جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مگه می شود در ایام حج کسی را کتک زد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    تیراندازی
    نوشته
    266
    حضور
    5 روز 7 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1191

    مگه می شود در ایام حج کسی را کتک زد؟




    شنیدم که یکی از یاران پیامبر در ایام حج، شخصی را کتک زده و کارش را تایید کرده اند؟ مگر در ایام حج می توان کسی را زد؟ راستش باورش کمی سخته ولی شنیده ام که یک نفر به زنان نگاه می کرد و یکی از یاران پیامبر او را زد. مگر می شود در ایام حج کسی را زد؟


  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,146
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5482



    اصل داستان از این قرار است که در دوران خلیفه دوم در ایام حج به زنان مسلمان نگاه می کرد و شان خانه خدا را رعایت نکرده در حال انجام عمل حرام نگاه به نامحرم بود. حضرت علی علیه السلام که این وضعیت را دید، به سویش رفته یک سیلی به گوشش زد تا از کارش دست بردارد. سپس آن مرد به سراغ عمر رفته و از حضرت علی شکایت می کند. عمر نیز از حضرت علی علت کار را می پرسد و حضرت ماجرا را تعریف می کند. عمر نیز در پاسخ فرد شاکی می گوید: چشم خدا تو را دید و دست خدا تو را زد برود که شکایت تو مورد قبول نیست. سند این روایت هم در کتب شیعه و هم در کتب اهل سنت وجود دارد.
    وَ فِي رِوَايَةِ الْأَصْمَعِيِّ أَنَّهُ قَالَ ع رَأَيْتُهُ يَنْظُرُ فِي حَرَمِ اللَّهِ إِلَى حَرِيمِ اللَّهِ فَقَالَ عُمَرُ اذْهَبْ وَقَعَتْ عَلَيْكَ عَيْنٌ مِنْ عُيُونِ اللَّهِ وَ حِجَابٌ مِنْ حُجُبِ اللَّهِ تِلْكَ يَدُ اللَّهِ الْيُمْنَى يَضَعُهَا حَيْثُ يَشَاء (بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ،ج‏39،ص:88؛ بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ،ج‏39،ص:340 ؛بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ،ج‏24،ص:202 ؛بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ،ج‏87،ص:36)

    في حديث عمر «أنّ رجلا كان ينظر في الطّواف إلى حرم المسلمين، فلطمه عليّ، فاستعدى عليه عمر، فقال: ضربك بحقّ أصابته عَيْن من عُيُون اللّه» أراد خاصّة من خواصّ اللّه عزّ و جل، و وليّا من أوليائه.( النهاية في غريب الحديث و الأثر ،ابن اثیر جزری،ج‏ 3،ص: 332؛ المناقب ابن شهرآشوب، ج 3، ص 272 )



    ویرایش توسط کاوه : ۱۳۹۰/۰۷/۱۲ در ساعت ۱۲:۲۲
    اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
    اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    music
    نوشته
    202
    حضور
    22 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1177



    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه نمایش پست ها
    حضرت علی علیه السلام که این وضعیت را دید، به سویش رفته یک سیلی به گوشش زد
    شما مطمئنی که حضرت علی علیه اسلام این گونه رفتار کرده؟؟؟؟؟؟؟
    Punisher coming from far away for punishment some body.


    be careful.im coming back

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    468
    حضور
    1 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1619



    اری می شود کسی را در کعبه در حالیکه در انجا هم پناه برده باشد ............حتی او را کشت
    مدرک :
    فتح مکه و فرمان تاريخي پيامبر درباره اهانت کنندگان

    رسول اعظم حضرت محمد(ص) پس از فتح مکه، به همه مشرکان قريش علي رغم آن همه رنج و آزاري که از آنان ديده بود، امان داد. اما برخي افراد زشت ترين و پليدترين کارها را نسبت به پيامبر انجام داده بودند؛ از جمله: دادن فحش، ناسزا و دشنام به پيامبر، تبليغ عليه ايشان، هجو حضرت با استفاده از ابزارهاي هنري خويش همانند شعر، و آزار رسول الله با نيش زبان هايشان. رحم به آنان و گذشت از آن جنايتکاران روا نبود. رها کردن آنان آثار زيانباري داشت و ظلم به پيروان رسول الله و خيانت به مؤمنان بود. از اين رو، پيامبر رحمت به حکم خدا گروهي را مهدورالدم دانست و فهرست مردان و زنان فاسد، خائن و جنايتکار را اعلام نمود: «امربقتلهم و ان وجدوا تحت استار الکعبه.» پيامبر به همه فرمان داد آنان را هر جا بيابند، حتي اگر خود را به زير پرده هاي کعبه آويخته باشند بکشند! (ابن هشام، 1412 ق، ج 2، ص 859 / ابن اثير، 1407 ق، ج 21، ص 123 / يعقوبي، 1362، ج 1، ص 419 / آيتي، 1359، ص 524 / مکارم شيرازي، 1424 ق، ج 2، ص 201) جرم سنگين عموم اين افراد سب و شتم و اهانت به پيامبر خدا و رسالت الهي ايشان بود. يکي از آنان عبدالله بن خطل از قبيله تميم بن غالب بود که محکوم به مرگ شد. چون اسلام آورده بود، پيامبر او را براي تبليغ به مکه فرستاد. در راه مردي را که همراهش بود کشت و مرتد شد و با شعر خويش رسول الله را هجو کرد و ايشان را سزاوار فرمانبرداري نشناخت. به دستور پيامبر، سعدبن حريث محزومي و ابو برزه اسلمي او را در حالي که خود را به پرده هاي کعبه آويخته بود کشتند. (ابن هشام، 1412 ق، ج 2، ص 860 / ابن اثير، 1407 ق، ج 2، ص 124-125 / يعقوبي، 1362، ج 1، ص 419 / ابن خلدون، 1363، ج 1، ص 444 / آيتي، 1359، ص 525 / حسني، 1362، ص 599-600). عبدالله بن سعدبن ابي سراح عامري که براي رسول خدا مي نوشت، مرتد شد و به مکه رفت. وي با گفتن سخنان باطل درباره پيامبر، آن حضرت را مسخره مي کرد و مي گفت: من هم چنان که محمد مي گويد مي گويم، محمد پيامبر نيست. او به من گفت: بنويس «عزيز حکيم» و من مي نوشتم «لطيف خبير»، او اگر پيامبر بود مي دانست. پس از فتح مکه به برادر رضاعي اش عثمان پناه آورد. عثمان او را جاي داد و نزد پيامبر آورد و براي او امان خواست و درباره او با پيامبر سخن مي گفت. رسول خدا ساعتي سکوت کرد و خاموش بود و سپس امانش داد و چون بيرون رفت به ياران خود فرمود: چرا او را نکشتيد؟ گفتند: منتظر بوديم اشاره فرمايي. فرمود: هيچ پيامبري را نشايد که با چشم اشاره کند، و پيامبران با اشاره نمي کشند. (ابن هشام، 1412 ق، ج 2، ص 859 / ابن اثير، 1407 ق، ص 2-124 / يعقوبي، 1362، ج 1، ص 419 / ابن خلدون، 1363، ج 1، ص 444 / آيتي، 1359، ص 524 / حسني، 1362، ص 599)
    جويرث نقيد بن وهب بن عبيد بن قصي، رسول الله را در مکه آزار مي داد و سخنان زشت مي گفت. وي زماني که عباس بن عبدالمطلب در سفر هجرت به مدينه، دختران رسول خدا (فاطمه(ع) و ام کلثوم) را بر شتري سوار کرده بود تا به مدينه ببرد، شتر را رم داد و آنان از بالاي شتر به زمين افتادند. او همواره رسول الله و اصحاب ايشان را آزار و دشنام مي داد. علي بن ابي طالب(ع) روز فتح مکه او را به کيفر رساند و دستور پيامبر را اجرا نمود. (ابن هشام، 1412 ق، ج 2، ص 861 / ابن اثير، 1407 ق، ج 2، ص 125 / يعقوبي، 1362، ج 1، ص 420 / ابن خلدون 1363، ج 1، ص 444 / آيتي، 1359، ص 525 / حسني، 1362، ص 600) ساره که رسول الله را آزار و دشنام مي داد و در آوازهايش پيامبر را هجو مي کرد و پيش از فتح مکه هم نامه حاطب را براي دشمنان اسلام به مکه مي برد، در روز فتح مکه به دست علي بن ابي طالب(ع) کشته شد. (ابن هشام، 1412 ق، ج 2، ص 860 / ابن اثير، 1407 ق، ج 2، ص 126 / يعقوبي، 1362، ج 1، ص 420 / ابن خلدون، 1363، ج 1، ص 444)
    فرثنا و قريبه دو کنيز عبدالله بن خطل بودند که پيامبر را دشنام مي دادند و با شعرهاي خويش در هجو و ناسزاگويي رسول الله آواز مي خواندند. پيامبر دستور دادند آنان همراه با ابن خطل به قتل برسند. (ابن هشام، 1412 ق، ج 2، ص 860-861 / ابن اثير، 1407 ق، ج 2، ص 126 / يعقوبي، 1362، ج 1، ص 420 / آيتي، 1359، ص 525 / نجفي، 1981 م، ج 41، ص 434 / مکارم شيرازي، 1424 ق، ج 2، ص 201-202)
    در پرونده اعمال همه افرادي که پيامبر خدا خونشان را هدر اعلام فرمود، اهانت، سب و شتم و آزار پيامبر و برخي بدگويي وناسزاگويي و هجو پيامبر در آوازه خواني و اشعار وجود دارد. دستور تاريخي پيامبر در فتح مکه، از موضوعات قطعي تاريخي صدر اسلام است. پيام هاي اين فرمان تأکيد بر رسميت و اهميت مجازات قتل ساب النبي(ص) است. صاحب جواهر داستان اين حوادث را نصوص تأييد کننده حکم قتل ساب النبي مي داند. (نجفي، 1981 م، ج 41، ص 434) آيت الله مکارم شيرازي نيز اين روايات تاريخي را روايات دلالت کننده بر مقصود در مسئله ساب النبي مي شمارد. (مکارم شيرازي، 1424 ق، ج 2، ص 201
    ویرایش توسط یاس من : ۱۳۹۱/۰۱/۰۴ در ساعت ۲۱:۱۱
    خدایا,سحر خیز مدینه را برسان

  9. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    386
    حضور
    24 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1264



    نقل قول نوشته اصلی توسط punisher نمایش پست ها
    شما مطمئنی که حضرت علی علیه اسلام این گونه رفتار کرده؟؟؟؟؟؟؟
    سلام، اتفاقا همین سوال به ذهن من رسیده بود. چون ظاهر این حدیثه اینه که از حضرت علی تعریف میکنه اما حقیقتش کتک زدن به جوون چشم چروونه.
    نمیخوام بگم این حدیث جعلیه، اما جاعلین حدیث خیلی زرنگ بودن، حدیث رو طوری جعل میکردن که ظاهرش آدمو گول بزنه. به نظر من مقام حضرت علی بالاتر از اونه که کنار مسجد الحرام نگاه کنه ببینه کی داره به نامحرم نگاه میکنه. تازه ممکن بود شخص ادعا کنه من با قصد بد نگاه نمیکنم. بدون قصد بد هم میشه به صورت زن نگاه کرد.
    خود امامان سفارش میکردند حمل به صحت کنید.
    ویرایش توسط muhammad-aga : ۱۳۹۱/۰۱/۰۴ در ساعت ۲۱:۲۳
    یک چند در این مدرسه ها گردیدم....از اهل کمال نکته ها پرسیدم

    یک مسئله ای که بوی عشق آید از آن .... درعمر خود از مدرّسی نشنیدم

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود