صفحه 1 از 9 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مسیح و مسیحیان در تنها کتاب تحریف نشده آسمانی "قرآن "

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682

    مسیح و مسیحیان در تنها کتاب تحریف نشده آسمانی "قرآن "




    سلام
    برای مسلمان که قرآن را معجزه جاویدان پیامبر اعظم محمد صلی الله علیه و آله و کلام الله می داند در هر نوع شناخت و علمی، مرجع و سندی معتبرتر از آن نیست .
    از آنجا که مساله مسیح علیه السلام و عقاید مسیحیان یکی از مباحث شدیدا مورد اختلاف بوده و هست ، در این تاپیک سعی خواهیم کرد با آوردن آیات نورانی قرآن کریم نظر قرآن را در این دو مورد بیان کنیم تا هر مسلمانی بداند کتاب آسمانی او چه گفته و هر غیر مسلمانی و بخصوص مسیحیان نیز بدانند نظر قرآن و مسلمانان در مورد آنها چیست ؟
    ادامه دارد انشاء الله

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    قدم اول
    قرآن معجزه الهی پیامبر اعظم ص و مصون از تحریف
    معجزه یعنی چیزی که بواسطه آیت خاص الهی بودنش ، دیگران از آوردنش عاجزند و آورنده اش آنرا برای اثبات حقانیت مدعای خود می آورد .
    معجزه بودن قرآن در متن آن آمده است . همه منکران اعجاز بودن قرآن به آوردن مثل آن دعوت شده اند . کسی هم تا بحال نیامده است که بتواند کلامی مثل قرآن بیاورد بلکه تا آخر الدهر هم کسی نمی تواند مثل آن بیاورد .
    البته منکران اعجاز الهی بودن قرآن با نداشتن حداقل شایستگی های لازم(مثل آشنایی با زبان عربی و احاطه بر علوم و معارف الهی ) برای فرار از مبارزه با قرآن ، بهانه های سردی می آورند که برای خنداندن پیرزنها خوب است .
    آنچه که انسان اندیشمند را بدون مبارزه عبث با قرآن به معجزه بودن آن هدایت می کند آنستکه محمد صلی الله علیه آله در میان بی سوادترین ملتهای جهان متولد شد و رشد یافت . تاریخ و امت اسلامی هم شهادت می دهد او هیچ آموزگاری نداشته است و هیچگاه چیزی نخواند و ننوشت . با توجه به این مطلب و اینکه قرآن کتابی است که اندیشمندان بزرگ شرق و غرب در مقابل آن سر تعظیم فرود آورده اند نمی توان نتیجه ای جز معجزه بودن آن گرفت .
    در قدم بعدی باید نحوه مصونیت قرآن را از تحریف را ثابت کنیم .
    اول شاهد بر مصونیت قرآن از تحریف بیان واحد و منسجم خود قرآن است .
    وقتی نویسنده یک کتاب بر موضوع تسلط کامل داشته باشد و در نویسندگی هم چیره دست باشد اغلب مطالب کتابش در یک سطح بوده و انسجام و وحدت خاصی بر آن حاکم خواهد بود .
    اگر کسی با زبان عربی آشنا باشد و قرآن را مطالعه کند به سادگی در می یابد که قرآن یک مجموعه یکدست و یکنواخت است . این در حالی است که برعکس بسیاری نوشته ها ، قرآن به موضوعات متعدد و متنوعی پرداخته و اغلب ، این امر باعث فراز و نشیب لفظی و معنایی در متن می شود اما در قرآن کریم آنجا که از بالاترین معارف الهی سخن می گوید و آنجا که یک واقعه خارجی را نقل می فرماید بیان واحدی حاکم است . شکوه و جلال و فخافت بر تمام کلمات و آیات و سور قرآن حاکم است .
    دوم دلیل بر مصونیت قرآن از تحریف ، وعده الهی در متن قرآن بر محافظت از آنست
    سوم دلیل و شاید مهمترین دلیل برای یک غیر مسلمان آنستکه امت اسلامی به فرمان پیامبر ص از ابتدا کلام الله مجید را ثبت و ضبط نموده و بر محافظت از آن اهتمام ورزیدند . بگونه ای که اجماع امت اسلامی در همه ادوار بر مصونیت قرآن از تحریف بوده و است . یعنی در هیچ دوره ای از ادوار تاریخ اسلام نمی توانید حتی گروه اندکی ( که هماهنگ باشند ) بیابید که بگویند قرآن تحریف شده است . این مطلب برای اهل علم و انصاف دلیل محکمی بر عدم تحریف است .
    در اینجا شایسته است به این مطلب هم اشاره ای بکنیم که تهمت قائل بودن به تحریف از سوی یک مذهب به مذهب دیگر صرفا جنبه تخاصم دارد و پیروان هیچ مذهبی در تاریخ اسلام قائل به تحریف نبوده اند . فهم تعداد انگشت شماری از علمای مسلمان از بعضی روایات متشابه در خصوص تحریف آیاتی معدود در قرآن هم محلی از اعراب ندارد .
    تا اینجا آنچه که ثابت شد این است :
    1- قرآن کلام و معجزه پیامبر اعظم ص است
    2- قرآن از تحریف مصون است

    با توجه به این دو نتیجه هرآنچه از آیات مبینات از ین به بعد خواهیم آورد حجتی الهی است بر آنکس که آنها را می شنود .
    موفق در پناه حق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    نجوم - فيزيك - الهيات - مكانيك
    نوشته
    538
    حضور
    3 روز 5 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    350



    با سلام
    آيا حضرت محمد معجزه اي داشته است؟؟؟ نظر خود قران را ملاحظه نمائيد

    1 – سوره الاعراف آيه 203

    وَإِذَا لَمْ تَأْتِهِم بِآيَةٍ قَالُواْ لَوْلاَ اجْتَبَيْتَهَا قُلْ إِنَّمَا أَتَّبِعُ مَا يِوحَى إِلَيَّ مِن رَّبِّي هَـذَا بَصَآئِرُ مِن رَّبِّكُمْ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ{203}

    ترجمه آيه: و چون نياري ايشان را ايتي ( معجزه اي ) گويند چرا اختيار نكردي آنرا ( معجزه ) بگو جز اين نيست پيروي ميكنم آنچه وحي ميشود بمن از پرودگارم اين نشانهاي بينش است از پروردگارتان و هدايت و رحمت مر گروهي را كه ميگروند

    تفسير امام فخر رازي جلد 4 صفحه 499
    اهل عرب از حضرت ايتي ( معجزه ) از جانب پروردگار طلبيدند و در اثبات اينكه او از جانب پروردگار رسول است – پس او مامور گشت كه در جواب گويد : قُلْ إِنَّمَا أَتَّبِعُ مَا يِوحَى إِلَيَّ مِن رَّبِّي هَـذَا بَصَآئِرُ مِن رَّبِّكُمْ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ – زيرا اينكه او معجزه اي مقتدر نياورده بود آنچنانكه از وي طلب كردند فرضا باعث ملامت نيست زيرا ظهور قران ( در آن موقع كتابي با نام قران وجود نداشت ) بر وفق دعوايش معجزه بالغه قاهره بود پس چون فقط يك معجزه ظاهر شد براي صحت نبوتش كافي بود پس خواستن چيزي بيشتر از قبيل عناد بود
    ملاحظه
    چون اهل عرب از حضرت محمد ايتي ميخواستند كه اينرا ثابت كند كه وي از جانب خداست اين نشان از خلوص نيت انان است تا يقين كنند در نبوت محمد – و نه فقط اين بلكه ايتي خواستند كه ثابت كند خود قران نوشته اي از طرف خداست ايا اين درخواست غير منطقي بود؟ گويا يهود در خلوت گفتگو كرده و پرسيدند چرا ايتي اختيار نكرده است نظير ساير انبيا تا نبوتش بر ما عيان شود و حال در روبرو اين خواسته مطرح كردند و البته جواب محمد اين بود جز اين نيست كه من پيروي ميكنم آنچه وحي ميشود به من از پروردگارم – ايا اين جوابي منطقي است از سوي محمد؟

    2 – سوره الرعد ايه 7
    وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَوْلا أُنزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِّن رَّبِّهِ إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ{7}

    ترجمه ايه : و ميگويند انانكه كافر شدند چرا فرو فرستاده نشد بر او ايتي ( معجزه اي ) از پروردگارش – جز اين نيست تو بيم دهنده و براي هر گروهي راه نماينده

    تفسير امام فخر رازي جلد 5 صفحه 270
    همانا مراد آن است كه گروهي از حضرت محمد ايتي خواستند به اثبات نبوتش – تا در معجزه برابري كند با انبيا گذشته – اما چون هر معجزه بر شرايط ان قوم مناسب بود به آن قسم كه جادوگري به زمان موسي و طب در زمان عيسي – در ايام محمد بلاغت و فصاحت رايج بود پس خداي تعالي معجزه وي بر موافق اهل عرب قرار دادو يهود نپذيرفتند لذا اگر معجزه اي ديگ نيز ميبود هر آينه از پذيرفتن آن روي گردان بودند

    ملاحظه:
    همانطور كه از معني هويداست هيچ كنايه اي از معجزه بودن قران در آن نيست كه قران به لحاظ فصاحت يا بلاغت به عنوان معجزه اشاره شود بلكه سلب مسئوليت است از محمد تا پرهيز كند از ارائه ايت و اكتفا كند به بيم دادن و رهبري كردن – در حاليكه موسي و جانشينان او چون يوشع و ايليا و اليشع و همچنين عيسي و حواريان به معجزاتعديده مجهز بودند تا ادعاي خويش ثابت كنند در حاليكه هم يهود و هم يونانيان نيز در زمان انبيا به نهايت در كلام و ادب فصيح و بليغ بوده اند چنان كه از تاليفات و خطبه ها و اشعار انان هويداست – چرا موسي و عيسي و جانشينان انان كتاب به جاي معجزه نياوردند و كتب خويش را معجزه ندانستند در حاليكه ايات متعدد را دليل ادعا قرار دادند
    پس خواست يهود به نهايت منطقي مينمود كه ايتي هم سنخ با ساير انبيا ببينند تا ايمان اورند


    طبق اظهار خود حضرت در قران او وظيفه آوردن معجزه نداشته و صرفا بيم دهنده و بشارت دهنده بوده است
    و الحال اين سه چيز باقی است:
    ايمان و اميد و محبت
    اما بزرگتر اينها محبت است
    ((( پولس رسول )))

  7. صلوات


  8. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط sina178s نمایش پست ها
    ا سلام آيا حضرت محمد معجزه اي داشته است؟؟؟ نظر خود قران را ملاحظه نمائيد
    سلام بر اهل حق

    1- قرآن خود معجزه است
    2- در سنت پیامبر دهها معجزه نقل شده که قرآن نیز به مواردی از آن اشارت دارد .
    و دهها کرامت نیز ازجانشینانش نقل شده است .
    حتی در کنار قبور مطهر ایشان نیز هنوز معجزاتی رخ می دهد که حقیقت جویان می توانند آنرا از اسناد موجود در حرمهای مطهره بیابند و خودافراد شفا یافته را هم ببینند .

    2- مسیح علیه السلام معجزه داشت اما معجزاتش با خودش رفت اما معجزه جاودان پیامبر اعظم یعنی قرآن تا ابد ماندگار است .
    3- جالب اینکه این فرد می خواهد اعجاز مسیح علیه السلام را ثابت کند در حالیکه اعجاز خاص انبیاء الهی است و این خود بنیان عقیده شرک آمیز آنان را که مسیح را خدا می دانند فرو می ریزد . آمده اشکال کند خود و عقیده اش را رسوا ساخته است .
    4- اگر می توانی به ادله اعجاز قرآن جواب بده ما قرآن را بهتر از شما بلدیم

    5- و اما اگر می خواهی با قرآن علیه نبوت پیامبر اعظم استدلال کنی:
    یا باید راست بودن تمام قرآن را بپذیری که مستلزم قبول اعجاز بودن قرآن است به نص قرآن
    یا باید بگویی ( نعوذ بالله ) قرآن دروغ است که استدلالت به قرآن مردود می شود
    پس هیچ چیزی دستت را نمی گیرد

    موفق آن اهل حق

    ویرایش توسط حامد : ۱۳۸۹/۱۲/۰۲ در ساعت ۲۲:۳۷
    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    قدم دوم

    تکون بشری اما غیر عادی مسیح علیه السلام

    وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ مَرْيَمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِها مَكاناً شَرْقِيًّا (16) فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجاباً فَأَرْسَلْنا إِلَيْها رُوحَنا فَتَمَثَّلَ لَها بَشَراً سَوِيًّا (17) قالَتْ إِنِّي أَعُوذُ بِالرَّحْمنِ مِنْكَ إِنْ كُنْتَ تَقِيًّا (18) قالَ إِنَّما أَنَا رَسُولُ رَبِّكِ لِأَهَبَ لَكِ غُلاماً زَكِيًّا (19) قالَتْ أَنَّى يَكُونُ لِي غُلامٌ وَ لَمْ يَمْسَسْنِي بَشَرٌ وَ لَمْ أَكُ بَغِيًّا (20)
    قالَ كَذلِكِ قالَ رَبُّكِ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ وَ لِنَجْعَلَهُ آيَةً لِلنَّاسِ وَ رَحْمَةً مِنَّا وَ كانَ أَمْراً مَقْضِيًّا (21)
    ترجمه:
    16- در اين كتاب (آسمانى قرآن) از مريم ياد آر، آن هنگام كه از خانواده‏اش جدا شد و در ناحيه شرقى قرار گرفت.
    17- و حجابى ميان خود و آنها افكند (تا خلوتگاهش از هر نظر براى عبادت آماده باشد) در اين هنگام ما روح خود را به سوى او فرستاديم و او در شكل انسانى بى‏عيب و نقص بر مريم ظاهر شد.
    18- او (سخت ترسيد و) گفت من به خداى رحمن از تو پناه مى‏برم اگر پرهيزگار هستى.
    19- گفت من فرستاده پروردگار توام (آمده‏ام) تا پسر پاكيزه‏اى به تو ببخشم! 20- گفت چگونه ممكن است فرزندى براى من باشد در حالى كه تا كنون انسانى با من تماس نداشته، و زن آلوده‏اى هم نبوده‏ام؟! 21- گفت مطلب همين است كه پروردگارت فرموده، اين كار بر من سهل و آسان است، ما مى‏خواهيم او را نشانه‏اى براى مردم قرار دهيم و رحمتى از سوى ما باشد، و اين امرى است پايان يافته (و جاى گفتگو ندارد).
    تفسير: سرآغاز تولد مسيح (ع):
    بعد از بيان سرگذشت يحيى ع رشته سخن را به داستان تولد عيسى ع و سرگذشت مادرش مريم مى‏كشاند، چرا كه پيوند بسيار نزديكى در ميان اين دو ماجرا است.
    اگر تولد يحيى از پدرى پير و فرتوت و مادرى نازا عجيب بود، تولد عيسى از مادر بدون پدر عجيبتر است.
    اگر رسيدن به مقام عقل و نبوت در كودكى، شگفت‏انگيز است، سخن گفتن در گهواره آنهم از كتاب و نبوت، شگفت‏انگيزتر است.
    و به هر حال هر دو آيتى است از قدرت خداوند بزرگ، يكى از ديگرى بزرگتر، و اتفاقا هر دو مربوط به كسانى است كه با هم قرابت بسيار نزديك از جهت نسب داشتند چرا كه مادر يحيى خواهر مادر مريم بود، و هر دو زنانى نازا و عقيم بودند و در آرزوى فرزندى صالح به سر مى‏بردند.
    نخستين آيه مورد بحث مى‏گويد،" در كتاب آسمانى قرآن از مريم سخن
    بگو آن گاه كه از خانواده خود، جدا شده و در يك منطقه شرقى قرار گرفت" (وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ مَرْيَمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِها مَكاناً شَرْقِيًّا).
    او در حقيقت مى‏خواست مكانى خالى و فارغ از هر گونه دغدغه پيدا كند كه به راز و نياز با خداى خود بپردازد و چيزى او را از ياد محبوب غافل نكند به همين جهت طرف شرق بيت المقدس (آن معبد بزرگ) را كه شايد محلى آرامتر و يا از نظر تابش آفتاب پاكتر و مناسبتر بود برگزيد.
    كلمه" انتبذت" از ماده" نبذ" به گفته" راغب" به معنى دور انداختن اشياء غير قابل ملاحظه است، و اين تعبير در آيه فوق شايد اشاره به آن باشد كه مريم به صورت متواضعانه و گمنام و خالى از هر گونه كارى كه جلب توجه كند، از جمع، كناره‏گيرى كرد، و آن مكان از خانه خدا را براى عبادت انتخاب نمود.
    در اين هنگام، مريم" حجابى ميان خود و ديگران افكند" تا خلوتگاه او از هر نظر كامل شود (فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجاباً).
    در اين جمله، تصريح نشده است كه اين حجاب براى چه منظور بوده، آيا براى آن بوده كه آزادتر و خالى از دغدغه و اشتغال حواس بتواند به عبادت پروردگار و راز و نياز با او پردازد يا براى اين بوده است كه مى‏خواسته شستشو و غسل كند؟ آيه از اين نظر ساكت است.
    به هر حال" در اين هنگام ما روح خود (يكى از فرشتگان بزرگ) را به سوى او فرستاديم و او در شكل انسان كامل بى‏عيب و نقص و خوش قيافه‏اى بر مريم ظاهر شد" (فَأَرْسَلْنا إِلَيْها رُوحَنا فَتَمَثَّلَ لَها بَشَراً سَوِيًّا).
    پيدا است كه در اين موقع چه حالتى به مريم دست مى‏دهد، مريمى كه
    همواره پاكدامن زيسته، در دامان پاكان پرورش يافته، و در ميان جمعيت مردم ضرب المثل عفت و تقوا است، از ديدن چنين منظره‏اى كه مرد بيگانه زيبايى به خلوتگاه او راه يافته چه ترس و وحشتى به او دست مى‏دهد؟ لذا بلافاصله" صدا زد: من به خداى رحمان از تو پناه مى‏برم اگر پرهيزكار هستى" (قالَتْ إِنِّي أَعُوذُ بِالرَّحْمنِ مِنْكَ إِنْ كُنْتَ تَقِيًّا).
    و اين نخستين لرزه‏اى بود كه سراسر وجود مريم را فرا گرفت.
    بردن نام خداى رحمان، و توصيف او به رحمت عامه‏اش از يك سو، و تشويق او به تقوى و پرهيزكارى از سوى ديگر، همه براى آن بود كه اگر آن شخص ناشناس قصد سويى دارد او را كنترل كند، و از همه بالاتر پناه بردن به خدا، خدايى كه در سخت‏ترين حالات تكيه‏گاه انسان است و هيچ قدرتى در مقابل قدرت او عرض اندام نمى‏كند مشكلات را حل خواهد كرد.
    مريم با گفتن اين سخن در انتظار عكس العمل آن مرد ناشناس بود، انتظارى آميخته با وحشت و نگرانى بسيار، اما اين حالت ديرى نپائيد ناشناس زبان به سخن گشود و ماموريت و رسالت عظيم خويش را چنين بيان كرد و" گفت من فرستاده پروردگار توام"! (قالَ إِنَّما أَنَا رَسُولُ رَبِّكِ‏).
    اين جمله همچون آبى كه بر آتش بريزد، به قلب پاك مريم آرامش بخشيد.
    ولى اين آرامش نيز چندان طولانى نشد، چرا كه بلافاصله افزود" من آمده‏ام تا پسر پاكيزه‏اى از نظر خلق و خوى و جسم و جان به تو ببخشم"! (لِأَهَبَ لَكِ غُلاماً زَكِيًّا).
    از شنيدن اين سخن لرزش شديدى وجود مريم را فرا گرفت و بار ديگر او در نگرانى عميقى فرو رفت و" گفت: چگونه ممكن است من صاحب پسرى
    شوم، در حالى كه تا كنون انسانى با من تماس نداشته و هرگز زن آلوده‏اى نبوده‏ام"؟! (قالَتْ أَنَّى يَكُونُ لِي غُلامٌ وَ لَمْ يَمْسَسْنِي بَشَرٌ وَ لَمْ أَكُ بَغِيًّا).
    او در اين حال تنها به اسباب عادى مى‏انديشيد و فكر مى‏كرد براى اينكه زنى صاحب فرزند شود دو راه بيشتر ندارد، يا ازدواج و انتخاب همسر و يا آلودگى و انحراف، من كه خود را بهتر از هر كس مى‏شناسم نه تا كنون همسرى انتخاب كرده‏ام و نه هرگز زن منحرفى بوده‏ام، تا كنون هرگز شنيده نشده است كسى بدون اين دو صاحب فرزندى شود.!
    اما به زودى طوفان اين نگرانى مجدد با شنيدن سخن ديگرى از پيك پروردگار فرو نشست او با صراحت به مريم" گفت: مطلب همين است كه پروردگارت فرموده، اين كار بر من سهل و آسان است" (قالَ كَذلِكِ قالَ رَبُّكِ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ).
    تو كه خوب از قدرت من آگاهى، تو كه ميوه‏هاى بهشتى را در فصلى كه در دنيا شبيه آن وجود نداشت در كنار محراب عبادت خويش ديده‏اى، تو كه آواى فرشتگان را كه شهادت به پاكيت مى‏دادند شنيده‏اى، تو كه ميدانى جدت آدم از خاك آفريده شد، اين چه تعجب است كه از اين خبر دارى؟! سپس افزود:" ما مى‏خواهيم او را آيه و اعجازى براى مردم قرار دهيم" (وَ لِنَجْعَلَهُ آيَةً لِلنَّاسِ).
    " و ما مى‏خواهيم او را رحمتى از سوى خود براى بندگان بنمائيم" (وَ رَحْمَةً مِنَّا).
    و به هر حال" اين امرى است پايان يافته" و جاى گفتگو ندارد (وَ كانَ أَمْراً مَقْضِيًّا).
    توجه : ترجمه و تفسیرها از تفسیر نمونه در ذیل آیت مذکور است
    ادامه دارد انشاء الله


    ویرایش توسط حامد : ۱۳۸۹/۱۲/۰۲ در ساعت ۲۲:۳۴
    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    نجوم - فيزيك - الهيات - مكانيك
    نوشته
    538
    حضور
    3 روز 5 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    350



    با سلام
    آيا حضرت محمد معجزه اي براي اثبات نبوتش داشت؟

    3 – سوره بنس الاسرا ايه 59
    وَمَا مَنَعَنَا أَن نُّرْسِلَ بِالآيَاتِ إِلاَّ أَن كَذَّبَ بِهَا الأَوَّلُونَ وَآتَيْنَا ثَمُودَ النَّاقَةَ مُبْصِرَةً فَظَلَمُواْ بِهَا وَمَا نُرْسِلُ بِالآيَاتِ إِلاَّ تَخْوِيفاً{59}

    ترجمه ايه : و باز نداشت مارا كه فرستيم آيتها را مگر آنكه تكذيب كردند به ان پيشينييان .....

    تفسير امام فخر رازي جلد 5 صفحه 607

    خلاصه شان نزول ان است كه كفار قريش نزد نبي امدند و چون اديان گذشته درخواست آيت كردند كه در ميان انبيا بودند كه باد فرمانشان ميبرد و مردگان احيا نمودند – پس خداي چنين جواب داد : وَمَا مَنَعَنَا أَن نُّرْسِلَ بِالآيَاتِ إِلاَّ أَن كَذَّبَ بِهَا الأَوَّلُونَ وَآتَيْنَا ثَمُودَ النَّاقَةَ مُبْصِرَةً فَظَلَمُواْ بِهَا وَمَا نُرْسِلُ بِالآيَاتِ إِلاَّ تَخْوِيفاً و معني ايه اين است كه اگر آنها نپذيرتند همانا به غذاب قهر اميز چون گذشتگان گرفتار شدند – پس خداي معجزه اي نداد تا آنها گرفتار آن بلايا نشده و هلاك نشوند شايد از ميان آنها يا فرزندانشان كسي باشد كه در آينده ايمان آورد و خداي مسالت ايشان پاسخ نداد

    ملاحظه:
    همانطور كه از متن ايه مشخص است محمد براي قريش كه خواهان معجزه بودند چيزي عرضه نكرد به بهانه نزول بلا و هلاكت آنها در صورت عدم ايمان آوردن پس از ديدن معجزه – حال دو سوال پيش مي آيد:

    1 – محمد از كجا ميدانست آنها پس از ديدن معجزه ايمان نخواهند اورد – ايا اين پيش داوري و قصاص قبل از جنايت نيست؟ حال اگر من نوعي ادعاي نبوت كنم و شما از من آيتي طلب كنيد ايا به اين بهانه عدم ارائه معجزه را دال بر صحت ادعاي من قبول ميكنيد؟ ايا اين اعتراف به نياوردن معجزه از يك سو و انتظار قبول دعوت و علم به اينكه طرف مقابل ايمان نخواهد آورد بطلان كل ادعا نيست؟
    2 – در كدام سند تاريخي يا ديني چنين ادعايي موجود است كه مردم به واسطه ديدن معجزه و عدم قبول آن تماما هلاك شده اند؟؟

    در همان دو مورد قوم ثمود و عاد كه البته وجود تاريخي نداشتند با اين حال دليل عدم پذيرش معجزه نبوده بلكه از حد گذراندن شرارت بيان شده است

    ايا ايمان اوردن مردم بدون ارائه ايت مورد نظر خداي بوده است كه چون علي و خديجه بدون سوالي قبول ايمان كردند؟

    4 – سوره عنكبوت آيه 50
    وَقَالُوا لَوْلَا أُنزِلَ عَلَيْهِ آيَاتٌ مِّن رَّبِّهِ قُلْ إِنَّمَا الْآيَاتُ عِندَ اللَّهِ وَإِنَّمَا أَنَا نَذِيرٌ مُّبِينٌ{50}

    ترجمه آيه : و گفتند چرا فرو فرستاده نشد بر او آيات از پروردگارش – بگو – بدرستيكه آيات نزد خداست و جز اين نيست كه من بيم كننده اشكار هستم

    تفسير اما فخر رازي جلد 6 صفحه 681
    خلاصه اين است كه قوم به محمد گفتند كه تو ميگويي كه فرستاده از طرف خدا هستي و قران نيز كتاب توست در حاليكه به موسي 9 ايت داده شد تا مردم بدانند كه متاب موسي از طرف خداوند است و به تو چيزي از معجزه داده نشده است پس خدا به نبي گفت همانا بگو ايات نزد خداست و معجزه مقتدره شرط رسالت نيست پس الان من پيغمبر خدا هستم و اگر خدا بخواهد ايتها ميفرستد و اگر نخواهد نميفرستد – و اينكه امده است : إِنَّمَا أَنَا نَذِيرٌ مُّبِينٌ يعني اينكه فرو فرستد يا نفرستد من كاره اي نيستم جز بيم دهنده و مرا بر وي در هيچ چيز امر نيست

    ملاحظه :
    همانطور كه از ترجمه وتفسير آيه پيداست ك اولا قوم به غايت با هوش بودند كه نه فقط براي اثبات نبوت ايتي طلب كردند بلكه براي اثبات كتاب او نيز ايتي طلب نمودند و سوال اول اين است كه ايا اين سوال آنان نشان از زيركي و باريك بيني آنان است يا از سر جهل و لجاجت و دوم اينكه ايا گفتن اينكه من فقط رسولم و كارم گفتن است و كاره اي نيستم جز بيم دهنده ايا جواب سوال قوم بوده است؟ و اگر چنين است ايا بيم دان را نياز به نبي بودن است ؟ آيا قوم در ميان خود بيم دهنده اي براي خدا نداشته است ؟ ايا ادعاي محمد فقط بيم دادن بوده است يا نسخ انبيا پيشين و آوردن ديني جديد؟

    و الحال اين سه چيز باقی است:
    ايمان و اميد و محبت
    اما بزرگتر اينها محبت است
    ((( پولس رسول )))

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط sina178s نمایش پست ها
    با سلام آيا حضرت محمد معجزه اي براي اثبات نبوتش داشت؟
    سلام بر اهل حق

    1- قرآن خود معجزه است
    2- در سنت پیامبر دهها معجزه نقل شده که قرآن نیز به مواردی از آن اشارت دارد .
    و دهها کرامت نیز ازجانشینانش نقل شده است .
    حتی در کنار قبور مطهر ایشان نیز هنوز معجزاتی رخ می دهد که حقیقت جویان می توانند آنرا از اسناد موجود در حرمهای مطهره بیابند و خودافراد شفا یافته را هم ببینند .

    2- مسیح علیه السلام معجزه داشت اما معجزاتش با خودش رفت اما معجزه جاودان پیامبر اعظم یعنی قرآن تا ابد ماندگار است .
    3- جالب اینکه این فرد می خواهد اعجاز مسیح علیه السلام را ثابت کند در حالیکه اعجاز خاص انبیاء الهی است و این خود بنیان عقیده شرک آمیز آنان را که مسیح را خدا می دانند فرو می ریزد . آمده اشکال کند خود و عقیده اش را رسوا ساخته است .
    4- اگر می توانی به ادله اعجاز قرآن جواب بده ما قرآن را بهتر از شما بلدیم

    5- و اما اگر می خواهی با قرآن علیه نبوت پیامبر اعظم استدلال کنی:
    یا باید راست بودن تمام قرآن را بپذیری که مستلزم قبول اعجاز بودن قرآن است به نص قرآن
    یا باید بگویی ( نعوذ بالله ) قرآن دروغ است که استدلالت به قرآن مردود می شود
    پس هیچ چیزی دستت را نمی گیرد

    موفق آن اهل حق

    ویرایش توسط حامد : ۱۳۸۹/۱۲/۰۲ در ساعت ۲۲:۳۶
    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    قدم سوم
    تکون بشری اما غیر عادی مسیح علیه السلام

    1- منظور از" روح خدا" چيست؟
    تقريبا همه مفسران معروف، روح را در اينجا به جبرئيل فرشته بزرگ خدا تفسير كرده‏اند، و تعبير" روح" از او به خاطر آنست كه روحانى است و هم وجودى است حياتبخش، چرا كه حامل رسالت الهى به پيامبران است كه احياء كننده همه انسانهاى لايق مى‏باشد و اضافه روح در اينجا به خدا دليل بر عظمت و شرافت اين روح است، كه يكى از اقسام اضافه، اضافه تشريفيه است.
    ضمنا از اين آيه استفاده مى‏شود كه نزول جبرئيل مخصوص پيامبران نبوده البته به عنوان وحى و آوردن شريعت و كتب آسمانى منحصرا بر آنها نازل مى‏شده ولى براى رساندن پيامهاى ديگر (مانند پيام فوق به مريم) مانعى ندارد كه با غير پيامبران نيز روبرو شود.
    2-" تمثل" چيست؟
    " تمثل" در اصل از ماده" مثول" بمعنى ايستادن در برابر شخص يا چيزى است، و" ممثل" به چيزى مى‏گويند كه به صورت ديگرى نمايان گردد، بنا بر اين فَتَمَثَّلَ لَها بَشَراً سَوِيًّا
    مفهومش اين است كه آن فرشته الهى به صورت انسانى درآمد.
    بدون شك معنى اين سخن آن نيست كه جبرئيل، صورتا و سيرتا تبديل به يك انسان شد، چرا كه چنين انقلاب و تحولى ممكن نيست بلكه منظور اين است كه او به صورت انسان درآمد هر چند سيرت او همان فرشته بود، ولى مريم در ابتداى امر كه خبر نداشت چنين تصور مى‏كرد كه در برابر او انسانى است سيرة و صورتا.
    در روايات اسلامى و تواريخ" تمثل" به معنى وسيع كلمه، بسيار ديده مى‏شود.
    از جمله اينكه: ابليس در آن روز كه مشركان در دار الندوه جمع شده بودند و براى نابودى پيامبر ص توطئه مى‏چيدند، او در لباس پير مردى خيرانديش و خيرخواه ظاهر شد و به اغوا كردن سران قريش پرداخت.
    و يا دنيا و باطن آن به صورت زن زيباى دلربايى در برابر على ع آشكار گشت و قدرت نفوذ در وى را نيافت كه داستانش مفصل و معروف است.
    و نيز در روايات مى‏خوانيم مال و فرزند و عمل انسان به هنگام مرگ در چهره‏هاى مختلف و خاص در برابر او مجسم مى‏شوند.
    و يا اعمال انسان در قبر و روز قيامت تجسم مى‏يابد و هر كدام در شكل خاصى ظاهر مى‏گردد" تمثل" در تمام اين موارد، مفهومش اين است كه چيزى يا شخصى صورتا به شكل ديگرى درمى‏آيد نه اينكه ماهيت و باطن آن تغيير يافته باشد «1».
    ادامه دارد انشاء الله

    ویرایش توسط حامد : ۱۳۸۹/۱۲/۰۳ در ساعت ۲۰:۵۸
    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    موارد اعجاز پیامبر در قرآن به نقل از مفسرین
    تفسیر فخر رازی
    اقتربت الساعه وانشق القمر (1 ) و ان یروا آیه یعرضوا و یقولوا سحر مستمر 2 سوره قمر
    في الصحيح خبر مشهور رواه جمع من الصحابة، و قالوا: سئل رسول اللّه صلى اللّه عليه و سلم آية الانشقاق بعينها معجزة، فسأل ربه فشقه و مضى،‏ ( ذیل آیه )
    المسألة الخامسة: ما المستمر؟ نقول: دائم فإن محمدا صلى اللّه عليه و سلم كان يأتي كل زمان بمعجزة قولية أو فعلية أرضية أو سماوية، فقالوا: هذا سحر مستمر دائم لا يختلف بالنسبة إلى النبي عليه السلام بخلاف سحر السحرة، فإن بعضهم يقدر على أمر و أمرين/ و ثلاثة و يعجز عن غيرها و هو قادر على الكل
    درصحیح خبر مشهوری است که جماعتی از صحابه آنرا روایت کرده اند : و گفته اند : از پیامبر صلی الله علیه و آله معجزه انشقاق خواسته شد پس پیامبر از پروردگار خواست و ماه دو پاره شد و به حال اول بازگشت .

    مساله پنجم : مستمر چیست ؟ می گوییم معنایش دائم است پس همانا محمد صلی الله علیه و آله هر زمان معجزه ای قولی یا فعلی ، زمینی و آسمانی می آورد می گفتند : این سحر مستمر همیشگی است که برای پیامبر فرق نمی کند بر خلاف سحر ساحران که بر یک کار یا دوکار بیشتر قادر نیستند و از غیر آن عاجزند اما پیامبر ص بر همه قادر است

    ( دلالت واضح آیات بر تعجب کفار از معجزات متعدد پیامبر اعظم ص )

    ادامه دارد انشاء الله

    ویرایش توسط حامد : ۱۳۸۹/۱۲/۰۲ در ساعت ۲۲:۴۰
    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    نجوم - فيزيك - الهيات - مكانيك
    نوشته
    538
    حضور
    3 روز 5 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    350



    نقل قول نوشته اصلی توسط sina178s نمایش پست ها
    با سلام
    آيا حضرت محمد معجزه اي براي اثبات نبوتش داشت؟

    3 – سوره بنس الاسرا ايه 59
    وَمَا مَنَعَنَا أَن نُّرْسِلَ بِالآيَاتِ إِلاَّ أَن كَذَّبَ بِهَا الأَوَّلُونَ وَآتَيْنَا ثَمُودَ النَّاقَةَ مُبْصِرَةً فَظَلَمُواْ بِهَا وَمَا نُرْسِلُ بِالآيَاتِ إِلاَّ تَخْوِيفاً{59}

    ترجمه ايه : و باز نداشت مارا كه فرستيم آيتها را مگر آنكه تكذيب كردند به ان پيشينييان .....

    تفسير امام فخر رازي جلد 5 صفحه 607

    خلاصه شان نزول ان است كه كفار قريش نزد نبي امدند و چون اديان گذشته درخواست آيت كردند كه در ميان انبيا بودند كه باد فرمانشان ميبرد و مردگان احيا نمودند – پس خداي چنين جواب داد : وَمَا مَنَعَنَا أَن نُّرْسِلَ بِالآيَاتِ إِلاَّ أَن كَذَّبَ بِهَا الأَوَّلُونَ وَآتَيْنَا ثَمُودَ النَّاقَةَ مُبْصِرَةً فَظَلَمُواْ بِهَا وَمَا نُرْسِلُ بِالآيَاتِ إِلاَّ تَخْوِيفاً و معني ايه اين است كه اگر آنها نپذيرتند همانا به غذاب قهر اميز چون گذشتگان گرفتار شدند – پس خداي معجزه اي نداد تا آنها گرفتار آن بلايا نشده و هلاك نشوند شايد از ميان آنها يا فرزندانشان كسي باشد كه در آينده ايمان آورد و خداي مسالت ايشان پاسخ نداد

    ملاحظه:
    همانطور كه از متن ايه مشخص است محمد براي قريش كه خواهان معجزه بودند چيزي عرضه نكرد به بهانه نزول بلا و هلاكت آنها در صورت عدم ايمان آوردن پس از ديدن معجزه – حال دو سوال پيش مي آيد:

    1 – محمد از كجا ميدانست آنها پس از ديدن معجزه ايمان نخواهند اورد – ايا اين پيش داوري و قصاص قبل از جنايت نيست؟ حال اگر من نوعي ادعاي نبوت كنم و شما از من آيتي طلب كنيد ايا به اين بهانه عدم ارائه معجزه را دال بر صحت ادعاي من قبول ميكنيد؟ ايا اين اعتراف به نياوردن معجزه از يك سو و انتظار قبول دعوت و علم به اينكه طرف مقابل ايمان نخواهد آورد بطلان كل ادعا نيست؟
    2 – در كدام سند تاريخي يا ديني چنين ادعايي موجود است كه مردم به واسطه ديدن معجزه و عدم قبول آن تماما هلاك شده اند؟؟

    در همان دو مورد قوم ثمود و عاد كه البته وجود تاريخي نداشتند با اين حال دليل عدم پذيرش معجزه نبوده بلكه از حد گذراندن شرارت بيان شده است

    ايا ايمان اوردن مردم بدون ارائه ايت مورد نظر خداي بوده است كه چون علي و خديجه بدون سوالي قبول ايمان كردند؟

    4 – سوره عنكبوت آيه 50
    وَقَالُوا لَوْلَا أُنزِلَ عَلَيْهِ آيَاتٌ مِّن رَّبِّهِ قُلْ إِنَّمَا الْآيَاتُ عِندَ اللَّهِ وَإِنَّمَا أَنَا نَذِيرٌ مُّبِينٌ{50}

    ترجمه آيه : و گفتند چرا فرو فرستاده نشد بر او آيات از پروردگارش – بگو – بدرستيكه آيات نزد خداست و جز اين نيست كه من بيم كننده اشكار هستم

    تفسير اما فخر رازي جلد 6 صفحه 681
    خلاصه اين است كه قوم به محمد گفتند كه تو ميگويي كه فرستاده از طرف خدا هستي و قران نيز كتاب توست در حاليكه به موسي 9 ايت داده شد تا مردم بدانند كه متاب موسي از طرف خداوند است و به تو چيزي از معجزه داده نشده است پس خدا به نبي گفت همانا بگو ايات نزد خداست و معجزه مقتدره شرط رسالت نيست پس الان من پيغمبر خدا هستم و اگر خدا بخواهد ايتها ميفرستد و اگر نخواهد نميفرستد – و اينكه امده است : إِنَّمَا أَنَا نَذِيرٌ مُّبِينٌ يعني اينكه فرو فرستد يا نفرستد من كاره اي نيستم جز بيم دهنده و مرا بر وي در هيچ چيز امر نيست

    ملاحظه :
    همانطور كه از ترجمه وتفسير آيه پيداست ك اولا قوم به غايت با هوش بودند كه نه فقط براي اثبات نبوت ايتي طلب كردند بلكه براي اثبات كتاب او نيز ايتي طلب نمودند و سوال اول اين است كه ايا اين سوال آنان نشان از زيركي و باريك بيني آنان است يا از سر جهل و لجاجت و دوم اينكه ايا گفتن اينكه من فقط رسولم و كارم گفتن است و كاره اي نيستم جز بيم دهنده ايا جواب سوال قوم بوده است؟ و اگر چنين است ايا بيم دان را نياز به نبي بودن است ؟ آيا قوم در ميان خود بيم دهنده اي براي خدا نداشته است ؟ ايا ادعاي محمد فقط بيم دادن بوده است يا نسخ انبيا پيشين و آوردن ديني جديد؟

    همانطور كه ميبينيد به شهادت قران حضرت محمد هيچ معجزه اي از طرف خدا نداشته است
    و الحال اين سه چيز باقی است:
    ايمان و اميد و محبت
    اما بزرگتر اينها محبت است
    ((( پولس رسول )))

  21. صلوات


صفحه 1 از 9 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تایید """""باطل""""" آری یا خیر ؟
    توسط حامد در انجمن مدیریت محتوا
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۹/۲۹, ۰۰:۰۶
  2. پاسخ: 126
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۲۲, ۱۰:۲۴
  3. یک بحث داغ: "اسلام" و "ملی گرایی"
    توسط حامد در انجمن ولایت فقیه و حکومت اسلامی
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۱۸, ۱۱:۲۵
  4. "مورچه" داناتر از ""سلیمان"" ؟؟؟
    توسط حامد در انجمن نبّوت خاصه
    پاسخ: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۱/۰۹, ۱۷:۳۹
  5. """""""+++راستی،مهدی کیست؟؟+++"""""""""""
    توسط ستاره زهراء در انجمن مهدویت و آخرالزمان
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۱۱/۰۶, ۱۷:۳۶

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود