صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: علت شکست چند شوهری

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    1,353
    حضور
    30 روز 9 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    12339

    دلایل رد چند شوهری و تأیید تعدد زوجات




    چرا چند شوهرى مجاز نيست؟

    ا- چند شوهری خلاف طبيعت و روحيات زن مى‏باشد.

    2- بدين وسيله بهداشت و سلامت نسل به خطر مى‏افتد.

    3- شناخت انساب و تميز آنها از بين خواهد رفت.

    براى آگاهى بيشتر در اين زمينه ر . ك : 1- نظام حقوق زن در اسلام شهيد مطهرى 2- زن در آيينه جلال و جمال آيت‏اللّه‏ جوادى آملى 3- تفسير الميزان، ج 4 علامه طباطبايى 4- Why Polygamy is Allowed In Islam W.O.F.I.S.P.BO× 2205; Tehran, Iran
    چرا تعدد زوجات در موارد خاص اشکال ندارد؟

    شكى نيست كه جواز چند همسرى با رعايت شرايط آن، يكى از ضروريات فقه اسلام است و شيعه و سنى بر آن اتفاق نظر دارند. اين امر، پيش از اسلام به طور نامحدود در ميان قبايل مختلف، امر عادى بوده و حتى برخى از بت پرستان به هنگام مسلمان شدن، بيش از ده زن و يا كمتر داشته اند. اسلام در مواجه با آن، به هيچ وجه راه مخالفت و منع را پيش نگرفت، بلكه در صدد اصلاح و تعديل آن برآمد. چه اينكه الزاماتى طبيعى و تكوينى در متن خلقت موجود است؛ كه تشريع و قانون نمى‏تواند صد در صد آنها را به ميل خود تغيير دهد. خداوند متعال مى فرمايد:
    A}«وَ إِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُوا فِي الْيَتامى‏ فَانْكِحُوا ما طابَ لَكُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْنى‏ وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُوا فَواحِدَةً أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ ذلِكَ أَدْنى‏ أَلاَّ تَعُولُوا»نساء(4)، آيه 3. {V؛ «و اگر مى‏ترسيد كه [به هنگام ازدواج با دختران يتيم ]عدالت را رعايت نكنيد [از ازدواج با آنان چشم پوشى كنيد و] با زنان پاك [ديگر] ازدواج كنيد دو يا سه يا چهار همسر و اگر مى‏ترسيد عدالت را [در باره همسران متعدد] رعايت نكنيد، تنها يك همسر بگيريد و يا از زنانى كه مالك آنهاييد، استفاده كنيد. اين كار از ظلم و ستم بهتر جلوگيرى مى‏كند». بنابراين اسلام نه تعدد را آغاز نمود و نه واجب كرد و نه مستحسن شمرد؛ ولى آن را با شرايط خاصى، مباح ساخت. اين امر حكمت ها و عللى دارد؛ كه با توجه به متون دينى و سيره معصومان‏عليهم السلام و منطق عقل، مى‏توان به مهم‏ترين آن‏ها اشاره نمود: 1. فزونى تعداد زنان آماده ازدواج بر مردان؛ 2. طولانى تر بودن عمر زندگى جنسى مردان در مقايسه با زنان؛ 3. طولانى‏تر بودن عمر توليد نسل در مردان در مقايسه با زنان؛ 4. تمايل شديد مردان به چند همسرى در شرايطى مانند عقيم بودن زن اول، علاقه شديد به داشتن فرزند و تمايلات شديد جنسى؛ 5. سرپرستى و در پناه قرار دادن زنان بيوه و تأمين نيازهاى عاطفى و جنسى زنان. بايد دانست كه گسترده چند همسرى در مورد مردان هيچ گونه مشكل اجتماعى و حقوقى ايجاد نمى كند، در حالى كه اين امر درباره زنان مشكلات فراوانى را به وجود مى آورد. مهم ترين آنان مسأله مجهول بودن نسب فرزند است؛ كه معلوم نيست مربوط به كدام يك از همسران مى باشد.ل الشرايع، ج‏2، ص 504. {Vترديد نيست كه چنين فرزندى مورد حمايت هيچ يك از مردان قرار نخواهد گرفت و توسل به وسايل پيشگيرى از انعقاد نطفه به وسيله قرص و مانند آن هيچ‏گاه اطمينان بخش نيست و نمى تواند دليل قاطعى بر نياوردن فرزند بوده باشد.V}ر.ك: تفسير نمونه، ج‏1، ص‏291؛ تفسير الميزان، ج‏4، ص‏195؛ پرسش ها و پاسخ‏ها دفتر هفتم، ص‏334 و سيد على، كمالى، قرآن و مقام زن، ص 246.{V
    بـر فـرض صحت اين بررسى ها, نهايت چيزى كه مى توان گفت اين است كه عمل كردمسلمانان نادرست و نامتناسب بوده است. يعنى آنها شرايطى را كه اسلام براى تعدد زوجات در نظر گرفته است مثلا , رعايت عدالت , وضع اقتصادى مناسب... رعايت نكرده اند. روشن است بهترين قوانين اگر درست اجرا نشود , تأثير نادرست خواهند داشت. اما نمى توان گفت كه قانون بد است . بـلكه بررسى هاى عقلى و تاريخى وجامعه شناختى و انسان شناختى اصل حكم جواز تعدد زوجات را تاييد مى كند. اجراى درست يا نادرست آن مسأله ديگرى است. تفسير الميزان ج 4 ص 190، طباطبائى - سيد محمد حسين به نقل از سايت تبيان



    ویرایش توسط مدیر سایت : ۱۳۸۹/۰۷/۱۵ در ساعت ۱۷:۴۰ دلیل: تغییر فونت
    علت شکست چند شوهری
    مقام معظم رهبری:
    ✔ باید كاری كنیم كه فرزندان،حتما دست مادر را ببوسند . . .
    . . . اسلام به دنبال این است.
    .
    .
    .
    مرحوم حاج اسماعیل دولابی:
    مادرت را ببوس،
    پایش را ببوس تا به گریه بیفتد، خودت هم به گریه می افتی،
    آن وقت کارت روی غلتک می افتد و همه درهایی که به روی خود بسته ای، خدا باز می کند.
    این که فرمود بهشت زیر پای مادر است یعنی تواضع کن.

  2. صلوات ها 10


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    360
    حضور
    40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1454



    باسلام خدمت دوستان در ادامه بحث بالا لازم به ذکر است که:

    اولا، در زمينه تعدد زوجات در سوره نساء آيه 3 بدان تصريح شده است «فانكحوا ما طاب لكم من النساء مثني و ثلاث و رباع فان خفتم الا تعدلوا فواحده؛ پس به نكاح درآوريد آنچه براي شما پسنديده است از زنان دو و سه و چهار تا، پس اگر بيم داريم به عدالت رفتار نكنيد به يك زن اكتفا كنيد».
    ثانيا، اين كه گفته ايد اين حكم آيا در قرآن آمده يا صرفا يك استنباط فقهي است بايد توضيح دهيم كه فقهاء از طرف خود نمي توانند هيچ حكمي را به دين نسبت دهندمگر اين كه در قرآن يا سنت (روايات) بدان پرداخته شده باشد - به تعبير ديگر استنباط فقها بايد از منابع فقهي (كتاب، سنت، عقل، اجماع) باشد كه البته اجماع و عقل نيز به كتاب و سنت برمي گردد.
    در مسأله تعدد زوجات فلسفه‏هاي متعددي وجود دارد كه در ذيل به برخي از آنها اشاره مي‏شود و تحقيق بيشتر را با معرفي منابعي به خودتان مي‏گذاريم: فلسفه تعدد زوجات: مسأله تعدد زوجات يكي از احكام بسيار بااهميت و ارزشمند از نظر اجتماعي و نظام خانوادگي دراسلام است.
    در قرون پيشين مستشرقين و اسلام‏شناسان غربي اين مسأله را براسلام خرده مي‏گرفتند. اما تحقيقات اخير و واقعيات و رخدادهاي اجتماعي قرن ما اهميت اين حكم را به آنان ثابت كرد به طوري كه انديشمنداني چون برناردشاو جان ديون پورت گوستاو لوبون و ... در اين رابطه از در تحسين آمدند و به حكمت آن گواهي دادند. زيرا:
    1- آمارهاي موجود درسطح جهان نشان مي‏دهد ميزان تولد دختر غالبا بيش از پسر مي‏باشد. بنابراين تكيه بر «تك زني» باعث مي‏شود همواره تعدادي از زنان تا آخر عمر از نعمت ازدواج محروم بمانند و درتجرد و عزوبت به سربرند واين ظلمي‏فاحش درحق آنان است.
    2- در طول تاريخ همواره براثر حوادث و كوارث اجتماعي - مانند جنگ‏ها - تعداد بيشماري از مردان تلف مي‏شوند و همسران آنان بي‏سرپرست مي‏گردند. طبيعي است كه غالب مردان جوان حاضر به ازدواج با چنين كساني براي اولين بار نيستند. بنابراين اگر از نظر قانون و نظام اجتماعي اينان نتوانند به عنوان همسر دوم گزينش شوند همواره بدون شوهر خواهند ماند و اين نيز ظلم برآنان است و تنها راه‏حل آن جواز چندزني باقيود و شرايط خاص است. جالب است بدانيد كه پس از جنگ جهاني دوم در آلمان چند هزار بيوه زن كه سرپرستان خود را در جنگ از دست داده بودند به تظاهرات پرداخته و از كليسا درخواست كردند كه چند همسري را مجاز گرداند. ولي كليسا در برابر اين خواست سرسختي نشان داد
    و همين باعث شد كه پس از آن فساد و بزهكاري در آلمان به شدت رواج يابد.
    3- بلوغ جسمي و جنسي دختران معمولا چندين سال پيش از پسران است و درطول زمان همراه با رشد جمعيت بشري باعث مي‏شود كه در جامعه تك همسرگرا همواره انبوه كثيري از زنان كه آمادگي و علايق جنسي دارند در برابر مرداني فاقد شعور و درك جنسي قرارداشته و تمايلات جنسي آنان به نحو مشروع ارضا نگردد.
    4- از نظر روان شناسي تفاوتي اساسي بين ساختار رواني و گرايش‏ها و عواطف زن و مرد وجود دارد. روان‏شناسان معتقدند كه زنان به طور طبيعي «تك شوهرگرا» مي‏باشند وفطرتا از تنوع همسر گريزانند و خواستار پناه يافتن زير چتر حمايت عاطفي و عملي يك مرد مي‏باشند و تنوع گرايي در زنان نوعي بيماري است. ولي مردان ذاتا تنوع گرا و «چند زن‏گرا» مي‏باشند و چنان كه مي‏دانيد احكام اسلام همه متناسب با نيازهاي واقعي و ويژگي‏ها و خصلت‏هاي ذاتي انسان‏ها وضع گرديده است. افزون بر آن زنان در ايام معيني محدوديت عادت ماهانه را دارا مي باشند. اكنون بايد پرسيد در برابر اين حقايق چه بايد كرد؟ در اين جا سه راه وجود دارد:
    الف) هميشه تعدادي از زنان درمحروميت كامل جنسي به سربرند.
    ب ) راه و روابط نامشروع و كمونيسم جنسي گشوده شود.
    ج ) به طور مشروع و قانونمند باقيود و شرايطي عادلانه راه چند همسري گشوده شود. كدام يك؟ دين مبين اسلام راه سوم كه حكيمانه‏ترين و بهترين راه است را گشوده و اجازه چندزني را تنها به مرداني مي‏دهد كه توانايي كشيدن بارسنگين آن را به نحو عادلانه داشته باشند و دستورات اكيدي در اين زمينه براي آنان وضع نموده است و اين نه تنها به ضرر زنان نيست بلكه درواقع بيشتر براي تأمين مصالح و منافع آنان است. در اين جا ممكن است سؤالي ديگر پديد آيد و آن اينكه چرا چند شوهري مجازنيست؟ جواب آن است كه:
    (1) چنان كه گفتيم اين خلاف طبيعت و روحيات زن مي‏باشد.
    (2) بدين وسيله بهداشت و سلامت نسل به خطر مي‏افتد.
    (3) شناخت انساب و تميز آنها از بين خواهد رفت.
    در غير اين صورت عواطف خانوادگي از بين خواهد رفت و در نتيجه تمايل به تكثير نسل و زاد و ولد وجود نخواهد داشت، چون به حسب طبع هر كس فرزند خودش را دوست داشته و براي او سرمايه گذاري مي كند، اما در قبال كسي كه انتسابش به وي مشكوك است بلكه اصلا معلوم نيست از كيست؟ بيگانه بوده و تعهدي نسبت به او ندارد و از درون نيز چنين انگيزش و تمايلي وجود ندارد.
    راز كاستي عاطفه و احساسات در جوامع غربي و پناه بردن آنان به حيوانات به ابراز محبت به آنان همين است و نه حس قوي عاطفه بشري آنها. آنان كه بشريت را چنان از دم تيغ گذرانده و با وحشيانه ترين راه ها انسان هاي مظلوم را مي كشتند تا ثروت و سرمايه هاي آنان را به يغما ببرند، چه بويي از عاطفه برده اند!
    براي آگاهي بيشتر در اين زمينه ر . ك :
    1- نظام حقوق زن در اسلام، شهيد مطهري
    2- زن در آيينه جلال و جمال، آيه‏الله جوادي آملي
    3- تفسير الميزان، ج 4 علامه طباطبايي

    موفق باشید.

  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    6
    حضور
    53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    24



    سلام
    اینکه تعدد زوجات در شرایطی لازم است امر کاملا معقولی است.حال اگر آن شرایط نیاز به چند شوهری را اقتضا کند چه؟
    اگر قرار باشد دلیل حرمت یا حلیت امری به شرایط حاکم بر آن مربوط باشد پس اگر آن شرایط ساقط شود حکم موضوع نیز تغییر خواهد کرد.مثلا اگر در شرایطی تعداد مردان خیلی بیشتر از زنان شد.یا اگر زنی بود که طبعا به بیش از یک مرد نیاز داشت.ضمنا این رسم چند شوهری در مناطق معدودی از جهان از جمله نپال و تبت اجرا می گردد پس امر محالی نیست.و به نظر من دلایل فوق برای قبول این تبعیض کافی نیست و با وجود تکنو لوژیهای پیشرفته امروزی جهت جلو گیری از ایجاد جنین یا تعییین پدر مادر جنین با استفاده از ژن این دلایل کافی به نظر نمی رسد.توجه بکنید که بدترین تنبیهات در شرع ما برای یک چنین زنی در نظر گرفته شده.و این با توجه به ارزش انسان در اسلام توجیه کاملی به نظر نمی رسد .لطفا نظر دهید

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    نقل قول نوشته اصلی توسط samandr نمایش پست ها
    اینکه تعدد زوجات در شرایطی لازم است امر کاملا معقولی است.حال اگر آن شرایط نیاز به چند شوهری را اقتضا کند چه؟ اگر قرار باشد دلیل حرمت یا حلیت امری به شرایط حاکم بر آن مربوط باشد پس اگر آن شرایط ساقط شود حکم موضوع نیز تغییر خواهد کرد.مثلا اگر در شرایطی تعداد مردان خیلی بیشتر از زنان شد.یا اگر زنی بود که طبعا به بیش از یک مرد نیاز داشت.ضمنا این رسم چند شوهری در مناطق معدودی از جهان از جمله نپال و تبت اجرا می گردد پس امر محالی نیست.و به نظر من دلایل فوق برای قبول این تبعیض کافی نیست و با وجود تکنو لوژیهای پیشرفته امروزی جهت جلو گیری از ایجاد جنین یا تعییین پدر مادر جنین با استفاده از ژن این دلایل کافی به نظر نمی رسد.توجه بکنید که بدترین تنبیهات در شرع ما برای یک چنین زنی در نظر گرفته شده.و این با توجه به ارزش انسان در اسلام توجیه کاملی به نظر نمی رسد .لطفا نظر دهید

    با سلام

    بزرگوار

    قوانين دين با نظر بنده وجناب عالي و ديگران قابل تغيير نيست و نبوده ونخواهد بود.

    ما در تعريف دين وقبول ان و انتخاب ديني براي خود ازاد هستيم و اين ازادي به معناي تام كلمه است
    ولي وقتي كه ديني را براي خود برگزيديم در اطاعت از قوانين ان مجبوريم و چون و چرايي در انجام ان نداريم

    ما براي دين اصولي قايل ايم و ان را متكي به وحي الهي مي دانيم
    ما دين را از طرف خدايي مي دانيم كه خالق بشر است و خالق بشر اكاهي بيشتري نسبت به بشر و نيازهاي ان دارد

    در طول اين نزول قوانين الهي متكي به عصمت است و اين عصمت تا قيام قيامت در امامت كه نگهبان دين است باقي است.

    بزرگوار
    اين مطالبي كه در مورد قوانين الهي گفته مي شود تنها فلسفه اصلي دستورات الهي نيست و انچه از ائمه به ما رسيده است را خدمت دوستان ارائه مي شود
    صاحب اصلي دين امام است -- و تا ظهور ايشان مسلمين موظف به انجام دستورات الهي اند-- تا با وجود ايشان تمام شبهات از دين زدوده و فلسفه اصلي دين تبيين خواهد شد

    نتيجه اين كه :
    كشورهاي ديگري چون نپال و ....چه كاري مي كنند به بنده و شمايي كه دين اسلام عزيز را با تمام قوانين متعالي ان داريم حجت نيست

    قوانين الهي را با كم و كاست انجام مي دهيم واگر برخي علل ان را دانستيم كه الحمدلله والا نمي توانيم خود نظر داده و دليل براي ان بياوريم




  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417

    علت شکست چند شوهری





    علت شکست چند شوهری این است که نه با طبیعت مرد موافق است و نه با طبیعت زن.
    اما از نظر مرد برای اینکه اولا با روحیه انحصارطلبی مرد ناسازگار است و ثانیا با اصل اطمینان پدریمخالف است و علاقه به فرزند ،طبیعی و غریزی بشر است.بشر طبعا می خواهد توالد و تناسل کند و می خواهد رابطه اش با نسل اینده و نسل گذشته مشخص و اطمینان بخش باشد .می خواهد بداند پدر کدام فرزند است و فرزند کدام پدر.چند شوهری زن با این غریزه و طبیعت ادمی ناسازگار بوده است .برخلاف چند زنی مرد که از این نظر نه به مرد لطمه می زند نه به زن.
    می گویند گروهی از زنان ،در حدود چهل نفر ،گرد امدند به حضور علی ع رسیدند ،گفتند:چرا اسلام به مردان اجازه چند زنی داده اما به زنان اجازه چند شوهری نداده است.ایا این امر ناروا نیست؟
    علی ع دستور داد ظرفهای کوچکی از اب اوردند و هر یک از انها را به دست یکی از زنان داد .سپس دستور داد همه ظرفها را در ظرف بزرگی که وسط مجلس گذاشته بودند خالی کنند.دستور اطاعت شد ،انگاه فرمود اکنون هر یک از شما دو مرتبه ظرف خود را از اب پر کند اما باید هرکدام از شما عین همان ابی که در ظرف خود داشته بردارد .گفتند:این چگونه ممکن است ؟ابی که در ظرف خود داشته ایم برداریم .ابها با هم ممزوج شده اند و تشخیص انها ممکن نیست

    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  11. صلوات ها 11


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417



    اگر یک زن چند شوهر داشته باشد خواه ناخواه با همه انها هم بستر و بعد حامله می شود چگونه می توان تشخیص داد که فرزندی که به دنیا امده است از نسل کدام شوهر است .این از نظر مرد.
    اما از نظر زن چند شوهری هم با طبیعت زن منافات دارد و هم با منافع وی.زن از مرد فقط عاملی برای ارضاء غریزه جنسی خود نمی خواهد که گفته شود هرچه بیشتر برای زن بهتر .زن از مرد موجودی می خواهد که قلب ان موجود را در اختیار داشته باشد،حامی و مدافع او باشد ،برای او فداکاری کند،زحمت بکشد و پول در اورد و محصول کار و زحمت خود را نثار او نماید ،غمخوار او باشد.پولی که مرد به زن به عنوان یک زن ... می دهد ،همچنین پولی که زن از راه کار و فعالیت به دست اورده و می اورد نه به احتیاجات مالی وسیع زن که چندین برابر احتیاجات مرد است وافی بوده و نه ارزش ان پولی را داشته که مرد به خاطر علاقه و محبت در راه عشق و محبت و در راه عشق به زن می پرداخته.
    احتیاجات مالی وسیع زن را همواره به مرد به عنوان یک فداکار تامین کرده است.بهترین و نیرومندترین مشوق مرد به کار و فعالیت نیز کانون خانوادگی او یعنی همسر و فرزندان او بوده است

    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  13. صلوات ها 9


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417




    زن در چند شوهری هرگز نتوانسته حمایت و محبت و عواطف خالصانه و فداکاری یک مرد را نسبت به خود جلب کند .از این رو چند شوهری نظیر ... همواره مورد تنفر زن بوده است .علهذا چند شوهری نه به تمایلات و خواسته های مرد موافقت داشته است و نه با خواسته های مرد موافقت داشته است و نه با خواسته های زن

    .
    خانم منوچهریان در کتاب انتقاد بر قوانین اساسی و مدنی ایران صفحه 34 می گوید :قانون مدنی ماده 1049 می گوید./هیچ کس نیا دختر خواهرزن را بگیرد مگر با اجازه زن خود ...زن اگر اجازه دهد شوی وی می تواند دختر برادر یا خواهر او را بگیرد .حالا باید دید که اگر اجازه ندهد چه می شود ؟هیچ .به اصطلاح انکه عوض دارد گله ندارد ،مرد با دیگری ازدواج می کند .خوب حالا اگر قضیه را به عکس کنیم ان وقت چه خواهد شد؟مثلا اگر بگوییم زن نمی تواند با پسر برادر یا پسر خواهر شوهر خود ازدواج کند /در همان حالی که زن این شوهر است/مگر با اجازه شوهر ،از شنیدن این سخن خون رگهای متعصب به جوش می اید و فریاد می زند این پیشنهاد بر خلاف اصول طبع و نهاد زن هم با ان مباینت دارد.در پاسخ باید گفت تنهااین پیشنهاد مخالف با اصل بردگی زن است.
    همچنان که یک مال بیش از یک صاحب ندارد و یا اگر هم داشته باشد محصول ان پس از افراز باز به یک مالک بر می گردد .زن هم چون بنا به قوانین صریح و ضمنی کشور ما در حکم اموال است از این رو نباید بیشتر از یک مالک داشته باشد

    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  15. صلوات ها 7


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417



    چنانکه ملاحظه می فرمایید در بیانات فوق هیچ فرقیمیان چند زنی و چند شوهری گذاشضته نشده است جز اینکه مردچون زور داشته است به نفع خود چند زنی را معمول داشته است.می تواند دختر برادر یا دختر خواهرزن را بگیرد مگر با اجازه زن خود ...زن اگر اجازه دهد شوی وی می تواند دختر برادر یا خواهر او را بگیرد .حالا باید دید که اگر اجازه ندهد چه می شود ؟هیچ .به اصطلاح انکه عوض دارد گله ندارد ،مرد با دیگری ازدواج می کند .خوب حالا اگر قضیه را به عکس کنیم ان وقت چه خواهد شد؟مثلا اگر بگوییم زن نمی تواند با پسر برادر یا پسر خواهر شوهر خود ازدواج کند /در همان حالی که زن این شوهر است/مگر با اجازه شوهر ،از شنیدن این سخن خون رگهای متعصب به جوش می اید و فریاد می زند این پیشنهاد بر خلاف اصول طبع و نهاد زن هم با ان مباینت دارد.در پاسخ باید گفت تنهااین پیشنهاد مخالف با اصل بردگی زن است.
    همچنان که یک مال بیش از یک صاحب ندارد و یا اگر هم داشته باشد محصول ان پس از افراز باز به یک مالک بر می گردد .زن هم چون بنا به قوانین صریح و ضمنی کشور ما در حکم اموال است از این رو نباید بیشتر از یک مالک داشته باشد.....

    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  17. صلوات ها 7


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417



    در صفحه 73 ان کتاب می گوید/ما می توانیم بگوییم همچنانکه مرد تا چهار زن می تواند داشته باشضد.زن هم چون بشر است و با مرد برابر باید بتواند حقوقی را که او دارد دارا شود.نتیجه این صغری کبری منطقی برای مردان بسیار وحشت اور می شود .اینجاست که خون در رگهای انان به جوش می اید و با چهره ای برافروخته و چشمانی اتشبار فریاد می زنند چکونه زن می تواند بیش از یک شوهر داشته باشد؟ما در پاسخ به ارامی می گویییم مرد می تواند بیش از یک شوهر داشته باشد؟
    ما در اینجا نمی خواهیم ترویج فساد کنیم و نمی خواهیم عفت و پاکدامنی زنان را ناچیز و بیهوده بگیریم ولی می خواهیم به مردان بفهمانیم که در باره زن عقیده انان چنانکه می پندارند بر پایه ای محکم و تزلزل ناپذیر جای ندارد .زن یکی است و مرد یکی و هر دو با هم برابرند .اگر به مردان از لحاظ اینکه مردند حق داده شده است که تا چهار زن بگیرد باید زنان هم همین حق را داشته باشند..اگر فرضا از لحاظ عقل تواناتر از مرد نباشد باید اذعان کرد که تجلی روح و کیفیات نفسانی در زن ضعیف تر از مرد نیست.
    چنانکه ملاحظه می فرمایید در بیانات فوق هیچ فرقیمیان چند زنی و چند شوهری گذاشضته نشده است جز اینکه مردچون زور داشته است به نفع خود چند زنی را معمول داشته است


    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    رادیو-کتاب -اینترنت
    نوشته
    488
    حضور
    5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1417




    .
    بر خلاف زن که ازادی نداشته از چند شوهری که تنها اصل مخالف بردگی اوست /دفاع کند.و نیز در بیانات فوق چنین بیان شده است که علت شکست چند شوهری و رواج چند زنی ،مالکیت مرد و مملوکیت زن بوده است .مرد چون مالک زن بوده است می توانسته است زنان متعدد یعنی اموال فراوان داشته باشد.اما زن چون مملوک بوده است و مملوک نمی توانسته است بیش از یک مالک داشته یباشد از موهبت چند شوهری محروم مانده است.
    اتفاقا پذیرش نیافتن چند شوهری خود دلیل است که مرد به زن به چشم یک مال نگاه نمی کرد ه است .زیرا شرکت در مال و مالک شدن چند نفر یک مال را و استفاده مشترک از ان یکی اطز قوانین جاری و ساری بشری در اموال است.
    اگر مرد به زن به چشم یک مال نگاه می کرد شرکت در ان جایز می شمرد همچنانکه شرکت در مال و استفاده مشترک از انرا جایز شمرده است.
    در کجای دنیا معمول است که مال بیشتر از یک مالک نمی تواند داشته باشد تا قانون تک شوهری را ناشی از ان بدانیم.
    می گویند چون مرد یکی است زن یکی،باید حقوق برابر داشته باشند .چرا مرد بتواند از حقوق چند زنی بهره مند شود وزن نتواند از حق چند شوهری استفاده نمایند.
    اشتباه این است که تصور می شود تعدد زوجات جزء حقوق مرد است و تعدد شوهر جزء حقوق زن است ،و تعدد شوهر نه جزء حقوق زن است و نه جزء حقوق مرد .هم بر خلاف منافع و مصالح مرد است و هم بر خلاف منافع زن.
    قانون تعدد زوجات در اسلام به منظور احیاءو احقاق حقوق زن وضع شده است و اگر بنا بود جانب مرد رعایت شود اسلام همان کاری را می کرد که دنیای غرب کرده است.به مرد حق استفاده و بهره برداری از زنان دیگر جز زن اول می داد ولی هیچ تعهدی برای مرد به نفع زن و فرزندان او به عنوان همسر قانونی قائل نمی شد.
    چند شوهری به نفع زن نبوده که حقی از او سلب شده باشد

    هیچ کس جز خداوند هست نیست

  21. صلوات ها 7


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود