✿ من، چادرم و خاطره ها✿... ღمن چادرم را دوست دارم ღ

تب‌های اولیه

741 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

چند توصيه كار بردي
خانم‌هاي با حجاب مي‌توانند در برابر تمسخر افراد بيمار متناسب با زمان، شرايط و جنسيت و سن آنها از شيوه هاي زير براي مواجهه شدن كمك بگيرند

1- سكوت: چون جواب ابلهان خاموشي است.

2- زمزمه و تكرار آيات آخر سوره مطففين و توجه به مژده خدا:

[=traditional arabic]إِنَّ الَّذِينَ أَجْرَمُوا كَانُوا مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا يَضْحَكُونَ [=traditional arabic]﴿٢٩﴾ [=traditional arabic]وَإِذَا مَرُّوا بِهِمْ يَتَغَامَزُونَ [=traditional arabic]﴿٣٠﴾ [=traditional arabic]وَإِذَا انْقَلَبُوا إِلَىٰ أَهْلِهِمُ انْقَلَبُوا فَكِهِينَ [=traditional arabic]﴿٣١﴾ [=traditional arabic]وَإِذَا رَأَوْهُمْ قَالُوا إِنَّ هَٰؤُلَاءِ لَضَالُّونَ [=traditional arabic]﴿٣٢﴾
[=traditional arabic]و بعد با اميد زمزمه كنيد
[=traditional arabic]فَالْيَوْمَ الَّذِينَ آمَنُوا مِنَ الْكُفَّارِ يَضْحَكُونَ[=traditional arabic]﴿٣٤﴾

3- توجه به حضور ناظر محترم( خدا، فرشتگان و ائمه)
[=traditional arabic]وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُون وَسَتُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ
بگو : عمل كنيد يقيناً خدا و پيامبرش و مؤمنان اعمال شما را مى‏بينند ، و به زودى شما را به سوى داناى نهان و آشكار بازمى‏گردانند، پس شما را به آنچه همواره انجام مى‏داديد آگاه مى‏كند .

4- جواب زيركانه مانند پيامبر(ص)
روزي پيامبر (ص) با همسرش عايشه نشسته بود ،‌كه يك مرد يهودي از كنار آنان عبور كرد و به عنوان سلام گقت : سام عليك .
او با اين رفتار خود خواست كينه و دشمني خودرا را آشكار سازد و آداب معاشرت مسلمانان را به تمسخر گرفته و پيامبر (ص) را تحقير گند ،‌به هر حال پيامبر (ص) درپاسخ او گفت :" عليك (برتو باد )".
دراين هنگام يهودي ديگري از كنار پيامبر گذشت و گفت " سام عليك " پيامبر فرمود: عليك .يهودي سوم آمد او نيز همان جمله را تكرار كرد . گويا اين سه نفر با هم قرار گذاشته بودند پيامبر (ص) را اذيت كنند .
عايشه با ديدن اين همه گستاخي و بي ادبي برآشفت و خطاب به آنان كفت " مرگ برشما باد ، خشم و لعنت خدابر شما بوزينه ها و خوك ها" پيامبر به عايشه فرمود : "اي عايشه ! اگر فحش و ناسزا به شكل جسماني درآيد درشكل بسيار زشت و ناخوشايندي مجسم مي گردد و باعث سرافگندگي و خواري انسان مي‌شود ، ولي ملاطفت، نرم زباني و زينت مي دهد".
عايشه گفت : آيا نشنيديد اينها چگونه بر شما سلام كردند ؟
پيامبر(ص) فرمود : آري ،‌رفتار آنها را ديدم و منظورشان را نيز دانستم ، و من هم محترمانه ناسزايشان را به خودشان برگرداندم .
5- تكرار شعر:

در بيابان گر به شوق كعبه خواهي زد قدم
سرزنش ها گر كند خوار مغيلان غم مخور

6- توسل به حضرت زينب(س)

7. توجه و عمل به آيه 34 فصلت:
وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ

و نيكى با بدى يكسان نيست. [بدى را] با آنچه نيكوتر است دفع كن كه ناگاه [خواهى ديد] همان كسى كه ميان تو و او دشمنى بود، چون دوستى صميمى گشته است.

8. يادآوري اين حكايت سعدي:
[=arial]سگي مرد صحرا نشيني را گاز گرفت. او در حالي كه از پايش خون مي رفت و از درد به خود مي‌پيچيد به خانه آمد. دختر خردسال، كه كودكانه مي انديشد، به پدر تندي مي كند كه مگر تو را دندان نبود تا سزاي سگ را بدهي. پدر از سخن وي- كه از سر خُردي و خامي است- مي خندند و در جواب مي گويد:

[=arial]مرا گرچه هم سلطنت بود و بيش
[=arial]دريغ آمدم كام و دندان خويش
[=arial]محال است اگر تيغ بر سر خورم
[=arial]كه دندان به پاي سگ اندر برم

[=arial]پدر با تصوير سازي بيان مي‌كند كه بايد فرقي بين انسان و سگ باشد. اگر قرار شود هر دو مثل هم عمل كنند پس چه فرقي بين آن دو است.



حامی;169982 نوشت:
توجه و عمل به آيه 34 فصلت: وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ و نيكى با بدى يكسان نيست. [بدى را] با آنچه نيكوتر است دفع كن كه ناگاه [خواهى ديد] همان كسى كه ميان تو و او دشمنى بود، چون دوستى صميمى گشته است.


دوست روحاني اي دارم مي گفت: فردي در محل به من توهين كرد بدون اين كه چيزي به او بگويم از كنارش رفتم و دم غروب با يك دسته گل رفتم دم منزلش وقتي در را باز كرد و من را ديد خيلي تعجب كرد. البته گل را به او هديه دادم و گفتن چي شده از من بدت مياد و با برخورد نگذاشتم تو روي من خجالت بكشد الان يكي از دوستان صميمي من شده است.

اي كاش خداوند لياقت داشتن حجاب برتر از هر كسي كه داره نگيره...
...
الهي آمين.....
:Ghamgin:....

معرفي سي دي
1- براي مرواريد، موسسه فرهنگي پژوهشي امام اميرالمؤمنين عليه السلام اصفهان، تلفن: 2733444-0311- www.masabih.ir
2- بانوي ايراني:

زن موجود جمیل و لطیفی است که مظهر جمال خلقت است . « بانو امین ره »

نرم افزار « بانوی ایرانی » ، نرم افزاری چند رسانه ای است و علاوه بر این که مجموعه کاملی از آثار و سیره علمی و عملی عالمه عارفه حاجیه خانم امین ( معروف به بانوی ایرانی) می باشد ، نیازهای دختران و زنان جامعه امروز را برآورده می کند.به لطف خداوند متعال و عنایت انوار مقدسه اهل بیت علیهم السلام پس از ماه ها تلاش و ساعت ها فعالیت پژوهشی مستمر از سوی جمع زیادی از محققان و پژوهشگران آشنا به نیازهای نسل جوان و آگاه به معارف اسلامی در مؤسسه پژوهشهای دینی امام امیرالمؤمنین علیه السلام ، نسخه اول این نرم افزار محضرتان تقدیم می گردد.از ویژگی های بارز این نرم افزار علاوه بر گرافیک و طراحی جذاب و امکانات پژوهشی ایجاد شده در آن ، تنوع موضوعات ارائه شده می باشد که به اختصار به بعضی از آنها اشاره می شود.ن
نرم افزار بانوی ایرانی از دو بخش اصلی تشکیل شده است



  • بخش بانو امین
  • بخش دختران



الف ـ بخش بانو امین
حاجیه خانم امین معروف به بانوی ایرانی که از وارستگان و واصلین الی الحق می باشد ، بانویی فیلسوف ، عالمه ، مجتهد و عارفه ای است که طریقه مجاهدت او به همه زنان و دختران جوان پیام می دهد : اگر انسان در طریق بندگی و رضای حق تعالی قرار گیرد تا کجا می تواند صعود کند و با وجود زندگی در عالم ناسوت ، می تواند سیر در ملکوت و عوالم ما فوق داشته باشد و از نظر علمی و مجاهدت الهی از بسیاری مردان عالم معاصر خویش سبقت گیرد . آنچه در این بخش خواهید دید :


زندگینامه بانو :
اجداد و خـاندان بانـو / دوران کـودکـی و نـوجوانـی/دوران کهولت و پیـری / درخشـندگـی در علـم و عمـل /اسـاتید بانـو/ ملاقات های بانو با بزرگان/ خاطرات و حکایتها / بانو در نگاه شخصیتها

عوامل موفقیت بانودیدگاههای علمی بانو:
دیدگاههای فلسفی بانو / دیدگاههای عرفانی بانو / دیدگاههای کلامی بانو / دیدگاههای فقهی بانو / دیدگاههای اخلاقی بانو / مقام و شخصیت زن در اسلام.
مصاحبه با بانو :
مجموعه سؤال و جوابهایی که در موضوعات متنوع از بانو امین پرسیده شده اند.
جملات اخلاقی بانو:خدمات بانو :
شاگردان بانو/ معرفی آثار قلمی و تألیفات بانو/فعالیت های اجتماعی بانو


کتابخانه آثار :
مـجمـوعه کتب بانو مجتهده امین ره

* اربعین هاشمیه:
( مـجمـوعه چـهل حدیث با تفسـیر عـرفانـی، اخلاقی و کلامی که توجه علمای معاصـر را به خود جـلب نمود)
* مخزن اللئالی در فضیلت مولی الموحدین
سیر و سلوک در روش اولیاء و طریق سیر سُعداء:
( کتابی که در آن به حقیقت انسان ، مقامات و مراتب او ، مراحل سلوک و تکامل انسانی به زبانی زیبا و روان اشاره می شود.
* معاد یا آخرین سیر بشر :
( کتابی زیبا و عرفانی در بیان حقیقت مرگ و معاد)
* روش خوشبختی:
(مجموعه ای زیبا و ارزشمند از پیام هایی که بانو مجتهده امین به دختران و زنان ابلاغ می نمایند.)
* اخلاق و راه سعادت
( این کتاب در واقع ترجمه و تعلیقه ای است که بانو از کتاب ارزشمند طهارة الأعراق انجام داده اند
.* النفحات الرحمانیه فی الواردات القلبیه :
(کتابی بسیار ارزشمند که بیان کننده حالات عرفانی و شهودات قلبی ایشان می باشد و بانو امین در آن برخی از رؤیاهای صادقه شان را ذکر کرده اند.)
* تفسیر مخزن العرفان :
( این تفسیر 15 جلد می باشد و شامل نکات ارزنده عرفانی ، اخلاقی ، اعتقادی و نکات و لطایف بیشماری است.)
* جامع الشتات :
( کتابی که مجموعه سؤالات پرسیده شده ـ از سوی اندیشمندان داخل و خارج کشور ـ از بانو در موضوعات مختلف را شامل می شود.)


امکانات نرم افزاری این بخش :
قابلیت جستجو و پژوهش در مطالب ارائه شدهامکان ویرایش و ذخیره سازی متونامکان انتخاب و کپی مطالب و انتقال آنها به محیط Wordامکان ارتباط با بخش دختران نرم افزار


ب ـ بخش دختران
بخش دختران نرم افزار بانوی ایرانی با رویکرد پاسخگویی به نیازهای اساسی دختران و زنان جامعه طراحی و تدوین شده است .

در این بخش از نرم افزار مطالب ارزشـمـندی بـه شـرح ذیــل ارائه شده است :


با دختران :
در این بخش بالغ بر 40 موضوع از موضوعات مربوط به دختـران در قـالب جمـلاتـی پیـام گـونـه و نکـاتـی کـلیـدی ارائه شده است.


برای مروارید :
حجاب صدفی است برای مروارید . در این بخش با مطالبی مانند : حجاب در ادیان و تمدنها ، داستانها و حکایتهای حجاب و حیا ، گفتمان حجاب و ... روبرو خواهید شد.


دختران و گزیده ها :
شامل نکات کوتاهی در موضوعات مختلف برای دختران می باشد : دختران و انتظار / دختران و زمزمه های آسمانی / دختران و توصیفات معرفتی/ دختران و زنان نمونه / دختران و جبهه / دختران و پسران / دختران و روایات / دختران و رسول اکرم (صلوات الله علیه و آله) / دختران و سلامتی / دختران و الگوها / دختران و تربیت فرزند / دختران و خانواده / دختران و زیبایی / دختران و شیطان / دختران و عرفان / دختران و غنیمت فرصت ها / دختران و مطالعه / ..


.کتابخانه شیشه ای :
در قفسه های این کتابخانه نزدیک به 50 کتاب خوب و مفید به صورت موضوعی طبقه بندی شده اند که به موضوعات آنها اشاره می کنیم : کتاب های احکام/ حضرت زهرا / کتابهای اخلاقی/ ادیان و مذاهب / باورهای اساسی / بهترین دین / دانستنی های شگفت انگیز / دختران و زنان / کتاب های قرآنی / کتاب های جوانی / کتاب های داستانی / گفته های نورانی.


مثلها و گـلواژه ها :
شـامل : گـلـواژه ها و جـملاتی دربـاره زن/جملات و سخنان برجسته بزرگان در موضوعات متنوع و جالب/ مثلهایی درباه زنان و ازدواج/ گنجینه ای مفصل از مثلهای شیرین.


گالری :
عکس، تواشیح و ...


[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]تصاویری از محیط برنامه بانوی ایرانی



برای خرید نرم افزار بانو ی ایرانی به صورت زیر اقدام نمائید.

قیمت این نرم افزار 50000 هزار ریال می باشد که با تخفیف 50% محاسبه می شود . لذا جهت خرید مبلغ 2500 تومان به اضافه هزینه پستی به شماره حساب سیبا0106866893008به نام موسسه فرهنگی پژوهشی امام امیر المومنین (علیه السلام )واریز و رسید ان را برای ما فکس و یا ایمیل نمائید و بعد با این شماره اطلاع دهید :09137381810 بعد از اتمام مراحل فوق نرم افزار خریداری شده ، در اسرع وقت برای شما ارسال خواهد شد. ضمنا جهت مراکز پخش و خرید تخفیف مناسبی در نظر گرفته

معرفي نرم افزار براي ريحانه
گفتمان حجاب شامل گفت و شنودي پيرامون مسايل مختلف حجاب از جمله : حجاب و چادر , مسلمان و حجاب , كراهت رنگ مشكي , افسردگي رنگ مشكي · گلچيني از محتواي كتب مختلف پيرامون حجاب · درسهاي خواندني و عبرت انگيز از حجاب · فيلم هاي عبرت آموز پيرامون تهاجم فرهنگي · بيش از 900 دقيقه صوت ...

با سلام و احترام

و تشكر و قدرداني ويژه از استاد حامي بزرگوار به خاطر مطالب بسيار عالي كه مطرح كردند.

يك خاطره:
رفته بوديم كربلا اونجا به راحتي با دوستان پوشيه مي زديم و مي رفتيم حرم.

نزديك بين الحرمين چادرهاي زيادي زدند براي تفتيش و بازرسي بانوان.

اكثرا خانم هايي كه بازرس بودند وقتي مي ديدند ايراني هستيم خيلي تعجب مي كردند! و بعد هم مي گفتند: از قم يا مشهد؟ مي گفتيم: لا ...

اونجا خيلي متاسف شدم كه بيگانگان تا اين حد از حجاب بانوان ايراني تعجب مي كنند و چنين تصوراتي دارند.


اين خاطره رو هيچ وقت فراموش نمي كنم:
كلاس دوم ابتدايي بودم، جشن تكليف بچه هاي كلاس سوم بود نيمكت هاي تمام كلاس ها رو بردن تو حياط مدرسه و به همراه تمام بچه هاي مدرسه جشن مفصلي براشون گرفتند.

زنگ آخر وقتي ميخواستيم بيايم خونه به فكر چادرم افتادم كه تو كدوم نيمكته؟! (زير نيمكتها يك طبقه داشت كه وسايل مون رو بذاريم.)

هر چقدر دنبالش گشتم پيدا نكردم و مجبور شدم با مانتو بيام خونه!

هيچ وقت يادم نميره از خجالت چجور سرم رو انداخته بودم پايين و تند تند مي رفتم به طرف خونه، و دوستانم هم از پشت سر بلند بلند بهم ميخنديدند!

ماشاا... آذربانو! شما قدر خاطره دارید!:dokhtar:
من که هر چی فکر میکنم چیزی به ذهنم نمیرسه!:fekr:

نقل قول:
[=Microsoft Sans Serif]من که هر چی فکر میکنم چیزی به ذهنم نمیرسه!:fekr:
[=Microsoft Sans Serif]
منم همین طور:Nishkhand:
ولی حداقل یه نرم افزار برای دانلود میزارم.
پیشنهاد میکنم دوستانی که ای دی اس ال دارن حتما دانلودش کنن.
حجمش هم خیلی نیست حدود100مگابایته!!!!!!!!!!!:Moteajeb!:
اگر هم خوشتون اومد میتونید نسخه کاملش را از اینجا بخرید.

[=Microsoft Sans Serif]دانلود نرم افزار حجاب و عفاف

[=Microsoft Sans Serif]راستی اینم چند تا عکس از محیط نرم افزار




با پوزش از هدف ان شاا... خیر اهالی سرنگار:

محمد;168652 نوشت:

ببخشید اگر مقداری بحث منحرف میشه،
داستان واقعی:
شیخ بسیار فاضلی در دهی که مردم آن نماز خوان نبودند مشغول به تبلیغ شد و پس از مدتی توانست مردم آنجا را نماز خوان کند شیخ از آن ده رفت و شیخ دیگری وارد آن ده شد با کمال تعجب دید مردم ده هنگام وضو گرفتن کفش خود را از پا خارج نمی کنند وقتی که با شیخ سابق برخورد کرد با تندی از او پرسید این چه جور دینی است که به مردم یاد داده ای چرا با کفش وضو می گیرند؟ شیخ پاسخ داد من با زحمت زیاد آنها را نماز خوان کردم تو کفش از پایشان درآور.
نتیجه گیری از داستان با خودتان....

خب شیخ شما فاسد بوده است.

برای ادامه تاپیکی را ایجاد نمایید تا در این مورد بدیهی و اظهر من الشمس بحث کنیم و ببینیم آیا گمراه کزدن و دور کردن فطرت مردم از حقیقت با لعاب و سراب دینی کاری ممکن تر و غلط تر و پر ضررتری است یا گمراه کردن و دور کردن مردم از حقیقت با وجهه ی کاملا غیر دینی و دین ستیزی؟!
والسلام.

سلام.
من هم خاطره مو از پوشیه تو کربلا و سوریه نوشتم. یه چیز دیگه:
بعضی از دوستام عربی بلد بودن. یه بار یکی از بومی ها دوستامو که دیده بود به دوستش خودش گفته بود: اینا مال همون شهرین که یکی از امامانشون توش دفنه..
فکر کنم سامرا بود:
یه کوچولو همراهمون بود که هشت نه ماهش بود.اونم یه چادر راحت سرش بود. قیافتا خیلی بانمکه، با چادر سرش و یه تسبیح تو دستش و شیشه شیر و پستونک!!!!!!!
به قول مدیر کاروانمون حاج خانم تجهیزاتش تکمیله!!
این کوچولو با مامانم خیلی راحت بود، هنوزم هست. یه جا که می خواستن بگردنمون با ما بود، یکی از خانمهای اهل همونجا اینقدر از اون خوشش اومده بود که ولش نمی کرد. بغلش کرده بود و می گفت این بمونه تا شما برید زیارت و بیایید.. اون هم بغض کرده بود.. بالاخره خانمه رضایت داد تا ببریمش!
خیلی ناز بود آخه! حاج خانم کوچولو!

با سلام و احترام
از شركت تمام دوستان در اين تاپيك واقعا متشكرم :Gol::Gol::Gol:

سها;170184 نوشت:

من هم خاطره مو از پوشیه تو کربلا و سوریه نوشتم.

خاطرات تون خيلي جالب بود خصوصا اوني كه اول خانم ها رو به خاطر حجاب و گرمي هوا سوار اتوبوس كردند، يا اوني كه مردا با زنجير كردن دستاشون از شما محافظت مي كردند.
واقعا خيلي برام جالب و لذت بخش بود. :ok:

با تشكر :Gol:


سلام مطالب جالبی بود
دلم می خواست من هم خاطره ای از چادر بنویسم اما هر چه فکر میکنم چیزی یادم نمی آید
از همان بچگی چادر را دوست داشتم و خدا رو شکر چون در خانواده کاملا مذهبی بزرگ شدم از همان اول چادر را جزء ضروریات یک خانم دانستم از بدترین خوابها و کابوس هایی که میبینم این هست که چادر سرم نیست و دعا میکنم خدا هیچ وقت اون روز رو نیاره که چادر رو کنار بگذارم
من وقتی چادر سر میکنم احساس خیلی خوبی دارم حس اینکه چیزی که یادگار حضرت زهرا سلام الله علیه هست را همیشه با خود دارم

با چادر احساس آزادی میکنم چون با خیالی راحت و آسوده میتوان در جامعه حضور داشت بدون هیچ مزاحمتی
با همه ناملایمتی ها و دوری ها و زخم زبان ها و ........ی اطرافیان من باز هم عاشقانه چادر را دوست دارم و ارزش فراوانی برای چادر قائلم

آذر بانو;170187 نوشت:
خاطرات تون خيلي جالب بود خصوصا اوني كه اول خانم ها رو به خاطر حجاب و گرمي هوا سوار اتوبوس كردند، يا اوني كه مردا با زنجير كردن دستاشون از شما محافظت مي كردند.

دعا کنید این مدلی مکه هم بریم. توی طواف خیلی کیف میده. شنیدم لبنانی ها برای زنهاشون این کار رو می کنند.

یه خاطره دردناک تو ذهنم هست که نمی دونم ربطی به چادرم داشت یا نه.. ولی خیلی اذیتم کرد.
خیلی جا خوردم.نتونستم واکنش نشون بدم.. نمی دونم چرا؟
رفته بودیم یه باغ برای خرید گل. یه نفر می خواست راهنمایی ام کنه به جایی که باید برم.
دستشو گذاشت کمی پایین تر از شانه ام از پشت سر و کنارم راه می اومد.. سنش بالا بود. یه چیزی حدود 40-50 سال...
من اول فکر کردم کیفمه که بهم می خوره.. اما وقتی فهمیدم عین منگ ها شدم!
واقعا نمی دونم چه فکری با خودش کرد. حجاب من که خوب بود. با چادر بودم و پوشیده.. به سن و سالش هم نمی خورد..
خیلی ریختم بهم.
مال چند وقت پیشه. :Ghamgin:

بنام خدا.
سلام.

سها;170255 نوشت:
یه خاطره دردناک تو ذهنم هست که نمی دونم ربطی به چادرم داشت یا نه.. ولی خیلی اذیتم کرد. خیلی جا خوردم.نتونستم واکنش نشون بدم.. نمی دونم چرا؟ رفته بودیم یه باغ برای خرید گل. یه نفر می خواست راهنمایی ام کنه به جایی که باید برم. دستشو گذاشت کمی پایین تر از شانه ام از پشت سر و کنارم راه می اومد.. سنش بالا بود. یه چیزی حدود 40-50 سال... من اول فکر کردم کیفمه که بهم می خوره.. اما وقتی فهمیدم عین منگ ها شدم! واقعا نمی دونم چه فکری با خودش کرد. حجاب من که خوب بود. با چادر بودم و پوشیده.. به سن و سالش هم نمی خورد.. خیلی ریختم بهم. مال چند وقت پیشه.

دل مارو بدرد آوردی خواهر....امیدوارم اون فرد جوابشو گرفته باشه.
من اینهمه توی این سایت گفتم نامحرم نامحرمه حالا شما میخوای حجاب داشته باش یا نداشته باش.
نامحرم سن و سال نداره.خانم ها باید خیلی مراقب خودشون باشند.
فاطمة الزهراء;170224 نوشت:
با چادر احساس آزادی میکنم

:Kaf:.

عــــلی;170272 نوشت:
دل مارو بدرد آوردی خواهر....امیدوارم اون فرد جوابشو گرفته باشه. من اینهمه توی این سایت گفتم نامحرم نامحرمه حالا شما میخوای حجاب داشته باش یا نداشته باش. نامحرم سن و سال نداره.خانم ها باید خیلی مراقب خودشون باشند.

متشکرم
یه نکته ای هم برام جالب بود.. قیافه اون فرد خیلی مذهبی بود. محاسن و پیراهن پوشیده و ..
شاید به خاطر همین رفتم از بین افراد حاضر تو باغ از اون آدرس پرسیدم!
تو این زمونه با محجبه هاش اینطوری رفتار میشه چه برسه به بدحجاباش.
گذشت اون زمانی که حجاب امنیت کامل می اورد. الان بیشترین حجاب ظاهر هم انسان رو کاملا حفظ نمی کنه.
هنوز هم نگاهای بد هست، حرفها و متلک ها زشت و ..
یکی از همکلاسی هام که حجاب خوبی هم نداشت، از اتفاقی که توی تاکسی براش افتاده بود تعریف می کرد. اونقدر وحشتناک بود که حتی نمی تونم بنویسمش.
فکر می کنم با این شرایط جامعه چادر خییییلی لازمه. تا یه امنیت نسبی برای آدم بیاره نه تازه امنیت کامل.

عــــلی;170272 نوشت:
من اینهمه توی این سایت گفتم نامحرم نامحرمه حالا شما میخوای حجاب داشته باش یا نداشته باش.
نامحرم سن و سال نداره.خانم ها باید خیلی مراقب خودشون باشند.

کاملا موافقم! :ok::ok:
فقط شما مردا خوب خودتونو میشناسیدا! البته دور از جان شما!:khandeh!:

سها;170291 نوشت:
یکی از همکلاسی هام که حجاب خوبی هم نداشت، از اتفاقی که توی تاکسی براش افتاده بود تعریف می کرد. اونقدر وحشتناک بود که حتی نمی تونم بنویسمش. فکر می کنم با این شرایط جامعه چادر خییییلی لازمه. تا یه امنیت نسبی برای آدم بیاره نه تازه امنیت کامل.

سلام
لطفا بنويسيد

سها;170291 نوشت:
یه نکته ای هم برام جالب بود.. قیافه اون فرد خیلی مذهبی بود. محاسن و پیراهن پوشیده و ..

فقط به ريش نيست ريشه هم بياد سالم باشد. توي برخي ريش ها خونه و لونه شيطونه

بنام خدا.
سلام.

حامی;170467 نوشت:
سلام لطفا بنويسيد

منم دوست دارم داستان رو بدونم.درس عبرتی میشه برای محجبه ها که به هیچ نامحرمی نباید اعتماد کنند.
طبق فرمایشات امام علی بود اگه اشتباه نکنم که مبادا زنی در کنار نامحرمی احساس امنیت کند.

حامی;169354 نوشت:
قصاباني به نام آمر به معروف2
راه دور نروم خاطره اي از دختر خودم بگويم.
دينداري ذوقي و كشكي و زوركي كه نمي شه عزيز من. من براي تربيت دخترم برنامه دارم ولي اون خادم قسمتي از برنامه من را خراب كرد.
دخترم 4 ساله بود از قم شادي كنان تو پوست خودش نمي گنجيد مي گفت مي خوام بروم زيارت امام رضا(ع). تا مشهد پدرم را در آورد: بابا پس امام رضا كجاست؟ كي مي بينيمش؟ دوباره بعد از لحظاتي، بابا خيلي مونده برسيو.
خلاصه خسته تون نكنم.
رسيديم مشهد بعد از كمي استراحت آماده شديم برويم زيارت دخترم مي‌گفت دستم را رها كنيد مي خوام بدوم به سمت حرم. با عجله مي رويد و من مهارش مي كردم كه نخورد زمين.
وقتي دم در رسيديم متوجه شدم حرمله اي در لباس خادم با پري كه اون موقع براي دخترم از شمشير بدتر جلوه مي كرد جلوي دخترم را گرفت برگرد يا لا ببينم برگرد.
گفتم آقاي محترم اين چه طرز برخورد با يك كودك است؟
چرا بايد برگردد؟ با من حرف بزن من باباش هستم.
دربان( دربان بگويم بهتره چون حرمت خادم بايد حفظ بشه) گفت: اين دختر حجاب ندارد.
گفتم بابا من خودم آگاه به مسائل ديني هستم شما كاسه از آش داغ تر و يا كاتوليك تر از پاپ شده ايد؟
خلاصه آقا و خانم بد نديده. اون روز نه زيارت به من و همسرم چسبيد و نه به دخترم. هر كار كردم كه از دلش اين خاطره بد برود نمي شد.
روزهاي بعد با هزار ترفند غير مستقيم با او كار مي كردم ولي دم در ورودي كه مي رسيد چپ چپ به خادم ها نگاه مي كرد. انگاري كه گرگ ديده.
خدا رو شكر خدا رو شكر يه روز مادرش مي‌گفت يه خانمي كه دو در ورودي خادم بود با او خيلي برخورد شيريني داشته بود و باهاش شوخي كرده بود. اين برخورد گرم و توضيحات ما، پادزهري براي آن رفتار خادم اولي شد.

نكته: مراقب باشيم به جاي خادم، پيش نماز، آمر به معروف، واعظ، مداح و.....به دين ضربه نزيم.

دردم از يار است و درمان نيز هم


منم از بچگیم از این خاطره های بد زیاد دارم
به جز توی حرم، توی مسجد هم خیلی وقتا، خانوما جامو عوض کردن، آخه صفای جلویی که جای از ما بهترونه دیگه
من هنوزم ، میرم مسجد، صفای آخرو ترجیح میدم به اینکه برم جلو و ...

حامی;169974 نوشت:
كردن مسخره كردن يكي از سياست هاي افراد جاهل و دشمنان است. دشمنان انبياء براي اين كه مقابل رسالت آنها را بگيرند آنها و اطرافيان شان را مسخره مي كرد

مقاومت در برابر تحقیر و تمسخر دیگران

گاهی می‌گویند که: ما می‌رویم نماز بخوانیم، یا حجاب داشته باشیم، ما را مسخره می‌کنند. مسخره کنند، مگر ما مقوا هستیم که با حرف این و آن ، با دو قطره باران شل شویم! مقوا با دو قطره باران شل می‌شود.
اعمال تو ، تو را به خدا برساند، مردم هرچه می‌خواهند بگویند، بگو یند!

حدیث داریم «المؤمن کالجبل» جبل یعنی چه؟ مؤمن کوه است. بعضی می‌گویند: از کوه محکم‌تر است. چون بعضی کوه‌ها ریزش دارد. مؤمن هیچ‌وقت ریزش ندارد

در قاهره کسی، شتری اجاره کرد که او را به جاده عباسیه برساند .صاحب شتر پولی گرفت، مسافر را سوار کرد. داشت افسار را به سمت عباسیه می‌برد. این صاحب شتر هی به این مسافر متلک و فحش می‌گفت. این هم که سوار شتر بود، فحش‌ها را می‌شنید، هیچ نمی‌گفت. یک نفر در راه صحنه را دید و گفت: آقا! می‌دانی این صاحب شتری که افسار را می‌کشد به تو چه می‌گوید؟ سواره گفت: بله! مرا فحش می‌دهد. گفت: خوب فحشت می‌دهد، جوابش را بده ؛ مگر تو بوقی که عکس‌العمل نشان نمی‌دهی ؟!

سواره گفت: ببخشید جاده کجاست؟ گفت: جاده‌ی عباسیه! گفت: اگر من را به عباسیه می‌رساند، بگذار هرچه می‌خواهد بگوید، بگوید. اگر نماز و حجاب و اعمال درست و صحیح و خداپسندانه تو را به خدا می‌رساند، بگذار هرکس هرچه می‌خواهد بگوید، بگوید.
حدیث داریم «المؤمن کالجبل» جبل یعنی چه؟ مؤمن کوه است. بعضی می‌گویند: از کوه محکم‌تر است. چون بعضی کوه‌ها ریزش دارد. مؤمن هیچ‌وقت ریزش ندارد.

متلک‌ها را نشنیده بگیریم !

قرآن در سوره‌ی «وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفینَ» (مطففین/1) می‌فرماید: «إِنَّ الَّذینَ أَجْرَمُوا»، «اَجرَم» یعنی مجرم.«کانُوا مِنَ الَّذینَ آمَنُوا یَضْحَکُونَ» (مطففین/29) اَجرموها (مجرم‌ها) به آمنوها می‌خندند. مجرمین می‌خندند. «وَ إِذَا مَرُّواْ بهِِمْ» وقتی می‌آیند از کنارشان مرور کنند، «یَتَغَامَزُونَ» (مطففین/30) غمزه می‌آیند، چشمک می‌زنند. «وَ إِذَا انقَلَبُواْ إِلیَ أَهْلِهِمُ» وقتی نزد تیپ خودشان برمی‌گردند، «انقَلَبُواْ فَکِهِینَ» (مطففین/31) فکاهی می‌گویند، جک می‌گویند. اس ام اس می‌فرستند. «وَ إِذَا رَأَوْهُمْ» از آن دور که شما را می‌بینند، «قَالُواْ إِنَّ هَؤُلَاءِ لَضَالُّونَ» (مطففین/32) می‌گویند :این‌ها ضال هستند، منحرف هستند ، امّل هستند .

نتیجه‌ی متلک‌ها در قیامت روشن می‌شود !


خوب چهار تا متلک بشنویم که چه؟ می‌گوید: نترس! «فَالْیَوْمَ» یک روزی می‌آید، به نام روز قیامت. خوب چه می‌شود؟ «الَّذِینَ ءَامَنُواْ» آن‌هایی که مؤمن هستند، «مِنَ الْکُفَّارِ یَضْحَکُونَ» (مطففین/34) تو اینجا کنار خیابان به من بخند، من هم آنجا به تو خواهم خندید.

مگر پیغمبرها را مسخره نکردند؟ می‌دانید به پیغمبر چه می‌گفتند؟

ساحر: جادوگر. مجنون: دیوانه‌ی جن زده. شاعر: شاعر، کاهن: پیشگو. کذاب: دروغگو. «یُعَلِّمُهُ بَشَر» (نحل/103) یک آدمی یادش داده، حرف‌ها از خودش نیست. «وَ أَعانَهُ عَلَیْهِ قَوْمٌ آخَرُون» (فرقان/4) یک تیمی پشت پرده به او کمک می‌کنند. ولی پیغمبر روی پایش ایستاد. این‌طور نیست که ما را مسخره کنند.

از استاد قرائتي

حامی;170566 نوشت:
در قاهره کسی، شتری اجاره کرد که او را به جاده عباسیه برساند .صاحب شتر پولی گرفت، مسافر را سوار کرد. داشت افسار را به سمت عباسیه می‌برد. این صاحب شتر هی به این مسافر متلک و فحش می‌گفت. این هم که سوار شتر بود، فحش‌ها را می‌شنید، هیچ نمی‌گفت. یک نفر در راه صحنه را دید و گفت: آقا! می‌دانی این صاحب شتری که افسار را می‌کشد به تو چه می‌گوید؟ سواره گفت: بله! مرا فحش می‌دهد. گفت: خوب فحشت می‌دهد، جوابش را بده ؛ مگر تو بوقی که عکس‌العمل نشان نمی‌دهی ؟! سواره گفت: ببخشید جاده کجاست؟ گفت: جاده‌ی عباسیه! گفت: اگر من را به عباسیه می‌رساند، بگذار هرچه می‌خواهد بگوید، بگوید. اگر نماز و حجاب و اعمال درست و صحیح و خداپسندانه تو را به خدا می‌رساند، بگذار هرکس هرچه می‌خواهد بگوید، بگوید.




بله جواب هركسي را نبايد داد برخي مشكلات دروني خودشان برايشان كافي است
کامیون زباله

روزی من با یک تاکسی به فرودگاه می رفتم. ما داشتیم در خط عبوری صحیح رانندگی می کردیم که ناگهان یک ماشین درست در جلوی ما از جای پارک بیرون پرید. راننده تاکسی ام محکم ترمز گرفت.ماشین سر خورد، و دقیقاً به فاصله چند سانتیمتر از ماشین دیگر متوقف شد!
راننده ماشین دیگر سرش را ناگهان برگرداند و شروع کرد به ما فریاد زدن. راننده تاکسی ام فقط لبخند زد و برای آن شخص دست تکان داد. و منظورم این است که او واقعاً دوستانه برخورد کرد.
بنابراین پرسیدم: ((چرا شما تنها آن رفتار را کردید؟ آن شخص نزدیک بود ماشین تان را از بین ببرد و ما رابه بیمارستان بفرستد!)) در آن هنگام بود که راننده تاکسی ام درسی را به من داد که اینک به آن می گویم:
((قانون کامیون حمل زباله.)) او توضیح داد که بسیاری از افراد مانند کامیون های حمل زباله هستند. آنها سرشار از آشغال، ناکامی، خشم، و ناامیدی در اطراف می گردند. وقتی آشغال در اعماق وجودشان تلنبار می شود، آنها به جایی احتیاج دارند تا آن را تخلیه کنند و گاهی اوقات روی شما خالی می کنند.
به خودتان نگیرید. فقط لبخند بزنید، دست تکان بدهید، برایشان آرزوی خیر بکنید، و بروید.
آشغال های آنها را نگیرید و پخش کنید به افراد دیگر ی در سرکار، در منزل، یا توی خیابان ها.
حرف آخر این است که افراد موفق اجازه نمی دهند که کامیون های آشغال روزشان را بگیرند و خراب کنند.

زن رزمي‌كار محجبه (جنگ نرم با حجاب)

[=Calibri]Beaten by wife, husband lies in Saudi hospital

[=Calibri]

[=Calibri]YANBU: A hospital in the coastal city of Yanbu suspected foul play when a
[=Calibri]Saudi man in his 50s, with bruises all over his body, scratches on the face and a red eye, came for treatment.

[=Calibri]Local Arabic daily Al-Madinah Wednesday reported that the hospital officials called the police, who found out that the man had been badly beaten by his 40-year-old wife.

[=Calibri]The victim told police that his wife beat him after a verbal conflict.

[=Calibri]The hospital said the man needed two weeks of treatment.

[=Calibri]The police said as the incident was a case of family violence, it was turned over to the concerned authorities

[=Calibri]متن بالا را از گوگل گرفتم
[=Calibri]من چون در شيوه هاي تبليغ غير مستقيم كار كردم به اين نكته توجه شما را جلب مي كنم
[=Calibri]به متن بالا كه حاكي از مضروب شدن يك مرد توسط همسرش است دقت كنيد. ظاهر اين يه متن ساده است كه نمونه آن در هر شهرها و كشورهاي اسلامي و غير اسلامي ممكن است اتفاق بيفتد اما برجسته كردن اين خبر از بين خبرهاي ديگر آن هم از يك كشور مسلمان و وووووووو
[=Calibri]آن هم با حجاب خود حكايتي ديگر دارد.

[=Calibri]
اين كه ميگم اين تازه نيست چون در غرب انجمن و سايت هاي مردهاي كتك خورده داريم battled men

[=Calibri]راستي چه لزومي داره عكس يه زن محجبه باشه و راستي اين زن همون زن در خبر است؟


[=Calibri]
تداعي زدن و وحشيگري با حجاب نوعي شرطي شدن است.
كه حجاب تداعي كننده زدن خواهد شد
پيشنهاد مي كنم
براي مطالعه بيشتر كتاب مباني تبليغ نشر سروش را مطالعه كنيد

حامی;170568 نوشت:

((قانون کامیون حمل زباله.)) او توضیح داد که بسیاری از افراد مانند کامیون های حمل زباله هستند. آنها سرشار از آشغال، ناکامی، خشم، و ناامیدی در اطراف می گردند. وقتی آشغال در اعماق وجودشان تلنبار می شود، آنها به جایی احتیاج دارند تا آن را تخلیه کنند و گاهی اوقات روی شما خالی می کنند.
به خودتان نگیرید. فقط لبخند بزنید، دست تکان بدهید، برایشان آرزوی خیر بکنید، و بروید.
آشغال های آنها را نگیرید و پخش کنید به افراد دیگر ی در سرکار، در منزل، یا توی خیابان ها.
حرف آخر این است که افراد موفق اجازه نمی دهند که کامیون های آشغال روزشان را بگیرند و خراب کنند.


يه چيزي(اگه درست حرفمو بتونم بگم)

فرض كنيم يكي از سر دشمني با دين يا با ما يا مرض رواني يا سياسي مثلا بياد تو خيابان وقتي ما داريم ميريم(مثل همون ماشين) و بخواد براي ناموس ما مشكل درست كنه... دست دارزي كنه يا بزن بكشتش...چه كاري بايد بشه اينجا؟

مغالطه پنجم دل بايد پاك باشه

مغالطه: يكي از مغالطه‌هايي كه افراد مغرض و در پي آنان افراد نادان نسبت به مسائل ديني مي‌كنند اين است كه مي‌گويند. دل بايد پابك باشه.



ظاهر اين شعار بد نيست دل بايد پاك باشد ولي اگر آن طرف سكه اين باشد كه عمل و رفتار ديني نباشد اين حرف شيطان است.
ايمان سه ركن دارد و هر سه باهم ايمان مي شود:

مثلث ايمان
1- اقرار به زبان
2- معرفت قلبي
3- عمل به اعضا

هر كدام كه نباشد ايمان كامل نيست.
اين شعار از سويي به معني كثرت گرايي ديني و معرفتي است يعني همه با هر دين و آييني حق هستند. وقتي اين شعار را قبول كرديم تمام قضيه نيست. براي دستورات شرعي هم برنامه ديگر دارند مي‌گويند. ما قرار است به خدا برسيم چه فرقي دارد از كدام راه برويم هر كسي هر راهي را كه دلش بخواهد و راحت باشد مي تواند گزينش كند.
مرحله بعد مي‌گويند بابا سخت نگير حجاب محدوديت است خوب راهي ديگر را انتخاب كن حتما كه نبايد با حجاب به خدا رسيد. دل بايد پاك باشد.
اين داستان ياد آور مرد نابكاري است كه مي‌خواست عمل منافي عفتي با جواني انجام دهد مي‌گفت آدم نبايد به خودش شك داشته باشد. و مرحله مرحله او را لمس مي‌كرد و قصد برهنه كردن آن جوان را داشت كه مردي داد زد جوان مراقب باشد او با اين شعار به تدريج كارخودش را انجام مي دهد و در هر مرحله القا مي كند كه مردم به خود شك دارند تو اين طور نباش.

تمثيلي زيبا از استاد قرائتي

آن كسی كه تو را خلق كرده است، اگر فقط دل پاك كافی بود، فقط می‌گفت: «آمنوا» اینكه كنار «آمنوا» گفته: «آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحات»، یعنی هم دلت پاك باشد، هم كارت درست باشد.

اگر تخمه كدو را بشكنی و مغزش را بكاری سبز نمی‌شود. پوستش را هم بكاری سبز نمی‌شود. مغز و پوست باید با هم باشد. هم دل، هم عمل!

سخنی درمورد حجاب از حجه الاسلام قرائتی

بسم الله الرحمن الرحیم

[=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سخنى از حجة الاسلام قرائتى در مورد حجاب[=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]شما جنس مرغوب را در كادو مى پيچيد، روى تلويزيون پارچه مى اندازيد، كتاب قيمتى را جلد مى كنيد، طلا و جواهرات را ساده در دسترس قرار نمى دهيد.
بنابر اين جلد وحجاب نشانه ارزش است .
خداوند براى چشم كه ظريف است و خطرات آنرا تهديد مى كند، حجاب قرار داده حجاب باعث تمركز فكر مردان كه بخش عمده توليد جامعه به دست آنان است مى گردد.
در كشورهايى كه بى حجاب است نظام خانواده از هم گسسته و آمار طلاق غوغا مى كند. اسلام به خاطر حفظ حيا، كرامت و جلال ، جلوگيرى از تشتّت و هوسبازى و گسستن نظام خانواده حجاب را واجب فرموده .
بايد دانست كه حجاب مانع توليد نيست ، بزرگترين صادرات ايران بعد از نفت ، قالى است كه توليدش به دست زنان با حجاب است .
حجاب مانع تحصيل نيست صدها هزار دانشمند زن در كشور اسلامى ايران شاهد اين ادعّاست حجاب آرم جمهورى اسلامى ايران است .
دنيا انقلاب اسلامى ايران را باحجاب بانوان مى شناسد و ابرقدرتها از اين نشانه پرارزش انقلاب آنقدر هراس دارند كه چند دختر مسلمان را با پوشش اسلامى بر سر درس تحمل نمى كنند.


صرفا براي مطالعه

زیر آسمان آبی خدا
جلابيب
بهشت نور
حجاب
چادر
تريبون مديسه
بانوي بي حرم
هيئت آل ياسين
پرچم داران جنبش سبز علوي
دختر چادری ها
دختر بسیجی با حجاب
صدفی برای مروارید
عفاف ، حجاب ، آزادی
حجاب ، تلالو شبنم
دختران عفیف
عصر حجاب
عفاف و حجاب /
حجاب اسلامی /
حجاب سنتر /
تو گوهری /
من و چادرم /
عفاف و حجاب /
برترین حجاب /
چادر، حجاب برتر/
خانه حجاب
گروه ترویج حجاب /
زنان / جدید
حجاب ما/ جدید
نوشته های حجاب/
حجاب؛ گوهر
در و صدف /
وبلاگ حجاب/
عفت ، عفاف ، حجاب
مبارزه با بی حجابی
پاسداشت حجاب اسلامی
وب سایت تخصصی حجاب
چرا حجاب؟
صدفی برای مروارید
وبلاگ فعال حجاب
وبلاگ عفاف/
جوان ایرانی
حجاب و عفاف
دبیرخانه حجاب و عفاف
دختران آفتاب
دست از دامن یوسف بردار
حجاب برتر
حجاب زن
حجاب و عفاف
طیبات
زن در صدف
حجاب در ادیان
حجاب
حجاب شیعه
گالری حجاب
طرح های گرافیکی حجاب
حجاب ، عفاف ، حیا
بیکرانه
islamic Veil or Hijabs
حجاب برتر - the best hijab


دختران باحجاب
شرکت پوشش برتر جلابیب
دینا
گروه سایبری ترویج عفاف و حجاب
حجاب نیوز
مجله الکترونیکی چارقد
خبرگزاری بین المللی زنان ایران
خانه حجاب صدف
گالری حجاب اسلامی
وبلاگ مشاوران و معلمان اثربخش وکارآمد
ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر استان خراسان رضوي
قم و حجاب
بورس قماش روحی
حجاب و عفاف
سامانه جامع عفاف و حجاب
فاطمه دختر بسیجی
پایگاه مقاومت بسیج شهید سیادت
یادداشت های حجاب
برترین حجاب
پرنیان پایگاه اطلاع رسانی پوشش و حجاب
شعر مذهبی
هیئت یاالثارات الحسین
حجاب و مدیریت احساس
حجاب و عفاف
انجمن گفتگوی بانوان مسلمان ایران
نان اولماقا نوکر وجودمده لیاقت گورمورم
کانون گفتمان قرآنی
سلما پوشش زنان آسمانی
طرحی نو برای پوشش بانوان
شرکت راهیان منهاج
پوشش های اسلامی تیام
تولیدی چادر و مقنعه شقایق
فروشگاه بزرگ حجاب فاطمي
پوشاک مدرن اسلامی بانوان (میسی)
گروه توليدي نيكزاد
فاران
موفقيت و آرامش با مثبت انديشي
حجاب فاطمی
چادرنوشت
★ ام ابيها (س)★

و
http://www.goharenab.blogfa.com/

امر به معروف عاشقانه

بدحجاب! بی حجاب! معذرت! معذرت!
من از جانب تمام کسانی که شعار دادند "مرگ بر بدحجاب" از تو معذرت می خواهم.
من از جانب تمام کسانی که شعار دادند " ملت ما بیدار است، از بدحجاب بیزار است" از تو معذرت می خواهم.
من از جانب تمام کسانی که فعل تو را از خود تو جدا نکردند، معذرت می خواهم.






من می دانم که تو اگر اهمیت و فلسفه ی حجاب را بدانی، به حجابت از من هم پایبندتر خواهی بود.
من می دانم که اگر ظاهر امروز تو این است، من نیز بسیار مقصرم که اگر من توانسته بودم منطق و احساسم را راجع به حجاب به تو منتقل کنم، ظاهر امروز تو این نبود.
من می دانم که اگر در فرهنگ سالمی که حکم اکسیژن را دارد، نفس کشیده بودی، ریه های عفافت غبار نمی گرفت.
من می دانم که اگر عمق نقشه ها و اهداف دشمن و تلاش شبانه روزی شان را برای تاراج حیا می دانستی، مشتی محکم بر دهانشان می کوبیدی.

عزیز دلم!
اسلام را با آن چیزی که من و امثال من می گوییم و عمل می کنیم، نشناس!
حساب اسلام را از جامعه ی مسلمین جدا کن! که اگر ما به اسلام درست عمل کرده بودیم، پاکی همه جا را فرا می گرفت!

عزیز دلم!

اگر آن قدر نتوانسته ام تو را دوست داشته باشم، و این دوست داشتن را به تو نشان دهم، که تو با تمام وجود دریابی که برایم عزیزی و برای همین است که اعتقاد دارم باید از گوهر ارزشمند وجودت پاسداری شود، مشکل از من است!
http://www.hijabs.blogfa.com


داستاني واقعي و تلخ
البته اين داستان ها نادر است ولي كمش هم ضربه مي زند.
يكي از روحانيون مي‌گفت: با جواني مواجه شدم كه در امر به معروف بارها كتك خورده بود از او پرسيدم مگر تو چه كار مي كني كه مي‌گويند تو در امر به معروف و نهي از منكر بارها و بارها كتك خورده‌اي چرا من يك بار هم با ديگران بحثم نشده است؟
جوان گفت: من مي روم جلوي زني كه آرايش كرده و بد حجاب است و جلوي همسر يا پدرش به او مي گويم خيلي خوشگل شده اي به نظرم اگه سرمه هم مي‌كشيدي جذاب تر مي شد و.....و بعد هم زد و خورد مي شود. البته بعدا هم احتمال تو خونه اين مرد غيرتي مي شود و مانع حضور زنش با آن وضع مي شود.
به او گفتم: بار كج به مقصد نمي رسه. اين شيوه تو درست نيست شما كار و هوس خودت را انجام مي دهي نه كار دين و نظر مراجع را.

اين تصوير اگر در عمل اجر شود همان بار كج است ولي اگر از بار تلنگر به غيرت مرد باشد كه به او بگويد هشيار باش مي تواند برانگيزاننده باشد

حامی;170593 نوشت:
امر به معروف عاشقانه

بدحجاب! بی حجاب! معذرت! معذرت!
من از جانب تمام کسانی که شعار دادند "مرگ بر بدحجاب" از تو معذرت می خواهم.
من از جانب تمام کسانی که شعار دادند " ملت ما بیدار است، از بدحجاب بیزار است" از تو معذرت می خواهم.
من از جانب تمام کسانی که فعل تو را از خود تو جدا نکردند، معذرت می خواهم.

من می دانم که تو اگر اهمیت و فلسفه ی حجاب را بدانی، به حجابت از من هم پایبندتر خواهی بود.
من می دانم که اگر ظاهر امروز تو این است، من نیز بسیار مقصرم که اگر من توانسته بودم منطق و احساسم را راجع به حجاب به تو منتقل کنم، ظاهر امروز تو این نبود.
من می دانم که اگر در فرهنگ سالمی که حکم اکسیژن را دارد، نفس کشیده بودی، ریه های عفافت غبار نمی گرفت.
من می دانم که اگر عمق نقشه ها و اهداف دشمن و تلاش شبانه روزی شان را برای تاراج حیا می دانستی، مشتی محکم بر دهانشان می کوبیدی.

عزیز دلم!
اسلام را با آن چیزی که من و امثال من می گوییم و عمل می کنیم، نشناس!
حساب اسلام را از جامعه ی مسلمین جدا کن! که اگر ما به اسلام درست عمل کرده بودیم، پاکی همه جا را فرا می گرفت!

عزیز دلم!

اگر آن قدر نتوانسته ام تو را دوست داشته باشم، و این دوست داشتن را به تو نشان دهم، که تو با تمام وجود دریابی که برایم عزیزی و برای همین است که اعتقاد دارم باید از گوهر ارزشمند وجودت پاسداری شود، مشکل از من است!
http://www.hijabs.blogfa.com


ملت ما بیدار نیست از بد حجاب هم بیزار نیست%
و الا اینی نمی شدیم که الآن هستیم...


شما را به اسلامی که دوستش دارید بس است جناب حامی! بس است!

محیط و ساختار یک طرف قضیه هستند تلاش من نوعی هم طرف دیگر!

چه کسی گفته است فعل و فاعل از هم جدا!!!!هستند؟! مگر فعل را چیزی به غیر از فاعل بوجود می آورد؟! چه سخن ها می گویید...

بیحجابی و هر رذیلت دیگری را همین دیدگاه از اساس غلط جدا کردن فعل از فاعل و این تبرئه ی فاعل در نزد عموم رواج داده است و گرنه زمانی که در بافت سنتی زندگانی مردم بتوسط رسانه ها و دروس غلط! افکار غلط غربی افکاری که در صدد "پدیرفتن همگان!!!!!!!!" برای آن امیال کفار! بود رایج نشده بود زنان ما بدون روبند خود را فاحشه می دانستند! و این میشد که بافت مذهبی مذهبی مانده بود نه مثل حالا که مذهبیون قربه الی ا... بی مذهبی می کنند.
بس است جناب حامی...
از زمانی که امثال شما عزیزان فارغ التحصیل علوم ورشکسته غربی شدند زنان ما با این تز ویران گشته ی تبرئه سازی همه! ایران را به ویران تبدیل کردند.

ذهن ملتی که در آن عاملین فعل قبیح , در نزد عموم قبیح به نظر نرسند و بلکه بدتر شاکیان مظلومی!!! نزد اذهان ملت جلوه داده شوند طبیعی است که خروجی چنین ملتی از هیچ گونه ارتکاب به عمل قبیحی در امان نخواهد بود.
طبیعی است که در چنین ملتی مرتکبین به فعل قبیح راحت تر مرتکب کشش های نفسانی و ابلیسی خواهند شد.
و چرا من متجاهر به فسق نباشم وقتی نه تنها هیچ برخوردی ولو در حد اعتراض!!! در حد بیزاری!!! از من به عمل نخواهد آمد بلکه همین تجاهر به فسق برای من زمینه ای می سازد که از مردمی -مثل جناب حامی!- معذرت خواهی نیز کسب نمایم؟!

براستی شمای روانشناس فکر می کنید چه قوا و فشارهایی دست بدست هم می دهند و سبب جلوگیری بروز فسق و فجور در سطح خیابانها می شوند؟! صرفا تعلیم اینکه فعل بد بد است!!!! و تمام؟! یا نه یکسری ترسهای هدایتی مثل ترس از آبرو ترس از خراب شدن در نزد مردم ترس از شلاق نیروی پلیس ترس از به زندان افتادن نیز سهیمند؟!

این تفکر غلط اندر غلط اطلاقین که همگان را تبرئه می کند!!! ثمره ی همان سالها خواندن روانشناسی فلاسفه ای است که دنیا را به گند کشیدند.

mehrdad_123;170613 نوشت:
ملت ما بیدار نیست از بد حجاب هم بیزار نیست% و الا اینی نمی شدیم که الآن هستیم... شما را به اسلامی که دوستش دارید بس است جناب حامی! بس است! محیط و ساختار یک طرف قضیه هستند تلاش من نوعی هم طرف دیگر! چه کسی گفته است فعل و فاعل از هم جدا!!!!هستند؟! مگر فعل را چیزی به غیر از فاعل بوجود می آورد؟! چه سخن ها می گویید... بیحجابی و هر رذیلت دیگری را همین دیدگاه از اساس غلط جدا کردن فعل از فاعل و این تبرئه ی فاعل در نزد عموم رواج داده است و گرنه زمانی که در بافت سنتی زندگانی مردم بتوسط رسانه ها و دروس غلط! افکار غلط غربی افکاری که در صدد "پدیرفتن همگان!!!!!!!!" برای آن امیال کفار! بود رایج نشده بود زنان ما بدون روبند خود را فاحشه می دانستند! و این میشد که بافت مذهبی مذهبی مانده بود نه مثل حالا که مذهبیون قربه الی ا... بی مذهبی می کنند. بس است جناب حامی... از زمانی که امثال شما عزیزان فارغ التحصیل علوم ورشکسته غربی شدند زنان ما با این تز ویران گشته ی تبرئه سازی همه! ایران را به ویران تبدیل کردند. ذهن ملتی که در آن عاملین فعل قبیح , در نزد عموم قبیح به نظر نرسند و بلکه بدتر شاکیان مظلومی!!! نزد اذهان ملت جلوه داده شوند طبیعی است که خروجی چنین ملتی از هیچ گونه ارتکاب به عمل قبیحی در امان نخواهد بود. طبیعی است که در چنین ملتی مرتکبین به فعل قبیح راحت تر مرتکب کشش های نفسانی و ابلیسی خواهند شد. و چرا من متجاهر به فسق نباشم وقتی نه تنها هیچ برخوردی ولو در حد اعتراض!!! در حد بیزاری!!! از من به عمل نخواهد آمد بلکه همین تجاهر به فسق برای من زمینه ای می سازد که از مردمی -مثل جناب حامی!- معذرت خواهی نیز کسب نمایم؟! براستی شمای روانشناس فکر می کنید چه قوا و فشارهایی دست بدست هم می دهند و سبب جلوگیری بروز فسق و فجور در سطح خیابانها می شوند؟! صرفا تعلیم اینکه فعل بد بد است!!!! و تمام؟! یا نه یکسری ترسهای هدایتی مثل ترس از آبرو ترس از خراب شدن در نزد مردم ترس از شلاق نیروی پلیس ترس از به زندان افتادن نیز سهیمند؟! این تفکر غلط اندر غلط اطلاقین که همگان را تبرئه می کند!!! ثمره ی همان سالها خواندن روانشناسی فلاسفه ای است که دنیا را به گند کشیدند.

سلام
اي كاش كمي هم دوست داشتيم بدانيم نظر اسلام چيه تا اون چه ميل خودمونه.
كجاي مراتب امر به معروف گفته من از كل شخصيت فرد بيزار باشم؟ نشانه به رفتار نادرست است يا كل شخصيت افراد.
و چرا گمان مي‌كنيم كه هركسي بي حجاب است شمشير بسته بر ضد اسلام؟
اگر جنين بود كه بايد پزشك هم هر بيماري را از خود براند بگويد اين فرد شمشير بسته بر ضد سلامتي بشر.
مي‌دانيد در آمارها بسياري از زنان بدحجاب آن چه دارند را حجاب مي‌دانسته اند.
شما يك بار ديگر به مغالطه ها و كارهايي كه استعمار گر با اين قشر از جامعه مي‌كند بينيديشيد.
بيش از 500 نوع كليپ سكس به شيوه هاي مختلف
تجارت با ابزار جنس زن
مغالطه هاي متنوع
بد بين كردن به اسلام
و..
شايد هيچ كس مثل روحاني كه لباس روحانيت دارد نداند كه چقدر يك نماد ديني در معرض هجم انبوهي از يورش هاي دشمن است. بله حجاب زن يك نماد ديني خاص است و براي همين است كه به دلائل مختلفي فقط با اصل اين نماد در ستيزند.
دوست من
وقتي پيامبر-ص- از روي مهر گريه مي‌كردند و به فرشته هاي عذاب مي‌گفتند دست نگهداريد منتظرم برگردند و تلاش مي كرد تا نجاتشان دهد و اشك ريزان مي فرمود خدايا قوم من رو هدايت كن اينها نمي دانند اهد قومي انهم لايعلمون
وقتي حضرت محمد اون قدر براي قومش زحمت مي‌كشيد و خودش را به زحمت مي‌انداخت كه خداوند فرمودند طاهاي من، قرآن را نازل نكردم تا تو را مشقت بيندازم( طه ما انزلنا اليك القرآن لتشقي ) چرا ما بايد بدون تلاش اين گونه در ستيز باشيم.
اگر دشمن به خواهر و مادر ما حمله كرد بايد كمك دشمن برويم يا كمك دوست؟
گاهي دشمن دوست نما مي شود و اين جا است كه آنها از ما فرار مي‌كنند و در پناه دشمن قرار مي‌گيرند.
ببينيم شهد مطهري ها چگونه رفتار مي كند
قبل از انقلاب روسري زيادي فراهم كرده بودند به نگهباني دانشگاه داده بودند گفته بودند هركسي نداره يكي به او بدهيد بعد مي‌گويند براي بازگشت بسياري از خانم ها روسري را استفاده كرده بودند.
دوست من
خودمان را از شر بد حجابي در امان ندانيم بسياري از مشاوره هايي كه دارم مربوط به خانواده هاي مذهبي هم هست مادر و پدري كه گريه مي‌كنند مي‌گويند دختر ما تا دانشگاه با چادر بود الان گذاشته كنار
سيل بدي در راه است بايد از خواب بيدارشويم و بيدار كنيم.
ارادتمندتان حامي

"كجاي مراتب امر به معروف گفته من از كل شخصيت فرد بيزار باشم؟ نشانه به رفتار نادرست است يا كل شخصيت افراد.":Kaf:

اگر ما اسلام رو دین رو قرآن رو به شیرینی عسل به مردم میشناساندیم همه عاشق اسلام ناب محمدی میشدند

صحبت های جناب حامی ممکنه یه مزاج بعضی ها(البته خدانکنه) خوش نیاد

اما

درد سیلی(گفتن حقیقت ها) که بیدارمون کنه به از نوازشی است که خابمون کنه

سها;170291 نوشت:

یکی از همکلاسی هام که حجاب خوبی هم نداشت، از اتفاقی که توی تاکسی براش افتاده بود تعریف می کرد. اونقدر وحشتناک بود که حتی نمی تونم بنویسمش.
فکر می کنم با این شرایط جامعه چادر خییییلی لازمه. تا یه امنیت نسبی برای آدم بیاره نه تازه امنیت کامل.

سلام.
گفتین بنویسم واسه دوستم چه اتفاقی افتاده بود..
اینطوری که تعریف می کرد سوار تاکسی شده بود، کنارش یه پسری نشسته بود.
پسره هم دستش رو روی بدن دوستم گذاشته بود و هر غلطی خواست کرد تا دوستم متوجه شد و ..
یادم نیست برخورد دوستم چی بود.؟
اجازه؟
من نوشتم که اون مرد میانسال توی باغ گل چه رفتاری داشت. و این پسره..
بهترین رفتار تو این شرایط چیه؟
شاید من که تو باغ نتونستم واکنش خاصی نشون بدم(به جز اینکه تند تر راه برم!) این بود که واقعا نمی دونستم باید چی کار کنم؟
داد و فریاد؟ یه نگاه تند؟ حرف زدن؟
اگه سوالم به این تاپیک نمی خوره لطفا پستو ویرایش کنید و سوالو بردارید.

سها;170904 نوشت:
اجازه؟ من نوشتم که اون مرد میانسال توی باغ گل چه رفتاری داشت. و این پسره.. بهترین رفتار تو این شرایط چیه؟ شاید من که تو باغ نتونستم واکنش خاصی نشون بدم(به جز اینکه تند تر راه برم!) این بود که واقعا نمی دونستم باید چی کار کنم؟ داد و فریاد؟ یه نگاه تند؟ حرف زدن؟ اگه سوالم به این تاپیک نمی خوره لطفا پستو ویرایش کنید و سوالو بردارید.


سلام
با اجازه اساتید
باید فکر جلوگیری از اینجور اتفاقات بود نه اینکه اگر! اتفاق افتاد چی کار کنیم
پیشگیری بهترین راه درمان است !!!!
به نظرتون یه دختر چادری با حجاب ( نه فقط چادری) چنین اتفاقی براش رخ می ده؟ اصلا مردی به خودش اجازه چنین رفتاری با یه خانم با حجاب و مقید رو می ده ؟ اون مرد هر چه قدر هم بد و کثیف باشه به هر حال حتما یه درصد احتمال می ده که اگه مزاحم اون خانم باحجاب بشه فوق فوقش اون خانم جیغ و داد و فریاد میکنه
حجاب یه خانم خیلی می تونه تاثیر گزار باشه

سها;170904 نوشت:

اگه سوالم به این تاپیک نمی خوره لطفا پستو ویرایش کنید و سوالو بردارید.


با سلام و احترام

پست هاي مربوطه به تاپيك زير انتقال يافت:

روش برخورد صحيح با مزاحمين خياباني چيست؟

با تشكر از همكاري شما :Gol:

حامی;170593 نوشت:
امر به معروف عاشقانه

بدحجاب! بی حجاب! معذرت! معذرت!
من از جانب تمام کسانی که شعار دادند "مرگ بر بدحجاب" از تو معذرت می خواهم.
من از جانب تمام کسانی که شعار دادند " ملت ما بیدار است، از بدحجاب بیزار است" از تو معذرت می خواهم.
من از جانب تمام کسانی که فعل تو را از خود تو جدا نکردند، معذرت می خواهم.

من می دانم که تو اگر اهمیت و فلسفه ی حجاب را بدانی، به حجابت از من هم پایبندتر خواهی بود.
من می دانم که اگر ظاهر امروز تو این است، من نیز بسیار مقصرم که اگر من توانسته بودم منطق و احساسم را راجع به حجاب به تو منتقل کنم، ظاهر امروز تو این نبود.
من می دانم که اگر در فرهنگ سالمی که حکم اکسیژن را دارد، نفس کشیده بودی، ریه های عفافت غبار نمی گرفت.
من می دانم که اگر عمق نقشه ها و اهداف دشمن و تلاش شبانه روزی شان را برای تاراج حیا می دانستی، مشتی محکم بر دهانشان می کوبیدی.

عزیز دلم!
اسلام را با آن چیزی که من و امثال من می گوییم و عمل می کنیم، نشناس!
حساب اسلام را از جامعه ی مسلمین جدا کن! که اگر ما به اسلام درست عمل کرده بودیم، پاکی همه جا را فرا می گرفت!

عزیز دلم!

اگر آن قدر نتوانسته ام تو را دوست داشته باشم، و این دوست داشتن را به تو نشان دهم، که تو با تمام وجود دریابی که برایم عزیزی و برای همین است که اعتقاد دارم باید از گوهر ارزشمند وجودت پاسداری شود، مشکل از من است!
http://www.hijabs.blogfa.com


سلام. وفتی سال اول دانشگاه قبول شدم تا 2سال با مانتویی ها اصلا مراوده نداشتم مگر درسی.اصلا باشون حرف نمیزدم. ته دلم ازشون بدم اومد.ولی کم کم فهمیدم که این روشم خیلی خوب نیست. بایکیشون تقریبا نزدیک شدم. تقریبا من واون تو کوچه مثل عکس بالا بودیم.ولی موهاش هیچ وقت معلوم نبود. فقط مانتوهای خیلی تنگی میپوشید.کلی با زحمت بچه های خوابگاه چادری شد. یا نمیدونم شاید تو دانشگاه.یه روز بامن در این مورد بامن حرف زد و به من گفت شاید تحت تاثیر محیط شدم ویا احساساتی .گفت از خودم مطمین نیستم که همه جا این وضع رو داشته باشم.منم بش گفتم تا وقتی مطمین نشدی چادر سر نکن.تا سال آخر که میدیدمش دیگه چادر سر نکرد.
الان خیلی ناراحتم که چرا چنین حرفی بش زدم.چون لااقل تو جو دانشگاه چادرش سر بود.لااقل چادری بودنش چند ماهی طول میکشید.الان خیلی ناراحتم.یه چیز جالب راجع به این دوستم اینکه با بچه های خیلی خفن مذهبی دوست وهم اتاق میشد. الانم همین طوره.الان باش ارتباط ایمیلی دارم.شما راه حلی دارید؟

مي گويند سياهے ِ چادرم چشمــــ را ميزند! چشم آدم هاے حريص وهرزه را ، چشم را که هيچ ! خبرندارند تازگے ها دل را هم مي زند!دل آدم هاے مريض و بيمار دل را! از شما چه پنهان چادرم دست و پا گير هم هست!دست و پاے بے بند و بارے را مي بندد! چادر براے کسانے استــــ که نمے خواهند عزتــــ ِ آخرتشان را به بهاے نا چيز ِ لبخند هاے هرزه بفروشند! ?? چادرم سند بندگے و عبوديتم را امضا مے کند:Kaf::Kaf::Kaf:

سلام علیکم

من چادرم رو دوست دارم چون واقعا انتخاب خودم بود.
درسته که در یک خانواده کاملا مذهبی بزرگ شدم و الان هم در یک شهر مذهبی و خودم هم طلبه ام ولی اینقدر از فایده اش بهره مند شده ام که دلم نمیخواد رهاش کنم.و جوری هم برای خودم نکردمش که حس کنم برام قید و بنده.

اما خاطره

از زمانی که یادم میاد چادر سر میکردم.اول ابتدایی برعکس بقیه دوستام چادر به سر رفتم مدرسه.و دوستش هم داشتم.چراش رو نمیدونم.

یادمه 8یا9سالم بود با خانواده رفته بودیم مشهد.یک مسیری رو پیاده راه رفتیم و من خسته شدم.خدا اموات همه رو بیامرزه من با پدرم که خدا درجاتشون رو رفیع کنه راه میرفتم و مادرم عقب تر با خواهرم
به پدرم گفتم من خسته شدم و دیگه حوصله ندارم چادرم رو جمع کنم میشه درش بیارم؟
ایشون بدون هیچ مکثی بی معطلی کمکم کردند که چادر رو دربیارم.
مادرم از دور که این صحنه رو دید بهم گفتند چرا چادرت رو درآوردی؟زشته.سرت کن
پدرم با ناراحتی گفتند من بهش اجازه دادم.چه اشکالی داره؟خوب خسته است.مانتو هم داره خیابون هم کسی نیست.شما کاری نداشته باش.
من اون شب تا خونه با همون مانتو رفتم و در طول راه همش فکر میکردم چقدر جالبه که مجبور نیستم چادر سر کنم.ولی این عدم اجبار باعث فراری شدنم نشد.باعث علاقه ام شد.

چون فهمیدم اون برای من حصار نیست برای دیگران حصاره.

نقل قول:

سرکار سها:سلام.
گفتین بنویسم واسه دوستم چه اتفاقی افتاده بود..
اینطوری که تعریف می کرد سوار تاکسی شده بود، کنارش یه پسری نشسته بود.
پسره هم دستش رو روی بدن دوستم گذاشته بود و هر غلطی خواست کرد تا دوستم متوجه شد و ..
یادم نیست برخورد دوستم چی بود.؟
اجازه؟
من نوشتم که اون مرد میانسال توی باغ گل چه رفتاری داشت. و این پسره..
بهترین رفتار تو این شرایط چیه؟


فاطمة الزهراء;170909 نوشت:

سلام
با اجازه اساتید
باید فکر جلوگیری از اینجور اتفاقات بود نه اینکه اگر! اتفاق افتاد چی کار کنیم
پیشگیری بهترین راه درمان است !!!!
به نظرتون یه دختر چادری با حجاب ( نه فقط چادری) چنین اتفاقی براش رخ می ده؟ اصلا مردی به خودش اجازه چنین رفتاری با یه خانم با حجاب و مقید رو می ده ؟ اون مرد هر چه قدر هم بد و کثیف باشه به هر حال حتما یه درصد احتمال می ده که اگه مزاحم اون خانم باحجاب بشه فوق فوقش اون خانم جیغ و داد و فریاد میکنه
حجاب یه خانم خیلی می تونه تاثیر گزار باشه

سلام دوست گرامی
اصل حجاب بسیار ایمنی بخشه نه تنها برای ایمنی از نگاه و فعل افراد غریبه بلکه ایمنی بخش برای حفظ خانواده و ارزشش بسیار بالاتر است و هنوز شناخته نشده برای اکثریت

اما در جواب سوال شما باید بگم برخی افراد یا مردها بیمارن و براشون باحجاب و بی حجاب فرقی نمیکنه اما این به معنی نفی حجاب نیست بلکه مد نظرم بود صورت سوال خانم سها رو پاک نکنین
تشکر یا حق

راه يافتگان - تنها مجري باحجاب تلويزيون روسيه:
به همه زنان توصيه مي کنم از حجاب استفاده کنند

به گزارش پايگاه خبري حجاب، ديناره صدرالدينف تنها مجري محجبه تلويزيون روسيه در مقاله‌اي به بيان گوشه‌هايي از زندگي خصوصي خود پرداخته است.
او در اين مقاله مي‌گويد از اين که اسلام را انتخاب کرده پشيمان نيست. ديناره که مجري يک برنامه ديني در تلويزيون روسيه است از شغل خويش رضايت دارد.
او مي‌نويسد: «پيش از برنامه فعلي، مجري برنامه ديني ديگري در يکي از شبکه‌هاي ماهواره‌اي بودم. به تازگي فارغ التحصيل شده بودم و دامن کوتاه مي‌پوشيدم. برخي اوقات در بين برنامه لازم بود روسري به سر کنم. دامنم ديده نمي‌شد. يک بار خود را با دامن کوتاه و روسري در آيينه ديدم. از اين که موجب مي‌شدم بينندگان مرا باحجاب بدانند احساس عذاب وجدان کردم. بعد از گذشت مدت کمي توبه و استغفار کردم.»
ديناره ادامه مي‌دهد: «به مرور زمان شروع به استفاده از حجاب به معناي واقعي کردم. پيش از من خواهرم نائله به آموزه‌هاي ديني روآورده بود. در دهه ميلادي دين دوباره جايگاه پيشين خود در حيات خانوادگي و اجتماعي را مي‌يافت و عنصري تعيين کننده شناخته مي‌شد. اسلام در ميان تاتارها به‌عنوان يک سنت کهن همچنان زنده بود. مردم براي به ياد آوردن مردگان خود دور هم جمع مي‌شدند و قرآن مي‌خواندند. بزرگان مان کمک مي‌کردند تا با دين‌مان آشنا شويم. پدر و مادرم دين را قبول داشتند اما آن‌ها هم مانند من در دوره‌اي واجبات ديني را به جا نمي‌آوردند. خواهرم تصميم گرفته بود باحجاب شود و اين براي مادرم عجيب بود؛ عکس‌العمل نشان داد ولي در هر صورت با من که پس از خواهرم باحجاب شدم مخالفتي نکردند.»
به گزارش ايربا، اين مجري تلويزيون در ادامه بيان مراحل تحول فکري خود و تبعات آن مي‌گويد: «من به اطرافيانم هم توصيه مي‌کنم از حجاب استفاده کنند. البته گاه شاهد برخوردهاي منفي هستم اما توجه زيادي به آن‌ها نمي‌کنم.»
ديناره با اين که با يک الجزايري ازدواج کرده و به تعدادي از کشورهاي اسلامي نيز سفر نموده افزود؛ ترجيح مي‌دهم همچنان در مسکو زندگي کنم و در اين شهر پروژه‌هاي شغلي ديگري را محقق سازم.
http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=608&Category=405#184394

نصب تنديس «مروة الشرويني» در تهران
رئيس بسيج جامعه زنان با اعلام خبر برگزاري نخستين جشنواره بين‌المللي تجليل از طلايه داران حجاب و عفاف گفت: تنديس «مروه الشرويني» همزمان با اين مراسم در يکي از خيابان‌هاي شهر تهران نصب مي‌شود.
مينو اصلاني در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: جشنواره ملي تجليل از «طلايه داران حجاب و عفاف» سه سال است که توسط بسيج جامعه زنان در سطح ملي برگزار مي‌شود اما در بهمن ماه سال جاري براي نخستين بار اين جشنواره در سطح بين‌الملل برگزار مي‌شود.
اصلاني ادامه داد: «مروه الشرويني» که به‌عنوان شهيده حجاب در سطح جهان معروف است‌، در اين مراسم مورد تجليل قرار مي‌گيرد.



إن
المرأة ریحانة لیست بقهرمانة

زن گلی خوشبو ست نه مدیری مسلّط!

خرقه پوشی من از غایت دین داری نیست

پرده ای بر سر صد عیب نهان می پوشم

حامی;172732 نوشت:
راه يافتگان - تنها مجري باحجاب تلويزيون روسيه:


چند سال پیش یک خانمی رو به حوزه ما دعوت کردند که مجری تلویزیون روسیه بود.متاسفانه اسمش خاطرم نیست که ببینم همین موردی هست که استادحامی فرمودند یا خیر.

ایشون هم حرفهای جالبی میگفت.

ایشون دانشجوی رشته ی مهندسی یکی ار دانشگاه های روسیه بود.در حین مطالعه در کتابخانه ی دانشگاه با ترجمه ی قرآن کریم آشنا شده و بعد از مطالعات زیاد درباره دین اسلام تصمیم گرفته مسلمان بشه.تا مدتی سنی مذهب بوده و بعد شیعه شدند.

دو نکته ی جالب در بین سخنان ایشون بود که هرگز از خاطر نمیبرم:

1.وقتی تحقیقاتش درباره اسلام تمام میشه و شهادتین رو میگه همون لحظه خودش رو موظف میکنه به تبعیت از دستورات اسلام.نه اینکه مثل خیلی از ماها بگه حالا از فردا!!!

میگفت یادمه اون روز که شهادتین رو گفتم و تصمیم گرفتم اعمال یک زن مسلمان که در صدر اون حجاب هست رو رعایت کنم جزو روزهایی بود که شهر هوای مطبوعی داشت.

من برای حجاب سرم چیزی جز کلاه پشمی هیچی نداشتم و باید میرفتم بیرون نان تهیه میکردم.
میگفت با اون شناختی که مردم شهر از من به عنوان یک مجری زیبا و خوش تیپ تلویزیون داشتند تصور کنید من رو در اون آب و هوای مطبوع با کلاه دیدن چه فکری به ذهنشون رسید

2.فردا صبح هم قرار بود برم سرکلاس و اصلا فرصت نشد که از بیرون روسری تهیه کنم.فردا هم با همون سر و وضع به دانشگاه رفتم.منی که با دامن کوتاه و ارایش فراوان جزو خوش تیپ ترین بانوان دانشگاه بودم اون روز با اون سر و وضع وارد دانشگاه شدم.

همان روز با یکی از اساتیدی که خیلی بهم علاقه داشت و همیشه کلی ازم تعریف میکرد کلاس داشتم.نکته ی مهم اینه که من همیشه با اون وضعی که از حجابم گفتم(ارایش و دامن کوتاه) ردیف اول مینشستم و....

وقتی استادم وارد کلاس شد و من رو با اون وضع دید کمی مکث کرد و ازم خواست باهاش برم بیرون.

توی کنجی ازم پرسید این چه سر و وضعی هست که برای خودت درست کردی؟
گفتم استاد من مسلمان شدم و یکی از واجبات زن مسلمان حفظ حجابه.منم فعلا حجابی جز اینهایی که میبنی در دسترس نداشتم

استادم کمی به فکر فرو رفت و بعد گفت: یعنی از این به بعد اینطوری میخوایی بیایی سرکلاس؟
وقتی گفتم بله در جوابم با درماندگی گفت:(از جمیع آقایان مومن سایت عذرخواهی میکنم) پس من بعد از این چکار کنم؟

!!!!!!!!!!!!!!!!

نتیجه: حجاب مصونیت زن و محدودیت مرد است