صفحه 1 از 36 123112131 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عدالت بین 4 زن !!!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432

    عدالت بین 4 زن !!!




    با سلام

    بعضی با استناد به 2 آیه قرآن که دریکی میفرماید :


    فانکحوا ما طاب لكم من النساء مثنى وثلاث ورباع فإن خفتم إلا تعدلوا فواحدة

    و آیه : ولن تستطيعوا أن تعدلوا بين النساء ولو حرصتم ، چنین نتیجه گیری کرده اند که چون خدای متعال فرموده هرگز نمیتوانید بین زنان عدالت برقرار سازید پس طبق آیه اول باید به یک زن اکتفا کنید !

    اما جواب شبهه فوق از زبان شریک قرآن :

    علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن نوح بن شعيب، ومحمد بن الحسن قال: سأل ابن أبي العوجاء هشام بن الحكم فقال له: أ ليس الله حكيما؟ قال: بلى وهو أحكم الحاكمين، قال: فأخبرني عن قوله عزوجل: " فانكحوا ما طاب لكم من النساء مثنى وثلاث ورباع فإن خفتم إلا تعدلوا فواحدة(1) " أ ليس هذا فرض؟ قال: بلى، قال: فأخبرني عن قوله عزوجل: " ولن تستطيعوا أن تعدلوا بين النساء ولو حرصتم فلا تميلوا كل الميل(2) "
    اي حكيم يتكلم بهذا فلم يكن عنده جواب فرحل إلى المدينة إلى أبي عبدالله (ع) فقال: ياهشام في غير وقت حج ولا عمرة؟ قال: نعم جعلت فداك لامر أهمني إن ابن أبي العوجاء سألني عن مسألة لم يكن عندي فيها شئ قال: وماهي؟ قال: فأخبره بالقصة فقال له أبوعبدالله (ع): أما قوله عزوجل: " فانكحوا ماطاب لكم من النساء مثنى وثلاث ورباع فإن خفتم الا تعدلوا فواحدة " يعني في النفقة وأما قوله: " ولن تستطيعوا أن تعدلوا بين النساء ولو حرصتم فلا تميلوا كل الميل فتذروها كالمعلقة " يعني في المودة، قال: فلما قدم عليه هشام بهذا الجواب وأخبره قال: والله ماهذا من عندك.اصول کافی
    ___________________________________
    (1) النساء: 3.
    (2) النساء: 128.


    ابن ابی العوجاء ازهشام ابن حکم سوالی میپرسد آیا مگر نه اینستکه خداوند حکیم است هشام گفت بلی خداوند احکم الحاکمین است .

    ابن ابی العوجاء میپرسد : پس به من بگو چرا خدا وند در جایی از قرآن میفرماید : فَانْكِحُوا ما طابَ لَكُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْنى‏ وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَواحِدَةً

    ایا این مسئله مسلم وقطعی نیست ؟

    هشام : بلی

    ان ابی العوجاء: پس بگو چرا خداوند در این آیه چنین میفرماید : وَ لَنْ تَسْتَطِيعُوا أَنْ تَعْدِلُوا بَيْنَ النِّساءِ وَ لَوْ حَرَصْتُمْ فَلا تَمِيلُوا كُلَّ الْمَيْلِ

    بگو ببینم کدام حکیمی چنین سخن میگوید؟

    اما هشام جواب آنرا نمیدانست تا اینکه به مدینه سفر کرد .

    امام صادق علیه السلام از پرسیدند ای هشام الآن نه وقت حج است و نه وقت عمره به چه منظوری به مدینه آمده ای؟

    هشام: آری فدایت شوم برای امر مهمی خدمت رسیده ام .

    ابن ابی العوجاء سوالی پرسیده که من جوابش را نمیدانم .

    وانگاه قضیه را برای امام صادق علیه السلام نقل میکند

    وامام علیه السلام جواب او را چنین فرمودند : اینکه خدا میفرماید : فَانْكِحُوا ما طابَ لَكُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْنى‏ وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَواحِدَةً



    منظورش از این عدالت عدالت در نفقه است

    اما اینکه میفرماید وَ لَنْ تَسْتَطِيعُوا أَنْ تَعْدِلُوا بَيْنَ النِّساءِ وَ لَوْ حَرَصْتُمْ فَلا تَمِيلُوا كُلَّ الْمَيْلِ فَتَذَرُوها كَالْمُعَلَّقَة

    منظورش عدالت در محبت است

    هشام میگوید وقتی این جواب را برای ابن ابی العوجاء بردم او چنین گفت به خدا قسم این جواب از آن خودت نیست .


    وبهتر از این جوابی پیدا نمیشود .یعنی عشق و محبت چون باختیار خود انسان نیست نمیتواند بعدالت تقسیم شود اما نفقه میتواند بعدالت تقسیم شود پس تعدد ازدواج بلا مانع است.


  2. صلوات ها 14


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    عدالت بین 4 زن !!!
    سلام
    بحث تعدد زوجات در زمان ما چندان موضعیتی ندارد چون نه شرایط مالی آن موجود است نه شرایط فرهنگی و نه زنان امروز زنان دیروزند و....
    البته جای مباحث علمی محفوظ است
    موفق در پناه حق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  5. صلوات ها 14


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    520
    حضور
    3 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    77
    صلوات
    3595



    سلام به همه دوستان مخصوصا جناب خير البريه

    ممنون از مطالبتون اطلاعاتمون زياد شد اگه فكر ميكرديم تو حكم تعدد زوجات اسلام به عواطف زنان هم توجه و شده و خدا به مردا سفارش كرده اگه نميتونيد عدالتو رعايت كنيد براي اينكه خانوماتون اذيت نشن اين كارو نكنيد فهميديم اين برداشتمون هم اشتباه بوده عواطف اونقدرا هم مهم نيست و در هر صورت آقايون اجازه اين كارو دارن

    چقدر جالبه كه وقتي آدم وارد تاپيكاي مربوط به كاراي خانوما ميشه مثل آشپزي بحث از دايره شرع و وظايف خارج ميشه و ميشه اخلاق و هنر زن و ... و بحث به كيفيت كاري هم كه وظيفه نيست ميرسه .
    ولي وقتي تاپيكا مربوط به حقوق مردان باشه مهم ميشه حكم اسلام عواطف زنان و علاقه به همسر كه زن نميخواد اونو از دست بده ميشه حسادت و غيرتي كه كفره و ....

    اينم براي خودم .
    الهي
    اي كريمي كه بخشنده عطايي , اي حكيمي كه پوشنده خطايي , اي احدي كه در ذات و صفات بي همتايي , اي خالقي كه راهنمايي و اي قادري كه خدايي را سزايي , بذات لا يزال خود , به صفات با كمال خود , به عزت و جلال خود و بعظمت جمال خود , جان ما را صفاي خود ده , دل ما را هواي خود ده , چشم ما را ضياء خود ده و ما را آن ده كه آن به .

  7. صلوات ها 13


  8. #4
    سورنا مهمان



    چه دینی!!! ازدواج بدون عشق
    فقط نفقه تقسیم بشه همه چی حله؟

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    iran qom
    نوشته
    331
    حضور
    24 دقیقه
    دریافت
    17
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    1452



    نقل قول نوشته اصلی توسط سورنا نمایش پست ها
    چه دینی!!! ازدواج بدون عشق

    هیچ ازدواجی بدون عشق نمی شود ولی عشق هم همه زندگی نیست

    تعدد زوجات هم به لحاظ نیاز (بعضی)مردان وهم نیاز(بعضی) زنان یک ضرورت است
    در اینجا با ایرادها و حملات مخالفان آن رو به رو مى شویم، که با مطالعات زود گذر، و تحت احساسات حساب نشده به مخالفت با این قانون اسلامى برخاسته اند، مخصوصاً غربى ها در این زمینه به ما بیشتر ایراد مى کنند که اسلام به مردان اجازه داده براى خود «حرمسرا» بسازند و به طور نامحدود همسر بگیرند. وخود در حرم سرایی به وسعت همه شهر هستند.
    در حالى که نه اسلام اجازه تشکیل حرمسرا به آن معنى که آنها مى پندارند داده، و نه تعدد زوجات را بدون قید و شرط و نا محدود قرار داده است.
    توضیح این که: با مطالعه وضع محیط هاى مختلف قبل از اسلام، به این نتیجه مى رسیم که تعدد زوجات به طور نامحدود، امرى عادى بوده و حتى بعضى از مواقع بت پرستان به هنگام مسلمان شدن، بیش از ده زن و یا کمتر داشته اند.(چنانچه الان)
    بنابراین، تعدد زوجات از پیشنهادها و ابتکارات اسلام نیست، بلکه اسلام آن را در چهارچوبه ضرورت هاى زندگى انسانى محدود ساخته و براى آن قیود و شرائط سنگینى قائل شده است.

    قوانین اسلام بر اساس نیازهاى واقعى بشر دور مى زند

    نه تبلیغات ظاهرى و احساسات رهبرى نشده، مسأله تعدد زوجات نیز از همین زاویه در اسلام مورد بررسى قرار گرفته; زیرا هیچ کس نمى تواند انکار کند که
    1)- مردان در حوادث گوناگون زندگى بیش از زنان در خطر نابودى قرار دارند، و در جنگ ها و حوادث دیگر قربانیان اصلى را آنها تشکیل مى دهند.
    2)- نمى توان انکار کرد که عمر زندگى جنسى مردان، از زنان طولانى تر است(60سال); زیرا زنان در سنین معینى آمادگى جنسى خود را از دست مى دهند(در پنجاه سالگی ) در حالى که در مردان چنین نیست.
    3) نیز زنان به هنگام عادت ماهانه و قسمتى از دوران حمل، عملاً ممنوعیت جنسى دارند، در حالى که در مردان این ممنوعیت ها وجود ندارد.پس زنان 26 سال ومردان 60 سال.
    4)-گر چه تعداد موالید پسر از دختر بیشتر است (نسبت جنسیت104) ولی بخا طر مرگ ومیربیشتر پسران همیشه دختران بیشترند.

    5)-زنانى هستند که همسران خود را به علل گوناگونى از دست مى دهند و معمولاً نمى توانند به عنوان همسر اول، مورد توجه مردان قرار گیرند و اگر مسأله تعدد زوجات در کار نباشد آنها باید براى همیشه بدون همسر باقى بمانند.
    همان طور که در مطبوعات مختلف، مى خوانیم: این دسته از زنان بیوه با محدود شدن مسأله تعدد زوجات از نابسامانى زندگى خود شکایت دارند و جلوگیرى از تعدد را یک نوع احساسات ظالمانه درباره خود تلقى مى کنند.
    با در نظر گرفتن این واقعیت ها در این گونه موارد، که تعادل میان مرد و زن به عللى به هم مى خورد، ناچاریم یکى از سه راه را انتخاب کنیم:

    انتخاب یکی از سه راه

    1 ـقناعت به یک همسر
    مردان تنها به یک همسر در همه موارد قناعت کنند وبا نیاز های خود مبارزه کنند و زنان اضافى هم تا پایان عمر، بدون همسر باقى بمانند و تمام نیازها واحساسات این گونه زنان را نادیده بگیریم.این مبارزه اى است که پیروزى در آن نیست و به فرض که این طرح عملى شود، جنبه هاى غیر انسانى آن بر هیچ کس مخفى نیست.
    به تعبیر دیگر، مسأله تعدد همسر در موارد ضرورت را نباید تنها از دریچه چشم همسر اول، مورد بررسى قرار داد، بلکه از دریچه چشم همسر دوم نیز باید مورد مطالعه قرار گیرد، و آنها که مشکلات همسر اول را در صورت تعدد زوجات عنوان مى کنند، کسانى هستند که یک مسأله سه زاویه اى را تنها از یک زاویه نگاه مى کنند.
    زیرا مسأله تعدد همسر،
    هم از زاویه دید مرد
    هم از زاویه دید همسر اول
    هم از زاویه دید همسر دوم
    باید مطالعه شود و با توجه به مصلحت مجموع، در این باره قضاوت کنیم.
    2)راه دوم رسمیت دادن به ارتباط آزاد وفحشا

    ـ مردان فقط داراى یک همسر قانونى باشند، ولى روابط آزاد و نامشروع جنسى را با زنانى که بى شوهر مانده اند، به شکل معشوقه برقرار سازند.

    و اگر راه دوم را انتخاب کنیم، باید فحشاء را به رسمیت بشناسیم و تازه زنانى که به عنوان معشوقه مورد بهره بردارى جنسى قرار مى گیرند، نه تأمینى دارند و نه آینده اى، و شخصیت آنها در حقیقت لگدمال شده است و اینها امورى نیست که هیچ انسان عاقلى آن را تجویز کند.
    انتخاب بیش از یک همسر برای آنان که نیاز بیشتر دارند
    3 ـ کسانى که قدرت دارند بیش از یک همسر را اداره کنند و از نظر «جسمى»، «مالى» و «اخلاقى» مشکلى براى آنها ایجاد نمى شود و قدرت بر اجراء عدالت کامل در میان همسران و فرزندان خود دارند، به آنها اجازه داده شود بیش از یک همسر براى خود انتخاب کنند.
    مسلماً غیر از این سه راه، راه دیگرى وجود ندارد.
    بنابراین، تنها راه سوم باقى مى ماند که هم به خواسته هاى فطرى و نیازهاى غریزى این دسته زنان ومردان پاسخ مثبت مى دهد و هم از عواقب شوم فحشاء و نابسامانى زندگى بر کنار است، و جامعه را از گرداب گناه بیرون مى برد.
    البته باید توجه داشت: جواز تعدد زوجات ـ با این که در بعضى از موارد یک ضرورت اجتماعى است، و از احکام مسلّم اسلام محسوب مى شود ـ اما تحصیل شرائط آن در امروز با گذشته تفاوت بسیار پیدا کرده است.
    زیرا زندگى در سابق شکل ساده و بسیط داشت و لذا رعایت کامل مساوات بین زنان آسان بود و از عهده غالب افراد بر مى آمد، ولى در عصر و زمان ما باید کسانى که مى خواهند از این قانون استفاده کنند، مراقب عدالت همه جانبه باشند، و اگر قدرت بر این کار دارند چنین اقدامى بنمایند. اساساً اقدام به این کار نباید از روى هوا و هوس باشد.
    جالب توجه این که: همان کسانى که با تعدد همسر مخالفند (مانند غربى ها) در طول تاریخ خود، به حوادثى برخورده اند که نیازشان را به این مسأله کاملاً آشکار ساخته است.
    مثلاً بعد از جنگ جهانى دوم احتیاج و نیاز شدیدى در ممالک جنگ زده، و مخصوصا کشور آلمان، به این موضوع احساس شد و جمعى از متفکران آنها را وادار ساخت که براى چاره جوئى و حل مشکل در مسأله ممنوعیت تعدد همسر، تجدید نظر کنند، و حتى برنامه تعدد زوجات اسلام را از دانشگاه «الازهر» خواستند و تحت مطالعه قرار دادند، ولى در برابر حملات سخت کلیسا مجبور به متوقف ساختن این برنامه شدند، و نتیجه آن، همان فحشاء وحشتناک و بى بند و بارى جنسى وسیعى بود که سراسر کشورهاى جنگ زده را فرا گرفت.
    از همه اینها گذشته، تمایل پاره اى از مردان را به تعدد همسر نمى توان انکار کرد، این تمایل اگر جنبه هوس داشته باشد، قابل ملاحظه نیست، اما:
    گاه مى شود بر اثر عقیم بودن زن، و علاقه شدید مرد به داشتن فرزند، این تمایل را منطقى مى کند.
    و یا گاهى، بر اثر تمایلات شدید جنسى و عدم توانائى همسر اول بر انجام این خواسته غریزى، مرد، خود را ناچار به ازدواج دوم مى بیند، حتى اگر از طریق مشروع انجام نشود، از طرق نامشروع، اقدام مى کند در این گونه موارد نیز نمى توان منطقى بودن خواسته مرد را انکار کرد.
    لذا حتى در کشورهائى که تعدد همسر قانوناً ممنوع است، عملاً در بسیارى از موارد ارتباط با زنان متعدد رواج کامل دارد، و یک مرد در آن واحد با زنان متعددى ارتباط نامشروع دارد.
    مورخ مشهور فرانسوى «گوستاولوبون» قانون تعدد زوجات اسلام را که به صورت محدود و مشروط است، یکى از مزایاى این آئین مى شمارد و به هنگام مقایسه آن با روابط آزاد و نامشروع مردان، با چند زن، در اروپا چنین مى نویسد:
    «در غرب هم با وجود این که آب و هوا و وضع طبیعت هیچکدام ایجاب چنین رسمى (تعدد زوجات) نمى کند، با این حال وحدت همسر چیزى است که ما آن را فقط در کتاب هاى قانون مى بینیم! و الاّ گمان نمى کنم بشود انکار کرد که در معاشرت واقعى ما اثرى از این رسم نیست!
    راستى من متحیرم و نمى دانم تعدد زوجات مشروع و محدود شرق، از تعدد زوجات سالوسانه غرب چه چیز کم دارد؟ بلکه من مى گویم که اولى از هر حیث از دومى بهتر و شایسته تر است».
    البته نمى توان انکار کرد، بعضى از مسلمان نماها بدون رعایت روح اسلامى این قانون، از آن سوء استفاده کرده و براى خود حرم سراهاى ننگینى بر پا نموده و به حقوق زنان و همسران خود تجاوز کرده اند.
    ولى این عیب از قانون نیست و اعمال آنها را نباید به حساب دستورهاى اسلام گذاشت، کدام قانون خوبى است که افراد سودجو از آن، بهره بردارى نامشروع نکرده اند؟
    ویرایش توسط یوسف : ۱۳۹۰/۰۱/۲۱ در ساعت ۰۸:۱۹

  11. صلوات ها 9


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    چه دینی!!! ازدواج بدون عشق
    فقط نفقه تقسیم بشه همه چی حله؟


    با سلام

    دوست محترم اگر توانایی استقامت در مناظره را دارید بسم الله شروع کنید ، نه اینکه مطلبی بنویسید و خداحافظ .

    در ابتدا خدمت کسانیکه از روی هوا وهوس مینویسند عرض کنم که قبل از ورود به بخش : قرآن وحدیث : حداقل نگاهی پیرامون مطلبتان در قرآن واخبار بیندازید تا بتوانید از آن دفاع کنید .

    اما اینکه فرمودید چه دینی و ازدواج بدون عشق ... پس معلوم میشود که حد اقل آگاهی از دین ندارید یا تجاهل میکنید مگر در قرآن نخواندید :

    ومن آياته ان خلق لکم من انفسکم ازواجاً لتسکوا اليها و جعل بينکم موده و رحمته ان في ذلک لايات لقوم يتفکرون :

    یکی از آیات خدا این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید تا با آنان انس بگیرید و میان شما دوستی و مهربانی نهاد .


    رسول اکرم : ميفرمايد ( ان خيرکم نسائکم الولود والودود العفيفه ) ( بهترين زنان شما ، زنان فرزند آور ، بسيار دوستدار وپاکدامن هستند )


    خدای سبحان فرمود : ( و عاشرو هن بالمعروف ) با زنانتان بخوبی رفتار کنید .


    حضرت صادق (ع) از پدرش نقل کرده که فرمود: ( هر کس زن گرفت بايد او را گرامي دارد و به او احترام کند ) حضرت علي ( ع) ميفرمايد ( زنان امانت خدا برشما هستند به ايشان زيان نرسانيد و برايشان سخت نگيريد )


    نبي اکرم (ع) ميفرمايد : ( اين سخن مرد که به همسرش ميگويد : واقعاً تو را دوست دارم هرگز از قلبش خارج نخواهد شد : ونيز ميفرمايد : ( هرچه ايمان انسان کامل تر باشد به همسرش بيشتر اظهار محبت مينمايد ) امام صادق ( ع) ميفرمايد : محبت و دوستي زنان يکي از اخلاق پيامبران است .


    ضمنا نیک بدانید که اگر تعالیم اسلام در باره بانوان نبود امروز اسمی از زن برده نمیشد.

    مساله دیگر گویا پیرامون موضوع دقت نمیکنید وحاشیه میروید بحث در باره شبهه عدالت بین 4 زن از نظر مادی ومعنوی بود .


    وسایر توصیه های اخلاقی قرآن در مورد حقوق زنان را در آدرس زیر ببینید :

    http://www.tebyan.net/index.aspx?pid...eID=514&ltr2=1

    ویرایش توسط خیر البریه : ۱۳۹۰/۰۱/۲۱ در ساعت ۰۸:۳۷

  13. صلوات ها 10


  14. #7
    سورنا مهمان

    خونسرد




    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها


    با سلام

    دوست محترم اگر توانایی استقامت در مناظره را دارید بسم الله شروع کنید ، نه اینکه مطلبی بنویسید و خداحافظ .

    در ابتدا خدمت کسانیکه از روی هوا وهوس مینویسند عرض کنم که قبل از ورود به بخش : قرآن وحدیث : حداقل نگاهی پیرامون مطلبتان در قرآن واخبار بیندازید تا بتوانید از آن دفاع کنید .

    اما اینکه فرمودید چه دینی و ازدواج بدون عشق ... پس معلوم میشود که حد اقل آگاهی از دین ندارید یا تجاهل میکنید مگر در قرآن نخواندید :

    ومن آياته ان خلق لکم من انفسکم ازواجاً لتسکوا اليها و جعل بينکم موده و رحمته ان في ذلک لايات لقوم يتفکرون :

    یکی از آیات خدا این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید تا با آنان انس بگیرید و میان شما دوستی و مهربانی نهاد .


    رسول اکرم : ميفرمايد ( ان خيرکم نسائکم الولود والودود العفيفه ) ( بهترين زنان شما ، زنان فرزند آور ، بسيار دوستدار وپاکدامن هستند )


    خدای سبحان فرمود : ( و عاشرو هن بالمعروف ) با زنانتان بخوبی رفتار کنید .


    حضرت صادق (ع) از پدرش نقل کرده که فرمود: ( هر کس زن گرفت بايد او را گرامي دارد و به او احترام کند ) حضرت علي ( ع) ميفرمايد ( زنان امانت خدا برشما هستند به ايشان زيان نرسانيد و برايشان سخت نگيريد )


    نبي اکرم (ع) ميفرمايد : ( اين سخن مرد که به همسرش ميگويد : واقعاً تو را دوست دارم هرگز از قلبش خارج نخواهد شد : ونيز ميفرمايد : ( هرچه ايمان انسان کامل تر باشد به همسرش بيشتر اظهار محبت مينمايد ) امام صادق ( ع) ميفرمايد : محبت و دوستي زنان يکي از اخلاق پيامبران است .


    ضمنا نیک بدانید که اگر تعالیم اسلام در باره بانوان نبود امروز اسمی از زن برده نمیشد.

    مساله دیگر گویا پیرامون موضوع دقت نمیکنید وحاشیه میروید بحث در باره شبهه عدالت بین 4 زن از نظر مادی ومعنوی بود .


    وسایر توصیه های اخلاقی قرآن در مورد حقوق زنان را در آدرس زیر ببینید :

    http://www.tebyan.net/index.aspx?pid...eID=514&ltr2=1
    آره تو راست میگی

    ویرایش توسط سورنا : ۱۳۹۰/۰۳/۰۹ در ساعت ۰۶:۲۶

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    با سلام

    تکرار میکنم هر چند که در پست 6 گفته ام :

    در ابتدا خدمت کسانیکه از روی هوا وهوس مینویسند عرض کنم که قبل از ورود به بخش : قرآن وحدیث : حداقل نگاهی پیرامون مطلبتان در قرآن واخبار بیندازید تا بتوانید از آن دفاع کنید .
    راست و دروغ با ادعا نیست با سند است .هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین .

    برای افزایش اطلاعات لینک زیر مناسب و امروز بروز شده است:

    https://sites.google.com/site/hojjah/zan.zip


  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    نقد
    نوشته
    811
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3330



    ـقناعت به یک همسر
    مردان تنها به یک همسر در همه موارد قناعت کنند وبا نیاز های خود مبارزه کنند و زنان اضافى هم تا پایان عمر، بدون همسر باقى بمانند و تمام نیازها واحساسات این گونه زنان را نادیده بگیریم.این مبارزه اى است که پیروزى در آن نیست و به فرض که این طرح عملى شود، جنبه هاى غیر انسانى آن بر هیچ کس مخفى نیست.
    اونایی که زن دوم میخوان میرن سراغ زنهای جوونتر و زیباتر،هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره
    میرن مثل ناصرالدین شاه حذمسرا ایجاد میکنن کلی آدم دیگه رو از ازدواج محروم میکنن، منشی شرکتایی که زن صاحب شرکت میشن، اونا که خواستگارم زیاد داشته باشن،با صاحب شرکت که ثروتمنده ازدواج میکنن
    کی میره زنیو بگیره که چنتا بچه داره؟؟؟

    مگه طرفدارای چندهمسری نمیگن سنت پیامبره؟
    پچرا مثل پیامبر زنهای پیر و بیوه نمیگیرن؟؟ چرا زنهایی که بچه دارن نمیگیرن که به بچه هاشون کمک کرده باشن؟

    مگه نمیگین چندهمسری برای هوس بازی نیست ولی ما دیدیم که بیشتر برای از روی هوسه هدفای دیگش اصلا تحقق نمیپذیره


    ویرایش توسط منتقد : ۱۳۹۰/۰۳/۰۹ در ساعت ۱۳:۵۹
    حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی / دام تزوير مکن چون دگران قرآن را
    وقتی عنان و افسار عقل آزاد شود و عقل، محبوس در سه زنجیز نباشد : هوای نفس،عادت دینی و اعمال دینی- تعصب بر تفکر و يا سنت گذشتگان یا این شرط ، این عقل آزاد صاحبش را به منزل نجات می رساند
    (
    شرح نهج البلاغه(ابن ابی الحدید)ج 20 ص 343، روایت شماره ی 950)

  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 20 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    سلام دوستان

    کمی منصفانه فکر کنید

    زنان که هر ماه حدود نصف اش را که در روز های زنانه اند

    و هم برای خودشون نزدیکی و ابراز احساسات سخته و هم برای مرد ضرر دارد


    بعد که زود یائسه می شوند اصلا حوصله ندارند کار کنند

    حالا می ماند و یک مرد که در روز ممکن است چنذ بار ارضاء شود و نیاز به یک همسر مهربان داشته باشد

    حال اگر یک زن در چنین شرایط باشد مرد چه کار باید کند؟

    زنا کند؟



    البته در این موارد بهترین الگو معصومین هستند

    مثل پیامبر که تا وقتی حضرت خدیجه(س) زنده بودند ازدواج نکردند و بقیه امامان مان هم فکر کنم همین طور بودند




    ویرایش توسط رستگاران : ۱۳۹۰/۰۳/۰۹ در ساعت ۱۴:۳۲
    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  21. صلوات


صفحه 1 از 36 123112131 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 5

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود