صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عدم وجوب خمس

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    دين
    نوشته
    24
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    6
    صلوات
    94

    عدم وجوب خمس




    تنها بيان قرآن کريم در مورد خمس (سوره انفال):

    وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّه فَإِنِ انتَهَوْاْ فَإِنَّ اللّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ بَصِيرٌ (39)
    وَإِن تَوَلَّوْاْ فَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَوْلاَكُمْ نِعْمَ الْمَوْلَى وَنِعْمَ النَّصِيرُ (40)
    وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَيْءٍ فَأَنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ إِن كُنتُمْ آمَنتُمْ بِاللّهِ وَمَا أَنزَلْنَا عَلَى عَبْدِنَا يَوْمَ الْفُرْقَانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (41)
    إِذْ أَنتُم بِالْعُدْوَةِ الدُّنْيَا وَهُم بِالْعُدْوَةِ الْقُصْوَى وَالرَّكْبُ أَسْفَلَ مِنكُمْ وَلَوْ تَوَاعَدتَّمْ لاَخْتَلَفْتُمْ فِي الْمِيعَادِ وَلَكِن لِّيَقْضِيَ اللّهُ أَمْراً كَانَ مَفْعُولاً لِّيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَن بَيِّنَةٍ وَيَحْيَى مَنْ حَيَّ عَن بَيِّنَةٍ وَإِنَّ اللّهَ لَسَمِيعٌ عَلِيمٌ (42)

    تنها بيان همين رنگ سبز است اما چرا آيات قبل و بعد را آوردم؟
    براي اينکه معلوم شود داستان جنگ بيان شده است (ظاهرا بدر)
    پس خداوند خواسته است در آيه اي هم تکليف غنايم جنگي را روشن نمايد آيا اين واضح نيست؟ اگر مي گين نه يه بار همين چند تا آيه رو بخونين بعد مردونه ببينين اين مغز سازگار با منطق چي ميگه به دور از هر تعصبي.
    آيا چنان پيچيده است که احتياج به تفسير و حديث و اينها دارد؟
    خداوند بايد به چه حدي ساده بيان نمايد تا ما بگوييم در اين بيان واضح است که منظور خداوند چه بوده است؟
    من خواهش مي کنم اين حد را يکي از دوستان بيان کند؟ مثلا بگويد اقم الصلوه خوب واضح است که امر فرموده اند که نماز به پا داريد ترسم از اين است که کسي بيايد بگويد فلان جا حديث است که اين صلوه معنيش کل امور عبادي است يعني يه پوليم من مي خوام
    ویرایش توسط mhosein : ۱۳۸۹/۱۱/۱۰ در ساعت ۱۷:۴۹

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    فقه جعفري
    نوشته
    3,119
    حضور
    52 روز 23 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    11220



    کار تفسیر و استخراج احکام از قرآن ، کاری تخصصی است و این چنین نیست فقط به معنی ظاهری الفاظ و ایات اکتفا کرد یا اینکه معنی صدر و ذیل ایه را در نظر گرفت و نتیجه کلی از ان گرفت در بسیاری از موارد شیوه قران بدین صورت است در خلال موضوعات مختلف گویی پرانتزی باز می کند و مسایلی کاملا متفاوت با آیات قبل و بعد یا حتی سطر قبل و بعد یک ایه را بیان می فرماید شبیه این موضوع در مورد ایه تطهیر (احزاب/33) هم وجود دارد؛ که چون در ایه قبل و در ابتدای ایه تطهیر سخن از همسران پیامبر است پس همسران پیامبر هم جزء اهل بیت هستند !!
    شما نیز چنین قیاسی کرده اید که چون ایه قبل و بعد از جنگ سخن می گوید پس غنمتم به معنای غنیمت جنگیست
    اگر تفسیر، فقط اکتفا کردن به مفهوم کلی و ظاهری ایات بود که علما و مفسرین سالیان سال برای این مهم وقت نمی گذاشتند و علوم مختلف را فرا نمی گرفتند
    عدم  وجوب خمس

    عدم  وجوب خمس

  5. صلوات ها 10


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما پاسخی تذکر امیز به یک درخواست




    نقل قول نوشته اصلی توسط mhosein نمایش پست ها
    خوب من در مورد خمس مطلبي را آوردم و ادامه خواهم داد ان شاء اله
    فعلا که براي صحت عقيده ام در مورد خمس بايد تحقيق کنم اما در مورد جدا خواندن نمازها به صحت عقيده ام اميدوارتر شده ام چون استدلال هاي جمع صلاتين نفوذپذير و غير قانع کننده به نظر مي رسد. پس به پاسخ آنها ادامه مي دهم منتها در جاي خودش يعني تاپيک نماز تا خوانندگان قضاوت کنند
    نقل قول نوشته اصلی توسط mhosein نمایش پست ها

    اگر جناب صديق اجازه دهيد اين پست شما را در قسمت نماز کپي کنم يا خودتان زحمت بکشيد چون اينجا کنار ضعف من در توضيح خمس (که فعلا به اين صورت است) ممکن است اين را هم به پاي آن گذارند که در جاي خودش اينچنين نخواهد بود ان شاءاله

    با سلام جناب mhosein

    از نظر بنده مشکلی ندارد، و در اصل درست است که هر بحثی در جای خودش مطرح شود، منتها شما هم باید متعهد باشید که در تایپیک های دیگر شبهات غیر مرتبط را دخالت ندهید و با جملاتی نظیر پست قبلی تان در بارۀ قانع نشدن در بارۀ جمع بین الصلاتین، علیرغم پاسخ های کارشناسان، مجدداً شبهه خودتان را موجه و وارد ندانید، آنهم در صفحاتی غیر از موضوع مرتبط با بحث ؟؟؟ نظیر مطلب زیر:

    "
    ممنون ميشم به پست هاي ديگر من هم در مورد جدا خواندن نمازها که جواب قانع کننده اي نداشت و همينطور شکسته خواندن نمازها نظري بندازين"

    در هر صورت شما ابتداءً مطالب غیر مرتبط با این تایپیک را در پست قبلی و اخیرتان، حذف و یا ویرایش کنید تا بنده هم مطالب مربوط به نماز را به صفحه مربوطه منتقل کنم.

    بنظر این در روال طرح مباحث و امر پاسخدهی منطقی تر است، شما چه نظری دارید؟

    منتظر اقدام شما هستم ...



    ویرایش توسط صدیق : ۱۳۸۹/۱۱/۱۲ در ساعت ۱۴:۵۶ دلیل: فونت
    عدم  وجوب خمس

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    دين
    نوشته
    24
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    6
    صلوات
    94



    اما در مورد خمس مطالب ديگري نيز هست که کنار آن مطلب اول قرار گيرد
    خوب چون اينها شروط لازم بحث هستند و شرط کافيي وجود ندارد لذا ايراد جناب شفا وارد مي شود که دليل ايشان هم شرط کافي بر رد بحث من نيست
    و اما دليل دوم:
    چنانچه شما در قرآن کريم به اموري چون زکوه، صدقات و خيرات دقت کنيد متوجه مي شويد که خداوند چون مي داند که پول به جون بستگي داره يا با تاکيدات فراوان مطرح مي نمايد مثل اينکه هر جا فرموده اقم الصلاه و کنارش اتوا الزکوه آمده يعني همانطور که نماز، زکوه هم همانطور يا در مورد خيرات: مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ وَاللّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (بقره 261) ببينيد که چه در مقابل خيرات مي دهد.
    اما در مورد خمس شما مي گوييد يکمرتبه يک از پنج از هر آنچه در زندگي کسب مي کنيد و ساير احکام.
    آخه رو چه حسابي
    شما بازار هم که ميرين اگه فروشنده يه پيرهنو بگه 300 هزار تومان ميگيد برو آقا. پس فروشنده اي حسابگر و درسته که اينجوري نگه.
    اما خداوند که خير الحاسبين پس اين خمس فقط براي غنايم جنگي هست. چون فقط يک جا در قرآن ذکر شده آن هم در توضيح وضعيت و رفتار صحيح و مورد انتظار در جنگ نه غير آن پس بازهم خداوند خيرالحاسبين است و در تمام صفات خير آن صفات هست


    شاهد دلیل دوم رو خود شما همواره می توانید در پاسخ انسان هایی که فطرت پاکی دارند جستجو کنید.
    بارها دیده ام کسانی که همواره مالشان در اختیار خدمت رسانی به دیگران و رفع مشکلات مردم و اطرافیان است یا در تمام نذورات برای اهل بیت سرآمد هستند و اخلاق و رفتار و انسانیت در تمام وجود و منش آنها است.
    خمس برایشان یک پول بی حساب است چطور آنهمه را با جان و دل می دهند اما به خمس که می رسد نمی دهند. هر چقدر هم که ندهند برخی آقایان دم حج اینقدر تو گوششون می خونن و در نهایت با چانه زنی هی کمش کن کمش کن از آنها می گیرند. بعد آخرش طرف با خوشحالی می گه ما اینقدرشو ندادیم.

    نمی گم به حرف من گوش کنین من اونچه هایی رو که شنیدم مثال زدم دلیل نیاوردم شما خودتان برین ببینین و به مطلبی که به عنوان دلیل دوم آوردم دقت کنین
    ویرایش توسط سوال : ۱۳۹۱/۰۷/۱۴ در ساعت ۱۲:۱۵ دلیل: با اجازه دوست بزرگوار، ترکیب پست ها

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    [quote=mhosein;81414]

    و اما دليل دوم:
    چنانچه شما در قرآن کريم به اموري چون زکوه، صدقات و خيرات دقت کنيد متوجه مي شويد که خداوند چون مي داند که پول به جون بستگي داره يا با تاکيدات فراوان مطرح مي نمايد مثل اينکه هر جا فرموده اقم الصلاه و کنارش اتوا الزکوه آمده يعني همانطور که نماز، زکوه هم همانطور يا در مورد خيرات: مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ وَاللّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (بقره 261) ببينيد که چه در مقابل خيرات مي دهد.
    اما در مورد خمس شما مي گوييد يکمرتبه يک از پنج از هر آنچه در زندگي کسب مي کنيد و ساير احکام.
    آخه رو چه حسابي
    شما بازار هم که ميرين اگه فروشنده يه پيرهنو بگه 300 هزار تومان ميگيد برو آقا. پس فروشنده اي حسابگر و درسته که اينجوري نگه.
    اما خداوند که خير الحاسبين پس اين خمس فقط براي غنايم جنگي هست. چون فقط يک جا در قرآن ذکر شده آن هم در توضيح وضعيت و رفتار صحيح و مورد انتظار در جنگ نه غير آن پس بازهم خداوند خيرالحاسبين است و در تمام صفات خير آن صفات هست

    [/quote]


    با سلام به دوست عزیز

    چرا تفسیر به رای می فرمائید؟
    این سخن چه مبنای تفسیری دارد که چون آیه خمس یک بار آمده پس مربوط به موارد جنگ است؟آیا این اشکال شبیه اشکالات بنی اسرائیلی نیست؟
    شما که وجوب زکات را ان شاءالله قبول دارید موارد مصرف آن هم در قرآن ذکر شده اما وجوب اخذ زکات در قرآن چند مرتبه آمده است؟لطفا بیان بفرمائید و آن را با مساله وجوب پرداخت خمس مقایسه بفرمائید.
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۸۹/۱۱/۱۵ در ساعت ۲۱:۲۶
    عدم  وجوب خمس
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    دين
    نوشته
    24
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    6
    صلوات
    94



    يک مثال ديگر هم دارم که بد نيست ذکر کنم چون متاسفانه چند بار شنيده ام و انگار شايع شده:
    همکار من مي گفت زماني امام جماعت محل کارشان در مورد خمس صحبت کرد و صحبت کرد و ...
    آخر هم گفت که بيايد و اين را به من بدهيد و خودتان را از اين وضعيت وخيم برهانيد (البته مضمون رو نقل مي کنم نه عين کلمات)
    بعد پول کم داشت آقا فرمودند اشکال ندارد دست به دست مي کنيم و اين عمل را چند با تکرار کرده و پول را به جيب مبارک داخل نمود.
    انگار با چند نفر هم اينکارو کرده بود و همکار من گفت ديگه از اون به بعد نماز جماعت نرفتم.

    اين پاسخ جناب صدرا نبود فقط يک مثال بود اونم خواهم گفت


    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    این سخن چه مبنای تفسیری دارد که چون آیه خمس یک بار آمده پس مربوط به موارد جنگ است؟آیا این اشکال شبیه اشکالات بنی اسرائیلی نیست؟ شما که وجوب زکات را ان شاءالله قبول دارید موارد مصرف آن هم در قرآن ذکر شده اما وجوب اخذ زکات در قرآن چند مرتبه آمده است؟لطفا بیان بفرمائید و آن را با مساله وجوب پرداخت خمس مقایسه بفرمائید.
    وجوب خمس فقط به غنايم جنگي مربوط مي شود و همانطور که ذکر شد ربطي به وجوب زکات ندارد که بخواهيم با هم مقايسه کنيم اتفاقا يکي از دلايل هم همين بي ربط بودن (به عبارت بهتر بي حساب بودن) پرداخت خمس است و اينکه وجوب زکات چند بار در قران آمده مي توان در کشف الايات و نرم افزار هاي مربوطه جستجو کرد و ...


    نقل قول نوشته اصلی توسط شفا نمایش پست ها
    در بسیاری از موارد شیوه قران بدین صورت است در خلال موضوعات مختلف گویی پرانتزی باز می کند و مسایلی کاملا متفاوت با آیات قبل و بعد یا حتی سطر قبل و بعد یک ایه را بیان می فرماید شبیه این موضوع در مورد ایه تطهیر (احزاب/33) هم وجود دارد؛


    در مورد اين اشکال که چرا آيه تطهير کنار توضيحاتي از همسران پيامبر بيان شده دليل آن مي تواند جنبه تحريف ناپذيري قرآن کريم باشد زيرا قرآن توسط خداوند عليم طوري بيان شده که تحريک و نياز دشمنان اسلام را براي دستکاري آيات آن از بين ببرد از اين جهت دقيقا موضوع تطهير اهل بيت (عليهم السلام) که يک موضوع مورد نظر دشمنان واقعي اسلام مي باشد در کنار موضوعي که ايشان به آن تعصب فراوان دارند (و همين تعصب مايه ضلالت بيشترشان شده) مطرح گرديده است. آيات ديگري که فرمودند که قرآن چنين روشي دارد که مطالب را لابلاي هم بيان مي کند بياورند تا جواب آن بررسي شود.
    ویرایش توسط سوال : ۱۳۹۱/۰۷/۱۴ در ساعت ۱۲:۱۶ دلیل: با اجازه دوست بزرگوار، ترکیب پست ها

  13. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    [quote=mhosein;82160]يک مثال ديگر هم دارم که بد نيست ذکر کنم چون متاسفانه چند بار شنيده ام و انگار شايع شده:
    همکار من مي گفت زماني امام جماعت محل کارشان در مورد خمس صحبت کرد و صحبت کرد و ...
    آخر هم گفت که بيايد و اين را به من بدهيد و خودتان را از اين وضعيت وخيم برهانيد (البته مضمون رو نقل مي کنم نه عين کلمات)
    بعد پول کم داشت آقا فرمودند اشکال ندارد دست به دست مي کنيم و اين عمل را چند با تکرار کرده و پول را به جيب مبارک داخل نمود.
    انگار با چند نفر هم اينکارو کرده بود و همکار من گفت ديگه از اون به بعد نماز جماعت نرفتم.

    اين پاسخ جناب صدرا نبود فقط يک مثال بود اونم خواهم گفت[/quote]
    با سلا م به دوست عزیزم
    این چه مثالی بود که بیان فرمودید.برفرض شخصی روحانی نما پیداشود و کار ناشایستی انجام دهد آیا می توان با این عمل یک واجب دینی را زیر سوال برد.ویا به عبارت دیگر آیا می توان حساب دین داران را به پای دین نوشت؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط mhosein نمایش پست ها

    وجوب خمس فقط به غنايم جنگي مربوط مي شود و همانطور که ذکر شد ربطي به وجوب زکات ندارد که بخواهيم با هم مقايسه کنيم اتفاقا يکي از دلايل هم همين بي ربط بودن (به عبارت بهتر بي حساب بودن) پرداخت خمس است و اينکه وجوب زکات چند بار در قران آمده مي توان در کشف الايات و نرم افزار هاي مربوطه جستجو کرد و ...


    .
    دوست عزیز:
    خوب شما که مدعی هستید آیات متعددی در بارۀ وجوب پرداخت زکات هست،این آیات را بیان بفرمائید تا بررسی کنیم چون به هر حال ملاکی که بیان فرمودید در هر دو وجود دارد و هر دو مر بوط به پرداخت اموال است.
    تا بعد از جواب شما ببینیم خمس مربوط به غنیمت جنگی تنها است یا مربوط به جاهای دیگر می شود.
    منتهی قبل از ورود به این بحث موضع حضرتعالی باید رو شن شود که جنابعالی چه مبانی ای را قبول دارید.و از کدام مبنا دفاع می کنید.اهل تسنن یا شیعه؟یا هیچکدام؟ودر صورت آخر آیا قرآن تنها را قبول دارید یا در کنار آن سنت را هم لازم می دانید؟
    ویرایش توسط سوال : ۱۳۹۱/۰۷/۱۴ در ساعت ۱۲:۱۷ دلیل: با اجازه استاد بزرگوار، ترکیب پست ها
    عدم  وجوب خمس
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  14. صلوات ها 4


  15. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    491
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3623



    نقل قول نوشته اصلی توسط mhosein نمایش پست ها
    رداخت خمس است و اينکه وجوب زکات چند بار در قران آمده مي توان در کشف الايات و نرم افزار هاي مربوطه جستجو کرد و
    با سلام
    منظور جناب صدرا ،وجوب زکات نیست ؛بلکه وجوب اخذ زکات است.ملاحظه بفرمایید.


  16. صلوات


  17. #9

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    دين
    نوشته
    24
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    6
    صلوات
    94



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    منتهی قبل از ورود به این بحث موضع حضرتعالی باید رو شن شود که جنابعالی چه مبانی ای را قبول دارید.و از کدام مبنا دفاع می کنید.اهل تسنن یا شیعه؟یا هیچکدام؟ودر صورت آخر آیا قرآن تنها را قبول دارید یا در کنار آن سنت را هم لازم می دانید؟
    بنده به اين سئوال‌ها در همه پست هايم جواب دادم شما که از اول بحث مطالعه فرموده‌ايد چرا مي پرسيد؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط mhosein نمایش پست ها
    بله اگر در موردي دستور مستقيم خداوند نباشد يا مشبهه باشد به حديث رجوع کردن درست است با آن روال و استناداتي که دارد اما نه اينکه به حديثي عمل شود که محکمات و دستورات واضح و صريح خداوند را نقض مي کند.
    نقل قول نوشته اصلی توسط mhosein نمایش پست ها
    از اين جهت دقيقا موضوع تطهير اهل بيت (عليهم السلام) که يک موضوع مورد نظر دشمنان واقعي اسلام مي باشد در کنار موضوعي که ايشان به آن تعصب فراوان دارند (و همين تعصب مايه ضلالت بيشترشان شده) مطرح گرديده است.
    نقل قول نوشته اصلی توسط mhosein نمایش پست ها
    اولا خدا نکند که من سني باشم چون اهل سنت حقوق اهل بيت را تضييع کرده‌اند و وضع شان به همين دليل يا به دليل تأييد اين دليل خيلي وخيم است. حتي من فکر مي کنم مسيحي اگر معتقد باشد حداقل صرفا به حضرت عيسي يا مريم توسل دارد نه به عمر پس اوضاع و احوالش بهتر است و سني اگر به حضرت رسول (ص) توسل کند آيا دور از ذهن است که به ايشان بگويند برو گمشو تو عمر و علي را يکي مي داني من رو مي خواي با کي يکي قرار بدي (انا و علي من شجره واحده)؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط عترت نمایش پست ها
    ملاحظه بفرمایید.
    ان شاء الله
    ویرایش توسط mhosein : ۱۳۸۹/۱۱/۱۷ در ساعت ۰۸:۱۷

  18. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    133
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    791



    با سلام خدمت همه دوستان عزيز

    با تشكر از جناب mhosein به خاطر دقت در مطالب

    نقل قول نوشته اصلی توسط mhosein نمایش پست ها
    تنها بيان قرآن کريم در مورد خمس (سوره انفال): وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّه فَإِنِ انتَهَوْاْ فَإِنَّ اللّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ بَصِيرٌ (39) وَإِن تَوَلَّوْاْ فَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَوْلاَكُمْ نِعْمَ الْمَوْلَى وَنِعْمَ النَّصِيرُ (40) وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَيْءٍ فَأَنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ إِن كُنتُمْ آمَنتُمْ بِاللّهِ وَمَا أَنزَلْنَا عَلَى عَبْدِنَا يَوْمَ الْفُرْقَانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (41) إِذْ أَنتُم بِالْعُدْوَةِ الدُّنْيَا وَهُم بِالْعُدْوَةِ الْقُصْوَى وَالرَّكْبُ أَسْفَلَ مِنكُمْ وَلَوْ تَوَاعَدتَّمْ لاَخْتَلَفْتُمْ فِي الْمِيعَادِ وَلَكِن لِّيَقْضِيَ اللّهُ أَمْراً كَانَ مَفْعُولاً لِّيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَن بَيِّنَةٍ وَيَحْيَى مَنْ حَيَّ عَن بَيِّنَةٍ وَإِنَّ اللّهَ لَسَمِيعٌ عَلِيمٌ (42) تنها بيان همين رنگ سبز است اما چرا آيات قبل و بعد را آوردم؟ براي اينکه معلوم شود داستان جنگ بيان شده است (ظاهرا بدر) پس خداوند خواسته است در آيه اي هم تکليف غنايم جنگي را روشن نمايد آيا اين واضح نيست؟ اگر مي گين نه يه بار همين چند تا آيه رو بخونين بعد مردونه ببينين اين مغز سازگار با منطق چي ميگه به دور از هر تعصبي. آيا چنان پيچيده است که احتياج به تفسير و حديث و اينها دارد؟
    با توجه به سوالاتي كه جناب mhosein مطرح كردند توضيح چند مطلب را ضروري مي دانم تا ايشان و ديگران با تدبر و دقت بيشتر به پاسخ خود برسند.

    1- قران كتاب هدايت بشريت است و منحصر به گروه و قبيله و...خاص نيست.

    2- قران تاريخ مصرف نداشته و تا زماني كه انسانها در روي زمين باشند تمامي آيات قران براي آنها هدايتگرخواهد بود .

    3- شان نزول آيه اي يا سوره اي و همچنين سياق آيات ؛ آيه را از عموميت خود ساقط نمي كند .

    4- در تفسير آيات لازم است از خود قران ( آيات ديگر قران ) يا از روايات استفاده شود .

    5- تحميل نظر خود و استناد آن به خدا چيزي جز تفسير به راي نخواهد بود و اين عمل از نظر همه مسلمين مردود است .

    6- نكته اي كه جناب mhosein فرمودند (به دور از هر تعصبي )قابل توجه هست حتي براي خودشان

    فكر مي كنم با كمي دقت به پاسخ خود خواهيد رسيد .

    ادامه خواهد داشت .

    موفق باشيد .


  19. صلوات ها 2


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود