صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: 121 سکه برای مهریه واقعاً زیاد هست ؟؟؟

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    تنها به یاد توست، جوش و خروش ما / ای مهدی عزیز، ای آخرین امید
    نوشته
    3,382
    حضور
    16 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    44
    آپلود
    22
    گالری
    495
    صلوات
    31673

    پرسش 121 سکه برای مهریه واقعاً زیاد هست ؟؟؟




    سلام

    میخوام ببینم 121 سکه از لحاظ عرف جامعه برای مهریه قرار دادن زیاد هست ؟

    14 سکه برای مهریه خیلی کم نیست ؟؟؟

    خواهشمندم کارشناسان محترم و اعضای گرامی سایت در این زمینه جدی تر و مستدل نظر بدن .

    موفق و سلامت باشید
    ویرایش توسط آذر بانو : ۱۳۸۹/۱۰/۲۷ در ساعت ۱۰:۰۷



    امام حسین علیه السلام میفرمایند: هرکس هدف و خواسته ای را با معصیت و نافرمانی خدا بجوید, بیشتر از آنچه را که بدان امید دارد از دست میدهد و سریعتر در آنچه که از آن میترسید واقع میشود.

  2. صلوات ها 12


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    35
    حضور
    3 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    266



    من خودمو كارشناس نميدونم..چون عضو جديد هستم.به نظر من 14 تا يكم كمه گر چه دوستي دارم كه دوسال زندگي مشترك داشته بدون نفقه(چون همش تو قهر بودن) با 14 تا سكه ماه پيش طلاق گرفت ...محاسبه دادگاه با 2 سال زندگي مشترك+ مهريه كلا 9 ميليون تومن شد.كه شوهرش درجا بهش داد.البته بچه هم نداشتن خدا رو شكر.
    121 خوب ومعقوله .به نظر من بين صد تا دويست تا سكه خوبه.هم خانواده پسر و هم دختر راضي هستن.
    چون الان مهريه رو (خداي نكرده) قسط بندي ميكنن..كه بايد زن( و هم مرد) عمر نوح داشته باشه تا مهريه هزار تا سكه رو بگيره.بعدشم به خدا اونهايي كه مهريه بالا ميگن فقط به خاطر پز پزك هاي توخالي به قوم و خويش هاشونو كه ادم سمت اين خونواده ها نره بهتره ..چون ازدواج كه سر بگيره تازه معلوم نيست چه چيزهايي رو براشون بايد تامين كني تا بتونن بازم پز بدن...كلا بيچارت ميكنن.

  5. صلوات ها 11


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    73
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    343



    121 عدد خيلي زياده درحقيقت 121*360000 هرار تومان ميشه حدود 44 ميليون تومان خيلي زياده يعني خانم خودشو با 44 ميليون تومان مهريه كه با توجه به تورم هر روز در حال بالا رفتنه عقد ميكنه

    به نظر من مهريه 5 سكه هم زياده

  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    دین و موضوعات دینی
    نوشته
    5,952
    حضور
    80 روز 5 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    131
    آپلود
    0
    گالری
    1505
    صلوات
    54604



    سلام دوستان
    خدمت دوست گرامی ماه بانو عرض ادب و احترام دارم
    دوست عزیز سوال شما و جواب دوست خوبمان و دید خیلی از جوانان امروز ما به مهریه اشتباه است اگر به دنبال جواب قانع کننده هستی با ما همراه شوید.
    برای شروع اول بگذارید ببینم مهریه چیست؟ و کم وزیاد آن به چه بستگی دارد؟
    در ادامه یک مقاله در مورد تعریف مهریه از سایت تبیان قرار می دهم با ما همراه شوید

    121 سکه برای مهریه واقعاً زیاد هست ؟؟؟

    3000 مداحی محرم +5000 صوت مذهبی
    دریایی از امکانات پیش روی شماست


  9. صلوات ها 11


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    دین و موضوعات دینی
    نوشته
    5,952
    حضور
    80 روز 5 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    131
    آپلود
    0
    گالری
    1505
    صلوات
    54604



    «وَ آتُوا النِّساءَ صَدُقاتِهِنَّ نِحْلَةً فَإِنْ طِبْنَ لَكُمْ عَنْ شَیْ‏ءٍ مِنْهُ نَفْساً فَكُلُوهُ هَنیئاً مَریئاً» (نساء، 4)؛ و مهر زنان را در كمال رضایت و طیب خاطر به آنها بپردازید، پس اگر چیزى از مهر خود را از روى رضا و خشنودى به شما بخشیدند، برخوردار شوید كه برایتان حلال و گوارا خواهد بود.

    فلسفه مهریه

    مهریه، هدیه و پیشکش مرد به زن برای نشان دادن صداقت در عشق و خواستاری اوست، نیز به جهت رعایت شان و منزلت زنان است. تفاوتهای زن ومرد، همواره جنس زن را مطلوب و جنس مرد را طالب قرار داده است. طالب بودن و به دنبال مرد دویدن، در شان زنان نیست. بلکه در عین تساوی در ازدواج و بهره مشترک گرفتن از مزایای آن، خودداری ظریف زنانه از رفتن به طرف مرد و معامله کردن با او، برای خلق عشق و لذت، و حفظ کرامت زن لازم است. این خودداری و نازفروشی، برای مرد هزینه بردار است که اگر صادق است و خواهان، باید هزینه‌اش را بپردازد. شهید مطهری می‌گوید: «مهر با حیا و عفاف زن یک ریشه دارد. (زن با گرفتن هزینه‌ای از مرد نشان می دهد که او طالب مرد نیست مرد طالب اوست.) زن به الهام فطری دریافته است که عزت و احترام او به این است که خود را رایگان در اختیار مرد قرار ندهد و به اصطلاح شیرین بفروشد.»
    همچنین مهریه، قیمت خرید زن نیست. لفظ "نحله" در آیه تصریح در هدیه بودن مهریه دارد. مخصوصا آنکه در سیستم ازدواج اسلامی، زن با ازدواج، نه برده مرد می شود و نه مالش در اختیار او قرار می گیرد(تنها تمکین و عدم خروج از منزل، بدون در نظر گرفتن رضایت شوهر، که از لوازم تمکین است بر او واجب می‌شود.)
    پس مهریه قیمت چه چیزی است؛ در حالی که حقیقتا این مرد است که برای تامین مایحتاج زن مامور به خدمت می شود! بنابراین مهر هر فلسفه‌ای داشته باشد؛ قیمت خرید زن نخواهد بود. به قول استاد شهید مطهری «مگر هر پولی که کسی به کسی می‌دهد، می خواهد او را بخرد؟ پس باید رسم هدیه و بخشش و پیشکش را منسوخ کنند. قرآن تصریح می کند که مهر، عنوانی جز عطیه و پیشکشی ندارد. بعلاوه اسلام قوانین خود را چنین تنظیم کرده که مرد حق هیچ گونه بهره‌برداری اقتصادی از زن ندارد. در این صورت چگونه می توان مهر را به عنوان قیمت زن یاد کرد ؟»
    البته هر قانونی می تواند مزایای فراوانی داشته باشد که با نظر به تمام آن مزایا، وضع قانون صورت گرفته باشد. اکثر قوانین اسلامی از هر جهت که بررسی شوند از آن رو که هماهنگ با فطرت و نظام آفرینش هستند، مطلوب بوده و دلیلی برای تایید صحت و حمایتشان یافت می شود. لذا در باب فلسفه مهر در روایات هم، دلائلی ذکر شده است من جمله در روایتی از امام صادق(علیه السلام) آمده است که:
    سرّ این كه مهر بر عهده مرد است نه زن با این كه فعل هر دو یكى مى‏باشد آن است كه: مرد وقتى نیازش از زن برطرف شد (مقصود اشباع شدن مرد از زن است در عمل نزدیكى) از او جدا شده و منتظر برطرف شدن حاجت زن نمى‏گردد از این رو مهر بر عهده او است نه بر ذمّه زن. (علل الشرائع، ترجمه ذهنى تهرانى، ج‏2، 643)
    به هر حال در رابطه زناشویی فاعل مرد است لذا بسیاری از اوقات زن مانند مرد از این رابطه اشباع نمی‌شود. در بعضی از روایات نیز سخن از خرید و فروش است و مهریه بهای این معامله معرفی شده است. گفتنی است این خرید و فروش، خرید و فروش زن نیست بلکه نظر به همان فاعلیت مرد و اختیار داری او در روابط زناشویی است که امری طبیعی و فطری بوده و شرع آن را ملاحظه کرده است. لذا در روایتی از حضرت اباالحسن علىّ بن موسى الرّضا(علیه‌السّلام) نقل شده است که در پاسخ به این سوال فرمودند:
    علّتش آن است كه بر مردان هزینه اداره زنان واجب است چه آنكه زن نفس خود را فروخته و مرد مشترى آن است و بدون شك بیع بدون ثمن نبوده و اساسا خرید بدون پرداخت ثمن تحقّق نمى‏یابد. (علل الشرائع، ترجمه ذهنى تهرانى، ج‏2، ص 601)
    به هر حال حجب زن و رعایت شان و شئونات زنانگی باعث می شود که زن در روابط زناشویی به اندازه مرد، خرسند نگردد. این میتواند دلیل اخلاقی برای پرداخت مهر به زن تلقی شود.
    از رسول خدا(صلی الله علیه و آله): و هر كس مهریه زنش را ندهد نزد خدا زناكار به شمار مى‏رود، و روز قیامت خدا به او مى‏گوید: اى بنده من، كنیزم را با پیمانى كه از تو گرفتم به همسرى تو در آوردم ولى تو به عهد من وفا نكردى. اینجاست كه خداوند خود حق آن زن را مطالبه مى‏كند و تمام حسنات مرد به حق آن زن مى‏رسد و فرمان صادر مى‏شود كه او را به دوزخ بیفکنید

    وجوب مهریه و سفارش به پرداخت آن 121 سکه برای مهریه واقعاً زیاد هست ؟؟؟


    "کی داده، کی گرفته"، یکی از ضرب المثل های معروف در باب مهریه است که نشان می دهد در عرف ما هر چند چانه زدن در بازار مهریه رایج است، و بازار مهریه های کلان، داغ است؛ اما تا پای طلاق وسط نیاید، مهریه دادن و گرفتنی در کار نیست. به عبارت دیگر خواستن مهریه در عرف ما مساوی با اعلام طلاق است. چنانچه زنی مهرش را مطالبه کند، عندالمطالبه طلاقش می دهند. البته این یکی از مضرات مهرهای سنگین است اگر مهریه ها سبکتر باشند، پرداخت آن با کینه‌ورزی و طلاق همراه نخواهد شد. اما از حق هم نگذریم معمولا مردان ایرانی مال زنانشان را به رسمیت نمی شناسند. مخصوصا اگر آن مال را خودشان به زن بخشیده باشند. لذا زن ایرانی معمولا به صلاحدید خود نمی تواند راجع به سرویس طلا یا مهریه اش، یا حتی آنچه اقوام موقع ازدواج به او هدیه کرده اند، تصمیم بگیرد. اینها مال مردان است هر چند در اختیار زنان قرار دهند.
    گفتنی است که در شریعت مقدس اسلام پرداخت مهریه مستحب نیست؛ واجب است. آن هم واجبی که سفارش شده با رضایت خاطر انجام شود. همچنین آقایان نهی شده اند که زنان را مجبور به گذشت نمایند. «وَلا تَعْضُلُوهُنَّ لِتَذْهَبُوا بِبَعْضِ ما آتَیْتُمُوهُنَّ ...»(نساء/19)؛ «آنها را تحت فشار قرار ندهید به خاطر این كه قسمتى از آنچه را به آنها داده‏اید (از مهر) تملك كنید.»
    از رسول خدا(صلی الله علیه و آله): وَ مَنْ ظَلَمَ امْرَأَةً مَهْرَهَا فَهُوَ عِنْدَ اللهِ زَانٍ وَ یَقُولُ اللهُ لَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ عَبْدِی زَوَّجْتُكَ أَمَتِی عَلَى عَهْدِی فَلَمْ تَفِ لِی بِالْعَهْدِ فَیَتَوَلَّى اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ طَلَبَ حَقِّهَا فَیَسْتَوْجِبُ حَسَنَاتِهِ كُلَّهَا فَلَا یَفِی بِحَقِّهَا فَیُؤْمَرُ بِهِ إِلَى النَّار(ثواب الأعمال و عقاب الأعمال،283)؛ و هر كس مهریه زنش را ندهد نزد خدا زناكار به شمار مى‏رود، و روز قیامت خدا به او مى‏گوید: اى بنده من، كنیزم را با پیمانى كه از تو گرفتم به همسرى تو در آوردم ولى تو به عهد من وفا نكردى. اینجاست كه خداوند خود حق آن زن را مطالبه مى‏كند و تمام حسنات مرد به حق آن زن مى‏رسد و فرمان صادر مى‏شود كه او را به دوزخ بیفکنید.(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق، ترجمه انصارى، 557)
    عدم پرداخت مهریه، پاکی و آن همه صدق و صفای ازدواج را از بین می برد هر چند شرعا و اخلاقا ازدواج محسوب شود، برکات ازدواج را نخواهد داشت زیرا در حق یکی از طرفین ظلم شده است.
    وَ قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام مَنْ تَزَوَّجَ امْرَأَةً وَ لَمْ یَنْوِ أَنْ یُوَفِّیَهَا صَدَاقَهَا - فَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ زَان (من لا یحضره الفقیه، ج‏3، ص 399)؛ هر كس در مورد مهریّه به زنان ستم كند، مثل این است كه، به صورت «زنا» با آنان آمیزش كرده است! (نوادر راوندى، ترجمه صادقى اردستانی 256)

    ندادن مهریه مساوی با دزدی است

    همچنین امام صادق(علیه السلام) فرموده اند، دزدان سه گروهند: كسى كه زكات نپردازد. كسى كه مهریه و كابین زنان را نپردازد و خوردن آن را حلال بشمرد. و كسى كه وام بگیرد و قصد پرداخت آن را نداشته باشد. (ارشاد القلوب، ترجمه سلگى، ج‏1، 457)
    121 سکه برای مهریه واقعاً زیاد هست ؟؟؟

    3000 مداحی محرم +5000 صوت مذهبی
    دریایی از امکانات پیش روی شماست


  11. صلوات ها 11


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    دین و موضوعات دینی
    نوشته
    5,952
    حضور
    80 روز 5 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    131
    آپلود
    0
    گالری
    1505
    صلوات
    54604



    سلام دوستان
    عزیزان احکام اسلام برای بهتر شدن زندگی ما است اگر جایی می بینید که این احکام زندگی ما را دچار مشکل کرده اشکال از ما است و نحوی اجرای آن احکام نه از اسلام است در ادامه با مقاله در مورد مهریه چه فکر می کنید از سایت تبیان با ما همراه باشید.

    121 سکه برای مهریه واقعاً زیاد هست ؟؟؟

    3000 مداحی محرم +5000 صوت مذهبی
    دریایی از امکانات پیش روی شماست


  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    دین و موضوعات دینی
    نوشته
    5,952
    حضور
    80 روز 5 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    131
    آپلود
    0
    گالری
    1505
    صلوات
    54604



    در مورد مهریه چه فکر می‏کنید؟

    اصلاً تا به حال به این فکر کرده‏اید که فلسفه وجودی مهریه چیست؟ مهریه که به آن مهر و
    121 سکه برای مهریه واقعاً زیاد هست ؟؟؟
    کابین و صداق نیز می‏گویند، مالی است که مرد در هنگام عقد، موظف می‏شود به همسرش پرداخت کند. تعیین مهر در عقد دائم واجب نیست و بدون آن نیز عقد صحیح است ولی پس از ازدواج، در صورت مطالبه‏ی زن، باید مهری معادل مهر رایج پرداخت شود، که در اصطلاح فقهی به این گونه مهر «مهر‏المثل» می‏گویند. «مهرالمسمی» مهری است که مقدار آن در ضمن عقد نکاح معین شده و در صورتی که مدتی برای مهر در عقد تعیین نشده باشد، زن حق دارد مهر خود را فوراً مطالبه کند.

    مستحب است که مهریه بیش از مقدار «مهرالسنه» نباشد. مهرالسنه مهری است که پیغمبر صلی‏الله علیه‏واله وسلم برای همسران خود معین فرموده و مقدارش 500درهم، معادل پنجاه دینار طلا بود در احادیث فراوانی از تعیین مهریه‏های کلان نهی شده است. به موجب قانون مدنی ایران، هر چیزی که مالیت داشته و قابل تملک باشد می‏تواند موضوع مهریه قرار بگیرد، مثل وجه نقد، زمین، خانه، اتومبیل و غیره، در صورتی که مهریه مال غیرمنقول و متعلق به غیر باشد باید هنگام وقوع عقد یا پیش از آن به زوجه انتقال یابد. موضوع مهریه سال‏هاست که در بین خانواده‏های ایرانی مطرح بوده و افزایش و تعیین سقف برای آن مساله‏ای است که همواره از سوی کارشناسان و قانون‏گذاران بیان می‏شود. در سال‏های گذشته میزان مهر از یک جلد قرآن کریم، یک سکه طلا یا شاخه نبات فراتر نمی‏رفت اما ارقام نجومی که اکنون مطرح است باعث می‏شود به این بیندیشیم که آیا واقعا مهریه تضمین کننده خوشبختی و رفاه است؟
    کسانی که معتقد به برابری حقوق زن و مرد هستند اغلب مهریه را نوعی قیمت گذاری بر زن می‏دانند. این افراد اعتقاد دارند که ریشه این سنت به نگاه جنسیتی موجود به زن بر می‏گردد و اینکه زن کالایی است که برای تملک آن باید مثل هر کالای دیگر بهایی پرداخت کند.

    به جرات می‏توان گفت اگر فلسفه مهریه برای زن و مرد به خوبی روشن بود و خانواده‏‏ها چرایی این باور دینی را به خوبی درک می‏کردند بر میزان مهریه تاثیر می‏گذاشت. از نظر دین، مهریه عطیه‏ای است که عاشقانه‏ از طرف مرد به زن برای جلب محبت و عشق او داده می‏شود و قرار نیست، مهریه هم مانند خیلی از سندهای دیگر فقط نوشته و بایگانی شود بلکه قرار است این هدیه به زن اعطا شود. اینکه می‏گوییم «مهریه را چه کسی داده، چه کسی گرفته» یک باور غلط است. لذا مهریه‏ای قابل پرداخت است که وجه آن موجود- مطابق دارایی داماد- باشد. وقتی مردی، مهریه‏ای بسیار بیشتر از دارایی خود را قبول می‏کند در عمل خود صداقت ندارد چرا که او با این دید که فقط نوشته و پرداخت نمی‏شود، سند مهریه را امضا می‏کند و نتیجه‏ی این عمل چیزی جز افزایش زندانیان فراری از پرداخت مهریه نیست که تعدادشان هم مدام افزایش پیدا می‏کند.

    براساس اعلام ستاد دیه کشور در حال حاضر 1300نفر به دلیل یک اشتباه در آغاز زندگی مشترک، حالا مدت‏ها در پشت میله ‏های زندان زندگی را سپری خواهند کرد. در مورد مهریه نظریات متعددی وجود دارد. مدافعان حقوق زنان با وجود اینکه این رسم را نوعی توهین به زن تلقی می‏کنند اما با این وجود در شرایط کنونی، آن را به روزنه‏ای برای بهبود نسبی وضعیت زن بعد از جدایی می‏دانند. کسانی که معتقد به برابری حقوق زن و مرد هستند اغلب مهریه را نوعی قیمت گذاری بر زن می‏دانند. این افراد اعتقاد دارند که ریشه این سنت به نگاه جنسیتی موجود به زن بر می‏گردد و اینکه زن کالایی است که برای تملک آن باید مثل هر کالای دیگر بهایی پرداخت کند. ستوده وکیل و حقوقدان معتقد است مهریه می‏تواند در مواقع خطر به کمک زن بیاید. به گفته این وکیل و حقوقدان، دیدگاه اجتماعی به مهریه زن به گونه‏ایست که زن را اساساً مستحق دریافت چنین مهریه‏ای نمی‏دانند.
    متاسفانه آنقدر که تمرکز روی مهریه که بیشتر یک پرستیژ اجتماعی است تاکید می‏کنند، تقریباً هیچ‏کدام از دخترها روی هیچ‏یک از حقوقی که می‏توانند داشته باشند تاکید نمی‏کنند.

    در زندگی مشترکی که به هر حال دو نفر با همکاری هم اموالی را جمع‏آوری کرده‏اند، قانون ما چنین می‏گوید که تمام اموال و دارایی‏هایی که ضروری مرد است باید محفوظ بماند و مهریه زن در وضعیت کاملاً نا متعادلی قرار می‏گیرد. ستوده دو کارکرد برای مهریه قائل است: زمانی که مرد بعد از سال‏ها زندگی مشترک بخواهد زن را طلاق دهد و زن با دریافت مهریه می‏تواند سرمایه‏ای برای خود دست و پا کند، البته اگر باز هم مرد بخواهد و بتواند مهریه را بپردازد. کارکرد دوم مهریه زمانی است که زن می‏خواهد به زندگی مشترک پایان دهد و مرد راضی به طلاق نیست که در این حالت زن با بخشش مهریه شاید بتواند مرد را راضی به طلاق سازد.ستوده به زمانی اشاره می‏کند که مهریه‏های بسیار کم رایج بود و طلاق‏هایی که به همین دلیل به سهولت انجام می‏گرفت: «در یک دوره‏هایی، در ایران مهریه‏های بسیار کمی برای زنان قرار داده می‏شد. یک جو اجتماعی ایجاد شده بود و می‏دانید که آن ماجراها به آسیب‏های بسیار متعددی علیه زنان و نهاد خانواده و کودکان منجر شد.

    121 سکه برای مهریه واقعاً زیاد هست ؟؟؟
    به این دلیل که بسیاری از مردان با تمسک به مهریه پایین خانم، بعد از 20 سال قید زندگی را می‏زدند و با زن جدیدی ازدواج می‏کردند و آن خانم با 3 یا 4بچه راهی کوچه و خیابان می‏شد در مقابل اما دیدگاه دیگری وجود دارد که می‏گوید دختران نباید به امید مهریه بمانند بلکه باید توانایی‏های خود را برای اداره یک زندگی مستقل بالا ببرند و یا از دیگر راه کارهای قانونی استفاده کنند. یک جامعه شناس، از طرفداران این دیدگاه می‏گوید: «در شرایط امروزه واقعیت این است که دختر و پسر باید آنقدر استقلال مالی، استقلال اجتماعی، استقلال فکری داشته باشند که، بخصوص دخترها، چشم به مهریه ندوزند که زندگی خودشان را از طریق مهریه‏ای که همسر به آنها می‏دهد بخواهند تامین کنند ما می‏بینیم که مهریه تا به امروز نه تضمین زندگی بوده، نه وقتی که میزان مهریه بالا رفته و زن‏ها توانستند آن را اجرا بگذارند صمیمت را در زندگی به وجود آورده، و از طرفی باعث شده یکسری از زن‏ها بدون پول بعد از طلاق بیرون انداخته بشوند و هیچ سهمی از اموال خانه نداشته باشند. با افزایش آن هم، مردان را به زندان انداختند».

    اعزاری به شروط ضمن عقد اشاره می‏کند و اینکه علی رغم تمامی قوانین باز هم زنان می‏توانند در هنگام عقد امتیازاتی برای خود قائل شوند: «درست است که قانون ما هنوز این امکان را به زنان نمی‏دهد، اما موقع ازدواج دخترهای ما می‏توانند بسیاری از چیزها را در خواست کنند. متاسفانه آنقدر که تمرکز روی مهریه که بیشتر یک پرستیژ اجتماعی است تاکید می‏کنند، تقریباً هیچ‏کدام از دخترها روی هیچ‏یک از حقوقی که می‏توانند داشته باشند تاکید نمی‏کنند. دخترها در موقع ازدواج شروطی را که می‏توانند اضافه کنند. حتی می‏توانند در اموال هم شریک بشوند، اگر بخواهند این شروط را اضافه کنند. این منطقی‏تر به چشم من می‏آید تا بخواهند مهریه را زیاد کنند».

    راستش از قدیم گفته‏اند سنگ بزرگ علامت نزدن است. . آیت‏الله محمد موسوی بجنوردی نیز می‏گوید: هدیه‏ای برای زن باید حد متعارفی داشته باشد که شوهر توان پرداخت آن را داشته باشد. وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم سقف مهریه را پایین بیاوریم باید در جامعه فرهنگ‏سازی کنیم یعنی به گونه‏ای برای مردم بیان کنیم که ارزش زن به زیاد بودن مهریه نیست. متاسفانه امروزه تعریف و تلقی که از مهریه می‏شود غلط است. چرا که آن را ضمانت زندگی می‏دانند؟ در صورتی که اگر زوجین با هم تفاهم و سازگاری نداشته باشند، هیچ چیزی، نمی‏تواند مانع جدایی شود. آنچه در زندگی مهم است گذشت، تفاهم و شناخت است و برای تضمین می‏توان در عقدنامه شرط و شروطی گذاشت که مشکلات را به حداقل برسانند.
    ویرایش توسط مهدی : ۱۳۸۹/۱۰/۲۷ در ساعت ۱۱:۳۱
    121 سکه برای مهریه واقعاً زیاد هست ؟؟؟

    3000 مداحی محرم +5000 صوت مذهبی
    دریایی از امکانات پیش روی شماست


  15. صلوات ها 10


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    127
    حضور
    18 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    23
    آپلود
    1
    گالری
    3
    صلوات
    877



    سلام

    یک نکته هم من نقل کنم :

    روزی داشتم تفسیر سوره ی نساء را می خواندم که نوشته بود :

    در حدیث است ، بهترین اموال خود را برای سه مصرف قرار دهید :

    1.مهریه

    2. حج

    3.کفن

    اگر بهترین اموال را صرف مهریه کنید ، فرزندان شما صالح می شوند (تفسیر اطیب البیان ذیل آیه)

    بدهی است که در اینجا منظور از بهترین اموال بیشترین نیست بلکه منظور از بهترین پاک ترین و حلال ترین است .

    حال باید دید مرد تا چه مقداری می تواند مطمئن باشد که مهریه ای که می پردازد حلال است !!!
    من با اطمینان کامل می گویم تحقق وعده الهی نزدیک است (امام خامنه ای)

    همه میدانند مهدیه اسم مکان است و فاطمیه اسم زمان ؛ اما ما منتظر می مانیم و میدانیم روزی مهدیه اسم زمان است و فاطمیه اسم مکان . . .

  17. صلوات ها 7


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    دین و موضوعات دینی
    نوشته
    5,952
    حضور
    80 روز 5 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    131
    آپلود
    0
    گالری
    1505
    صلوات
    54604



    سلام دوستان
    امیدوارم مقالات بالا تا حدودی جهت بحث را مشخص کرده باشد
    دوست عزیز و گرامی ماه بانو یک نکته اینکه دید ما به مهریه با واقیعت اسلام تفاوت دارد
    بعضی از افراد فکر می کنند مهریه یک عدد است برای کلاس و پرستیژ دختر و ارزش دختر را نشان می دهند
    بعضی از افراد فکر می کنند مهریه اهرمی برای کنترل مرد است هر چه بیشتر باشد راحت تر می شود کنترل کرد
    بعضی از افراد فکر می کنند مهریه مالی است که اگر کسی خواست زنش را طلاق بدهد باید آن را بپردازد
    بعضی از افراد فکر می کنند اگر زنی مهریه خود را خواست کار خلاف شرع کرده و باید حتما طلاقش داد
    بعضی از افراد فکر می کنند مهریه وسیله ای است که مرد هیچ وقت فکر طلاق به سرش نزند و یا اگر زد تاوانش را بدهد
    بعضی از افراد فکر می کنند مهریه مالی است اگر مرد زنش را طلاق داد سرمایه ای برای آینده زن باشد
    و...
    در روز های آینده با مطالب مفید تر این بحث را ادامه خواهیم داد

    با تشکر
    در پناه حق موفق و پیروز باشید
    121 سکه برای مهریه واقعاً زیاد هست ؟؟؟

    3000 مداحی محرم +5000 صوت مذهبی
    دریایی از امکانات پیش روی شماست


  19. صلوات ها 8


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    73
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    343



    من همه اينارو ميدونم ولي اينا دليل بر اين نميشه كه با اين شرايط زندگي كنيم 1)اگر بريم خواستگاري و با 121 سكه ازدواج كنيم بعد خانمي بياد مهريشو بذاره اجرا براي پول؟حقشه ديگه؟
    2)ميريم خواستگاري و به شرط خانم جواب منفي ميديم كه ميشيم از زير ازدواج در رو منفي
    3)دنبال يه خانم با مهريه پايين ميگرديم كه ميشيم خيالباف
    پس براي ازدواج چي كار كنيم؟

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. « بحث و مناظره تا چه مقدار سودمند است؟؟؟ »
    توسط ali pir در انجمن ولایت فقیه و حکومت اسلامی
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۰۴, ۱۰:۳۷
  2. پاسخ: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۲۶, ۲۲:۰۸
  3. اتلاف زمان برای تیمم بدل از غسل؟؟؟!!!
    توسط kosar در انجمن متفرقه
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۲۲, ۰۹:۱۷
  4. « توسل و توحید » ؟؟؟
    توسط FTMH_Mohammadi در انجمن براهین اثبات خدا
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۱۴, ۱۳:۳۶

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۱۰/۲۶, ۰۲:۳۰ : 5

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود