صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: کدام محبوب خداوند:نکاح دراسلام یا تجرد در دیگر ایین ها

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417

    کدام محبوب خداوند:نکاح دراسلام یا تجرد در دیگر ایین ها




    برای ما مسلمانان كه علاقه دو همسر را به يكديگر يكی از نشانه‏های بارز وجود خداوند می‏دانيم و نكاح را سنت و تجرد را يكنوع " شر حساب می ‏كنيم هنگامي كه می‏خوانيم يا می‏شنويم بعضی از آئين‏ها علاقه جنسی‏را ذاتا پليد ، و آميزش جنسی را ولو با همسر شرعی و قانونی
    موجب تباهی و سقوط می دانند دچار تعجب می شویم
    . يكی از نشانه‏های او اين‏ است كه از خود شما برای شما همسر آفريد تا با او آرام گيريد و ميان شما مهرو محبت قرار داد .
    عجب ‏تر آنكه می‏گويند : دنيای قديم عموما گرفتار اين وهم بوده است .برتراند راسل فيلسوف اجتماعی مشهور معاصر می‏گويد : عوامل و عقايد مخالف جنسيت در اعصار خيلی قديم وجود داشته و بخصوص در هر جا كه‏ مسيحيت و دين بودا پيروز شد عقيده مزبور نيز تفوق يافت و سر تارك ‏مثالهائی از اين فكر عجيب مبنی بر اينكه چيز ناپاك و تباهی در روابط جنسی وجود دارد ذكر می‏نمايد . در آن نقاط دنيا نيز كه دور از تأثير مذهب بودا و مسيح بوده است‏ اديان و راهبانی بوده‏اند كه طرفداری از تجرد می‏كرده‏اند ، مانند ،اسنيت‏ها در ميان يهوديان و بدين طريق يك نهضت عمومی رياضت دردنيای قديم ايجاد شد . در يونان و روم متمدن نيز طريقه كلبيون جای طريقه‏ اپيكور را گرفت . افلاطونيان نو نيز باندازه كلبيون رياضت طلب بوده‏اند.از ايران ، اين عقيده به سمت باختر پخش شد كه ماده عين‏ تباهی است و به همراه آن اين اعتقاد به وجود آمد كه هر گونه رابطه جنسی ‏ناپاك است و اين عقيده با جزئی اصلاح ، اعتقاد
    كليسای مسيحيت محسوب گرديد .اين عقيده قرنها وجدان انبوه عظيمی از افراد بشر را تحت نفوذ ترس آورو نفرت‏انگيز خود قرار داده و به عقيده روانكاوان نفوذ اين عقيده ،اختلالات روانی و بيماريهای روحی فراوانی را موجب شده است كه از اين‏ جهت مانند ندارد . منشأ پيدايش اينگونه افكار و عقايد چيست ؟ چه چيز سبب می‏شود كه بشربه علاقه و ميل طبيعی خود به چشم بدبينی بنگرد و در حقيقت جزئی از وجود خود را محكوم كند ؟ مطلبی است كه مورد تفسير متفكرين قرار گرفته است وما اكنون در صدد كاوش در آن نيستيم ، مثلا علل گوناگونی می‏توانند درگرايش بشر به اين گونه افكار و آراء دخيل باشند . ظاهرا علت اينكه فكر پليدی ،علاقه و آميزش جنسی در ميان مسيحيان‏ تا اين حد اوج گرفت ، تفسيری بود كه از بدو تشكيل كليسا ، از طرف كليسا برای مجرد زيستن حضرت عيسی مسيح ، صورت گرفت . گفته شد علت اينكه ‏مسيح تا آخر مجرد زيست پليدی ذاتی اين عمل است و به همين جهت روحانيين‏و
    مقدسين مسيحی شرط وصول به مقامات روحانی را آلوده نشدن به زن در تمام مدت عمر دانستند و پاپ از ميان اين چنين افرادی انتخاب می شود .به عقيده ارباب كليسا تقوا ايجاب میكند كه انسان از ازدواج خودداری كند.
    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417



    راسل میگويد : در رسالات قديسين به دو يا سه توصيف زيبا از ازدواج برمی خوريم ، ولی در ساير موارد ، پدران كليسا از ازدواج به زشت ترين صورت ياد كرده اند . هدف رياضت اين بوده كه مردان را متقی سازد بنابراين ، ازدواج كه عمل پستی شمرده می شد بايستی منهدم شود . با تبر، بكارت، درخت زناشوئی رافرو اندازيد .اين عقيده راسخ ،سن ژروم، درباره هدف تقدس است .كليسا ازدواج را به نيت توليد نسل جايز می شمارد . اما اين ضرورت ،پليدی ذاتی اين كار را از نظر كليسا از ميان نمی برد ، علت ديگر جوازازدواج ، دفع افسد به فساد است يعنی به اين وسيله از آميزشهای بی قيد وبند مردان و زنان جلوگيری می شود . راسل میگويد : طبق نظريه سن پول ، مسئله توليد نسل هدف فرعی بوده وهدف اصلی ازدواج همان جلوگيری از فسق بوده است ،


    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417



    از اين جهت است كه اين مسئله فوق‏العاده مورد توجه محافل روانشناسی و روانكاوی قرار گرفته است .با توجه به نكات فوق منطق عالی اسلام فوق العاده جلب توجه می‏كند ، دراسلام كوچك ترين اشاره‏ای به پليدی علاقه جنسی و آثار ناشی از آن نشده است ،اسلام مساعی خود را برای تنظيم اين علاقه بكار برده است . از نظر اسلام روابط جنسی را فقط مصالح اجتماعی حاضر يا نسل آينده محدود می‏كند و در اين زمينه تدابيری اتخاذ كرده است كه منجر به احساس‏ محروميت و ناكامی و سركوب شدن اين غريزه نگردد . متأسفانه دانشمندانی امثال برتراند راسل كه از عقايد مسيحيت و بودائی‏و غيره در اين زمينه انتقاد می‏كنند ، درباره اسلام سكوت می‏نمايند . راسل‏در كتاب زناشوئی و اخلاق همين قدر می‏گويد : كليه بانيان مذاهب‏ باستثناء محمد ، ص و كنفوسيوس ، اگر بتوان مسلك ، كنفوسيوس رامذهب ناميد ، توجهی به اصول سياسی و
    اجتماعی نداشته و كوشيده‏اند تكامل روح را از راه اشراق ، تفكر و فنا فراهم كنند . به هر حال از نظر اسلام ، علاقه جنسی نه تنها با معنويت و روحانيت منافات ندارد ، بلكه جزء خوی و خلق انبياء است .در حديثی می‏خوانيم : من اخلاق الانبياء حب النساء .رسول اكرم ص، و ائمه اطهار ع ، طبق آثار و روايات فراوان كه رسيده است ،محبت و علاقه خود را به زن در كمال صراحت اظهار می‏كرده‏اند و بر عكس‏ روش كسانی را كه ميل به رهبانيت پيدا می‏كردند سخت تقبيح می‏نمودند .يكی از اصحاب رسول اكرم ص ، به نام عثمان بن مظعون كار عبادت رابه جائی رسانيد كه همه روزها روزه می‏گرفت ، و همه شب تا صبح به نمازمی‏پرداخت ، همسر وی جريان را باطلاع رسول اكرم ص، رسانيد ، رسول اكرم ص، در حالی كه آثار خشم از چهره‏ اش هويدا بود از جا حركت كرد و پيش‏عثمان بن مظعون رفت ، و به او فرمود : ای عثمان، بدان كه خدا مرابرای رهبانيت نفرستاده است ، شريعت من
    شريعت فطری آسانی است ، من شخصا نماز می‏خوانم و روزه می‏ گيرم و با همسرخودم نيز آميزش می‏كنم ، هر كس می‏خواهد از دين من پيروی كند بايد سنت‏ مرا بپذيرد . ازدواج و آميزش زن و مرد با يكديگر جزء سنتهای من است .مطالبی كه درباره پليدی علاقه جنسی و آثار ناشی از آن گفتيم مربوط به ‏گذشته دنيای غرب بود ، دنيای غرب در زمان حاضر در زمينه اخلاق جنسی‏ نسبت به گذشته ، به اصطلاح يك دور 180 درجه‏ای زده است امروز همه سخن ازتقديس و احترام علائق و روابط جنسی و لزوم آزادی و برداشتن هر قيد و بندی‏ در اين زمينه است ، در گذشته آنچه گفته شده است بنام دين بوده و امروزنقطه مقابل آنها بنام علم و فلسفه پيشنهاد می‏شود .
    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417



    . بدبختانه ما از ضرر افكار قديم غربيها با همه ضعيف بودن وسايل ارتباطی‏ ميان اقوام و ملل ، مصون نمانديم و كم و بيش در ميان ما رخنه كرد ، اماافكار جديدشان در اوضاع و احوال حاضر سيل آسا بسوی ما روان است
    در صفحات گذشته بحث مختصری در اطراف عقيده رائج جهان قديم به پليدی‏ ذاتی روابط جنسی مطلقا ، و تأثير سوء عميق اين عقيده در آشفته ساختن ضميربشر ايراد و به منطق عالی خدائی اسلام در اين زمينه اشاره شد در اين ‏صفحات آراء و عقايد متفكرين جديد در اين زمينه كه درست در نقطه مقابل‏ اسلاف خودشان است مورد بحث و تحقيق قرار می‏گيرد .
    اخلاق جنسی قسمتی از اخلاق به معنی عام است . شامل آن عده از عادات وملكات و روشهای بشری است كه با غريزه جنسی بستگی دارد . حياء زن از مرد ، غيرت ناموسی مرد ، عفاف و وفاداری زن
    نسبت به شوهر ، ستر عورت ، ستر بدن زن از غير محارم ، منع زنا ، منع‏ تمتع نظری و لمسی از غير همسر قانونی ، منع ازدواج با محارم ، منع نزديكی‏ با زن در ايام عادت ، منع نشر صور قبيحه ، تقدس يا پليدی تجرد جزء اخلاق‏و عادات جنسی بشمار می‏روند . اخلاق جنسی به حكم قوت و قدرت فوق العاده غريزه كه اين قسمت از اخلاق‏ بشری وابسته به آن است ، همواره مهمترين بخشهای اخلاق به شمار می‏رفته‏ است . ويل دورانت می‏گويد : سر و سامان بخشيدن به روابط جنسی هميشه ‏مهمترين وظيفه اخلاقی به شمار می‏رفته است ، زيرا غريزه توليد مثل ، نه‏ تنها در حين ازدواج بلكه قبل و بعد آن نيز مشكلاتی فراهم می‏آورد . و درنتيجه شدت وحدت همين غريزه و نافرمان بودن آن نسبت به قانون وانحرافاتی كه از جاده طبيعی پيدا می‏كند ، بی نظمی و اغتشاش در سازمانهای‏اجتماعی توليد می‏شد.
    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417



    نخستين بحث علمی و فلسفی كه در اينجا به ميان می‏ آيد اين است كه ‏سرچشمه اين اخلاق چيست ؟ چطور شد كه مثلا خصيصه ،حيا
    و عفت در زن پيدا شد ؟ چرا مرد در مورد زن خود غيرت می‏ ورزد ؟ آيا اين‏ غيرت همان حسادت معمولی است كه بشر آنرا در همه جا محكوم كرد واستثناء در اين يك مورد آنرا پسنديده می‏داند ؟ يا چيز ديگر است ؟ اگرهمان حسادت است علت استثناء چيست ؟ و اگر چيز ديگر است چگونه می‏توان‏ آنرا توضيح داد ؟ همچنين منشأ زشت شمردن كشف عورت ، فحشاء ، ازدواج با محارم و غيره چيست ؟ آيا سرچشمه اينها خود فطرت و طبيعت است ؟ آيا فطرت و طبيعت برای اينكه به هدفهای خود نائل آيد و به زندگی بشر كه ‏طبعا اجتماعی است نظام بدهد اين احساسات و عواطف را در بشر نهاده است‏؟ يا علل ديگری در كار بوده و در طول تاريخ در روحيه بشر اثر كرده تا تدريجا جزء ضمير اخلاقی بشر قرار گرفته است . اگر سرچشمه اين اخلاق ، طبيعت و فطرت است چرا اقوام ابتدائی و اقوام ‏وحشی زمان حاضر كه هنوز مانند اقوام ابتدائی زندگی می‏كنند ، اين خصائص ‏را ، لااقل به شكلی كه انسان متمدن دارد ، ندارند ؟ و به هر حال اصل ومنشأ هر چه باشد و گذشته بشريت به هر نحو بوده است ، امروز چه بايد كرد؟ بشر در زمينه اخلاق جنسی چه راهی را بايست پيش بگيرد كه به سرمنزل‏سعادت نائل آيد ؟
    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417



    آيا اخلاق جنسی قديم را بايد حفظ كرد ويا بايد آنرا در هم ريخت و اخلاق نوين جايگزين آن ساخت . ويل دورانت ، با اينكه ريشه اخلاق را نه طبيعت ، بلكه پيش آمدهائی كه احيانا تلخ و ناگوار و ظالمانه بوده است میداند ! مدعی است كه اين اخلاق هر چند معايبی دارد اما چون مظهر انتخاب اصلح در مسير تكامل است بهتر،اين است حفظ شود . وی درباره احترام ،بكارت و مسئله حيا و احساس شرم میگويد : عادات و سنن قديمی اجتماع ، نماينده انتخاب طبيعی است كه انسان در طی قرون متوالی پس از گذشتن از اشتباهات بيشمار كرده ، و به همين جهت بايد گفت با وجود آنكه احترام ،بكارت و احساس شرم ، از امور نسبی هستند و با وضع ازدواج از راه خريداری زن ارتباط دارند و سبب بيماريهای عصبی میشوند، پارهای فوائد اجتماعی دارند و برای مساعدت در بقای جنسی يكی از عوامل بشمار میروند . فرويد و اتباع وی عقيده ديگری دارند ، مدعی هستند كه اخلاق كهن را درامور جنسی بايد واژگون كرد و اخلاق جديدی
    را جايگزين آن نمود .
    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417



    . به عقيده فرويد و اتباع وی ، اخلاق جنسی كهن براساس محدوديت و ممنوعيت است و آنچه ناراحتی بر سر بشر آمده است ازممنوعيتها و محروميتها و ترسها و وحشتهای ناشی از اين ممنوعيتها كه درضمير باطن بشر جايگزين گشته آمده است . برتراند راسل نيز در اخلاق نوينی كه پيشنهاد می‏كند همين مطلب را اساس‏ قرار می‏دهد . او به عقيده خود در زمينه اخلاق جنسی از منطقی دفاع می‏كند كه در آن‏ احساساتی از قبيل احساس شرم ، احساس عفاف و تقوا ، غيرت ، حسادت ازنظر او ، و هيچ گونه احساس ديگری از اين گونه كه وی و امثال او آنها را، تابو ، می‏خوانند وجود نداشته باشد .معانی و مفاهيمی از قبيل : زشتی ، بدی ، رسوائی در آن راه نيابد ، فقط متكی به عقل و تفكر بوده باشد ، محدوديت جنسی را فقط آن قدر می‏پذيرد كه ‏در مورد ممنوعيتهای غذائی قابل پذيرش است . وی در كتاب جهانی كه من‏ می‏شناسم . در فصل مربوط به اخلاق تابو در پاسخ پرسشی كه از وی می‏شود به‏اينكه : آيا هيچ گونه پند و اندرزی برای كسانی كه بخواهند درباره امورجنسی خط مشی درست و عاقلانه‏ای در پيش گيرند داريد ؟ می‏گويد : بالاخره لازم
    است كه مسئله اخلاق جنسی را هم مانند ساير مسائل مورد بررسی قرار دهيم .اگر از انجام عملی زيانی متوجه ديگران نشود دليلی نداريم كه ارتكاب آنرا محكوم كنيم .اشكال در پاسخ پرسش ديگر به اينكه : بنا به عقيده شما بايد هتك‏ عصمت را محكوم ساخت ولی شما اعمال منافی عفت معمولی را چنانچه خسارتی ‏بار نياورد محكوم نمی‏كنيد ؟ می‏گويد : بله همين طور است ، ازاله‏ عصمت ، بكارت ، يك تجاوز جسمی در ميان افراد است ، اما اگر با مسائل‏ اعمال منافی عفت مواجه شديم آن وقت بايد موقعيت را در نظر گرفت وملاحظه كرد در چنين موقعيت حساس دلائلی برای ابراز مخالفت وجود دارد يانه ؟ ما فعلا وارد اين بحث نمی‏شويم كه آيا احساساتی از قبيل حيا و غيره كه‏ امروز اخلاق جنسی ناميده می‏شوند ريشه فطری و طبيعی دارد يا ندارد ، زيرااين بحث دامنه درازی دارد همين قدر می‏گوئيم اين توهم پيش نيايد كه ‏واقعا علوم به آنجا رسيده كه ريشه اين مسائل را به دست آورده است آنچه ‏در اين زمينه‏ها گفته شده جز يك عده فرضها ، و تخمين‏ها نيست ، و خود فرض كننده‏ها به هيچ وجه
    وحدت نظر ندارند.
    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417



    مثلا فرويد منشأ پيدايش احساس حيا را چيزی می‏داند ،راسل چيز ديگر ، ويل دورانت چيز ديگر ، كه ما برای پرهيز از اطاله ازذكر آنها خودداری می‏ كنيم علت اصلی تمايل اين افراد به غير طبيعی بودن‏ اين احساسات عدم موفقيت برای توجيه صحيح اين احساسات است . ما فرض می‏كنيم اين احساسات هيچ گونه وسيله طبيعی ندارد ، و می‏خواهيم ‏مانند هر امر قراردادی ديگر بر مبنای مصالح فرد و اجتماع و سعادت بشريت ‏برای اينها تصميم بگيريم ، ببينيم منطق و تعقل به ما چه می‏گويد ؟ آيامنطق و تعقل ايجاب می‏كند برای باز يافتن كامل سلامت روان و برای رسيدن‏ اجتماع به حد اكثر مسرت و سعادت تمام قيود و حدود و ممنوعيت‏های‏ اجتماعی را بشكنيم يا خير ؟ مقتضای منطق و تعقل اين است كه با سنن وخرافاتی مبتنی بر پليدی علاقه جنسی مبارزه كنيم و در عين حال موجبات‏ طغيان و عصيان و ناراحتی غريزه را به نام آزادی و پرورش آزادانه فراهم ‏نكنيم . طرفداران اخلاق جنسی نوين نظرات خود را بر سه اصل مبتنی كرده‏ اند: - آزادی هر كسی تا آنجا كه مخل به آزادی ديگران نباشد بايد محفوظ بماند. سعادت بشر در گرو پرورش تمام استعدادهائی است كه در وجود وی ‏نهاده شده است ، خودپرستی و بيماريهای ناشی از آن مربوط به آشفتگی غرائزاست . آشفتگی غرائز از آنجا ناشی می‏شود كه ميان غرائز تبعيض شود ، بعضی ‏ارضاء و اشباع و بعضی ديگر همچنان ارضاء نشده باقی بمانند . عليهذا برای اينكه انسان به سعادت زندگی نائل آيد بايد تمام استعدادهای او را متساويا پرورش و توسعه داد . - رغبت بشر به يك چيز در اثر اقناع و اشباع كاهش می‏يابد و در اثرامساك و منع ، فزونی می‏گيرد برای اينكه بشر را از توجه دائم به امورجنسی و عوارض ناشی از آن منصرف كنيم يگانه راه صحيح آن است كه هر گونه ‏قيد و ممنوعيتی را از جلو پايش برداريم و به او آزادی بدهيم . شرارتها وكينه‏ها و انتقامها همه ناشی از اخلاق خشن جنسی است . اينها است اصولی كه اخلاق نوين جنسی را بر آنها نهاده‏اند و ما بايدانشاءالله مواد پيشنهادی اين مكتب نوين را با بحث و تحقيق كافی دراصول سه گانه فوق مورد بررسی قرار دهيم

    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417



    وعده داديم كه اصولی را كه " اخلاق نوين جنسی " بر روی آنها پايه ‏گذاری شده است تحليل و انتقاد كنيم . ولی به نظر می‏رسد ، قبل از بيان انتقادات طرفداران اين سيستم اخلاقی ،نسبت به اخلاق كهن جنسی و بيان مواد جديدی كه در زمينه اصلاح اخلاق جنسی‏ پيشنهاد می‏كنند ، انتقاد از اصول نامبرده چندان مفيد نخواهد بود .ممكن است افرادی كه اطلاع كافی ندارند طرح مباحث بالا را چندان لازم ومفيد ندانند اما به نظر ما بحث در اين گونه مسائل در اجتماع حاضر بسيارضرورت دارد ، نه تنها از آن جهت كه افكار فلاسفه و متفكرين معروف ومشهوری را به خود جلب كرده است ، بلكه از آن نظر كه اين افكار در ميان ‏طبقه جوان در حال پيشرفت و
    توسعه است ، و چه بسا جوانانی هستند كه سرمايه فكريشان وافی نيست كه به بررسی منطقی اين مسائل بپردازند ، ممكن است شخصيت و شهرت صاحبان اين افكار آنها را تحت نفوذ و تأثير خود قرار دهد و عقيده پيدا كنند كه اين سخنان صد در صد مطابق با منطق است . به نظر ما ضرورت دارد خوانندگان محترم را در جريان بگذاريم و آگاه كنيم كه افكاری كه در اين زمينه از غرب برخاسته و جوانان ما تازه با الفبای آن آشنا شده اند و احيانا تحت عنوانهای مقدسی نظير آزادی و مساوات با جان و دل ، آنها را می پذيرند به كجا منتهی میشود ؟آخر اين خط سير كجا است ؟ آيا اجتماع بشر ، قادر خواهد بود در اين مسيرگام بردارد و راه خود را ادامه دهد ؟ يا اينكه اين كلاهی است كه برای سربشر خيلی بزرگ است . اين راهی است كه ادامه دادن آن جز فناء بشريت چيزی در بر ندارد ؟ از اين رو ما لازم میدانيم كه در اينجا ولو به نحو اختصار اين مسائل راطرح كنيم و البته تفصيل كامل آنها را در جای ديگر ذكر خواهيم كرد.
    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط امیر احمدی نمایش پست ها
    کدام محبوب خداوند:نکاح دراسلام یا تجرد در دیگر ایین ها
    سلام
    اگر قرار باشد محبوبیت امری در نزد خدای متعال سنجیده شود باید به مرجعی رجوع شود که در آن کلام خدای متعال منعکس شده باشد . دیگر اینکه این مرجع و منبع معتبرترین مرجع و منبع برای کلام الهی نیز باشد . از آنجا که تمام ادیان جهان بجز اسلام پذیرفته اند در کتاب آسمانی آنها جعل و تحریف رخ داده است لذا معتبرترین مرجع قرآن کریم است و نظر قرآن کریم در این مورد واضح و روشن است .
    نه تنها قرآن کریم که کلام آخرین الهی است بر نکاح و ازدواج مهر تایید می گذارد بلکه به آن امر نیز می کند تا جایی که رسول گرامی اسلام ص ازدواج را سنت خود نامیده است . چه اینکه اسلام دین فطرت و خلقت الهی است و در این دین هیچ امر فطری سرکوب و نابود نمی شود بلکه در مسیری صحیح و درست قرار می گیرد تا انسان به کمال انسانی خود که جامع همه کمالات ظاهری و باطنی است برسد .
    نکته اساسی اینستکه قرآن انسانهایی را می پروراند که در همه ابعاد فطری در اوج کمال اند . اگر به نمونه های این تربیت یافتگان قرآن همچون علی بن ابیطالب نگاه کنیم آنان را رستاخیر فطرت الهی در انسان می یابیم .
    موفق در پناه حق

    ویرایش توسط حامد : ۱۳۹۰/۰۱/۰۷ در ساعت ۰۰:۰۱
    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی چرا نگوییم عالم علت ندارد؟
    توسط velayat در انجمن براهین اثبات خدا
    پاسخ: 674
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۹, ۰۹:۰۹
  2. پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۰/۱۰, ۲۰:۰۰
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۲۸, ۱۴:۰۷
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۱۷, ۱۲:۴۲

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود