صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا در بهشت محرم و نامحرم داریم؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    327
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1147

    آیا در بهشت محرم و نامحرم داریم؟




    در بهشت انسان نیکوکار میتواند در کنار خانواده و خویشانش به سر ببرد. همچنین حوری ها در بهشت در خیمه هایی نشسته اند و کسی ایشان را نیم بیند مگر شوهرشان.
    حالا سوال من اینجاس اگر در بهشت محرم و نامحرم داریم بودن خویشان آدم در کنارش با چه قاعده ای قابل جمع است؟ چگونه می توان با دوستان و آشنایان در بهشت دیدار کرد در حالی که نامحرمند؟ آیا حوریان از خیمه ها اصلا خارج نمی شوند؟ روح بدون جسم آدمی در بهشت مگر می تواند لذت جنسی ببرد؟ آیا امواتی که الان در جهان آخرت هستند، می توانند از حوری استفاده کنند؟ آنها که روح محض اند و جسمشان اینجاست.لطفا با دلایل قرآنی جواب دهید
    کاکه موسلمان خه وتن هه تاکه ی
    گوی نه دان به دین سر ه وتن تاکه ی
    مامه له ی کالای مه عریفت و دین
    سه یری سه یرانگای بی گول و په رژین
    هه تا که ی ئه بی ده مارت ببرن
    به رگی زیرینی حه یات دادرن
    با هه مو ساتی تیفکرین به دل
    تامه و داماوه و نه چوینه ته گل
    بزانین بو چی دروس کراوین
    به بنی ئاده م بو ناو براوین

  2. صلوات ها 12


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط هوريا شاهويي نمایش پست ها
    در بهشت انسان نیکوکار میتواند در کنار خانواده و خویشانش به سر ببرد. همچنین حوری ها در بهشت در خیمه هایی نشسته اند و کسی ایشان را نیم بیند مگر شوهرشان.
    حالا سوال من اینجاس اگر در بهشت محرم و نامحرم داریم بودن خویشان آدم در کنارش با چه قاعده ای قابل جمع است؟ چگونه می توان با دوستان و آشنایان در بهشت دیدار کرد در حالی که نامحرمند؟ آیا حوریان از خیمه ها اصلا خارج نمی شوند؟ روح بدون جسم آدمی در بهشت مگر می تواند لذت جنسی ببرد؟ آیا امواتی که الان در جهان آخرت هستند، می توانند از حوری استفاده کنند؟ آنها که روح محض اند و جسمشان اینجاست.لطفا با دلایل قرآنی جواب دهید
    سلام
    در بهشت و جهنم بسیاری از احکام عالم طبیعت برداشته می شود لذا محرم و نامحرمی در بهشت مفهومی ندارد . در درون خیمه بودن زنان بهشتی هم با این موضوع مرتبط نیست بلکه معنای اختصاص و انحصار را می رساند که زنان بهشتی خود را به شوهرانشان اختصاص می دهند . این بیان زیبای قرآنی برای زنانی که می خواهند در دنیا همچون زنان بهشتی باشند درس خوبی دارد هرچند ...
    موفق در پناه حق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  5. صلوات ها 14


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6207



    نقل قول نوشته اصلی توسط هوريا شاهويي نمایش پست ها
    در بهشت انسان نیکوکار میتواند در کنار خانواده و خویشانش به سر ببرد. همچنین حوری ها در بهشت در خیمه هایی نشسته اند و کسی ایشان را نیم بیند مگر شوهرشان. حالا سوال من اینجاس اگر در بهشت محرم و نامحرم داریم بودن خویشان آدم در کنارش با چه قاعده ای قابل جمع است؟
    با سلام
    در بهشت محرم و نامحرم، به گونة دنيايي وجود ندارد، ولي هر حوري جز به شوهر خود، فكر نميكند و با هيچ كس ديگر در تماس نيست; قرآن در اين باره ميفرمايد: "حُورٌ مَّقْصُورَ َتٌ فِي الْخِيَام;(رحمن،72) زنان بهشتي، حوراني هستند كه در خيمهاي بهشتي مستورند." و در جاي ديگر ميفرمايد: "فِيهِنَّ قَـَصِرَ َتُ الطَّرْف...;(رحمن،56) در باغهاي بهشتي، زناني هستند كه جز به همسرانشان، عشق نميورزند."
    آیا در بهشت محرم و نامحرم داریم؟

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  7. صلوات ها 18


  8. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    117
    حضور
    3 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    769



    نقل قول نوشته اصلی توسط هوريا شاهويي نمایش پست ها
    روح بدون جسم آدمی در بهشت مگر می تواند لذت جنسی ببرد؟
    دوست عزیز بله!
    اصل درک همه لذات و آلام توسط روح است.
    چطور در خواب که کاملا از جسمتان غافل هستید خوابهای رنگی(!) می بینید ؟!!
    خواب دیدن که ربطی به جسم ندارد.بلکه این روح است که از بدن مادی جدا شده و رؤیاهایی مشاهده می کند و از آنها لذت برده یا غمگین می شود.

    ویرایش توسط رحیق مختوم : ۱۳۹۱/۰۷/۱۰ در ساعت ۰۰:۲۸
    راه روشن است...

    فاطمه پاره تن من است هرکس او را غضبناک کند مرا غضبناک کرده است. (صحیح بخاری چاپ دارالفکر لبنان، ج4 ،ص210 )

    ... پس فاطمه بر او غضبناک شد و بر وی (خلیفه اول) خشم گرفت و پیوسته با وی اینگونه بود تا وفات کرد.(صحیح بخاری ،ج4 ،ص42)


    نتیجه با شما!!



    http://www.etrehedayat.blogfa.com

  9. صلوات ها 10


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    معارف
    نوشته
    80
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    483



    باسمه تعالي
    باعرض سلام خدمت برادر عزيزم:
    مطلي كه بايد متذكر آن شويم اينكه در اين عالم كه مقدمه براي
    عالم ديگر است تكليف كه همان (انجام واجبات وترك محرمات )است .
    وجود دارد ودر عالم ديگر تكليفي از اين جهت وجود ندارد كه افراد باحجاب
    باشند يادر رابطه ها مانند اين عالم محدوديت باشد.

    ویرایش توسط مدیر سایت : ۱۳۸۹/۱۱/۲۱ در ساعت ۱۸:۳۷

  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    music
    نوشته
    202
    حضور
    22 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1177



    نقل قول نوشته اصلی توسط memar نمایش پست ها
    بلکه این روح است که از بدن مادی جدا شده و رؤیاهایی مشاهده می کند و از آنها لذت برده یا غمگین می شود.
    پس جسم چه میشود؟
    یعنی جسم هیچ تاثیری ندارد؟
    این طوری که نمی شود
    Punisher coming from far away for punishment some body.


    be careful.im coming back

  13. صلوات ها 7


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    تنها به یاد توست، جوش و خروش ما / ای مهدی عزیز، ای آخرین امید
    نوشته
    3,382
    حضور
    16 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    44
    آپلود
    22
    گالری
    495
    صلوات
    31674



    نقل قول نوشته اصلی توسط punisher نمایش پست ها
    پس جسم چه میشود؟
    یعنی جسم هیچ تاثیری ندارد؟
    این طوری که نمی شود
    با سلام
    در بهشت روح و جسم با هم هست نه اینکه جسم تو دنیا باقی بمونه و فقط روح ما به بهشت بره

    در قیامت و بهشت و جهنم به هیچ عنوان روح و جسم از هم جدا نیستند .

    موفق و سربلند باشید



    امام حسین علیه السلام میفرمایند: هرکس هدف و خواسته ای را با معصیت و نافرمانی خدا بجوید, بیشتر از آنچه را که بدان امید دارد از دست میدهد و سریعتر در آنچه که از آن میترسید واقع میشود.

  15. صلوات ها 9


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    فلسفه - فقه استدلالی
    نوشته
    885
    حضور
    13 روز 5 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3130

    مطلب




    بسم الله الرحمان الرحیم
    با سلام و تشکر

    در تکمیل نظرات جناب ماه بانو عرض می شود جسم بهشتی متفاوت با جسم دنیایی است و بسیار لطیف تر است
    تشکر

    ویرایش توسط سعید : ۱۳۸۹/۱۱/۲۲ در ساعت ۲۱:۳۵

  17. صلوات ها 8


  18. #9

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    112
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    388



    . محرمیت سه عامل دارد:
    عامل اوّل آن نسب و زاد و ولد است.‌هر مردی نسبت به مادر، مادر بزرگ مادری [هر چند با واسطه] مادر بزرگ پدری، خواهر، دختر خواهر [هر چند با واسطه]، دختر برادر، خواهر پدر، خواهر مادر، دختر [هر چند با واسطه] به واسطه نسبت محرم است. رابطه محرمیت آنها را به گونه‌ای مرتبط ساخته که علاوه بر این که شرعاً ازدواج آنها با هم حرام است، از لحاظ درونی هم خواستار ازدواج با هم نیستند.چنین محرمیتی بین زنان و مردان بهشتی که در دنیا با هم محرم نبوده‌اند، وجود ندارد محرمیت دنیایی نسبت به مؤمنان بهشتی، در آخرت هم وجود دارد، یعنی همان گونه که مادر فرد در دنیا به او محرم است، همین مادر و این فرد در صورتی که هر دو بهشتی باشند، در آخرت هم ارتباط مادر و فرزندی را دارند اما رابطه‌های نسبی بین مؤمن و کافر باطل می‌شود و آنان از همدیگر بیزار می‌شوند و گرایش به هم نخواهند داشت.عامل دوم محرمیت شیرخوردن است که سبب می‌شود زنانی نسبت به مردی عنوان مادر و خواهر رضاعی پیدا کنند یا مردانی عنوان پدر یا برادر رضاعی یابند. محرمیت حاصل از این رابطه هم مانع ازدواج است و در آخرت نیز هيچ انسانی اعم از مرد یا زن حاضر نیست با خواهر یا مادر یا پدر یا برادر رضاعی ازدواج کند.محرمیت آنها در صورت بهشتی بودن دو طرف دوام دارد.عامل سوم محرمیت، ازدواج است که این محرمیت با دو محرمیت قبلی فرق دارد. زن و شوهر به هم محرم هستند و حق لذت بردن جنسی از یکدیگر را دارند. این نوع محرمیت هم در بهشت بین زنان و مردان نسبت به همسران بهشتی‌شان وجود دارد، اما نسبت به دیگران چنین محرمیتی نیست. این که در بهشت هم ازدواج و لذت زناشویی وجود دارد، دلالت بر وجود محرمیت و نامحرمیت است. البته چون بهشت جایگاه پاکی است و بهشتیان از نوشیدنی پاکی‌زا نوشانده می‌شوند، زنان و مردان بهشتی اصلاً خواهان لذت بردن از غیر همسر خود نیستند و در نشست‌های بهشتی، نه زن به غیر شوهر گرایش دارد، نه شوهر به غیر زن. جلوه‌گری از عوارض دنیا است و در آخرت وجود ندارد و پوشش‌های زیبا و نورانی بهشت، از زینت‌های جذابی است که علاوه بر عفت و طهارت، هیچ سختی ندارد.
    بنابر این در آخرت همه زنان و مردان بهشتی با هم محرم نیستند، ولی اوّلاً عفت و پاکی بهشت و بهشتیان، تقاضای نگاه و رابطه نامشروع باقی نمی‌گذارد و پوشش‌های نوری و جمال‌افزا، بهشت را به پاکی آراسته است.




  19. صلوات ها 6


  20. #10

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    14
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    62



    نقل قول نوشته اصلی توسط موثق نمایش پست ها
    . محرمیت سه عامل دارد:
    عامل اوّل آن نسب و زاد و ولد است.‌هر مردی نسبت به مادر، مادر بزرگ مادری [هر چند با واسطه] مادر بزرگ پدری، خواهر، دختر خواهر [هر چند با واسطه]، دختر برادر، خواهر پدر، خواهر مادر، دختر [هر چند با واسطه] به واسطه نسبت محرم است. رابطه محرمیت آنها را به گونه‌ای مرتبط ساخته که علاوه بر این که شرعاً ازدواج آنها با هم حرام است، از لحاظ درونی هم خواستار ازدواج با هم نیستند.چنین محرمیتی بین زنان و مردان بهشتی که در دنیا با هم محرم نبوده‌اند، وجود ندارد محرمیت دنیایی نسبت به مؤمنان بهشتی، در آخرت هم وجود دارد، یعنی همان گونه که مادر فرد در دنیا به او محرم است، همین مادر و این فرد در صورتی که هر دو بهشتی باشند، در آخرت هم ارتباط مادر و فرزندی را دارند اما رابطه‌های نسبی بین مؤمن و کافر باطل می‌شود و آنان از همدیگر بیزار می‌شوند و گرایش به هم نخواهند داشت.عامل دوم محرمیت شیرخوردن است که سبب می‌شود زنانی نسبت به مردی عنوان مادر و خواهر رضاعی پیدا کنند یا مردانی عنوان پدر یا برادر رضاعی یابند. محرمیت حاصل از این رابطه هم مانع ازدواج است و در آخرت نیز هيچ انسانی اعم از مرد یا زن حاضر نیست با خواهر یا مادر یا پدر یا برادر رضاعی ازدواج کند.محرمیت آنها در صورت بهشتی بودن دو طرف دوام دارد.عامل سوم محرمیت، ازدواج است که این محرمیت با دو محرمیت قبلی فرق دارد. زن و شوهر به هم محرم هستند و حق لذت بردن جنسی از یکدیگر را دارند. این نوع محرمیت هم در بهشت بین زنان و مردان نسبت به همسران بهشتی‌شان وجود دارد، اما نسبت به دیگران چنین محرمیتی نیست. این که در بهشت هم ازدواج و لذت زناشویی وجود دارد، دلالت بر وجود محرمیت و نامحرمیت است. البته چون بهشت جایگاه پاکی است و بهشتیان از نوشیدنی پاکی‌زا نوشانده می‌شوند، زنان و مردان بهشتی اصلاً خواهان لذت بردن از غیر همسر خود نیستند و در نشست‌های بهشتی، نه زن به غیر شوهر گرایش دارد، نه شوهر به غیر زن. جلوه‌گری از عوارض دنیا است و در آخرت وجود ندارد و پوشش‌های زیبا و نورانی بهشت، از زینت‌های جذابی است که علاوه بر عفت و طهارت، هیچ سختی ندارد.
    بنابر این در آخرت همه زنان و مردان بهشتی با هم محرم نیستند، ولی اوّلاً عفت و پاکی بهشت و بهشتیان، تقاضای نگاه و رابطه نامشروع باقی نمی‌گذارد و پوشش‌های نوری و جمال‌افزا، بهشت را به پاکی آراسته است.

    خیلی جالب بود به نظرم از بقیه جوابها کاملتر بود.در برخی از روایات که بیان کرده اند شنیدم هنگامی که حضرت زهرا روز محشر می خواهند عبور کنند دستور می آید به خلایق که چشمان خود را ببندند اگر محرم و نامحرمی نیست این دستور چه معنایی دارد؟
    ویرایش توسط سلیمان کربلا : ۱۳۸۹/۱۲/۲۷ در ساعت ۰۰:۰۸

  21. صلوات ها 7


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۰۹/۰۴, ۱۲:۵۸ : 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود