تسخیر روحی

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تسخیر روحی

تسخیر روحی به خودی‌خود، پدیده‌ای شوم و خطرناك نیست. آنچه این تجربه را خوب یا بد می‌كند نوع و ویژگی‌های روح مسلط است.
تسخیر روحی به خودی‌خود، پدیده‌ای شوم و خطرناك نیست. آنچه این تجربه را خوب یا بد می‌كند نوع و ویژگی‌های روح مسلط است. اگر آن، شیطانی و پلید و دارای هواهای نفسانی باشد، خلق و خوی میزبان رو به انحطاط می‌رود و اگر روح میهمان متعالی و پاك باشد، صفات خوب و متعالی در فرد تسخیر شده، ظهور خواهد كرد. تجربه تسخیر توسط ارواح متعالی آن‌چنان مورد توجه بسیاری از صوفیان و سالكان در دوران‌های مختلف قرار گرفته است كه برخی از مكاتب و جریان‌های باطنی تنها یا یكی از راه‌های وصول به معبود را، تسخیر موقت یا دائمی‌ توسط نیروهای الهی دانسته‌اند.
تسلط نیروهای الهی به انسان گاه به عنوان نازل شدن و حلول روح‌القدس تعبیر شده است. در كتاب مقدس برای تسخیر شدن توسط روح‌‌القدس تعابیری چون «روح بر او قرار گرفت»، «بر او نازل شد» یا «از آن پر شد»، به كار رفته است. فارغ از این‌كه نازل شدن روح‌القدس دقیقاً به معنای تسخیر شدن و طبق مكانیزم آن صورت می‌گیرد یا خیر، در یك مورد مشترك هستند، « ایجاد تغییراتی موقت یا پایدار بر اثر ارتباط میان دو روح، روح‌القدس و روح انسان».
در برخی از محافل معنوی كه به طور جدی‌تری خواستار نزول روح‌القدس هستند، پدیده‌های عجیبی اتفاق می‌افتد. فارغ از آنكه روحی كه در آن مجلس نزول می‌كند، روح‌القدس است یا روحی دیگر، در این محافل پدیده‌هایی به وقوع می‌پیوندد كه حالتی از تأثیر عمیق ارواح بر انسان است. «ویلیام سارجنت» در كتاب خود روح‌های تسخیر شده، نقل می‌كند: «در محفل یك گروه مذهبی كه قصد برخوردار شدن از روح‌القدس را داشتند چند صندوق بود كه درون آنها خطرناك‌ترین مارها و افعی‌های سمی‌ قرار داشتند. اعضای گروه شدیداً از نزدیك شدن به این صندوق‌ها هراس داشتند، مگر در لحظاتی كه به گفته خودشان شواهد نزول روح‌القدس به مجلس و تصرف كالبد افراد توسط او مشاهده می‌شد. زیرا در این لحظات روح مقدس افراد را از خطر حفظ می‌كرد. پس از دیدن شواهدی بر نزول روح مقدس، اعضای گروه، مارها و افعی‌ها را بر روی دستان خود قرار می‌دادند، بدون آنكه آسیبی به آنها برسد.»
اما آنچه اغلب در عمل اتفاق می‌افتد، تسخیر شدن توسط ارواح شیطانی است، نه ارواح متعالی. عواملی كه موجب جذب ارواح متعالی می‌شود و نیز قوانینی كه بر ارتباطات ارواح متعالی حاكم است، حوزه ارتباط آنها را گاهی محدودتر از ارواح شیطانی می‌كند. ارواح متعالی كاملاً بر طبق توافق و رضایت فرد می‌آیند اما ارواح شیطانی از كوچك‌ترین منافذ برای نفوذ به درون حوزه ادراكی و انرژیایی انسان و فشار آوردن و در نهایت غلبه ‌بر روح فرد استفاده می‌كنند. این منافذ ممكن است در اثر برخی گناهان ایجاد شده باشد. افرد به طور غیرارادی حرف‌های كفرآمیز می‌زد، از حمله‌های موجوداتی ترسناك به بدنش و ... می‌گفت. این حالتش پس از مدتی غیبت ناگهانی او از خانه و خیانت او به همسرش آغاز شده بود. از مهم‌ترین عواملی كه منافذی را در حوزه ادراكی و انرژیایی انسان باز می‌كند و دری مطمئن برای ورود ارواح شیطانی است، اهانت، ضدیت و مخالفت با روح خداوند است. این قبیل اعمال حمایت روح خداوند را از فرد برمی‌دارد و او را در معرض هجوم ارواح شیطانی قرار می‌دهد. از دیگر عللی كه باعث وقوع تسخیر روحی می‌گردد، حضور افراد در میان جمع‌ها و مجالس احضار ارواح است. به علت سوء‌نیت حاضرین در جلسه، حضور ارواح ناپاك.

گمنام;56618 نوشت:
تسخیر روحی به خودی‌خود، پدیده‌ای شوم و خطرناك نیست. آنچه این تجربه را خوب یا بد می‌كند نوع و ویژگی‌های روح مسلط است.

سلام علیکم جناب گمنام گرامی

انسان بحدی ضعیف است که از مهار هواهای نفسانی جزئی و پیش پا افتاده ای همچون نگاهداشتن نگاه از نامحرم به سختی بر می آید آنگاه این انسان چگونه در تسخیر ارواح آنقدر بصیر میشود که روح دعوت شده را روح القدس میداند آنهم با اطمینان کامل !!

روح القدس در انسان حضور دارد و نیازی به دعوتش از این طریق نیست تنها کاری که نیاز است برای حلول و نمود مجدد روح القدس در وجود انسان گناهکار کرد تزکیه نفس است.

گمنام عزیز به نظرم شما کارهای خطرناکی میکنید. من اینها را صرفا ذکر میکنم چون وظیفه بندگی حکم میکند . آیت الله بهجت و امثال ایشان روح را دعوت نکردند و بدنبال منافعی دست به این اعمال نزدند انسان در مسیر هدایت توبه تزکیه نفس و میکند آنگاه آن قول کریم واقع میگردد:

خلق السماوات والارض و سخر لکم

یاحق

bina88;56648 نوشت:
سلام علیکم جناب گمنام گرامی

انسان بحدی ضعیف است که از مهار هواهای نفسانی جزئی و پیش پا افتاده ای همچون نگاهداشتن نگاه از نامحرم به سختی بر می آید آنگاه این انسان چگونه در تسخیر ارواح آنقدر بصیر میشود که روح دعوت شده را روح القدس میداند آنهم با اطمینان کامل !!

روح القدس در انسان حضور دارد و نیازی به دعوتش از این طریق نیست تنها کاری که نیاز است برای حلول و نمود مجدد روح القدس در وجود انسان گناهکار کرد تزکیه نفس است.

گمنام عزیز به نظرم شما کارهای خطرناکی میکنید. من اینها را صرفا ذکر میکنم چون وظیفه بندگی حکم میکند . آیت الله بهجت و امثال ایشان روح را دعوت نکردند و بدنبال منافعی دست به این اعمال نزدند انسان در مسیر هدایت توبه تزکیه نفس و میکند آنگاه آن قول کریم واقع میگردد:

خلق السماوات والارض و سخر لکم

یاحق

سلام انسان ضعیف نیست انسان بسیار قویه به شرطی که خودش ر امسلط به صلاح تقوا و ایمان الهی کنید از سنگ هم قوی تر میشود

بحث دعوت ارواح کاری حرام نیست و بعدشم شما از کجا میدانید دعوت نکردن شاید جائی باز گو نکرده باشند .... همان طور که همه انسان ها رازهائی برای خود دارند شاید بسیاری از بزرگان هم ناگفته هائی برای خود داشته باشند ....

و در اخربا چاقو میشه ادم کشت و میشه روی چوب هنر نمائی کرد پس چاقو گناهی نداره ....

گمنام;56768 نوشت:
بحث دعوت ارواح کاری حرام نیست و بعدشم شما از کجا میدانید دعوت نکردن شاید جائی باز گو نکرده باشند .... همان طور که همه انسان ها رازهائی برای خود دارند شاید بسیاری از بزرگان هم ناگفته هائی برای خود داشته باشند ....

دعوت و تسخیر 2 امر جداگانه است
دعوت آنچه صلاح خداوند باشد انجام میشود .
در تشخیر این است که روح دیگری در جسم انسان زنده ای بنشیند این عمل حرام است ( من نمیدانم علماء حرام کرده اند این را یا نه ولی تا آنجائیکه دست مردم ما دیدیم کسانی را که چاه ویل را در این دنیا با چنین کاری به مفت خریدند )

آنچه که برای گفتن بود ذکر شد بقیه با خود شماست.

یاحق

موضوع قفل شده است