حضرت مهدی (ع) همان عیسی (ع) است !

تب‌های اولیه

12 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حضرت مهدی (ع) همان عیسی (ع) است !

با سلام

یک حدیث در مصادر عامه آمده که از انس از پیامبر(ص) : لا مهدي إلا عيسى ابن مريم وچون با چند حدیث دیگر که آمده باعث اشتباه شدن امر بربرخی که شاید حضرت مهدی (ع) همان عیسی (ع) باشد که موعود ادیان قبل از اسلام نیز بوده است : :

(صحيح مسلم) أبو هريرة - رضي الله عنه - أنَّ رسول الله -صلى الله عليه وسلم- قال:«لاتقوم الساعة حتى تنزل الروم بالأعماق - أو بدابِقَ - فيخرج إليهم جيش من المدينة من خيار أهل الأرض يومئذ ، فإذا تصافوا ، قالت الروم : خلوا بينا وبين الذين سُبُوا مِنَّا نقاتلْهم، فيقول المسلمون : لا والله، كيف نُخَلِّي بينكم وبين إخواننا ، فيقاتلونهم ؟فينهزم ثُلُث ولا يتوب الله عليهم أبدا ، ويُقتَل ثلثُهم أفضل الشهداء عند الله ، ويفتتح الثلث، لا يُفتَنون أبدا ، فيفتَتحِون قسطنطينية ، فبينما هم يقتسمون الغنائم، قد عَلَّقوا سُيوفَهُهْم بالزيتون ،إذ صاح فيهم الشيطان : إنَّ المسيحَ الدَّجَّالَ فد خَلَفَكم في أهاليكم، فيخرجون ، وذلك باطل ، فإذا جاؤوا الشام خرج ، فبيناهم يُعِدِّون القتال ، يُسَوُّون صفوفَهم ، إذا أقيمت الصلاة ، فينزل عيسى بن مريم ، فأمَّهم ، فإذا رآه عدو الله ذاب كما يذوب في الماء فلو تركه لا نزاب حتى يهلك ، ولكن يقتله الله بيده -يعني المسيح- فيريهم دَمه في حربته». أخرجه مسلم.
7832 - (صحيح مسلم) جابر بن عبد الله - رضي الله عنه - قال : قال رسولُ الله -صلى الله عليه وسلم- : «لا تَزالُ طائفة من أُمّتي يقاتِلون على الحق ظاهرين إِلى يوم القيامة ، فينزل عيسى ، فيقول أميرُهم : تعالَ صَلِّ لنا ، فيقول : لا ، إِنَّ بعضَكم على بعض أمراءُ ، تكرمةَ الله هذه الأمةَ». أخرجه مسلم.

[قال أيمن صالح شعبان]
1- أخرجه أحمد (3/345) قال : حدثنا موسى ، قال : حدثنا ابن لهيعة.
2- وأخرجه أحمد (3/384) ومسلم (1/95) قال : حدثنا الوليد بن شجاع ، وهارون بن عبد الله ، وحجاج بن الشاعر. وفي (6/53) قال : حدثني هارون بن عبد الله ، وحجاج بن الشاعر. أربعتهم - أحمد ، وابن شجاع ، وهارون ، وابن الشاعر - عن حجاج بن محمد ، عن ابن جريج.
كلاهما - ابن لهيعة ، وابن جريج - عن أبي الزبير ، فذكره.

همچنین حاکم در مستدرکش آورده :
8363 –
حدثنا عيسى بن زيد بن عيسى بن عبد الله بن مسلم بن عبد الله بن محمد بن عقيل بن أبي طالب ثنا يونس بن عبد الأعلى الصدفي ثنا محمد بن إدريس الشافعي رضي الله عنه أنبأ محمد بن خالد الجندي عن أبان بن صالح عن الحسن عن أنس بن مالك رضي الله عنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : لا يزداد الأمر إلا شدة و لا الدين إلا إدبارا و لا الناس إلا شحا و لا تقوم الساعة إلا على شرار الناس و لا مهدي إلا عيسى ابن مريم
قال صامت بن معاذ : عدلت إلى الجند مسيرة يومين من صنعاء فدخلت على محدث لهم فطلبت هذا الحديث فوجدته عنده عن محمد بن خالد الجندي عن أبان بن أبي عياش عن الحسن عن النبي صلى الله عليه و سلم مثله وقد روي بعض هذا المتن عن عبد العزيز بن صهيب عن أنس بن مالك رضي الله عنه عن رسول الله صلى الله عليه و سلم
قال : أما حديث عبد العزيز عن أنس بن مالك :

8364
- فحدثناه الحسن بن علي التميمي رحمه الله ثنا محمد بن إسحاق الإمام ثنا علي بن الحسين الدرهمي ثنا مبارك أبو
سحيم ثنا عبد العزيز بن صهيب عن أنس بن مالك رضي الله عنه : عن النبي صلى الله عليه و سلم أنه قال : لن يزداد الزمان إلا شدة و لا يزداد الناس إلا شحا و لا تقوم الساعة إلا على شرار الناس
فذكرت ما انتهى إلي من علة هذا الحديث تعجبا لا محتجا به في المستدرك على الشيخين رضي الله عنهما فإن أولى من هذا الحديث ذكره في هذا الموضع : حديث سفيان الثوري و شعبة و زائدة و غيرهم من أئمة المسلمين عن عاصم بن بهدلة عن زر بن حبيش عن عبد الله بن مسعود رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه و سلم : أنه قال : لا تذهب الأيام و الليالي حتى يملك رجل من أهل بيتي يوطئ اسمه اسمي و اسم أبيه اسم أبي فيملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت جورا و ظلما
تعليق الذهبي قي التلخيص : صحيح

اما در مورد اسناد این حدیث :

هذا الحديث رواه ابن ماجه في سننه (4039) .
وتكاد تتفق كلمة المحدثين على تضعيف هذا الحديث .
فقد ضَعَّفَهُ الْبَيْهَقِيُّ وَالْحَاكِمُ وشيخ الإسلام ابن تيمية في منهاج السنة (8/256) وابن القيم في المنار المنيف (ص 148) .
وقال الذهبي في "ميزان الاعتدال" (3/535) : هو خبر منكر اهـ .
وقال القاري في "مرقاة المفاتيح" (10/183) : ضعيف باتفاق المحدثين اهـ .
وذكره الشوكاني في "الفوائد المجموعة" (127) وقال : قال الصغاني : موضوع اهـ .
وقال الألباني في "سلسلة الأحاديث الضعيفة" (77) : منكر اهـ .
وإن صح هذا الحديث –وهو لا يصح- فمعناه لا مهدي كامل أو معصوم إلا عيسى ابن مريم . ذكره القرطبي وابن القيم وابن كثير .
وتوجيه علما بر متن حديث :


قال الشيخ الإمام الحافظ العلامة شهاب الدين أبو محمد عبد الرحمن بن إسماعيل بن إبراهيم الشافعي، رضي الله عنه: ولقوله صلى الله عليه وسلم: " لا مهدي إلا عيسى ابن مريم " وجه آخر من التأويل، وهو أن يكون على حذف مضاف، أي إلا مهدي عيسى. أي الذي يجيء في زمن عيسى عليه السلام، فهو احتراز ممن يسمى بالمهدي قبل ذلك من المملوك وغيرهم، أو يكون التقدي: إلا زمن عيسى. أي: الذي يجيء في ذلك الزمن، لا في غيره. والله أعلم.





اما اگر سایر اخبار که پیامبر (ص) حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه را از اولاد فاطمه (س) وعلی (ع) وامام حسین (ع) میدانند واسمش هم اسم پیامبر است وحضرت عیسی به نماز او اقتدا میکند را ببینیم این مشکل حل خواهد شد .


https://sites.google.com/site/hojjah/eisa.doc



باسلام

دوکتاب مفید از اهل سنت در اثبات حضرت مهدی (ع) وجواب شبهات چاپ شده که جواب برخی معاندین و جاهلین را بخوبی داده اند :

اول کتاب : الاحتجاج بالأثر
على من أنكر المهدي المنتظر


تأليف الفقير إلى الله تعالى/

حمود بن عبد الله بن حمود التويجري

ازجمله مطالب این کتاب :

أما بعد، فقد رأيت رسالة للشيخ عبد الله بن زيد بن محمود رئيس المحاكم القطرية أنكر فيها خروج المهدي في آخر الزمان، وزعم أن القول بخروجه نظرية خرافية ، وأن الأحاديث الواردة فيه كلها مختلقة ومكذوبة ومصنوعة وموضوعة ومزورة على رسول الله - صلى الله عليه وسلم - وليست من كلامه ، وأنها بمثابة حديث ألف ليلة وليلة ، وأنه لا مهدي بعد الرسول - صلى الله عليه وسلم -، وقد سمي رسالته بما نصه "لا مهدي ينتظر بعد الرسول خير البشر"، وقد جانب في رسالته الصواب، وخالف ما عليه المحققون من أكابر العلماء.

" خاتمة ": تحتوي على نماذج من أخطاء ابن محمود ومجازفاته وشطحاته وتهافته في رسالته في إنكار المهدي، وما قاله أيضًا في اندكاك السد وخروج يأجوج ومأجوج، وقد ذكرت ذلك مفرقًا في هذا الكتاب مع التنبيه على كل جملة منه، وإنما ذكره مجموعًا في الخاتمة تسهيلاً على من أحب الاطلاع على أقواله الباطلة والاعتبار بحال قائلها. والله المستعان.
فمن ذلك قوله في عنوان رسالته في إنكار المهدي ما نصه: "لا مهدي ينتظر بعد الرسول خير البشر" وقد ذكرت في أول الكتاب أن هذا العنوان مخالف للكتاب والسنة والإجماع، وذكرت الأدلة على ذلك فليراجع ما تقدم .

ومن ذلك زعمه في صفحة أن رسالته في إنكار المهدي عقيدة حسنة وحقيقة مسلمة، وهذا قول باطل مردود؛ لأن رسالته مخالفة للكتاب والسنة والإجماع، وما كان كذلك فلا يكون عقيدة حسنة ولا حقيقة مسلمة، وإنما هو عقيدة سيئة وبدعة مردودة.


وکتاب :

عقيدة أهل السنة والاثر في المهدي المنتظر


نقلاً عن مجلة الجامعة الاسلامية في المدينة المنورة في عددها الثالث من سنتها الاولى
ملخصاً لمحاضرة بعنوان «عقيدة أهل السنة والاثر في المهدي المنتظر»
للشيخ عبد المحسن العباد


الاول : أسماء الصحابة الذين رووا عن رسول اللّه(صلى الله عليه وآله) أحاديث المهدي :
جملة ما وقفت عليه من أسماء الصحابة الذين رووا أحاديث المهدي عن رسول اللّه(صلى الله عليه وآله) ستة وعشرون ، وهم :
1 ـ عثمان بن عفان .
2 ـ علي بن أبي طالب .
3 ـ طلحة بن عبيد اللّه .
4 ـ عبد الرحمان بن عوف .
5 ـ الحسين بن علي .
6 ـ أم سلمة .
7 ـ أم حبيبة .
8 ـ عبد اللّه بن عباس .
9 ـ عبد اللّه بن مسعود .
10 ـ عبد اللّه بن عمر .
11 ـ عبد اللّه بن عمرو .
12 ـ أبو سعيد الخدري .
13 ـ جابر بن عبد اللّه .
14 ـ أبو هريرة .
15 ـ أنس بن مالك .
16 ـ عمار بن ياسر .
17 ـ عوف بن مالك .
18 ـ ثوبان مولى رسول اللّه(صلى الله عليه وآله) .
19 ـ قرة بن إياس .
20 ـ علي الهلالي .
21 ـ حذيفة بن اليمان .
22 ـ عبد اللّه بن الحارث بن جزء .
23 ـ عوف بن مالك .
24 ـ عمران بن حصين .
25 ـ أبو الطفيل .

26 ـ جابر الصدفي .

4 ـ القاضي محمد بن علي الشوكاني المتوفى سنة خمسين بعد المئتين والالف ، وهو صاحب التفسير المشهور ، ومؤلف نيل الاوطار. قال في كتابه التوضيح في تواتر ما جاء في المهدي المنتظر والدجال والمسيح : «فالاحاديث الواردة في المهدي التي أمكن الوقوف عليها منها خمسون حديثاً فيها الصحيح والحسن والضعيف المنجبر ، وهي متواترة بلا شك ولا شبهة ، بل يصدق وصف المتواتر على ما هو دونها في جميع الاصطلاحات المحررة في الاصول ، وأما الاثار عن الصحابة المصرحة بالمهدي ، فهي كثيرة جداً ، لها حكم الرفع ; إذ لا مجال للاجتهاد في مثل ذلك» .

وقال في مسألة نزول المسيح(عليه السلام) : «فتقرر أن الاحاديث الواردة في المهدي المنتظر متواترة ، والاحاديث الواردة في الدجال متواترة ، والاحاديث الواردة في نزول عيسى(عليه السلام) متواترة» .

وقال ابن تيمية المتوفى سنة 728 في كتابه منهاج السنة النبوية (4:211) ، في التعليق على الحديث الذي رواه ابن عمر عن النبي(صلى الله عليه وآله) : «يخرج في آخر الزمان رجل من ولدي اسمه كاسمي ، وكنيته كنيتي ، يملا الارض عدلاً كما ملئت جوراً ، وذلك هو المهدي» : «إن الاحاديث التي يحتج بها على خروج المهدي أحاديث صحيحة ، رواها أبو داود والترمذي وأحمد وغيرهم من حديث ابن مسعود وغيره ، كقوله(صلى الله عليه وآله)في الحديث الذي رواه ابن مسعود : لو لم يبق من الدنيا إلاّ يوم ، لطول اللّه ذلك اليوم حتى يخرج فيه رجل مني (أو من أهل بيتي) يواطئ اسمه اسمي ، واسم أبيه اسم أبي ، يملا الارض قسطاً وعدلاً كما ملئت ظلماً وجوراً ، ورواه الترمذي وأبو داود من رواية أم سلمة ، وفيه : المهدي من عترتي من ولد فاطمة ، ورواه أبو داود من طريق أبي سعيد ، وفيه : يملك الارض سبع سنين ، ورواه عن علي(رضي الله عنه) أنه نظر إلى الحسن وقال : إن ابني هذا سيد كما سماه رسول اللّه(صلى الله عليه وآله) ، وسيخرج من صلبه رجل يسمى باسم نبيكم ، يشبهه في الخلق ولا يشبهه في الخلق ، يملا الارض قسطاً . وهذه الاحاديث غلط فيها طوائف ، طائفة أنكروها ، واحتجوا بحديث ابن ماجة أن النبي(صلى الله عليه وآله) قال : لا مهدي إلاّ عيسى ابن مريم ، وهذا الحديث ضعيف ، وقد اعتمد أبو محمد بن الوليد البغدادي وغيره عليه، وليس مما يعتمد عليه ، ورواه ابن ماجة عن يونس عن الشافعي، والشافعي رواه عن رجل من أهل اليمن يقال له محمد بن خالد الجندي ، وهو ممن لا يحتج به ، وليس في مسند الشافعي ، وقد قيل : إن الشافعي لم يسمعه من الجندي ، وإن يونس لم يسمعه من الشافعي ، وطائفة قالت : جده الحسين ، وكنيته أبو عبد اللّه ، فمعناه محمد بن أبي عبد اللّه ، وجعلت الكنية اسماً ، وممن سلك هذا ابن طلحة في كتابه الذي سماه غاية السول في مناقب الرسول» .

العاشر : كلمة ختامية :
إن أحاديث المهدي الكثيرة ، التي ألّف فيها مؤلفون ، وحكى تواترها جماعة ، واعتقد موجبها أهل السنة والجماعة وغيرهم ، تدل على حقيقة ثابتة بلا شك ، وأن أحاديث المهدي على كثرتها وتعدد طرقها ، وإثباتها في دواوين أهل السنة ، يصعب كثيراً القول بأنه لا حقيقة لمقتضاها ، إلاّ على جاهل أو مكابر ، أو من لم يمعن النظر في طرقها وأسانيدها ، ولم يقف على كلام أهل العلم المعتد بهم فيها . والتصديق بها داخل في الايمان بأن محمداً هو رسول اللّه(صلى الله عليه وآله) ; لان من الايمان به(صلى الله عليه وآله) تصديقه فيما أخبر به ، وداخل في الايمان بالغيب الذي امتدح اللّه المؤمنين به بقوله :(ألم * ذلك الكتاب لا ريب فيه هدىً للمتقين * الذين يؤمنون بالغيب) وداخل في الايمان بالقدر ; فإن سبيل علم الخلق بما قدره اللّه أمران :
أحدهما : وقوع الشيء ، فكل ما كان ووقع علمنا أن اللّه قد شاءه ، لانه لا يكون ولا يقع إلاّ ما شاءه اللّه ، وما شاء اللّه كان و ما لم يشأ لم يكن .

الثاني : الاخبار بالشيء الماضي الذي وقع ، وبالشيء المستقبل قبل وقوعه من الذي لا ينطق عن الهوى(صلى الله عليه وآله) ، فكل ما ثبت إخباره به من الاخبار في الماضي ، علمنا بأنه كان على وفق خبره(صلى الله عليه وآله) ، وكل ما ثبت إخباره عنه مما يقع في المستقبل ، نعلم بأن اللّه قد شاءه ، وأنه لابد أن يقع على وفق خبره(صلى الله عليه وآله) كإخباره(صلى الله عليه وآله) بنزول عيسى(عليه السلام)في آخر الزمان ، وإخباره بخروج المهدي ، وبخروج الدجال، وغير ذلك من الاخبار ، فإنكار أحاديث المهدي أو التردد في شأنه أمر خطير . نسأل اللّه السلامة والعافية والثبات على الحق حتى الممات .

http://www.islamport.com/isp_eBooks/aqd/

http://islamport.com/index2.html

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

من کمی گیج شده ام و اینها همه عربی هستند و من اصلا نمی فهمم که چی نوشته ! اگر منبعی فارسی یا مقاله ای فارسی دارد به ما اطلاع دهید چون عربی ما خوب نیست !

یا اگر خودتان می توانید یه توضیح مختصر و از این عربی ها بدهید به فارسی که ما هم بفهمیم ....ممنون

Kamran;148895 نوشت:
من کمی گیج شده ام و اینها همه عربی هستند

سلام

کامران جان باید عربی یاد بگیریم تو قبر ازت عربی سوال میکنن! اون دنیا همه عرباً :Nishkhand:

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

با سلام به شما ..... شما می فرمائید خدا عرب است ....فرشتگان عرب هستند .... شیطان و دار و دسته اش و تمامی موجودات دنیای اصلی از اعراب هستند .... درسته ؟
تو قبر از ما عربی سوال می کنند ؟ پس اونایی که اسپانیایی هستند یا ایتالیایی یا اصلا چینی .....چه گناهی کردند .... خدا هم حتما به جز زبان عربی هیچ زبان دیگه ای نمی فهمد ! که این یعنی توهین به خدا و تمامی فرشتگان ‍!!!!!!!

زبان و گفتار چیست ؟ زبان ان تفکر که در ذهن انسان هاست ، می باشد و گفتار هم به وسیله ای می گویند که آن افکار و اندیشه ها (زبان) را به کاغذ یا به عمل می آورد به صورت صوتی و حرکتی و .... . ! پس نگوییم که در اون دنیا فقط زبان عربی هست ! یعنی چه این حرف .... ؟! ما هزاران نوع لحجه و گویش و زبان مختلف در نقاط مختلف دنیا داریم .... خوب ؟ بین این همه فقط عربی ؟

این که بیاییم و بگوییم که قرآن عربی است و پس خدا و تمام فرشتگان و ... عرب هستند ! یک توهین است و زبان انسانی در آن دنیا هر چی باشه قبوله ! ببخشید خدا که همه چیز می داند ....پس چرا او و اهل بهشت و ... را متهم به محدودیت زبانی که یک چیز ساده است می کنید !

ببخشید که کمی تند سخن گفتم ! :Nishkhand:

[=Times New Roman]با سلام و عرض ادب

آيا مهدي همان عيسي بن مريم است؟[1]
از جمله ادلّه منکرين مهدويت و اعتقاد به ظهور حضرت مهدي‏عليه السلام در آخر الزمان حديث ابن ماجه است که به سندش از رسول خداصلي الله عليه وآله نقل کرده که فرمود: «ولا مهديّ إلّا عيسي بن مريم» ؛[2] و مهدي جز عيسي بن مريم نيست.
پاسخ:

1 - بسياري از صحابه که احاديث مهدويت را از رسول خداصلي الله عليه وآله نقل کرده‏اند«که در حد تواترند» مهديّ را از ذرّيه رسول خداصلي الله عليه وآله مي‏دانند.

2 - اين حديث مورد اعراض علماي حديث و متکلّمين بوده و هيچ کسي به آن استناد نکرده است.

3 - خود ابن ماجه در سنن خود حديث «المهديّ حقّ وهو من ولد فاطمة» را نيز نقل کرده است.[3]

4 - ابن قيّم جوزيه اين حديث را در «المنار المنيف» نقل کرده و به طور مبسوط آن را تضعيف نموده است.[4]

حاکم نيشابوري نيز که اين حديث را نقل کرده از روي تعجب بوده نه آنکه به جهت مطابقتش با شروط شيخين آن را نقل کرده باشد.[5]

ذهبي مي‏گويد: «... حديث (و لا مهدي الاّ عيسي بن مريم) خبري است منکر که ابن ماجه آن را نقل کرده است».[6]

قرطبي مي‏گويد: «حديث - و لا مهدي الاّ عيسي بن مريم - معارض با احاديث اين باب است. آن گاه مي‏گويد: احاديثي که نصّ بر خروج مهدي از عترت پيامبر و از اولاد فاطمه‏عليهم السلام است ثابت بوده و اصحّ از اين حديث است، پس حکم، مطابق احاديث خروج مهدي از اولاد فاطمه است نه احاديث ديگر».[7]

5 - اين حديث را طبراني نيز با سند خود از ابي‏امامه نقل کرده ولي در متن آن جمله (و لا مهدي الاّ عيسي بن مريم) نيامده است.[8]

6 - روايات خروج مهدي از اولاد فاطمه‏عليهم السلام متواتر است، و عده زيادي به تواتر آن تصريح کرده‏اند، ولي حديث (و لامهدي الاّ عيسي بن مريم) بر فرض صحّت سند، خبر واحد است، و هنگام تعارض، خبر متواتر مقدم است. و نيز مشهور بين مسلمين در طول تاريخ اسلام، ظهور شخصي از اهل بيت رسول خداصلي الله عليه وآله و از اولاد فاطمه‏عليهم السلام است، اين شهرت مي‏تواند مرجّح احاديث مهدويت اسلامي باشد.

ابوالفيض غماري نيز درصدد پاسخ به حديث فوق برآمده و با هشت اشکال به آن پاسخ گفته است.[9]

[1]. مطلب فوق از کتاب موعود شناسی و پاسخ به شبهات،آقای علی اصغر رضوانی است.

[2].سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1340، ح 4039.

[3].همان، ص 1368، ح 4086.

[4].المنار المنيف، ص 130، ح 325.

[5].مستدرک حاکم، ج 4، ص 441.

[6].تهذيب التهذيب، ج 9، ص 125، رقم 202، ترجمه محمّد بن خالد جندي.

[7].التذکرة، قرطبي، ج 2، ص 701.

[8].المعجم الکبير، ج 8، ص 214، ح 7757.

[9].ابراز الوهم المکنون، ص 538.

با سلام
و تشکر از دوستان
با روايات متعدد ومتواترى که در کتب شيعه وسنى آمده است، جاى هيچ ترديدى باقى نمى ماند که:
1- حضرت مهدى (عجل الله فرجه) از خاندان واهل بيت پيامبر اکرم (صلى الله عليه وآله وسلم) است.
2- بعد از ظهور امام مهدى (عجل الله فرجه) حضرت عيسى (عليه السلام) پشت سر آن حضرت نماز مى خواند.
پس امام مهدى (عجل الله فرجه) همان عيسى بن مريم (عليهما السلام) نيست، وفقط در روايت على بن محمد خالد جندى، حضرت مهدى (عجل الله فرجه) را، همان حضرت عيسى (عليه السلام) معرفى نموده است که به گفته شافعى، وى در نقل حديث سهل انگار بوده است ونمى توان بر روايتش اعتماد کرد.1

1-کفايه الطالب، به ضميمه البيان، گنجى شافعى، ص 506.

از امتيازات حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف اين است که: پس از ظهور، حضرت عيسي بن مريم عليه السلام روح و کلمه خدا1 در نماز جماعت به او اقتدا مي کند، امام صادق عليه السلام از پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم نقل مي کند که فرمود: «... من ذرّيتي المهدي، اذا خَرَجَ نَزَلَ عيسي بنِ مريمَ لِنُصرَتهِ، فقدَّمَهَ وَصلّي خلفه؛2
از نسل من حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف است، که وقتي قيام کند، عيسي بن مريم از آسمان به زمين براي ياري او فرود آيد، و آن حضرت را پيشاپيش صفوف قرار مي دهد، و در نماز به او اقتدا مي کند.»

و از محمّد حنفيه نقل شده که گفت: «ما خاندان، داراي شش امتياز هستيم که هيـچ کس از پيشينيان و آيندگان داراي آن نيست، محمّد صلي الله عليه و آله و سلم سرور رسولان، علي عليه السلام سرور اوصيا، و مهدي اين اُمت، که عيسي بن مريم در نماز به او اقتدا مي کند، از ماست.»3 .

و در کتاب عيون اخبار الرّضا عليه السلام، از حضرت رضا عليه السلام نقل شده فرمود: «اذا خرج المهدي مِن ولدي نزل عيسي بن مريم فصلي خلفه؛4 هرگاه فـرزندم مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف از نسل من ظاهر شـود، عيسي عليه السلام از آسمان فرود آيد و در پشت سر او نماز مي خواند.»

1-کمال الدين، ص 77، 250، 280، 284، 330، 331، 345 و 527
2-امالي شيخ صدوق، ص 219، مجلس 39، حديث 4.
3-خصال شيخ صدوق، ص 320.
4-عيون اخبار الرّضا، ج 2، ص 202.

kamran;150484 نوشت:
با سلام به شما ..... شما می فرمائید خدا عرب است ....فرشتگان عرب هستند .... شیطان و دار و دسته اش و تمامی موجودات دنیای اصلی از اعراب هستند .... درسته ؟

با سلام دوست عزیز
می تونم سوال کنم کجا گفته شده خدا و فرشتگان و...عرب هستند؟
زبان ها و گویش ها برای برقراری ارتباط با همدیگر وضع شده اند و اینکه قرآن به زبان عربی است دلیل بر این نمی شود که زبان خدا و .. عربی باشد چون اصلا خداوند نیازی به زبان و... ندارد.

kamran;150484 نوشت:
تو قبر از ما عربی سوال می کنند ؟ پس اونایی که اسپانیایی هستند یا ایتالیایی یا اصلا چینی .....چه گناهی کردند .... خدا هم حتما به جز زبان عربی هیچ زبان دیگه ای نمی فهمد ! که این یعنی توهین به خدا و تمامی فرشتگان ‍!!!!!!! زبان و گفتار چیست ؟ زبان ان تفکر که در ذهن انسان هاست ، می باشد و گفتار هم به وسیله ای می گویند که آن افکار و اندیشه ها (زبان) را به کاغذ یا به عمل می آورد به صورت صوتی و حرکتی و .... . ! پس نگوییم که در اون دنیا فقط زبان عربی هست ! یعنی چه این حرف .... ؟! ما هزاران نوع لحجه و گویش و زبان مختلف در نقاط مختلف دنیا داریم .... خوب ؟ بین این همه فقط عربی ؟ این که بیاییم و بگوییم که قرآن عربی است و پس خدا و تمام فرشتگان و ... عرب هستند ! یک توهین است و زبان انسانی در آن دنیا هر چی باشه قبوله ! ببخشید خدا که همه چیز می داند ....پس چرا او و اهل بهشت و ... را متهم به محدودیت زبانی که یک چیز ساده است می کنید ! ببخشید که کمی تند سخن گفتم !

دوست عزیز این برداشت های سطحی از سوال و جواب قبر صحیح نمی باشد.

طبیعتا وقتی فرشتگان سوال می کنند شخصی که مورد خطاب است میداند آنها چه می گویند؟

در ضمن این بحث های ناسیونالیستی و ملی گرایی برای این دنیا است و کسی که به بهشت می رود و در آخرت این بحث ها مطرح نمی شوند و همه انسان ها فرای چنین مواردی در پیشگاه خدا حاضر می شوند
و هرچه را که بهترین است برای آنها انتخاب می شود.

موفق باشید

madanchi11;149006 نوشت:
سلام کامران جان باید عربی یاد بگیریم تو قبر ازت عربی سوال میکنن! اون دنیا همه عرباً
kamran;150484 نوشت:
با سلام به شما ..... شما می فرمائید خدا عرب است ....فرشتگان عرب هستند .... شیطان و دار و دسته اش و تمامی موجودات دنیای اصلی از اعراب هستند .... درسته ؟ تو قبر از ما عربی سوال می کنند ؟ پس اونایی که اسپانیایی هستند یا ایتالیایی یا اصلا چینی .....چه گناهی کردند .... خدا هم حتما به جز زبان عربی هیچ زبان دیگه ای نمی فهمد ! که این یعنی توهین به خدا و تمامی فرشتگان ‍!!!!!!! زبان و گفتار چیست ؟ زبان ان تفکر که در ذهن انسان هاست ، می باشد و گفتار هم به وسیله ای می گویند که آن افکار و اندیشه ها (زبان) را به کاغذ یا به عمل می آورد به صورت صوتی و حرکتی و .... . ! پس نگوییم که در اون دنیا فقط زبان عربی هست ! یعنی چه این حرف .... ؟! ما هزاران نوع لحجه و گویش و زبان مختلف در نقاط مختلف دنیا داریم .... خوب ؟ بین این همه فقط عربی ؟

سلام عليکم
با عرض پوزش از اينکه اين موضوع به بحث اصلي تاپيک ربطي ندارد ولي براي رفع شبهه دوستاني که اين پستها را گذاشته اند بايد عرض کنم که نه تنها در قبر وقيامت اشراف به تمام زبانها براي سوال کنندگان وسوال شوندگان امري عادي است بلکه براي ائمه معصومين حتي در اين دنيا نيز محصور شدن در زبان خاص معنا ندارد يکي از مظاهر شگفت انگيز علم امام(ع) که از علم لايزال الهي سرچشمه مي گرفت، تسلط او بر همه زبان ها بود. اباصلت هروي مي گويد: امام رضا(ع) با هر يک از مردمان به زبان خودش صحبت مي کرد و چون در اين خصوص با او سخن گفتم فرمود:" اي اباصلت من حجت خدا بر تمام مردم هستم و ممکن نيست خدا حجتي را براي قومي برگزيند در حالي که زبان آن قوم را نمي داند..."(1)

مناقب ابن شهر آشوب، ج 4، ص362.

اما موضوع اصلي تاپيک
با مطالعه سطحي تاريخ انسان مي بيند بسياري از افراد بوده اند که ادعاي مهدويت کرده اند يا مردم آنها ر امهي دانسته اند ويا اينکه پدرانشان آنها را مهدي ناميده اند تا بتوانند از احساسات مسلمانان سوء استفاده کنند و مهدي موعود را به نفع خود مصادره نمايند از اين ادعاها که در شيعه وسني به وفور ديده مي شود معلوم مي شود که روايت (مهدي همان عيسي است) در بين مسلمانان صدر اسلام جايگاهي نداشته است وگرنه با اعتراف به اينکه حضرت عيسي پدر نداشته کسي ادعاي عيسي بودن کند بعيد به نظر مي رسد

موضوع قفل شده است