جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سامانه ایپرسش فراتر از انتظار ظاهر شده است

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    10,199
    حضور
    144 روز 5 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    622
    آپلود
    104
    گالری
    1493
    صلوات
    93054

    سامانه ایپرسش فراتر از انتظار ظاهر شده است




    سامانه ایپرسش فراتر از انتظار ظاهر شده است
    معاون فرهنگی تبیلغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: "سامانه ایپرسش" فراتر از انتظار ظاهر شده است.

    به گزارش پرس و جو به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، دومین نشست هم‌اندیشی مسئولان، كارشناسان و پاسخگویان سامانه پاسخ گویی به سووالات دینی ای‌پرسش در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

    حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی‌نژاد معاون فرهنگی‌تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این همایش خطاب به پاسخگویان گفت: پاسخگویان ای‌پرسش كارنامه قابل قبولی دارند و اگراشتباهاتی باشد موردی بوده است كه نسبت به توفیقات قابل قیاس نیست و در تلاش هستیم آن را نیز برطرف كنیم وارزیابی‌ها همچنان ادامه دارد.

    وی با اشاره به برنامه راهبردی این معاونت، كه استقرار شبكه تبلیغی شیعی در شرق كشور است تصریح كرد: در برنامه راهبردی ما سه عرصه تعریف شده است؛ عرصه منبر و خطابه، عرصه مجازی و عرصه هنری. در عرصه مجازی پنج محور داریم شامل وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، میكروبلاگ‌ها، شبكه‌های اجتماعی و بازی‌های تحت وب. در دو مرحله وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها طلبه‌بلاگ و ای‌پرسش را داریم اما در شبكه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوك یا شبكه‌های میكروبلاگی مثل توییتر كاری نكرده‌ایم و نیز در بخش بازی‌های تحت وب هم هنوز كاری انجام نداده‌ایم.

    حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی‌نژاد افزود: تبلیغ تحت وب غیر از منبر و خطابه است و فرآیند آن فرق می‌كند. باید فرآیند علمی خاصی تعریف شود و این كه مبلغی، منبری خوب و فرهیخته‌ای است الزاما به معنای این نیست كه تحت وب هم بتواند تبلیغ كند.

    معاون فرهنگی‌تبلیغی ادامه داد: رشد ای‌پرسش رشد جهشی است و ای‌پرسش از اندازه‌های استانی فراتر رفته و در اندازه‌های ملی حركت می‌كند و این رشد جهشی بحران‌های خاص خود را هم دارد.

    وی با اشاره به مشكلات نرم‌افزاری پاسخگویان گفت: از نظر نرم‌افزاری با توجه به این كه نرم‌افزار پاسخگویی در ایران چند مورد بیشتر نیست كار بی‌نظیری در ای‌پرسش انجام شده و كارشناس رایانه این سامانه با الگوبرداری از گوگل‌تالك كار نو و جدیدی انجام داده است. البته اشكالات آن هم برطرف خواهد شد و طبعا در این مسیر دانش فنی پاسخگویان هم باید بالاتر رود.

    حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر پاسخگوی ما مطالعه نداشته باشد و تماما از دانسته‌های خود بهره ببرد پیشرفتی درعرصه پاسخگویی نخواهیم داشت و به تولید جدید نخواهیم رسید. پاسخگویان باید حتما سیر مطالعاتی مشخص داشته باشند. باید خلوت‌كده‌ای برای خود درست كنند و سیر پیشرفت زیاد ای‌پرسش و چشم‌انداز آن ایجاب می‌كند كه كارگاه‌ها و سیر مطالعاتی جدی‌تر گرفته شوند.

    وی افزود: درگام دیگر، تلاش این است كه از مجموعه پاسخ‌ها به هرم نیازی مردم برسیم. گام بعدی بحث شبهات است كه باید از سؤالات جدا شوند مثلا ممكن است 100سؤال فقط از یك شبهه پیش آمده باشند. اگر بانك شبهات و شیوه‌های پاسخگویی را مشخص كنیم جامعه واكسینه می‌شود.

    در این نشست پاسخگویان این سامانه مشكلات خود را مطرح كرده و درخواست‌هایی نیز از معاون فرهنگی‌تبلیغی این دفتر داشتند.

    منبع

  2. صلوات ها 6


  3.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود