص انسان ) و خالق یکتا وجود دارد با این تفاوت که صفات انسان نه نهایت کمال صفات کمال یافته انسانی است و نه ربوبی.
    چراکه صفات وحدانی خداوندی در کمال مطلق است ولی صفات بندگان کمال یافته صفات کاملی است در حد مخلوقی به نام انسان.

    صفات احدیت شامل صفاتی است که بجز به خدا به کس دیگری تعلق ندارد.
    مانند خالق کل شی ء رازق کل شی ء اول و الآخر و الظاهر و الباطن -یعلم ما بین ایدیهم و ما خلفهم و ...

    این صفات مختص خالق است. اگر کسی با صفات احدی الهی توصیف شود در حقیقت او خداست.

    درادامه موضوعی را مطرح میکنم که دلیل اینگونه وصف کردن ائمه و امام زمان را بهتر درک کنیم.

    ادامه دارد...
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تایید """""باطل""""" آری یا خیر ؟
    توسط حامد در انجمن مدیریت محتوا
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۹/۲۹, ۰۰:۰۶
  2. پاسخ: 126
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۲۲, ۱۰:۲۴
  3. یک بحث داغ: "اسلام" و "ملی گرایی"
    توسط حامد در انجمن ولایت فقیه و حکومت اسلامی
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۱۸, ۱۱:۲۵
  4. "مورچه" داناتر از ""سلیمان"" ؟؟؟
    توسط حامد در انجمن نبّوت خاصه
    پاسخ: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۱/۰۹, ۱۷:۳۹
  5. """""""+++راستی،مهدی کیست؟؟+++"""""""""""
    توسط ستاره زهراء در انجمن مهدویت و آخرالزمان
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۱۱/۰۶, ۱۷:۳۶

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود