یا علی یا محمد اکفیانی فانکما کافیان و انصرانی فانکما ناصران

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
یا علی یا محمد اکفیانی فانکما کافیان و انصرانی فانکما ناصران

با سلام

یکی از شبهاتی که به شیعه میگیرند دعایی است که مرحوم شیخ عباس قمی رحمه الله در مفاتیحش از بلد الامین کفعمی واز علی بن طاوس رحمه الله آورده است :

مرحوم سید بن طاوس رضی الله عنه در جمال الاسبوع نمازی برای حضرت حجت (ع) ذکر کرده با کیفیت :[=verdana]

صلاة الحُجّة القائِم عجَّلَ الله فَرجَهُ الشريف: ركعتان تقرأ في كُلِّ ركعة فاتحة الكتاب الى [=al-hadi][[/]إِيّاكَ نَعْبُدُ وَإِيّاكَ نَسْتَعِينُ[=al-hadi]][/]، ثم تُكرِّر هذه الاية مائة مَرَّة ثمَّ تتّم قراءة الفاتحة وتقرأ بعدها الاخلاص [=al-hadi][ [/]قُلْ هُوَ الله أَحَدٌ[=al-hadi]][/] مَرَّة واحِدة، وَتَدعو عقيبهما فتقول: [=al-hadi][ [/]اللّهُمَّ عَظُمَ البَلاُء، وَبَرِحَ الخَفاءُ، وَانْكَشَفَ الغِطاءُ، وَضاقَتِ الاَرْضُ بِما وَسِعَتِ السَّماء، وَإِلَيْكَ يارَبِّ المُشْتَكى، وَعَلَيْكَ المُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ. اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الَّذِينَ أَمَرْتَنا بِطاعَتِهِمْ، وَعَجِّلِ اللّهُمَّ فَرَجَهُمْ بِقائِمِهِمْ، وَأَظْهِرْ إِعزازَهُ، يامُحَمَّدُ ياعَلِيُّ، ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُ، إِكْفِيانِي فَإِنَّكُما كافِيانَ، يامُحَمَّدُ ياعَلِيُّ، ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُ، انْصُرانِي فَإِنَّكُما ناصِرانَ، يامُحَمَّدُ ياعَلِيُّ ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُ إِحْفَظانِي فَإِنَّكُما حافِظانَ، يامَوْلايَ ياصاحِبَ الزَّمانِ، يامَوْلايَ ياصاحِبَ الزَّمانِ ، الغَوْثَ الغَوْثَ الغَوْثَ، أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي، الاَمانَ الاَمانَ الاَمانَ[=al-hadi] ][/].

که ابتدا توحید خالص خدای سبحان با گفتن 100 مرتبه : ایاک نعبد وایاک نستعین : واستمداد وعبادت خالص الله تعالی با خواندن سوره توحید ودر آخر هم وسیله قرار دادن مقربین درگاه الهی با دعا عنوان شده است .

ودر جای دیگر مفاتیح آمده :

که حضرت صاحب العصر و الزمان این دعا را به شخصی که اسیر بود تعلیم داد پس خواند و رها شد (از بلدالامین کفعمی) متن دعا چنین است:" الھی عظم البلاء و برح الخفاء و انکشف الغطاء و انقطع الرجاء و ضاقت الارض و منعت السماء و انت المستعان و الیک المشتکی و علیک المعول فی الشدة والرخاء. اللھم صلّ علی محمد و آل محمد اولی الامر الذین فرضت علینا طاعتھم و عرفتنا بذلک منزلھم ففرّج عناّ بحقھم فرجا عاجلا قریبا کلمح البصر او ھو اقرب یا محمد یا علی یا علی یا محمد اکفیانی فانکما کافیان و انصرانی فانکما ناصران یا مولانا یا صاحب الزمان الغوث الغوث الغوث ادرکنی ادرکنی ادرکنی الساعة الساعة الساعة العجل العجل العجل یا ارحم الراحمین بحق محمد وآله الطاھرین".

بفرض صحت سند اگر همه دعا را باهم ببینیم مخصوصا کلمات : الیک المشتکی و علیک المعول و عرفتنا بذلک منزلھم ففرّج عناّ بحقھم ، ابتدا توحید خالص خدای سبحان را مطرح میکند و میفرماید که فقط شکایت وتکیه بر خدا دارم و سپس میفرماید که منزلت وجایگاه این دو بزرگوار نزد خدا رفیع است پس بحق ایشان برما فرج کن .....دقیقا مصداق آیه شریفه 55 سوره مائده که فرمود : انما ولیکم الله ورسوله والذین آمنوا الذین ...... که ولایت رسول الله (ص) و امام علی (ع) در طول و کنار ولایت الله ذکر شده نه مستقل و من دون الله که شرک وکفر است .

[/]
^^^^^^^^^^^^

شبهات : 1-ولی در سوره توبه می خوانیم: برای شما غیر خداسرپرست و یاوری نیست.

2- و در سوره نساء: (وَكَفَي بِاللَّهِ وَلِیًّا وَكَفَىٰ بِاللَّهِ نَصِیرًا (٤٥): «و كافى است كه خدا ولىِّ وسرپرست شما باشد و كافى است كه خدا یاور شما باشد».

3- و در سورة زمر (آیة 36): (أَلَیْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ ): «آیا خداوند برایبنده خود كافی نیست؟». البته نبی اكرم و حضرت علی و سایر اصحاب بلندقدر ایشان بایدبرای ما الگو و سرمشق باشند، ولی تفاوت است میان اسوه بودن تا داشتن عقاید شرك آمیز.

4-سوره توبه (آیه 118): (أَن لَّا مَلْجَأَ مِنَ اللَّهِ إِلَّا إِلَیْهِ) «هیچ پناهگاهی در برابر خداوند نیست مگر به سوی خود او».

جواب شبهات را فقط از قرآن مجید بررسی میکنیم تا تضاد وتناقض لا ینحل ! در آیات را بزعم وهابیون ببینید :

قوله تعالی : فَإِنَّ حَسْبَكَ اللَّهُ هُوَ الَّذِيَ أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ ( انفال62)

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَسْبُكَ اللَّهُ وَمَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ( انفال64)

آیا داناترین فرد سنی روی کره زمین میتواند این دو آیه را بدون آنکه مشرک شود برای ما معنی کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

گیریم که آیه 64 مومنین را عطف برسول کنیم وبگوییم که الله برای مومنین ورسول کافیست اما با ایه 62 چه میکنید مخصوصا با " ب " سر کلمه بالمومنین ؟؟!!!!!

مگر نفرموده بود :کفي الله المؤمنين القتال‏ .....

اگر خدا بتنهایی کافیست (أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ وَيُخَوِّفُونَكَ بِالَّذِينَ مِن دُونِهِ ...37 زمر) پس چرا بکمک ونصرت مومنین هم نیاز است ؟؟؟؟؟؟

مگر خدا قدرت مطلق را ندارد و من دونش نهی نکرده که جبرئیل وصالح مومنین وفرشتگان را در مقابل دو زن تظاهر کننده در مقابل رسول الله (ص) در کنار خودش بسیج میکند ؟؟؟؟!!!!!

منتظر جواب مغالطه گران هستیم .

قُلْ إِنِّي لَنْ يُجِيرَنِي مِنَ اللَّهِ أَحَدٌ وَلَنْ أَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَدًا