جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سه طلاقه@@

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    music
    نوشته
    202
    حضور
    22 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1177

    سه طلاقه@@




    از کارشناسانه محترم تقاضا دام در مورد این مطلب به طور کامل برای من روشنش کنند

    Punisher coming from far away for punishment some body.


    be careful.im coming back

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    معارف
    نوشته
    80
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    483



    باسمه تعالي
    اگر زني رادوبار طلاق دهد بعد طلاق سوم براو حرام ميشود (توضيح المسائل مراجع)
    تمام مراجع :دادن سه طلاق در يك مجلس از لحاظ شرعي جاري نمي شود


  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,787
    حضور
    6 روز 22 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    9230



    نقل قول نوشته اصلی توسط punisher نمایش پست ها
    از کارشناسانه محترم تقاضا دام در مورد این مطلب به طور کامل برای من روشنش کنند

    با سلام وتشكر از كاربر محترم وجناب memar از پاسخشان
    در مورد سوال كاربر محترم يعني سه طلاقه :
    بايد عرض كنم اگر مردي زنش را سه بار طلاق دهد( در صورتي كه دو رجوع بين انها واقع شده باشد) با طلاق سوم بر مرد اين زن حرام مي شود ونياز به محلل دارد.
    به عبارتي ديگر به زني سه طلاقه مي گويند كه در سه مجلس جداگانه ومستقل صيغه طلاق جاري شود به شرط اينكه در بين طلاق اول ودوم وبين طلاق دوم وسوم ولو به عقد جديدي بعد از خروج زن از عده ،دو مرتبه رجوع به زوجه از او(مرد) واقع شده باشد
    بنابراين خواندن صيغه طلاق به تعداد سه مرتبه پشت سرهم در يك مجلس( يعني صيغه طلاق را سه مرتبه تكرار كند)وبگويد هي طالق،هي طالق،هي طالق صحيح نيست

    د رمورد شرايط طلاق بايد خدمتتان عرض كنم
    اولاً: طلاق فقط با صيغه خاصي واقع مي شود وان قول او:انت طالق يا فلانة طالق يا شبيه اين جملات انت مطلقه و....بايد باشد
    ثانياً : در صورت توانايي بايد به صورت عربي صحيح باشد
    ثالثاًزن از خون حيض ونفاس پاك باشد (مگر درموارد خاص )
    رابعاً:در حضور حداقل دو عادل انجام گيرد
    تحرير/ج=2 فصل في الطلاق


  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    music
    نوشته
    202
    حضور
    22 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1177



    نقل قول نوشته اصلی توسط اسراء نمایش پست ها
    بنابراين خواندن صيغه طلاق به تعداد سه مرتبه پشت سرهم در يك مجلس( يعني صيغه طلاق را سه مرتبه تكرار كند)وبگويد هي طالق،هي طالق،هي طالق صحيح نيست
    منم این را گفتم که به این جا برسم
    چرا؟
    Punisher coming from far away for punishment some body.


    be careful.im coming back

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,787
    حضور
    6 روز 22 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    9230



    نقل قول نوشته اصلی توسط punisher نمایش پست ها
    منم این را گفتم که به این جا برسم چرا؟

    با سلام وتشکر از سوال شما
    در مورد این سوال باید خدمتتان عرض کنم اتفاقا فرق بین شیعیان واهل سنت در همین است که انها قائل به طلاق در یک مجلس واحد هستند ولی شیعیان قائل به این هستند که در سه مجلس مستقل باید صورت بگیردکه در پست 3به ان اشاره شد
    برای توضیح مطلب به عبارت زیر توجه کنید
    همه ما می دانیم که طلاق باید ما بازائی داشته باشد یعنی در خارج باید یک زنی باشد تا مرد اورا طلاق بدهد، سوالی كه( در مورد كساني كه سه طلاقه در يك مجلس قائل هستند) مطرح هست این است که وقتی مرد یک بار زنش را طلاق داد (با شرائطش )برای بار اول طلاق صورت می گیرد و این زن دیگر زنش نیست تا یخواهد براي بار دوم وسوم طلاقش بدهد یعنی در خارج زنی موجود نیست بلکه مرد باید زن خودش را طلاق بدهد، تا طلاق دوم وسوم اجرا شود بنابراین طلاق دوم وسوم ما بازائی ندارد یعنی در خارج زنی موجود نیست وطلاق دوم وسوم که در یک مجلس صورت می گیرد (طبق عقیده سنّی ها) کاری لغو است
    ضمن اینکه روایات زیادی در این موضوع داریم..که اشاره خواهیم کرد.


    ویرایش توسط اسراء : ۱۳۸۹/۱۱/۲۰ در ساعت ۱۵:۳۷

  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,787
    حضور
    6 روز 22 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    9230



    ادامه بحث سه طلاقه همرا با ايات وروايات
    فَإِنْ طَلَّقَها فَلا تَحِلُّ لَهُ مِنْ بَعْدُ حَتَّى تَنْكِحَ زَوْجاً غَيْرَهُ فَإِنْ طَلَّقَها فَلا جُناحَ عَلَيْهِما أَنْ يَتَراجَعا إِنْ ظَنَّا أَنْ يُقيما حُدُودَ اللَّهِ وَ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ يُبَيِّنُها لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ (230بقره)

    و اگر [شوهر براى بار سوّم‏] او را طلاق گفت، پس از آن، ديگر [آن زن‏] براى او حلال نيست، تا اينكه با شوهرى غير از او ازدواج كند [و با او همخوابگى نمايد]. پس اگر [شوهر دوّم‏] وى را طلاق گفت، اگر آن دو [همسر سابق‏] پندارند كه حدود خدا را برپا مى‏دارند، گناهى بر آن دو نيست كه به يكديگر بازگردند. و اينها حدود [احكام‏] الهى است كه آن را براى قومى كه مى‏دانند، بيان مى‏كند.

    1-وَ عَنْهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِي امْرَأَةٍ طَلَّقَهَا زَوْجُهَا ثَلَاثاً قَبْلَ أَنْ يَدْخُلَ بِهَا قَالَ لَا تَحِلُّ لَهُ حَتَّى تَنْكِحَ زَوْجاً غَيْرَه‏

    2-وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ يَعْقُوبَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ جَمِيلٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ وَ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنِ الْحَلَبِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِي رَجُلٍ طَلَّقَ امْرَأَتَهُ ثُمَّ تَرَكَهَا حَتَّى انْقَضَتْ عِدَّتُهَا ثُمَّ تَزَوَّجَهَا ثُمَّ طَلَّقَهَا مِنْ غَيْرِ أَنْ يَدْخُلَ بِهَا حَتَّى فَعَلَ ذَلِكَ بِهَا ثَلَاثاً قَالَ لَا تَحِلُّ لَهُ حَتَّى تَنْكِحَ زَوْجاً غَيْرَه
    3-............‏

    وساءل الشيعه ج=22 ص=111


  13. صلوات ها 5


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود