صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سنگسار جنایتی هولناك یا حکمی اسلامی؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    196
    حضور
    2 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    188

    سنگسار جنایتی هولناك یا حکمی اسلامی؟




    نظر کاکه احمد مفتی زاده در مورد حکم سنگسار:

    اسلام دین رحمت است!

    اسلامی که حتی اجازه آزارحیوانات وحشی وخطرناک را هم نمی دهد!

    قانون سنگسارقانون الهی نیست!اززمانهای بسیار دوردربین اقوام مختلف چنین جنایتهائی انجام میگرفت ومخصوصا دربین یهودیان ومسیحیان!ازآنجائی که یهودیان درمدینه ودر کنار مسلمانان زندگی میکردندوبعدها خیلی از آنان وبخصوص علمای یهودی اسلام آوردند!مانند کعب الاخبارها بتدریج قوانین وعقاید منحرف خودرااز طروق مختلف از جمله ساختن احادیث وروایات بنام پیامبر وائمه وسایر صحابه وارد اسلام نمودند!که به این احادیث وروایات اسرائیلیات می گویند!واغلب علمای بزرگ اسلام به این امر معترفند!ومتاسفانه دربین کتب شیعه واهل سنت به وفور یافت میشود!ازآنجائی که دردین قانونگذار فقط خداست وپیامبر تنها نحوه اجرای این قوانین را نشان میدهد(سنت) ودردین هیچکس حتی پیامبر حق وضع قانون ندارد( ان الحکم الا لله ) با اطمینان کامل عرض میکنم تمام احادیث وروایات مربوط به سنگسار که از قول پیامبر وامامان ویاران رسول الله نقل شده همه دروغ وکذب محض است.البته رهبران مذهبی زنا را به دودسته محصنه وغیر محصنه تقسیم کرده اند وبرای زنای محصنه(زن ومرد متاهل)عمل سنگسار راروا میداند! درصورتیکه در آیاتی که بیان خواهد شد خداوند درمورد زنای محصنه یعنی زنان شوهردار صحبت میفرماید.

    بران شدیم تا ببینیم خداوند درمورد زنا در کتاب خود چه دستوری داده!وآیا این جنایاتی که بنام او انجام میشود درقرآن هست یا خیر؟!خداوند در آیات 15 و16 سوره نساء میفرماید:

    < واللاتی یاتین الفاحشة من نسآئکم فاستشهدوا علیهن اربعة منکم فان شهدوا فامسکوهن فی البیوت حتی یتوفاهن الموت او یجعل الله لهن سبیلا . واللذان یاتیانها منکم فآذوهما فان تابا واصلحا فاعرضوا عنهما ان الله کان توابا رحیما .>

    وکسانیکه اززنان شما کارزشتی(زنا)بیاورندپس گواه بگیریدبر ایشان چهار نفر از خودتان پس اگر گواهی دادندآن چهارنفر پس آنانرا در خانه ها نگهدارید تا مرگشان برسد ویا خدا برای ایشان راهی قرار دهد.وآنکه کارزشت را میآورد ازشما پس بیا زاریدشان پس اگرتوبه کرده واصلاح نمود از ایشان اعراض کنید براستیکه خدا توبه پذیر ومهربان است.

    ودر سوره نور آیات 2و4و6 میفرماید:

    <الزانیة والزانی فاجلدوا کل واحد منهما مئة جلدة ولا تاخذکم بهما رافة فی دین الله ان کنتم تومنون بالله والیوم الآخر ولیشهد عذابهما طائفة من المومنین..

    والذین یرمون المحصنات ثم لم یاتوا باربعة شهداء فاجلدوهم ثمانین جلدة ولا تقبلوا لهم شهادة ابدا واولئک هم الفاسقون.

    والذین یرمون ازواجهم ولم یکن لهم شهداء الا انفسهم فشهادة احدهم اربع شهادات بالله انه لمن الصادقین.>

    مردزانی وزن زانیه را برپوست هریک ازاینان صد تازیانه بزنید وشمارا بایشان مهربانی دردین خدا نگیرداگر ایمان بخدا وروز قیامت دارید وباید در عذاب ایشان گروهی از مومنین حاضر وگواه باشند.وآنانکه زنان عفیفه را نسبت ناروا میدهند سپس چهار گواه نمی آورند پس ایشانراهشتاد تازیانه بزنید وگواهی ایشان را هیچوقت نپذیرید وآنان خود فاسقند.وآنانکه زنان خودرا نسبت زنا میدهند وبرای ایشان گواهانی نیست مگر خودشان پس گواهی یکی از ایشان چهار مرتبه گواه وشاهد گرفتن خداست که او از راست گویان است وپنجم گفتن لعنت خدا براو اگر از دروغگویان باشد.

    پس ببینید خداوند چگونه حکم خودرا بیان فرموده واز سنگسار واعدام خبری نیست ومجازاتیکه درنظرگرفته باشرایط بسیارسخت وتقریبا غیر ممکن!یعنی داشتن چهارشاهد عادل که خود این عمل زشت را دیده باشند.خوب معلوم است در هیچ کجای دنیا کسانیکه این عمل زشت(زنا) را میخواهندانجام دهنددرمقابل چشم دیگران انجام نمیدهند!پس یافتن چهار شاهد تقریبا منتفی است چرا؟؟؟بااینکارخداوند میخواهد آبروی انسانها ولو خلاف کارباشند حفظ شود وهرکس براحتی نتواند آبرو وحیثیت اشخاص را برباد دهد.وانگهی اگر هم افراد بیشرمی پیدا شوند که شرایط فوق را داشته باشند مجازات آنها صد ضربه تازیانه است نه چیز دیگر

    اما بزرگترین دلیل قرآنی بر عدم وجود سنگسار(یااعدام)آیه شریفه ذیل است.

    خداوند در سوره نساء آیه 25 میفرماید:

    <ومن لم یستطع منکم طولا ان ینکح المحصنات المومنات فمن ما ملکت ایمانکم من فتیاتکم المومنات والله اعلم بایمانکم بعضکم من بعض فانکحوهن باذن اهلهن وآتوهن اجورهن بالمعروف محصنات غیر مسافحات ولا متخذات اخدان فاذا احصن فان اتین بفاحشة فعلیهن نصف ما علی المحصنات من العذاب ذلک لمن خشی العنت منکم وان تصبروا خیر لکم والله غفور رحیم>

    و هركس ازشما توانانی مالی نداشته باشد كه بازنانی آزاد مؤمن ازدواج كند بهتر است باملك یمینهایتان از كنیزان مؤمن تان ازداوج كند وخداوند به ایمان شما داناتر است همه از یكدیگرید پس با اجازه سرپرست شان با آنان ازدواج كنید و مهرهایشان را به وجه پسندیده به ایشان بدهید در حالیكه پاكدامنان غیر پلید كار باشند ودوست گیران نهانی نباشند، آنگاه چون ازدواج كردند اگر مرتكب كار ناشایستی (زنا )شدند مجازات آنان به اندازه نصف مجازاتیست كه بر زنان آزاد مقرر است ،این حكم برای كسی از شما است كه از آلایش گناه بترسد و شكیبایی و پاكدامنی پیشه كردن برایتان بهتر است وخداوند آمرزگار مهربان است .

    حال بنده ازشما ورهبران مذهبی سئوال میکنم اگر حکم زنای محصنه سنگسار ویا اعدام است نصف آن که در آیه ذکر شده یعنی چه؟؟؟؟؟!!!!!مگر میشود برای کسی حکم اعدام صادر شود وبرای دیگری نصف آن !!!!!!!

    خواهش میکنم دلایل خودرا فقط از قرآن ذکر کنید والا احادیث وروایات مربوط به سنگسار چه در شیعه وچه در سنی همه مخالف قرآن وعقل است!.


    آنچه مسلم است آنست كه اسلام برای مردان زن‌دار و زنانِ شوهرداری كه مرتكب عمل منافی عفت شوند، یعنی به همسرانشان خیانت كرده با غیر همسرشان همبستر شوند كیفرهائی درنظر گرفته است. هدف از وضع این كیفرها حفظ نهاد خانواده و روابط خانوادگی و پیوند زناشوئی است نه تخریب نهاد خانواده. در كیفردهی خطاكار همه‌ی جوانب احتیاط را مراعات كرده است تا خانواده از هم نپاشد و به جامعه آسیب نرسد.

    ویرایش توسط iman2010 : ۱۳۸۹/۱۱/۱۱ در ساعت ۱۹:۴۹
    [SIZE=2]
    خدایا !
    رحمتی کن تا ایمان ، نان و نام برایم نیاورد ،
    قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمانم افکنم
    تا از آنها باشم که پول دنیا را میگیرند و برای دین کار میکنند ،
    نه از آنان که پول دین را میگیرند
    [CENTER]و برای دنیا کار می کنند.
    [COLOR=Magenta][B]



  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    فلسفه - فقه استدلالی
    نوشته
    885
    حضور
    13 روز 5 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3130

    مطلب




    بسم الله الرحمان الرحیم
    با سلام و تشکر

    همانطور که می دانید دستوراتی که در قرآن به عنوان احکام عملی آمده مانند نماز، روزه، حج و ... بصورت کلی بیان شده و جزئیات آنها در قرآن نیامده و بیان و شرح جزئیات آنها بنا به فرموده قرآن به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله واگذار شده است (وَ ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقابِ:آنچه را رسول خدا براى شما آورده است بگيريد، و اجرا كنيد، و آنچه را از آن نهى كرده از آن خوددارى نمائيد و تقواى الهى را پيشه كنيد كه خداوند شديد العقاب است)حشر آیه 7
    از طرفی پیامبر اکرم
    صلی الله علیه و آله در روایت ثقلین «انّى تارك فيكم الثقلين كتاب اللَّه و عترتى اهل بيتى ما ان تمسكتم بهما لن تضلّوا ابدا ...» که شیعه و سنی به تواتر آن را روایت کرده، کلام و سنت اهل بیت علیهم السلام را حجت دانسته چه اینکه امامت آنها را قبول داشته باشیم یا نه.
    اینکه روایات مجعول که از جمله آنها اسراییلات است در منابع شیعی و اهل سنت وارد شده حرفی نیست. اما اگر قرار باشد به خاطر همین مجعولات هیچ روایتی مورد اطمینان نباشد در اینصورت احکام الهی تعطیل می شود و این بر خلاف حکمت خداوند متعال است چرا که حکمت خداوند بر هدایت انسانها به سوی کمال تعلق گرفته و این هدایت با عمل به دستورات او محقق می شود.
    قابل ذکر است برای تشخیص روایات صحیح از جعلی مبانی و قواعدی ضبط شده است که مورد قبول عقل و سیره عقلاست.بنابراین نمی شود روایتی را بصرف احتمال جعلی بودن کنار گذاشت و بگوییم تنها باید به سراغ قرآن رفت و بر اساس ظن و گمان خودمان بدون رجوع به قول معصوم علیه السلام حکم را از قرآن استنباط کنیم که این همان تفسیر به رای مذموم است و جایگاه کسی که تفسیر به رای کند بنا بر فرموده پیامبر
    صلی الله علیه و آلهدوزخ و جهنم است(من فسّر القران برأيه فليتبوّء مقعده من النار)
    برخی دیگر از دستورات دین مانند حکم سنگسار در قرآن بیان نشده است.اما از آنجایی که بیان حکم الهی مخصوص پیامبر و اهل بیت او علیهم السلام است. کلام آنها حجت است.
    عن سماعة عن ابي عبد اللَّه عليه السّلام قال: الحرّ و الحرّة اذا زنيا جلد كلّ واحد منهما مائة جلدة، فأمّا المحصن و المحصنة فعليهما الرّج
    الوسائل 18/ 347
    سماعه از امام صادق (علیه السلام) نقل كرده كه فرمود: هر گاه مرد و زن آزاد زنا كنند، به هر كدام يك صد تازيانه مى‏زنند. امّا مرد و زن همسردار بايد سنگسار شوند.
    از طرفی دیگر اگر هولناک بودن و و حشیانه بودن عملی ملاک تشخیص حکم الهی باشد بنابراین حکم قطع دست و پای محارب یا اعدام او همچنین قطع دست دزد که صریح آیات قرآن است(إِنَّما جَزاءُ الَّذِينَ يُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ/وَ السَّارِقُ وَ السَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُما 33 و 38 مائده) را باید حکم خدا ندانیم و این قطعا باطل است.
    موفق باشید


    ویرایش توسط سعید : ۱۳۸۹/۱۱/۱۱ در ساعت ۲۱:۰۳

  5. صلوات ها 19


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    نقل قول نوشته اصلی توسط iman2010 نمایش پست ها
    سنگسار جنایتی هولناك وضدبشری كه متاسفانه بنام پاك اسلام انجام میشود!

    با سلام

    بزرگوار قبل از پرداختن به اصل بحث نكاتي در مورد اسلام است كه ان را ياد اور شده و سپس وارد بحث مي شويم

    --
    نقل قول نوشته اصلی توسط iman2010 نمایش پست ها
    اسلام دین رحمت است!


    از اين جمله شما مطالب خود را اغاز مي نمايم

    فرموده ايد اسلام دين رحمت است و ان را اصل مسلم گرفته و مباحث بعدي خود را روي ان پايه ريزي كرده ايد

    اين جمله شما زماني كامل خواهد شد كه اين گونه باشد و الا جمله غلطي است
    اسلام دين رحمت است ولي تنها دين رحمت نيست

    اسلام دين مهرباني و رافت است ولي در كنار همين رافت و مهرباني شديدترين عذاب ها را براي گناه كاران و سرپيچي كننده گان از دستوران الهي مشخص كرده است

    در همين قراني كه جنابعالي ان را تنهاترين منبع مي دانيد كه اشتباه محض است و خواهد امد
    سخت ترين عذاب ها براي گناهكاران در جهنم وعده داده شده است

    در همين اياتي كه شما بدان اشاره كرديد

    الزانیة والزانی فاجلدوا کل واحد منهما مئة جلدة ولا تاخذکم بهما رافة فی دین الله ان کنتم تومنون بالله والیوم الآخر ولیشهد عذابهما طائفة من المومنین..

    والذین یرمون المحصنات ثم لم یاتوا باربعة شهداء فاجلدوهم ثمانین جلدة ولا تقبلوا لهم شهادة ابدا واولئک هم الفاسقون.


    اگر كسي از شما در مقابل اين ادعا بپرسد كه اين چه دين رحمتي است كه در براي زنا كار چنين جزايي مشخص كرده چه جوابي خواهيد داشت ؟؟؟

    پس اسلام تنها دين رافت و مهرباني نيست و رحمت و عذاب دين در كنار يك ديگر است و دين شامل هر دو قضيه مي شود

    ادامه دارد.....





  7. صلوات ها 18


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    نقل قول نوشته اصلی توسط iman2010 نمایش پست ها
    ازآنجائی که یهودیان درمدینه ودر کنار مسلمانان زندگی میکردندوبعدها خیلی از آنان وبخصوص علمای یهودی اسلام آوردند!مانند کعب الاخبارها بتدریج قوانین وعقاید منحرف خودرااز طروق مختلف از جمله ساختن احادیث وروایات بنام پیامبر وائمه وسایر صحابه وارد اسلام نمودند!که به این احادیث وروایات اسرائیلیات می گویند!واغلب علمای بزرگ اسلام به این امر معترفند!


    با سلام

    و اما اين مطالب شما عزيز

    اين بخش از مطالب شما كليت نداشته و شديدا نياز به بررسي در علم رجال و درايه دارد و باز اين مطلب را نمي شود زير بناي مطالب بعدي قرار داد

    اين كه برخي از روايات ما جعلي اند و دشمنان اسلام انها را با هزاران روش و نيات پليد وارد روايت ما كرده اند درست
    ولي اين دليل نمي شود كه هر رواياتي را كه با مذاقمان سازگار نيست را جعلي و منصوب به يهوديان و مسيحيان بدانيم

    شناخت حديث صحيح از غلط كار عالماني است كه صاحب علم اند و دانشمند در مسايل و موضوعات ديني

    از طرفي اعتراف دانشمندان ديني هم دليل بر كنار گذاشتن احاديث در برخي موضوعات نمي شود

    بله دانشمندان به اختلاط احاديث جعلي با روايات صحيح معترف اند ولي هيچ گاه فله اي احاديث را كنار نمي گذارند كه چون سخت گيرانه است و از رحمت به دور است بايد كنار گذاشت

    ادامه دارد.....



  9. صلوات ها 15


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    با سلام
    در تفسیر نمونه در توضیح آیۀ شریفه آمده است:
    «وَ مَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ مِنْكُمْ طَوْلاً أَنْ يَنْكِحَ1-الْمُحْصَناتِالْمُؤْمِناتِ فَمِنْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ مِنْ فَتَياتِكُمُ الْمُؤْمِناتِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإِيمانِكُمْ بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ فَانْكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَ آتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَناتٍ غَيْرَ مُسافِحاتٍ وَ لا مُتَّخِذاتِ أَخْدانٍ فَإِذا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ ما عَلَى 2-الْمُحْصَناتِ مِنَ الْعَذابِ ذلِكَ لِمَنْ خَشِيَ الْعَنَتَ مِنْكُمْ وَ أَنْ تَصْبِرُوا خَيْرٌ لَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ».

    «فَإِذا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ ما عَلَى الْمُحْصَناتِ مِنَ الْعَذابِ»:
    در اين جمله به تناسب احكامى كه در باره ازدواج با كنيزان و حمايت از حقوق آنها گفته شد بحثى در باره مجازات آنها به هنگام انحراف از جاده عفت به ميان آمده، و آن اينكه اگر آنها در اين حال مرتكب عمل منافى عفت شوند، نصف مجازات زنان آزاد در باره آنان، جارى مى‏شود يعنى تنها پنجاه تازيانه بايد به آنها زد.
    نكته ديگرى كه در اينجا بايد به آن توجه داشت اين است كه قرآن مى‏گويد:
    اذا احصن يعنى" اگر آنها محصنه بودند چنين مجازاتى در باره آنها جارى مى‏گردد" در اينكه منظور از" محصنه بودن" در اينجا چيست؟ مفسران احتمالاتى داده‏اند.
    بعضى آن را به معنى شوهردار (طبق اصطلاح معروف فقهى و طبق آيه سابق) و بعضى به معنى" مسلمان" گرفته‏اند.
    ولى با توجه به اينكه كلمه" محصن" در اين جمله دو بار ذكر شده و بايد هر دو به يك معنى باشد، و از طرفى زنان آزاد شوهردار مجازاتشان سنگسار كردن است نه تازيانه خوردن، روشن مى‏شود كه تفسير اول يعنى محصن بمعنى شوهردار بودن، قابل قبول نيست، همانطور كه تفسير دوم يعنى مسلمان بودن نيز شاهدى ندارد.
    حق اين است كه با توجه به اينكه كلمه" محصنات" در قرآن مجيد، غالبا به معنى زنان عفيف و پاكدامن آمده است چنين به نظر مى‏رسد كه آيه فوق نيز اشاره به همين معنى است، يعنى كنيزانى كه بر اثر فشار صاحبان خود تن به خود- فروشى مى‏دادند از مجازات معاف هستند، اما كنيزانى كه تحت چنين فشارى نيستند و مى‏توانند پاكدامن زندگى كنند اگر مرتكب عمل منافى عفت شدند همانند زنان آزاد مجازات مى‏شوند اما مجازات آنها نصف مجازات زنان آزاد است.

    سنگسار جنایتی هولناك یا حکمی اسلامی؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  11. صلوات ها 14


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    علامۀ طباطبایی در توضیح آیۀ شریفه می فرمایند:
    «وَ مَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ مِنْكُمْ طَوْلاً أَنْ يَنْكِحَ الْمُحْصَناتِ الْمُؤْمِناتِ فَمِنْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ مِنْ فَتَياتِكُمُ الْمُؤْمِناتِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإِيمانِكُمْ بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ فَانْكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَ آتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَناتٍ غَيْرَ مُسافِحاتٍ وَ لا مُتَّخِذاتِ أَخْدانٍ فَإِذا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ ما عَلَى الْمُحْصَناتِ مِنَ الْعَذابِ ذلِكَ لِمَنْ خَشِيَ الْعَنَتَ مِنْكُمْ وَ أَنْ تَصْبِرُوا خَيْرٌ لَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ».
    و آنها كه توانايى ازدواج با زنان (آزاد) پاكدامن با ايمان ندارند مى‏توانند با زنان پاكدامن از بردگانى با ايمان كه در اختيار داريد ازدواج كنند، خدا آگاه به ايمان شماست، و همگى اعضاى يك پيكريد، و آنها را به اجازه صاحبان آنان ازدواج نمائيد و مهر آنها را به خودشان بدهيد، مشروط بر اينكه پاكدامن باشند نه مرتكب زنا بطور آشكار شوند و نه دوست پنهانى بگيرند، و در صورتى كه" محصنه" باشند و مرتكب عمل منافى عفت شوند نصف مجازات زنان آزاد را خواهند داشت، اين اجازه (ازدواج با كنيزان) براى آنها است كه (از نظر غريزه جنسى) شديدا در زحمت باشند و اگر خوددارى كنيد براى شما بهتر است و خداوند آمرزنده و مهربان است

    «فَإِذا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ ما عَلَى الْمُحْصَناتِ مِنَ الْعَذابِ»
    كلمه (احصن) هم به ضمه همزه قرائت شده تا صيغه مجهول باشد، و هم به فتحه همزه تا صيغه معلومباشد.
    بنا بر قرائت اول معنايش اين مى‏شود: هر گاه كنيزان به وسيله شوهران حفظ شوند،
    و بنا بر قرائت دوم چنين مى‏شود: (هر گاه كنيزان با اسلام آوردن خود را حفظ كنند) و اين قرائت دوم بهتر است.
    سنگسار جنایتی هولناك یا حکمی اسلامی؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  13. صلوات ها 14


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    احصان در اين آيه اگر به معناى احصان ازدواج باشد جزء شرط قرار دادنش صرفا براى اين بوده كه مورد سخن جايى است كه قبل از ارتكاب فاحشه ازدواج صورت گرفته، چون مساله شرعى چنين است كه كنيز اگر مرتكب فحشا شود، چه شوهر دار باشد و چه نباشد حدش نصف حد زن آزاد است، و احصانش چيزى بر حد او اضافه نمى‏كند.

    و اما اگر به معناى احصان اسلام باشد- كه بعضى گفته‏اند- و قرائت با فتحه همزه هم مؤيد آن است، معنايش روشنتر و بى‏نياز از مئونه زائد خواهد بود، و بنا بر اين احتمال معنايش چنين مى‏شود، كنيزان اگر زنا بدهند نصف عذاب آزادگان را دارند، چه شوهر داشته باشند و چه نداشته باشند.
    سنگسار جنایتی هولناك یا حکمی اسلامی؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  15. صلوات ها 13


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    و مراد از عذاب، تنها تازيانه است، نه سنگسار، چون سنگسار نصف نمى‏شود، و همين خود شاهد بر اين است كه مراد (از محصنات) در جمله« فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ ما عَلَى الْمُحْصَناتِ ...»زنان آزاد است، نه زنان شوهردار، كه در اول آيه مورد بحث بدان معنا بود، و حرف الف و لام در اين كلمه الف و لام عهد است،- يعنى همان محصناتى كه در اول آيه نامش را برديم. نه محصناتى كه در آيه قبلى ذكر كرديم، چون محصنات در آيه قبلى به معناى زنان آزاد شوهردار بود«ایه/24»، كه مى‏فرمود: ازدواج با آنان حرام است،
    و محصنات در آيه مورد بحث«آیه/25» به معناى زنان آزاد بود كه مى‏فرمود: اگر توانايى آن را نداريد كه با زن آزاد ازدواج كنيد با كنيزان ازدواج كنيد .
    در نتيجه معناى آيه چنين مى‏شود: كه اگر كنيزان مؤمن مرتكب زنا شدند، نصف عذابى كه زنان آزاد و بى شوهر دارند خواهند داشت، و آن عبارت است از پنجاه تازيانه.
    ممكن هم هست بگوئيم مراد از احصان در اينجا احصان عفت باشد، به اين بيان كه در آن ايام كنيزان آزادى عمل نداشتند تا هر كارى كه دلشان مى‏خواست بكنند، چون تابع اوامر مولاى خود بودند، و مخصوصا در مساله فحشا و فسق و فجور- اگر اتفاق مى‏افتاد- به دستور مولايشان بوده كه آن موالى مى‏خواستند از راه ناموس‏فروشى كنيزان خود، عوايدى بدست آورند، و ما اين معنا را از آيه شريفه:« وَ لا تُكْرِهُوا فَتَياتِكُمْ عَلَى الْبِغاءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّناً»[1].(و كنيزان خود را مجبور به دادن زنا نكنيد در صورتى كه خودشان مى‏خواهند عفيف باشند) ...، پس مى‏توان در حق چنين كنيزى گفت:" فَإِذا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفاحِشَةٍ ..." (يعنى اگر كنيزى كه اسلام و ايمان او را داراى عفت كرده، با اينهمه زنا بدهد نصف حد زن آزاد را دارد).


    [1].نور/33
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۸۹/۱۱/۱۱ در ساعت ۲۱:۳۰
    سنگسار جنایتی هولناك یا حکمی اسلامی؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  17. صلوات ها 14


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    117
    حضور
    3 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    769

    حفظت شیئا و غابت عنک اشیاء




    با سلام خدمت دوست عزیز.
    اولا این مبنای شما که فقط از قرآن جواب می خواهید :
    نقل قول نوشته اصلی توسط iman2010 نمایش پست ها
    خواهش میکنم دلایل خودرا فقط از قرآن ذکر کنید والا احادیث وروایات مربوط به سنگسار چه در شیعه وچه در سنی همه مخالف قرآن وعقل است!.
    مخالف خود قرآن است.آیا قرآنی را می گویید که می فرماید:قل اطیعو الله و الرسول و اولی الامر منکم؟(از خدا و رسول و از اولی الامر اطاعت کنید)دقت کنید که هیچ استثنایی در آیه شریفه نیامده که فقط در بعضی موارد اطاعت کنید.بلکه این دستور، عمومیت دارد. یا قرآن دیگری را می گویید؟
    آیا قرآنی را می گویید که می فرماید: " و ما آتاکم الرسول فخذوه"(آنچه را پیغمبر تشریع کرد بپذیرید)،آیا قرآنی را می گویید که می فرماید:"و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی"(پیامبر از روی هوا و هوس سخن نمی گوید بلکه هر چه هست وحی الهی است) و آیا قرآنی را می گویید که می فرماید" و من یعص الله و رسوله یدخله نارا خالدا فیها"(هر کس از خدا و رسولش سرپیچی کند خداوند او را وارد آتشی می کند که در آن جاودان خواهد بود).ثانیا انحراف از دستور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم است که در حدیث صحیح مورد اتفاق شیعه و سنی مسلمین را ارجاع به کتاب و "عترت" و در حدیثی دیگر به کتاب و "سنت" دادند.
    پس هیچگاه با قرآن به تنهایی نمی توان استدلال کرد.
    نقل قول نوشته اصلی توسط iman2010 نمایش پست ها
    دردین هیچکس حتی پیامبر حق وضع قانون ندارد( ان الحکم الا لله )
    این آیه شریفه که شما آورده اید(ان الحکم الا لله)،مرا یاد حرف خوارج انداخت که در مخالفت با حکومت امیرالمونین به این آیه استدلال می کردند.بله دوست عزیز ان الحکم الا لله، اما استقلالا.اما اطاعت از نبی اکرم و عترت او هم مثل حکم خود خدا واجب است اما نه استقلالا بلکه بالتبع.یعنی بخاطر دستور خدا مبنی بر پیروی از رسول و اولی الامر.پس این آیه عامی است که مخصص دارد و مخصصش همان آیاتی است که در بالا آورده ام.
    ثالثا مگر همه احکام در قرآن آمده اند؟آیا حکم چگونه نماز خواندن در قرآن آمده است؟آیا حکم کیفیت حج در قرآن آمده است یا خداوند آن را ارجاع به دستور پیامبر داده است.همانگونه که پیامبر فرمودند:صلوا کما رایتمونی اصلی(همانطور که من نماز می خوانم شما هم بخوانید)و در مورد حج هم تعبیر مشابهی دارند.
    رابعا فرض را بر این می گیریم که فقط قرآن، حَکَم باشد.
    نقل قول نوشته اصلی توسط iman2010 نمایش پست ها
    خواهش میکنم دلایل خودرا فقط از قرآن ذکر کنید
    آنطور که من در کتب شما بوسیله نرم افزار سرچ کردم بیش از 90 مورد این حدیث با مضامین مختلف آورده شده از جمله در مسند احمد بن حنبل،جلد5،ص132و183/سنن دارمی،ج2،ص179،/سنن ابن ماجه،ج2،ص854/مستدرک حاکم،ج2،ص415وج4،ص359/سنن بیهقی،ج8،ص211 و همانطور که عرض کردم در 90 مصدر و مجموعا در 238 مورد.و این حدیث، طبق اقرار علمای خودتان صحیح است.حال این حدیث چیست؟مضمون و خلاصه اش این است که عمر بن الخطاب می گوید "آیه رجم در قرآن وجود داشته و ما آن را می خواندیم و آیه اش این بوده که "الشيخ والشيخة إذا زنيا فارجموهما البتة نكالا من الله والله عليم حكيم"و رسول خدا به آن عمل می کرد"و همچنین از ابی بن کعب نقل کرده اید که گفته "سوره احزاب در زمان پیامبر به اندازه سوره بقره بود و در ان آیه رجم وجود داشت"
    متن سه حدیث از این 90 مورد را خدمتتان می آورم:
    1)" عن أبي بن كعب قال كم تقرؤن سورة الأحزاب؟ قال بضعا وسبعين آية قال لقد قرأتها مع رسول الله صلى الله عليه وسلم مثل البقرة أو أكثر منها وان فيها آية الرجم"(مسند احمد،چاپ دارصادر بیروت ج5،ص132)
    2)" عن ابن عباس أنه قال سمعت عمر ابن الخطاب يقول الرجم في كتاب الله على من زنى إذا أحصن من الرجال والنساء إذا قامت عليه البينة أو كان الحبل أو الاعتراف . أخبرنا مالك عن يحيى بن سعيد أنه سمع سعيد بن المسيب يقول قال عمر إياكم أن تهلكوا عن آية الرجم أن يقول قائل لا أجد حدين في كتاب الله فقد رجم رسول الله ورجمنا والذي نفسي بيده لولا أن يقول الناس زاد عمر في كتاب الله لكتبتها " الشيخ والشيخة إذا زنيا فارجموهما البتة " فإنا قد قرأناها . حدثنا الربيع قال أخبرنا الشافعي قال أخبرنا مالك وابن عيينة عن ابن شهاب عن عبيد الله بن عبد الله عن أبي هريرة وزيد بن خالد وزاد سفيان وسئل أن رجلا ذكر أن ابنه زنى بامرأة رجل فقال رسول الله " لأقضين بينكما بكتاب الله " فجلد ابنه مائة وغربه عاما وأمر أنيسا أن يغدو على امرأة الآخر " فان اعترفت فارجمها " فاعترفت فرجمها ( قال الشافعي ) رحمه الله كان ابنه بكرا وامرأة الآخر ثيبا قال فذكر رسول الله عن الله حد البكر والثيب في الزنا فدل ذلك على مثل ما قال عمر من حد الثيب في الزنا ( قال الشافعي ) قال الله جل ثناؤه في الإماء " فإذا أحصن فإن أتين بفاحشة فعليهن نصف ما على المحصنات من العذاب .

    نقل قول نوشته اصلی توسط iman2010 نمایش پست ها
    اگر حکم زنای محصنه سنگسار ویا اعدام است نصف آن که در آیه ذکر شده یعنی چه؟
    این هم جواب شما از قول امامتان شافعی:
    " فعقلنا عن الله أن على الإماء ضرب خمسين لأنه لا يكون النصف إلا لما يتجزأ فأما الرجم فلا نصف له "(اختلاف الحدیث امام شافعی،ص533)
    3)" لقد قرأنا فيها الشيخ والشيخة إذا زنيا فارجموهما البتة نكالا من الله والله عليم حكيم"(مسند احمد،ج5،ص132)
    قابل ذکر است که من به عنوان یک شیعه قول به نقصان و تحریف قرآن را قبول ندارم اما همه این موارد را از کتب خودتان آوردم و همانطور که گفتم حدیث صحیح مثل خود قران حجیت دارد.
    والسلام علی من اتبع الهدی.

    ویرایش توسط محب فاطمة : ۱۳۸۹/۱۱/۱۱ در ساعت ۲۱:۵۰ دلیل: زیبایی
    راه روشن است...

    فاطمه پاره تن من است هرکس او را غضبناک کند مرا غضبناک کرده است. (صحیح بخاری چاپ دارالفکر لبنان، ج4 ،ص210 )

    ... پس فاطمه بر او غضبناک شد و بر وی (خلیفه اول) خشم گرفت و پیوسته با وی اینگونه بود تا وفات کرد.(صحیح بخاری ،ج4 ،ص42)


    نتیجه با شما!!



    http://www.etrehedayat.blogfa.com

  19. صلوات ها 18


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    نقل قول نوشته اصلی توسط iman2010 نمایش پست ها
    ازآنجائی که دردین قانونگذار فقط خداست وپیامبر تنها نحوه اجرای این قوانین را نشان میدهد(سنت) ودردین هیچکس حتی پیامبر حق وضع قانون ندارد( ان الحکم الا لله ) با اطمینان کامل عرض میکنم تمام احادیث وروایات مربوط به سنگسار که از قول پیامبر وامامان ویاران رسول الله نقل شده همه دروغ وکذب محض است.


    با سلام


    اين مطلب شما بيانگر اين است كه ما بايد همه قواني اسلام را از قران بدست اوريم؟؟

    و اين اشتباهي است علني و اشكار و مخالف قوانين دين

    بنده چند سوال واضح از شما دارم:

    -- اگر روايات و احاديث را كنار بگذاريد و حكم را فقط در قران بجوييد؟؟ تعداد ركعات نماز را چگونه تعيين خواهيد كرد؟؟؟

    -- تعداد طواف هاي دور كعبه را چطور؟؟؟

    نوع نماز را ؟؟؟

    و هزاران سوال ديگر از اين دست

    بزرگوار
    نظر فله اي به احاديث و كنار گذاشتن كيلويي روايت با اين شدت و قوت نشان از عدم اشنايي شما به مباني دين و راههاي دريافت معارف اسلام عزيز است





  21. صلوات ها 13


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی هویت اسلامی؟ایرانی؟ غربی؟ نسبت این ها با هم چه می تواند باشد؟
    توسط شهید علی اصغر پازوکی در انجمن حیات دنیوی انسان
    پاسخ: 60
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۲/۱۲, ۰۷:۱۵
  2. سیر به سوی کمال و سوالی در مورد آن
    توسط ملاصدرا در انجمن تفاوت زن و مرد
    پاسخ: 61
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۲/۲۲, ۰۸:۲۷
  3. جمع بندی حد رعایت حلال و طیب بودن غذاها در دوران بارداری؟
    توسط ترنـم در انجمن احکام خوردنیها و آشامیدنیها
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۱۴, ۱۰:۳۴
  4. آزادی یعنی چی؟!
    توسط hoorshid در انجمن حیات دنیوی انسان
    پاسخ: 62
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۰۳, ۲۱:۱۴

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۴/۰۲/۲۸, ۰۳:۵۳ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود