صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا اهل تسنن در هنگام نماز از عبور افراد از جلویشان ممانعت میکنند؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,899
    حضور
    3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    39
    صلوات
    13135

    چرا اهل تسنن در هنگام نماز از عبور افراد از جلویشان ممانعت میکنند؟




    چرا اهل تسنن در هنگام نماز از عبور افراد از جلویشان ممانعت میکنند؟
    از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
    زده ام فالی و فریاد رسی می آید . . .

  2. صلوات ها 10


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247



    با سلام و قبولی طاعات و عبادات شما دوست عزیز.
    عبور و مرور از جلوی نماز گزاران و گذشتن از بین صفوف جماعت، اگر چه اندازه و مقدار گناه آن بطور معین بیان نشده است اما از فرمایش گهربار پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم چنین برداشت میشود که از بار گناه بسیار سنگینی برخوردار است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم ضمن بیان گناه آن میفرمایند: «لَوَقَفَ اَربَعِینَ» یعنی عبور کننده از جلوی نماز گزار، اگر میدانست که چه بار گناهی را بر دوش میکشد و چه عذابی در انتظار اوست، چهل میایستاد. معلوم نیست منظور پیامبر، چهل روز است یا چهل سال. یعنی آنقدر عذاب شدیدی در انتظار عبور کننده است، که اگر آن را میدانست حتما چهل روز یا چهل سال به انتظار مینشست تا اینکه نماز گزار نمازش را به اتمام برساند سپس اقدام به عبور از آن محل نماید. اما باید یک نکته را هم در نظر داشته باشیم و آن اینست که، کسی که میخواهد نماز بخواند، خود نیز مراعات حال دیگران را کرده و در وسط جمع و یا در اماکن عمومی که رفت و آمد زیاد است، بدون گذاشتن ستره به هیچ وجه اقدام به خواندن نماز ننموده و حتما پس از گذاشتن ستره و مانعی که عابرین بتوانند از طرف دیگر آن، به راحتی عبور نمایند، شروع به خواندن نماز کنند تا خود مرتکب گناه و دیگران را نیز دچار معصیت ننمایند.

    ویرایش توسط صدر : ۱۳۹۰/۱۱/۲۳ در ساعت ۲۱:۱۱

  5. صلوات ها 10


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    علاقه
    فقه و حقوق _ علم رجال و حدیث _ مدیریت و حسابداری و ادبیات
    نوشته
    154
    حضور
    1 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1150



    نقل قول نوشته اصلی توسط گمنام نمایش پست ها
    اما از فرمایش گهربار پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم چنین برداشت میشود که از بار گناه بسیار سنگینی برخوردار است.
    سلام علیکم :
    خانم عایشه روایت کرده است که اتاق من و پیامبر (ص) بقدری کوچک بود که هنگام نماز شب خواندن پیامبر (ص) ، وقتی من پاهایم را دراز میکردم . پاهایم در سجده گاه پیامبر (ص) قرار میگرفت . و ایشان (ص) هنگام سجده مجبور میشدند . پاهای مرا کنار بزنند . و سجده کنند . ( نعوذ بالله )
    صحیح بخاری جلد اول صفحه 150 باب الصلاه علی الفراش - روایت 382

    با توجه به این مطلب . آیا پا دراز کردن ایشان در سجده گاه پیامبر (ص) گناه نیست ؟؟؟ یا لااقل بی ادبی محسوب نمیشود ؟؟؟

    لطفا اساتید سایت و یا عزیزان اهل تسنن پاسخ منطقی بدهند .

    ممنون میشم اگر نظرات ارزنده بزرگوار گرامی :
    گمنام
    رو هم در این باره بدونم .

    ویرایش توسط سید امیر : ۱۳۹۰/۱۱/۲۵ در ساعت ۰۸:۳۰
    یا علی جان :
    جزیک نسب که ازتو بخود بسته چیستم ؟ ***** من آنچنانکه آل علی هست نیستم .
    اما مرا هم ای علی از خود مران که من ****تا چشم داشتم به حسینت گریستم .
    پس از نیت لطفا کلیک کنید و آیات شریفه تصادفی را قرائت کنید. صلوات

  7. صلوات ها 10


  8. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    وکالت
    نوشته
    17
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    37
    صلوات
    74



    سید امیر منبعت رو ذکر کن

    کلا روایت غلطه{ و ایشان (ص) هنگام سجده مجبور میشدند . پاهای مرا کنار بزنند . و سجده کنند . }اگر رسول اکرم (ص)به پای عایشه(رض)دست میزدند چطور وضویشان باطل نمی شد؟؟
    {الحمد لله رب العالمين .اللهم احمينا وحمي مصرنا الحبيبة
    اللهم اجمعنا مع بعض دائما بنشاط واجعلنا افضل الاصدقاء
    واسعد السعداء بهدا التجمع
    امین برحمتکه یا ارحم الراحمین}
    نبداء كلامنا بالصلاة علي سيدنا محمد
    اللهم صلي وسلم وبارك علي سيدنا محمد وعلي اله وصحبة وسلم

  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    علاقه
    فقه و حقوق _ علم رجال و حدیث _ مدیریت و حسابداری و ادبیات
    نوشته
    154
    حضور
    1 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1150



    نقل قول نوشته اصلی توسط سیدپوریا هاشمی نمایش پست ها
    سید امیر منبعت رو ذکر کن

    کلا روایت غلطه{ و ایشان (ص) هنگام سجده مجبور میشدند . پاهای مرا کنار بزنند . و سجده کنند . }اگر رسول اکرم (ص)به پای عایشه(رض)دست میزدند چطور وضویشان باطل نمی شد؟؟
    اول سلام بعدا کلام :


    خوب بگذریم کافه اهل سنت بر این باور هستند که دست زدن مرد به بدن همسر خود اگر با قصد لذت و شهوت نباشد وضو را باطل نمیکند .
    نظر کلیه علمای فقه جعفری این است که دست زدن مرد به بدن همسر خود مطلقا وضو را باطل نمیکند .
    اکثریت وهابیون و حنابله و تعداد کمی از علمای سه مذهب دیگر اهل تسنن ( حنفی مالکی شافعی ) ، قائل به بطلان وضو بر اثر لمس چه با شهوت و چه بدون شهوت هستند .
    شما از کدام دسته هستید ؟؟؟

    من الان در منزل یکی از اقوام هستم . به محض مراجعه به کامپیوتر خودم . اسناد روایت را در همین تاپیک اعلام میکنم .
    صحاح سته را فقط در کامپیوتر خودم دارم . .
    صحیح بخاری جلد اول صفحه 150 باب الصلاه علی الفراش - روایت 382
    امروز سند روایت را گذاشتم 1390/11/25

    ویرایش توسط سید امیر : ۱۳۹۰/۱۱/۲۵ در ساعت ۰۸:۲۸
    یا علی جان :
    جزیک نسب که ازتو بخود بسته چیستم ؟ ***** من آنچنانکه آل علی هست نیستم .
    اما مرا هم ای علی از خود مران که من ****تا چشم داشتم به حسینت گریستم .
    پس از نیت لطفا کلیک کنید و آیات شریفه تصادفی را قرائت کنید. صلوات

  11. صلوات ها 9


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 17 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    نقل قول نوشته اصلی توسط [COLOR=darkred
    محمد[/COLOR] و گمنام;2737]. چرا اهل تسنن در هنگام نماز از عبور افراد از جلویشان ممانعت میکنند؟ پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم ضمن بیان گناه آن میفرمایند: «لَوَقَفَ اَربَعِینَ» یعنی عبور کننده از جلوی نماز گزار، اگر میدانست که چه بار گناهی را بر دوش میکشد و چه عذابی در انتظار اوست، چهل میایستاد. معلوم نیست منظور پیامبر، چهل روز است یا چهل سال. یعنی آنقدر عذاب شدیدی در انتظار عبور کننده است، که اگر آن را میدانست حتما چهل روز یا چهل سال به انتظار مینشست تا اینکه نماز گزار نمازش را به اتمام برساند سپس اقدام به عبور از آن محل نماید.

    با سلام و عرض ادب و تشکر

    روایت فوق[1] در منابع شیعی نیامده و روایت از منابع عامه است لذا قابلیت استدلال برای اثبات کراهت را ندارد .

    البته نماز برقرارى ارتباط مستقيم با معبود است و مسلمان مؤمن در شبانه روز پنج مرتبه به عبادت و بندگى خالق خود مى پردازد. بنابراين شايسته است كه اين ارتباط با حضور قلب و خلوص نيّت باشد و از عواملى كه باعث اختلال در اين ارتباط مى گردد پرهيز شود.

    روشن است كه پديدآمدن حالت حضور قلب، نياز به زمينه سازى و مقدمه چينى دارد و از جمله عواملى كه ممكن است مانع حضور قلب شود، نمازگزاردن در مكان هايى است كه پر رفت و آمد مى باشد و يا در مسير عبور و مرور مردم قرار دارد چرا كه عبور و مرور مانع حضور و خلوص مى شود. از اين رو فقها فرموده اند كه نمازگزاردن در معابر و راه هايى كه براى مردم ايجاد اشكال مى كند حرام است اما نماز خواندن در مكان هايى كه مانع عبور و مرور مردم نمى شود ولى ممكن است فردى از مقابل نمازگزار عبور كند از ديدگاه علماى شيعه مانعى ندارد، گرچه عده اى از فقها اين عمل را مكروه دانسته اند.

    مرحوم صاحب جواهر مى نويسد: «گروهی از فقهاى شيعه ـ در اين مسأله ـ عقيده به كراهت دارند; خواه مانعى باشد يا نباشد ولى در نصوص و روايات ما چيزى دال بر كراهت وجود ندارد و سكوت ائمه(صلى الله عليه وآله)نشانه عدم كراهت است».[2]

    در يكى از روايات نقل شده كه امام حسين بن على(عليه السلام) مشغول نماز بودند، فردى از مقابل آن حضرت عبور نمود. برخى از افرادى كه آن جا حضور داشتند از عبور آن فرد جلوگيرى كردند. پس از آن كه امام نماز را به پايان رساندند فرمودند: چرا از عبور او جلوگيرى كرديد؟ گفتند: يابن رسول الله اين فرد بين شما و محراب قرار گرفت. حضرت فرمود: «إنَّ اللهَ عزَّوجل أَقْرَبُ مِنْ أن يَخْطُرَ فيما بَيْني وَ بَيْنَه أحدٌ»;[3]واى بر شما! خداوند نزديك تر از آن است كه فردى بين من و او قرار گيرد.



    [1].( لو يعلم المار بين يدي المصلي ماذا عليه لكان أن يقف أربعين خيرا له من أن يمر بين يديه؛ قال أبو النضر لا أدري أقال أربعين يوما أو شهرا أو سنة.صحیح البخاریباب إثم المار بين يدي المصلي ) .


    [2]. جواهر الکلام ،ج8،ص405.

    [3]. وسائل الشیعه،ج5،ص133.

    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۰/۱۱/۲۴ در ساعت ۱۷:۲۹
    چرا اهل تسنن در هنگام نماز از عبور افراد از جلویشان ممانعت میکنند؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  13. صلوات ها 7


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 17 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    اما از نظر فقهاى اهل سنّت عبور و گذر از جلوی نمازگزار در صورتى كه بين آنها مانعى مانند چوب، ريسمان و... نباشد حرام است ولى موجب بطلان نماز نمى شود و بين حرام بودن و باطل كردن عمل تفاوت وجود دارد چرا كه ممكن است عملى حرام و گناه باشد اما عامل باطل شدن فعل ديگرى نگردد; البته در شهر مكّه عبور و مرور از جلو نمازگزار هر چند بدون پوشش و مانعى باشد اشكالى ندارد. به عبارت ديگر از ديدگاه اهل سنت حكم عبور از مقابل نمازگزار را مى توان به چند بخش تقسيم نمود:

    1. آيا عبور از جلو نمازگزار موجب بطلان نماز است؟
    زحيلى مى نويسد: «إتَّفَقَ أئمةُ المَذاهبَ الأَرْبَعةَ عَلى أَنَّ المُرورَ بَيْنَ يَدَى المُصَلّي لا يَقْطَعُها وَ لا يُبْطِلُها و إنَّما يَنْقُصُ الصَّلاةَ إذا لَمْ يَرِدْهُ»[1]; پيشوايان مذاهب چهارگانه اتفاق نظر دارند كه عبور از جلوى نمازگزار نه باعث قطع نماز مى شود و نه آن را باطل مى كند; بلكه اگر نمازگزار عابر را باز ندارد، نمازش ناقص مى گردد.


    2. آيا عبور از جلو نمازگزار حرام است؟
    وهبه زحيلى مى نويسد: «از ديدگاه احناف، عبور از جلو نمازگزار، كراهت تحريمى دارد»[2]. اما در اين كه عابر، يا نمازگزار، يا هر دو گنهكار مى شوند چهار صورت فرض شده است:
    الف) در صورتى كه براى عبور، راه ديگرى غير از جلو نمازگزار وجود داشته باشد، عابر گنهكار است.
    ب) در صورتى كه عابر براى عبور راه ديگرى ندشته باشد و نمازگزار بدون سُتره روبروى عابر به نماز بايستد، نمازگزار گنهكار است.
    ج) در صورتى كه نمازگزار، در مكانى كه محل عبور و مرور است بدون پوشش و ستره به نماز بايستد و عابران نيز راه ديگرى براى عبور داشته باشند، هر دو گنهكاراند.
    د) در صورتى است كه نماز گزار، جلو خودش پوشش و ستره بگذارد و عابر نيز راه ديگرى غير از جلو نمازگزار، براى عبور نداشته باشدهيچكدام گنهكار نيستند.[3]

    3. در چه صورتى عبور از جلو نمازگزار جايز است؟
    از ديدگاه اهل سنت در شش صورت عبور از مقابل نمازگزار جايز است:
    الف) در صحرا و بيابان و اين كه عبور بعد از موضع سجده باشد;
    ب) در صورتى كه نمازگزار در معابر عمومى پوشش و مانع قرار نداده باشد;
    ج) بين نمازگزار و عابر حايلى مانند پرده و... وجود داشته باشد;
    د) تمام اعضاى عابر در مقابل نمازگزار قرار نگيرد;
    هـ) در مساجد، هنگامى كه عبور بعد از پوشش و ستره باشد;
    و) عبور، به خاطر پركردن جاهاى خالى صفوف مقدم جماعت. [4]

    4. جلونمازگزار، چه مسافتى را شامل مى شود؟
    در صحرا و يا مساجد بزرگ، عبور از جايى كه نمازگزار ايستاده تا موضع سجده حرام مى باشد. در خانه و مساجد كوچك كمتر از 40 ذراع و نيز عبور از جايى كه نمازگزار ايستاده تا ديوار قبله حرام مى باشد و اين در صورتى است كه ستره و پوشش وجود نداشته باشد. [5]

    5 ـ منع از عبور چه حكمى دارد؟
    به نظر حنفى ها، جلوگيرى از عبور عابر، رخصت، ـ جايز ـ و مانع او نشدن و عدم درگيرى با وى عزيمت ـ واجب ـ ، مى باشد.[6]

    [1]. الفقه الاسلامی و ادلته،ج2،ص128.

    [2].همان،ج2،ص124.

    [3].همان.

    [4].همان/127.

    [5].همان.

    [6].همان/128.

    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۰/۱۱/۲۴ در ساعت ۰۰:۴۱
    چرا اهل تسنن در هنگام نماز از عبور افراد از جلویشان ممانعت میکنند؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  15. صلوات ها 8


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432





    با سلام

    البته در بعضی احادیث از دفع بقدر استطاعت سخن آمده :

    عن ابن عمير، عن حماد، عن الحلبي، عن أبي عبدالله (عليه السلام)، قال: سألته عن الرجل أيقطع صلاته شيء مما يمر بين يديه؟ فقال: لا يقطع صلاة المسلم شيء، ولكن ادرأ ما استطعت، الحديث.

    نماز را هیچ چیز قطع نمی کند اما دفع کنید هر مقدار که می توانید .

    ابن ابی شیبه به اسناد خود از حذیفه نقل می کند:
    نماز را هیچ چیز قطع نمی کند و دفع کنید آن مقدار که می توانید.
    بخاری در صحیح به سند خود از یعقوب بن ابراهیم نقل کرده است:
    پسر برادر ابن شهاب به من گفت: از عمویم سوءال کردم: آیا نماز را عبور چیزی قطع می کند؟ جواب داد: نماز را چیزی قطع نمی کند.

    ((6135)) 9 ـ وعن محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن عثمان بن عيسى، عن ابن مسكان، عن ابن أبي يعفور قال: سألت أبا عبدالله (عليه السلام) عن الرجل، هل يقطع صلاته شيء مما (يمر بين يديه)؟ فقال: لا يقطع صلاة المؤمن شيء، ولكن ادرؤا ما استطعتم.وسايل الشيعه

    عن ابن مسكان، عن أبي بصير يعني المرادي، عن
    أبي عبدالله (عليه السلام) قال: لا يقطع الصلاة شيء، لا كلب، ولا حمار، ولا امرأة، ولكن استتروا بشيء، وإن كان بين يديك قدر ذراع رافع من الأرض فقد استترت.وسايل الشيعه


    نماز را عبور هیچ چیز قطع نمی کند... و لکن ستره ای بگذارید... و اگر نگذاری، اشکالی ندارد، زیرا آن که نمازگزار برای او نماز می خواند، نزدیکتر است به او از عابر و لکن این کار ادب نماز و توقیر آن است

    عن الحسين بن علوان، عن جعفر، عن أبيه، أن علياً (عليه السلام) سئل عن الرجل يصلي فيمر بين يديه الرجل والمرأة والكلب والحمار؟ فقال: إن الصلاة لا يقطعها شيء، ولكن ادرؤا ما استطعتم، هي أعظم من ذلك.


    از علی(ع) در باره کسی سوءال شد که نماز می خواند، پس از مقابل او مرد و زن و سگ و الاغ عبور کردند، حضرت فرمود: نماز را هیچ چیز قطع نمی کند و لکن آن مقدار که می توانید، عابران را دفع کنید. نماز بزرگتر از آن است
    مرحوم سید طباطبایی در عروة الوثقی می گوید:
    مستحب است که نمازگزار اگر در معرض عبور باشد و در مقابلش دیوار یا صفی نباشد در مقابل خود ستره ای قرار دهد، تا او را حائل شود از کسی که پیش روی وی عبور می کند، گرچه بداند فعلاً کسی عبور نمی کند
    شیخ الطائفه سخنی دارد که ظاهر در کراهت مرور است:
    إذا مرّ بین یدیه و هو یصلّی، انسان رجلاً کان أوامرأة أو... فلا یقطع صلاته و إنْ لم یکن قد نصب بین یدیه شیئاً سواء کان بالقرب منه أو بالبُعد منه و إنْ کان ذلک مکروهاً؛
    اگر در حال نماز از مقابل نمازگزار، مردی یا زنی یا... عبور کند، نمازش را قطع نمی کند و لو چیزی مقابل خود ننهاده باشد، چه عبور از نزدیک او باشد یا از دور، هر چند این کار مکروه است.
    البته اخبار عجیبی هم وارد شده اما مشترک بین عامه و خاصه همان است که ذکر گردید .
    ابوداود از ابن عباس نقل می کند:
    نماز را عبور زن (حائض) و سگ (سیاه) و خوک و الاغ و مجوسی ویهودی قطع می کند !



  17. صلوات ها 7


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    علاقه
    فقه و حقوق _ علم رجال و حدیث _ مدیریت و حسابداری و ادبیات
    نوشته
    154
    حضور
    1 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1150



    نقل قول نوشته اصلی توسط سیدپوریا هاشمی نمایش پست ها
    سید امیر منبعت رو ذکر کن

    کلا روایت غلطه{ و ایشان (ص) هنگام سجده مجبور میشدند . پاهای مرا کنار بزنند . و سجده کنند . }اگر رسول اکرم (ص)به پای عایشه(رض)دست میزدند چطور وضویشان باطل نمی شد؟؟
    سلام علیکم :
    آقای سید پوریا هاشمی
    سند روایتی که خواسته بودید را در ذیل می آورم انشاالله که متقاعد شده باشید .
    منتظر پاسخ سوالم از طرف شما هستم .


    صحیح بخاری جلد اول صفحه 150 باب الصلاه علی الفراش - روایت شماره 382
    یا علی جان :
    جزیک نسب که ازتو بخود بسته چیستم ؟ ***** من آنچنانکه آل علی هست نیستم .
    اما مرا هم ای علی از خود مران که من ****تا چشم داشتم به حسینت گریستم .
    پس از نیت لطفا کلیک کنید و آیات شریفه تصادفی را قرائت کنید. صلوات

  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    علاقه
    فقه و حقوق _ علم رجال و حدیث _ مدیریت و حسابداری و ادبیات
    نوشته
    154
    حضور
    1 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1150



    نقل قول نوشته اصلی توسط سیدپوریا هاشمی نمایش پست ها
    سید امیر منبعت رو ذکر کن

    کلا روایت غلطه{ و ایشان (ص) هنگام سجده مجبور میشدند . پاهای مرا کنار بزنند . و سجده کنند . }اگر رسول اکرم (ص)به پای عایشه(رض)دست میزدند چطور وضویشان باطل نمی شد؟؟
    سلام علیکم :
    اینهم یک سند دیگر از چاپ دیگر صحیح بخاری :

    پیامبر (ص) مشغول نماز خواندن بود . عایشه در روبرو پاهایش را جای سجده حضرت گشود.هرگاه حضرت می خواست به سجده برود به او اشاره می کرد که پاهایش را بر دارد تا پیامبر سر را بر می داشت او مجددا پاهایش را دراز می کرد.(صحیح بخاری کتاب الصلاه باب 22 الصلاه علی الفراش ح 1 ج 1 ص 107).

    یا علی جان :
    جزیک نسب که ازتو بخود بسته چیستم ؟ ***** من آنچنانکه آل علی هست نیستم .
    اما مرا هم ای علی از خود مران که من ****تا چشم داشتم به حسینت گریستم .
    پس از نیت لطفا کلیک کنید و آیات شریفه تصادفی را قرائت کنید. صلوات

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود