صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ایران اسلامی و سرایی برای مداح نمایان و رقاصان(کارشناس:کاوه)

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,146
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5482

    ایران اسلامی و سرایی برای مداح نمایان و رقاصان(کارشناس:کاوه)




    با سلام
    انشاء الله به توفیق حضرت حق، بر آنم که در اینجا درباره مناسبت ایران اسلامی و جامعه مداحان و رقاصان و نیز بررسی عملکرد هر سه مطلبی بنویسم. البته قصد دارم دیدگاهای مختلفی از جمله اسلام ایرانی، و جایگاه مداحان و رقاصان در آن را نیز مورد توجه قرار دهم. به هر حال شاید نگاهی هم به ولنتاین در این مقال بشود. به شرط آنکه ...
    منتظر باشید انشاء الله بزودی...
    اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
    اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

  2. صلوات ها 14


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    اینترنت ، موسیقی
    نوشته
    1,453
    حضور
    20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    21
    صلوات
    8532



    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه نمایش پست ها
    به ولنتاین


    -+- ما هم تهران رو آره -+-

    سایت قرآن آنلاین + ترجمه فارسی
    wWw.Quran14.TK


  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه نمایش پست ها
    قصد دارم دیدگاهای مختلفی از جمله اسلام ایرانی،
    سلام
    اسلام ایرانی چه صیغه ای است دیگر ؟
    مگر اسلام ایرانی و عربی دارد ؟
    شما بعنوان کارشناس یک سایت دینی نباید این توهمات را تقویت بفرمایید
    موفق در پناه حق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    240
    حضور
    4 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    762



    من که نفهمیدم موضوع این بحث چیه.
    مداح کجا رقاص کجا
    اینا چه ربطی داره به ولنتاین
    اینا بازم چه ربطی داره به اسلام

    بقول دوستمون اسلام ایرانی دیگه چیه؟ حالا آمریکایی بگی شنیدیم ولی ایرانیشو ندیده بودم.
    السلام علیک یا بقیه الله

    یا رب برسان آن روز را که بادها وزان باشد و هوا آکنده از بوی باران.

  9. صلوات ها 7


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    علاقه
    مقدسات , مطالعه , شکلات و بستنی و لواشک
    نوشته
    1,034
    حضور
    2 روز 15 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    39
    آپلود
    3
    گالری
    51
    صلوات
    9068



    سلام و درود

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه نمایش پست ها
    انشاء الله به توفیق حضرت حق، بر آنم که در اینجا درباره مناسبت ایران اسلامی و جامعه مداحان و رقاصان و نیز بررسی عملکرد هر سه مطلبی بنویسم
    بهتر نیست یکم صبور باشیم تا استاد کاوه مطالب شان را بنویسند

    بعد نقد و بررسی کنیم؟؟!!!

    هنوز که توضیحاتشون را ننوشتن!!!!

    علی یارتان


  11. صلوات ها 11


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه نمایش پست ها
    با سلام
    انشاء الله به توفیق حضرت حق، بر آنم که در اینجا درباره مناسبت ایران اسلامی و جامعه مداحان و رقاصان و نیز بررسی عملکرد هر سه مطلبی بنویسم. البته قصد دارم دیدگاهای مختلفی از جمله اسلام ایرانی، و جایگاه مداحان و رقاصان در آن را نیز مورد توجه قرار دهم. به هر حال شاید نگاهی هم به ولنتاین در این مقال بشود. به شرط آنکه ...
    منتظر باشید انشاء الله بزودی...
    با سلام
    و تشکر از کاوه عزیز به خاطر این مطلب به جا و جالب .
    تا استاد عزیز کاوه تشریف بیاورند بنده با اجازه این بزرگوار مطالبی را ارائه میدهم

    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    سلام
    اسلام ایرانی چه صیغه ای است دیگر ؟
    مگر اسلام ایرانی و عربی دارد ؟
    شما بعنوان کارشناس یک سایت دینی نباید این توهمات را تقویت بفرمایید
    موفق در پناه حق
    حامد گرامی
    شما چه فکر می کنید؟
    ایران اسلامی درست است یا اسلام ایرانی؟
    دو مفهوم کلی اسلام و ایران دو دایره مساوی و یا کاملاً بی ارتباط با هم نیستند و رابطه بزرگی و کوچکی این دو دایره عموم و خصوص مطلق نیست به گونه ای که یکی به طور کامل در دیگری قرار گیرد.
    وقتی می گوییم رابطه مسلمان و ایرانی عموم و خصوص من وجه هست یعنی این که نسبیت وجود دارد ولی آنچه که فراتر از این رابطه های منطقی باید مدنظر قرار دهیم چند واقعیت عمده است:
    اول این که قرائت های اسلامی در جامعه ما متعددند و منافع ملی را تحت الشعاع خود قرار می دهند.
    دوم این که مفهوم ایران و ایرانی با همه قومیت های آن تعریف واحدی دارد و با منافع ملی سازگارتر است.
    و سوم این که سخن از هویت ترکیبی ایرانیان با دو مولفه فرهنگ ایرانی و فرهنگ دینی و رابطه هرکدام با منافع ملی به محاسبات دقیق و بازمهندسی نیاز دارد.
    آیات 198 و 199 سوره شعرا و سخن امام جعفر صادق(ع) درباره آن که فرمودند:اگر قرآن بر عجم نازل شده بود ، عرب به آن ایمان نمی آورد ولی قرآن بر عرب نازل شد و عجم به آن ایمان آورد و این برای عجم فضیلتی است، موید این مطلب است که پذیرش اسلام از سوی ایرانیان نشانه بزرگی و بالندگی جامعه ایرانی است و نه ترک هویت و تمدن ایرانی.

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۱۲/۱۰ در ساعت ۰۳:۴۷
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    برقراری رابطه ای که این دو را به اهداف جهانی هر کدام برساند از وظایف سیاستمداران است.
    جهان گرایی اسلامی وعده خداوند است ولی مسلمانان نگاه های متفاوتی به آن دارند.
    آنچه که مسلمانان برسر آن اتفاق نظر دارند نمادهای مشترکی همچون کتاب خدا و پیامبر و آیین های مذهبی است و براین اساس ، پیمان نامه های فردی و اجتماعی نانوشته ای بین مسلمانان وجود دارد که به آنان هویت جهانی می دهد.
    این هویت جهانی در صورت همگرایی بیشتر سازمان های مردم نهاد محلی و سازمان های بین المللی غیردولتی می تواند سرنوشت تاریخ را بسازد.
    آنچه که ما ایرانیان در این حرکت بسوی آینده به آن نیاز داریم بیش از هر چیز بازمهندسی هویت ملی است.
    پیش از اسلام ایرانی ها سعی داشته اند تا یک تناسب منطقی بین هویت دینی و ملی خود بوجود آورند ، به گونه ای که آیین مزدک و نژاد آریایی برابر با هم درنظر گرفته می شدند.
    چرا شیعه و ایرانی بودن نتوانند رابطه این همانی با یکدیگر داشته باشند.

    مدل واتیکان در دنیای مسیحیت بی ارتباط با این نوشتار نیست.شیعه با این که در نقاط مختلف آسیا ، آفریقا ، اروپا ، آمریکا و البته بیشتر در جغرافیای خاورمیانه دیده می شود اما فقط در ساختار نظام سیاسی ایران است که تعریف شده و دارای جایگاه حکومتی است.حکومت شیعه در ایران یک واقعیت است و می تواند رهبری معنوی شیعیان را در افق برنامه ریزی های بلندمدت کاملاً در پی داشته باشد.
    اما این همانند هر پدیده سیاسی دیگری می تواند هم فرصت باشد و هم تهدید.از این رو ، با کمک محاسبات دقیق نباید اجازه داد بر جنبه های تهدیدزایی آن که فراوان نیز هستند افزوده شود.
    طرح مکتب ایرانی در این چند ماه اخیر بدون محاسبات دقیق ملی از سوی سیاستمداران کشورمان صورت گرفته است.
    مگر می شود اسلامیت و ایرانیت را در شرایط موجود دو دایره مساوی در نظر گرفت.
    شیعه به عنوان بخشی از اسلام و ایرانی بودن به این رابطه نزدیک تر هستند.
    افزایش جایگاه معنوی کشورمان در بین شیعیان جهان با استفاده از تمامی اقدامات ممکن فرهنگی راهبرد خوبی برای رسیدن به این هدف در آینده بلندمدت به نظر می رسد.

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۱۲/۱۰ در ساعت ۰۳:۴۸
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  15. صلوات ها 6


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    درباره شهروندان اهل سنت و حتی قومیت های ایرانی که همواره در برهه های حساس تاریخی در راه وطن جانفشانی کرده اند و بیشتر در نواحی مرزی کشورمان زندگی می کنند معتقد است ایشان در ساختارهای محلی و بومی باید به نقش های بزرگ تری دست یابند.
    همانگونه که افزایش برد منافع ملی باید متناسب با امکانات و قدرت ملی باشد ، افزایش برد منافع ایدئولوژیک کشور و معرفی شیعه به عنوان آوانگارد جهان اسلام و نماینده تمامی ادیان اسلامی با همه تنوعی که دارند و با توجه به هزینه ها و محدودیت های ملی باید به زمان مناسب تری در آْینده درازمدت موکول شده و با برنامه ریزی استراتژیک در افق زمانی دورتری جستجو شود.
    فرهنگ و هویت ایرانی از سه بخش مکمل یکدیگر تشکیل شده است :

    1-تاریخ و تمدن ایران ، کشوری که قدمت چند هزار ساله دارد با آمیزه ای از اسطوره ها ، افسانه ها ، شخصیت ها و سنت های اخلاقی و پسندیده در ایران باستان و پس از اسلام که بسیاری از آن ها همچون زبان پارسی ، آیین نوروز ، جشن های ایرانی ، شاهنامه و ده ها اثر ملی و نام آشنای دیگر برای جهانیان همچنان وحدت آفرین ، هویت بخش و در راه کمال جویی ملت ما نقش سازنده ای دارند و اگر مانند این سرمایه ها ، برخی بخش های مغفول و یا نادیده گرفته شده فرهنگ ایرانی نیز بازآفرینی و ترویج شوند به مهندسی فرهنگی جامعه برپایه تمامی ظرفیت های فرهنگی کشور و رسیدن به یک استراتژی جامع فرهنگی براساس آن کمک شایان توجهی می کند.
    مفروض اساسی در این بازآفرینی باید این باشد که پارسیان همواره موحد بوده اند.

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۱۲/۱۰ در ساعت ۰۳:۴۸
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  17. صلوات ها 6


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521




    2- مسلمان بودن است که همزمان با پذیرش اسلام از سوی ایرانیان به افتخار ایرانی بودن ما ، وجهی متعالی تر داده است.
    ایرانی بودن و فرهنگ دینی ما از پیش از اسلام همراه یکدیگر بوده اند در مهندسی فرهنگی جامعه ایرانی یک دیدگاه مبتنی براین است که در یک رابطه هم نشینی ، فرهنگ اسلامی به صورت ایرانی درآمده و فرهنگ شیعه نمود بارز آن است.
    اسلام یک دین اجتماعی است و هر جامعه به اندازه ظرفیت خود از آن بهره می برد و ایرانیان در این راه ، به گواه تاریخ موفق تر بوده اند و خدمات فراوانی به اسلام ارایه کرده اند.
    پارسیان همواره از دو وجه دنیوی و اخروی دین همزمان کمال استفاده را برده اند.
    توسعه بی بدیل دانش و فرهنگ بشری ازسوی ایرانیان در قبل و بعد از اسلام از افتخارات جامعه ایرانی است.

    3-انقلاب سال 57 بخش سوم فرهنگ ایرانی است که بیش از سه دهه از حیات پربار آن می گذرد و اینک در دهه چهارم بیش از گذشته نیازمند توجه بیشتر به عناصر هویت ساز ایرانی درچارچوب یک استراتژی جامع فرهنگی است تا بتواند با سایر فرهنگ ها همکاری و ارتباط درون زا داشته باشد.

    براساس آنچه گفته شد واژگان ایران اسلامی و اسلام ایرانی واژگان دقیقی نیستند و فراتر و دقیق تر از این تقسیم بندی باید منافع ملی کشورمان در سه سطح ملی ، منطقه ای و جهانی و با افق های زمانی متفاوت به گونه ای طراحی شود که در سطح ملی بیشتر در درون جغرافیای ایران و در افق برنامه ریزی های کوتاه مدت و میان مدت پیگیری شود.
    در سطح منطقه ای بیشتر در افق برنامه ریزی های بلندمدت بیش از ده سال تلاش شود تا جهان گرایی ایران شیعی و مرکزیت شیعه در ایران تقویت شود و در سطح جهانی و در افق های زمانی بیش از بیست سال پس از تامین منافع ملی کشورمان در ابعاد داخلی و در سطح منطقه ای از دکترین ام القرای اسلامی که براساس آن ج.ا.ایران ، آوانگارد جهان اسلام خواهد بود می توان پیروی کرد.
    علیرضا سعیدآبادی
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۱۲/۱۰ در ساعت ۰۳:۴۸
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  19. صلوات ها 6


  20. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    نقل قول نوشته اصلی توسط حلس نمایش پست ها
    من که نفهمیدم موضوع این بحث چیه.
    مداح کجا رقاص کجا
    اینا چه ربطی داره به ولنتاین
    اینا بازم چه ربطی داره به اسلام

    بقول دوستمون اسلام ایرانی دیگه چیه؟ حالا آمریکایی بگی شنیدیم ولی ایرانیشو ندیده بودم.

    با سلام
    دوست گرامی اگر نگاه عمیقی به این گفتار کاوه گرامی بیاندازیم و کمی تحقیق کنیم متوجه میشویم که ربط آنها نه تنها بی دلیل نیست بلکه رابطه تنگا تنگی
    .پیدا کردند !
    و مهمتر ارتباط آنها با اسلام است!
    آنچه شخصيتهاي مذهبی ایران چندان انتظارش را نداشتند این بود که برخي طیفهای مذهبی که گرایش سیاسی هوادار حکومت اسلامی را دارند، سوگواری های ماه محرم را به گونه ای برگزار کنند که اعتراض مراجع تقلید رسمی را به همراه داشته باشد.

    مداحان مطرب !!
    مداحان که در طول تاريخ عزاداريهای مذهب شيعه، در واقع برای گرم کردن منابر و پس از وعظ روحانیان مردم را می گریاندند، در حال حاضر چنان قدرتی گرفته اند که منبر را تحت الشعاع قرار داده و میان جوانان مذهبی، شهرت و هواداران بیشتری نسبت به روحانیان به دست آورده اند.
    برخي از اين مداحان جوان و خواهان "شهرت هاي کاذب" از سبکهائي در خواندن خود استفاده ميکنند که بيشتر به ريتم موسيقي هاي پاپ و جاز شبيه است تا عزاداري
    نمونه اي از اين سبکهاي سخيف که چند ساليست متداول شده با پيچاندن صدا در گلو و ريه ها و سين سين کردن هاي سريع ( بجاي حسين حسين ) حالتي شبيه به صداي ريتم ضرب جاز پديد مي آورد و سينه زنان را از حال خود بي خود ميکند يعني همان صداي تحريک کننده و هيجان انگيز حرام غنا !
    در نمونه هاي پيشرفته تر آن نيز يک نفر سين سين ميکند و نفر دوم شروع به خواندن ميکند و شما بهترين ريتمهاي مبتذل موسيقي را ديگر ميتوانيد در مجالس عزاي فرزند زهرا بشنويد و نيازي به رفتن به دانس هاي دبي نداريد ، ضمن اينکه پول که نميگيرند هيچ ، تازه شام هم ميدهند
    این سبکهای جدید که از موسیقيهای هندی و پاکستانی و بعضاً ریتمهای موسيقي هاي لوس آنجلسي بهره می برد، برخي جوانان مذهبی کم تجربه تر را به خود جذب کرده و همین موضوع باعث مخالفتهای احتیاط آمیزی شده است که مداحان قدیمی تر و البته روحانیان به آن دامن می زنند.
    مداحان قدیمی و استخوان دارتر این سبکها را نمی پسندند و دور از شأن مجالس سوگواری سالار شهيدان می دانند و روحانیان صدای این مداحان را غنا، يعنی موسيقی نامشروع به حساب می آورند و به نوعی حرام می دانند.



    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۴/۱۵ در ساعت ۲۳:۱۵
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  21. صلوات ها 7


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 17
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۰۹, ۰۹:۴۴
  2. تو میایی ای پسر فاطمه
    توسط safareeshghe در انجمن مهدویت و آخرالزمان
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۲۰, ۱۹:۴۷
  3. پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۸, ۲۱:۴۲
  4. مقایسه ؛ بلایی خانمان سوز یا سکویی برای پرش؟؟؟؟؟
    توسط راهی در انجمن مهارت های زندگی
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۹, ۲۲:۰۲

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود