صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ***دنیا ، بعد از شهادت امام مهدی عجل الله فرجه***

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    117
    حضور
    3 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    769

    غمگین ***دنیا ، بعد از شهادت امام مهدی عجل الله فرجه***





    با سلام.
    در حدیثی در کتاب الزام الناصب تالیف شیخ علی یزدی حائری ج2ص182 خواندم که دنیا بعد از شهادت امام زمان علیه السلام به همان کفر و گمراهی ها برمی گردد.

    واقعا این طور است؟یعنی این همه ما دعا می کنیم که با فرج امام زمان دنیا به سوی هدایت برگردد همه اش موقتی است و دوباره دنیا به همانی که هست برمی گردد؟

    پس اینکه می گویند امام زمان امید همه انبیا و اولیا است چه می شود؟

    متن حدیث با ترجمه :
    قال ( عليه السلام ) : بعد ذلك يموت المهدي ويدفنه عيسى بن مريم في المدينة بقرب قبر جده رسول الله ( صلى الله عليه وآله وسلم ) يقبض الملك روحه من الحرمين وكذلك يموت عيسى ويموت أبو محمد الخضر ويموت جميع أنصار المهدي ووزراؤه وتبقى الدنيا إلى حيث ما كانوا عليه من الجهالات والضلالات وترجع الناس إلى الكفر فعند ذلك يبدأ الله بخراب المدن والبلدان

    امام علی علیه السلام فرمودند : " ... بعد از این ، مهدی علیه السلام در سرزمین حرمین از دنیا می رود و عیسی بن مریم او را در کنار قبر جدش رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم دفن می کند و همچنین عیسی و خضر و همه یاوران مهدی و وزرایش می میرند و دنیا به همان جهالت ها و گمراهی ها برمی گردد و مردم به کفر رجوع می کنند و در این هنگام خدای متعال شروع به خراب کردن شهرها و سرزمین ها می کند "


    کارشناس محترم حدیث یا مهدویت لطفا در مورد صحت و سقم این حدیث توضیح دهند.

    راه روشن است...

    فاطمه پاره تن من است هرکس او را غضبناک کند مرا غضبناک کرده است. (صحیح بخاری چاپ دارالفکر لبنان، ج4 ،ص210 )

    ... پس فاطمه بر او غضبناک شد و بر وی (خلیفه اول) خشم گرفت و پیوسته با وی اینگونه بود تا وفات کرد.(صحیح بخاری ،ج4 ،ص42)


    نتیجه با شما!!



    http://www.etrehedayat.blogfa.com

  2. صلوات ها 12


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما تحقیقی در بارۀ اتفاقات بعد از ظهور




    نقل قول نوشته اصلی توسط hadimahani نمایش پست ها
    با سلام.
    در حدیثی در کتاب الزام الناصب تالیف شیخ علی یزدی حائری ج2ص182 خواندم که دنیا بعد از شهادت امام زمان علیه السلام به همان کفر و گمراهی ها برمی گردد.

    واقعا این طور است؟یعنی این همه ما دعا می کنیم که با فرج امام زمان دنیا به سوی هدایت برگردد همه اش موقتی است و دوباره دنیا به همانی که هست برمی گردد؟

    پس اینکه می گویند امام زمان امید همه انبیا و اولیا است چه می شود؟

    متن حدیث با ترجمه :
    قال ( عليه السلام ) : بعد ذلك يموت المهدي ويدفنه عيسى بن مريم في المدينة بقرب قبر جده رسول الله ( صلى الله عليه وآله وسلم ) يقبض الملك روحه من الحرمين وكذلك يموت عيسى ويموت أبو محمد الخضر ويموت جميع أنصار المهدي ووزراؤه وتبقى الدنيا إلى حيث ما كانوا عليه من الجهالات والضلالات وترجع الناس إلى الكفر فعند ذلك يبدأ الله بخراب المدن والبلدان

    امام علی علیه السلام فرمودند : " ... بعد از این ، مهدی علیه السلام در سرزمین حرمین از دنیا می رود و عیسی بن مریم او را در کنار قبر جدش رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم دفن می کند و همچنین عیسی و خضر و همه یاوران مهدی و وزرایش می میرند و دنیا به همان جهالت ها و گمراهی ها برمی گردد و مردم به کفر رجوع می کنند و در این هنگام خدای متعال شروع به خراب کردن شهرها و سرزمین ها می کند "

    کارشناس محترم حدیث یا مهدویت لطفا در مورد صحت و سقم این حدیث توضیح دهند.

    با سلام و تشکر

    در پاسخ به سؤال شما گفتنی است: بعد از ظهور، امام زمان(ع) مدتى را در روى زمین سلطنت و حکومت مى کند. البته روایات در رابطه با مدت حکومت مختلفى است از پنج سال تا 309 سال ذکر شده است. این اختلاف شاید اشاره به دوران هاى مختلف حکومت آن حضرت باشد:

    علامه مجلسى مى گوید: بعضى از روایات بر جمیع مدت حکومت و بعضى بر زمان استقرار دولت، دلالت دارد.(1) یکى از اعتقادات شیعه، مسئلة رجعت است. رجعت در زمان ظهور و پس از ظهور امام زمان(ع) به وقوع مى پیوندد. عقیدة شیعه امامیه آن است که خداوند متعال در موقع ظهور امام زمان(ع) مردمى از شیعیان آن حضرت را که قبلاً مرده بودند به دنیا بر مى گرداند تا به ثواب یارى او و مساعدت وى و مشاهده دولت آن حضرت فائز گردند. هم چنین مردمى از دشمنان آن حرت را نیز زنده مى گرداند تا از آن ها انتقام گیرد.(2) بر این اساس در دعاى عهد نیز مى خوانیم: قبل از ظهور حضرت مردم را از قبر بیرون آور تا در رکاب حضرت باشم. از روایات استفاده مى شود که بعضى از امامان (ع) مانند امام حسین(ع) به دنیا بر مى گردد. امام صادق(ع) مى فرماید: «نخستین کسى که قبرش مى شکافد و زنده مى شود و به دنیا بر مى گردد حسین بن علی(ع) است و این رجعت عمومى نیست بلکه افراد خاصى به دنیا بر مى گردند که یا مؤمن خالص و یا مشرک محض باشند».(3)

    پس از حکومت سیصد ساله و بیشتر مفاهیم دینى توسط معصومان، مجدداً اوضاع دگرگون شده حکومت هاى دینى و غیر دینى رخ مى نمایند. جباران زمام امر را به دست مى گیرند حکومت هاى دینى از بین مى روند و با گذشت زمان ارزش هاى اخلاقى وانسانى از میان مى رود و فساد و بى بند و بارى سطح جهان را فرا مى گیرد. روایات زیادى دربارۀ علایم قیامت داریم که اشراط الساعه اش مى گویند و این احادیث غیر از علایم ظهور امام عصر(ع) است، چرا که بیشترین تأکید در علایم الظهور بر حاکمیت ظلم و جور است ولى در علایم قیامت بر فساد و بى بند و بارى هاى اخلاقى و علنى شدن مسایل جنسى در برابر چشم مردم است. در هر صورت ممکن است این وضعیت میلیونها سال طول بکشد تا قیامت بر پا گردد.

    عیاشى در تفسیر خود از جابر بن یزید جعفى روایت نموده که گفت شنیدم حضرت باقر(ع) مى فرمود: به خدا قسم مردى از ما اهل بیت بعد از مرگش سیصد و نه سال سلطنت مى کند. عرض کردم: این در چه زمانى خواهد بود؟ فرمود: بعد از مرگ قائم است. عرض کردم: حضرت قائم در عالم خود چقدر باقى مى ماند؟ فرمود: نوزده سال از موقع قیام تا هنگام مرگش. عرض کردم:‌ آیا بعد از مرگ قائم هرج و مرج مى شود؟ فرمود: آرى پنجاه سال. آن گاه امام منتصر به دنیا باز مى گردد براى خون خواهى خود و یارانش. وى بى دین ها را به قتل مى رساند و به اسارت مى برد. پس از ایشان امام سفاح به دنیا بر مى گردد پس تمام دشمنان ستمگر ما را مى کشد و تمام زمین را مالک مى شود و خداوند کار او را اصلاح مى گرداند و سیصد و نه سال سلطنت مى کند آن گاه امام فرمود: اى جابر مى دانى امام منتصر و سفاح کیست؟ منتصر حسین(ع) و سفاح، امیرالمؤمنین(ع) است.(4)

    از اینگونه روایات استفاده می شود که بی شک، هر گاه در جامعه جهانی، امام معصوم (ع) حاکمیت جامعه را در دست بگیرد جامعه عاری از فساد و تباهی می گردد و هر گاه مردم، از امام معصوم (ع) و حاکمیت انسان کامل فاصله گرفته اند و به حکومت طاغوت گرایش پیدا کرده اند، و یا بنا به دلایلی نظیر جهل و غفلت خود مردم، امام معصوم غایب شده، مردم خود را از درک نور هدایت امام و لطف خاص الهی محروم ساخته اند.

    و این موضوع ارتباطی به زمان خاصی ندارد خواه زمانه غیبت باشد، خواه ظهور، یا در دوران رجعت و یا تا قیام قیامت، هیچ استثنائی ندارد، تا حیات بشری برپاست و قیامت محقق نشده، حکایت همین است.

    مادامیکه مردم از نور هدایت امامت و ولایت برخوردارند و همچون پروانه هائی گِرد شمع پر فروغ امام معصوم این انسان کامل می گردند، سعادت دنیا و آخرت و امنیت حقیقی شان تأمین و تا زمانیکه بر خلاف مسیر فطرت و انسانیت شان دامان امام معصوم و مکتب اهل بیت (ع) را رها ساخته و از طواغیت هواهای نفسانی و مکتب شیطان پیروی کنند، جز "ظلم و ستم" و "فساد و تباهی" به انتخاب خودشان در این چرخ گردون ارمغانی دیگر نخواهند یافت.

    موفق باشید ...

    پاورقی----------------------------------------------------------------------------
    1. منتخب الاثر، ص 618.
    2. مهدى موعود، ص 1232.
    3. مهدى موعود، ص 1186.
    4. مهدى موعود، ص 1239، بنقل از سایت پاسخگو.

    ویرایش توسط صدیق : ۱۳۸۹/۱۲/۰۳ در ساعت ۰۰:۱۴ دلیل: فونت
    ***دنیا ، بعد از شهادت امام مهدی عجل الله فرجه***

  5. صلوات ها 13


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    بسم الله الرحمن الرحیم

    پس ان دسته از روایات که می فرمایند امام حسین علیه السلام انقدر حکومت می کند که ابروانش بر چشمانش می افتند چه؟
    یا حکومت مولا علی علیه السلام و هزار فرزند از ایشان؟
    و اینکه وقتی ابلیس به دست امام زمان علیه السلام گردن زده می شود چطور دوباره فساد و تباهی به ان شدت بازمی گردد؟
    چیزی که بنده مطالعه کرده بودم این بود که تمامی ائمه علیهما السلام رجعت می کنند و حکومت می کنند و این است مصداق و ان رجعتکم حق
    و پس از همه ائمه امام زمان علیه السلام رجعت می فرمایند و 19 روز یا چیزی شبیه به این پس از وفات ایشان قیامت برپا می شود
    احساس می کنم ان دسته احادیثی که هدفش ناامیدی شیعیان است مثل همین حدیث که فساد دوباره بازمی گردد از دسته احادیث جعلی باشند

    یا علی
    ویرایش توسط **عبدالله** : ۱۳۸۹/۱۲/۰۳ در ساعت ۰۱:۵۲
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  7. صلوات ها 9


  8. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    117
    حضور
    3 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    769



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    پس از حکومت سیصد ساله و بیشتر مفاهیم دینى توسط معصومان، مجدداً اوضاع دگرگون شده حکومت هاى دینى و غیر دینى رخ مى نمایند. جباران زمام امر را به دست مى گیرند حکومت هاى دینى از بین مى روند و با گذشت زمان ارزش هاى اخلاقى وانسانى از میان مى رود و فساد و بى بند و بارى سطح جهان را فرا مى گیرد.
    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    آیا بعد از مرگ قائم هرج و مرج مى شود؟ فرمود: آرى پنجاه سال.
    پس "و العاقبة للمتقین" چه می شود؟ "
    "و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون" چه می شود؟
    فرق حکومت امام زمان با حکومت پیامبر و امام علی (علیهما و علی آلهما السلام) چه می شود؟
    و دهها سوال دیگر

    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    از اینگونه روایات استفاده می شود که بی شک، هر گاه در جامعه جهانی، امام معصوم (ع) حاکمیت جامعه را در دست بگیرد جامعه عاری از فساد و تباهی می گردد و هر گاه مردم، از امام معصوم (ع) و حاکمیت انسان کامل فاصله گرفته اند و به حکومت طاغوت گرایش پیدا کرده اند، و یا بنا به دلایلی نظیر جهل و غفلت خود مردم، امام معصوم غایب شده، مردم خود را از درک نور هدایت امام و لطف خاص الهی محروم ساخته اند. و این موضوع ارتباطی به زمان خاصی ندارد خواه زمانه غیبت باشد، خواه ظهور، یا در دوران رجعت و یا تا قیام قیامت، هیچ استثنائی ندارد، تا حیات بشری برپاست و قیامت محقق نشده، حکایت همین است.
    پس اینکه در عصر امام زمان ، خدا دست بر سر مردم می کشد و عقل مردم کامل می شود و گناه نمی کنند چه می شود؟
    راه روشن است...

    فاطمه پاره تن من است هرکس او را غضبناک کند مرا غضبناک کرده است. (صحیح بخاری چاپ دارالفکر لبنان، ج4 ،ص210 )

    ... پس فاطمه بر او غضبناک شد و بر وی (خلیفه اول) خشم گرفت و پیوسته با وی اینگونه بود تا وفات کرد.(صحیح بخاری ،ج4 ،ص42)


    نتیجه با شما!!



    http://www.etrehedayat.blogfa.com

  9. صلوات ها 10


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    بسم الله الرحمن الرحیم

    احسنت حرف ما هم همین است

    یعنی خدای صادق از اول خلقت وعده منجی داد و اینهمه ظلم شد و اینهمه وعده داده شد که امام زمان علیه السلام 300 سال حکومت کند باز روز از نو روزی از نو؟

    پیروزی که حاصل می شود در غرقاب عرق و خون برای حکومتی است که بعد از ان کفر بازمی گردد؟

    جعلی بودن این احادیث به حدی واضح و اشکار است که هر کسی با اندکی تفکر انها را در می یابد

    بله عزیزان پس از پیروزی مولا پلیدی به طور کامل از بین نمی رود چون نفس اماره همچنان پابرجاست
    ولی چون دعوت کنندگان ان نابود می شوند این پلیدی به کمترین حد می رسد به نحوی که تقریبا اصلا دیده نمی شود
    و مدینه فاضله و نرید ان نمن تا قیام قیامت پابرجا خواهد بود انشاالله

    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  11. صلوات ها 9


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما حکومت امام حسین و امام علی (ع) در روز رجعت




    نقل قول نوشته اصلی توسط Fagheer نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم

    پس ان دسته از روایات که می فرمایند امام حسین علیه السلام انقدر حکومت می کند که ابروانش بر چشمانش می افتند چه؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط Fagheer نمایش پست ها

    یا حکومت مولا علی علیه السلام و هزار فرزند از ایشان؟
    یا علی

    با سلام دوست عزیز

    پاسخ این بخش از کلام شما در بخشی از پست قبلی، مطلب رنگی شده ذکر شد: عیاشى در تفسیر خود از جابر بن یزید جعفى روایت نموده که گفت شنیدم حضرت باقر(ع) مى فرمود: به خدا قسم مردى از ما اهل بیت بعد از مرگش سیصد و نه سال سلطنت مى کند. عرض کردم: این در چه زمانى خواهد بود؟ فرمود: بعد از مرگ قائم است. عرض کردم: حضرت قائم در عالم خود چقدر باقى مى ماند؟ فرمود: نوزده سال از موقع قیام تا هنگام مرگش. عرض کردم:‌ آیا بعد از مرگ قائم هرج و مرج مى شود؟ فرمود: آرى پنجاه سال. آن گاه امام منتصر به دنیا باز مى گردد براى خون خواهى خود و یارانش. وى بى دین ها را به قتل مى رساند و به اسارت مى برد. پس از ایشان امام سفاح به دنیا بر مى گردد پس تمام دشمنان ستمگر ما را مى کشد و تمام زمین را مالک مى شود و خداوند کار او را اصلاح مى گرداند و سیصد و نه سال سلطنت مى کند آن گاه امام فرمود: اى جابر مى دانى امام منتصر و سفاح کیست؟ منتصر حسین(ع) و سفاح، امیرالمؤمنین(ع) است.(مهدی موعود، ص 1239)

    در این روایت چنانکه ملاحظه می کنید هم به حکومت امام حسین (ع) اشاره شده و هم به حکومت امیر مؤمنان علی (ع)، روایت گویای آنست که بعد از شهادت امام زمان عج 50 سال فاصله می شود و سپس امام منتصر و سفاح رجعت می کنند.

    و به نظر بعد از دوران رجعت، نوبت تحقق قیامت خواهد بود، زیرا از ائمه اهل بيت (عليه السلام) نيز روايت شده كه فرموده اند ايام خدا سه روز است، روز ظهور مهدى (عليه السلام)، روز برگشت و روز قيامت، و در بعضى از روايات آمده: ايام خدا سه روز است، روز مرگ و روز برگشت و روز قيامت.

    پس بعد از قضایای رجعت باید منتظر برپایی قیام قیامت بود.

    موفق باشید ...






    ویرایش توسط صدیق : ۱۳۸۹/۱۲/۰۳ در ساعت ۱۸:۵۶ دلیل: فونت
    ***دنیا ، بعد از شهادت امام مهدی عجل الله فرجه***

  13. صلوات ها 7


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما تحقیقی در خصوص مرگ شیطان




    نقل قول نوشته اصلی توسط Fagheer نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم
    و اینکه وقتی ابلیس به دست امام زمان علیه السلام گردن زده می شود چطور دوباره فساد و تباهی به ان شدت بازمی گردد؟
    یا علی
    با سلام مجدد


    درباره اين‏كه مرگ شيطان بزرگ (ابليس) كى و چگونه خواهد بود؟ آيا كسى اورا مى‏ كشد يا خودش مى‏ ميرد؟ روايات مختلفى وجود دارد كه برخى آنها ذكر مى‏ شود:

    امام صادق‏ عليه السلام مى‏ فرمايند: «روزى كه قائم ما عليه السلام ظهور كند، موهاى پيشانى او (ابليس) را مى‏ گيرد و گردنش را مى ‏زند».[1]

    آن حضرت در حديث ديگرى مى‏فرمايند: «شيطان بين نفخه اول و دوم صور اسرافيل مى‏ ميرد».[2] متن اين دو روايت با يكديگر معارض است، و جمع كردن آنها با يكديگر ممكن نيست. زيرا هنگام ظهور حضرت ولى عصرعليه السلام تا نفخه صور بسيار فاصله است، و طبق اعتقاد شيعه بين زمان ظهور و نفخه صور رجعت نيز وجود دارد. البته دومين روايت بيشتر نقل شده است و در سند آن مؤيّداتى وجود دارد، كه موجب مى‏ شود آن را بر نخستين روايت ترجيح داد؛ پس كشته شدن شيطان توسط امام زمان‏ عليه السلام دليل محكمى ندارد.

    پس كشته شدن شيطان توسط حضرت ولى‏ عصر(عج) يقينى نيست؛ زيرا با رواياتى كه بيان مى‏كنند شيطان بين نفخ صور اوّل و دوم مى‏ميرد، تعارض دارد.

    اما قول ديگر كه مى‏فرمايد در زمان رجعت و توسط پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم كشته خواهد شد[3] دليل محكمى بر اثبات آن وجود ندارد؛ زيرا در روايات، با تعابير مختلفى بيان شده است پيغمبر صلى الله عليه وآله وسلم يا على‏ عليه السلام شيطان را ميكشد و نيروهايش با او مى ‏جنگند و پيغمبر صلى الله عليه وآله وسلم به كمك آنان مى‏ آيد و شيطان را مى‏كشد. با توجه به اين كه روايات مذكور كم نقل شده است و مقابل آن روايات فراوانى وجود دارد كه مرگ شيطان را در نفخ صور ميدانند اين قول نيز پذيرفتنى نيست.

    اما ديدگاهى كه بيشتر مسلمانان آن را پذيرفته‏اند اين است كه مرگ شيطان در نفخ صور اول يا بين نفخ صور اول و دوم است، البته شيطان تا قيامت كبرى نمى ‏ماند. زيرا او از خداوند تا قيامت فرصت خواست و خداوند اين فرصت را تا وقت معلوم به او داد؛ تعبير «الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» دليل ديگرى بر اين است كه شيطان تا قيامت زنده نيست، زيرا وقت از خصوصيات دنيا است و در قيامت، وقت وجود ندارد. علاوه بر اين ابليس سوگند ياد كرد تا همگى انسان‏ها جز مخلصين را اغوا كند؛ تعبير «اجمعين» وقتى صادق است كه تا آخر وجود انسان‏ها كه قبل از قيامت است، وجود داشته باشد،[4] از اين‏رو برخى مفسّران مانند ابن عباس استدلال كرده‏اند شيطان تا آخرين روزهاى تكليف انسان وجود دارد، و هنگامى كه در صور دميده شد و همه مردند، او نيز مى‏ ميرد[5].

    بنابراين شيطان تا پيش از قيامت كبرى وجود دارد و مرگ او در نفخ صور صورت مى‏ گيرد. [6]

    اما اين كه آيا رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم يا امام زمان‏ عليه السلام او را مى‏ كشد؟ دليل محكمى بر اثبات آن نداريم.

    موفق باشید ...


    پاورقي______________________________________ ___
    [1] تفسير عياشى، ج 12، ص 175.
    [2] علامه محمد باقر مجلسى، بحارالانوار، ج 60، ص 244، نشر مؤسسة الوفاء، بيروت.
    [3] علامه محمد باقر مجلسى، بحارالانوار، ج 60، ص 244، مؤسسة الوفاء، و معجم أحاديث المهدي(ع)، ص 93، مؤسسة معارف اسلامى، 1411 (ه ق)، قم، و تفسير نمونه، ج 19، ص 343، انتشارات دارالكتب الاسلامية، 1374 (ه ش).
    [4] علامه طباطبايى، الميزان، ج 12، ص 160، اسماعيليان.
    [5] همان.
    [6] علامه محمد باقر مجلسى، بحارالانوار، ج 60، ص 244، نشر مؤسسة الوفاء بيروت، و علل الشرايع، ج 2، ص 402، نشر حيدريه، نجف، 1386 (ه ق)، و تفسير تبيان، ج 6، ص 335، نشر مكتب الاعلام الاسلامى، قم، 1409 (ه ق)، و تفسير الجلالين (سيوطى و محلى) ص 194، دارالمعرفة، بيروت، و دارالمنثور، ج 4، ص 99، همان نشر، و فتح الغدير شوكانى، ج 3، ص 132، نشر عالم الكتب، و الميزان، ج 12، ص 160، نشر اسماعيليان، قم.



    ویرایش توسط صدیق : ۱۳۸۹/۱۲/۰۳ در ساعت ۲۰:۴۱ دلیل: فونت
    ***دنیا ، بعد از شهادت امام مهدی عجل الله فرجه***

  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    بسم الله الرحمن الرحیم

    سئوال اصلی بنده بی جواب مانده هست هنوز

    استاد صدیق بزرگوار بیایید احادیث را کنار گذاشته و از لحاظ عقلی با توجه به صفت علیم و حکیم بررسی کنیم بزرگواری فرمایید جواب بنده را با دیدگاه عقلی ارائه بفرمایید و الا تعداد احادیث درباره ظهور و جزییات ان به حدی زیاد است که انسان شگفت زده می شود

    در قرآن بارها و بارها اشاره به وارث شدن زمین توسط صالحان اشاره شده
    از زمان خلقت ادم تا کنون وعده ظهور داده شده
    مولایمان مهدی علیه السلام هزاران سال است که در پرده غیبت به سر می برد و عقول بشری باید تکمیل شوند تا ظرفیت حضور ایشان را بیایند
    ائمه ما علیهما السلام که همه خلیفه خدا بودند و هه حاکمانند چطور از بین انها فقط مولا علی علیه السلام و اما م حسین علیه السلام رجعت می کنند؟مگر نه اینکه رجعت شامل مومنین خاص است؟پس بقیه ائمه علیهما السلام مومنین خاص نبودند؟

    جنگهائی که بین سپاه مولا و سپاه دجال در می گیرد که عظمتی از هول و کشتگان است برای این است که دوباره کفر برگردد؟این امر کمی ساده انگارانه نیست؟
    نزول اجلال 124 هزار پیامبر برای یاری مولا و ملک نصر و ملک منصور و حضرت جبرییل علیه السلام با فوج فوج ملائک برای این نیست که قرار است کفر ریشه کن شود؟
    دقت کنید همه چیز دلالت بر این دارد که در ان زمان تمامی ایمان بسیج می شود و ایضا تمامی کفر یعنی چه؟کمی ریز بین باشیم
    از ان گذشته اینهمه تدارک شیطان ملعون و اعوانش برای جلوگیری از ظهور ایا به این معنا نیست که پس از ظهور دیگر شیطنتی وجود نخواهد داشت؟
    اگر قرار است که بعد از ظهور و حکومت صالحان دوباره شیطان برگردد و کفر فراگیر شود دیگر چه جای نگرانی برای شیطان است؟
    بازهم عرض این حقیر را دقت فرمایید این گونه احادیث باعث ناامیدی می شود بنده با منطق و استدلال کردم از حضورتان تقاضای جواب با منطق و استدلال و آیات قران را دارم نه بر پایه احادیث

    به امید فردائی بهتر

    ویرایش توسط **عبدالله** : ۱۳۸۹/۱۲/۰۳ در ساعت ۲۰:۵۳
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  17. صلوات ها 6


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما




    نقل قول نوشته اصلی توسط Fagheer نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم

    سئوال اصلی بنده بی جواب مانده هست هنوز
    با سلام و تشکر

    انشاءالله گام به گام به سؤال اصلی از نظر شما هم خواهیم رسید، اگر چه از نظر ما همه مطالب شما اصلی است و بنوعی به هم مرتبط اند.

    باید کمی هم حوصله داشت تا انشاءالله با هم بحث ها را پیش ببریم. ضمناً با بحث عقلی هم موافقم انشاءالله در اولین فرصت خدمت می رسم.

    ضمناً دوستان دیگر از کارشناسان محترم و کاربران نیز اگر مطالبی در تأیید یا نقد مطالب بنده و یا تکمیل بحث دارند، دریغ نفرمایند.

    موفق باشید ...



    ***دنیا ، بعد از شهادت امام مهدی عجل الله فرجه***

  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما ادامه بحث دنیا بعد از شهادت حضرت مهدی (عج)




    نقل قول نوشته اصلی توسط Fagheer نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سئوال اصلی بنده بی جواب مانده هست هنوز

    استاد صدیق بزرگوار بیایید احادیث را کنار گذاشته و از لحاظ عقلی با توجه به صفت علیم و حکیم بررسی کنیم بزرگواری فرمایید جواب بنده را با دیدگاه عقلی ارائه بفرمایید و الا تعداد احادیث درباره ظهور و جزییات ان به حدی زیاد است که انسان شگفت زده می شود

    در قرآن بارها و بارها اشاره به وارث شدن زمین توسط صالحان اشاره شده
    از زمان خلقت ادم تا کنون وعده ظهور داده شده
    مولایمان مهدی علیه السلام هزاران سال است که در پرده غیبت به سر می برد و عقول بشری باید تکمیل شوند تا ظرفیت حضور ایشان را بیایند.
    بنام حق

    با سلام و تشکر

    مسأله وارث زمین شدن توسط صالحان وعدۀ الهی است و وعدۀ خداوند تخلف بردار نیست، اما منافاتی با مسألۀ تکلیف و امتحان انسان ندارد، زیرا بی شک تا انسانی بر کره خاکی وجود دارد و قیامتی برپا نشده و نیز شیطان طبق مهلتی که تا یوم الوقت المعلوم گرفته، وجود دارد،(طبق بحث پست های قبلی) شیطنت و فریب شیطان و وسوسه نفس هم هست و مردم ممکن است به سمت و سوی فساد و تباهی گرایش پیدا کنند.

    اینطور نیست که ما با تحقق ظهور و حکومت صالحان، سنت های الهی امتحان و ابتلاء را بطور کلی نفی کنیم و جهان را طوری فرض کنیم که دیگر از هیچ انسانی با وجود وسوسه شیطان و نفس، فسادی و دعوت به تباهی صادر نشود.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Fagheer نمایش پست ها
    ائمه ما علیهما السلام که همه خلیفه خدا بودند و هه حاکمانند چطور از بین انها فقط مولا علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام رجعت می کنند؟مگر نه اینکه رجعت شامل مومنین خاص است؟پس بقیه ائمه علیهما السلام مومنین خاص نبودند؟
    بنظر بررسی این موضوع، از صلاحیت صرفاً عقل، خارج باشد که ما با عقلمان بنشینیم و ثابت کنیم که همه ائمه رجعت می کنند و یا 5 نفر و یا دو نفر و یا برخی بگویند اصولاً رجعتی وجود ندارد.

    پس در این امور باید به اخبار صادق رجوع کنیم و البته عقل هم با توجه به شرایط می تواند در تجزیه و تحلیل موضوع نقش معاون را ایفاء کند.

    در خصوص رجعت و بازگشت ائمه (ع) با دو دسته روايات مواجه هستيم:

    دسته‌اي از اين روايات رجعت را براي تمام ائمه ـ عليهم السّلام ـ ثابت مي‌کند. برخي ديگر از روايات ـ براي ذکر مصداق ـ تنها نام دو امام يعني امير المؤمنين و امام حسين ـ عليهم السّلام ـ را ذکر نموده است. و در پاره‌اي از روايات نام پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ نيز آمده است.[1] امّا ساير ائمه ـ عليهم السّلام ـ از آنان به طور خاص ذکري به ميان نيامده است، بلکه به طور عام قائل به رجعت همه ائمه شده‌اند. نظير آنچه که از امام صادق ـ عليه السّلام ـ در اين زمينه نقل شده است. حضرت مي‌فرمايد: «هيچ امام و پيشوايي نيست مگر اين که مجدداً در زمان خودش در آينده به دنيا باز مي‌گردد در حالي که نيکان و بدان زمان او نيز همراه او بر مي‌گردند تا افراد با ايمان از انسانهاي کافر جدا شوند.»[2] و در حديث ديگر امام زين العابدين ـ عليه السّلام ـ مي‌فرمايد: «دوباره به سوي شما بر مي‌گردند پيامبر شما و امير المؤمنين علي ـ عليه السّلام ـ و امامان معصوم ـ عليهم السّلام ـ».[3]

    اما معمولاً امامانی که با ذکر نام و مشخصاً در اکثر روایات گفته شده، امام حسین (ع) و امام علی (ع) است. و البته ما نیز در مطالب قبلی در صدد اثبات این مطلب نبوده ایم که صرفاً این دو امام همام رجعت می کنند و یا اینکه بخواهیم رجعت امامان دیگر را نفی کنیم.

    پاورقی______________________________________ ______
    [1] . ر.ک: سيماي آفتاب، ص 345، دکتر حبيب الله طاهري، چاپ اول، 1380 هـ .ش، انتشارات زاير، قم.
    [2] . رجعت از نگاه عقل و دين، ص 94، غلام رضا مغيثي، چ اول، 1380، قطع رقعي، انتشارات قم.
    [3] . معجم احاديث المهدي، ج 5، ص 327، ش 1763.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Fagheer نمایش پست ها
    جنگهائی که بین سپاه مولا و سپاه دجال در می گیرد که عظمتی از هول و کشتگان است برای این است که دوباره کفر برگردد؟این امر کمی ساده انگارانه نیست؟
    نزول اجلال 124 هزار پیامبر برای یاری مولا و ملک نصر و ملک منصور و حضرت جبرییل علیه السلام با فوج فوج ملائک برای این نیست که قرار است کفر ریشه کن شود؟
    دقت کنید همه چیز دلالت بر این دارد که در ان زمان تمامی ایمان بسیج می شود و ایضا تمامی کفر یعنی چه؟کمی ریز بین باشیم
    از ان گذشته اینهمه تدارک شیطان ملعون و اعوانش برای جلوگیری از ظهور ایا به این معنا نیست که پس از ظهور دیگر شیطنتی وجود نخواهد داشت؟
    اگر قرار است که بعد از ظهور و حکومت صالحان دوباره شیطان برگردد و کفر فراگیر شود دیگر چه جای نگرانی برای شیطان است؟
    باز توصیه می کنم به پست قبلی با توجه به اختلافی بودن روایات، و قوت روایات مربوط به مرگ شیطان، بعد از صیحه اول، و نیز بحث تکلیف و سنت های الهی نمی توانیم بطور کلی شیطنت و وسوسه و تلبیس شیطان و گرفتاری هوای نفس را منتفی بدانیم. و به ریشه کنی کامل فساد و تباهی و کفر، آنهم تنها به حکم عقل حکم کنیممگر اینکه از ناحیه مخبر صادقی اخبار صادقی در دست داشته باشیم.

    وجود چنین مدینه فاضله ای بدون فسق و فجور و کفر در این دنیای مادی به معنای برداشته شدن و حذف برخی سنت های الهی جاریه است که این فرض، منتفی است، بعلاوه مادامیکه شیطان وجود دارد و از خداوند مهلت گرفته تا "یوم المعلوم" به اغواء و گمراهی مردم بپردازد، داستان گمراه کردن ادامه دارد مگر با دلیلی خاص که باید اثبات شود، فلذا تا زمانی که شیطان هست و اختیار و آزادی انسان باقی، امکان اغواء و گمراهی توسط شیطان نیز وجود دارد.

    موفق باشید ...

    ویرایش توسط صدیق : ۱۳۸۹/۱۲/۰۵ در ساعت ۱۱:۲۹ دلیل: فونت
    ***دنیا ، بعد از شهادت امام مهدی عجل الله فرجه***

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود